abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188532059
Hoe gaaf zou het zijn als hij een jaar na dato aanbelde bij een bekende alsof er niks aan de hand is.
U MAD?
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:36:57 #262
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_188532160
Wat blijft het toch een apart verhaal, het scenario zou perfect in een film passen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188586772
Politie sluit onderzoek Arjen Kamphuis: ‘het was een kajak-ongeluk’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ak-ongeluk~a8e78550/
pi_188590080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 11:34 schreef Zipportal het volgende:
Politie sluit onderzoek Arjen Kamphuis: ‘het was een kajak-ongeluk’

https://www.ad.nl/buitenl(...)ak-ongeluk~a8e78550/
Ik wou het ook net posten.
Heftig wel. Dat je het niet kan afsluiten. Dat er nog zo'n soort van Cast Away-einde-scenario mogelijk is.
Somebody that I used to know
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:24:17 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188591416
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:21 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik wou het ook net posten.
Heftig wel. Dat je het niet kan afsluiten. Dat er nog zo'n soort van Cast Away-einde-scenario mogelijk is.
Het wordt een kwestie van accepteren idd...
Vind het wel heftig om zijn spullen op die foto te zien trouwens :{.
KuikenGuppy
pi_188592243
Twee Oosteuropese vrachtwagenchauffeurs zouden o.a. zijn lap-top, getagged met 'National Security Agency', hebben gevonden en hebben besloten om die maar te houden ... Ja ja.

vrijdag 23 augustus 2019 @ 19:30:36 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188592351
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:19 schreef RapaNui het volgende:
Twee Oosteuropese vrachtwagenchauffeurs zouden o.a. zijn lap-top, getagged met 'National Security Agency', hebben gevonden en hebben besloten om die maar te houden ... Ja ja.

[ afbeelding ]
En exact een jaar later komen ze tot inkeer :Y.
Plausibel toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 24-08-2019 13:33:57 ]
KuikenGuppy
pi_188592580
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:19 schreef RapaNui het volgende:

Nee nee?
Die laat jij zeker random liggen :')
Als je random in de wildernis spul ziet liggen wat geld waard is dan neem je dat mee.
Dan wel zelf omdat het geld waard is, dan wel voor de politie.

Complotdenkers....
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:49:28 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188593464
En dat hij om 21 uur 's avonds nog in de regen ging kayakken.
Zonder een overnachting te hebben geregeld.

Enige echte verklaring is misschien toch optie #4 van Pleun.
KuikenGuppy
pi_188594298
De chauffeurs zouden de spullen hebben gevonden op 23 augustus 2018, toen ze hun verplichte stop hielden om wat te gaan vissen.
Bron: Engelstalig persbericht onder https://www.politiet.no/a(...)-folge-av-en-ulykke/
Waren de spullen dus aangespoeld? Want ze hadden toch geen bootje bij zich?
pi_188594399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:14 schreef Piva het volgende:

[..]

Jij bent zeker ook zo iemand die gelooft dat vliegtuigen in torens vliegen en/of spoorloos verdwijnen?

Okay ik ga even mee in je gedachten gang. Kun je me de statistische berekening laten zien dat iemand met zo'n achtergrond, dood gaat bij het kayakken en ook nog eens niet gevonden wordt? Je zal dan toch al snel uitkomen dat het niet "normaal" is.
Jij bent zeker zo iemand die denkt dat 9/11 een Amerikaanse aanslag was?
Dat de 1e maanlanding in scene gezet is?
En dat de aarde plat is?

Je weet dat FOK een apart subforum heeft voor zulke onzin?

Statistische berekeningen boeien niet.
Al ben jij de koning van de Jungle als jij de jungle inloopt dan kan je daarin van alles overkomen.
Al ben je de beste kajakker, ook die kan omslaan.
Al ken je de grootste geheimen die er zijn of ben je de machtigste persoon op aarde, ook die kan een ongeluk krijgen.

Een auto ongeluk is bv ook echt niet voorbehouden voor de simpele zielen hoor?
pi_188594960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo iemand die denkt dat 9/11 een Amerikaanse aanslag was?
Dat de 1e maanlanding in scene gezet is?
En dat de aarde plat is?

Je weet dat FOK een apart subforum heeft voor zulke onzin?

Statistische berekeningen boeien niet.
Al ben jij de koning van de Jungle als jij de jungle inloopt dan kan je daarin van alles overkomen.
Al ben je de beste kajakker, ook die kan omslaan.
Al ken je de grootste geheimen die er zijn of ben je de machtigste persoon op aarde, ook die kan een ongeluk krijgen.

Een auto ongeluk is bv ook echt niet voorbehouden voor de simpele zielen hoor?
:')

Man man man

Soms wou ik dat ik ook zo lekker simpel was, ben er best jaloers op!

Maar de aarde is toch ook plat overigens? Dat heeft Arjen wel bewezen toen die met zijn bootje het fjord uit vaarde en over het randje viel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2019 22:31:37 ]
pi_188595941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:30 schreef Piva het volgende:

:')

Man man man

Soms wou ik dat ik ook zo lekker simpel was, ben er best jaloers op!

Maar de aarde is toch ook plat overigens? Dat heeft Arjen wel bewezen toen die met zijn bootje het fjord uit vaarde en over het randje viel.
Vrouw vrouw vrouw.

Ik zou zeggen ik wou dat ik zo simpel was als jij en je complottheorie denkers.
Maar nee ik zou voor geen goud een brein willen dat zo ziek in elkaar zit.

Ga met dit soort belachelijke verhalen ajb gewoon naar BNW.

De politie heeft gewoon onderzoek gedaan en er is geen enkele aanleiding om te twijfelen aan het verhaal.
Ja heel leuk dat deze beste vent een achtergrond heeft, maar dat je dat hebt houdt niet in dat je een beschermengeltje hebt die elk ongeluk voorkomt.
Misschien in de wereld der complottheorie wel hoor? Ik ken die wereld niet.
In de gewone wereld kan een ongeluk gewoon gebeuren.
Anders moet ik ook maar eens een achtergrond krijgen, dan kan ik een vliegtuig laten neerstorten zonder dat mij iets kan overkomen. En ik hoef dan niet bang te zijn voor een auto ongeluk of weet ik het wat.

Simpele zielen verwijzen we daarom door naar BNW.
Daar mag je heen met je verhalen die totaal geen bewijsvoering dragen, zoals een ongeluk dat alleen geen ongeluk kan zijn omdat meneer een achtergrond heeft.
Of dat 9/11 niet echt zo is. En de aarde is vast plat.
Er zijn vast vreemde figuren die het met je eens zijn. Maar niet in de normale wereld.
pi_188597959
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 19:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

En exact een jaar later komen ze tot inkeer :Y.
Plausibel toch?
De chauffeurs zijn niet tot inkeer gekomen, maar opgespoord en geconfronteerd met de sim kaart informatie. In het engelstalige persbericht op https://www.politiet.no/a(...)-folge-av-en-ulykke/ wordt het gedetailleerd uitgelegd.

Dit bericht legt uit waarom de opsporing van de chauffeurs zo lang heeft geduurd. De ondervraging van de chauffeurs is een paar weken geleden pas gedaan. Dat het nu exact een jaar na de vermissing naar buiten wordt gebracht, lijkt me geen toeval. De politie kan vanwege dit 'jubileum' vragen vanuit de media verwachten en het is daarom logisch om rond deze datum met een verklaring te komen.
pi_188597980
Met deze nieuwe informatie denk ik persoonlijk dat een noodlottig ongeluk zeer waarschijnlijk is. Het meest raadselachtige stukje van de puzzel, het kontakt met Kamphuis' sim-card, is nu immers verklaard. Deze sim-card connectie was voorheen veruit de sterkste aanwijzing dat er sprake was van een misdrijf of een vrijwillige verdwijning. Ik kan me voorstellen dat de politie nu niet meer verder speurt naar deze mogelijkheden.

