abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 augustus 2019 @ 07:56:27 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188515778
In theorie zijn er 6 mogelijkheden, elk met een andere mate van waarschijnlijkheid.

Dood:
1. Eigen keuze
2. Noodlottig ongeval
3. Door toedoen van een ander

Levend:
4. Wil niet gevonden worden (eigen keuze)
5. Kan niet gevonden worden (bijv. ontvoerd door aliens, of leeft in een diepe, onvindbare grot waar hij in gevallen is)
6. Mag niet gevonden worden van een ander (ontvoering)
KuikenGuppy
pi_188518515
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 04:06 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb me nooit in suïcide in algemene zin verdiept, maar het lijkt me onlogisch dat iemand zichzelf van het leven berooft en het zo organiseert dat zijn/haar lichaam onvindbaar is. Wat zou het motief zijn om je nabestaanden bewust zo in twijfel achter te laten?
Daar heb ik ook weleens over nagedacht maar ik weet het niet. Zelfmoord en logisch nadenken gaan ook niet goed samen denk ik. De persoon uit mijn voorbeeld was op de fiets vetrokken. Er leek niks aan de hand maar hij was spoorloos verdwenen. Een jaar later werd hij 10 km verder gevonden in een verlaten boerenschuur. Waarom doet iemand zoiets.. tsja zou ik ook wel willen weten.
pi_188518692
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook weleens over nagedacht maar ik weet het niet. Zelfmoord en logisch nadenken gaan ook niet goed samen denk ik. De persoon uit mijn voorbeeld was op de fiets vetrokken. Er leek niks aan de hand maar hij was spoorloos verdwenen. Een jaar later werd hij 10 km verder gevonden in een verlaten boerenschuur. Waarom doet iemand zoiets.. tsja zou ik ook wel willen weten.
Dan hebben ze niet echt goed gezocht.
pi_188518703
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook weleens over nagedacht maar ik weet het niet. Zelfmoord en logisch nadenken gaan ook niet goed samen denk ik. De persoon uit mijn voorbeeld was op de fiets vetrokken. Er leek niks aan de hand maar hij was spoorloos verdwenen. Een jaar later werd hij 10 km verder gevonden in een verlaten boerenschuur. Waarom doet iemand zoiets.. tsja zou ik ook wel willen weten.
Door je op te hangen op verlaten plek zorg je ervoor dat je niet ontdekt wordt voordat de suïcide geslaagd is, dus dat snap ik wel
pi_188518749
Hmm, deze zaak kende ik niet! Wikileaks geholpen, hè? Tijdens de VS-verkiezingen? Want dan kan ik wel aanwijzen in welke buurt je het beste kan zoeken.
pi_188519122
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:11 schreef Quasimoto het volgende:

[..]

Dan hebben ze niet echt goed gezocht.
Het was buiten zijn normale routes geloof ik en uiteindelijk is hij gevonden door 'een nieuwsgierige wandelaar' Geen idee of ze goed gezocht hebben..het was een beetje afgelegen plek.

quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Door je op te hangen op verlaten plek zorg je ervoor dat je niet ontdekt wordt voordat de suïcide geslaagd is, dus dat snap ik wel
Ja dat zal het wel zijn.
pi_188520636
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Door je op te hangen op verlaten plek zorg je ervoor dat je niet ontdekt wordt voordat de suïcide geslaagd is, dus dat snap ik wel
Ik ook, maar om dan een plek te kiezen die na een jaar zoeken nog steeds niet ontdekt wordt, is weer een volgende stap. Dan weet je dat de langdurige onzekerheid een marteling voor je familie en vrienden gaat worden. Er zijn geen aanwijzingen dat Kamphuis op die manier nabestaanden zou willen frustreren.

Dit doet mij vermoeden dat de optie suïcide niet zo waarschijnlijk is. Ook omdat Kamphuis op de bewuste dag met een kano heeft lopen zeulen.
pi_188522515
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ook, maar om dan een plek te kiezen die na een jaar zoeken nog steeds niet ontdekt wordt, is weer een volgende stap. Dan weet je dat de langdurige onzekerheid een marteling voor je familie en vrienden gaat worden.

Volgens mij ben je daar niet zo mee bezig op moment dat je per sé ongestoord dood wil gaan.
Kamphuis lijkt mij een ongeluk nog steeds
pi_188531958
Ik heb niet het hele topic opnieuw gelezen, alleen wat ik zelf heb geschreven en waar ik op gereageerd heb.

De verspreiding van spullen en met name de telefoon in tijd en afstand laten mij nog steeds denken dat er een hoop niet klopt.

Misschien wil hij niet gevonden worden en mogelijk is hij wel ontvoerd of vermoord. Zelfmoord lijkt mij dan weer niet waarschijnlijk, waarom zou je dan die kajak en heuptas met ID op heel andere plaatsen achter laten.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:23:03 #260
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188532051
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 12:15 schreef LelijKnap het volgende:
Hmm, deze zaak kende ik niet! Wikileaks geholpen, hè? Tijdens de VS-verkiezingen? Want dan kan ik wel aanwijzen in welke buurt je het beste kan zoeken.
Noorwegen! ^O^ Lijkt me evident inderdaad.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_188532059
Hoe gaaf zou het zijn als hij een jaar na dato aanbelde bij een bekende alsof er niks aan de hand is.
U MAD?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:36:57 #262
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_188532160
Wat blijft het toch een apart verhaal, het scenario zou perfect in een film passen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188586772
Politie sluit onderzoek Arjen Kamphuis: ‘het was een kajak-ongeluk’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ak-ongeluk~a8e78550/
pi_188590080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:34 schreef Zipportal het volgende:
Politie sluit onderzoek Arjen Kamphuis: ‘het was een kajak-ongeluk’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ak-ongeluk~a8e78550/
Ik wou het ook net posten.
Heftig wel. Dat je het niet kan afsluiten. Dat er nog zo'n soort van Cast Away-einde-scenario mogelijk is.
Somebody that I used to know
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:24:17 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188591416
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik wou het ook net posten.
Heftig wel. Dat je het niet kan afsluiten. Dat er nog zo'n soort van Cast Away-einde-scenario mogelijk is.
Het wordt een kwestie van accepteren idd...
Vind het wel heftig om zijn spullen op die foto te zien trouwens :{.
KuikenGuppy
pi_188592243
Twee Oosteuropese vrachtwagenchauffeurs zouden o.a. zijn lap-top, getagged met 'National Security Agency', hebben gevonden en hebben besloten om die maar te houden ... Ja ja.

  vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:30:36 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188592351
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:19 schreef RapaNui het volgende:
Twee Oosteuropese vrachtwagenchauffeurs zouden o.a. zijn lap-top, getagged met 'National Security Agency', hebben gevonden en hebben besloten om die maar te houden ... Ja ja.

[ afbeelding ]
En exact een jaar later komen ze tot inkeer :Y.
Plausibel toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 24-08-2019 13:33:57 ]
KuikenGuppy
pi_188592580
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:19 schreef RapaNui het volgende:
Twee Oosteuropese vrachtwagenchauffeurs zouden o.a. zijn lap-top, getagged met 'National Security Agency', hebben gevonden en hebben besloten om die maar te houden ... Ja ja.

Nee nee?
Die laat jij zeker random liggen :')
Als je random in de wildernis spul ziet liggen wat geld waard is dan neem je dat mee.
Dan wel zelf omdat het geld waard is, dan wel voor de politie.

Complotdenkers....
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:49:28 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188593464
En dat hij om 21 uur 's avonds nog in de regen ging kayakken.
Zonder een overnachting te hebben geregeld.

Enige echte verklaring is misschien toch optie #4 van Pleun.
KuikenGuppy
pi_188594298
De chauffeurs zouden de spullen hebben gevonden op 23 augustus 2018, toen ze hun verplichte stop hielden om wat te gaan vissen.
Bron: Engelstalig persbericht onder https://www.politiet.no/a(...)-folge-av-en-ulykke/
Waren de spullen dus aangespoeld? Want ze hadden toch geen bootje bij zich?
pi_188594399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:14 schreef Piva het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook zo iemand die gelooft dat vliegtuigen in torens vliegen en/of spoorloos verdwijnen?

Okay ik ga even mee in je gedachten gang. Kun je me de statistische berekening laten zien dat iemand met zo'n achtergrond, dood gaat bij het kayakken en ook nog eens niet gevonden wordt? Je zal dan toch al snel uitkomen dat het niet "normaal" is.
Jij bent zeker zo iemand die denkt dat 9/11 een Amerikaanse aanslag was?
Dat de 1e maanlanding in scene gezet is?
En dat de aarde plat is?

Je weet dat FOK een apart subforum heeft voor zulke onzin?

Statistische berekeningen boeien niet.
Al ben jij de koning van de Jungle als jij de jungle inloopt dan kan je daarin van alles overkomen.
Al ben je de beste kajakker, ook die kan omslaan.
Al ken je de grootste geheimen die er zijn of ben je de machtigste persoon op aarde, ook die kan een ongeluk krijgen.

Een auto ongeluk is bv ook echt niet voorbehouden voor de simpele zielen hoor?
pi_188594960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo iemand die denkt dat 9/11 een Amerikaanse aanslag was?
Dat de 1e maanlanding in scene gezet is?
En dat de aarde plat is?

Je weet dat FOK een apart subforum heeft voor zulke onzin?

Statistische berekeningen boeien niet.
Al ben jij de koning van de Jungle als jij de jungle inloopt dan kan je daarin van alles overkomen.
Al ben je de beste kajakker, ook die kan omslaan.
Al ken je de grootste geheimen die er zijn of ben je de machtigste persoon op aarde, ook die kan een ongeluk krijgen.

Een auto ongeluk is bv ook echt niet voorbehouden voor de simpele zielen hoor?
:')

Man man man

Soms wou ik dat ik ook zo lekker simpel was, ben er best jaloers op!

Maar de aarde is toch ook plat overigens? Dat heeft Arjen wel bewezen toen die met zijn bootje het fjord uit vaarde en over het randje viel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2019 22:31:37 ]
pi_188595941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:30 schreef Piva het volgende:

:')

Man man man

Soms wou ik dat ik ook zo lekker simpel was, ben er best jaloers op!

Maar de aarde is toch ook plat overigens? Dat heeft Arjen wel bewezen toen die met zijn bootje het fjord uit vaarde en over het randje viel.
Vrouw vrouw vrouw.

Ik zou zeggen ik wou dat ik zo simpel was als jij en je complottheorie denkers.
Maar nee ik zou voor geen goud een brein willen dat zo ziek in elkaar zit.

Ga met dit soort belachelijke verhalen ajb gewoon naar BNW.

De politie heeft gewoon onderzoek gedaan en er is geen enkele aanleiding om te twijfelen aan het verhaal.
Ja heel leuk dat deze beste vent een achtergrond heeft, maar dat je dat hebt houdt niet in dat je een beschermengeltje hebt die elk ongeluk voorkomt.
Misschien in de wereld der complottheorie wel hoor? Ik ken die wereld niet.
In de gewone wereld kan een ongeluk gewoon gebeuren.
Anders moet ik ook maar eens een achtergrond krijgen, dan kan ik een vliegtuig laten neerstorten zonder dat mij iets kan overkomen. En ik hoef dan niet bang te zijn voor een auto ongeluk of weet ik het wat.

Simpele zielen verwijzen we daarom door naar BNW.
Daar mag je heen met je verhalen die totaal geen bewijsvoering dragen, zoals een ongeluk dat alleen geen ongeluk kan zijn omdat meneer een achtergrond heeft.
Of dat 9/11 niet echt zo is. En de aarde is vast plat.
Er zijn vast vreemde figuren die het met je eens zijn. Maar niet in de normale wereld.
pi_188597959
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

En exact een jaar later komen ze tot inkeer :Y.
Plausibel toch?
De chauffeurs zijn niet tot inkeer gekomen, maar opgespoord en geconfronteerd met de sim kaart informatie. In het engelstalige persbericht op https://www.politiet.no/a(...)-folge-av-en-ulykke/ wordt het gedetailleerd uitgelegd.

Dit bericht legt uit waarom de opsporing van de chauffeurs zo lang heeft geduurd. De ondervraging van de chauffeurs is een paar weken geleden pas gedaan. Dat het nu exact een jaar na de vermissing naar buiten wordt gebracht, lijkt me geen toeval. De politie kan vanwege dit 'jubileum' vragen vanuit de media verwachten en het is daarom logisch om rond deze datum met een verklaring te komen.
pi_188597980
Met deze nieuwe informatie denk ik persoonlijk dat een noodlottig ongeluk zeer waarschijnlijk is. Het meest raadselachtige stukje van de puzzel, het kontakt met Kamphuis' sim-card, is nu immers verklaard. Deze sim-card connectie was voorheen veruit de sterkste aanwijzing dat er sprake was van een misdrijf of een vrijwillige verdwijning. Ik kan me voorstellen dat de politie nu niet meer verder speurt naar deze mogelijkheden.

Mijn aanname is dat de informatie van de politie correct is. Onderzoeken van de politie worden vanuit Justitie gecontroleerd. In Nederland de rechter-commissaris. In Noorwegen waarschijnlijk een soortgelijke functionaris, die in het complot moet zitten als het politie onderzoek corrupt zou zijn. Voor een dergelijke complot theorie zit je vervolgens al snel op regeringsniveau. Dit kan in dit nieuwstopic worden besproken, maar alleen met enig bewijs. Alleen hard bewijs kan de hoge ongeloofwaardigheid van dergelijke samenzwerings theorieen bestrijden. Zonder bewijs horen speculaties thuis in BNW.
pi_188598062
Los van complotten en weetikveel, want ja, Arjen kan ook gewoon zijn verongelukt met zijn kajak.

De telefoon van Arjen heeft op 30 aug. 'gepinged' toen de chauffeurs in het zuiden van het land in noordelijke richting reden.

Waardoor heeft die telefoon niet eerder gepingd toen ze zuidwaarts het hele land door reden?

En waarom hebben die twee die spullen 11 maanden lang bewaard?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:34:58 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188598242
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 07:21 schreef RapaNui het volgende:
Los van complotten en weetikveel, want ja, Arjen kan ook gewoon zijn verongelukt met zijn kajak.

De telefoon van Arjen heeft op 30 aug. 'gepinged' toen de chauffeurs in het zuiden van het land in noordelijke richting reden.

Waardoor heeft die telefoon niet eerder gepingd toen ze zuidwaarts het hele land door reden?

En waarom hebben die twee die spullen 11 maanden lang bewaard?
Ze hebben de spullen meegenomen omdat die misschien van waarde waren, maar hebben ze bijna een jaar later nog in bezit :?
Ze vonden de spullen in een kayak, maar vonden dat kennelijk niet verdacht/het melden waard?
De politie onderzocht 39 auto's en pas in de één na laatste auto die ze zochten, zaten de mensen met de spullen van Arjen?
KuikenGuppy
pi_188598405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 07:21 schreef RapaNui het volgende:
Waardoor heeft die telefoon niet eerder gepingd toen ze zuidwaarts het hele land door reden?
Omdat die toen uit stond? Ik meen dat het een ouder en doorsnee model telefoon was, dus het verkennen ervan had misschien niet hun prioriteit. Tot het moment dat ze er een eigen sim-kaart voor hadden.

quote:
En waarom hebben die twee die spullen 11 maanden lang bewaard?
Uit het bericht maak ik op dat de chauffeurs niet erg onder de indruk waren van hun vondst. Ik kan me indenken dat ze het terzijde leggen met het idee later nog eens te kijken of het enige restwaarde heeft, maar daar niet aan toekomen.

Ik zie geen rare dingen in dat chauffeurs verhaal.
pi_188598737
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ze hebben de spullen meegenomen omdat die misschien van waarde waren, maar hebben ze bijna een jaar later nog in bezit :?
Ze vonden de spullen in een kayak, maar vonden dat kennelijk niet verdacht/het melden waard?
De politie onderzocht 39 auto's en pas in de één na laatste auto die ze zochten, zaten de mensen met de spullen van Arjen?
Het grappige is dat de politie 'maar' 38 van de 39 auto's heeft kunnen onderzoeken. De één na laatste was van deze twee chauffeurs en de laatste (nr. 39 dus) hebben ze niet kunnen onderzoeken omdat die zonder kentekenplaat reed.....

De lap-top was getagged 'National Security Agency'.... dat moeten die twee chauffeurs wel spannend hebben gevonden. Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld de Kripos of aivd/mivd erin zijn geslaagd om in de lap-top te kijken wat er allemaal mee is gebeurd.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:38:54 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188598896
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het grappige is dat de politie 'maar' 38 van de 39 auto's heeft kunnen onderzoeken. De één na laatste was van deze twee chauffeurs en de laatste (nr. 39 dus) hebben ze niet kunnen onderzoeken omdat die zonder kentekenplaat reed.....

De lap-top was getagged 'National Security Agency'.... dat moeten die twee chauffeurs wel spannend hebben gevonden. Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld de Kripos of aivd/mivd erin zijn geslaagd om in de lap-top te kijken wat er allemaal mee is gebeurd.
Ik las ergens dat de spullen zijn teruggeven aan de familie, zonder dat de politie geprobeerd heeft er iets mee te doen.
KuikenGuppy
pi_188613567
Een week geleden, klaagde ik dat er geen nieuws meer te vinden was. Dat is inmiddels natuurlijk veranderd en ik heb opnieuw even een nieuws scan uitgevoerd. De meeste online media hebben het Noorse persbericht in een artikel verwerkt met verder geen toegevoegde feiten.

Het AD heeft de Noorse politie nog even nagebeld en Ancilla van de Leest om commentaar gevraagd: https://www.ad.nl/binnenl(...)-verwerken~a594420a/
pi_188615742
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 07:11 schreef jaco het volgende:
Een week geleden, klaagde ik dat er geen nieuws meer te vinden was. Dat is inmiddels natuurlijk veranderd en ik heb opnieuw even een nieuws scan uitgevoerd. De meeste online media hebben het Noorse persbericht in een artikel verwerkt met verder geen toegevoegde feiten.

Het AD heeft de Noorse politie nog even nagebeld en Ancilla van de Leest om commentaar gevraagd: https://www.ad.nl/binnenl(...)-verwerken~a594420a/
Volgens dit AD bericht heeft kennelijk niet de Noorse, maar de Letse politie de twee vrachtwagenchauffeurs ondervraagd.
Ik ben benieuwd of de nabestaanden het gevonden materiaal nog ander zullen laten onderzoeken.
pi_188629301
Maar nog steeds klopt de tijdlijn niet helemaal. Bovendien werden de spullen op niet logische plaatsen gevonden.

Die kajak was imho niet geschikt voor een dergelijke tocht, een ongeluk is in die zin waarschijnlijk als hij werkelijk is gaan kajakken. Dat hij zelf niet is terug gevonden verbaasd ook niet want het is er diep en koud en er is ook stroming.

Maar hoe kan het dat kort na het vertrek uit Rognan al een telefoonmast wordt aangestraald die dertig km verder staat?
Waarom gaat iemand die geen kajakervaring heeft in relatief slecht weer in het donker een dergelijke tocht ondernemen, ook nog eens zonder iemand van de plannen op de hoogte te stellen?
Waarom zit er geen logica in de plek waar spullen zijn aangespoeld?
Waarom komt die laptop/telefoon pas na een jaar boven water en worden ze niet onderzocht?

Er zijn gewoon te veel vragen om het voor zoete koek aan te nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 26-08-2019 09:48:04 ]
pi_188629408
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 07:11 schreef jaco het volgende:
Het AD heeft de Noorse politie nog even nagebeld en Ancilla van de Leest om commentaar gevraagd: https://www.ad.nl/binnenl(...)-verwerken~a594420a/
quote:
,,Onze Letse collega’s hebben de twee truckers opgespoord en verhoord. Hun verhaal klopt met onze andere feiten waarvan zij geen weet hadden. Wat bleek? Onderweg tijdens een pauze gingen ze even vissen, toen vonden ze de spullen. Ze dachten dat deze weggegooid waren. Ook hadden ze de kajak gezien. Dat was 24 augustus. Ze zijn gewoon verder gereden met de spullen. Toen hen over de zaak verteld werd, hebben ze alles meteen teruggegeven. Die spullen gaan nu naar de familie.” De politie gaat zelf geen onderzoek doen naar de inhoud van de laptop. ,,Ik weet niet of het apparaat nog werkt.”
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 09:02 schreef nanuk het volgende:
Waarom komt die laptop/telefoon pas na een jaar boven water en worden ze niet onderzocht?
========================================
Daar moet toch een schat aan info op staan! (Idd vreemd dat de Politie daar niets mee doet!)
Dan moet de familie dat ding maar uitpluizen lijkt mij!
pi_188630256
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 09:14 schreef Bocaj het volgende:
Daar moet toch een schat aan info op staan! (Idd vreemd dat de Politie daar niets mee doet!)
Dan moet de familie dat ding maar uitpluizen lijkt mij!
Kamphuis was een ICT veiligheids deskundige, dus we mogen aannemen dat de inhoud van z'n laptop en telefoons goed versleuteld is.

Welk soort informatie verwacht je trouwens als het wel te ontsleutelen is? Er staat immers geen nieuwe informatie van na Kamphuis' verdwijning op. Hooguit wat mislukte login pogingen gedaan door de vrachtwagen chauffeurs.
pi_188630319
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 07:56 schreef Burdie het volgende:
In theorie zijn er 6 mogelijkheden, elk met een andere mate van waarschijnlijkheid.

Dood:
1. Eigen keuze
2. Noodlottig ongeval
3. Door toedoen van een ander

Levend:
4. Wil niet gevonden worden (eigen keuze)
5. Kan niet gevonden worden (bijv. ontvoerd door aliens, of leeft in een diepe, onvindbare grot waar hij in gevallen is)
6. Mag niet gevonden worden van een ander (ontvoering)
7. Gepopped door de secret service.
pi_188630930
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:43 schreef jaco het volgende:
Welk soort informatie verwacht je trouwens
Meestal levert de browserhistorie heel interessante dingen op. Bijvoorbeeld of ie heeft gekeken wat voor weer het werd voor de vaartocht of de openingstijden van winkels honderd km verderop. Laatste mail en andere contacten. Sowieso wat hem bezighield de laatste weken behalve zijn werk.
  maandag 26 augustus 2019 @ 12:35:44 #288
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188631862
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 10:43 schreef jaco het volgende:

[..]

Kamphuis was een ICT veiligheids deskundige, dus we mogen aannemen dat de inhoud van z'n laptop en telefoons goed versleuteld is.

Welk soort informatie verwacht je trouwens als het wel te ontsleutelen is? Er staat immers geen nieuwe informatie van na Kamphuis' verdwijning op. Hooguit wat mislukte login pogingen gedaan door de vrachtwagen chauffeurs.
Het lijkt mij dat de familie wel weet in welk wereldje Arjan verkeerde en misschien hebben ze een van Arjans kennissen geraadpleegd. Ook al is/was Arjan misschien een professional, er zijn vast mensen met dezelfde vaardigheden die de beveiligingen kunnen kraken. Misschien wel mensen die zich ook zorgen maken om Arjan?

Nu even in de complotmodus; als Arjan een soort van Anonymous-warrior was die bijvoorbeeld Wikileaksmateriaal aanleverde en een luis in de pels van de gevestigde orde was, dan is het zeker niet onaannemelijk dat hij door toedoen van anderen verdwenen is. In naam van overheden gebeuren zeker heel smerige dingen. Maar als Arjan echt zo goed was in IT-beveiliging, zal er vast een en ander te achterhalen zijn in de geheime sleepnetten.

Trouwens, de laptop en telefoon dan achterlaten terwijl je een persoon laat verdwijnen, lijkt nogal vreemd. Dan zou je verwachten dat alle echte problematische dingen gewist zijn en er alleen nog dingen opstaan die eventueel openbaar mogen worden. Wie weet is er dan inderdaad informatie zichtbaar met bijvoorbeeld een fakezoekhistorie over zelfmoord plegen, achtervolgingswaanzin en depressiviteit.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188634010
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 12:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ook al is/was Arjan misschien een professional, er zijn vast mensen met dezelfde vaardigheden die de beveiligingen kunnen kraken.
Je hebt niet echt iets aan vaardigheden bij het kraken van versleutelde data. Dit is meer een kwestie van bepaalde software opstarten. Je kunt geautomatiseerd wachtwoorden gaan raden, maar Kamphuis is niet iemand die 'test123' als wachtwoord zou gebruiken. Dan blijft over een zgn brute-force attack waarbij je alle mogelijkheden een voor een probeert. Maar bij de versleutelings methode die je van een professional als Arjen zou verwachten, 128 of 256 bits, kost dit vele duizenden jaren zelfs als je een heel serverpark gebruikt.

