abonnement Unibet Coolblue
pi_181795903
Het orkaanseizoen is nu op het hoogtepunt, en ook Isaac kan mogelijk richting land gaan. Volgens de weermodellen gaat de orkaan recht op de Caraïbische eilanden af. Wat de orkaan daarna doet is nog erg onzeker. Hij lijkt op dit moment minder zwaar te worden dan Florence.



Het HWRF model verwacht op dit moment dat de orkaan volgende week vrijdag bij de Caraïbische eilanden arriveert:


Maar dit is allemaal nog vrij onzeker.

Voor de voorlopige dagen, zijn dit de gebieden met kans op tropische storm windsnelheden:

(Ook zichtbaar de invloed van Florence in het noorden en Helene in het oosten).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 september 2018 @ 13:32:30 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181796010
In hoeverre is Dominica na die ramp van vorig jaar al hersteld?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181796508
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:32 schreef heywoodu het volgende:
In hoeverre is Dominica na die ramp van vorig jaar al hersteld?
Nog steeds wel last van de grote schade die Maria aanrichtte. Maar ze zijn langzaam op weg naar het Dominica voor Maria. Het is een fantastisch eiland, best jammer dat ze nu alweer een orkaan te verwerken krijgen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 september 2018 @ 14:05:39 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181796570
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 14:01 schreef FlyingEagle het volgende:

[..]

Nog steeds wel last van de grote schade die Maria aanrichtte. Maar ze zijn langzaam op weg naar het Dominica voor Maria. Het is een fantastisch eiland, best jammer dat ze nu alweer een orkaan te verwerken krijgen.
Deze lijkt gelukkig (vooralsnog) wel minder heftig te worden, maar dan nog. Vorig jaar was echt drama ja, ik kan me nog herinneren dat het de eerste paar dagen een kwestie van amateurradio's en dronebeelden was :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_181800453
Kan ook een Major gaan worden.

pi_181813103
HWRF gaat gewoon weer voor een major hurricane. Florence en Isaac keren niet meer terug op de lijst denk ik :{
pi_181816191
Er zijn meer modellen die Isaac in een "gat" laten glijden.

Een gat waarin windschering minimaal is terwijl in het noorden en zuiden zeer veel windschering is. Daarmee kan Isaac overleven en mogelijk via Jamaica verder trekken

pi_181833685
quote:
Emergency shelters open on St.Maarten
The Emergency Operations Center (EOC) was activated by the prime minister. She chaired the EOC meeting in which decisions about precautionary measures for public safety and security were taken.

A decision to close schools will be made during an EOC meeting on Wednesday. This decision will be based on the Wednesday forecast track of Hurricane Isaac.

A curfew is expected to be issued on Thursday, September 13, based on Isaac’s track at that time.
Water and electricity company GEBE will interrupt water service to Point Blanche and Pelican residential areas five hours before Isaac’s passing.

ESF-2 Telecommunications and Post – all telecommunication companies have implemented their disaster preparedness plans which include making sure all generators at mobile phone sites throughout the country are full of fuel.
Ministry of Environment and Infrastructure VROMI advises residents that final pick-up for all garbage will be 12:00pm on Wednesday, September 12.

Three shelters will be opened in connection with the passing storm: Dutch Quarter Community Center, the Cole Bay Christian Fellowship Church, and Milton Peters College. Shelters can accommodate 175 to 200 people. Shelters will open on Wednesday at 5:00PM. Shelters will be open for 72 hours after Isaac’s passing.

Residents should use shelters as a last resort. People should first seek shelter with family or friends if needed. If going to stay at a shelter, walk with a “go-bag” with personal items. People in shelters will be responsible for their personal effects. Government is not liable for lost, stolen or broken personal belongings.

All critical infrastructure facilities – Port, airport and business sector – are monitoring the progress of Isaac. A decision about business closure will be made on Wednesday in an EOC meeting.
Residents are asked by the EOC to closely monitor Isaac’s progress and use this time to review their disaster supply kit and hurricane preparations
pi_181833692
Isaac inmiddels afgezwakt tot tropische storm maar er wordt verwacht dat hij opnieuw zal aanzwellen tot categorie 1 of 2 orkaan.