Mijn aanname is dat de informatie van de politie correct is. Onderzoeken van de politie worden vanuit Justitie gecontroleerd. In Nederland de rechter-commissaris. In Noorwegen waarschijnlijk een soortgelijke functionaris, die in het complot moet zitten als het politie onderzoek corrupt zou zijn. Voor een dergelijke complot theorie zit je vervolgens al snel op regeringsniveau. Dit kan in dit nieuwstopic worden besproken, maar alleen met enig bewijs. Alleen hard bewijs kan de hoge ongeloofwaardigheid van dergelijke samenzwerings theorieen bestrijden. Zonder bewijs horen speculaties thuis in BNW.
pi_188598062
Los van complotten en weetikveel, want ja, Arjen kan ook gewoon zijn verongelukt met zijn kajak.

De telefoon van Arjen heeft op 30 aug. 'gepinged' toen de chauffeurs in het zuiden van het land in noordelijke richting reden.

Waardoor heeft die telefoon niet eerder gepingd toen ze zuidwaarts het hele land door reden?

En waarom hebben die twee die spullen 11 maanden lang bewaard?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 08:34:58 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188598242
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 07:21 schreef RapaNui het volgende:
Los van complotten en weetikveel, want ja, Arjen kan ook gewoon zijn verongelukt met zijn kajak.

De telefoon van Arjen heeft op 30 aug. 'gepinged' toen de chauffeurs in het zuiden van het land in noordelijke richting reden.

Waardoor heeft die telefoon niet eerder gepingd toen ze zuidwaarts het hele land door reden?

Ze hebben de spullen meegenomen omdat die misschien van waarde waren, maar hebben ze bijna een jaar later nog in bezit :?
Ze vonden de spullen in een kayak, maar vonden dat kennelijk niet verdacht/het melden waard?
De politie onderzocht 39 auto's en pas in de één na laatste auto die ze zochten, zaten de mensen met de spullen van Arjen?
KuikenGuppy
pi_188598405
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 07:21 schreef RapaNui het volgende:
Omdat die toen uit stond? Ik meen dat het een ouder en doorsnee model telefoon was, dus het verkennen ervan had misschien niet hun prioriteit. Tot het moment dat ze er een eigen sim-kaart voor hadden.

quote:
Uit het bericht maak ik op dat de chauffeurs niet erg onder de indruk waren van hun vondst. Ik kan me indenken dat ze het terzijde leggen met het idee later nog eens te kijken of het enige restwaarde heeft, maar daar niet aan toekomen.

Ik zie geen rare dingen in dat chauffeurs verhaal.
pi_188598737
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 08:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ze hebben de spullen meegenomen omdat die misschien van waarde waren, maar hebben ze bijna een jaar later nog in bezit :?
Ze vonden de spullen in een kayak, maar vonden dat kennelijk niet verdacht/het melden waard?
De politie onderzocht 39 auto's en pas in de één na laatste auto die ze zochten, zaten de mensen met de spullen van Arjen?
Het grappige is dat de politie 'maar' 38 van de 39 auto's heeft kunnen onderzoeken. De één na laatste was van deze twee chauffeurs en de laatste (nr. 39 dus) hebben ze niet kunnen onderzoeken omdat die zonder kentekenplaat reed.....

De lap-top was getagged 'National Security Agency'.... dat moeten die twee chauffeurs wel spannend hebben gevonden. Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld de Kripos of aivd/mivd erin zijn geslaagd om in de lap-top te kijken wat er allemaal mee is gebeurd.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:38:54 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188598896
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:26 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het grappige is dat de politie 'maar' 38 van de 39 auto's heeft kunnen onderzoeken. De één na laatste was van deze twee chauffeurs en de laatste (nr. 39 dus) hebben ze niet kunnen onderzoeken omdat die zonder kentekenplaat reed.....

De lap-top was getagged 'National Security Agency'.... dat moeten die twee chauffeurs wel spannend hebben gevonden. Ik ben benieuwd of bijvoorbeeld de Kripos of aivd/mivd erin zijn geslaagd om in de lap-top te kijken wat er allemaal mee is gebeurd.
Ik las ergens dat de spullen zijn teruggeven aan de familie, zonder dat de politie geprobeerd heeft er iets mee te doen.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')