abonnement Unibet Coolblue
pi_205813470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ben jij niet toevallig Alex Turner? Even wat veren in je eigen reet stoppen? Google translate doet goed zijn werk! :9


Ik kan bevestigen dat Aisumasen niet Alex Turner is. Aan de andere kant durf ik ook te bevestigen dat hij waarschijnlijk meer kennis over muziek heeft dan iedereen hier bij elkaar.

Ik denk dat iedereen die objectief naar het liedje luistert kan bevestigen dat er iets wonderschoons achter zit. 'Goed' kan ook in iets emotioneels als muziek objectief vastgesteld worden. Of je het zelf mooi vind is een ander verhaal.
pi_205814207
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:40 schreef AMDB het volgende:

[..]
Ik kan bevestigen dat Aisumasen niet Alex Turner is. Aan de andere kant durf ik ook te bevestigen dat hij waarschijnlijk meer kennis over muziek heeft dan iedereen hier bij elkaar.

Ik denk dat iedereen die objectief naar het liedje luistert kan bevestigen dat er iets wonderschoons achter zit. 'Goed' kan ook in iets emotioneels als muziek objectief vastgesteld worden. Of je het zelf mooi vind is een ander verhaal.
O is dat zo? Meer kennis? Conservatorium of bandjeskennis? Ken hem voor de rest niet hoor, maar ik krijg bij dit soort users een Olav Mol vibe. Door het ophemelen beginnen ze iets teveel in zichzelf te geloven, maar zelf nog nooit in een Formule 1 wagen gereden. :9

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 01-09-2022 19:39:40 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_205814451
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:22 schreef Rnie het volgende:

[..]
O is dat zo? Meer kennis? Conservatorium of bandjeskennis? Ken hem voor de rest niet hoor, maar ik krijg bij dit soort users een Olav Mol vibe. Door het ophemelen beginnen ze iets teveel in zichzelf te geloven, maar zelf nog nooit in een Formule 1 wagen gereden. :9

Nu hoor ik Olav Mol een concert verslaan in m'n hoofd. En dan geregeld de bandleden hun namen verwisselen en niet bestaande titels roepen :').
Maar die Olav Mol beschouwt de F1 kijker als een icoon die onmisbaar is en nu gemist wordt bij Viaplay, toch?
Aisumasen is wel een AM icoon. Dus toch wel enige kleine overeenkomst.
pi_205814565
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:22 schreef Rnie het volgende:

[..] Ken hem voor de rest niet hoor [..]

Dit is te merken. En laten we dat zo houden. Voor iemand die zo aandoenlijk slecht bij de les is blijf je wel heel wat brutale aannames maken. Je hebt je hier tot nu toe enkel als een schreeuwende moeimaker gepresenteerd. Aangezien je van de “enkel ongefundeerde negativiteit is opbouwende kritiek maar een beetje positiviteit is blinde adoratie”-school bent ga ik je gekke insinuaties verder niet beantwoorden.

Weet wel dat eindeloos provoceren en het afzeiken van muziek waar je toch niets aan vindt toch wel ietsjes sneuer is dan een fan die een nieuw album een paar keer opzet om het al dan niet uiteindelijk te kunnen waarderen.

Neem dit topic en hun users met een korreltje zout. Dat doen ze namelijk zelf al 15 jaar in zeer goede harmonie.
pi_205814640
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:53 schreef MilanILF het volgende:

[..]
Nu hoor ik Olav Mol een concert verslaan in m'n hoofd. En dan geregeld de bandleden hun namen verwisselen en niet bestaande titels roepen :').
Maar die Olav Mol beschouwt de F1 kijker als een icoon die onmisbaar is en nu gemist wordt bij Viaplay, toch?
Aisumasen is wel een AM icoon. Dus toch wel enige kleine overeenkomst.
En dan het geluid van een openend blikje cola op Aisu's live opnamen (ik anticipeer nog steeds de lach in de break op 'Dont Sit Down' in Paradiso).
pi_205815395
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 20:08 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Dit is te merken. En laten we dat zo houden. Voor iemand die zo aandoenlijk slecht bij de les is blijf je wel heel wat brutale aannames maken. Je hebt je hier tot nu toe enkel als een schreeuwende moeimaker gepresenteerd. Aangezien je van de “enkel ongefundeerde negativiteit is opbouwende kritiek maar een beetje positiviteit is blinde adoratie”-school bent ga ik je gekke insinuaties verder niet beantwoorden.

Weet wel dat eindeloos provoceren en het afzeiken van muziek waar je toch niets aan vindt toch wel ietsjes sneuer is dan een fan die een nieuw album een paar keer opzet om het al dan niet uiteindelijk te kunnen waarderen.

Neem dit topic en hun users met een korreltje zout. Dat doen ze namelijk zelf al 15 jaar in zeer goede harmonie.
Ik ben slecht bij de les? Aannames maken? Waar moet ik je van kennen dan? Oprechte vraag. AMDB geeft aan dat je waarschijnlijk meer kennis over muziek hebt dan ons allemaal. Daar reageerde ik op.
Maar please, enlighten me. Ben je van de merchandising van de Arctic Monkeys dan?

Daarbij, afzeiken van muziek waar ik niks aan vind? Ik heb nergens aangegeven dat ik dit nummer niks vind. Ik heb het zelfs prachtig genoemd. Het enige, maar dit heb ik in voorgaande posts ook al verteld (ik zou het even teruglezen als ik jou was, over slecht bij de les gesproken) is dat ik catchy hooks mis. Zoiets vind ik fijn in muziek, snap je?

Dit is toch een forum? Geen Arctic Monkeys ophemel topic waar we alles maar goed moeten vinden? En als vervolgens de mening van een user niet onderbouwend genoeg is, of je gewoonweg niet aanstaat, maar ranten op diegene die het niks vind? Blijf dan lekker in een subreddit of een dedicated fanpage doorlullen.

Ik krijg gewoon een soort Arctic Monkeys cult vibe bij jou. Hoe je ook zo op het achterste gaat staan omtrent die recensies. :') Al heb je ze ontmoet, drink je een biertje met ze, veeg je Alex zijn reet schoon, I dont care man :') Ik vind dat je jezelf iets te intressant vind als het om dit bandje gaat.

Griezelig. :W
Ik krijg nog geld van je.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 22:00:38 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205815720
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Aisu ook steeds meer een spreekbuis voor de band begin te vinden en dat alle kritiek meteen weggewuifd wordt. Je bent zelf kritisch (op de recensenten bijvoorbeeld), dan moet je ook kunnen incasseren.

Maar in het kader van openheid ben ik dan wel benieuwd naar jouw positie @Aisumasen, dat geheimzinnige gedoe kan ik eerlijk gezegd slecht tegen :N
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205815997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:00 schreef MaJo het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Aisu ook steeds meer een spreekbuis voor de band begin te vinden en dat alle kritiek meteen weggewuifd wordt. Je bent zelf kritisch (op de recensenten bijvoorbeeld), dan moet je ook kunnen incasseren.

Maar in het kader van openheid ben ik dan wel benieuwd naar jouw positie @:Aisumasen, dat geheimzinnige gedoe kan ik eerlijk gezegd slecht tegen :N
Zo te lezen neem je het allemaal iets te serieus. Wob-verzoek al geplaatst? Ik kom hier gewoon al jaren om te posten over de band, jullie blazen dat op. We verschillen van mening over de Lowlands-set, maar het "het is toch een discussieforum!"-argument werkt maar van een kant?

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:32 schreef Aisumasen het volgende:
[..] De show werd helaas geplaagd door grote monitor-problemen en de eerste 2 liedjes gingen totaal verloren [..] was er weinig ruimte om te geinen. En de setlist was wat mank [..] de ervaring was voor mij ook een lichte teleurstelling.
Als je daadwerkelijk denkt dat het daarbij benoemen van feitelijke onjuistheden in recensies - "frictie", "moeilijke set", "Pinkpop 2014 wilde set" - een fan gelijk kritiekloos maakt, heb je hier zeer selectief gelezen in al die jaren. Als je alleen al even een paar posts had teruggescrold had je in de (sporadische) recente posts alhier kunnen lezen dat ik de band “diva’s” noem, in elke post hun setlist hekel en daarom eigenlijk niet eens meer naar de shows wilde, de Lowlands-ervaring dus teleurstellend noemde, de vorige tour "na een maand gedoemd". Zou me eerder op de band concentreren dan zo bezig te zijn met mij.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 22:57:50 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205816289
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]
Zo te lezen neem je het allemaal iets te serieus. Wob-verzoek al geplaatst? Ik kom hier gewoon al jaren om te posten over de band, jullie blazen dat op. We verschillen van mening over de Lowlands-set, maar het "het is toch een discussieforum!"-argument werkt maar van een kant?
[..]
Als je daadwerkelijk denkt dat het daarbij benoemen van feitelijke onjuistheden in recensies - "frictie", "moeilijke set", "Pinkpop 2014 wilde set" - een fan gelijk kritiekloos maakt, heb je hier zeer selectief gelezen in al die jaren. Als je alleen al even een paar posts had teruggescrold had je in de (sporadische) recente posts alhier kunnen lezen dat ik de band “diva’s” noem, in elke post hun setlist hekel en daarom eigenlijk niet eens meer naar de shows wilde, de Lowlands-ervaring dus teleurstellend noemde, de vorige tour "na een maand gedoemd". Zou me eerder op de band concentreren dan zo bezig te zijn met mij.
Eerlijk is eerlijk, ik heb inderdaad niet uit die lappen tekst kunnen halen dat je teleurgesteld was over Lowlands nee :D Nu ik teruglees zie ik dat je het ongebalanceerd noemt maar je schrijft ook het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 14:32 schreef Aisumasen het volgende:

[b]De band was charismatisch, strak, afwisselend, energiek. Hun vijfde album 'AM' is het meest succesvolle rock-album van de afgelopen 10 jaar, en het publiek werd bediend met maar liefst 8 liedjes van dat album. Afgewisseld met oudere hits. De 2 langverwachte deeper cuts die in de set zaten hebben fans een decennium niet kunnen horen. 'That's Where You're Wrong' had ik tot deze show 11 jaar niet live gehoord en 'I Wanna Be Yours' (hun afgelopen jaren meest beluisterde liedje op streaming, meer dan een half miljard keer) ook al 8 jaar niet. 'Potion Approaching' zat er al aan het begin van deze maand in, en is júíst een energiek liedje waar elke fan wild van werd. Een band met zo'n catalogus mag af en toe één liedje doen waar niet iedereen handjeklap op kan doen. 'Knee Socks' had een totaal onverwacht en nieuw QOTSA-einde.

Dat klinkt toch niet als een teleurgestelde fan? Je spreekt er ly-risch over _O- Overigens spreek je jezelf tegen door te zeggen dat we verschillen over Lowlands en daarna ook zegt teleurgesteld te zijn :')

Je eerste opmerkingen zal ik maar even negeren, beetje flauw.

Of je met die tweede quote nu op mij doelt (je quote namelijk jezelf :?) mag ik toch hopen van niet. Ik lees namelijk al jaren zeer goed mee en ik had eigenlijk ook verwacht dat je na al die jaren ook wel zou weten wie ik ben. Ik ben denk ik (na jou) degene die ze het vaakst live heeft gezien. Maar het lijkt er dus op dat je zo met je eigen fanstatus bezig bent dat je even vergeet dat er ook andere fans in dit topic zitten die al even meelopen.

Wat kritiek betreft, je praat zeer laatdunkend over journalisten en iedereen die een beetje kritiek heeft krijgt meteen een lap aan tekst als weerwoord. Als ik zo teruglees is het merendeel hier teleurgesteld over de Lowlandsset, niet alleen de journalisten maar dus ook de fans. Je zou ook kunnen denken dat jij er misschien een keer naastzit maar het lijkt erop dat je niet meer kritisch naar de band kijkt. De dingen die je noemt staan mij dan ook totaal niet bij, waarschijnlijk omdat je het ergens tussen alle superlatieven verbergt? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205816381
Deze discussie is vanuit mijn perspectief vrij bizar :D Was zelf op Lowlands, maar mijn verwachtingen waren best laag. Ben een TBHC album fan maar slechts 1x gezien vorige era. Het voelde echt alsof al het vuur uit de band was, Matt viel nog net niet in slaap en de setlist was zo ongeïnspireerd.

Maar toen plots Potion Approaching, I Wanna Be Yours, That's Where You're Wrong (ja, meest dode moment wat ik ooit bij AM concert zag, maar ik vond het vet) en een aantal coole, nieuwe uitvoeringen waardoor het echt voelde dat de band uitvoerig had gerepeteerd en zowaar lol had en er daadwerkelijk wilde zijn.

Zeker geen perfecte set, ik kan sommige punten uit de reviews wel beamen. Do Me A Favour is nu echt een meme, sommige AM nummers zijn en middelmatige songs en geen crowdpleasers dus waarom in godsnaam nog spelen?! en van deze band verwacht ik altijd minstens een nieuw nummer.

Maar het totaalplaatje klopte. Ik had echt een geweldige tijd, meeste mensen rondom mij ook had ik het idee en vooral.. ik kreeg zowaar echt zin om de band weer te volgen, de fan in mij was aangewakkerd terwijl ik stiekem dit net als afscheid had verwacht.

En toen kwam ik diezelfde avond Aisumasen nog tegen op het terrein; hij stak meteen een vijf minuten durende monoloog af over alles wat er mis was met de set en ik dacht oprecht: "Zucht, genot weg, wat een zure gast".
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 23:11:32 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205816404
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:07 schreef Arn0 het volgende:
Deze discussie is vanuit mijn perspectief vrij bizar :D Was zelf op Lowlands, maar mijn verwachtingen waren best laag. Ben een TBHC album fan maar slechts 1x gezien vorige era. Het voelde echt alsof al het vuur uit de band was, Matt viel nog net niet in slaap en de setlist was zo ongeïnspireerd.

Maar toen plots Potion Approaching, I Wanna Be Yours, That's Where You're Wrong (ja, meest dode moment wat ik ooit bij AM concert zag, maar ik vond het vet) en een aantal coole, nieuwe uitvoeringen waardoor het echt voelde dat de band uitvoerig had gerepeteerd en zowaar lol had en er daadwerkelijk wilde zijn.

Zeker geen perfecte set, ik kan sommige punten uit de reviews wel beamen. Do Me A Favour is nu echt een meme, sommige AM nummers zijn en middelmatige songs en geen crowdpleasers dus waarom in godsnaam nog spelen?! en van deze band verwacht ik altijd minstens een nieuw nummer.

Maar het totaalplaatje klopte. Ik had echt een geweldige tijd, meeste mensen rondom mij ook had ik het idee en vooral.. ik kreeg zowaar echt zin om de band weer te volgen, de fan in mij was aangewakkerd terwijl ik stiekem dit net als afscheid had verwacht.

En toen kwam ik diezelfde avond Aisumasen nog tegen op het terrein; hij stak meteen een vijf minuten durende monoloog af over alles wat er mis was met de set en ik dacht oprecht: "Zucht, genot weg, wat een zure gast".
Dat bevestigt voor mij juist het punt dat alles verdedigt moet worden vanuit Aisu's perspectief, want dat hij het zo slecht vond is to-taal niet duidelijk hier :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 2 september 2022 @ 02:04:18 #212
192683 AMDB
Visionair.
pi_205816934
Het meest belangrijke punt is dat de journalisten niet zuur zijn over de juiste dingen. En daarnaast kennelijk nogal vergeetachtig. Over 5 jaar refereren ze aan de legendarische Lowlands set in 2022 bij het reviewen van de saaie Hawley/Gaye-like set in 2027 bij het afsluiten van de Lima, klagend over de kwaliteit van de paarse pblaaskrokodillen die de band heeft meegenomen om er nog iets van te maken.
pi_205817071
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 02:04 schreef AMDB het volgende:
Het meest belangrijke punt is dat de journalisten niet zuur zijn over de juiste dingen. En daarnaast kennelijk nogal vergeetachtig. Over 5 jaar refereren ze aan de legendarische Lowlands set in 2022 bij het reviewen van de saaie Hawley/Gaye-like set in 2027 bij het afsluiten van de Lima, klagend over de kwaliteit van de paarse pblaaskrokodillen die de band heeft meegenomen om er nog iets van te maken.
Dit dus. Naar mijn mening. Ik was er niet bij, maar heb wel genoten van de stream, zelfde gevoel als Arno. Set wat teleurstellend voor de minder casual fan, maar blij met de energie van de band.

Edit: terug naar de muziek: Four out of Five moet terug de setlist in. Ik snap niet waarom die eruit is!
pi_205817752
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 06:39 schreef MilanILF het volgende:

[..]
Dit dus. Naar mijn mening. Ik was er niet bij, maar heb wel genoten van de stream, zelfde gevoel als Arno. Set wat teleurstellend voor de minder casual fan, maar blij met de energie van de band.

Edit: terug naar de muziek: Four out of Five moet terug de setlist in. Ik snap niet waarom die eruit is!
Ja, laten we dat doen. ;)

Het is wel raar dat ze Four out of Five maar 1x hebben gespeeld en vervolgens hebben gedropt. Die versie was ook echt niet goed. En ik kan met geen mogelijkheid bedenken waarom ze zo vasthouden aan One Point Perspective en dan nu ook nog eens als Encore-opener. Wat een downer is dat zeg.

Ik heb dat liedje nooit volledig begrepen. Alleen die solo tijdens de 2018 tour op die geweldige grote witte gitaar (sorry, geen kenner) was geweldig. Naast een paar AM-nummers moet deze wat mij betreft ook gewoon pertinent uit de set. Vervangen voor Four out of Five inderdaad. Of Star Treatment.
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 september 2022 @ 10:03:30 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_205818155
Meest overgewaardeerde band ooit.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205818650
Ook nog even mijn two cents over Mirrorball. Ik vind hem persoonlijk geweldig!

Het heeft mij voor het eerst sinds enkele nummers uit de EYCTE-era weer volledig overdonderd. Mirrorball heeft die weemoedige en uitzonderlijke manier van schrijven over liefde die Alex zo goed beheerst en volledig afwezig was op TBHC. Ik las ergens dat ze/hij weer 'Down to Earth' zijn na TBHC, en ik snap het. Dit is vintage Turner en toch weer in een nieuw jasje.

TBHC is mijn minst favoriete AM-album. Vier jaar lang heb ik erover nagedacht waar dat precies aan ligt en het antwoord heb ik nu pas gevonden; Mirrorball brengt bij mij tijdens iedere luisterbeurt een stortvloed aan emoties boven die ik ook zo vaak gevoeld heb bij andere liefdes/break-up liedjes van hem. 505, Do Me A favour, Stuck On The Puzzle, Fireside, Cornerstone, Piledriver Waltz, The Time Has Come Again... de lijst is eigenlijk eindeloos.

Ik denk dat hij op dat gebied - in ieder geval voor mij - op z'n best is. Schrijven over liefde ipv over Maan kolonies, taco-shops en kritiek op de digital age was een leuk uitstapje, maar is - nogmaals naar mijn mening - niet waarin hij lijkt te excelleren. Ik denk dat mede daarom Mirrorball bij mij ook zo hard binnenkomt. Ik hoor een klassieke, prachtige Turner-ballad die mij juist meer dan ooit doet terugdenken aan hoe het 'vroeger' was. Hij is het goddank niet vergeten, waar ik wellicht - onbewust - al afscheid had genomen van deze kant van hem. Ik ben zeer blij dat ik het mis had en hij weer 'Down to Earth' is.
pi_205818685
.

[ Bericht 99% gewijzigd door sander26 op 02-09-2022 11:10:15 ]
pi_205820188
AM boeit me niet, smaken verschillen gelukkig, maar wel een hele interessante discussie om te lezen.
pi_205820936
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2022 13:08 schreef Harmankardon het volgende:
AM boeit me niet, smaken verschillen gelukkig, maar wel een hele interessante discussie om te lezen.
Begon wel interessant met discussie over of een afwijkend slotakkoord in een schema authentiek of pretentieus is (ga je niet uitkomen volgens mij), maar vond het wel een bijzondere escalatie richting het persoonlijke verder.
  vrijdag 2 september 2022 @ 18:19:04 #220
192683 AMDB
Visionair.
pi_205823027
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef sander26 het volgende:
Ook nog even mijn two cents over Mirrorball. Ik vind hem persoonlijk geweldig!

Het heeft mij voor het eerst sinds enkele nummers uit de EYCTE-era weer volledig overdonderd. Mirrorball heeft die weemoedige en uitzonderlijke manier van schrijven over liefde die Alex zo goed beheerst en volledig afwezig was op TBHC. Ik las ergens dat ze/hij weer 'Down to Earth' zijn na TBHC, en ik snap het. Dit is vintage Turner en toch weer in een nieuw jasje.

TBHC is mijn minst favoriete AM-album. Vier jaar lang heb ik erover nagedacht waar dat precies aan ligt en het antwoord heb ik nu pas gevonden; Mirrorball brengt bij mij tijdens iedere luisterbeurt een stortvloed aan emoties boven die ik ook zo vaak gevoeld heb bij andere liefdes/break-up liedjes van hem. 505, Do Me A favour, Stuck On The Puzzle, Fireside, Cornerstone, Piledriver Waltz, The Time Has Come Again... de lijst is eigenlijk eindeloos.

Ik denk dat hij op dat gebied - in ieder geval voor mij - op z'n best is. Schrijven over liefde ipv over Maan kolonies, taco-shops en kritiek op de digital age was een leuk uitstapje, maar is - nogmaals naar mijn mening - niet waarin hij lijkt te excelleren. Ik denk dat mede daarom Mirrorball bij mij ook zo hard binnenkomt. Ik hoor een klassieke, prachtige Turner-ballad die mij juist meer dan ooit doet terugdenken aan hoe het 'vroeger' was. Hij is het goddank niet vergeten, waar ik wellicht - onbewust - al afscheid had genomen van deze kant van hem. Ik ben zeer blij dat ik het mis had en hij weer 'Down to Earth' is.
Hier kan ik me goed in vinden! Al vind ik THBC op veel fronten heel cool.

P.s. je vergeet het allermooiste break up liedje in je lijst (Too Much To Ask).
pi_205823529
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 18:19 schreef AMDB het volgende:

[..]
Hier kan ik me goed in vinden! Al vind ik THBC op veel fronten heel cool.

P.s. je vergeet het allermooiste break up liedje in je lijst (Too Much To Ask).
Ik vind TBHC ook heel cool. Het is m’n minst favoriete album als geheel van de 6, maar nummers als Star Treatment, American Sports, TBHC, Four out of Five en Batphone vind ik nog steeds geweldig en luister ik nog vaak.

En ja natuurlijk, Too Much To Ask! Zoals gezegd; de lijst is eindeloos.

Voor de duidelijkheid; ik ben niet alleen maar fan van z’n liefdes/breakup liedjes. Ik haal het echter aan omdat Mirrorball dit wel is en het me in tekst en melodie doet denken aan z’n vroegere werk. Ondanks dat het muzikaal juist veel dichter tegen TBHC aanligt, grappig genoeg.

Edit: ik moet Science Fiction ook nog toevoegen. Misschien wel mijn meest geluisterde liedje van TBHC. Stom dat ik die vergat.

En nog een Turner ballad met een eervolle vermelding gewoon omdat het kan: My Mistakes Were Made For You.

[ Bericht 9% gewijzigd door sander26 op 02-09-2022 19:35:45 ]
  maandag 5 september 2022 @ 11:11:58 #222
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_205852760
Eigenlijk toch wel bijzonder dat we met een vrij grote groep users hier al zoveel jaren af en aan met zijn allen blijven posten. Volgens mij 'kennen' we elkaar zo alweer 15 jaar :D Ooit allemaal voor de rauwheid van WPSIATWIN gevallen en logischerwijs in meer of mindere mate tevreden met de verschillende kanten die de band door de jaren heen is opgegaan. Mooi om te zien dat er genoeg discussie over ontstaat hier ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 11:05 schreef sander26 het volgende:
Het heeft mij voor het eerst sinds enkele nummers uit de EYCTE-era weer volledig overdonderd. Mirrorball heeft die weemoedige en uitzonderlijke manier van schrijven over liefde die Alex zo goed beheerst en volledig afwezig was op TBHC. Ik las ergens dat ze/hij weer 'Down to Earth' zijn na TBHC, en ik snap het. Dit is vintage Turner en toch weer in een nieuw jasje.

TBHC is mijn minst favoriete AM-album. Vier jaar lang heb ik erover nagedacht waar dat precies aan ligt en het antwoord heb ik nu pas gevonden; Mirrorball brengt bij mij tijdens iedere luisterbeurt een stortvloed aan emoties boven die ik ook zo vaak gevoeld heb bij andere liefdes/break-up liedjes van hem. 505, Do Me A favour, Stuck On The Puzzle, Fireside, Cornerstone, Piledriver Waltz, The Time Has Come Again... de lijst is eigenlijk eindeloos.

Ik denk dat hij op dat gebied - in ieder geval voor mij - op z'n best is. Schrijven over liefde ipv over Maan kolonies, taco-shops en kritiek op de digital age was een leuk uitstapje, maar is - nogmaals naar mijn mening - niet waarin hij lijkt te excelleren. Ik denk dat mede daarom Mirrorball bij mij ook zo hard binnenkomt. Ik hoor een klassieke, prachtige Turner-ballad die mij juist meer dan ooit doet terugdenken aan hoe het 'vroeger' was. Hij is het goddank niet vergeten, waar ik wellicht - onbewust - al afscheid had genomen van deze kant van hem. Ik ben zeer blij dat ik het mis had en hij weer 'Down to Earth' is.
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 19:28 schreef sander26 het volgende:
En ja natuurlijk, Too Much To Ask! Zoals gezegd; de lijst is eindeloos.

[...]
En nog een Turner ballad met een eervolle vermelding gewoon omdat het kan: My Mistakes Were Made For You.
Ik denk dat je voor mij persoonlijk ook de spijker vrij goed op zijn kop slaat. Je noemt ook wel een rijtje geweldige nummers zeg :9

Toch ook wel grappig wat zo'n nieuwe single en een aanstaand album teweeg brengt -- ik heb in jaren niet zoveel Arctic Monkeys (gerelateerd) muziek geluisterd als in de afgelopen week :P De hele album discography weer gehad, de volledige lijst B-sides en demo's (m.u.v. eerder genoemde Sandtrap en Put Me In A Terror Pocket die niet op streaming diensten staan ;) ), en ook nog de hele TLSP discography. Al luister ik laatstgenoemde nog steeds regelmatig (om de 2 á 3 maanden toch wel).

Als er ook maar één nummer op "The Car" staat die doet denken aan "Fright Lined Dining Room" of "The Blond-O-Sonic Shimmer Trap" dan doe ik al een vreugdedansje :~ Maar als het geheel meer TLSP-adjacent wordt (zoals op Reddit hier en daar als theorie wordt geopperd) en we krijgen een mix van nummers zoals "My Mistakes Were Made For You" en "Miracle Aligner" dan ben ik ook helemaal in mijn nopjes hoor _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 20:39 schreef MilanILF het volgende:
Louder, louder, marching powder!
Tha knows!
pi_205883817
Alexandra Savior volgende week. Eindelijk na drie jaar? Blijk ik op vakantie te zijn.
pi_205888295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:13 schreef sander26 het volgende:
Alexandra Savior volgende week. Eindelijk na drie jaar? Blijk ik op vakantie te zijn.
Zelfde hier, heb m'n geld teruggevraagd tijdje geleden. Erg zuur.
pi_205995061
Krijgen we een tweede single, voordat het nieuwe album uitkomt?
Ik krijg nog geld van je.
pi_206001182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:36 schreef Rnie het volgende:
Krijgen we een tweede single, voordat het nieuwe album uitkomt?
Niets bevestigd, maar er gaan wat geluiden dat er nog een tweede single uit gaat komen voordat het album uitkomt. Ook zou er een nieuwe video in de maak zijn momenteel.
pi_206086686
quote:
Krijg bij Body Paint een Queen/ELO/Elton John glamrock vibe. Het einde doet me een beetje denken aan Jeweller's Hands. Klinkt niet verkeerd, maar het epische einde wat Jeweller's Hands heeft, wordt niet overtroffen IMO.

Kwaliteit van Mr Schwartz is dusdanig slecht dat ik daar nog niet echt iets over kan zeggen. Zijn hier geen betere opnames van?
Ik krijg nog geld van je.
pi_206087034
Ik hoor geen gitaren, dus ik vind het kut.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206087043
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:26 schreef Rnie het volgende:

[..]
Krijg bij Body Paint een Queen/ELO/Elton John glamrock vibe. Het einde doet me een beetje denken aan Jeweller's Hands. Klinkt niet verkeerd, maar het epische einde wat Jeweller's Hands heeft, wordt niet overtroffen IMO.

Kwaliteit van Mr Schwartz is dusdanig slecht dat ik daar nog niet echt iets over kan zeggen. Zijn hier geen betere opnames van?
Nog geen betere opnames. Studio versie van Body Paint komt er wél snel aan inclusief video. Eerst volgt aanstaande donderdagavond in Amerika (dus in NL vrijdagochtend) een opname van Body Paint bij Jimmy Fallon. Het is afgelopen week al opgenomen, maar wordt pas dan uitgezonden. Zal binnen enkele uren na uitzending wel op YouTube staan. Dáárna volgt dan de release van de Body Paint video, maar nog niet helemaal duidelijk wanneer precies. Het lijkt erop dat ie ergens op vrijdag dropt.
pi_206087047
quote:
82s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:16 schreef Piles het volgende:
Ik hoor geen gitaren, dus ik vind het kut.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap je frustratie beste man ;) Wen er maar aan, terug naar vroeger, hoe graag ik het ook zou willen, gaan we niet :D
Ik krijg nog geld van je.
pi_206087054
quote:
82s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:16 schreef Piles het volgende:
Ik hoor geen gitaren, dus ik vind het kut.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoort GEEN gitaren in Body Paint???
pi_206087061
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:18 schreef sander26 het volgende:

[..]
Nog geen betere opnames. Studio versie van Body Paint komt er wél snel aan inclusief video. Eerst volgt aanstaande donderdagavond in Amerika (dus in NL vrijdagochtend) een opname van Body Paint bij Jimmy Fallon. Het is afgelopen week al opgenomen, maar wordt pas dan uitgezonden. Zal binnen enkele uren na uitzending wel op YouTube staan. Dáárna volgt dan de release van de Body Paint video, maar nog niet helemaal duidelijk wanneer precies. Het lijkt erop dat ie ergens op vrijdag dropt.
Thanks voor de info! ^O^

Ik neem aan dat we voor de de resterende songs gewoon moeten wachten tot de releasedate.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206087080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:20 schreef sander26 het volgende:

[..]
Je hoort GEEN gitaren in Body Paint???
Ik denk eerder dat hij het algehele sfeertje bedoeld. Dat is natuurlijk anders dan bij de eerste 5 albums.
Ik krijg nog geld van je.
pi_206089741
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:21 schreef Rnie het volgende:

[..]
Thanks voor de info! ^O^

Ik neem aan dat we voor de de resterende songs gewoon moeten wachten tot de releasedate.
Als ik goed heb gelezen, komt er nog een derde track officieel uit voordat het album verschijnt. Maar die kennen we al, want dat schijnt I Ain’t Quite Where I Think I Am te zijn. Mr. Schwartz lijkt dan gewoon met de album release te komen.
pi_206145319

Wat maken we ervan?
Ik had duidelijk te vaak naar de live versie geluisterd, helaas. Zang bleek heel anders, maar went wel na enkele luisterbeurten. Ontzettende mooie strings en fijne solo aan het eind, die me aan The Beatles doet denken.

Edit: volgens mij zit die hele clip vol kleine verwijzingen naar lyrics. Zag de 'City Life '09' cartridge al voorbij komen. (Zie Duitse Rolling Stone interview) En Velveteen suit (Mr Schwartz)?
pi_206145737
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:19 schreef MilanILF het volgende:

Wat maken we ervan?
Ik had duidelijk te vaak naar de live versie geluisterd, helaas. Zang bleek heel anders, maar went wel na enkele luisterbeurten. Ontzettende mooie strings en fijne solo aan het eind, die me aan The Beatles doet denken.