quote:
Trouwens, de laptop en telefoon dan achterlaten terwijl je een persoon laat verdwijnen, lijkt nogal vreemd. Dan zou je verwachten dat alle echte problematische dingen gewist zijn en er alleen nog dingen opstaan die eventueel openbaar mogen worden. Wie weet is er dan inderdaad informatie zichtbaar met bijvoorbeeld een fakezoekhistorie over zelfmoord plegen, achtervolgingswaanzin en depressiviteit.
Dit is heel moeilijk om overtuigend te construeren, zelfs voor een veiligheidsdienst. Dan moet je enorm veel files faken verspreid over meerdere directories. En de inhoud kan mogelijk weerlegt worden door het bij de bezochte sites na te vragen.

Ik ben het overigens met je eens dat het goed zou zijn de inhoud van de laptop/telefoon te weten te komen. Alleen al vanwege de imho zeer kleine kans, dat er iets van een aanwijzing op zal staan. Plus de gemoedsrust dat je alles binnen je macht hebt gedaan om de waarheid boven tafel te krijgen.

Maar nogmaals, ik verwacht dat de laptop en telefoon niet te ontsleutelen zullen zijn. Tenzij Arjen bewust een noodprocedure heeft ontworpen voor een situatie als deze.
pi_188634878
Arjen maakte gebruik van een specifiek 'versleutelprogramma' om iedere keer nieuwe passwords te genereren op zijn pc. Ik kan alleen de link nu even niet vinden.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:01:08 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188635342
PGP bedoel je?
KuikenGuppy
pi_188636797
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het grappige is dat de politie 'maar' 38 van de 39 auto's heeft kunnen onderzoeken. De één na laatste was van deze twee chauffeurs en de laatste (nr. 39 dus) hebben ze niet kunnen onderzoeken omdat die zonder kentekenplaat reed.....

De lap-top was getagged 'National Security Agency'.... dat moeten die twee chauffeurs wel spannend hebben gevonden. Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld de Kripos of aivd/mivd erin zijn geslaagd om in de lap-top te kijken wat er allemaal mee is gebeurd.
Nee jongens zoals Arjen hebben meestal lichtgewicht laptops waar geen zaken opstaan Em hebben belangrijke zaken encrypted in de cloud.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:50:45 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188637609
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee jongens zoals Arjen hebben meestal lichtgewicht laptops waar geen zaken opstaan Em hebben belangrijke zaken encrypted in de cloud.
Als er zelfs een sticker op geplakt zit met "nsa monitored device", denk ik dat hij er echt niks belangrijks op deed of op zette.
Overigens vind ik het raar dat de telefoon uit het oranje hoesje (op de foto) ontbreekt.
KuikenGuppy
pi_188644677
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als er zelfs een sticker op geplakt zit met "nsa monitored device", denk ik dat hij er echt niks belangrijks op deed of op zette.
Ik denk dat je de sticker te serieus neemt. Arjen Kamphuis werkte niet voor de NSA, dus het is duidelijk ironisch bedoeld. Als een apparaat werkelijk door een NSA medewerker wordt gebruikt, dan wordt er uiteraard niet zo'n sticker opgeplakt. De bedoeling is dat de NSA in het geheim opereert. De vrachtwagen chauffeurs realiseerden zich dat ook of ze weten niet eens wat NSA is.
pi_188645147
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:01 schreef Burdie het volgende:
PGP bedoel je?
Volgens mij (maar ik ben geen computer wizz!) is het niet PGP. PGP versleutelt de inhoud, berichten, documenten.

Arjen maakte (ook) gebruik van een password generator. Iedere keer dat hij zijn pc gebruikte, werd een (of meer) nieuwe password(s) gegenereerd. M.a.w. iedere keer dat hij toegang tot zijn pc zocht, werd er een andere password toegepast.

De vraag is, aangezien bij ieder afzonderlijk gebruik nieuwe passwords werden gegenereerd, hoe kon Arjen ze onthouden? Schreef hij ze ergens op? Je wordt toch gek van al die passwords?

Ik hoop dat zijn nabestaanden zijn laptop/pc en mobiel gaan analyseren.
pi_188645208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 08:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Volgens mij (maar ik ben geen computer wizz!) is het niet PGP. PGP versleutelt de inhoud, berichten, documenten.

Arjen maakte (ook) gebruik van een password generator. Iedere keer dat hij zijn pc gebruikte, werd een (of meer) nieuwe password(s) gegenereerd. M.a.w. iedere keer dat hij toegang tot zijn pc zocht, werd er een andere password toegepast.

De vraag is, aangezien bij ieder afzonderlijk gebruik nieuwe passwords werden gegenereerd, hoe kon Arjen ze onthouden? Schreef hij ze ergens op? Je wordt toch gek van al die passwords?

Ik hoop dat zijn nabestaanden zijn laptop/pc en mobiel gaan analyseren.
Ik maak voor mijn werk gebruik van een rsa token, is apparaatje waar elke 30 seconden een nieuw 6 cijferig nummer op komt. Kortom soort van 3 voudige controle, eerst inloggen op pc, dan op cloud account en vervolgens dus met token.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:55:05 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188645447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 05:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat je de sticker te serieus neemt. Arjen Kamphuis werkte niet voor de NSA, dus het is duidelijk ironisch bedoeld. Als een apparaat werkelijk door een NSA medewerker wordt gebruikt, dan wordt er uiteraard niet zo'n sticker opgeplakt. De bedoeling is dat de NSA in het geheim opereert. De vrachtwagen chauffeurs realiseerden zich dat ook of ze weten niet eens wat NSA is.
Er staat "NSA monitored device", als in: ik ben me er bewust van dat mijn laptop door de NSA in de gaten gehouden (kan) worden (zoals elk apparaat dat contact maakt met het internet) en dus niet geschikt is om gevoelige dingen mee te doen.

Zo'n sticker kost 2 of 3 dollar op internet.
KuikenGuppy
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:56:01 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188645453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 08:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Volgens mij (maar ik ben geen computer wizz!) is het niet PGP. PGP versleutelt de inhoud, berichten, documenten.

Arjen maakte (ook) gebruik van een password generator. Iedere keer dat hij zijn pc gebruikte, werd een (of meer) nieuwe password(s) gegenereerd. M.a.w. iedere keer dat hij toegang tot zijn pc zocht, werd er een andere password toegepast.

De vraag is, aangezien bij ieder afzonderlijk gebruik nieuwe passwords werden gegenereerd, hoe kon Arjen ze onthouden? Schreef hij ze ergens op? Je wordt toch gek van al die passwords?

Ik hoop dat zijn nabestaanden zijn laptop/pc en mobiel gaan analyseren.
Zoiets werkt vaak met een paswoordmanager.
KuikenGuppy
pi_195732403
quote:
In Duitsland begint maandag een unieke rechtszaak over een ondergronds computercentrum gerund door Nederlanders. Ze verhuurden in een voormalige bunker ruimte op servers die door klanten werd gebruikt voor illegale transacties via het darknet, variërend van de verkoop van drugs en wapens tot het versturen van kinderporno en moordopdrachten. De grote vraag is: wisten de serverbeheerders van de illegale praktijken van hun klanten?

...
Volledig artikel: https://www.ad.nl/buitenl(...)ornobunker~ae22109d/

Off-topic zou je zeggen, maar:

twitter


twitter


twitter
pi_195732971
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 17:27 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Volledig artikel: https://www.ad.nl/buitenl(...)ornobunker~ae22109d/

Off-topic zou je zeggen, maar:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Oké. En nu?
Wat moet ik hier uit opmaken? Dat Kamphuis samen met Elvis en Bigfoot vanuit de Oekraïne een cyberbunker runt?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')