abonnement Unibet Coolblue
pi_181710362






Handige links:
De officiële GTST site
GTST tunes/themes
Bol.com

[ Bericht 53% gewijzigd door PeterKelder op 05-09-2018 19:25:34 ]
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  woensdag 5 september 2018 @ 19:25:12 #2
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_181711112
Nieuw Deel-Repost:

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 18:09 schreef PeterKelder het volgende:
De comeback van Mark en Marieke is door deze schrijvertjes van niks ook flink verpest. Maar ja, wat hadden we dan verwacht? Onder deze schrijvers worden zelfs de comebacks van hun zelfbedachte personages nog verkwanselt. Komt nog eens bij dat Rohan in een interview op 538 een aantal maanden terug min of meer toegaf dat Marieke en Mark voornamelijk zijn teruggekeerd om Janine en Ludo een verhaal te geven. "Dan vragen we ons af wat we met Janine moeten doen, 'ding dong', staat haar zus voor de deur". Verder nadenken over wie de personages ooit waren en wie ze nu zijn wordt niet gedaan: hooguit worden enkele scènes uit die tijd eens bekeken om te zien hoe ze zich toen gedroegen. Rentreeverhaal? Ach, dat verhaaltje van Linda die platzak was werd zó goed ontvangen, kan nog wel een keer toch? En zo gaat het maar door. :|W

Uit nieuwsgierigheid heb ik de eerste twee afleveringen van het nieuwe seizoen bekeken, benieuwd naar de "snellere vertelstijl" die beloofd werd. En eerlijk gezegd leek dat in de eerste aflevering nog best goed te gaan. De tijdsprong van twee maanden maakte het fris, gesprekken werden zelden over meerdere scènes uitgesmeerd, er zat vaart in. Hoe anders was dat al in de tweede aflevering: in plaats van dat achterlijke Eerder die dag/avond/ochtend gaan ze nu in de scènes lopen klooien met de tijdlijn door telkens flashbacks te tonen die het verhaal moeten uitleggen. Plus nog de scènes met Rik in het ziekenhuis die tergend traag waren en waarvan het verhaal an sich al zo vaak gebruikt is dat er van meeleven geen sprake meer is. Rik zit nu nog in een halovest te grienen dat hij een jaar moet revalideren, maar tegen de kerst zal hij waarschijnlijk zonder problemen een salto mortale op zijn motor kunnen maken terwijl hij door een brandende hoepel rijdt.

Het is duidelijk dat sommige personages (onder deze schrijvers) wel klaar zijn. Zoals de hierboven genoemde Rik: hij raakt verlamd omdat ze hem, naast een zoveelste relatie zonder spoortje chemie, niks anders kunnen geven aan verhalen. Aysen blijft maar gefixeerd op een baantje bij de recherche, wat nu enkel een manier is voor de schrijvers om die Daan te kunnen introduceren. Noud, door Rohan nota bene "één van de meest stabiele karakters" genoemd, komt ook niet verder dan een nutteloze sidekick van Aysen en Kimberly te zijn. Rover komt ineens terug, eigenlijk alleen om enerzijds frictie in de relatie van Kimberly en Noud te creëren, en anderzijds om Linda en Anton nog een relevante ouderrol te kunnen bieden. Amir mag oppas spelen voor Nola en Manu, Sjors staat zonder relevante reden aan het ziekenhuisbed van Rik, Zoë is sowieso al een nutteloos personage vanaf haar eerste scène... En zo gaat het maar door.

Nu had ik niks met Loes (ze speelde het iets té overdreven), maar een plottwist die hier door anderen eerder in het topic werd aangegeven was interessanter geweest. Maar nee, in plaats daarvan zit Prinses Stampvoetje ineens met (geveinsd) geheugenverlies in Spanje bij een Spanjaard die perfect Nederlands spreekt :') Weg iedere vorm van spanning of mysterie over haar lot, terwijl daar nog prima mee gespeeld had kunnen worden voor enige tijd.

Wat Mr.Pomtip in zijn post al aangeeft: leuk baantje, schrijven bij GTST. Gevoel voor verhaalstructuur, drama, emotie of karakters is er niet meer nodig. Er wordt met flashbacks en flashforwards gestrooid alsof het een lieve lust is, verhalen en scènes komen niet verder dan wat geleuter en als er een karakter bedacht moet worden, bedenk je toch gewoon een naam en flikker je daar een woord tegenaan wat het karakter moet definiëren, zoals bedacht door die Amerikaanse dramaturge zonder enige soapervaring? En als je al een vorm van spanning moet verzinnen voor een verhaallijn, recycle je lukraak een legendarische scène of gebeurtenis uit de eerste vijftien jaar of je laat die prutser van een Frons Servies wat vooraf geproduceerde 'muziek' onder een scène gooien.

