Dat zou een ramp zijnquote:Op dinsdag 11 september 2018 09:49 schreef Bugno2 het volgende:
Op basis van de laatste EURO run zou Florence dus gezellig een dag of 5 aan de kust blijven hangen. Max 50 mi. landinwaarts, eerst op de grens van NC/SC voor landfall en dan heel langzaam westwaarts trekken.
Worst case...
We kunnen nog een paar topics openen. Er zijn een stuk of 8 orkanen op dit moment zag ik op Weather Channelquote:Op dinsdag 11 september 2018 09:57 schreef Frutsel het volgende:
Dit topic loopt ook nog:
WKN / Orkaan Isaac op weg naar de Caribbean
Nog onzeker wat Isaac precies zal doen maar dat kan daar dan besproken worden.
Op dit moment 3 (Florence, Helene en Mangkhut), Isaac is op dit geen orkaan.quote:Op dinsdag 11 september 2018 09:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
We kunnen nog een paar topics openen. Er zijn een stuk of 8 orkanen op dit moment zag ik op Weather Channel
Er lopen er een paar in WKN - deze ook al heb ik die (tijdelijk) naar NWS geschoptquote:Op dinsdag 11 september 2018 09:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
We kunnen nog een paar topics openen. Er zijn een stuk of 8 orkanen op dit moment zag ik op Weather Channel
Dat heb ik ook uren gekeken. Vrees voor soortgelijke scenario's, zeker gezien de verslechtering in de voorspellingen..quote:Op dinsdag 11 september 2018 00:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ha, dat beeld van die camera wat op dat parkje gericht stond in Houston staat nog steeds op mijn netvlies gebrand, zolang heb ik daar naar zitten staren. Langzaam zag je het rustig kabbelende beekje uit zijn oevers gaan, toen stond het halverwege de lantaarnpalen, toen erboven, en tenslotte was die verhoogde snelweg zelfs onder water. +6 meter water ofzo.
edit: ah de timelapse:
Inderdaad. Dus ik ben al op de uitkijk voor nieuwe live cams.quote:Op dinsdag 11 september 2018 11:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat heb ik ook uren gekeken. Vrees voor soortgelijke scenario's, zeker gezien de verslechtering in de voorspellingen..
Harvey-stylequote:Op dinsdag 11 september 2018 12:04 schreef Frutsel het volgende:
nieuwe neerslagverwachting:
[ afbeelding ]
Bij Wilmington staat 43.1, 46.1 of 48.1 inch dus... wat neerkomt op meer dan 1000 millimeter
Of zijn orkanen nu ook al 'nazi'?quote:
Echt bizar hoeveel regen er word voorspeltquote:Op dinsdag 11 september 2018 12:04 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Bij Wilmington staat 43.1, 46.1 of 48.1 inch dus... wat neerkomt op meer dan 1000 millimeter
Die neemt alleen warme lucht mee, dat koelt slecht af.quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:23 schreef EP3 het volgende:
Blijkbaar heeft zo'n orkaan geen enkele invloed op de temperatuur. Had ik ook niet verwacht.
Dat ligt wel dichter bij zee met wat grotere riviertjes wat de waterafvoer waarschijnlijk wat makkelijker maakt als toen in Houston. Maar goed we gaan het zien hoe verwoestend dit weer gaat worden.quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:04 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij 46.1, maar extreem veel idd.quote:Op dinsdag 11 september 2018 12:04 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
En dan onderschat yr.no vaak ook nog de neerslag (tenminste bij ons).quote:
Nee, de orkaan stuwt water vanuit de oceaan de rivieren op. Van afvoer van regenwater is dus geen sprakequote:Op dinsdag 11 september 2018 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat ligt wel dichter bij zee met wat grotere riviertjes wat de waterafvoer waarschijnlijk wat makkelijker maakt als toen in Houston. Maar goed we gaan het zien hoe verwoestend dit weer gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |