Ik ga er verder ook niks mee doen hoor, maar wil graag een beetje een 'S-look' aan de auto geven. Motorisch is die stage2 gechipt nu maar daar laat ik het dan ook bij, wellicht nog de Audi spoiler monteren die bij de S-line standaard gemonteerd zit.quote:Op zondag 9 september 2018 21:53 schreef JDude het volgende:
Klinkt vooral als een enorme kans om een op het eerste oog nog best fraaie auto van bijna 15 jaar oud gruwelijk te vernachelen.
Ben bang data er delen gaan afknappen door de kracht die zon zaag uitoefent op de bumper.quote:
quote:Op zondag 9 september 2018 22:17 schreef Treinhomo het volgende:
Toch vreemd; als je je hond martelt ben je een dierenbeul, maar als je je auto zo toetakelt sta je te boek als liefhebber.
S-Line model hebben dit gewoon standaard hoor. Geeft een wat stoerdere uitstraling aan de auto.quote:
Stoerder als in meer pauper?quote:Op maandag 10 september 2018 10:06 schreef henkkeumus het volgende:
Geeft een wat stoerdere uitstraling aan de auto.
Hoezo pauper?quote:
Zitten die mensen ook in hun bumpertje te knutselen voor racegaas? Of met een figuurzaagje een stukje weg te zagen?quote:Op maandag 10 september 2018 11:31 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Hoezo pauper?
Dus mensen die in een S-Line / RS model van Audi rijden zijn per definitie pauper omdat daar racegaas in de bumper zit?
Heb je een bron? Ik heb opgezocht wat er wel en niet mocht en zolang er geen delen uit gaan steken is het geen probleem.quote:Op maandag 10 september 2018 11:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zitten die mensen ook in hun bumpertje te knutselen voor racegaas? Of met een figuurzaagje een stukje weg te zagen?
Nog even voor je info, dat gaas zal geen probleem zijn. Stuk wegzagen zal afkeuring bij de APK worden.
Je past de bumper aan en hij steekt uit naar de onderkant, als je een voetganger raakt heeft ie een nog groter probleem dankzij deze aanpassing. Nu is het afgerond.quote:Op maandag 10 september 2018 11:39 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Heb je een bron? Ik heb opgezocht wat er wel en niet mocht en zolang er geen delen uit gaan steken is het geen probleem.
BS-alarm is making overtime.quote:Op maandag 10 september 2018 11:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zitten die mensen ook in hun bumpertje te knutselen voor racegaas? Of met een figuurzaagje een stukje weg te zagen?
Nog even voor je info, dat gaas zal geen probleem zijn. Stuk wegzagen zal afkeuring bij de APK worden.
Naja klopt ook wel. Kunststof ziet er beter uit dan het racegaas maar kan geen betaalbare inserts vinden voor mijn 8P vinden.quote:Op maandag 10 september 2018 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
Doe het dan gewoon goed en haal de bumper eraf. Die inserts kun je gewoon losklikken denk ik.
En een S-line bumper is dus gewoon anders als een originele, plus dat er mistlampen in horen dan.
Beter zoek je gewoon een S-line bumper, want dit een beetje ehhh.. mja.. net niet, zeg maar, racegaas is een beetje 1995, en logo's erop plakken die er niet op horen is gewoon kansloos.
Stickertuning FTW!quote:Op maandag 10 september 2018 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
Doe het dan gewoon goed en haal de bumper eraf. Die inserts kun je gewoon losklikken denk ik.
En een S-line bumper is dus gewoon anders als een originele, plus dat er mistlampen in horen dan.
Beter zoek je gewoon een S-line bumper, want dit een beetje ehhh.. mja.. net niet, zeg maar, racegaas is een beetje 1995, en logo's erop plakken die er niet op horen is gewoon kansloos.