Edit: volgens mij zit die hele clip vol kleine verwijzingen naar lyrics. Zag de 'City Life '09' cartridge al voorbij komen. (Zie Duitse Rolling Stone interview) En Velveteen suit (Mr Schwartz)?

Same here. De live versie had ik al een paar keer geluisterd. Ik schrok even toen ik de vocals hoorde :D Wat is dit nou? :P Ik weet niet of het bewust is, maar de vocals komen ingetogen en lievelijk over, terwijl ik juist met zo'n track als dit, vooral in het eerste deel van het nummer, het iets meer bombastisch had willen horen. Zal ongetwijfeld door de falsetto komen, maar iets meer power had ik fijner gevonden. Een topplaat om goed te coveren IMO.

De vocals doen voor de rest niets af aan het nummer hoor. Ik vind hem wel oke! Op de liveversie hoorde ik lichtelijke Queen invloeden die totaal niet matchen met de studioversie. :') Maar goed ook! Mijn favoriete nummer van de tot nu toe gelekte en uitgebrachte nummers. Waarin ik bij de vorige nummers de hooks en euforiemomentjes mis, vind ik ze bij deze track wel aanwezig.

Oja, het videoclipje is uiteraard zo pretentieus en artsy fartsy als de tering, maar hey, who cares about music video's anyway ;) 1x kijken en dan ben ik het toch weer vergeten :P Zag laatst voor het eerst de clip van By The Way van de Peppers, miljoen keer gehoord en afgespeeld. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Rnie op 29-09-2022 21:14:24 ]
Ik krijg nog geld van je.
pi_206147657
Jammer dat ze die Tranquility Sound doortrekken. Opzich zijn de nieuwe singles best te pruimen maar het klinkt zo verdomde glad. Mis de rauwe randjes in de zang en instrumentatie.
  vrijdag 30 september 2022 @ 09:21:48 #241
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_206150002
"Body Paint" heeft na de eerste luisterbeurt de beste indruk gemaakt van de drie nummers (waarvan één live) die ik tot dusver gehoord heb van "The Car". ^O^
pi_206150584
10 oktober een exclusieve Arctic Monkeys showcase in Brussel! Kaarten alleen te winnen via StuBru en 3FM

https://www.npo3fm.nl/nie(...)e-met-arctic-monkeys
pi_206150667
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:20 schreef sander26 het volgende:

[..]
Je hoort GEEN gitaren in Body Paint???
Nu met de single versie een stuk beter, maar het is inderdaad dit:
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:22 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat hij het algehele sfeertje bedoeld. Dat is natuurlijk anders dan bij de eerste 5 albums.
en dit:
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 22:38 schreef Vatta het volgende:
Jammer dat ze die Tranquility Sound doortrekken. Opzich zijn de nieuwe singles best te pruimen maar het klinkt zo verdomde glad. Mis de rauwe randjes in de zang en instrumentatie.
Body Paint is best aardig, prima vuller voor op een album. Maar niet meer dan dat. En ik vrees dat dit (voor mij) het beste nummer van de plaat wordt -O-
pi_206203648
Ik draai helemaal door van die 3FM actie. Al twee dagen aan het luisteren, maar dit lijkt echt een heiloze missie.
pi_206205585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 20:15 schreef sander26 het volgende:
Ik draai helemaal door van die 3FM actie. Al twee dagen aan het luisteren, maar dit lijkt echt een heiloze missie.
Zeg dat wel.
pi_206208078
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je na zoveel jaar sommige nummers die je in een ver verleden links liet liggen, om wat voor reden dan ook, nu, na jaren, INEENS overdreven verliefd wordt op dat nummer?

No 1 Party Anthem O+
Ik krijg nog geld van je.
pi_206215358
Haha, die hoorbare hyperventilatie op 3FM net.
pi_206235882
Potverdorrie jongens. Ik heb gewoon kaarten gewonnen via AMUS. Kan het haast niet geloven.
Eindelijk die radio uit.
pi_206235951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:38 schreef sander26 het volgende:
Potverdorrie jongens. Ik heb gewoon kaarten gewonnen via AMUS. Kan het haast niet geloven.
Eindelijk die radio uit.
Gefeliciteerd man! :)
Ik krijg nog geld van je.
pi_206238139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:45 schreef Rnie het volgende:

[..]
Gefeliciteerd man! :)
Wist niet eens dat er een actie was via AMUS, gefeliciteerd!
Edit: oh te weinig in het subforum gekeken:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')