Opvouwen is geen optie, ik moet mijn schetsen ongekreukt en niet gevouwen inleveren. Een koker heb ik ook over gedacht, maar ik wil mijn schetsen eigenlijk liever niet oprollen. Dan raken ze opgekruld en dan moet ik ze weer plat maken, veel te veel gedoe. Bovendien heb ik dan nog steeds een losse koker. Of ik moet de koker in mijn tas doen, maar dan vind ik het nog niet ideaal.quote:Op dinsdag 4 september 2018 13:50 schreef warhamstr het volgende:
Een koker is veel handiger. Of anders het A3 volgens de norm opvouwen.
Ja, wat verwacht je anders van rugtassen waar een volledig A3'tje in moet passen en waarbij het papier niet gevouwen mag wordenquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:49 schreef chocofrog het volgende:
Rugzakken waar wèl A3-formaat papier in past zijn meteen enorm groot en onhandig.
Nee, dat wordt zo groot en onhandig.quote:Op dinsdag 4 september 2018 14:06 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, even serieus. Ik heb even geen beeld bij hoe groot zo'n A3'tje nou werkelijk is ten opzichte van reguliere rugtassen (alhoewel, een Eastpak kon altijd een A4'tje aan), maar kan je niet een hele stevige hoes /plaat maken en die in een grote rugtas gebruiken ter bescherming van je tekeningen? En grote rugzak : denk aan 35 of 45 liter). Met zo'n plaat kan je de boel wijd houden zonder dat je papieren meteen in de verdrukking komen.
quote:Op dinsdag 4 september 2018 14:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, dat wordt zo groot en onhandig.
Zelf iets maken of een bestaande op maat vermaken. Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 13:49 schreef chocofrog het volgende:
Nu heb ik hiernaar gezocht, maar die dingen zijn dus niet te koop. De meeste (enigzins grote) rugzakken zijn nèt te klein, zodat de hoekjes omvouwen. Rugzakken waar wèl A3-formaat papier in past zijn meteen enorm groot en onhandig.
Ja dit. Iedereen op mijn toenmalige opleiding had een koker of een portfoliomap.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Roosgeluk het volgende:
Welke opleiding doe je?
Ik heb toen ik een grafische opleiding deed een plastic tekenmap gekocht (kon via school, maar de betere hobby/papierwaren winkel heeft het ook). Ik gebruik hem nu ook nog wel eens.
Het een hele dag met een rugzak ~ 42 x 30 cm lopen lijkt mij niet handig. Ik heb genoeg mensen en spullen een klap verkocht als ik met mn hike tas liep. Treindeuren zijn je vijand.
Maar als je het echt wilt, heb je al eens naar fietskoerier rugzakken gekeken?
(https://www.sportbeer.nl/(...)bag-39-l-f2305-zwart)
Je zal in een rugzak altijd nog je papieren in een stevige map moeten doen om kreuken te voorkomen.
Wacom's waren toen nog niet zo gangbaar, maar naast lekker groot formaat, weegt zo'n ding ook door. Mn eerste laptop was 3+ kg en woog aardig door als je hem een hele dag mee moet zeulen naast je andere spullen die je meezeult.
Vraag aan mede studenten (ook de hogere jaren), vakdocenten en professionals naar hun ervaring. Zij kunnen jouw het beste vertellen waarom ze voor welke uitvoering gekozen hebben.
Moet van mijn studie. In het 2e jaar gaan we dus ook tablet tekenen, maar daarvoor heb ik dus alsnog een grotere tas nodig.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:31 schreef SuperNeger het volgende:
Anno 2018 nog papier gebruikenLekker milieuvriendelijk bezig. Ga gewoon digitaal. Dan kan je het gewoon vergroten of verkleinen op de computer.
Bedankt voor je daadwerkelijk behulpzame antwoord!quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:17 schreef Roosgeluk het volgende:
Welke opleiding doe je?
Ik heb toen ik een grafische opleiding deed een plastic tekenmap gekocht (kon via school, maar de betere hobby/papierwaren winkel heeft het ook). Ik gebruik hem nu ook nog wel eens.
Het een hele dag met een rugzak ~ 42 x 30 cm lopen lijkt mij niet handig. Ik heb genoeg mensen en spullen een klap verkocht als ik met mn hike tas liep. Treindeuren zijn je vijand.
Maar als je het echt wilt, heb je al eens naar fietskoerier rugzakken gekeken?
(https://www.sportbeer.nl/(...)bag-39-l-f2305-zwart)
Je zal in een rugzak altijd nog je papieren in een stevige map moeten doen om kreuken te voorkomen.
Wacom's waren toen nog niet zo gangbaar, maar naast lekker groot formaat, weegt zo'n ding ook door. Mn eerste laptop was 3+ kg en woog aardig door als je hem een hele dag mee moet zeulen naast je andere spullen die je meezeult.
Vraag aan mede studenten (ook de hogere jaren), vakdocenten en professionals naar hun ervaring. Zij kunnen jouw het beste vertellen waarom ze voor welke uitvoering gekozen hebben.
Ik teken ze (met de hand dus). En ja, dat moet. De lessen heten letterlijk "handschetsen". Als ik dan iets op de computer maak en het uitprint krijg ik geen studiepunten...quote:Op dinsdag 4 september 2018 18:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
Kun je die zooi niet gewoon op je studie uitprinten?
Nou, dat is dus niet nodig. Ik heb een paar rugzakken uitgeprobeerd waar ik maar een paar cm tekort kwam. Meestal is het probleem in het model. Er zijn genoeg rugzakken die opzich hoog en breed genoeg zijn, maar die zijn dan van boven afgerond.quote:Op dinsdag 4 september 2018 14:01 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, wat verwacht je anders van rugtassen waar een volledig A3'tje in moet passen en waarbij het papier niet gevouwen mag worden
Ja, daarom ook een dun houten plankje ofzo, zodat je die hoeken naar buiten duwt. Als dat niet kan, dan zijn ze gewoon te klein voor je.quote:Op dinsdag 4 september 2018 20:14 schreef chocofrog het volgende:
[..]
Nou, dat is dus niet nodig. Ik heb een paar rugzakken uitgeprobeerd waar ik maar een paar cm tekort kwam. Meestal is het probleem in het model. Er zijn genoeg rugzakken die opzich hoog en breed genoeg zijn, maar die zijn dan van boven afgerond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |