The Truman Show was er wel zoeen bijvoorbeeld (een man die zonder het te weten in een televisieprogramma meespeeld). Groundhogday (een man die iedere keer op dezelfde dag wakker wordt) vind ik er ook wel één. AI en Vanilla Sky/Abre los Ojos ook...
Welke ken jij?
quote:*Raadt* : Over een jong onschuldig meisje die uit de kleren gaat voor eindeloze rijen heren?
Op zondag 29 december 2002 23:02 schreef Uncle_Sam het volgende:
'Debbie does Dallas.'
Daar zijn er inderdaad niet zoveel van nee!
quote:Sorry? Verre van een origineel concept lijkt me... spectaculair uitgevoerd dat wel, maar absoluut niet origineel.
Op zondag 29 december 2002 23:01 schreef TechXP het volgende:
- the matrix
Ik noem er een paar:
Cube
Lola Rennt
Brazil
City of lost children
der worden gewoon weinig "speciale" films gemaakt omdat de grote publiek ze meestal niet zo leuk vind
ze worden wel gemaakt, maar meestal niet door Hollywood
quote:[edit]
Op zondag 29 december 2002 23:07 schreef deGVR het volgende:[..]
Sorry? Verre van een origineel concept lijkt me... spectaculair uitgevoerd dat wel, maar absoluut niet origineel.
Ik noem er een paar:
Cube
Lola Rennt
Brazil
City of lost children
[Dit bericht is gewijzigd door gbm op 29-12-2002 23:10]
ik vond het idee achter
donnie darko
ook wel ontzettend geweldig !
[Dit bericht is gewijzigd door Fliepke op 29-12-2002 23:10]
quote:Topfilm wordt topicoontje! Hulde!
Op zondag 29 december 2002 23:09 schreef gbm het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door GHansie op 29-12-2002 23:16]
quote:ik heb een stukje gezien bij een filmnacht, ik werd ziek van dat gewiebel met die cam. En die verkrachtingsscene daar hoefde ik nie op te wachten, want die had ik al gezien
Op zondag 29 december 2002 23:10 schreef GHansie het volgende:
Weer een: "Das Experiment", ik denk niet zo origneel maar wel een![]()
film.
quote:Groep gangsters schiet veel mensen overhoop...
Op zondag 29 december 2002 23:09 schreef Henk-E het volgende:
Pulp fiction
Dat zagen we inderdaad nog niet eerder!
Een goede film wellicht, maar niet echt een origineel concept volgens mij!
quote:Oeh! Hoe kon ik hem vergeten!
Op zondag 29 december 2002 23:18 schreef ToXiCitY het volgende:
A Clockwork Orange?
En het originele Rollerball (niet die suffe remake) die feitelijk helemaal niet over rolschaatsen gaat.
quote:Hmm, nou ben ik doorgaans de laatste persoon die the Matrix verdedigt, maar hiermee ben ik het toch echt even niet eens.
Op zondag 29 december 2002 23:09 schreef catfish het volgende:
matrix is leuk gemaakt, maar is uiteindelijk een pure zwart/wit film (de slechten tegen de goeden)
One flew over the cuckoo's nest vond ik trouwens ook wel een originele
waarvan de laatste 2 met een vraagteken.
quote:Zeker zeer origineel!
Op maandag 30 december 2002 02:02 schreef AchJa het volgende:
Being John Malkovich. Ook wel een geinig idee.
quote:is een remake...
Op maandag 30 december 2002 00:53 schreef FallenAngel666 het volgende:
Twelve Monkeys
Memento is ook niet zo origineel. er is een clip van Moby bijvoorbeeld die ook achterstevoren wordt verteld.
Overigens is het 'bullet time' effect van The Matrix ook niet geheel origineel. Het is bijvoorbeeld op kleine schaal toegepast in een shot in de clip Army of Me van Bjork, geregisseerd door Michel Gondry.
Maar wie nu precies als eerste op het idee kwam om meerdere foto's tegelijkertijd om een object heen te maken om er een kewl filmpje van te maken, is nog steeds een debat.
quote:Waarom niet origineel? Het is wel de slechte tegen het goede, maar dan kan je bijna alle actie films wel schrappen van origineel. Deze film had een verhaal wat nog niet gebruikt was. Een 'virtuele' wereld waarin iedereen zat. Het verhaal was ontzettend goed.
Op zondag 29 december 2002 23:07 schreef deGVR het volgende:[..]
Sorry? Verre van een origineel concept lijkt me... spectaculair uitgevoerd dat wel, maar absoluut niet origineel.
Maar origineel zal wel ook bij iedereen op persoonlijke basis zijn
quote:Als je denkt dat dat idee van 'een virtuele wereld waarin iedereen zat' origineel is moet je toch eens wat oude films kijken en vooral veel oude sf boeken lezen...
Op maandag 30 december 2002 09:49 schreef TechXP het volgende:[..]
Waarom niet origineel? Het is wel de slechte tegen het goede, maar dan kan je bijna alle actie films wel schrappen van origineel. Deze film had een verhaal wat nog niet gebruikt was. Een 'virtuele' wereld waarin iedereen zat. Het verhaal was ontzettend goed.
quote:Topfilm
Op zondag 29 december 2002 23:07 schreef deGVR het volgende:
Brazil
Schozfrenie, niet zomaar een onderwerp waar ik op zou kunnen komen.
quote:Sybil zeker niet gezien? Met Sally field?
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
A Beautiful MindSchozfrenie, niet zomaar een onderwerp waar ik op zou kunnen komen.
ABM is trouwens een boek adaptatie.
quote:Verdwaalde alien op de aarde? Je hebt ook The Day The Earth Stood Still.
Op maandag 30 december 2002 10:09 schreef Sitethief het volgende:
E.T vind ik er ook wel in passen.
quote:Ow, sorry, ik denk niet meer dat ik hier ga posten aangezien mijn nihile filmkennis, veel succes jongens.
Op maandag 30 december 2002 10:08 schreef Stormvogel het volgende:[..]
Sybil zeker niet gezien? Met Sally field?
En wat dacht je van Fight Club?ABM is trouwens een boek adaptatie.
quote:The Wave
Op maandag 30 december 2002 10:15 schreef Sitethief het volgende:
die film van die fascistische Wave beweging ofzo , weet niet precies de titel meer.
quote:eik niet een volwaardige film , duurde toch maar drie kwartier ofzow ??
Op maandag 30 december 2002 10:19 schreef Stormvogel het volgende:[..]
The Wave
Zie ook: Welke films heb jij op school gezien?
quote:Al bestaat een boek of andere film met iets wat er op lijkt, dan kan de film wel origineel blijven.Zoals ik al zei, blijf dit toch van iedereen een eigen mening. Maar dan nog blijf ik de hele uitwerking origineel vinden.
Op maandag 30 december 2002 09:53 schreef deGVR het volgende:[..]
Als je denkt dat dat idee van 'een virtuele wereld waarin iedereen zat' origineel is moet je toch eens wat oude films kijken en vooral veel oude sf boeken lezen...
Bovendien was het verhaal uitermate slecht... je kan er van kilometers afstand hele flinke gaten in schieten.
quote:De vraag was een origineel concept
Op maandag 30 december 2002 10:46 schreef TechXP het volgende:[..]
Al bestaat een boek of andere film met iets wat er op lijkt, dan kan de film wel origineel blijven.Zoals ik al zei, blijf dit toch van iedereen een eigen mening. Maar dan nog blijf ik de hele uitwerking origineel vinden.
Vond ik zel ook wel verrassend
quote:Moet je wel verder kijken dan dat....
Op zondag 29 december 2002 23:13 schreef Hik het volgende:[..]
Groep gangsters schiet veel mensen overhoop...
Dat zagen we inderdaad nog niet eerder!
![]()
Een goede film wellicht, maar niet echt een origineel concept volgens mij!
quote:Nou sorry, maar dat zie ik echt niet. Natuurlijk, de uitwerking van Pulp Fuction was een heel stuk beter dan die van vele andere gangsterfilms. Maar wat is er volgens jou dan zo origineel aan het concept?
Op maandag 30 december 2002 11:33 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Moet je wel verder kijken dan dat....
quote:Wat is voor jouw dan een origineel concept? Geef jouw definitie!
Op maandag 30 december 2002 10:55 schreef deGVR het volgende:[..]
De vraag was een origineel concept
Blair Witch,Memento en Matrix waren voor mij de films met het meest originele plot
quote:die film heeft zo'n beetje zn hele concept gejat van PIE
Op maandag 30 december 2002 11:19 schreef Lu-Cky het volgende:
A beatifull mind?!Vond ik zel ook wel verrassend
Verder Requiem for a Dream en Magnolia - Gaaf maar moeilijk te begrijpen de eerste keer..
quote:hoezo star wars origineel?? 2001 A space oddysey had/heeft een origineel concept. Die film kwam uit 68, alles wat daarna kwam, inclusief starwars is daarop voortgeborduurd.
Op maandag 30 december 2002 12:20 schreef TechXP het volgende:[..]
Wat is voor jouw dan een origineel concept? Geef jouw definitie!
Ik zeg net al dat iedereen het anders kan zien. Ook al zit er in een verhaal hetzelfde van 'goed vs. kwaad', dan kan de draai erom heen nog origineel zijn voor iemand. Dus ik blijf bij 'the matrix'.
Ook vond ik starwars ook origineel. The 6th sense ook.
en the green mile was zeer origineel (is wel een verfilming van een boek, maar dat maakt niet uit).
quote:idd
Op maandag 30 december 2002 16:37 schreef Atreidez het volgende:
From Dusk till Dawn was wel redelijk origineel![]()
quote:Yo, deze film is kortweg meesterlijk!
Op maandag 30 december 2002 16:46 schreef HAL9000S het volgende:
wat d88 jullie van david lynch z'n werk: lost highways, mulholland drive, twin peaks:fire walk with you, allemaal unieke films.
en deze dan:
[afbeelding]
quote:the thirteenth floor
Op maandag 30 december 2002 09:49 schreef TechXP het volgende:[..]
Waarom niet origineel? Het is wel de slechte tegen het goede, maar dan kan je bijna alle actie films wel schrappen van origineel. Deze film had een verhaal wat nog niet gebruikt was. Een 'virtuele' wereld waarin iedereen zat. Het verhaal was ontzettend goed.
Maar origineel zal wel ook bij iedereen op persoonlijke basis zijn
uit hetzelfde jaar, stuk beter uitgewerkt.
alleen jammer dat het zo'n vreselijk zoetsappig hollywood-einde heeft wat je ver van te voren ziet aankomen..
Een film over pubers waarin het eindelijk een keer niet over de cheerleaders en de nerds gaat, maar die dieper ingaat op het 'aankomend volwassene' zijn. Geen flauwe sexgrappen, geen nerd die verliefd wordt op de onbereikbare beep, enz.
Linkje naar IMDB info over Ghost World.
http://us.imdb.com/Title?0162346
quote:gezien. Maar zo verschrikkelijk origineel vond ik hem nou ook weer niet.
Op vrijdag 3 januari 2003 22:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ghost World
quote:Jah, die cker!! Vanaf Eind naar Begin
Op zondag 29 december 2002 23:25 schreef CosmoKramer het volgende:
Memento
quote:Cannibal Holocaust...
Op zaterdag 4 januari 2003 22:39 schreef Weakling het volgende:
Blair Witch Project origineel concept? Niet echt ... kijk maar eens een keer naar The Last Broadcast ...
...
En de eerste pogingen zogen toen ook al.
quote:Zeker als je het enige zangnummer erin door legopoppetjes laat uitvoeren
Op vrijdag 3 januari 2003 23:11 schreef MetalMaupio het volgende:
Monty python and the holy grail.
Zeker het verhaal over ridders die op een queste gaan is niet origineel meer, maar de manier waarop wel.
Life of Brian is ook goed, maar meaning of Life is beter
quote:Ik weet niet welke versie jij hebt gezien van the Holy Grail,maar in de film wordt het uitgevoerd door echte levende acteurs.Er bestaat ook een losse scene/film met lego mannetjes.Maar ja...mierenneukerij
Op zaterdag 4 januari 2003 22:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:Zeker als je het enige zangnummer erin door legopoppetjes laat uitvoeren
quote:Koop de DVD, knul. Daar staat ie onder 'Extra's'. ook kun je de film daarin laten ondertitelen met de tekst van een Shakespeare-stuk, je kunt hem laten nasynchroniseren in het Japans en er staat een leuk stuk op over 'The search for the Holy Grail Locations' met Palin en Jones.
Op zondag 5 januari 2003 12:57 schreef dj-ango het volgende:[..]
Ik weet niet welke versie jij hebt gezien van the Holy Grail,maar in de film wordt het uitgevoerd door echte levende acteurs.Er bestaat ook een losse scene/film met lego mannetjes.Maar ja...mierenneukerij
quote:die scene staat niet in het boek
Op zondag 29 december 2002 23:11 schreef Fliepke het volgende:[..]
ik heb een stukje gezien bij een filmnacht, ik werd ziek van dat gewiebel met die cam. En die verkrachtingsscene daar hoefde ik nie op te wachten, want die had ik al gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |