abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181703302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En als die vriend daar ook 7 dagen per week is, eet ie daar dan ook mee? en wie betaalt dat dan? Ook TS en zijn vrouw? Terwijl hij een eigen huis en inkomen heeft?

Die gozer was er bij mij uitgevlogen :D Niks mee praten. Nee, opflikkeren, ga maar naar huis, klaar met je freeloaden, optiefen.
Hij blijft ook slapen, dus er zal ook wel worden meegegeten en zal z'n was ook worden gedaan?
Tap tap tap
pi_181703318
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:54 schreef Draconian het volgende:

[..]

Dat is het hem juist. Ze commanderen niet maar doen het gewoon. Als we er wat van zeggen dan zijn we zeikouders en mensenschuw zegt ze dan. Gewoon geen besef hebben wat de ouders voelen.
Nou, dan zijn jullie lekker zeikouders. Zij is een zeikwijf. Jullie zijn veel te lief voor haar. Prima als ze kwaad wordt, mooi dan. Het is alsof jullie de confrontatie niet aandurven. Mijn moeder is net zo. Er werd ook nooit gecommuniceerd over zulke dingen, maar op een gegeven moment barst de bom :D
Tap tap tap
pi_181703319
God, wat een eensgezindheid op FOK!. Dat ben ik helemaal niet gewend :o
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:35:13 #64
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181703320
Wat een raar verhaal
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181703328
Wellicht een idee om de schoonzoon de toegang te ontzeggen, kijken hoe zij daar op reageert..dan moet zij wel.
pi_181703381
Over die vriend: Je moet hem gewoon de toegang tot je huis weigeren.
Je dochter is geen eigenaar van jullie huis. Dat zijn jullie. Dus je moet direct met hem praten dat hij niet welkom is. En leg uit dat als alles gekalmeerd is er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden. Maar dat hij nu niet welkom is in jouw huis.

Je dochter zal ontploffen. Maar draait wel weer bij.
pi_181703402
Wat een tering mongoool trouwens dat zo'n kerel van 28 een beetje permanent bij de schoonouders wil gaan zitten.
٩๏̯͡๏)۶
pi_181703459
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:13 schreef Draconian het volgende:

[..]

Dat is dus dit weekend gebeurd weer. Mijn vrouw kreeg een flinke inzinking. Het stapelde zich maar op. Toen kwam de bom. Mijn vrouw ging de deur uit om tot rust te komen. Het was echt ruzie. We zeiden nog van nu woon je ook samen. Wat is het verschil als je weer in zijn koophuis gaat zitten?

Maar nu slaapt hij dus nog steeds hier. Alsof er niets aan de hand is. Ik typte het nog vanochtend naar mijn dochter. Ik zal even kopiëren en plakken.

Dit is van mij:
Maar hij is 7 dagen per week bij ons. Dat is teveel. Hij heeft eigen huis. Ga dan bij hem op visite in de avond paar keer per week. Ook minder slapen. Je krijgt zelf ook irritaties merkte ik al.

Dit van haar:
Heb je ook nog wat anders te zeggen dan gezeik?

Van mij:
Nee jij moet snappen dat het teveel is. Jij ziet het niet. Mama wordt ook gek ervan.

Van haar:
Ik praat niet meer dan weetje dat
Niet praten poe hee, wat een straf. Na niet opruimen en niet betalen is dat wel echt reuzekwetsend boehoehoe.

Het is haar kennelijk niet duidelijk dat jullie "gezeik" een direct gevolg is van haar wangedrag. Beetje laat om dat aan te gaan leren, maar je zal het toch moeten proberen.

Natuurlijk kan je meer dan zeiken, maar dat doe je dan ook pas als zij ook meer doet dan een lazy little bitch uitvreter te zijn. Zolang jij niet bijdraagt in dit huishouden, zal ik zeiken. Zolang jij niet bijdraagt in de kosten, krijg je niets meer te eten van ons. Zolang jij weigert om op te ruimen, heb je geen gebruik meer van serviesgoed en wasmachine. Zolang jij geen rekening houdt met ons en vooral je overbelastte moeder, krijg je dat omgekeerd ook niet meer en is je vriend niet onze logé meer.

Als ze een hotel wil, dan moet ze net als ieder ander daar gewoon voor dokken.
pi_181703482
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een tering mongoool trouwens dat zo'n kerel van 28 een beetje permanent bij de schoonouders wil gaan zitten.
Inderdaad. En dan vooral schijt hebben aan onze regels.
Deze reactie is ook keiharde waarheid:
Dit is ook geen puberaal gedrag meer - daarvoor is ze te oud - het lijkt meer op manipulatief gedrag van een verwend zuur mens.

Zeer manipulatief gedrag. Nou, dat wordt een gezellig weekje nu :D
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
pi_181703490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:39 schreef Ronaldsen het volgende:
Sowieso dat hij het toelaat dat ze 3 van die kuttenlikkertjes in huis neemt.

Maar ik denk dat we allemaal wel een beeld hebben wat voor type mensen dochter en schoonzoon zijn :+
pi_181703495
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En als die vriend daar ook 7 dagen per week is, eet ie daar dan ook mee? en wie betaalt dat dan? Ook TS en zijn vrouw? Terwijl hij een eigen huis en inkomen heeft?

Die gozer was er bij mij uitgevlogen :D Niks mee praten. Nee, opflikkeren, ga maar naar huis, klaar met je freeloaden, optiefen.
Ja, dat je op je 28e daar geen idee van hebt of wil hebben is kwalijk ja. Maar ze dat verder zelf uit laten zoeken is ook een vorm van volwassen moeten worden. En hij is wel de makkelijkste backup cq motivatie om haar te laten moven, dus zolang zij dat belangrijker vindt dan haar moeders welzijn :X :r
pi_181703520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:43 schreef Draconian het volgende:

[..]

Dit is ook geen puberaal gedrag meer - daarvoor is ze te oud - het lijkt meer op manipulatief gedrag van een verwend zuur mens.

En wat ga je concreet doen?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181703552
quote:

[..]

Ze is niet eens zuur, ze heeft het allemaal kennelijk precies zoals ze het hebben wil :') Afgezien van jullie futiele gezeik :')
pi_181703564
quote:

[..]

Niet in discussie gaan, jij bent de baas, schoonzoon heeft niks te brokkelen.Kun je zo de toegang ontzeggen, hoe meer woorden je maakt, hoe meer voer ze krijgen om manipulatief gedrag te vertonen
pi_181703577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En wat ga je concreet doen?
Stap 1 is eerst opnieuw de waarschuwing geven met de consequenties als gevolg.
Stap 2 is de gevolgen ook uitvoeren want stap 1 heeft ze schijt aan.

Dus ik maak geen eten meer voor haar. Schoonzoon slaapt thuis. Serre niet schoonmaken heeft als gevolg dat haar moeder haar wasgoed niet meer doet. We zijn geen hotel.
Plus dat ze respect moet tonen voor haar moeder met 2 versleten rugwervels.
Het vasthouden aan haat is als het vasthouden van een heet stuk steenkool, met de intentie om het tegen iemand aan te gooien; jij bent degene die zich brandt.
  woensdag 5 september 2018 @ 13:49:00 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181703591
TS, is je dochter altijd zo bot tegen jullie geweest of is dit iets van de laatste tijd?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker woensdag 5 september 2018 @ 13:49:37 #77
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181703608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef Harvest89 het volgende:
TS, is je dochter altijd zo bot tegen jullie geweest of is dit iets van de laatste tijd?
Misschien versterkt door die vrijer ....
pi_181703615
Je probeert begrip te krijgen van je dochter. Nou, ik zal je nu al verklappen : dat ga je nooit krijgen. Dus kan je maar beter gewoon je grenzen stellen : dit wel, dit niet.

Wil ze dat niet, dan vertrekt ze maar.
Somebody that I used to know
pi_181703640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:48 schreef Draconian het volgende:

[..]

Dus ik maak geen eten meer voor haar. Schoonzoon slaapt thuis. Serre niet schoonmaken heeft als gevolg dat haar moeder haar wasgoed niet meer doet. We zijn geen hotel.
Pleur die schoonzoon uit JOUW huis.
Desnoods met politie. Hij is daar gewoon niet welkom.
Je zult zien zonder hem dat je dochter ook wat toegankelijker voor jullie wordt.
  Spellchecker woensdag 5 september 2018 @ 13:51:06 #80
197773 crew  maily
pi_181703645
quote:

[..]

Succes!!! En blijf ons updaten! Wij schoppen je wel weer onder je kont ;)
  woensdag 5 september 2018 @ 13:52:05 #81
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181703675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef maily het volgende:

[..]

Misschien versterkt door die vrijer ....
Ja precies, die haar geniepig manipuleert en dat meisje tegen haar ouders opzet.
  Spellchecker woensdag 5 september 2018 @ 13:52:47 #82
197773 crew  maily
pi_181703691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja precies, die haar geniepig manipuleert en dat meisje tegen haar ouders opzet.
Worst case scenario is dat ze binnenkort zwanger is ... :X
pi_181703698
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vond zelf altijd dat ze een gebruiker is. Bij mij lukte dat nooit. Meer water en vuur tijdens de opvoeding. Bij haar moeder kreeg ze veel voor elkaar. Nu zie ik dit gedrag ook terug bij haar vriend. Dat hij van alles moet doen voor haar anders wordt ze soort van boos. Soort diva.
pi_181703721
quote:

[..]

waarom uberhaupt haar was doen :?
Ze is 21, kom op zeg laat haar dat lekker zelf doen, los van het al dan niet schoonmaken van een serre.
A mind with a heart of it's own
pi_181703725
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:42 schreef Scary_Mary het volgende:
Zolang jij niet bijdraagt in dit huishouden, zal ik zeiken. Zolang jij niet bijdraagt in de kosten, krijg je niets meer te eten van ons. Zolang jij weigert om op te ruimen, heb je geen gebruik meer van serviesgoed en wasmachine. Zolang jij geen rekening houdt met ons en vooral je overbelastte moeder, krijg je dat omgekeerd ook niet meer en is je vriend niet onze logé meer.
quote:

[..]

Kan er niet echt de vinger op leggen, maar dit soort dingen komen mij dan weer een beetje kinderachtig/flauw over. Zo van: 'als jij ... niet doet, nou dan .... *pruillip*'.
Blijf gewoon normaal en volwassen doen (dus haar gewoon blijven behandelen als jullie dochter), maar stel wel regels/grenzen (bijvoorbeeld dat ze zelf haar honden verzorgt en dat ze anders weggaan).

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 05-09-2018 14:15:06 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 september 2018 @ 13:55:29 #86
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_181703743
Godsamme :')

Zeg dat ze maar mooi bij d'r vriend intrekt, vogels en honden meeneemt en een keer per week welkom is om mee te eten, afgelopen met dat gedoe. Luistert ze niet dan zet je haar zelf buiten neer, gewoon bij de arm grijpen en naar buiten dirigeren en de deur achter haar dicht doen (en op slot draaien met de sleutel er in). Ze zoekt het maar uit, dat manipulatieve kreng.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_181703758
Vanavond tegenover ze gaan zitten niet om te praten maar om mede te delen. Zij hebben hun mond maar even te houden.

Deel mee dat je je eigen huis terug wil. Dus vanaf nu gaan de volgende regels in.

1: schoonzoon is vanaf nu nog max. 2 dagen per week welkom. Daarbuiten mag hij naar zijn eigen huis.

2: dieren worden verzorgd door de eigenaars. Niet door jullie als ouders. Gebeurd dat niet gaan ze de deur uit per 1 oktober.

3: aangezien die dieren ook troep in jullie huis veroorzaken dmv haren e.d.wordt er geacht dat er wordt geholpen met de schoonmaak.

4: totdat er een bepaald bedrag kostgeld wordt betaald is er geen eten voor de gasten, ook de was e.d. zal niet worden gedaan.

Zijn ze het hier niet mee eens, dan zijn ze vrij om te vertrekken naar zijn huis incl de dieren en om jullie huis voortaan als bezoek te betreden. Dan kunnen jullie ze altijd per situatie aanbieden om te blijven eten of te slapen.
pi_181703803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:56 schreef wcborstel het volgende:
1: schoonzoon is vanaf nu nog max. 2 dagen per week welkom. Daarbuiten mag hij naar zijn eigen huis.
Dochter denkt: "Ah mooi! Hij zei iets over dagen, maar niet over de nachten!" ;)

En waar hij verblijft als hij niet in TS' huis slaapt, is natuurlijk TS' probleem niet. Al slaapt hij onder een brug of bij één van zijn andere vriendinnen.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:09:59 #89
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181703973
Hoe bedoel je ze weigert? Hoe kan ze weigeren? Dan pak je toch haar spullen in en pleurt ze op straat. Persoonlijk vind ik kostgeld onzin, maar dat jij het vraagt en ze weigert kan ik met mijn hoofd niet bij.
pi_181703989
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
Wil wel even zeggen dat ik kostgeld echt belachelijk vind.
Alleen af en toe bijspringen met boodschappen vind ik meer dan genoeg.
Als je moeilijk gaat doen omdat je bloedeigen kind bij je inwoont dan had je maar niet aan kinderen moeten beginnen.
Dat kan, ervan uitgaande dat je zelf een beetje normaal doet en dan zadel je je ouders iig niet op met de zorg van drie honden. En die vriend kan sowieso wel weg als ie blijkbaar een eigen huis heeft. :{
pi_181704043
Dochter: "Ja maar ik ben tog jullie kind?!?!"
Antwoord: "Je bent onze dochter, maar je bent geen kind meer."
Dochter: "Ik ben jullie dochter, jullie kunnen me niet op straat zetten!"
Antwoord: "Je bent 21 en wettelijk niet meer onze verantwoordelijkheid. Verder zetten we je niet op straat. Je kan bij Delano gaan wonen of je helpt op alle manieren mee in dit huishouden."
Dochter: "Da's oneerlijk!"
Antwoord: "Life's a bitch"
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 september 2018 @ 14:15:14 #92
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_181704070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Antwoord: "Je bent 21 en wettelijk niet meer onze verantwoordelijkheid. Verder zetten we je niet op straat. Je kan bij Delano gaan wonen of je helpt op alle manieren mee in dit huishouden."
_O_
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_181704071
Trap ze er allemaal uit?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_181704091
quote:
Dochter: “Ik heb er niet voor gekozen, jullie wilden kinderen. Zorg er dan ook maar voor.”
  woensdag 5 september 2018 @ 14:16:40 #95
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_181704097
Is toch heel simpel, jullie huis als ze niet luistert geef je er twee weken om iets anders te zoeken of tot inkeer te komen; verder geen enkele discussie aangaan, het is een mededeling geen dialoog.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_181704108
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 13:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

Kan er niet echt de vinger op leggen, maar dit soort dingen komen mij dan weer een beetje kinderachtig/flauw over. Zo van: 'als jij ... niet doet, nou dan .... *pruillip*'.
Blijf gewoon normaal en volwassen doen (dus haar gewoon blijven behandelen als jullie dochter), maar stel wel regels/grenzen (bijvoorbeeld dat ze zelf haar honden verzorgt en dat ze anders weggaan).
Het is dan ook niet lekker puh-achtig bedoelt, maar om het inzichtelijk te maken qua oorzaak en gevolg. Dat valt m.i. onder volwassen gedrag en iets wat je rustig uit kan leggen om de grenzen af te bakenen.
pi_181704111
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dochter: “Ik heb er niet voor gekozen, jullie wilden kinderen. Zorg er dan ook maar voor.”
Antwoord: "Dat hebben we 21 jaar lang gedaan. Nu is het tijd dat je op je eigen benen gaat staan."
  woensdag 5 september 2018 @ 14:21:31 #98
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181704222
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Antwoord: "Dan beëindig ik je leven wel, als je dat liever hebt."
pi_181704257
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Antwoord: "Dan beëindig ik je leven wel, als je dat liever hebt."
"I brought you into this world and if need be I will take you out of it."
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 5 september 2018 @ 14:25:28 #100
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181704337
quote:
Dus in andere woorden:
"We hebben jou ooit op deze aarde gezet omdat we dat toen leuk vonden, maar nu ben je niet schattig meer en begin je ons te irriteren en kun je voor mij part onder een brug gaan slapen. Life's a bitch."

Mooi hoor Spijkerbroek. :')

Begrijp me niet verkeerd, dochter moet wat aan haar houding gaan doen. Maar het belangrijkste lijkt me eerst dat die vriend weg moet, en dan kan TS zich daarna puur op zijn dochter focussen.
pi_181704350
Slot op de koelkast flikkeren. Geen kostgeld = geen eten, klaar. En al helemaal niet voor twee personen. Zodra ze d'r dieren geen eten/drinken/schoon hok meer geeft en jij 't moet gaan doen, op marktplaats ermee. Persoonlijk zou ik ook de sloten vervangen en zeggen dat je dochter welkom is om aan te bellen en naar binnen te komen, maar dat haar vriend weer terug naar huis mag. Ze betaalt jullie niks en laat ongewenste mensen binnen, dus ze heeft haar recht op een huissleutel wel verspeeld, lijkt me.

Als ze dan toch een keer als volwassenen wil komen praten over de situatie, staat je deur open. Dan moet je wel ook echt gaan meedenken zonder wrok, zonder verwijten. Niet daar dan nog gaan staan kibbelen.

En als je dochter dat moment niet bereikt en blijft vechten, dan lijkt het me wel klaar. Jullie zijn geen liefdadigheidsinstantie, en als ze zich niet aan jullie regels wil houden en daar niet eens normaal over kan praten, is er onder jullie dak geen plaats voor haar.

Liefde kan onvoorwaardelijk zijn, maar steun hoeft dat niet te zijn. Stel je dochter was een heroine verslaafde die maar bleef huilen om geld, had je haar dat dan ook gegeven? Soms betekent ouder zijn en houden van je kind dat je ervoor gaat staan dat je beter weet wat goed voor ze is, hoe hard ze ook protesteren.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 5 september 2018 @ 14:31:02 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181704461
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:22 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

"I brought you into this world and if need be I will take you out of it."
Dat zei die dominee tegen Samuel Jackson in "Jungle Fever" toch?
pi_181704494
Heb je al eens (constructief) met die vriend erover gesproken? Nog even los van je dochter zou je hem toch wel duidelijk moeten kunnen maken dat de huidige situatie onhoudbaar is en dat zijn vrijwel permanente aanwezigheid in jullie huis ongewenst is? Als je hem meekrijgt, raakt je dochter wellicht ook eerder overtuigd.

En voor de rest, laat je niet zomaar gek maken door je dochter. Uiteindelijk is het jullie huis en is je dochter volwassen en dus in staat om zelf verantwoordelijkheid te dragen.
pi_181704629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dus in andere woorden:
"We hebben jou ooit op deze aarde gezet omdat we dat toen leuk vonden, maar nu ben je niet schattig meer en begin je ons te irriteren en kun je voor mij part onder een brug gaan slapen. Life's a bitch."

Mooi hoor Spijkerbroek. :')
In jouw woorden, die de mijne verdraaien.
pi_181704659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:32 schreef itchycoo het volgende:
Heb je al eens (constructief) met die vriend erover gesproken? Nog even los van je dochter zou je hem toch wel duidelijk moeten kunnen maken dat de huidige situatie onhoudbaar is? Als je hem meekrijgt, raakt je dochter wellicht ook eerder overtuigd.
Lijkt mij ook een eerste stap eigenlijk. Van een 28-jarige mag je normaal gesproken wel verwachten dat hij dit wat volwassener oppikt.

Al heb ik wel mijn bedenkingen over schoonzoon in kwestie. De gemiddelde 28-jarige is normaliter toch een stuk verder in zijn/haar persoonlijke ontwikkeling dan een 21-jarige. Het feit dat ze samen een relatie aan gaan zegt wel wat over schoonzoon.
pi_181704685
Ik vind het allemaal wel agressieve oplossingen, hoor. Slot op de koelkast, sleutels vervangen, pfff... Of dat nou de oplossingen zijn? Daarmee maak je het er voor jezelf ook niet leuker op.

Dit lijkt me inderdaad een stuk constructiever:
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:32 schreef itchycoo het volgende:
Heb je al eens (constructief) met die vriend erover gesproken? Nog even los van je dochter zou je hem toch wel duidelijk moeten kunnen maken dat de huidige situatie onhoudbaar is en dat zijn vrijwel permanente aanwezigheid in jullie huis ongewenst is? Als je hem meekrijgt, raakt je dochter wellicht ook eerder overtuigd.

En voor de rest, laat je niet zomaar gek maken door je dochter. Uiteindelijk is het jullie huis en is je dochter volwassen en dus in staat om zelf verantwoordelijkheid te dragen.
pi_181704693
Wat een leven :') . Ik bedoel, welke 28-jarige heeft er nou in hemelsnaam zoiets van 'ja, dit is leuk, lekker bij mijn schoonouders inwonen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181704951
Nou.....gewoon eruit gooien, jullie huis en jullie regels.
Mooie stelregel voor kinderen: voeden, opvoeden, opleiden, opzouten.
pi_181704953
Dat gezegd hebbende lijken dingen als een slot op de koelkast me dusdanig kinderachtig dat het je probleem alleen maar verergert. Het is geen studentenhuis, het is jouw huis, en in je eigen huis hoef je toch verdomme je koelkast niet van het slot te halen voor je een biertje kan pakken. Kom nou :') .

Ga gewoon met haar om de tafel zitten en leg de huisregels neer. Die kerel is voorlopig niet meer welkom, de deur staat voor haar altijd open als ze zich aan je regels houdt, als ze volledig bij jullie woont kan ze ook gaan bijdragen, de was wordt niet meer voor haar gedaan en voor die dieren gaat ze of zelf zorgen, of ze moeten eruit. Dan mag ze het daar mee eens zijn of niet, dit is hoe het is, en als ze het er niet mee eens is staat het haar volledig vrij om op zichzelf te gaan wonen of bij haar vriend in te trekken. Als ze zich niet aan de regels houdt ben je overigens genoodzaakt om haar spullen in het weekend in een karretje te laden en naar het huis van haar vriend te rijden, dan mag ze het vanaf daar uitzoeken. Dat moet je ook wel doen, loze beloftes heb je niks aan.

Het is natuurlijk lastig, want het blijft je dochter, maar ook jij hebt recht op woongenot en als jullie dochter dat dusdanig verstoord dat er niet mee te leven is dan is het toch pech voor je volwassen dochter maar zal ze gewoon in moeten schikken of weg moeten wezen.
pi_181704983
Kijk eens een aflevering van Dr Phil over dit onderwerp (ja, I know, Amerikaanse commercieel rommel, maar toch):

1) Beloon haar slechte gedrag niet
2) Handel naar wat beter is voor haar op de lange termijn en handel niet vanuit je eigen schuldgevoel.

Dus: grenzen stellen (over 3 maanden het huis uit, als ze haar vriend wil zien kan het bij hem). Daar leert ze meer van dan dat van dit halfslachtige gedoe.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_181704994
Je zegt trouwens wel dat ze haar eigen kamer opruimt. Misschien kan je die honden daar dan heen verhuizen. Het zijn haar honden..
pi_181705080
Als die chihuahua's een probleem zijn; gewoon muizenvallen zetten! ^O^ Okee die dingen zijn wel ontworpen voor net wat grotere diertjes dan die keffertjes, maar het zal vast wel werken! ;)
pi_181705097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:49 schreef Draconian het volgende:
Even de mening van wat Fokkers hier weten >:)

Mijn vrouw en ik hebben een dochter van 21 jaar. Ze heeft een vriend van 28 jaar. Ze gingen proberen samen te wonen in zijn koophuis maar dat liep spaak. Teveel ruzie en een knipperlichtrelatie.

In de tijd dat ze even daar woonde/logeerde hadden ze samen 2 honden erbij genomen terwijl ik nog zei van niet doen. Je kan er niet voor zorgen. Totaal dus 3 Chihuahua's. Slecht luisteren naar advies van mij.

In ieder geval woont ze dus weer thuis met 3 honden en 2 vogels. Maar haar vriend slaapt nu 5 dagen in de week bij ons en is 7 dagen per week op visite. We krijgen als ouder hier verschrikkelijke ergernissen van. Onze dochter ruimt alleen haar slaapkamer op en meer niet. De honden moet mijn vrouw op passen als ze werkt. Mijn dochter heeft rond de 1200 euro schoon in de maand. Weigert kostgeld te betalen en weigert ook de serre te stofzuigen en te dweilen met al die hondenharen en rotzooi van die 2 vogels.

We hebben al ruzie gehad maar ze luisteren niet. Ik vind het zwaar vervelend worden dat haar vriend iedere dag bij ons is terwijl hij een eigen koophuis heeft. Mijn dochter weigert daar te slapen of paar avonden in de week daar te gaan zitten. Mijn vrouw en ik zitten niet meer lekker in ons huis.

Welke stappen kun je nu nog meer nemen? De hel laten uitbreken?
Dit gedrag zal niet uit de lucht zijn komen vallen, wel? Je moet gewoon jouw grenzen bepalen. Ik zou denken dat ze oud genoeg is om op zichzelf te gaan wonen. Maar als je haar toch wil tolereren: honden naar die vriend (of asiel, in ieder geval niet bij jullie), kostgeld betalen en gewoon meehelpen met schoonmaken. Zo niet, alsnog opbokken. En het aantal overnachtingen kun je ook beperken.

Zal ze pissig worden? Vast. Gevolg van in het verleden niet genoeg grenzen stellen vermoed ik.

Alternatief is over je heen laten lopen. Wellicht is dat een keuze uit het verleden geweest. Zou ik mee ophouden.
pi_181705114
quote:
7s.gif Op woensdag 5 september 2018 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
Dat gezegd hebbende lijken dingen als een slot op de koelkast me dusdanig kinderachtig dat het je probleem alleen maar verergert. Het is geen studentenhuis, het is jouw huis, en in je eigen huis hoef je toch verdomme je koelkast niet van het slot te halen voor je een biertje kan pakken. Kom nou :') .

Ga gewoon met haar om de tafel zitten en leg de huisregels neer. Die kerel is voorlopig niet meer welkom, de deur staat voor haar altijd open als ze zich aan je regels houdt, als ze volledig bij jullie woont kan ze ook gaan bijdragen, de was wordt niet meer voor haar gedaan en voor die dieren gaat ze of zelf zorgen, of ze moeten eruit. Dan mag ze het daar mee eens zijn of niet, dit is hoe het is, en als ze het er niet mee eens is staat het haar volledig vrij om op zichzelf te gaan wonen of bij haar vriend in te trekken. Als ze zich niet aan de regels houdt ben je overigens genoodzaakt om haar spullen in het weekend in een karretje te laden en naar het huis van haar vriend te rijden, dan mag ze het vanaf daar uitzoeken. Dat moet je ook wel doen, loze beloftes heb je niks aan.

Het is natuurlijk lastig, want het blijft je dochter, maar ook jij hebt recht op woongenot en als jullie dochter dat dusdanig verstoord dat er niet mee te leven is dan is het toch pech voor je volwassen dochter maar zal ze gewoon in moeten schikken of weg moeten wezen.
En hoe ga je handhaven? Vriend is nu ook al niet welkom en zit toch op de bank. ;)
Your opinion of me is none of my business.
pi_181705148
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:08 schreef Sarasi het volgende:

[..]

En hoe ga je handhaven? Vriend is nu ook al niet welkom en zit toch op de bank. ;)
Gewoon, tegen hem zeggen dat hij niet welkom is. Hij is 28, ik mag toch aannemen dat hij dan zegt 'oke, dan ga ik naar mijn eigen woning die ik gekocht heb'.

Ik ga er niet direct van uit dat het zo'n proleet is dat hij zegt 'krijg de tering ik neuk je dochter en ik ga op je bank zitten zoveel ik wil'. En zo ja, dan bel je de politie.
pi_181705199
Trappen jullie hier nog steeds in? :D Fake
pi_181705250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:12 schreef videonatic het volgende:
Wel een verhaal wat al lang speelt dan .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Sorry, wil wel serieus blijven. Het is je dochter en je geeft om haar. En je ziet ook dat ze niet al te slimme keuzes maakt. En daar wil je haar het liefst voor behoeden, maar dat kan natuurlijk niet. Maar steunen kan wel. Maar natuurlijk niet ten koste van jezelf. Dus ik denk toch maar wel wat grenzen stellen. Het een (grenzen) hoeft het ander (liefde, steun) niet uit te sluiten.
pi_181705258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:12 schreef videonatic het volgende:
Nou nee. Maar veel tips zijn hier handig.
pi_181705301
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wel een verhaal wat al lang speelt dan .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit maakt het alleen maar dat het er nog dikker bovenop zit. Ook hoe er met alle tips wordt omgegaan. Don't feed the troll mensen.
pi_181705314
Wel gelachen om dat vorige topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')