Gewoon een complete bumper zoeken via onderdelenlijn ofzo.. easy fix. Met een beetje mazzel is hij er gewoon in kleur.quote:Op maandag 10 september 2018 13:26 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Naja klopt ook wel. Kunststof ziet er beter uit dan het racegaas maar kan geen betaalbare inserts vinden voor mijn 8P vinden.
iig niet zonder de bumper eraf te halen, je moet het ook vastmaken enzo.quote:Op maandag 10 september 2018 13:34 schreef junkiesietze het volgende:
Beter gewoon een s line bumper halen, heb je ervaring met body-work van autos?
Dit zelf netjes doen is bijna onmogelijk.
Dit weet ik en ben ik mijzelf ook bewust van.quote:Op maandag 10 september 2018 13:29 schreef rival het volgende:
maar ontopic. Als je daar gaat zagen en gaas erachter gaat plakken dan wordt het nooit zo mooi als wanneer je een goed afgewerkte bumper zoekt.
Naja, ik kan zelf uitdeuken en heb ervaring met het verwijderen van krassen en roest. Maar zagen in een kunstof bumper is "nieuw".quote:Op maandag 10 september 2018 13:34 schreef junkiesietze het volgende:
Beter gewoon een s line bumper halen, heb je ervaring met body-work van autos?
Dit zelf netjes doen is bijna onmogelijk.
Al wel even op gekeken maar kon zo snel niks mooi vinden. Durf voor pak m beet 200,- ook geen 2e hands bumper te kopen waarvan ik niet zeker weet of die gaat passen.quote:Op maandag 10 september 2018 13:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gewoon een complete bumper zoeken via onderdelenlijn ofzo.. easy fix. Met een beetje mazzel is hij er gewoon in kleur.
Is die ook maar vind een S-Line bumper net wat mooier.quote:Op maandag 10 september 2018 13:55 schreef manny het volgende:
De huidige bumper is toch helemaal prima.
Geplaatst, hopen dat er wat uitkomt!quote:Op maandag 10 september 2018 14:06 schreef Sounddragon het volgende:
Niet alles wat 'in stock' is, staat online.. gewoon een zoekopdrachtje plaatsen, dan komen de aanbiedingen vanzelf
Oeh, volgens mij heb ik nog twee verpakkingen van dat spul uit die tijd liggen, zouden die nog ooit geld waard worden?quote:
Vroeger toen de kippen nog los over straat liepen was dat racegaas dus handig om de kippen buiten te houden.quote:Op zondag 9 september 2018 22:09 schreef Barcaconia het volgende:
Vroeger, toen “racegaas” nog gewoon de kippen binnen hield
je zou for the heck of it eens moeten opsnuffelen wat zoiets nieuw bij de dealer kost.quote:
Gedemonteerd uit een A3 van 2017.quote:Op maandag 10 september 2018 20:38 schreef warhamstr het volgende:
https://www.onderdelenlij(...)nderdeelid/10404202/
Ja, hiero dus.
Zoek het uit joh.quote:Op maandag 10 september 2018 22:28 schreef henkkeumus het volgende:
[..]
Gedemonteerd uit een A3 van 2017.
Mijn bakkie komt uit 2005..
Doe es normaal man.. Je geeft hem een linkje van een auto die bijna 15 jaar nieuwer is. Kans dat dat past is nihil, of heb jij info dat dat al die tijd allemaal hetzelfde is gebleven?quote:
Ja, ok. Maar zo is een total-loss auto nog wel aardig wat geld waard, als voor iedere plastic strip een paar tientjes rekenen.quote:Op maandag 10 september 2018 20:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je zou for the heck of it eens moeten opsnuffelen wat zoiets nieuw bij de dealer kost.
sja, vervoer is goeie handel.quote:Op dinsdag 11 september 2018 15:32 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, ok. Maar zo is een total-loss auto nog wel aardig wat geld waard, als voor iedere plastic strip een paar tientjes rekenen.
Maarja, heel veel vraag is er ws. ook niet naar dus ja... Tis wat de gek er voor geeft... (hoewel zo'n webshop t afdingen wel moeilijker maakt).
Ik zit in de verkeerde business denk ik.
komt er wel een mooie en uitgebreide how-to met veel foto's enzo? Dan zet ik misschien je project-tagje weer terugquote:Op dinsdag 11 september 2018 13:24 schreef henkkeumus het volgende:
Het gaas is binnengekomen, ziet er prima uit en het is ook goed dik spul, niet van dat dunne kippengaas. Van het weekend de voorbumper een demonteren of kijken of ik er op de brug ook zo bij kan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal mijn voortgang hier updatenquote:Op dinsdag 11 september 2018 17:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
komt er wel een mooie en uitgebreide how-to met veel foto's enzo? Dan zet ik misschien je project-tagje weer terug
Gezien ik de Audi gekocht heb als opknapper kan ik er ook wel soort "logboek" van bijhouden, een projectje eigenlijk. Misschien dat je de overige posts kan verwijderen en de OP kan aanpassen naar wat ik hieronder schrijf (+ titel ofcourse) zodat het een beetje een clean geheel krijgt en niet 3 blz. moet bladeren voordat het project begintquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hiermee heb ik de verkoper 'geconfronteerd' en deze belde mij een dag later op met het verhaal dat ook hij niet wist wat het kon zijn. Het was duidelijk hoorbaar dus hij heeft mij naast dat de auto voor een scherpe meeneemprijs verkocht is aangeboden kosteloos een nieuwe koppelingsset (+ drukgroep en lagers) op te sturen.
Heel erg netjes van meneer en hier ging ik natuurlijk mee akkoord.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.September: De nieuwe koppeling moet natuurlijk gemonteerd worden. Ik beschik over een brug en goed gereedschap maar dat gaat me helaas een stap te ver. Gelukkig ken ik mensen die dat wel kunnen en naast de nieuwe koppelingsset is er direct een grote beurt en algehele controle gedaan op de auto..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motorisch is de auto nu in orde, het plaatwerk heeft hier en daar nog z'n puntjes. Direct een lakstift gekocht. Toen de auto in de garage stond heb ik het internet even lopen afzoeken naar onderdelen. Ik vond op Wish een raamschakelaar die 1:1 nagemaakt is voor 5,-. Deze besteld met nog wat Audi embleempjes.
Tijdens het zoeken zag ik fotos van een S-Line uit 2010 met het 'racegaas' in de bumper en heb hierop direct gaas besteld via Winparts. Dat gaas kwam een dag later binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.12-09: Raamschakelaars binnengekregen, besteld via Wish (Chinees) 1:1 namaak, ga hem er dit weekend inbouwen en kijken of dit gaat werken. Kwaliteit voelt goed, en hij ziet er exact hetzelfde uit. Reden is dat de huidige knoppen niet goed reageren en versleten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal dit weekend even wat meer foto's schieten en het verhaal wat logischer/completer maken. A.S. zaterdag na de voetbal of zondag (wanneer zaterdag na de voetbal te gezellig wordt) ben ik van plan de Audi onder handen te nemen.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2018 16:09:16 ]![]()
Vandaag de Audi maar eens onder handen genomen. Genoeg te doen..
- Racegaas in voorbumper
- Raambediening uit portier vervangen
- Auto bijlakken
- Parrot inbouwen
- Kentekenplaat houder vernieuwen
Afijn, de inserts uit de bumper waren makkelijk te verwijderen en eigenlijk kon ik overal al wel bij. De bumper hoeft dus niet gedemonteerd te worden en dat scheelt een hele boel..
Eenmaal eruit kon ik deze op het gaas leggen om een soort van mal te maken. Dit netjes uitgeknipt en dan is het passen en bijknippen tot het netjes strak in de bumper zit. Er zitten blijkbaar schroefgaten achter en deze kon ik mooi gebruiken om het gaas vast te zetten, ook heb ik een klein gaatje geboord om daar een kleine schroef in vast te zetten (zie je op de foto maar in het echt niet, valt niet op). En wanneer ik weer terug wil naar origineel kan ik de inserts er zo inklikken en is er niks meer zichtbaar.
Heb besloten het onderste deel van de bumper zo te laten, dit geeft de bumper stevigheid en zou hiermee dat dus verliezen. Ook terugkeren naar origineel kan dat niet meer.
De huidige raambediening was volledig versleten en de knoppen reageerden niet meer goed. op Wish een namaak knoppenset kunnen bemachtigen voor 5,-. Gemonteerd en werkt perfect. Helaas heeft de vorige eigenaar geprobeerd te knoppen eruit te halen zonder de deurkaart te verwijderen (zie 2e foto) waardoor er een groot gat in de deur zit... Misschien een keer een nieuw paneel op de sloop zoeken.
Vervolgens veel lakschade zoals deze nog hersteld middels een lakstift die ik van t weekend gekocht heb.
Vervolgens nog een paar uur lopen kloten met een Parrot MKi9100 die ik helaas niet werkend heb gekregen, volgende week maar even langs een audio specialist om te vragen hoe dat nou zit.. Ik krijg er geen spanning op, zowel constant als geschakelde +..
Zou van de week even een paar foto's schieten van de auto in zn geheel met voorbumper er mooi op.
![]()
Goed gewerkt!
Vind het alleen een beetje jammer dat je het gaas iets te klein hebt geknipt zodat het niet goed aansluit.![]()
Ik heb nog een groot stuk over, alleen wanneer je er dicht op zit valt het op. Als je zo naast de audi staat zie je het nietquote:Op zondag 16 september 2018 19:41 schreef vannelle het volgende:
Goed gewerkt!
Vind het alleen een beetje jammer dat je het gaas iets te klein hebt geknipt zodat het niet goed aansluit..
Plus, het zit echt muurvast nu haha.![]()
Hoi,
Ben ik weer....
Na een tijdje te hebben gereden met de gaas zag ik dat er veel vuil mee kwam nu het eindelijk weer heeft geregend (logisch) hierom besloten weer de originele bumper inserts vast te klikken.
Volgende doel: Multifunctioneel stuur inbouwen en inleren.
Ik heb altijd auto's gehad met een multi stuur en deze Audi had dat helaas niet, echt een gemis dus ben opzoek gegaan naar de mogelijkheden. Ik zag dat er veel losse sturen verkocht werden dus ben de onderdelen bij elkaar gaan zoeken.
Allereerst een sleepring die communiceert met het stuur, volgens Audi fora en internet kan mijn sleepring communiceren met een MF-stuur wanneer de auto is uitgerust met cruisecontrol en gelukkig heeft mijn Audi dat, scheelt weer wat geld.
Het volgende dat nodig is is natuurlijk het stuurwiel met knoppen zelf, nu zijn er zooooooveel sturen van S-Line Audi's en andere modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zag, gelukkig een vriendelijke user op Audi-Forum die mij hierbij kon helpen en mij heeft geholpen een stuur te zoeken. Na lang zoeken ben er ik een in de buurt tegengekomen op een sloop, weliswaar een stuur met flippers (gedemonteerd uit een automaat) maar dat maakt voor mij niet heel veel uit.
Nu het stuur en sleepring in bezit waren dacht ik dat ik nog maar 1 ding nodig had. Een airbagkabel die opsplitst naar de multistuurmodule knoppen.. Ik kon deze zelf in elkaar solderen en knippen of een nieuwe bestellen bij de dealer voor 53,- (kabeltje van hooguit 15cm). Toch beslist om een nieuwe te bestellen, stel dat ik een aanrijding krijg heb ik de kop kapot of misschien erger nog omdat ik op dat moment te gierig was. Dealer gebeld, chassisnr doorgegeven en een airbagkabel besteld á 53,-.
Nu kon het spul in elkaar, accupolen van de accu af (in geval van plots ontploffen airbag), airbag eruit, stuurwiel los, nieuwe stuurwiel erop en airbag er weer in........... Echter ging dit niet volgens plan... Mijn nieuwe stuurwiel was uitgerust met pinnen van binnen om de airbag op z'n plek te houden en deze pinnen kwamen niet overeen met de gaten in mijn huidige airbag...