Ik hoop van harte dat dit seizoen, ondanks alle (aangekondigde) veranderingen, het minste aantal kijkcijfers in alle jaren zal halen. Niet dat ik dat de écht hardwerkende medewerkers (zoals camera- en geluidsmensen) van de serie gun, zeker niet, maar hopelijk wordt dat zooitje incapabele 'schrijvers' en die prutser van een creatief producent dan eindelijk eens de laan uitgegooid, om te worden vervangen door (oud)schrijvers die wél weten hoe je een goede, spannende, entertainende en vooral onderhouden soap maakt.
Fucking AMEN. _O_ _O_ _O_
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 6 september 2018 @ 00:07:32 #3
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_181718613
Waarom kijken jullie hier nog naar, dan?
pi_181718687
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:07 schreef GayGuy het volgende:
Waarom kijken jullie hier nog naar, dan?
^ dit is wat ik me ook al ages afvraag xD
  donderdag 6 september 2018 @ 00:42:15 #5
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_181719113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:07 schreef GayGuy het volgende:
Waarom kijken jullie hier nog naar, dan?
Wie zegt dat ik nog kijk? Ik heb genoeg aan dit topic.

Dat jij kijkt voor de nieuwe hunks, leuk, maar GTST was óóit nog een serie met een beetje fatsoenlijk verhaal.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_181722515
Ik hoop dat er vanaf dit seizoen wel verbetering optreedt in de verhaallijnen en de onderlinge chemie en dat karakters eens wat langer blijven rondlopen... denk dat de makers ook het probleem hebben dat veel acteurs het na 1 of 2 seizoen wel weer prima vinden en dat is de afgelopen jaren wel heel veel gebeurd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181723992
Volgende week heet Monica de Klein ineens gewoon Monica Klein :p
pi_181724095
Ik ben zelf enkele jaren geleden ook definitief afgehaakt. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen er zich nog steeds om kunnen ergeren dat het zo slecht geworden is. We hebben immers jarenlang met ontzettend veel plezier naar deze serie gekeken. Op een gegeven moment vond ik het echter steeds minder boeiend worden en ging ik meer de shorties kijken, om vervolgens nog wat door de afleveringen te spoelen voor scènes die me interessant leken. Op het einde ging ik zelfs al door de shorties heen spoelen... Drie minuten was al te lang. Toen brak dus langzaam het moment aan om gewoon te stoppen met "kijken", want het was alleen nog maar ergernis en vergelijken met het verleden.

De afgelopen 10 jaar heb ik de eerste 15 seizoenen allemaal aangeschaft en stuk voor stuk bekeken. De eerste 5 seizoenen zag ik voor het eerst en de andere 10 waren ontzettend leuk om weer terug te zien, zeker omdat ik een boel ook weer een beetje vergeten was. En ik heb genoten van begin tot het eind. Vaak was het diep in de nacht als ik besloot de laatste aflevering op te zetten, maar dan het was toch weer zo boeiend dat ik toch nog even de volgende mee moest pikken. En daarna misschien nog eentje, totdat ik echt te moe was... Natuurlijk waren er ook minder boeiende afleveringen of periodes, maar desondanks bleef ik met veel plezier kijken. Het bleef me gewoon boeien.

In seizoen 1 vielen de decors zowat om en de jongere acteurs acteerden als stijve planken. Maar dat maakte niet uit, want de personages waren boeiend en de verhaallijnen spannend. Bovendien waren er ook genoeg ervaren acteurs die het niveau flink omhoog tilden. Ook vaak geweldige gastrollen. Tegenwoordig loopt de ene na de andere grote acteur de serie binnen, maar ze krijgen de meest waardeloze rollen in slaapverwekkende verhaallijnen.

Zoals ik al zei, ook als de serie in wat rustiger vaarwater terecht kwam, bleef ik geboeid kijken. Vooral vanwege het geweldige samenspel tussen de acteurs/personages. En je merkte dan dat er weer langzaam naar nieuwe, boeiende verhaallijnen werd toegewerkt. Dit was bijvoorbeeld midden seizoen 6, eind seizoen 9 en eind seizoen 13. Ik weet nog wel dat ik "de grote verandering" begin seizoen 10 hier regelmatig vervloekt heb. Ik blijf erbij dat sommige personages toen langzaam in verval begonnen te raken, maar hun verhaallijnen bleven in ieder geval spannend. De jaren 90 periode blijft voor mij één groot hoogtepunt in de geschiedenis van de serie. Ik vreesde dan ook een beetje voor seizoen 10 en 11, maar uiteindelijk heb ik ook daar met ontzettend veel plezier naar gekeken. In seizoen 12 werd het niveau zelfs weer naar ouderwetse hoogte getild, met name door alle gebeurtenissen rondom de familie Sanders. En dat niveau hielden ze ook in seizoen 13 nog lange tijd vast. Daarna was het iets rustiger, maar begin seizoen 14 ging het niveau wederom omhoog met onder andere de terugkeer van Martine Hafkamp en aartsrivalen Benjamin en Ray in de grot. Daarbij waren de hechte vriendschappen en familiebanden nog steeds duidelijk aanwezig. Grappig, want ik weet nog goed dat we toen al klaagden hier dat alles zo langdradig werd. Waarschijnlijk hadden we geen idee wat voor ellende er nog volgen zou...

Na de exit van Martine werd alles wederom rustiger en aan het einde van het seizoen werden eigenlijk de meeste lopende verhaallijnen afgewerkt. Seizoen 16 zou dan ook een soort van nieuw begin worden en het leek toen veelbelovend. De eerste vooruitzichten waren om je vingers bij af te likken. Alle personages leken in uiterst boeiende verhaallijnen terecht te komen. Helaas kwamen we bedrogen uit. Personages kwamen er snel terecht in louter zeikverhaalijntjes en het verleden werd flink overhoop gehaald met onder andere Arnie/Dennis en Frits/Hans. De serie holde hier flink achteruit en daarom heb ik ook besloten om seizoen 16 niet meer aan te schaffen. Desondanks waren er wel degelijk nog boeiende verhaallijnen aanwezig in seizoen 16 t/m 18 en er werd tenminste nog regelmatig naar een climax toegewerkt. Ik denk dan aan Janine op de brandstapel, de laatste confrontaties met Augusta van Houten in Wales, de wraak van Ludo op de boot en Bob Lanschot die Dian wilde vermoorden. En tot dat moment was natuurlijk ook de achtergrondmuziek, hoofdzakelijk door Ronald Schilperoort, een genot om naar te luisteren.

Vanaf seizoen 19 ging er steeds meer mis. In plaats van mooie achtergrondmuziek, werden er steeds meer liedjes gebruikt die totaal geen meerwaarde hadden. Sommige personages werden heilig voor de schrijvers, waaronder nieuwkomer Maxime en dat ging vooral ten koste van mijn grote favoriet Ludo Sanders die echt meer geen schim was van zichzelf. Maar meest van al ging het steeds meer bergafwaarts met de verhaallijnen en ontbrak vaak de climax.
Grootste voorbeeld is de verhaallijn met René Meijer. Eigenlijk een van de laatste echt goede verhaallijnen die ik me kan herinneren. Sterk begin, goede opbouw en eigenlijk diverse hoogtepunten. Ik heb deze verhaallijn dan ook regelmatig teruggekeken. René die levend begraven werd en vervolgens weer opdook, René als zwarte piet en de moord op Dorothea, René die Sjors neersloeg... En sowieso alle confrontaties met René. De schrijvers leken het weer helemaal in zich te hebben hier. Helaas volgde toen de meer dan teleurstellende ontknoping... Allemaal zaten we klaar voor de laatste grote actie van René Meijer. Allemaal verheugden we ons op de wraak van Ludo op René, want hij had immers zijn dochter verkracht. Het ergste wat iemand Ludo waarschijnlijk ooit aan had gedaan... Maar er kwam niets terecht van alle verwachtingen, want ineens was daar slapzak Jack met mijn pistooltje die René even doodschoot. En zo waren maanden van spanning ineens weg, terwijl die laatste climax toch hét grote hoogtepunt hoorde te worden... Dit slot heb ik dan ook nooit meer teruggezien. Nog steeds een van mijn grootste ergernissen uit de geschiedenis van GTST. Hierna was het einde definitief zoek.

Natuurlijk waren er nog wat goede momenten. De verhaallijn met Frederik was bijvoorbeeld nog boeiend. En de zomercliff van seizoen 21 staat zelfs in mijn top 3 favoriete zomercliffhangers. Ook de laatste periode van seizoen 23 was weer even boeiend met de fatale parachutesprong. En zelfs met Veltman en "de hogere macht" leek het weer even de goede kant op te gaan. Maar het waren slechts stuiptrekkingen... Na een paar spannendere afleveringen ging het gewoon weer terug naar het oude, treurige niveau. Bovendien verloor je de binding met de personages op een gegeven moment. Oude personages waren totaal verpest en nieuwe personages kwamen niet van de grond. Zie de zomercliffhanger van 2017 met de brand. Dat had een van de beste kunnen zijn, maar het was gewoon een onsamenhangend geheel. Bij de brand in Scala vreesde je nog voor het leven van vele personages en hier maakte het geen donder meer uit als er iemand doodging... Misschien komt het ook doordat ik al een tijdje niet meer keek, dus ik kende de hele voorgeschiedenis niet.

Maar feit blijft dat geen enkel personage me meer boeit. De serie is klaar voor mij. Zelfs van de muziek kunnen we al jaren niet meer genieten, sinds koekenbakker Frons Servies het stokje overgenomen heeft. Ik koester de goede oude tijd en ik spoel nog regelmatig door mijn DVD boxen heen. Zoals toen wordt het echter nooit meer, ook al vervang je alle schrijvers. De serie is kapot. Helaas...
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_181725296
Wat je zegt over vriendschappen enzo vind ik idd wel waar.
Laatste seizoen merkte ik wel dat er een soort van vriendengroepje ontstond tussen Nina, Loes, Aysen en Zoë, maar dat is ook alweer overgewaaid denk :p
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 6 september 2018 @ 12:55:29 #10
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_181725567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik heb genoeg aan dit topic.
idem, zo volg ik de algehele verhaallijn en kan ik soms nog even spoileren naar iemand die nog wel fanatiek kijkt ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_181726219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:07 schreef GayGuy het volgende:
Waarom kijken jullie hier nog naar, dan?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 00:12 schreef Nathvi het volgende:

[..]

^ dit is wat ik me ook al ages afvraag xD
Mja, ik kijk het niet echt, maar volg het nog enigszins uit een soort van gewoonte. Soms spoel ik wat door zo'n weeksamenvatting heen om te zien wat er speelt, lees een spoiler en kijk incidenteel een aflevering, zoals nu de cliffhanger en de eerste van het nieuwe seizoen. Maar wat ik dan zie doet mij aan niks denken van wat GTST ooit was. En dan kun je zeggen "ja, maar tijden veranderen" en dat is allemaal waar, maar dat gebeurde in de eerste vijftien jaar van de serie ook, maar de basis bleef overeind, de serie bleef herkenbaar in de structuur. Ik ben bij de dvd's van seizoen 6 (oké, eigenlijk halverwege seizoen 7) gehopt naar seizoen 13. Qua decors, cast en tijdgeest een wereld van verschil, maar de structuur die in de jaren 90 is neergezet was nog te herkennen in de manier waarop de verhalen en karakters werden neergezet in de jaren 00.

Hoe anders is dat nu: er wordt met de tijdlijn gerommeld (zogezegd om het ingewikkelder te maken), legendarische personages als Laura, Ludo en Rik zijn schimmen van wie ze ooit waren en nieuwe personages beklijven niet, simpelweg omdat ze te eendimensionaal worden neergezet en alweer verdwenen zijn voordat ze überhaupt iets noemenswaardig hebben meegemaakt. Verhaallijnen komen niet verder dan wat nietszeggende liefdesplotjes, vriendschappen lijken al helemaal niet meer te bestaan en ze kicken er tegenwoordig op om maatschappelijke issues "aan de kaak te stellen".
Werken wordt er amper gedaan, en anders hebben ze wel een baantje bij De Rozenboom of beginnen ze voor zichzelf. Kijk, Q die als vakkenvuller werkte was nog realistisch, maar daar wordt dan zo'n hele sponsordeal met de Lidl omheen gebouwd waardoor dat eigenlijk weer wegvalt. Ludo werkt nu blijkbaar voor het Veilinghuis, maar: laat dat dan zien. Geef hem een kantoortje, bedenk er een spannende verhaallijn omheen en laat Ludo weer Ludo zijn. Want het enige wat we tegenwoordig van hem zien is als hij de pater familias uithangt.
Voorbeeld: zijn dochter is in het verhaal al twee maanden van de aardbodem verdwenen. De Ludo van nog geen vijftien jaar geleden had dan eigenhandig iedere steen in de wereld omgedraaid, op zoek naar zijn oogappel, zijn 'prinses'. De Ludo van nu begint wat te miepen dat Nola niet naar haar balletvoorstelling wilde en verzoekt Bing om de zoektocht aan Leon (dus buiten beeld want goedkoop voor de productie) over te laten. De schrijvers hebben geen flauw benul wie Ludo eigenlijk is, ze doen maar wat.

Laat ik het zo zeggen: ik gun iedereen het plezier om te kijken naar het huidige GTST en als jullie dat doen, is dat alleen maar goed en gun ik jullie het kijkplezier. Alleen: als ik kijk zie ik de potentie die er nog in de serie zit, en de gemiste kansen als gevolg van het feit dat de makers van nu er zich makkelijk van af maken, verschuilend achter dingen als "de kijker wil geen verhalen over zware criminaliteit of over het zakenleven". Ze proberen het amper nog, de lijn met Veltman en "de hogere macht" was de laatste redelijke poging naar mijn weten. Zonde, want de mix van liefde, vriendschap, familie, werk en (zware) criminaliteit was wat de serie zo divers en compleet maakte.

Frey zegt in zijn betoog dat de serie kapot is, en ik moet toegeven dat ik daar hetzelfde over denk. Alleen heb ik nog wel het kleine beetje hoop dat, eens er schrijvers komen die niet met de handrem erop aan de serie schrijven, en de potentie zien en benutten die er nog in de serie zit, er echt een mooi "GTST 2.0" kan komen waarbij de basis, de structuur weer minstens vijftien jaar mee kan en waar zowel huidige als oud-kijkers plezier aan beleven.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181726277
Hoihoi, een nieuwe hier. Ik weet niet of ik zomaar kan meepraten? Volgens mij is dit wel een hecht groepje? 🙂

Ik keek vroeger een van de eerste seizoenen wel eens met mijn ouders mee, al op hele jonge leeftijd dus ik kan me er zelf heel weinig van herinneren. Pas toen de classics op videoland kwamen ben ik het allemaal wat meer gaan volgen. Zo ook de nieuwe afleveringen. Heb er nog niet zo lang geleden voor mogen figureren. Echt een super leuke ervaring.
De classics heb ik inmiddels al heel lang geleden allemaal bekeken en ben ik over gegaan op de dvd's. Ik ben nu in 3 maanden 6 seizoenen verder (6 vind ik persoonlijk de beste tot nu toe. Het Arnie, Roos en Linda verhaal vind ik helemaal top en Meneer Harmsen ook geweldig).

Als ik dan ook de nieuwe afleveringen bekijk is dat meteen een hele omschakeling. Het gaat naar mij idee of allemaal veel te snel of het wordt ontzettend uitgemolken dat het niet interessant meer is. Wat TheVulture inderdaad ook zegt, dat veel acteurs er na 2 seizoenen het voor gezien houden. Da's wel jammer.
Maar over het algemeen zie ik gelukkig nog wel wat momenten die vermakelijk wegkijken. Dus ik probeer het nu vol te houden als nieuwe vaste kijker. En lijkt me leuk om er hier over mee te praten.
pi_181726396
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 13:33 schreef vanThijn het volgende:
Hoihoi, een nieuwe hier. Ik weet niet of ik zomaar kan meepraten? Volgens mij is dit wel een hecht groepje? 🙂

Ik keek vroeger een van de eerste seizoenen wel eens met mijn ouders mee, al op hele jonge leeftijd dus ik kan me er zelf heel weinig van herinneren. Pas toen de classics op videoland kwamen ben ik het allemaal wat meer gaan volgen. Zo ook de nieuwe afleveringen. Heb er nog niet zo lang geleden voor mogen figureren. Echt een super leuke ervaring.
De classics heb ik inmiddels al heel lang geleden allemaal bekeken en ben ik over gegaan op de dvd's. Ik ben nu in 3 maanden 6 seizoenen verder (6 vind ik persoonlijk de beste tot nu toe. Het Arnie, Roos en Linda verhaal vind ik helemaal top en Meneer Harmsen ook geweldig).

Als ik dan ook de nieuwe afleveringen bekijk is dat meteen een hele omschakeling. Het gaat naar mij idee of allemaal veel te snel of het wordt ontzettend uitgemolken dat het niet interessant meer is. Wat TheVulture inderdaad ook zegt, dat veel acteurs er na 2 seizoenen het voor gezien houden. Da's wel jammer.
Maar over het algemeen zie ik gelukkig nog wel wat momenten die vermakelijk wegkijken. Dus ik probeer het nu vol te houden als nieuwe vaste kijker. En lijkt me leuk om er hier over mee te praten.
Hoi, leuk dat je hier komt posten! Natuurlijk kun je hier gewoon meepraten, zeker doen! Het forum en topic is open voor iedereen, dus ook voor jou ;)

En leuk om te lezen dat je zowel naar de oude als de huidige reeksen kijkt! Deel zeker je ervaringen en gedachten hier, zo ontstaan er weer nieuwe gespreksonderwerpen wat het alleen maar leuk maakt ^O^

EDIT: Leuk ook dat seizoen 6 tot nu toe jouw favoriet is, zelf vond ik seizoen 6 ook een heel vermakelijk en sterk seizoen. De moord op Frits, de entree van Ludo, en zoals je zelf aangeeft de driehoeksverhouding van Arnie/Linda/Roos. En Harmsen blijft een heerlijk personage _O_ _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door PeterKelder op 06-09-2018 13:53:14 ]
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  donderdag 6 september 2018 @ 14:01:30 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_181726675
Het gaat allemaal veel te snel, en diepgang is er niet. Jammer.

Voor de zomervakantie was er een spannend moment: zou Nina het overleven? Ook al wist je dat dat het geval zou zijn, toch was er nog een verrassing mogelijk.

Na de zomercliff kregen we slechts de mededeling dat het 'twee maanden later' is, en nog dezelfde aflevering zien we Nina met een random dude vozen. Een dag later heeft die random dude ook al door met wie hij te maken heeft.

Voor de kijkers is er geen enkele spanning meer, het is nu een kwestie van tijd totdat die dude naar de meerdijkse politie belt en de familie Sanders haar komt ophalen.

De terugkeer van Rover is net zo plompverloren als de introductie van die politieagent en dat neukertje van Lucas. Het voelt heel geforceerd en geeft mij het idee dat dat alleen maar is gedaan om de vrouwelijke (en homo/bi) kijkers wat te geven om naar te kijken. Die acteurs hadden best wat geleidelijker geïntroduceerd mogen worden.

In plaats daarvan mogen we ook nog eens kijken naar hoe het meest sneue personage uit de hele serie, Rik, het moeilijk heeft met z'n verlamming. En dat z'n partner Zoë, die een zware studie doet, wel even extra gaat werken om zo twee mensen te onderhouden. 8)7

Nou vind ik Rik en Zoë sowieso al een onwaarschijnlijk koppel. Hij zou haar vader kunnen zijn, en er is geen enkele chemie tussen die twee.
pi_181726774
Rik hebben ze na Anita nooit meer fatsoenlijk en geloofwaardig aan een ander kunnen koppelen, al kwamen Charlie en Nuran nog wel redelijk over... wat ze dit seizoen met Sjors en nu weer Zoë proberen is redelijk sneu ja :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181727060
PeterKelder, ah gelukkig. Fijn om te horen. Dit topic was me al eerder opgevallen. Moest soms echt gieren om wat berichten. Maar vond het nu wel tijd om gezellig mee te praten.
Ja, seizoen 6 is echt meesterlijk! Ik wil aan de ene kant zo veel mogelijk afleveringen tegelijk bekijken maar aan de andere kant af en toe de rem er op zetten want anders ben je er weer zo snel doorheen. Ben nu bij aflevering 1074 met die vage broer van Helen Helmink, Arthur met zijn macho praatjes over Rik zijn vader en Linda die wanhopig op zoek is naar Arnie.

En dat is wel 1 ding waar ik met de nieuwe afleveringen blij mee ben, dat Linda er weer een tijdje in zit! Kon me als kind haar dan weer wel herinneren. Vind haar wel een van de leukste personages. Stiekem hoop ik nog steeds op weer wat mot tussen haar en Laura.

Dan kom ik meteen op de vraag, met de reünie daar heeft Linda het over haar dochtertje die is overleden. Is daar verder nou nog over gesproken of was dat echt alleen voor de special en verder zwijgen?
Had die gisteren even tussendoor bekeken, vond dat ineens een aparte wending.


quote:
Nou vind ik Rik en Zoë sowieso al een onwaarschijnlijk koppel. Hij zou haar vader kunnen zijn, en er is geen enkele chemie tussen die twee.
Rik en Zoë daar heb ik ook weinig mee. Zal idd wel een chemie dingetje zijn.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:41:38 #17
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_181728177
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:31 schreef vanThijn het volgende:
Ik wil aan de ene kant zo veel mogelijk afleveringen tegelijk bekijken maar aan de andere kant af en toe de rem er op zetten want anders ben je er weer zo snel doorheen.
Er zijn gewoon mensen die een heel seizoen in 5/6 dagen keken 8)7 O-)

quote:
Dan kom ik meteen op de vraag, met de reünie daar heeft Linda het over haar dochtertje die is overleden. Is daar verder nou nog over gesproken of was dat echt alleen voor de special en verder zwijgen?
Dat was puur voor de special. Dat was immers allemaal slechts een droom van Laura.
(of toch niet gezien het kerstkindje van Arnie? :P)
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_181728421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Rik hebben ze na Anita nooit meer fatsoenlijk en geloofwaardig aan een ander kunnen koppelen, al kwamen Charlie en Nuran nog wel redelijk over... wat ze dit seizoen met Sjors en nu weer Zoë proberen is redelijk sneu ja :')
Toen ik laatst tijdens de Classics de aflevering van Anita's dood weer zag dacht ik bij mijzelf: eigenlijk hadden ze Rik en Rikki hierna uit de serie moeten schrijven. Na de dood van Anita hebben beide personages zichzelf nooit meer hervonden, en de SORAS van Rikki heeft het alleen maar erger gemaakt :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181728643
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:31 schreef vanThijn het volgende:
PeterKelder, ah gelukkig. Fijn om te horen. Dit topic was me al eerder opgevallen. Moest soms echt gieren om wat berichten. Maar vond het nu wel tijd om gezellig mee te praten.
Oh oh, toch niet de grappen om Rohan hè? :P
Als ik er nu aan terugdenk of zelfs soms topics teruglees is er af en toe echt de meest waanzinnige onzin geplaatst hier, voornamelijk door ondergetekende _O-

quote:
Ja, seizoen 6 is echt meesterlijk! Ik wil aan de ene kant zo veel mogelijk afleveringen tegelijk bekijken maar aan de andere kant af en toe de rem er op zetten want anders ben je er weer zo snel doorheen. Ben nu bij aflevering 1074 met die vage broer van Helen Helmink, Arthur met zijn macho praatjes over Rik zijn vader en Linda die wanhopig op zoek is naar Arnie.
Och ja, Martin Helmink die eerst zogenaamd dood was :D Arthur was toen helaas al wel meer een supporting character geworden, net als Stan. En met de Arnie-Linda-Roos lijn kun je nog het een en ander verwachten :)

quote:
En dat is wel 1 ding waar ik met de nieuwe afleveringen blij mee ben, dat Linda er weer een tijdje in zit! Kon me als kind haar dan weer wel herinneren. Vind haar wel een van de leukste personages. Stiekem hoop ik nog steeds op weer wat mot tussen haar en Laura.
Ik vind het wel jammer dat ze zo veranderd is nu, ik mis toch wel dat geraffineerde kantje in haar. Nu waren ze daar met haar comeback in 2005 te ver in doorgeslagen, maar nu lijkt het alsof ze helemaal geen ambitie meer heeft. Zou leuk zijn als zij manager van De Rozenboom zou worden, kan leuke dingen opleveren.

quote:
Dan kom ik meteen op de vraag, met de reünie daar heeft Linda het over haar dochtertje die is overleden. Is daar verder nou nog over gesproken of was dat echt alleen voor de special en verder zwijgen?
Had die gisteren even tussendoor bekeken, vond dat ineens een aparte wending.
Wat Frey al zei, dat is puur voor de special geweest. Al vond ik het daar evengoed een aparte wending dat Koossie Sybrandi ineens Laura en Robert schijnt te kennen terwijl ze nooit één scène met hen heeft gedeeld indertijd _O-
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181729541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:41 schreef Frey het volgende:

[..]

Er zijn gewoon mensen die een heel seizoen in 5/6 dagen keken 8)7 O-)

[..]

Dat was puur voor de special. Dat was immers allemaal slechts een droom van Laura.
(of toch niet gezien het kerstkindje van Arnie? :P)
Oh wauw, en ik denken dat ik inmiddels tot een van de verslaafden behoorde :P

ja, dat einde met dat beeldje van Arnie deed het em. Ik was meteen in paniek :')
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:11 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Oh oh, toch niet de grappen om Rohan hè? :P
Als ik er nu aan terugdenk of zelfs soms topics teruglees is er af en toe echt de meest waanzinnige onzin geplaatst hier, voornamelijk door ondergetekende _O-

[..]

Och ja, Martin Helmink die eerst zogenaamd dood was :D Arthur was toen helaas al wel meer een supporting character geworden, net als Stan. En met de Arnie-Linda-Roos lijn kun je nog het een en ander verwachten :)

[..]

Ik vind het wel jammer dat ze zo veranderd is nu, ik mis toch wel dat geraffineerde kantje in haar. Nu waren ze daar met haar comeback in 2005 te ver in doorgeslagen, maar nu lijkt het alsof ze helemaal geen ambitie meer heeft. Zou leuk zijn als zij manager van De Rozenboom zou worden, kan leuke dingen opleveren.

[..]

Wat Frey al zei, dat is puur voor de special geweest. Al vond ik het daar evengoed een aparte wending dat Koossie Sybrandi ineens Laura en Robert schijnt te kennen terwijl ze nooit één scène met hen heeft gedeeld indertijd _O-
Jaaa ik rolde wel eens bijna van de bank om de Rohan grappen _O- _O- helemaal mijn humor.
idd over Linda, jammer dat het pittige d'r af is. Eigenlijk een totaal ander persoon.

en nu je het zegt over de special, ik had er geen eens erg meer in. Maar zij hadden elkaar inderdaad nooit een scene samen gehad :')
pi_181729601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:11 schreef PeterKelder het volgende:

Och ja, Martin Helmink die eerst zogenaamd dood was :D Arthur was toen helaas al wel meer een supporting character geworden, net als Stan. En met de Arnie-Linda-Roos lijn kun je nog het een en ander verwachten :)

Oh nu ben ik wel errug benieuwd. Zet meteen de volgende dvd aan!
pi_181729812
Wil de Smet gaat ook al die senioren mannen van Meerdijk af zeg :') :')
pi_181730625
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:55 schreef vanThijn het volgende:

[..]

Oh wauw, en ik denken dat ik inmiddels tot een van de verslaafden behoorde :P
Haha, ik durf wel met stelligheid te zeggen dat Frey eigenlijk niet te evenaren is in snelheid van zo'n seizoen kijken :P Sterker nog: het is weleens voorgekomen dat hij de box dagen voor de officiële releasedatum al in huis had en klaar was met kijken op die releasedatum _O-

En dan vond seizoen 13 in twee weken al heel snel van mijzelf :') _O-

quote:
[..]

Jaaa ik rolde wel eens bijna van de bank om de Rohan grappen _O- _O- helemaal mijn humor.
Haha zalig :D De grappen zijn weliswaar wat minder de laatste jaren, we maken ze nog wel regelmatig via DM. Daar moeten we eigenlijk nog eens een compilatie van maken om hier te plaatsen, er zitten pareltjes tussen _O-

quote:
idd over Linda, jammer dat het pittige d'r af is. Eigenlijk een totaal ander persoon.
Helaas wel ja, als dat pittige nu terug zou keren in haar karakter kan het nog iets worden. Maar Babette schijnt er wel oké mee te zijn dat Linda milder is geworden :{

quote:
en nu je het zegt over de special, ik had er geen eens erg meer in. Maar zij hadden elkaar inderdaad nooit een scene samen gehad :')
Ik vraag mij na het zien van de special wel af of Ellen Röhrman niet gewoon een last minute vervanging was voor iemand anders die niet aanwezig kon zijn bij de opnames, want rond Koossie gebeurde er in die special ook helemaal niks verder :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_181730979
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:40 schreef PeterKelder het volgende:

Haha, ik durf wel met stelligheid te zeggen dat Frey eigenlijk niet te evenaren is in snelheid van zo'n seizoen kijken :P Sterker nog: het is weleens voorgekomen dat hij de box dagen voor de officiële releasedatum al in huis had en klaar was met kijken op die releasedatum _O-

En dan vond seizoen 13 in twee weken al heel snel van mijzelf :') _O-

Mijn god, al zou ik het willen zou het me nog niet lukken. haha

quote:
Haha zalig :D De grappen zijn weliswaar wat minder de laatste jaren, we maken ze nog wel regelmatig via DM. Daar moeten we eigenlijk nog eens een compilatie van maken om hier te plaatsen, er zitten pareltjes tussen _O-
JAAAA ik zeg doen *O*

quote:
Helaas wel ja, als dat pittige nu terug zou keren in haar karakter kan het nog iets worden. Maar Babette schijnt er wel oké mee te zijn dat Linda milder is geworden :{
Das dan weer een beetje jammer. Vind haar nu weer iets TE soft

quote:
Ik vraag mij na het zien van de special wel af of Ellen Röhrman niet gewoon een last minute vervanging was voor iemand anders die niet aanwezig kon zijn bij de opnames, want rond Koossie gebeurde er in die special ook helemaal niks verder :')
Hahaha inhoudsloze snabbel tussendoor. :')
pi_181731547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:53 schreef vanThijn het volgende:

[..]

Mijn god, al zou ik het willen zou het me nog niet lukken. haha
Goh, in drie maanden tijd zes seizoenen kijken is ook niet mis anders :P

quote:
[..]

JAAAA ik zeg doen *O*
Eens zien of ergens een transcriptie van ruim vier jaar DM's op te vragen is, anders wordt het helemaal gekkenwerk _O-

quote:
[..]

Das dan weer een beetje jammer. Vind haar nu weer iets TE soft
Zeg dat, terwijl het vuurwerk zou kunnen opleveren qua scènes, zeker met Joep Sertons als tegenspeler. Helaas komt ze nu niet verder dan de bezorgde huisvrouw/moeder te spelen.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')