Daarnaast lijken meer modellen voor een pad richting de Golf van Mexico. Kan maar zo zijn dat Isaac all the way naar Houston Texas trekt :{
pi_181833775
We zullen het in de nacht van 13/14 weten...
Weggegaan en opgerot
pi_181834485
:D Ik ga eind volgende week naar Curaçao. Moet ik me zorgen maken?
pi_181834489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
:D Ik ga eind volgende week naar Curaçao. Moet ik me zorgen maken?
Denk ik niet
pi_181834496
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Denk ik niet
Ligt te dicht langs de kust van Venezuela? of?
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:11:08 #14
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181834514
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ligt te dicht langs de kust van Venezuela? of?
Sowieso niet echt op het pas, maar lijkt er ook op of Isaac het gaat verliezen van de matige omstandigheden en oplost voor er schade aangericht kan worden. (Let op: ik ben een leek, maar lees elders dat dit de tendens is)
pi_181834550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:11 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Sowieso niet echt op het pas, maar lijkt er ook op of Isaac het gaat verliezen van de matige omstandigheden en oplost voor er schade aangericht kan worden. (Let op: ik ben een leek, maar lees elders dat dit de tendens is)
Merci. Ik hou het gewoon met een schuin oog in de gaten. Zal wel loslopen.
pi_181834570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ligt te dicht langs de kust van Venezuela? of?
Ja pad van Isaac ligt vooralsnog noordelijker
pi_181834584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:11 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Sowieso niet echt op het pas, maar lijkt er ook op of Isaac het gaat verliezen van de matige omstandigheden en oplost voor er schade aangericht kan worden. (Let op: ik ben een leek, maar lees elders dat dit de tendens is)
Klopt op dit moment wel maar de kans bestaat dat Isaac daarna opnieuw opbloeit en door o.a. het hete zeewater van de westelijke Caribean + Golf weer aangroeit. Komende dagen zal uitsluitsel bieden.
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:24:20 #18
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_181834654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Klopt op dit moment wel maar de kans bestaat dat Isaac daarna opnieuw opbloeit en door o.a. het hete zeewater van de westelijke Caribean + Golf weer aangroeit. Komende dagen zal uitsluitsel bieden.
Meende te lezen dat er aardig wat shear op z'n pad komt en droge lucht.
pi_181834845
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Klopt op dit moment wel maar de kans bestaat dat Isaac daarna opnieuw opbloeit en door o.a. het hete zeewater van de westelijke Caribean + Golf weer aangroeit. Komende dagen zal uitsluitsel bieden.
Water is er nu zo ongeveer 29 graden hoorde ik. Heerlijk duiken :P
pi_181876644
Isaac heeft veel moeite met de 'vijandige omstandigheden' en wordt aan alle kanten 'kapot gescheurd'. Toch blijven er modellen die Isaac laten overleven en rond 22 september als categorie 1 orkaan in Louisiana laten landen

It's not over yet...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 september 2018 @ 12:10:50 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181876976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Isaac heeft veel moeite met de 'vijandige omstandigheden' en wordt aan alle kanten 'kapot gescheurd'. Toch blijven er modellen die Isaac laten overleven en rond 22 september als categorie 1 orkaan in Louisiana laten landen

It's not over yet...
Liever een cat1 dan die ellende van vorig jaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181879096


Laatste Run van alle EURO modellen...

check ff welk model Isaac de zwaarste kracht geeft en check dan "waar"

:') :X
pi_181894882
Isaac ziet er iets gezonder uit dan gisteravond. Nog altijd afwachten wat er echt uitkomt. Kan als een nachtkaars uit gaan, kan ook de Golf in trekken of richting Yucatan. Wel iets meer modellen die Isaac nu laten overleven.
pi_181896708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

Laatste Run van alle EURO modellen...

check ff welk model Isaac de zwaarste kracht geeft en check dan "waar"

:') :X
:{ New Orleans weer. Mag toch hopen dat ze inmiddels iets meer gedaan hebben aan watermanagement.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')