abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 november 2018 @ 14:30:35 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182999585
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:29 schreef HSG het volgende:
En iemand die in bedrijf zit en vrij heeft is dan ook echt vrij.
:') Was het maar zo'n feest.
voor veel functies geldt dit niet
pi_182999595
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:28 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ja okee, maar die tijd hebben ze dan toch ook.. ze hebben immers veel vrij.

Zo iemand moet eens in een commerciëel bedrijf met deadlines en zeikende klanten komen werken.
Mijn eco-docent kwam rechtstreeks uit het bedrijfsleven. Die had binnen een jaar 100 extra taken omdat hij zich verveelde. :')

Na 5 jaar was hij bij een andere school directeur.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_182999634
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:') Was het maar zo'n feest.
voor veel functies geldt dit niet
Dan praat je over functies waar je heel hoog in de boom zit.

Als je kijkt naar een juf of meester van een basisschool.... die moet het ook nog doen met een belabberd salarisje en heeft net zoveel werkdruk als iemand hoog in de boom van een bedrijf.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 7 november 2018 @ 14:33:23 #129
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182999640
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:21 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Dan erger ik me op kantoor aan 25 vakantiedagen i.p.v. 100.000 weken vrij per jaar, zoals in het onderwijs :P
Ik werk op kantoor, mét de vrije dagen van het onderwijs terwijl ik niet vastzit aan de schoolvakantie 8-) (anti-klacht overigens, ik werk voor een onderwijsinstelling)
Don't let my username fool you...
pi_182999741
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:28 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ja okee, maar die tijd hebben ze dan toch ook.. ze hebben immers veel vrij.

Zo iemand moet eens in een commerciëel bedrijf met deadlines en zeikende klanten komen werken.
Heb toch echt liever zeikende klanten dan zeikende ouders.
  woensdag 7 november 2018 @ 14:39:52 #131
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_182999769
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:23 schreef HSG het volgende:

[..]

Denk je dat een docent tijdens de vakantie niks doet? Dan komen ze toe aan alle andere shit waar ze buiten de vakanties niet aan toe kwamen.
Hahahahaha, dat vind ik altijd een goeie grap. Die leugen houden ze ook collectief in stand omdat ze anders hun geloofwaardigheid verliezen. Ik heb genoeg ervaring met het basisonderwijs om te hebben gezien dat daar echt niets van waar was.

quote:
Mensen lopen te roepen dat docenten niet moeten zeiken moeten zelf maar een jaartje voor de klas staan. Als je het toch zo makkelijk lijkt wat houd je dan tegen?
Zullen we het dan ook omdraaien? Zij een keer een jaartje het bedrijfsleven in met de deadlines, cijfertjescultuur en kantoorpolitiek. Zij kiezen ervoor, net zoals ik ervoor kies om niet te gaan onderwijzen. Bij bepaalde keuzes horen ook bepaalde consequenties.
Don't let my username fool you...
pi_182999815
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hahahahaha, dat vind ik altijd een goeie grap. Die leugen houden ze ook collectief in stand omdat ze anders hun geloofwaardigheid verliezen. Ik heb genoeg ervaring met het basisonderwijs om te hebben gezien dat daar echt niets van waar was.

[..]

Zullen we het dan ook omdraaien? Zij een keer een jaartje het bedrijfsleven in met de deadlines, cijfertjescultuur en kantoorpolitiek. Zij kiezen ervoor, net zoals ik ervoor kies om niet te gaan onderwijzen. Bij bepaalde keuzes horen ook bepaalde consequenties.
Ik heb al genoeg ervaring in het bedrijfsleven maar heb er zelf geen last van. Hangt er vanaf hoe je aanpak is.

Trouwens.... hoeveel ervaring heb jij dan met het basisonderwijs? Werk jij voor de klas?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 7 november 2018 @ 14:45:37 #133
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_182999910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan praat je over functies waar je heel hoog in de boom zit.

Als je kijkt naar een juf of meester van een basisschool.... die moet het ook nog doen met een belabberd salarisje en heeft net zoveel werkdruk als iemand hoog in de boom van een bedrijf.
Wat is jouw definitie van hoog in de boom?
Genoeg functies binnen de ICT waar beschikbaarheid dient te zijn (niet betaald) en er vaak genoeg gemaild/geslackt wordt met vragen etc.

Ik zeg niet dat leraren het niet zwaar hebben, maar vraag me altijd af in hoeverre het echt in het werk zit of dat het door de persoon komt / het gewoon erbij hoort, erover zeuren
pi_183000135
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik zeg niet dat leraren het niet zwaar hebben, maar vraag me altijd af in hoeverre het echt in het werk zit of dat het door de persoon komt / het gewoon erbij hoort, erover zeuren
Dat laatste denk ik ook vaak. Ik ken verschillende mensen die docent zijn. Sommige zeggen dat ze superveel vakantie hebben en dan ook echt niets (of amper) iets hoeven doen. Je hebt er ook die doen alsof ze die hele vakantie aan het werk zijn. En die laatste zeggen dat wel, maar vaak zie ik dat ze wekenlang op reis gaan, of allerlei uitjes doen, etc. Ook als ze wel dagen in hun vakantie bezig zijn hebben ze nog steeds héél veel echt vrije dagen meer dan mijn collega's en ik iig.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_183000277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:33 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan praat je over functies waar je heel hoog in de boom zit.

Als je kijkt naar een juf of meester van een basisschool.... die moet het ook nog doen met een belabberd salarisje en heeft net zoveel werkdruk als iemand hoog in de boom van een bedrijf.
Wat is jouw definitie van belabberd salarisje?

https://www.rijksoverheid(...)n-het-basisonderwijs

Schaal en periodieken in het onderwijs
De meeste leraren in het basisonderwijs beginnen in schaal L10. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen leraren eventueel doorgroeien naar bijvoorbeeld L11 of L12. Elke schaal bestaat uit 15 zogeheten salaristreden. Bij goed functioneren stijgt het maandsalaris ieder jaar een trede.

Schaal en periodieken in het onderwijs
Schaal Salaristrede Maandsalaris (bruto) Beloning op maandbasis*
L10 Start** ¤ 2.563 ¤ 3.030
L10 Na 10 jaar** ¤ 3.326 ¤ 3.905
L10 Maximum ¤ 3.875 ¤ 4.540
L11 Start ¤ 2.639 ¤ 3.115
L11 Na 10 jaar ¤ 3.560 ¤ 4.175
L11 Maximum ¤ 4.228 ¤ 4.945
L12 Start ¤ 2.691 ¤ 3.175
L12 Na 10 jaar ¤ 3.930 ¤ 4.605
L12 Maximum ¤ 4.851 ¤ 5.665
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_183011672
Hoe kan je nou het beste aan mensen overbrengen dat je zelf ook werk te doen hebt. En dus niet voor ieder wissewasje gestoord wil worden om het werk van deze mensen verder te helpen.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 7 november 2018 @ 22:37:29 #137
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_183011742
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 15:06 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van belabberd salarisje?

https://www.rijksoverheid(...)n-het-basisonderwijs

Schaal en periodieken in het onderwijs
De meeste leraren in het basisonderwijs beginnen in schaal L10. Afhankelijk van de omstandigheden kunnen leraren eventueel doorgroeien naar bijvoorbeeld L11 of L12. Elke schaal bestaat uit 15 zogeheten salaristreden. Bij goed functioneren stijgt het maandsalaris ieder jaar een trede.

Schaal en periodieken in het onderwijs
Schaal Salaristrede Maandsalaris (bruto) Beloning op maandbasis*
L10 Start** ¤ 2.563 ¤ 3.030
L10 Na 10 jaar** ¤ 3.326 ¤ 3.905
L10 Maximum ¤ 3.875 ¤ 4.540
L11 Start ¤ 2.639 ¤ 3.115
L11 Na 10 jaar ¤ 3.560 ¤ 4.175
L11 Maximum ¤ 4.228 ¤ 4.945
L12 Start ¤ 2.691 ¤ 3.175
L12 Na 10 jaar ¤ 3.930 ¤ 4.605
L12 Maximum ¤ 4.851 ¤ 5.665

Leraar op een basisschool is hbo toch, dan is een startsalaris van 2500¤ gewoon meer dan netjes. Ik moest het met beduidend minder doen.
pi_183012529
quote:
6s.gif Op woensdag 7 november 2018 14:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van hoog in de boom?
Genoeg functies binnen de ICT waar beschikbaarheid dient te zijn (niet betaald) en er vaak genoeg gemaild/geslackt wordt met vragen etc.

Ik zeg niet dat leraren het niet zwaar hebben, maar vraag me altijd af in hoeverre het echt in het werk zit of dat het door de persoon komt / het gewoon erbij hoort, erover zeuren
Voor zover ik kan beoordelen is vooral al het extra werk aan administratie, extra gezeik van ouders, incompetent leiderschap en weinig ruimte om zelf het vak inhoud te geven dat zorgt voor frustratie.

Van het vormen, ontwikkelen van kinderen tot jonge verstandige volwassenen is het eerder een fabriek van klaarstomen voor Cito en ouders uit je nek houden-baan geworden. Daar hebben veel docenten biet voor gekozen.

Het werk met de kinderen is ze prima. Maar alle ballast, dat zit ze dwars. De controledrang, bezuiniging op gebouwen en middelen.

Even voor het idee, voor de werkplek van de gemiddelde ambtenaar is 3x zo veel
Geld beschikbaar als voor kinderen op school. Het zou andersom moeten zijn natuurlijk.
Whatever...
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 7 november 2018 @ 23:15:51 #139
176766 crew  zoem
zoemt
pi_183012877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:34 schreef danos het volgende:
Hoe kan je nou het beste aan mensen overbrengen dat je zelf ook werk te doen hebt. En dus niet voor ieder wissewasje gestoord wil worden om het werk van deze mensen verder te helpen.
Ik begin altijd met subtiele hints te droppen. Een beetje sociaal vaardig persoon snapt dat. Helaas heb je soms van die collega's die maar blijven zagen en vragen. Het liefst tikkend op je bureau je aandacht opeisen of meteen naast je komen zitten zonder ook maar te vragen of het wel schikt. Ik vind het gewoon een fatsoensnorm dat je hier eerst even naar informeert, maar dat vindt blijkbaar niet iedereen...

Deze categorie collega's begrijpt vaak ook niet dat langskomen de méést directe vorm van communicatie is en dus ook het meest verstorend. Context switching kost zo enorm veel tijd. Ik hanteer altijd het volgende principe:
- email: niet urgent, weinig verstoring, antwoord verwacht binnen 1-2 dagen
- chat (hangouts, slack, appen, etc): lichte verstoring, antwoord binnen 1-2 uur
- langskomen: urgent, verstorend, direct antwoord

Het probleem is doordat je het steeds toelaat je het gedrag impliciet goedkeurt en mensen terug blijven komen naar jou. De stimulans om het zelf eerst uit te zoeken/proberen verdwijnt. Men kiest immers de weg van de minste weerstand.

Wat je kan doen:
- Voorstellen dat het voor beiden efficiënter is dat de persoon even alle vragen verzamelt en afspreken om op tijdstip x alles door te nemen
- Aangeven dat je een deadline moet halen en daarom vandaag geen tijd hebt, behalve als het dringend is
- Vragen of de persoon even alles in de mail/chat kan zetten, zodat je het kan bekijken wanneer het je zelf schikt
- Doorverwijzen naar andere collega's
- Bloktijden op het werk
  woensdag 7 november 2018 @ 23:18:09 #140
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183012922
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 23:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor zover ik kan beoordelen is vooral al het extra werk aan administratie, extra gezeik van ouders, incompetent leiderschap en weinig ruimte om zelf het vak inhoud te geven dat zorgt voor frustratie.

Van het vormen, ontwikkelen van kinderen tot jonge verstandige volwassenen is het eerder een fabriek van klaarstomen voor Cito en ouders uit je nek houden-baan geworden. Daar hebben veel docenten biet voor gekozen.

Het werk met de kinderen is ze prima. Maar alle ballast, dat zit ze dwars. De controledrang, bezuiniging op gebouwen en middelen.

Even voor het idee, voor de werkplek van de gemiddelde ambtenaar is 3x zo veel
Geld beschikbaar als voor kinderen op school. Het zou andersom moeten zijn natuurlijk.
Oud leraar van me regelmatig gesproken en die liep vooral tegen die randzaken aan (wst geen randzaken meer zijn).
(maargoed die ellende heb je ook genoeg in 't bedrijfsleven)

Wat ik vooral heb gezien is dat beginnende leraren veel tijd kwijt zijn aan lesvoorbereidingen enzo en zich druk maken. Hoe meer ervaren, hoe meer gewoon genieten van de vakanties enzo.
pi_183013120
Ik werk in het bedrijfslevenen heb veel minder van deze shit en bijna iedereen in het bedrijfsleven groeit snel voorbij welke docent ook. Overigens zit er vrijwel niemand in die hoge schaal. Een gewone docent zit in LA en dat is die schaal 10. En daar komt ie nooit meer uit.

Hard werken moeten we allemaal , daar gaat het niet om.
Whatever...
pi_183016804
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 23:15 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik begin altijd met subtiele hints te droppen. Een beetje sociaal vaardig persoon snapt dat. Helaas heb je soms van die collega's die maar blijven zagen en vragen. Het liefst tikkend op je bureau je aandacht opeisen of meteen naast je komen zitten zonder ook maar te vragen of het wel schikt. Ik vind het gewoon een fatsoensnorm dat je hier eerst even naar informeert, maar dat vindt blijkbaar niet iedereen...

Deze categorie collega's begrijpt vaak ook niet dat langskomen de méést directe vorm van communicatie is en dus ook het meest verstorend. Context switching kost zo enorm veel tijd. Ik hanteer altijd het volgende principe:
- email: niet urgent, weinig verstoring, antwoord verwacht binnen 1-2 dagen
- chat (hangouts, slack, appen, etc): lichte verstoring, antwoord binnen 1-2 uur
- langskomen: urgent, verstorend, direct antwoord

Het probleem is doordat je het steeds toelaat je het gedrag impliciet goedkeurt en mensen terug blijven komen naar jou. De stimulans om het zelf eerst uit te zoeken/proberen verdwijnt. Men kiest immers de weg van de minste weerstand.

Wat je kan doen:
- Voorstellen dat het voor beiden efficiënter is dat de persoon even alle vragen verzamelt en afspreken om op tijdstip x alles door te nemen
- Aangeven dat je een deadline moet halen en daarom vandaag geen tijd hebt, behalve als het dringend is
- Vragen of de persoon even alles in de mail/chat kan zetten, zodat je het kan bekijken wanneer het je zelf schikt
- Doorverwijzen naar andere collega's
- Bloktijden op het werk
https://www.autisme.nl/over-autisme/wat-is-autisme-(spectrum-stoornis).aspx

Sterkte!
pi_183016907
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Leraar op een basisschool is hbo toch, dan is een startsalaris van 2500¤ gewoon meer dan netjes. Ik moest het met beduidend minder doen.
We snappen toch ook dat de docent van tegenwoordig de dienaren van de leerlingen en ouders zijn.

Bovendien kunnen Nederlandse ouders toch geen kinderen opvoeden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_183016968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

https://www.autisme.nl/over-autisme/wat-is-autisme-(spectrum-stoornis).aspx

Sterkte!
Jij bent vast geen developer... context switching sloopt echt je efficiëntie enorm. Dingen die ik in 3 uurtjes ongestoord kan doen kosten meer dan een dag als er om het uur iemand 5 minuten shit moet vragen over een ander onderwerp.
pi_183017077
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:34 schreef danos het volgende:
Hoe kan je nou het beste aan mensen overbrengen dat je zelf ook werk te doen hebt. En dus niet voor ieder wissewasje gestoord wil worden om het werk van deze mensen verder te helpen.
'Het komt nu niet uit, om tijd X kom ik wel even bij je langs. Als je alles op een rijtje zet kunnen we dat in 1x bespreken.'

En dan ook de delen in je agenda blokken dat je geen tijd hebt voor vragen van anderen. Als de tijd X die je noemt ze dan niet schikt, moeten ze zelf maar even een ander gaatje zoeken en een vergaderverzoek sturen (zodat niet iedereen denkt, oh om 15:00 heeft danos tijd).
  donderdag 8 november 2018 @ 10:36:47 #146
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183017222
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:28 schreef Chai het volgende:

[..]

'Het komt nu niet uit, om tijd X kom ik wel even bij je langs. Als je alles op een rijtje zet kunnen we dat in 1x bespreken.'

En dan ook de delen in je agenda blokken dat je geen tijd hebt voor vragen van anderen. Als de tijd X die je noemt ze dan niet schikt, moeten ze zelf maar even een ander gaatje zoeken en een vergaderverzoek sturen (zodat niet iedereen denkt, oh om 15:00 heeft danos tijd).
Als dat zou werken in de praktijk.. Soms wel ja. Maar vaak is het net belangrijk genoeg om tussendoor te vragen (want anders kunnen zij niet verder)
Of dan word je wel gebeld of dan vergeet iemand dat je bezet/bezig was, etc etc.

en ja, natuurlijk valt of staat het bij hoe streng je er zelf in bent en rechtlijnig
pi_183017439
quote:
99s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:21 schreef CrashO het volgende:

[..]

Jij bent vast geen developer... context switching sloopt echt je efficiëntie enorm. Dingen die ik in 3 uurtjes ongestoord kan doen kosten meer dan een dag als er om het uur iemand 5 minuten shit moet vragen over een ander onderwerp.
Was toch een geintje pik, vat het niet zo serieus op.
pi_183017474
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:47 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Was toch een geintje pik, vat het niet zo serieus op.
:{ ;(
Tijd voor koffie }:|
pi_183017586
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als dat zou werken in de praktijk.. Soms wel ja. Maar vaak is het net belangrijk genoeg om tussendoor te vragen (want anders kunnen zij niet verder)
Of dan word je wel gebeld of dan vergeet iemand dat je bezet/bezig was, etc etc.

en ja, natuurlijk valt of staat het bij hoe streng je er zelf in bent en rechtlijnig
Als jij net telkens degene bent die een cruciale rol speelt bij losse eindjes van anderen die per direct opgelost moeten worden, dan is het tussendoor gestoord worden ook gewoon je lot.
pi_183020238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 10:28 schreef Chai het volgende:

[..]

'Het komt nu niet uit, om tijd X kom ik wel even bij je langs. Als je alles op een rijtje zet kunnen we dat in 1x bespreken.'

En dan ook de delen in je agenda blokken dat je geen tijd hebt voor vragen van anderen. Als de tijd X die je noemt ze dan niet schikt, moeten ze zelf maar even een ander gaatje zoeken en een vergaderverzoek sturen (zodat niet iedereen denkt, oh om 15:00 heeft danos tijd).
Een collega van mij had 1x per week een blok van 2 uur in zijn agenda geblokt als 'vragenuurtje'. Verder wilde hij niet gestoord worden. :')
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')