abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 8 september 2018 @ 17:06:03 #1
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
  zaterdag 8 september 2018 @ 17:06:59 #2
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_181774837
Hayter plaatst zich in massasprints, Hayter was gisteren bergop in orde, Hayter is een achtervolger en zou dus moeten kunnen tijdrijden. Dat wordt een gevaarlijke.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 9 september 2018 @ 01:38:15 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_181788954
quote:
Hiervoor reed je de Ronde van Polen en de Ronde van de Toekomst, maar je kon er amper een vuist maken.
“Het was de bedoeling dat ik in Polen uitreed met het oog op de Ronde van de Toekomst, waar ik wel met ambitie aan de start stond. Maar het werd een ontgoocheling. Ik heb in het begin van het seizoen bloedarmoede gehad.”

Is dat nog niet uit jouw lichaam?
Jawel. Mijn basisconditie is terug super goed, maar echt diep gaan, lukt nog niet. Daarom was de Ronde va de Toekomst ook een mislukking. Het was simpel. Ik kon bergop de besten niet volgen, omdat mijn conditie niet goed genoeg was.”

Wat was de aanleiding van die bloedarmoede?
“Ik heb mij tijdens de winter overtraind. Ik wou zodanig goed zijn om mij meteen te bewijzen dat ik mijzelf gewoon kapot heb gereden op training.”

Hoe kwam dat dan?
“Ik reed elke training wat langer en harder dan dat er op mijn trainingsschema stond. Als je dat een paar keer doet, is dat niet erg. Maar als je dat een hele winter doet en tijdens individuele stages echt à bloc gaat, komt het niet meer goed. De komende winter ga ik mij wat meer intomen. Ik stond misschien ook iets te vroeg te mager.”
Harm Vanhoucke. Weeral een Lotto Soudal Belg die zich finaal naar de vaantjes traint.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_181798573
Tour du Doubs:
1. Julien SIMON (Cofidis)
2. Ignatas KONOVALOVAS (Groupama-FDJ)
3. Rein TAARAMÄE (Direct Energie)
4. Guillaume MARTIN (Wanty-Groupe Gobert)
5. Kévin LE CUNFF (Saint-Michel-Auber 93)

[ Bericht 0% gewijzigd door wimderon op 09-09-2018 16:43:16 ]
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 16:42:02 #5
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181798703
Bardet was eigenlijk op weg naar de winst, maar kreeg te maken met een mechanisch defect.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_181798816
Blythe spreekt nog even zijn waardering uit voor de 3T fietsen

https://video.eurosport.c(...)d1120390/video.shtml
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_181798971
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:48 schreef Steven184 het volgende:
Blythe spreekt nog even zijn waardering uit voor de 3T fietsen

https://video.eurosport.c(...)d1120390/video.shtml
Ik las gisteren dat Gerard Vroomen (voormalig oprichter/eigenaar Cervelo) de man achter 3T is. Heb ik nooit geweten.
pi_181799292
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik las gisteren dat Gerard Vroomen (voormalig oprichter/eigenaar Cervelo) de man achter 3T is. Heb ik nooit geweten.
Zit daarin sinds 2015 inderdaad, 3t bestaat natuurlijk al wel meer dan 50 jaar
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_181800013
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 17:20 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zit daarin sinds 2015 inderdaad, 3t bestaat natuurlijk al wel meer dan 50 jaar
Voor Aqua Blue nog nooit van gehoord.
pi_181800178
Nog een kilometer of 3 in de ToB.
  zondag 9 september 2018 @ 18:09:29 #11
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_181800258
Ewan wint die sprint al in de laatste bocht.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 18:19:18 #12
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181800434
Als die idioot van een Gaviria eens wat beter z'n best gaat doen. Niemand zit te wachten op een overwinning van de altijd vervelende Ewan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_181800576
Vertrekken met een zege, netjes. :@
  zondag 9 september 2018 @ 18:44:24 #14
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_181800932
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 11:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Evenepoel (en Van Wilder) staat zondag aan de start in de Memorial Igor De Craene, een testtijdrit. Hoewel andere klasse, mag hij het indirect op gaan nemen tegen de beloften van Lotto Soudal en een paar andere hoogvliegers uit het nationale kampioenschap tijdrijden.
1. Remco Evenepoel
Put these foolish ambitions to rest.
pi_181803318
Het beste wielernieuws van vandaag is natuurlijk:

Demain, on roule
pi_181807373
quote:
UCI-voorzitter Lappartient: “We mikken op Champions League van eendagskoersen in 2020”

UCI-voorzitter David Lappartient is momenteel in Canada op uitnodiging van Serge Arsenault. De sterke man achter de koersen van Québec en Montréal speelt al enkele jaren met het idee om een soort van Champions League van eendagskoersen te creëren. Een idee waar ook Lappartient voor gewonnen is.

“Het zou interessant zijn voor het wielrennen om een circuit te organiseren met daarin twintig grote eendagskoersen. Dat zou dan gaan om de huidige monumenten zoals de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix, nieuwere wedstrijden zoals Québec en Montréal, maar ook koersen in nieuwe markten zoals Zuid-Amerika”, zegt Lappartient, die zo een nieuwe soort van wereldbeker van eendagskoersen wil invoeren met een apart klassement en eventueel een aparte leiderstrui.

Komende woensdag vindt er in Madrid een meeting plaats waar het idee verder besproken wordt. “We maken vorderingen met ons concept. We zitten in het finale stadium, de rode vod van de slotkilometer is in zicht. Ten vroegste in 2020 willen we het lanceren.”

Wat die innovatie betekent voor de huidige wielerkalender is onduidelijk, maar Lappartient wil niet dat grote koersen elkaar te veel overlappen zoals nu gebeurt met Montréal en de Vuelta. We spelen met het idee om de Vuelta een week vroeger te laten starten.”
  zondag 9 september 2018 @ 22:46:06 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181807523
quote:
9s.gif Op zondag 9 september 2018 22:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Flanders Classic staat te juichen.
pi_181807793
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Bardet was eigenlijk op weg naar de winst, maar kreeg te maken met een mechanisch defect.
klik om te spelen

Niet helemaal²
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 22:58:07 #19
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_181807820
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:56 schreef showtimer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niet helemaal²
Ik kijk met een beschuldigende blik naar directvelo.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_181807874
quote:
9s.gif Op zondag 9 september 2018 22:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wel innovatief, een idee uit de jaren '80 herintroduceren
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_181808639
quote:
9s.gif Op zondag 9 september 2018 22:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Een soort wereldbeker dus? Komt dan het kampioenschap van Zürich ook terug op de kalender?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 10 september 2018 @ 00:09:27 #22
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_181808984
Hopelijk wordt Parijs-Tours dan ook weer in ere hersteld.
pi_181811881
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk wordt Parijs-Tours dan ook weer in ere hersteld.
Die wilden zelf toen geen WT worden, geloof ik
  maandag 10 september 2018 @ 16:28:16 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_181818745
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een soort wereldbeker dus? Komt dan het kampioenschap van Zürich ook terug op de kalender?
Komt Jan Ullrich dan ook weer terug om te proberen Zurich te winnen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_181824756
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een soort wereldbeker dus? Komt dan het kampioenschap van Zürich ook terug op de kalender?
Champions League bestaande uit de huidige eendaagse World Tour-wedstrijden?
Zonder E3-prijs en DDV anders wel erg veel Vlaamse wedstrijden.
pi_181828926
Het is een grote strontpot bij de UCI.

https://www.velonews.com/(...)lifying-rules_478418
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:52:57 #27
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181832801
Volgens mij ga je dat nooit meer leren Sep. #sepwintnooitmeereenkoers
sepvanmarcke twitterde op dinsdag 11-09-2018 om 08:43:06 These past weeks didn’t bring the results I was hoping for. Nice races and a good condition, but I made some mistakes in the final. Guess we keep on learning! #plouay #quebec #montreal reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_181834172
is gewoon uit het wiel gereden worden ook een mistake?
  dinsdag 11 september 2018 @ 10:38:16 #29
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_181834202
Sep zit nog midden in een proces waarin hij aan het wennen is aan een nieuwe zadelpositie. Na de winter gaat hij alles winnen (lol).
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:23:25 #30
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_181837230
Floortje Mackaij breekt kaak.

Hoe komt zij eigenlijk aan 19k Instagramvolgers? Is er ergens een geheim genootschap van vrouwenwielrenvolgers?
pi_181837935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:23 schreef VoMy het volgende:
Floortje Mackaij breekt kaak.

Hoe komt zij eigenlijk aan 19k Instagramvolgers? Is er ergens een geheim genootschap van vrouwenwielrenvolgers?
Columbiafan is aanvoerder van haar fanclub

floortjemackaijTROTS op mijn ? #komtgoedschatje ??@lavuelta

Wat een inspirerende teksten O+
  dinsdag 11 september 2018 @ 15:28:55 #32
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_181838436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:23 schreef VoMy het volgende:
Floortje Mackaij breekt kaak.

Hoe komt zij eigenlijk aan 19k Instagramvolgers? Is er ergens een geheim genootschap van vrouwenwielrenvolgers?
Maar t is toch een schatje? O+
pi_181857476
Vrij matige startlijst voor GP de Wallonie vandaag, en geen Quickstep, terwijl die met een sterrenteam aan de start staan in Slowakije als ik PCS mag geloven. 7 man die allemaal de proloog kunnen winnen daar _O-
Demain, on roule
pi_181857679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:23 schreef Mykonos het volgende:
Vrij matige startlijst voor GP de Wallonie vandaag, en geen Quickstep, terwijl die met een sterrenteam aan de start staan in Slowakije als ik PCS mag geloven. 7 man die allemaal de proloog kunnen winnen daar _O-
Sterk team in Slowakije vanwege belangen in die regio van ploegeigenaar Bakala?


EDIT: Dat is inderdaad wel een selectie :D

Quick-Step Floors
11 ALAPHILIPPE Julian
12 JAKOBSEN Fabio
13 JUNGELS Bob
14 KEISSE Iljo
15 LAMPAERT Yves
16 ¦TYBAR Zdenek
17 TERPSTRA Niki
  woensdag 12 september 2018 @ 14:34:05 #35
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_181858846
Wat een godenselectie. De rest van het veld wordt hopeloos gedeklasseerd. _O_
pi_181860769
Kanter is echt wel goed.
pi_181860791
DrentheSport twitterde op woensdag 12-09-2018 om 16:08:13 De Duitse kampioen Max Kanter wint de tweede etappe (Emmen - Emmen) van @OlympiasTour. https://t.co/3SK2RmyE5f reageer retweet
Zes lengtes.
pi_181861073
quote:
VANENDERT NA MINDERE TOUR EN MISSEN WK-SELECTIE: “SCHRIJF MIJ NOG NIET AF”

Er zijn dezer dagen gelukkigere renners dan Jelle Vanendert. Na een onzichtbare Tour de France en een val in de Tour of Britain, greep hij afgelopen week ook naast een selectie voor het wereldkampioenschap in Innsbruck. De 33-jarige renner van Lotto Soudal, die wel zijn beste voorseizoen in jaren achter de rug heeft, laat zich niet uit zijn lood slaan en blijft strijdvaardig: “Ik geloof nog steeds dat ik een klassieker kan winnen”, vertelt hij aan WielerFlits.

Vanendert is niet het type renner dat na een tegenslag met grootse woorden uitpakt, of een mediastorm op gang wil brengen. Steeds regeert zelfkennis en nuchterheid. Ook nu, na zijn gemiste selectie voor het WK. “Kevin (De Weert, red.) heeft mij voor de Tour of Britain netjes geïnformeerd en ik heb direct gezegd dat ik vrede nam met de niet-selectie. Ik heb hem zelfs niet om een reden gevraagd. Maar dat neemt niet weg dat ik er graag bij was geweest en ik denk dat ik mijn plek verdiend had. In alle eendagskoersen die ik dit jaar heb gereden, eindigde ik ofwel bij de eerste twintig, ofwel speelde ik een rol in dienst van de ploeg. Het WK is een zelfde type koers, dan is het logisch dat je teleurgesteld bent als je je kansen niet mag verdedigen.”
Voor de Limburger was het een tweede tegenslag in korte tijd. Want ook de voorbije Tour de France – overigens zijn eerste sinds 2012 – was te onzichtbaar voor wat je van een renner van het kaliber Vanendert mag verwachten. “Als ik puur naar mezelf kijk, dan denk ik dat ik niet genoeg heb gerust na het voorjaar”, geeft hij toe. “Ik wilde alweer goed zijn in de Ronde van België en de Dauphiné, en dat was misschien te vroeg. Ook in de kasseirit van de Tour had ik nog een goed gevoel. Maar daarna voelde ik me dag na dag leeglopen. Op een gegeven moment ben je louter van punt A naar punt B aan het rijden, dat heeft nog weinig met koersen te maken.”

Minder training
Nochtans was het voorjaar van Vanendert allesbehalve slecht. Hij schitterde als vanouds en wist daar ook sterke resultaten aan te koppelen. Met name zijn podiumplaats in de Waalse Pijl springt in het oog. “Zo zie je maar, een paar procentjes kunnen soms een wereld van verschil maken. Ik denk dat ik het in die koersen de afgelopen jaren nooit echt slecht heb gedaan, dat ik altijd op de afspraak was. Het verschil tussen een zeventiende en een derde plaats in de Waalse Pijl is conditiegewijs heus niet zo groot, maar voor de buitenwereld lijkt het dat wel. Het gaat over details.”

Heeft Vanendert dan echt niets aan zijn aanpak veranderd? “Toch wel”, antwoordt hij. “Het enige wat ik de voorbije winter anders heb gedaan, is dat ik minder getraind heb. Dat klinkt misschien gek, maar toch is het zo. Ik heb anderzijds wel intensiever getraind, waardoor ik er in mijn eerste koersen als de Ruta del Sol en de Ronde van Catalonië direct stond. Dat blijkt dikwijls de sleutel tot succes. Als alles meteen goed loopt, dan is het makkelijker om die lijn door te trekken omdat je iets hebt om op voort te bouwen. Zowel fysiek als mentaal. Ik voelde me bijzonder zelfzeker.”

Dat bleek terecht, want Vanendert had zomaar de Waalse Pijl kunnen winnen en was ook in de Baloise Belgium Tour succesvol. “Ik zou liegen als ik zeg dat het geen deugd doet om weer voor overwinningen te kunnen strijden. Daarvoor word je uiteindelijk toch renner. Vooral de Waalse Pijl was een hele mooie kans. Ik was daar eigenlijk gestart met de gedachte om er een lange sprint van te maken in dienst van Tim Wellens. Misschien niet ideaal, maar op die manier kon ik wel mijn eigen tempo opleggen en mijn eigen lijnen kiezen. Ik wist, wie na de bocht nog wat kan versnellen, komt redelijk kort in de uitslag als hij niet grandioos stilvalt. Dan is derde niet slecht.”

Mentor voor Lambrecht
Vanendert bevestigt zo het vertrouwen van Marc Sergeant. Die bleef hem jaar na jaar belonen met een contractverlengingen bij Lotto Soudal, ondanks het uitblijven van concrete resultaten. “Al is dat natuurlijk relatief’”, riposteert Vanendert. “Ik heb altijd gezegd dat ik er geen probleem mee heb om mij ten dienste van de ploeg te stellen, op die klassiekers in april na. Ik heb de voorbije jaren steeds top 20 in die klassiekers gereden. Als je een renner die dat kan geen contract meer gaat geven, dan blijven er weinig over die wel in de ploeg passen. Zo verrassend vind ik die verlengingen dus niet.”

Sinds de komst van CEO Paul De Geyter haken echter steeds meer gevestigde waarden af bij Lotto Soudal. Voelt Vanendert de druk om een contract af te dwingen toenemen nu de harde hand van De Geyter regeert? “Ik had dit jaar nog een doorlopend contract, dus ik heb me daar niet druk over gemaakt. Je hoort en leest natuurlijk over de moeizame onderhandelingen met André Greipel, maar wat mij betreft, zijn er zeker geen problemen geweest. Paul is natuurlijk al bijna 13 jaar mijn persoonlijke manager en Marc Sergeant ken ik intussen tien jaar. Ik denk dat ze weten wat ik waard ben. Ik zou na volgend jaar graag doorkoersen bij deze ploeg, maar ik sta ook open voor nieuwe dingen.”

Steeds meer zou Vanendert zich ook kunnen inwerken in de rol van mentor voor jong talent, iets wat hij ook nu al blijkt te doen. “In de mate van het mogelijke probeer ik mijn visie te geven en te helpen waar ik kan. Er zijn altijd gasten die om raad komen vragen, maar of ze er effectief iets mee doen, dat is vaak een ander verhaal. Een andere visie kan verhelderend werken, maar anderzijds is het niet omdat iets voor mij heel goed werkt, dat iedereen daar beter van wordt. Ik vertel geen harde waarheden, iedereen moet zelf aanvoelen wat het beste werkt. Concreet gaat het dan bijvoorbeeld over het inplannen van hoogtestages, de samenstelling van hun programma, de soorten voeding, etc.”

Bjorg Lambrecht is een van de jonge talenten die momenteel het mooie weer maakt bij Lotto Soudal. “In de Ronde van Catalonië en het Baskenland heb ik met hem samen gereden en toen had ik al door hoeveel talent hij had”, vertelt Vanendert. “Hij wist zich daar telkens in de top 20, top 30 te plaatsen en geloof me, dat doe je niet zomaar als je nog maar pas van de beloften bent overgekomen. Zijn progressiemarge is enorm en zijn talent kan heel ver rijken. Hij is bovendien een slimme renner, die zichzelf goed kan inschatten en de koers goed kan lezen. Ik zie hem wel iets meer in de richting van een puncher evolueren dan een pure klimmer. Volgens mij heeft hij daar meer garantie om te winnen.”

Heilige maand
Vanendert ziet ook zijn eigen rol nog niet als uitgespeeld. Niet in de Tour – “de ene Tour is de andere niet, ik zie niet in waarom ik niet zou terugkeren?” – maar zeker niet in de klassiekers. “April blijft voor mij een heilige maand. Ik weet dat ik het intrinsiek in mij heb om een van die klassiekers te winnen, ook al zal dat nooit gemakkelijk zijn. Als ik mijn vorm van dit voorjaar terug kan vinden, dan wil ik er zeker nog eens mijn kans gaan om eindelijk een klassieker te winnen. Ik merk dat mijn explosiviteit stagneert, maar niet afbot. Zolang dat het geval is, mag ik hoop koesteren en zeker nog niet afgeschreven worden.”
  woensdag 12 september 2018 @ 16:48:18 #39
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_181861655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:17 schreef Columbiafan het volgende:
Kanter is echt wel goed.
Max Kanter toch wat van. :o
pi_181861812
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:18 schreef Columbiafan het volgende:
DrentheSport twitterde op woensdag 12-09-2018 om 16:08:13 De Duitse kampioen Max Kanter wint de tweede etappe (Emmen - Emmen) van @OlympiasTour. https://t.co/3SK2RmyE5f reageer retweet
Zes lengtes.
Nog een gast die boos is ook op plek 3 ofzo
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_181862307
Laatste 10 km in GP Wallonië, live op ES2.
pi_181862531
Nog 2 kilometer.
pi_181862539
Nog 1,5 km

Grote kopgroep
pi_181862588
Jelle V. is komende.
pi_181862603
Stuyven makkelijk
pi_181862609
1. Stuyven
2. Claeys
3. Barguil
4. Vanendert
5. Martin
pi_181862625
Yes!
pi_181864236
https://www.instagram.com/p/Bnoc7tYCzp3/

Dit heeft veel weg van een act.
pi_181864260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:34 schreef LekkerWeertje het volgende:
Wat een godenselectie. De rest van het veld wordt hopeloos gedeklasseerd. _O_
Results of prologue:
1. Bob Jungels 2:02
2. Yves Lampaert 2:02
3. Christophe Laporte 2:02
4. Julian Alaphilippe 2:03
5. Fabio Jakobsen 2:04
  woensdag 12 september 2018 @ 18:44:12 #50
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_181864419
Het hele fucking elftal stond in de top 20.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')