Probleem dus... nieuwe airbag aanschaffen.. Na met ik denk wel 15 sloopbedrijven en 2 dealers te hebben gesproken en niemand die mij kon vertellen wel artikelnummer van welke airbag in dit multistuur paste zag ik op een late zaterdagavond ineens een forumpost van een Engels Audiforum van iemand die hetzelfde mee heeft gemaakt.. Deze gebruiker noemde een artikelnr. en volgens Onderdelenlijn.nl was er nog 1 zo'n airbag in Nijmegen.. uurtje rijden voor mij dus ik ben er met mijn stuurwiel heengegaan om te passen en.... HIJ PAST![]()
Goede airbag (zie gaten naast schroefgaten)
Nu kon het inbouwen wel beginnen.
1) Stuurwiel draaien zodat de schroeven van de airbag losgedraaid kunnen worden aan beide kanten.
2) Airbag kan uit het stuurwiel gehaald worden (voorzichtig) en kabel van airbag uit sleepring klikken door naar je toe te halen..
3) Zorg dat stuur in het stuurslot valt (makkelijker demonteren) en haal met een dikke torx het oude stuurwiel los.
4) Stuurwiel komt los en nu komt het moeilijkste gedeelte!
Het stuur moet gecentreerd worden, normaal zal een dealer hier goed gereedschap voor gebruiken maak ik beschik hier niet over. Wat ik heb gedaan is het nieuwe stuurwiel even los op de stang schuiven en zorgen dat de banden echt gecentreerd staan (even heen en weer lopen met de auto en sturen.
Hierna de sleepring waterpas centreren en het nieuwe stuurwiel op de sleepring drukken. Daarna met de hand de bout hand vast draaien en daarna met behulp van vader het stuurwiel vast draaien met de torx.
5) Daarna natuurlijk de stekkers in de sloten drukken en de schroeven op dezelfde manier vastzetten als dat ze losgehaald zijn. Niks forceren want ik wil niks kapotmaken achter de airbag.. En uiteindelijk zit het spul er dan echt in!
Het enige wat mij nu nog te doen staat is het coderen van de sleepring. De knoppen werken nog niet omdat de sleepring niet "weet" wat hij met de signalen van de toetsen moet doen. De codering heb ik gelukkig van dezelfde user van het Audi Forum meegekregen en kan ik bij hem of een garage hier in mijn stad laten doen, wordt vervolgd.....![]()
![]()
Grappig project, wel veel werk en gedoe haha.Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)![]()
Ik zou je adviseren de auto lekker zo te laten, als je er kippengaas al achter gaat hangen krijg je al snel de ''sjonnie/stoptuning - look'' en dat is echt niet nodig.
Ik zou lekker sparen en een keertje bij een sloperij of onderdelensite kijken voor een S-Line bumper, ziet er veel beter uit.
Zonde van de auto ook....![]()
Ben graag bezig met dat soort dingen en projecten en leer zo m'n auto ook beter kennenquote:Op zaterdag 3 november 2018 22:47 schreef DieselTank het volgende:
Grappig project, wel veel werk en gedoe haha..
Ja dat ga ik waarschijnlijk ook doen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 23:10 schreef Shoarmapatatje het volgende:
Ik zou je adviseren de auto lekker zo te laten, als je er kippengaas al achter gaat hangen krijg je al snel de ''sjonnie/stoptuning - look'' en dat is echt niet nodig.
Ik zou lekker sparen en een keertje bij een sloperij of onderdelensite kijken voor een S-Line bumper, ziet er veel beter uit.
Zonde van de auto ook....
Wil eigenlijk de auto stukje bij stukje ombouwen tot een S-Line, heb nu beige interieur maar wil het S-Line zwart met rood hebben incl. sierlijsten en al![]()
![]()
Update 16-11-18.
Via Tweakers in contact gekomen met iemand die beschikt over een VAGCOM. Bij deze beste man het stuur middel VDCS aangemeld en het zooitje werkt.
Omdat ik (helaas) nu nog beschik over een OEM Concert II radio werken de MODE en Spraakherkenning knop nog niet. Ook de flippers niet maar rijdt uiteraard in een schakelbag dus dat mag duidelijk zijn.
Volgende update zal waarschijnlijk interieur zijn. Ik verwacht een deze dagen een bluetooth dongel en wil het interieur van beige naar 'S-Line zwart' omtoveren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: