abonnement Unibet Coolblue
pi_181659619


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181659661
Ik heb het idee dat de meeste bezorgers helemaal niet zitten te wachten op meer uren. Lijkt weer zo'n oplossing vanuit het bedrijf waar niet over na is gedacht.

Alles om maar niet meer te hoeven betalen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181659793
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 11:13 schreef blijevis het volgende:
In het prikbordnieuws: het piek/daldag systeem wordt afgeschaft.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00001DAk5cEAD
Met hetzelfde argument ("Er is steeds minder briefpost. We passen ons bedrijf daarop aan") als waarmee dit systeem werd ingevoerd.
De zoveelste kostenverslindende reorganisatie die kostenverslindend wordt teruggedraaid.
Ze beloven wel dat mensen door dit systeem grotere contracten kunnen krijgen. Dat staat dus eigenlijk haaks op het verhaal van efficiėnter werker en minder post. Ik denk dat ze dit alleen kunnen beloven omdat de hoeveelheid postbezorgers jaarlijks harder daalt dan de hoeveelheid post. Zeker met dat eeuwige gereorganiseer. Eerst de combibundel, nu dit, straks e-bikes. Dat laatste schijnt ook niet zo lekker te gaan, als ik de verhalen uit Ede moet geloven. Omdat op de meeste depots geen plek is voor al die e-bikes/bakfietsen hebben ze alle kleine depots opgedoekt en huren ze 1 centraal megadepot. Dus de tijdswinst van de snellere fietsen gaat al deels verloren doordat de gemiddelde aanlooproute km's langer wordt. En je mag de e-bikes niet mee naar huis nemen, dus als je klaar bent moet je (al dan niet met een omweg via de retailer) weer terug naar het depot. Ook schijnen die bakfietswijken erg lang te zijn, ruim 5 uur lopen. Daar moet je ook maar zin in hebben.

Verder klopt het niet helemaal wat jij zegt. De reorganisatie (het piek/ dalsysteem) wordt niet teruggedraaid, het wordt aangepast. Terugdraaien zou betekenen dat de piek- en daldagen worden afgeschaft, en dat is niet zo. De piek- en daldagen blijven bestaan, alleen zijn straks voor sommige wijken de piekdagen juist op woensdag en vrijdag (en de daldagen op didoza). Nu is er op dinsdag voor alle wijken veel post, en op woensdag weinig. Straks heeft op dinsdag de helft van de wijken veel post en de andere helft weinig, en op woensdag is het andersom. Op die manier wordt de post gelijkmatiger over de week verdeeld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181660090
Hier zijn al een tijdje (sinds anderhalf/twee jaar terug) een aantal postbezorgers die een ebike hebben gekregen en die gaan bijna allemaal (net als de scooters) gewoon mee naar huis. Waar wil je ze anders opladen als de helft van de depots geen stroom heeft?

Maar dat van die staf medewerkers is ook niet echt nieuw, bij de admin @ Deventer bezorgen ze ook. Heel handig vaker in de wacht en de gene die je moet hebben, die is aan het bestellen.

Btw. een megadepot hebben we hier nog wel achter de hand.
Het oude VBL moest wegens bezuinigen dicht, maar na anderhalf jaar huren ze het pand dat voor 90% leeg staat nog steeds. Voor de vrachtwagens die er s'morgens komen en overgepakt naar busjes worden, collectie zit er savonds nog en de Caddy's vertrekken en parkeren er nog steeds.

[ Bericht 12% gewijzigd door Stoplichtjuh op 03-09-2018 12:20:48 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_181661207
de reactie's eronder zeggen al genoeg

https://www.nu.nl/onderne(...)r-post-bezorgen.html
pi_181661283
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 12:57 schreef ophaling10 het volgende:
de reactie's eronder zeggen al genoeg

https://www.nu.nl/onderne(...)r-post-bezorgen.html
nujij :')
pi_181661405
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 13:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

nujij :')
ja nieuwe stijl dan
pi_181661507
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 13:09 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja nieuwe stijl dan
gaat me meer om het volk dat in die comments zit.
pi_181661817
Zal ze niet op een idee brengen, maar met zo'n megabakfiets kan je toch zelf de post wel halen?
pi_181662592
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 13:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

gaat me meer om het volk dat in die comments zit.
groot aantal heeft wel gelijk
pi_181662716
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:17 schreef V__L_N het volgende:
Toch lijkt het probleem niet heel hard op te lopen. Het aantal vacatures op de site staat al een tijdje stil rond de 1250.
Nou ja. Als je gewoon voor elk depot standaard één vacature op hebt staan. En die laat je gewoon structureel staan, dan zal er weinig beweging in het aantal vacatures zitten.
pi_181663198
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nou ja. Als je gewoon voor elk depot standaard één vacature op hebt staan. En die laat je gewoon structureel staan, dan zal er weinig beweging in het aantal vacatures zitten.
En nu worden steeds vaker depots samengevoegd. Dus als je per depot één vacature open laat staan, daalt het aantal vacatures. Wauw........
pi_181664062
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 14:41 schreef SnawyHoulet het volgende:

[..]

En nu worden steeds vaker depots samengevoegd. Dus als je per depot één vacature open laat staan, daalt het aantal vacatures. Wauw........
ze wringen zich in allerlei bochten,maar de hoofdoplossing blijft nog altijd geld
pi_181667154
Leuk voor de publiciteit: ook tante Herna gaat de straat op
https://www.rtlz.nl/beurs(...)-topvrouw-gaat-lopen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2018 @ 18:22:42 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181667234
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:19 schreef diesnelle het volgende:
Leuk voor de publiciteit: ook tante Herna gaat de straat op
https://www.rtlz.nl/beurs(...)-topvrouw-gaat-lopen
Ik ken een paar loopjes die ze wel mag doen. Dan ervaart ze gelijk hoe zwaar het kan zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181668075
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 18:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ken een paar loopjes die ze wel mag doen. Dan ervaart ze gelijk hoe zwaar het kan zijn :P
En waar dat personeelstekort vandaan komt ;)
pi_181670016
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:01 schreef diesnelle het volgende:

[..]

En waar dat personeelstekort vandaan komt ;)
Met kangaroezak en husselbundel?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181670413
Ze moeten wel even melden welke wijk ze gaat lopen. Kan je die precies volgens de voorschriften voorbereiden :P
pi_181670931
Wel eerst op de knieėn de wijk op loopvolgorde leggen hč, zoals de meeste van ons.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 september 2018 @ 22:20:39 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181673158
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ze moeten wel even melden welke wijk ze gaat lopen. Kan je die precies volgens de voorschriften voorbereiden :P
- Groot voor klein
- Subnummering wat is dat :?
- Gidsen die met de rug naar beneden staan
- Code per se onder, ook al staat het adres dan over de kop
- Post uit andere wijken er gewoon tussen zetten
- Alle pakjes, ook de kleine, ongesorteerd in een pakjestas

nog iets vergeten?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181673361
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

- Groot voor klein
- Subnummering wat is dat :?
- Gidsen die met de rug naar beneden staan
- Code per se onder, ook al staat het adres dan over de kop
- Post uit andere wijken er gewoon tussen zetten
- Alle pakjes, ook de kleine, ongesorteerd in een pakjestas

nog iets vergeten?
Ingedikte vakjes splitsen op onlogische plekken. Zodat het laatste huis van een hofje bij het volgende hofje in de bundel zit.
pi_181675531
Er staat ook een bericht over de kantoorcollega's op mijnpostnl. Ik vermoed dat ik me flink ga vermaken de komende tijd met de reacties die daaronder komen te staan. >:)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 september 2018 @ 00:13:47 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181675622
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ingedikte vakjes splitsen op onlogische plekken. Zodat het laatste huis van een hofje bij het volgende hofje in de bundel zit.
Dat is wel een goeie ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181677773
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is wel een goeie ja
Natuurlijk de fijne bijkomstigheden bij de combibundel. Allerlei elastiek variaties zodat je tijden bezig bent om die bundels los te krijgen. Kleine post op zijn kop gedraaid tov de grote post. Kleine bundel op een andere bundel grote post dan het stuk straat waar je voor staat. Dan kun je flink gaat zoeken waar de goede machinebundel gebleven is. Zo weinig machinepost en zoveel grote dat het elastiek om de kleine post de post beschadigt (vanzelfsprekend een klagende klant erbij).
En de kleine pakjes in de pakjestas, maar wel een paar grote pakjes naast de post geramd, zodat ze kapot zijn. En een kleintje voor de eerste bundel ook los ernaast in de tas, zodat je die terugvind als je bijna klaar bent.
pi_181678400
Goed nieuws !

https://www.telegraaf.nl/(...)deert-uitspraak-c-bb

Misschien kunnen ze geld terug vorderen 50 tot 70 miljoen euro per jaar over ruim 2 jaar.
pi_181678709
Jammer dat ik niet in een probleemregio woon, anders ging ik flink shoppen bij Ali :)
(en achter de bank duiken als de bel gaat)
pi_181680144
Vakantie voorbij, nu weer even 3 weken werken. Wel de wijken van iemand die altijd 15 tot 16 uur per week loopt, in ieder geval deze week. Maar diegene heeft 3 weken vrij, dus ik zie de bui al wel hangen ;). Al aangegeven de zaterdagen eerder te willen beginnen, maar di/do wordt het waarschijnlijk ook ruim na 17.00. En de TL heeft vakantie, dus het is nog maar afwachten of de vervangende wel de tijd heeft om vroeg te brengen. Heb ook nog wat extra taakjes, jeej :P

Al heb ik op zich wel zin om weer even een beetje te gaan lopen, zelfs met 'maar' 2 weekjes vrij verveel ik me dan soms toch al wel wat :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181683837
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:14 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Goed nieuws !

https://www.telegraaf.nl/(...)deert-uitspraak-c-bb

Misschien kunnen ze geld terug vorderen 50 tot 70 miljoen euro per jaar over ruim 2 jaar.
Mooi. Als een ander postbedrijf post met PostNL wil sturen, dan plakken ze er maar mooi postzegels op.
pi_181685052
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:14 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Goed nieuws !

https://www.telegraaf.nl/(...)deert-uitspraak-c-bb

Misschien kunnen ze geld terug vorderen 50 tot 70 miljoen euro per jaar over ruim 2 jaar.
Zeker goed nieuws, hoewel ik het eerlijk gezegd wel vreemd vind dat het College van Beroep heeft geoordeeld dat PostNL geen dominante marktpartij is. Terwijl PostNL de grootste particuliere werkgever van Nederland is, en (zeker als je puur naar briefpost kijkt) het grootste postbedrijf. Maar zo te lezen heeft het college niet alleen naar papieren post gekeken, maar ook naar e-mails, en als je die meetelt als 24-uurs post heeft PostNL ineens geen dominante positie meer. Tja. Ik vraag me af of deze vlieger op gaat. Een beetje handige jurist bij de ACM maakt hier volgens mij zo gehakt van.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181696747
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2018 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

- Groot voor klein
- Subnummering wat is dat :?
- Gidsen die met de rug naar beneden staan
- Code per se onder, ook al staat het adres dan over de kop
- Post uit andere wijken er gewoon tussen zetten
- Alle pakjes, ook de kleine, ongesorteerd in een pakjestas

nog iets vergeten?
Ja, hou je aan de looptijd en vergeet niet te minnen. Inwerken van de loop doen we niet. Posthesje aan, werkkleding krijg je na drie maanden lopen.
pi_181697854
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 03:47 schreef ripe72 het volgende:

[..]

Ja, hou je aan de looptijd en vergeet niet te minnen. Inwerken van de loop doen we niet. Posthesje aan, werkkleding krijg je na drie maanden lopen.
Eigen fiets meenemen? Herna schijnt fietsen te "lenen" van brave vrouwelijke collega's.

Het was trouwens best pittig gisteren, veel post en pakjes en erg benauwd.
pi_181698647
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 22:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ingedikte vakjes splitsen op onlogische plekken. Zodat het laatste huis van een hofje bij het volgende hofje in de bundel zit.
En ook het liefst midden in een adres splitsen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181700242
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.

Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
pi_181700449
Die dingen die niet passen in een buitenbus met de opening aan de voorkant en die er dan dus steeds overal half uit staken? :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181700759
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.

Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
Wij hebben ze hier vorig jaar ook gehad omdat de sandd bezorger ze had weg gegooid. Volgens mij moeten ze begin december gelopen worden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181700936
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.

Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
Ik had het ook gelezen. Het zou gaan om dit jaar en volgend jaar. Uiteraard hebben we vanuit PostNL nog niks vernomen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181701347
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.

Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
Wat zijn de agenda's?
pi_181702193
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:49 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Wat zijn de agenda's?
Van de Postcodeloterij
pi_181702279
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:35 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Van de Postcodeloterij
O, dat ken ik niet. Is er geen FOK!-agenda?
pi_181702320
https://www.postcodeloter(...)a-2018-op-uw-deurmat

Dat was dan wel de vorige editie ;) maar zo'n ding dus. Staat weer het hele depot vol...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181704400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:40 schreef bmp80 het volgende:

[..]

O, dat ken ik niet. Is er geen FOK!-agenda?
Dit is de fuck-agenda
pi_181704620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 11:49 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Wat zijn de agenda's?
Nog een extra bundel voor in je vest }:|
pi_181706718
Gewoon een extra weekje werken in december...

Nee, serieus valt mee. Ze lopen okee. Vergelijk ze kwa gewicht maar beetje met de ikea. Je mikt ze alleen sneller door de bus. Ze vliegen lekker :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181708795
Vandaag verzoop de post onder de pakjes
pi_181716695
Vergelijkbaar met de kookboeken dus .. :{
pi_181720316
Solicitatie voor postsorteerder ( den bosch) de deur uit gedaan. Ben benieuwd wanneer er contact wordt opgenomen! :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Rijstwafel77 op 06-09-2018 07:10:27 ]
pi_181721346
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 06:59 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Solicitatie voor postsorteerder ( den bosch) de deur uit gedaan. Ben benieuwd wanneer er contact wordt opgenomen! :)
Ik hoop dat je in je brief het woord sollicitatie wel goed hebt geschreven? Geintje, beheersing van het Nederlands is op kennis van enkele rudimentaire termen (ja, nee, is goed) geen vereiste.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181721574
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik hoop dat je in je brief het woord sollicitatie wel goed hebt geschreven? Geintje, beheersing van het Nederlands is op kennis van enkele rudimentaire termen (ja, nee, is goed) geen vereiste.
Oeps! Zie het nu pas. Moest nog een beetje wakker worden denk in.. :9

Gaat zo’n sollicitatieprocedure snel? Word je snel gebeld? Wat is jullie ervaring?
pi_181724499
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:13 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Oeps! Zie het nu pas. Moest nog een beetje wakker worden denk in.. :9

Gaat zo’n sollicitatieprocedure snel? Word je snel gebeld? Wat is jullie ervaring?
Nou, bij mij hadden zij een spelfoutje gemaakt in mijn e-mailadres (terwijl ze me al vijf jaar kenden, met datzelfde adres), toen duurde het een maand voor ik überhaupt wat hoorde. Dat terwijl het maar een formaliteit was, TC wilde me heel graag en snel (terug).

Maar je schrijft 'de deur uit'.... als je per post gesolliciteerd hebt kan het ook even duren ;)
pi_181724748
Ik heb wel verhalen gehoord dat eea via de recruiters niet altijd even goed loopt, dat je niets.. of ineens na eerder contact niets meer hoort. Dus wel even in de gaten houden :P

Nu hier email adres genoemd wordt trouwens.. ik krijg nog steeds mails van PostNL, gewoon die standaard landelijke mails met nieuws, op oude emailadressen die ik al lang niet meer gebruik. Heb voor zover ik kan zien alleen mijn huidige adres bij mijn gegevens staan :?
Ooit begonnen met mailadres A, toen mails met planning daar ineens niet meer binnen kwamen (tegengehouden door een filter bij de provider), geswitcht naar mailadres B alleen voor werk. Paar jaar later compleet geswitcht naar mailadres C en toen voor het werk dusook gewoon die genomen. Netjes aangepast in mijn gegevens. Maar op A en B blijven die mails dus ook gewoon binnen komen :')

Ook handig trouwens dat ik morgen extra taken heb, maar ik heb verder geen dienst. Moet ik maar even wat voor regelen, want het gaat wel om oa rouwkaarten nabrengen :{

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 06-09-2018 12:11:36 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181730950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb wel verhalen gehoord dat eea via de recruiters niet altijd even goed loopt, dat je niets.. of ineens na eerder contact niets meer hoort. Dus wel even in de gaten houden :P

Nu hier email adres genoemd wordt trouwens.. ik krijg nog steeds mails van PostNL, gewoon die standaard landelijke mails met nieuws, op oude emailadressen die ik al lang niet meer gebruik. Heb voor zover ik kan zien alleen mijn huidige adres bij mijn gegevens staan :?
Ooit begonnen met mailadres A, toen mails met planning daar ineens niet meer binnen kwamen (tegengehouden door een filter bij de provider), geswitcht naar mailadres B alleen voor werk. Paar jaar later compleet geswitcht naar mailadres C en toen voor het werk dusook gewoon die genomen. Netjes aangepast in mijn gegevens. Maar op A en B blijven die mails dus ook gewoon binnen komen :')

Ook handig trouwens dat ik morgen extra taken heb, maar ik heb verder geen dienst. Moet ik maar even wat voor regelen, want het gaat wel om oa rouwkaarten nabrengen :{
Extra taken? Wat is dat nu weer voor nieuws?

Hier komen de smsjes van de postnl nog binnen op mijn oude telefoonnummer. Dat is overgegaan naar mijn vader... Dus dat is ook wel raar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181732968
Gaat hier om de afhandeling van herstelpost voor de postbode wijken. Stickeren of nabrengen indien spoed. Collega neemt dat nu over ;)

Degen die mij die taak gaf wist waarschijnlijk niet ik dat morgen niet ingepland ben. En volgende week vrijdag ook niet zie ik, dus dan zit ik met hetzelfde :')

[ Bericht 36% gewijzigd door VixenFromHell op 06-09-2018 19:38:57 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181734677
Ben erg benieuwd wanneer ik wat ga horen! Hopelijk zo snel mogelijk! Postvoorbereider lijkt mij erg leuk maar ook best pittig. :)

Ben vooral benieuwd of het alleen sorteren van post op postcode/huisnummer is of dat er meer bij komt kijken. Kan iemand van jullie een beetje vertellen met wat voor taken je te maken krijgt als postvoorbereider?! 8-)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2018 @ 20:51:50 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181734935
och, het stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor. Je sorteert nu niet meer op huisnummer, maar op op bundelnummer en volgorde binnen een bundel. De code rechtsonder is nu leidend. Het levert wat meer kans op schouderklachten op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181735050
bramkeijsers twitterde op donderdag 06-09-2018 om 17:55:32 Hoe verzin je het? Een pakket ophaallocatie van @PostNL die open is werkdagen van 9.00 tot 17.30 en zaterdag en zondag dicht 😒 Lekkere combi met normale werktijden #onmogelijk #danmaaruurtjevrijnemen #service? #slecht reageer retweet
Dat faalt toch ook wel wat :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 september 2018 @ 21:03:51 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181735358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:55 schreef VixenFromHell het volgende:
bramkeijsers twitterde op donderdag 06-09-2018 om 17:55:32 Hoe verzin je het? Een pakket ophaallocatie van @PostNL die open is werkdagen van 9.00 tot 17.30 en zaterdag en zondag dicht 😒 Lekkere combi met normale werktijden #onmogelijk #danmaaruurtjevrijnemen #service? #slecht reageer retweet
Dat faalt toch ook wel wat :')
ik ken zo'n punt. Op zaterdagen bracht ik de pakjes die ik over had altijd naar een ander punt een paar honderd meter verderop. Uiteraard had ik van dat punt de kaartjes ook bij me.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181735727
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
och, het stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor. Je sorteert nu niet meer op huisnummer, maar op op bundelnummer en volgorde binnen een bundel. De code rechtsonder is nu leidend. Het levert wat meer kans op schouderklachten op
Komt vast goed zo te horen! Zag op de postnl site ook verschil tussen postsorteerder en postvoorbereider. Wat is het verschil tussen postvoorbereider en postsorteerder? :{
pi_181744024
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben erg benieuwd wanneer ik wat ga horen! Hopelijk zo snel mogelijk! Postvoorbereider lijkt mij erg leuk maar ook best pittig. :)

Ben vooral benieuwd of het alleen sorteren van post op postcode/huisnummer is of dat er meer bij komt kijken. Kan iemand van jullie een beetje vertellen met wat voor taken je te maken krijgt als postvoorbereider?! 8-)
voor het geld hoef je het geld te doen, want dat is bar weinig,op blendle staat ook een stuk over een van hun grootste klanten bol,net zo dramatisch gesteld
pi_181744795
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Hier zijn al een tijdje (sinds anderhalf/twee jaar terug) een aantal postbezorgers die een ebike hebben gekregen en die gaan bijna allemaal (net als de scooters) gewoon mee naar huis. Waar wil je ze anders opladen als de helft van de depots geen stroom heeft?

Maar dat van die staf medewerkers is ook niet echt nieuw, bij de admin @ Deventer bezorgen ze ook. Heel handig vaker in de wacht en de gene die je moet hebben, die is aan het bestellen.

Btw. een megadepot hebben we hier nog wel achter de hand.
Het oude VBL moest wegens bezuinigen dicht, maar na anderhalf jaar huren ze het pand dat voor 90% leeg staat nog steeds. Voor de vrachtwagens die er s'morgens komen en overgepakt naar busjes worden, collectie zit er savonds nog en de Caddy's vertrekken en parkeren er nog steeds.
Hier waren er dinsdag 33 wijken open, niemand van de staff gezien _O-
Gisteren 4 wijken open, en die mag je vandaag bezorgen 8)7
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181756646
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:14 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Komt vast goed zo te horen! Zag op de postnl site ook verschil tussen postsorteerder en postvoorbereider. Wat is het verschil tussen postvoorbereider en postsorteerder? :{
Klik op de vacature postvoorbereider of sorteren en bekijk het filmpje.
https://www.postnl.nl/ove(...)=10&functionType=005|004#open-filter
pi_181756789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:20 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hier waren er dinsdag 33 wijken open, niemand van de staff gezien _O-
Gisteren 4 wijken open, en die mag je vandaag bezorgen 8)7
33 een absurd aantal,dan moet je als bedrijf toch afvragen wat doe ik fout.
pi_181757474
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 18:59 schreef ripe72 het volgende:

[..]

Klik op de vacature postvoorbereider of sorteren en bekijk het filmpje.
https://www.postnl.nl/ove(...)=10&functionType=005|004#open-filter
Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181757551
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van. Dat postbezorgersfilmpje oogt ook aardig gedateerd, met dat bezorgrapport en -mapje en post in grijze tassen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:06:47 #65
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181757898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn?
Ja, ja
quote:
Ik merk daar persoonlijk weinig van.
Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 september 2018 @ 20:12:10 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181757996
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:06 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ja, ja

[..]

Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
net alsof dat helpt _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181758022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van.
Dat postbezorgersfilmpje oogt ook aardig gedateerd, met dat bezorgrapport en -mapje en post in grijze tassen.
Denk er niet te licht over, het zijn wel *speciale* tassen waar je die bundels in mag stoppen.
pi_181758101
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van.
Ze moeten snel zijn; niet nauwkeurig. Fouten worden er door de bezorgers wel weer uit gehaald en hersteld. Het poststuk in kwestie doet er dan een paar dagen langer over, maar wie maalt daar nu om?

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 07-09-2018 20:32:47 ]
pi_181759221
Kleine update:

Ik heb een telefonisch intake gesprek gehad. Na een aantal vragen en mijn motivatie toegelicht te hebben zei de medewerker dat ze mij zeer gemotiveerd vond en geschikt voor de vacature.

Ze wilde meteen een afspraak inplannen met de vestiging Den Bosch dit om een sorteertest af te leggen waar je 2 fouten mag maken.

Helaas was de agenda volgeboekt en kon ze geen afspraak inplannen. Ze heeft mij op een “wachtlijst” geplaatst en zodra er plek is in de agenda krijg ik een telefoontje om de sorteertest af te leggen.

Volgens haar zochten ze 15 mensen. Het is even afwachten... *)
pi_181759262
Ik zal voor je duimen!!
pi_181760720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:06 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ja, ja

[..]

Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
Dat haalt geen reet uit. Nog steeds doen de meeste voorbereiders maar wat. De een bundelt altijd door, ook op piekdagen, zodat je veel te dikke bundels krijgt. De ander bundelt altijd per vakje af, ook op de daldagen, zodat je een tas vol verkreukelde minibundeltjes hebt, die soms uit maar 1 losse brief bestaan, maar wel met een elastiek er om. De een doet alle pakjes in een losse tas, zelfs als ze maar een paar mm dik zijn, de ander zet alles tussen de bundel, zelfs die grote Chinese piepschuimblokken met screenprotectors. Als je klaagt krijg je als reactie: "Klacht doorgezet naar TC Voorbereiden", en daarna volgt er doodse stilte. Dus op een gegeven moment geef je het maar op. Ik ben tegenwoordig al blij als de voorbereiders er in geslaagd zijn het juiste label op de tas te doen en deze vervolgens op de juiste container te zetten. Voor de rest laat ik het erbij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 8 september 2018 @ 12:38:48 #72
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181769674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat haalt geen reet uit. Nog steeds doen de meeste voorbereiders maar wat. De een bundelt altijd door, ook op piekdagen, zodat je veel te dikke bundels krijgt. De ander bundelt altijd per vakje af, ook op de daldagen, zodat je een tas vol verkreukelde minibundeltjes hebt, die soms uit maar 1 losse brief bestaan, maar wel met een elastiek er om. De een doet alle pakjes in een losse tas, zelfs als ze maar een paar mm dik zijn, de ander zet alles tussen de bundel, zelfs die grote Chinese piepschuimblokken met screenprotectors. Als je klaagt krijg je als reactie: "Klacht doorgezet naar TC Voorbereiden", en daarna volgt er doodse stilte. Dus op een gegeven moment geef je het maar op. Ik ben tegenwoordig al blij als de voorbereiders er in geslaagd zijn het juiste label op de tas te doen en deze vervolgens op de juiste container te zetten. Voor de rest laat ik het erbij.
Ik niet. Ik zie met enige regelmaat de teamcoach de voorbereiders op de vingers tikken door zulk gepruts. Overigens zijn het vooral de postbodes die zich niets aantrekken van de voorgeschreven werkwijze en daar gebeurt inderdaad niet zo heel veel, maar als je niet bij je TL klaagt, hoef je dat hier ook niet te doen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_181771725
Klagen staat vrij, net zoals staken ;).

Succes rijstwafel77, je komt erg gemotiveerd over en de voorbereiders die ik ken hebben het onderling erg leuk.
pi_181774330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:38 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ik niet. Ik zie met enige regelmaat de teamcoach de voorbereiders op de vingers tikken door zulk gepruts. Overigens zijn het vooral de postbodes die zich niets aantrekken van de voorgeschreven werkwijze en daar gebeurt inderdaad niet zo heel veel, maar als je niet bij je TL klaagt, hoef je dat hier ook niet te doen.
Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers. Bij ons zijn het toch echt overwegend de voorbereiders die zich schuldig maken aan de door mij genoemde fouten, van de ouderwetse postbodes is er in ons team zegge en schrijven nog eentje over. Maar je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik doe geen uitspraak over jou als voorbereider, maar puur over de voorbereiders in mijn team op mijn vestiging. En als ik daar over wil klagen dan doe ik dat, of je dat nou leuk vindt of niet. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft er ook niet op te reageren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181776030
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers. Bij ons zijn het toch echt overwegend de voorbereiders die zich schuldig maken aan de door mij genoemde fouten, van de ouderwetse postbodes is er in ons team zegge en schrijven nog eentje over. Maar je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik doe geen uitspraak over jou als voorbereider, maar puur over de voorbereiders in mijn team op mijn vestiging. En als ik daar over wil klagen dan doe ik dat, of je dat nou leuk vindt of niet. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft er ook niet op te reageren.
als ik een beetje rondkijk is het over het algemeen een rotzooitje in de voorbereiding,of het onkunde,tijdsdruk of geen zin is dat weet ik niet.
over de hele linie gezien,bevindt het bedrijf zich in een zeer onstabiele situatie.
pi_181778141
Edit: sorry, maar weer even weg ivm mogelijke herkenbaarheid ;)

[ Bericht 74% gewijzigd door VixenFromHell op 10-09-2018 12:21:20 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181792426
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:38 schreef Bebop het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers. Bij ons zijn het toch echt overwegend de voorbereiders die zich schuldig maken aan de door mij genoemde fouten, van de ouderwetse postbodes is er in ons team zegge en schrijven nog eentje over. Maar je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik doe geen uitspraak over jou als voorbereider, maar puur over de voorbereiders in mijn team op mijn vestiging. En als ik daar over wil klagen dan doe ik dat, of je dat nou leuk vindt of niet. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft er ook niet op te reageren.
Ik ben het met de reactie van Bebop eens. Hier wordt er ook serieus omgegaan met klachten van Bezorgen, en ik vond het dus ook vervelend om in jouw post te lezen dat er helemaal niks met klachten gedaan zou worden. We doen ons best om de tassen zo goed mogelijk klaar te maken. Bij ons controleert de teamleider tassen van voorbereiders als er een klacht over de kwaliteit is binnengekomen.
Ook is hier duidelijk verteld hoe de tassen ingepakt moeten worden, en het komt bijna niet voor dat iemand op piekdagen doorbundelt, op daldagen niet doorbundelt, en kleine pakketjes in een aparte tas doet, want iedereen weet wat er van hem/haar verwacht wordt. Als het toch gebeurt, komt de teamleider de procedure nog een keer uitleggen.
Op jouw vestiging zal de leiding het wel opgegeven hebben. Het enige probleem dat we hebben is dat soms halve teams leeg zijn omdat er te weinig personeel is. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door bmp80 op 09-09-2018 10:27:16 ]
pi_181793714
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:21 schreef bmp80 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het met de reactie van Bebop eens. Hier wordt er ook serieus omgegaan met klachten van Bezorgen, en ik vond het dus ook vervelend om in jouw post te lezen dat er helemaal niks met klachten gedaan zou worden. We doen ons best om de tassen zo goed mogelijk klaar te maken. Bij ons controleert de teamleider tassen van voorbereiders als er een klacht over de kwaliteit is binnengekomen.
Ook is hier duidelijk verteld hoe de tassen ingepakt moeten worden, en het komt bijna niet voor dat iemand op piekdagen doorbundelt, op daldagen niet doorbundelt, en kleine pakketjes in een aparte tas doet, want iedereen weet wat er van hem/haar verwacht wordt. Als het toch gebeurt, komt de teamleider de procedure nog een keer uitleggen.
Op jouw vestiging zal de leiding het wel opgegeven hebben. Het enige probleem dat we hebben is dat soms halve teams leeg zijn omdat er te weinig personeel is. :')
Dat begrijp ik niet. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat mijn grieven betrekking hebben op de voorbereiders en TC van mijn VBL. Dus, tenzij zowel jij en Bebop allebei zonder mijn medeweten in mijn team op mijn VBL werkzaam zouden zijn, wat ik niet waarschijnlijk acht, is er geen enkele reden voor jullie om je persoonlijk aangevallen te voelen. Ik doe geen uitspraak over andere voorbereiders en VBL's, ik constateer alleen dat in het team op mijn VBL de meeste voorbereiders de wijken naar eigen inzicht klaarmaken, vaak niet gehinderd door enige (wijk)kennis. Klachten via de app krijgen altijd de standaardreactie "melding doorgezet naar TC Voorbereiden", waarna er verder geen reactie meer komt en de klacht gewoon blijft bestaan. Dit is iets wat ik en veel collega-bezorgers van mij al meermalen geconstateerd hebben, dus het is een feit en geen mening, en dat het er bij jullie blijkbaar anders aan toe gaat doet daar niets aan af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181811193
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat mijn grieven betrekking hebben op de voorbereiders en TC van mijn VBL.
Ik vind dat niet terug in je oorspronkelijke reactie en zo had ik het niet opgevat.
pi_181811980
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 07:25 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet terug in je oorspronkelijke reactie en zo had ik het niet opgevat.
Het bericht waarop jij reageerde begon nota bene met de zin "Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers". Dus daar blijkt dan toch duidelijk uit dat ik het over mijn eigen vestiging had. In het bericht waar Bebob op reageerde stond dat inderdaad niet expliciet vermeld, maar als je ook de 3 comments had gelezen die daaraan voorafgingen had het volgens mij wel duidelijk moeten zijn.

Het begon met een verwijzing naar een vacature voor voorbereiders, waarin stond dat je snel en nauwkeurig moest zijn. Daarop reageerde ik met de opmerking dat ik daar persoonlijk (!!) weinig van merkte. Hierop antwoordde Bebop dat ik dan bij mijn (!!) leidinggevende moest klagen. Daarop reageerde ik met het bericht dat de meeste voorbereiders zich niet aan de regels hielden met voorbereiden, en dat klachten steevast werden afgedaan met "Klacht doorgezet aan TC Voorbereiden", gevolgd door oorverdovende stilte.

Als je alleen het laatste bericht leest zou je inderdaad kunnen denken dat ik het over voorbereiders en TC's in het algemeen had, maar als je ook de berichten daarvoor hebt gelezen lijkt het mij duidelijk dat ik het specifiek over mijn eigen vestiging had.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181812040
ik heb op zich ook niet echt het idee dat er veel gedaan wordt met klachten hoor. Ja, er wordt wel eens gecontroleerd als er klachten komen, maar dan gaat het zo van "kun je je tassen straks even apart laten staan, want ik moet ze even controleren."
En dan vervolgens terugkoppelen: ja, we hebben het gecontroleerd en alles was goed.
Ja, geen wonder he, als je van tevoren aangeeft dat je gaat controleren, dan is alles natuurlijk ineens goed :') .
Zo krijgen we ook af en toe controles van buitenaf, dan gaan de teamcoaches eerst bij iedereen langs "letten jullie er even op dat jullie vandaag alle pakjes die dikker zijn dan die strip apart in een tas doen en dat jullie de bundels niet te dik maken? Want we hebben vandaag controles."
Dan kun je natuurlijk net zo goed geen controles houden.

Qua voorbereiders en postbodes merk ik weinig verschil. Er zijn postbodes die heel snel zijn, er zijn ook voorbereiders die heel snel zijn. Er zijn ook postbodes die werkelijk waar niet vooruit te branden zijn, datzelfde geldt ook voor voorbereiders.
En qua kwaliteit is het net zo, in beide categorieėn zitten er goede en slechte tussen.
pi_181812185
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:25 schreef gelestipjes het volgende:
ik heb op zich ook niet echt het idee dat er veel gedaan wordt met klachten hoor. Ja, er wordt wel eens gecontroleerd als er klachten komen, maar dan gaat het zo van "kun je je tassen straks even apart laten staan, want ik moet ze even controleren."
En dan vervolgens terugkoppelen: ja, we hebben het gecontroleerd en alles was goed.
Ja, geen wonder he, als je van tevoren aangeeft dat je gaat controleren, dan is alles natuurlijk ineens goed :') .
Zo krijgen we ook af en toe controles van buitenaf, dan gaan de teamcoaches eerst bij iedereen langs "letten jullie er even op dat jullie vandaag alle pakjes die dikker zijn dan die strip apart in een tas doen en dat jullie de bundels niet te dik maken? Want we hebben vandaag controles."
Dan kun je natuurlijk net zo goed geen controles houden.

Qua voorbereiders en postbodes merk ik weinig verschil. Er zijn postbodes die heel snel zijn, er zijn ook voorbereiders die heel snel zijn. Er zijn ook postbodes die werkelijk waar niet vooruit te branden zijn, datzelfde geldt ook voor voorbereiders.
En qua kwaliteit is het net zo, in beide categorieėn zitten er goede en slechte tussen.
Daar heb je gelijk in. Maar in mijn voorbereidingsteam zit nog maar 1 zo'n postbode, de rest zijn allemaal voorbereiders. Ik heb wel eens gehad, 5 jaar geleden, toen ik op een ander depot moest lopen wat onder een ander team viel, dat ik een wijk had die zo abominabel slechts was klaargemaakt dat ik dacht dat het een nieuwe voorbereider was met bijzonder weinig aanleg. De grote post zat niet eens tussen de kleine post. Ik had al een paar straten gelopen en mij erover verbaasd dat het bijna alleen maar grote post was, en toen kwam ik een stuk verderop nog eens diezelfde straten tegen maar dan met dunne post. Dus toen heb ik een hele boze e-mail geschreven naar de TC, en toen bleek dat de wijk was klaargemaakt door een ervaren postbode. Nou, daar was bijzonder weinig van te merken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181820324
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:21 schreef bmp80 het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het met de reactie van Bebop eens. Hier wordt er ook serieus omgegaan met klachten van Bezorgen, en ik vond het dus ook vervelend om in jouw post te lezen dat er helemaal niks met klachten gedaan zou worden. We doen ons best om de tassen zo goed mogelijk klaar te maken. Bij ons controleert de teamleider tassen van voorbereiders als er een klacht over de kwaliteit is binnengekomen.
Ook is hier duidelijk verteld hoe de tassen ingepakt moeten worden, en het komt bijna niet voor dat iemand op piekdagen doorbundelt, op daldagen niet doorbundelt, en kleine pakketjes in een aparte tas doet, want iedereen weet wat er van hem/haar verwacht wordt. Als het toch gebeurt, komt de teamleider de procedure nog een keer uitleggen.
Op jouw vestiging zal de leiding het wel opgegeven hebben. Het enige probleem dat we hebben is dat soms halve teams leeg zijn omdat er te weinig personeel is. :')
als het overal goed ging waren er ook niet zoveel problemen,hier zie ik regelmatig mensen per wijk, meer dan 60 stuks afschrijven(dagelijks) en dat zijn niet alleen brieven(dat is natuurlijk veel teveel)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2018 @ 18:22:41 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181820934
Deze kantoormedewerker ziet het wel erg zonnig in
https://www.ad.nl/video/p(...)moet-bezorgen~p49486
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181821850
Gingen ze nu met zijn drieėn een straat doen? En waar zijn de pakjes? Haha

Ik ken Amersfoort goed. Geboren en getogen. :Y
pi_181827113
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Gingen ze nu met zijn drieėn een straat doen? En waar zijn de pakjes? Haha

Ik ken Amersfoort goed. Geboren en getogen. :Y
Laat het ze niet horen, gelukkig gebruik je hier je artiestennaam ;)

(Offtopic: dankzij de pittige looptijdentraining bij PostNL heb ik gisteren een mooie tijd neergezet bij de Bridge to Bridge.... man man, twee keer die brug over ;) )
pi_181828988
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2018 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Deze kantoormedewerker ziet het wel erg zonnig in
https://www.ad.nl/video/p(...)moet-bezorgen~p49486
"Ik heb nog twee volle tassen dus ik denk dat ik er nog wel een paar uur mee bezig ben." :')
Zouden ze nog iets extra's krijgen als ze de straat op gaan?

Hier een andere video gefilmd op hetzelfde depot. Waarschuwing: het is een video van hart van Nederland.
pi_181829345
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 23:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

"Ik heb nog twee volle tassen dus ik denk dat ik er nog wel een paar uur mee bezig ben." :')
Zouden ze nog iets extra's krijgen als ze de straat op gaan?

Hier een andere video gefilmd op hetzelfde depot. Waarschuwing: het is een video van hart van Nederland.
"sorry, je mag er nog een half uur over doen"

Die laatste doet het niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181830598
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 17:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

als het overal goed ging waren er ook niet zoveel problemen,hier zie ik regelmatig mensen per wijk, meer dan 60 stuks afschrijven(dagelijks) en dat zijn niet alleen brieven(dat is natuurlijk veel teveel)
Wij hebben de straatnamen nog op de kast en geen combibundel, dat helpt ook wel mee denk ik.
pi_181830634
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 23:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

"Ik heb nog twee volle tassen dus ik denk dat ik er nog wel een paar uur mee bezig ben." :')
Zouden ze nog iets extra's krijgen als ze de straat op gaan?

Hier een andere video gefilmd op hetzelfde depot. Waarschuwing: het is een video van hart van Nederland.
Aii, nooit post op straat afgeven, mevrouw. En geen afhaalchinezen meegekregen?
pi_181832311
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:11 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Laat het ze niet horen, gelukkig gebruik je hier je artiestennaam ;)

(Offtopic: dankzij de pittige looptijdentraining bij PostNL heb ik gisteren een mooie tijd neergezet bij de Bridge to Bridge.... man man, twee keer die brug over ;) )
Bij HVN hebben ze nog net de naam van de wijk weggeknipt. Vat hoorde ik nog net. Vathorst! (In de wijk (eigenlijk een geannexeerd dorp) daarnaast ben ik opgegroeid) haha :+
pi_181832759
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:50 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Bij HVN hebben ze nog net de naam van de wijk weggeknipt. Vat hoorde ik nog net. Vathorst! (In de wijk (eigenlijk een geannexeerd dorp) daarnaast ben ik opgegroeid) haha :+
Pas maar op dat ze je niet met het postbusje komen halen ;)
pi_181833041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:48 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Pas maar op dat ze je niet met het postbusje komen halen ;)
Voor het bedrag dat ze die andere lui betalen, doe ik het! Gezellig 's morgens zingen op weg naar het werk. Ontbijtje tussendoor, dan tassen uitladen en na gedane arbeid weer met het busje terug naar Arnhem. Heen- en terugreis uiteraard op kosten van de baas! _O-
pi_181833063
quote:
Waarom verbaasd mij dit niets? Wat heeft de OR nu eigenlijk voor zin? Alles wat de OR adviseert wordt naast hen neergelegd. :(
pi_181834396
Het boeit PostNL niet of er draagvlak is of niet.. :{

Jullie ook wel eens gehad dat het tellertje van X aantal plus/min uren niet klopt? Ik weet vrij zeker dat het er 4 horen te zijn, er staat 3. Totaal aantal uur van afgelopen weken klopt wel gewoon.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181834624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 10:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Het boeit PostNL niet of er draagvlak is of niet.. :{

Jullie ook wel eens gehad dat het tellertje van X aantal plus/min uren niet klopt? Ik weet vrij zeker dat het er 4 horen te zijn, er staat 3. Totaal aantal uur van afgelopen weken klopt wel gewoon.
Toevallig plustijd die vanochtend is goedgekeurd? Dan update die +/- tijd morgen pas.
pi_181834958
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 20:06 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ja, ja

[..]

Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
Haha ik kreeg als antwoord, bel de admi maar _O-
En via de app duurt het 1.5 maand voordat ik antwoord krijg
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181835046
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Toevallig plustijd die vanochtend is goedgekeurd? Dan update die +/- tijd morgen pas.
Misschien is dat het dan ja :D er is wel tijd goedgekeurd vanochtend inderdaad. Morgen maar even weer kijken dan, thanks :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 11 september 2018 @ 16:48:49 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181839743
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:47 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Haha ik kreeg als antwoord, bel de admi maar _O-
En via de app duurt het 1.5 maand voordat ik antwoord krijg
Krijg jij nog antwoord dan :o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181839811
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:47 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Haha ik kreeg als antwoord, bel de admi maar _O-
En via de app duurt het 1.5 maand voordat ik antwoord krijg
En dat antwoord is: bel je TC maar? :)
pi_181843196
Nog steeds ik afwachting op een telefoontje van postnl voor een sollicitatiegesprek/sorteertest.

Zou het slim/haalbaar zijn om naast 3x in de week postvoorbereiden ( werktijd van 06.15 tot 11.00) op zaterdag na het voorbereiden een wijk van 3 uur in eigen woonplaats te bezorgen? :s)
pi_181843640
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:35 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Nog steeds ik afwachting op een telefoontje van postnl voor een sollicitatiegesprek/sorteertest.

Zou het slim/haalbaar zijn om naast 3x in de week postvoorbereiden ( werktijd van 06.15 tot 11.00) op zaterdag na het voorbereiden een wijk van 3 uur in eigen woonplaats te bezorgen? :s)
Dan zou ik niet de wijk nemen die je voorbereid hebt :) Zonder gekheid, hangt helemaal van de wind af (behoefte aan bezorgers in jouw woonplaats), hoe PostNL met de eigen regels omgaat, je kunt het altijd voorstellen, als ze je al bellen.
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:47:57 #105
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181844919
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:35 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Nog steeds ik afwachting op een telefoontje van postnl voor een sollicitatiegesprek/sorteertest.

Zou het slim/haalbaar zijn om naast 3x in de week postvoorbereiden ( werktijd van 06.15 tot 11.00) op zaterdag na het voorbereiden een wijk van 3 uur in eigen woonplaats te bezorgen? :s)
Dat doen postbodes (de oude garde) iedere dag.

Het zijn echter wel twee behoorlijk verschillende werkzaamheden (ligt er een beetje aan of je de bezorgers bij jou met een vest ziet rondsjouwen). Binnen werken maakt je vooral geestelijk murw, buiten werken maakt je vooral lichamelijk murw. De combinatie kan best prettig zijn, mits je een redelijke lichamelijke conditie hebt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_181845851
Ik heb ongeveer 7 a 8 jaar geleden 5x per week als postbezorger gewerkt. Wat ik mij nog herinneren kan was het vrij zwaar, maar wel te doen. Er was op zaterdag vrijwel altijd HAH, is dat nu nog?

Conditie is redelijk in orde. 3x per week badminton ( en nee, geen campingbadminton maar ook competitie spelen) en daarnaast fitness ik 1x per week.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rijstwafel77 op 12-09-2018 01:19:04 ]
pi_181846067
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik heb ongeveer 7 a 8 jaar geleden 5x per week als postbezorger gewerkt. Wat ik mij nog herinneren kan was het vrij zwaar, maar wel te doen. Er was op zaterdag vrijwel altijd HAH, is dat nu nog?

Conditie is redelijk in orde. 3x per week badminton ( en nee, geen campingbadminton maar ook competitie spelen) en daarnaast fitness ik 1x per week.

Ik zie de postbodes hier altijd in postnl kleding. :P
In principe is zaterdag de dag van het hah. Ik weet niet in welke regio jij zit, maar over het algemeen heb je op z'n minst de bonusfolder te bezorgen. Waar ik loop is het minimum drie stuks hah per set (deze week weer eens vijf). Het varieert dus heel erg per bezorggebied.
pi_181846339
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:34 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

In principe is zaterdag de dag van het hah. Ik weet niet in welke regio jij zit, maar over het algemeen heb je op z'n minst de bonusfolder te bezorgen. Waar ik loop is het minimum drie stuks hah per set (deze week weer eens vijf). Het varieert dus heel erg per bezorggebied.
De wijk op zaterdag is beschikbaar in Vught, ben benieuwd of het daar veel HAH is. De straten liggen dichtbij bij elkaar, dat is ook erg fijn!

Het probleem is dat ik niet op 2 vacatures tegelijk kon solliciteren. Dus moet dan bij het solicitatiegesprek aangeven dat ik er (eventueel) ook die wijk bij wil gaan doen. Het kan wel intern maar helaas niet via 2 aparte vacatures. :'(

Ik hoop dat ik snel iets hoor, zodat ik zo snel mogelijk kan doorgeven dat ik ook interesse heb in die wijk voordat hij weg is!

[ Bericht 1% gewijzigd door Rijstwafel77 op 11-09-2018 21:50:37 ]
pi_181852584
quote:
Dacht ik een rustig saai en altijd hetzelfde blijvend bijbaantje te gaan doen, blijkt het een constant veranderende baan te zijn met elke paar maanden toevoegingen en iedere dag ideeen hoe het anders gaat worden. Dat gekoppeld aan de onderbezetting en de noodzaak om flexibel te zijn maakt het bijna een stressbaan.. Benieuwd hoe de wijken die gisteren zijn blijven staan wegkomen, zo langzamerhand is mijn goodwill wel op, en fysiek zit er ook een grens aan.
pi_181852764
Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze hun geld aan uit moeten geven. Uiteindelijk gaat dit veel meer kosten, dan als alles bij het oude was gebleven.

Wat die elektrische fietsen betreft, moet ik nog zien hoor of ze er voor alle bezorgers gaan komen. En waar moeten we ze laten? Grotere depots bouwen verder weg? Of mogen we ze mee naar huis nemen?
pi_181852923
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:

Wat die elektrische fietsen betreft, moet ik nog zien hoor of ze er voor alle bezorgers gaan komen. En waar moeten we ze laten? Grotere depots bouwen verder weg? Of mogen we ze mee naar huis nemen?
Dan moeten ze ook kunnen controleren op privégebruik, dat gaf toen ze het bij de krant invoerden nogal problemen, hoorde ik destijds.
  woensdag 12 september 2018 @ 08:47:02 #113
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181852982
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat die elektrische fietsen betreft, moet ik nog zien hoor of ze er voor alle bezorgers gaan komen. En waar moeten we ze laten? Grotere depots bouwen verder weg? Of mogen we ze mee naar huis nemen?
Hier in de buurt zijn de meeste depots zonder stroom.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_181853182
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze hun geld aan uit moeten geven. Uiteindelijk gaat dit veel meer kosten, dan als alles bij het oude was gebleven.

Wat die elektrische fietsen betreft, moet ik nog zien hoor of ze er voor alle bezorgers gaan komen. En waar moeten we ze laten? Grotere depots bouwen verder weg? Of mogen we ze mee naar huis nemen?
Ik verwacht niet dat men zich massaal aan zal melden als postbezorger omdat je dan op een elektrische fiets mag rijden.
Het idee is dat de kleine depots afgestoten worden en er gebruik zal worden gemaakt van enkele grotere depots waar elektriciteit en ruimte voor de fietsen is. Denk dus aan bedrijfspanden.

Het meest opmerkelijke aan heel dit verhaal vind ik dat ze er maar van uitgaan dat elke postbezorger behoefte heeft aan een (veel) groter contract. Veel collega's zijn dit werk ooit gaan doen als bijbaantje voor een beperkt aantal uur in de week. Als jij elke dag van 11.00 tot 14.00 hebt ingepland voor de post en daarbuiten andere verplichtingen hebt, mogen ze er niet zomaar van uitgaan dat je heel je planning dan maar weer omgooit omdat PostNL heeft besloten dat de wijken opeens veel groter moeten worden.
pi_181853548
quote:
Deel van de nieuwe bezorgwijze is verder dat het sorteren van de post dankzij nieuwe machines vrijwel helemaal geautomatiseerd wordt en dat postbezorgers met een vest moeten lopen.
Wat een onzin weer. Het probleem is juist dat de postsortering NOG STEEDS grotendeels handmatig plaats vindt. Ik begrijp er ook steeds minder van. Jaren geleden hadden ze het al over de SMX, die supersorteermachine die alle formaten aan zou kunnen en alle voorbereiders overbodig zou maken. Toen werd later gezegd dat het te duur was alle huidige sorteermachines door een SMX te vervangen, dus ze zouden de SMK's gewoon houden. Die zouden dan de kleine post op loopvolgorde sorteren, en de SMX de grote post. En omdat het te tijdrovend zou zijn om die twee stromen in elkaar te schuiven hadden ze de combibundel bedacht. En nu krijgen we dus die combibundel, moet de grote post nog steeds met de hand gezet worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 12 september 2018 @ 09:36:18 #116
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_181853599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:02 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat men zich massaal aan zal melden als postbezorger omdat je dan op een elektrische fiets mag rijden.
Het idee is dat de kleine depots afgestoten worden en er gebruik zal worden gemaakt van enkele grotere depots waar elektriciteit en ruimte voor de fietsen is. Denk dus aan bedrijfspanden.

Het meest opmerkelijke aan heel dit verhaal vind ik dat ze er maar van uitgaan dat elke postbezorger behoefte heeft aan een (veel) groter contract. Veel collega's zijn dit werk ooit gaan doen als bijbaantje voor een beperkt aantal uur in de week. Als jij elke dag van 11.00 tot 14.00 hebt ingepland voor de post en daarbuiten andere verplichtingen hebt, mogen ze er niet zomaar van uitgaan dat je heel je planning dan maar weer omgooit omdat PostNL heeft besloten dat de wijken opeens veel groter moeten worden.
Je kan nooit iedereen tevreden houden.

Hoewel de kleine contracten voor sommige mensen prettig zijn, houden de kleine contracten ook veel mensen op afstand. In gebieden waar genoeg werk te vinden is voor laagopgeleiden, hebben werkzoekenden genoeg keus om de baan met het kleine contract links te laten liggen. En als er dan toch een klein contract is, kan je beter één volle dag werken, dan drie keer in de week tweeėneenhalf uur midden op de dag.

Er is een enorm tekort aan bezorgers en als je ondanks dat toch meer werk naar buiten wil schuiven (combibundel), moet je daar gewoon wel de bezorgers voor hebben. En dan moet je dus stappen ondernemen om het werk als bezorger aantrekkelijker te maken.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_181853681
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Het probleem is juist dat de postsortering NOG STEEDS grotendeels handmatig plaats vindt. Ik begrijp er ook steeds minder van. Jaren geleden hadden ze het al over de SMX, die supersorteermachine die alle formaten aan zou kunnen en alle voorbereiders overbodig zou maken. Toen werd later gezegd dat het te duur was alle huidige sorteermachines door een SMX te vervangen, dus ze zouden de SMK's gewoon houden. Die zouden dan de kleine post op loopvolgorde sorteren, en de SMX de grote post. En omdat het te tijdrovend zou zijn om die twee stromen in elkaar te schuiven hadden ze de combibundel bedacht. En nu krijgen we dus die combibundel, moet de grote post nog steeds met de hand gezet worden.
Dat jij het nog probeert te begrijpen begrijp ik dan weer niet. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:36 schreef Bebop het volgende:

[..]

Je kan nooit iedereen tevreden houden.

Hoewel de kleine contracten voor sommige mensen prettig zijn, houden de kleine contracten ook veel mensen op afstand. In gebieden waar genoeg werk te vinden is voor laagopgeleiden, hebben werkzoekenden genoeg keus om de baan met het kleine contract links te laten liggen. En als er dan toch een klein contract is, kan je beter één volle dag werken, dan drie keer in de week tweeėneenhalf uur midden op de dag.

Er is een enorm tekort aan bezorgers en als je ondanks dat toch meer werk naar buiten wil schuiven (combibundel), moet je daar gewoon wel de bezorgers voor hebben. En dan moet je dus stappen ondernemen om het werk als bezorger aantrekkelijker te maken.
Als je zou willen, kun je nu ook al een groter contract krijgen als postbezorger zijnde. Er zijn nu al zat vacatures voor 20 uur per week te vinden op de site van PostNL.
pi_181853748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:20 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze weten van gekkigheid niet meer waar ze hun geld aan uit moeten geven. Uiteindelijk gaat dit veel meer kosten, dan als alles bij het oude was gebleven.

Wat die elektrische fietsen betreft, moet ik nog zien hoor of ze er voor alle bezorgers gaan komen. En waar moeten we ze laten? Grotere depots bouwen verder weg? Of mogen we ze mee naar huis nemen?
Op Mijn Werk staat een reactie van iemand uit het pilotgebied in Ede. De kleine depots zijn gesloten, en vervangen door 1 groot centraal depot met heel veel stalruimte en opstelplaatsen. Elke elektrische fiets is gekoppeld aan een wijk, niet aan een bezorger. Na afloop van je bestelling moet je de fiets terugzetten. Nu vraag ik me wel af of dit echt zoveel tijdswinst oplevert. Doordat alles vanuit 1 centraal depot gaat, zal de fietstijd per wijk flink toenemen, zeker omdat je ook weer helemaal terug moet fietsen. En omdat die wijken straks kennelijk allemaal 4 tot 5 uur groot worden zul je zeker op piekdagen niet alles in 1x mee krijgen, en moet je dat hele stuk nog een keer heen en terug rijden. Of ik op donderdag nou 2 losse wijken heb met elk 2 tassen post, of dat ze die wijk samenvoegen tot 1 wijk (met 4 tassen post), dat maakt qua bezorgtijd toch niet uit? En wat gaan ze doen als er iemand ziek wordt? Als iedereen al een wijk van 4 uur heeft zal er niet snel iemand bereid zijn om er nog zo een bij te doen. Dus dan moet je 'm weer over meerdere mensen gaan opdelen. Verder begreep ik dat de e-bikes erg vaak stuk gaan en dat het ook erg vervelend is dat je heel de dag zadels en sturen moet afstellen op je eigen hoogte. En doordat een e-bike aan een wijk is gekoppeld ipv aan een bezorger heb je ook nog eens meer e-bikes nodig. Ik denk dat het handiger zou zijn om alleen van sommige uitgestrekte wijken een e-bike route te maken en de bezorger deze fiets dan in bruikleen te geven en ook toe te staan dat ķe mee naar huis wordt genomen. Dan hoeft PostNL geen extra stallingsruimte in te huren en zal er waarschijnlijk ook zorgvuldiger met de fietsen worden omgegaan dan met zo'n fiets die toch van niemand is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181853826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:36 schreef Bebop het volgende:

[..]

Je kan nooit iedereen tevreden houden.

Hoewel de kleine contracten voor sommige mensen prettig zijn, houden de kleine contracten ook veel mensen op afstand. In gebieden waar genoeg werk te vinden is voor laagopgeleiden, hebben werkzoekenden genoeg keus om de baan met het kleine contract links te laten liggen. En als er dan toch een klein contract is, kan je beter één volle dag werken, dan drie keer in de week tweeėneenhalf uur midden op de dag.

Er is een enorm tekort aan bezorgers en als je ondanks dat toch meer werk naar buiten wil schuiven (combibundel), moet je daar gewoon wel de bezorgers voor hebben. En dan moet je dus stappen ondernemen om het werk als bezorger aantrekkelijker te maken.
Als ze het aantrekkelijker willen maken moeten ze de post eerder aanleveren, de combibundel afschaffen en de sorteerkwaliteit verbeteren. Het is natuurlijk fijn dat ze de mogelijkheid bieden om een groter contract te krijgen (dat kan nu trouwens ook al), maar het afschaffen van de mogelijkheid om een kleiner contract te nemen (met wijken van 4 uur per dag is 20 uur eigenlijk wel het minimum, tenzij ze straks gaan toestaan dat je bijv. niet meer op zaterdag hoeft te werken) lijkt mij op geen enkele manier een verbetering. De flexibiliteit en keuzemogelijkheid voor de bezorger wordt hier juist door verkleind, terwijl PostNL altijd ermee schermt dat dit werk zo goed is te combineren met studie/huishouden/op de (klein)kinderen passen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181855652
Ja ik zit me ook al een beetje te verbazen over deze gekkigheid. Een telefoon van de zaak a 80 euro kon niet, maar honderden elektrische fietsen a 1000euro+ is geen enkel probleem, doen we gewoon effe.
pi_181855708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:53 schreef Yreal het volgende:
Ja ik zit me ook al een beetje te verbazen over deze gekkigheid. Een telefoon van de zaak a 80 euro kon niet, maar honderden elektrische fietsen a 1000euro+ is geen enkel probleem, doen we gewoon effe.
Plus het onderhoud van die dingen. Wat een stuk meer zal kosten dan die lullige postbezorgersvergoeding van nu....
pi_181855749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Plus het onderhoud van die dingen. Wat een stuk meer zal kosten dan die lullige postbezorgersvergoeding van nu....
Snap je? 30 euro mogen declareren voor een setje nieuwe spaken werd te duur, dus we gaan nu fietsen kopen waarvan het achterwiel alleen al duurder is dan het gemiddelde post barrel...
pi_181855755
Met nog 3 weken te gaan hebben ze mijn fiets gejat trouwens. Stelletje bloedhonden.
pi_181855808
Hier zijn iig wel mensen die met 2 uur per dag lopen al aan hun max zitten, vanwege hun gezondheid.

Ja ik snap ook niet hoe dit qua kosten dan wel ineens allemaal weer kan.

En dit...

quote:
PostNL wil dat postbezorgers elke dag van de week met ongeveer even volle tassen op pad gaan. Dat betekent dat zakelijke brieven die geen directe haast hebben, voortaan soms een dagje langer blijven liggen.
Was dit niet ook zo ongeveer het verhaaltje bij de invoering van piek/dal? :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181855873
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn iig wel mensen die met 2 uur per dag lopen al aan hun max zitten, vanwege hun gezondheid.

Ja ik snap ook niet hoe dit qua kosten dan wel ineens allemaal weer kan.

En dit...

[..]

Was dit niet ook zo ongeveer het verhaaltje bij de invoering van piek/dal? :')
Gewoon lekker kappen met de daldagen wat mij betreft. Heeft echt 0 meerwaarde en kost alleen maar geld.
pi_181856314
Ik denk dat ze tot de conclusie gekomen zijn dat piek/dal niet de gewenste besparing op heeft geleverd, dus draaien ze het nu (met een vergelijkbaar verhaaltje) weer een beetje (sommige dagen blijven iets drukker dan andere?) terug.

Heel verrassend, dat dingen niet zo uitpakken als PostNL voor ogen had :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181856827
quote:
9s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:58 schreef Yreal het volgende:
Met nog 3 weken te gaan hebben ze mijn fiets gejat trouwens. Stelletje bloedhonden.
Hč dat is k** :(
pi_181858675
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:50 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Hč dat is k** :(
Ja gelukkig mijn ragfiets, niet de goede, maar toch
pi_181858687
Kunstig, zit nu op kantoor en ik heb de briefpost van de buren gehad en de buren mijn pakketpost....
pi_181859054
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik denk dat ze tot de conclusie gekomen zijn dat piek/dal niet de gewenste besparing op heeft geleverd, dus draaien ze het nu (met een vergelijkbaar verhaaltje) weer een beetje (sommige dagen blijven iets drukker dan andere?) terug.

Heel verrassend, dat dingen niet zo uitpakken als PostNL voor ogen had :P
Toch neemt de pers dat stukje ook niet goed over. Het idee is dat je straks versprongen piek- en dalwijken krijgt. Dus als wijk A di-do-za als piek houdt, dan krijgt wijk B wo-vr als piek. Het idee er achter is dat 1 bezorger da 2 wijken weg kan lopen. Dat spaart personeel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181860264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Toch neemt de pers dat stukje ook niet goed over. Het idee is dat je straks versprongen piek- en dalwijken krijgt. Dus als wijk A di-do-za als piek houdt, dan krijgt wijk B wo-vr als piek. Het idee er achter is dat 1 bezorger da 2 wijken weg kan lopen. Dat spaart personeel.
Ik denk niet dat het personeel spaart. Nu loop je op een piekdag 2 wijken, en op een daldag 4 (iemand met een 20 uurs contract). Straks loop je er op beide dagen 3. Voor voorbereiden zal het wel handiger zijn, want je ziet nu vaak dat ze op piekdagen in drukke perioden (zoals nu dus) omkomen in de post, en dan de 48 uurs post maar geheel of deels naar de daldagen doorschuiven (loop je ineens op vrijdag met stapels Kampioenen). Zoals het de laatste tijd gaat heb ik eerlijk gezegd al het idee dat ze weer een beetje naar het oude model zijn teruggekeerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181860427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het personeel spaart. Nu loop je op een piekdag 2 wijken, en op een daldag 4 (iemand met een 20 uurs contract). Straks loop je er op beide dagen 3. Voor voorbereiden zal het wel handiger zijn, want je ziet nu vaak dat ze op piekdagen in drukke perioden (zoals nu dus) omkomen in de post, en dan de 48 uurs post maar geheel of deels naar de daldagen doorschuiven (loop je ineens op vrijdag met stapels Kampioenen). Zoals het de laatste tijd gaat heb ik eerlijk gezegd al het idee dat ze weer een beetje naar het oude model zijn teruggekeerd.
Het grote voordeel bestaat hem er uit dat je op alle dagen net zo veel inzet. Nu hebben we hier op donderdag en zaterdag echt mensen te kort. Dat verschuiven ze nu een stukje naar woensdag en vrijdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181861256
Hier zijn er veel mensen die woensdag en vrijdag niet werken, dus dan moeten ze daar ook weer iets mee qua personeel.. zitten ook nog een paar mensen bij die dan 1x per 2 weken vrijdag en zaterdag vrij zijn. In totaal zijn er te weinig mensen, dingen verschuiven geeft denk ik weer op andere plekken problemen. Sommige mensen willen ook geen dagen gaan switchen waarschijnlijk, misschien moeten ze dan verplicht een andere wijk. Deze mensen die standaard een paar dagen niet werken, zijn hier meestal ook de mensen die niet zo even iets erbij kunnen of willen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 71% gewijzigd door VixenFromHell op 12-09-2018 16:40:40 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181862766
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn er veel mensen die woensdag en vrijdag niet werken, dus dan moeten ze daar ook weer iets mee qua personeel.. zitten ook nog een paar mensen bij die dan 1x per 2 weken vrijdag en zaterdag vrij zijn. In totaal zijn er te weinig mensen, dingen verschuiven geeft denk ik weer op andere plekken problemen. Sommige mensen willen ook geen dagen gaan switchen waarschijnlijk, misschien moeten ze dan verplicht een andere wijk. Deze mensen die standaard een paar dagen niet werken, zijn hier meestal ook de mensen die niet zo even iets erbij kunnen of willen doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja vervelend is dat. Laat anders een van die briefjes zien waar die instructie duidelijk op staat. Ik had een keer 'nee wij nemen geen pakketjes meer aan' en toen ging die mevrouw een collega in het magazijn halen en toen kon het toch, maar ze wisten allebei niet hoe het werkte. Was gewoon het pakketpunt voor 2 dorpen.
pi_181862816
Hier plak ik die 3S code ook gewoon mee. Scheelt mij schrijfwerk en krijg ik ook geen gezeur bij de balie.
pi_181862848
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:39 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier plak ik die 3S code ook gewoon mee. Scheelt mij schrijfwerk en krijg ik ook geen gezeur bij de balie.
Ja alleen het probleem is dat het pakketje (de trackingcode die de afzender er aan gegeven heeft) dan niet meer te volgen is.
  woensdag 12 september 2018 @ 18:00:40 #137
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_181863498
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:36 schreef Bebop het volgende:

[..]

Je kan nooit iedereen tevreden houden.

Hoewel de kleine contracten voor sommige mensen prettig zijn, houden de kleine contracten ook veel mensen op afstand. In gebieden waar genoeg werk te vinden is voor laagopgeleiden, hebben werkzoekenden genoeg keus om de baan met het kleine contract links te laten liggen. En als er dan toch een klein contract is, kan je beter één volle dag werken, dan drie keer in de week tweeėneenhalf uur midden op de dag.
Volle dagen werken kun je vergeten, omdat de post steeds later en later aangeleverd wordt en zal worden. Het blijft dus altijd een bijbaantje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2018 @ 18:21:52 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181864044
quote:
9s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:58 schreef Yreal het volgende:
Met nog 3 weken te gaan hebben ze mijn fiets gejat trouwens. Stelletje bloedhonden.
Dat is klote zeg ...

Ik geniet nu iig van mijn zaterdagsrust :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181865424
Dinsdag sollicitatiegesprek om 10.00 uur! ben benieuwd of ze meteen laten weten of je bent aangenomen!
pi_181867242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn iig wel mensen die met 2 uur per dag lopen al aan hun max zitten, vanwege hun gezondheid.

Ja ik snap ook niet hoe dit qua kosten dan wel ineens allemaal weer kan.

En dit...

[..]

Was dit niet ook zo ongeveer het verhaaltje bij de invoering van piek/dal? :')
er wordt totaal niet met de werkvloer overlegd,ze goochelen wat op zomiddag in elkaar en dat wordt het :)
pi_181868381
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

er wordt totaal niet met de werkvloer overlegd,ze goochelen wat op zomiddag in elkaar en dat wordt het :)
Een heel rare stuiptrekking, al die tijd kon er geen fatsoenlijke vergoeding af voor een bandenplakkertje en nu zo'n investering. Aan de andere kant smeken om politieke bemoeienis, waarvan ze toch kunnen vermoeden dat dat weer veranderingen met zich mee gaat brengen.
Of je mag straks bakfietsen vol pakketten weg gaan brengen, als je toch onderweg bent...
pi_181868516
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:39 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Dinsdag sollicitatiegesprek om 10.00 uur! ben benieuwd of ze meteen laten weten of je bent aangenomen!
Hangt af van de persoon. Maar als je echt graag wil... Gewoon zeggen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181869477
Potentieel goed nieuws: Politiek steunt Post en Sandd

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:40 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Een heel rare stuiptrekking, al die tijd kon er geen fatsoenlijke vergoeding af voor een bandenplakkertje en nu zo'n investering. Aan de andere kant smeken om politieke bemoeienis, waarvan ze toch kunnen vermoeden dat dat weer veranderingen met zich mee gaat brengen.
Of je mag straks bakfietsen vol pakketten weg gaan brengen, als je toch onderweg bent...
Bakfiets vol pakketten... Je bedoelt dit?

[ Bericht 9% gewijzigd door Rafierafie op 12-09-2018 22:39:21 ]
pi_181871169
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:47 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hangt af van de persoon. Maar als je echt graag wil... Gewoon zeggen.
Komt goed! Wil zelfs nog een extra wijk gaan lopen naast het voorbereiden. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic. Hoe verloopt zn soliciatie? Ze gaven aan dat het wel een uur kan duren... is het een zwaar/moeilijk gesprek? Of valt het allemaal reuze mee? :s)
pi_181871303
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Komt goed! Wil zelfs nog een extra wijk gaan lopen naast het voorbereiden. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic. Hoe verloopt zn soliciatie? Ze gaven aan dat het wel een uur kan duren... is het een zwaar/moeilijk gesprek? Of valt het allemaal reuze mee? :s)
Ik durf het je niet te zeggen. Werk inmiddels al 8 jaar voor de postnl en ben bezorger. In mijn geval toen d'r tijd: Ik kwam in een kantoor, men keek me eens goed aan: "kan je fietsen?", "hoeveel uur wil je werken?"
Men rommelde wat in papieren: "Woon je echt in X?" ...
Ik stond binnen 10 minuten buiten...

Ik begreep net dat de regio oost-branbant/noord-limburg (daar zit je toch?) Erg grote personeelstekorten heeft. Maak je niet te druk, echt niet. (sterker nog, voor sorteerder is stressbestendig overkomen een sterk punt)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181871356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:44 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik durf het je niet te zeggen. Werk inmiddels al 8 jaar voor de postnl en ben bezorger. In mijn geval toen d'r tijd: Ik kwam in een kantoor, men keek me eens goed aan: "kan je fietsen?", "hoeveel uur wil je werken?"
Men rommelde wat in papieren: "Woon je echt in X?" ...
Ik stond binnen 10 minuten buiten...

Ik begreep net dat de regio oost-branbant/noord-limburg (daar zit je toch?) Erg grote personeelstekorten heeft. Maak je niet te druk, echt niet. (sterker nog, voor sorteerder is stressbestendig overkomen een sterk punt)
Noord-brabant, den Bosch. Stressbestendig ben ik zeker. Ben ook erg benieuwd wat die sorteertest precies gaat inhouden.
pi_181874163
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Ze gaven aan dat het wel een uur kan duren...
Dat postje kan nog flink op bezuinigd worden, dus. Ik zou het niet weten, bij mij (ex-bezorger) hadden ze maar 1 vraag: wanneer kun je beginnen?
pi_181874663
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:21 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Dat postje kan nog flink op bezuinigd worden, dus. Ik zou het niet weten, bij mij (ex-bezorger) hadden ze maar 1 vraag: wanneer kun je beginnen?
Hij moet een sorteertest doen. Ze moeten wel zeker weten of z'n ogen goed genoeg zijn om dat code te lezen toch ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181875554
Mooi wel weer die postvest facebook groep, die ene die beheerd wordt door die dame die ook in het instructiefilmpje zat. Berichten van vakbonden mochten niet op die pagina geplaatst worden (ging met name om die vd FNV tegen vest en combibundel), maar nu wordt er wel mee gedaan aan het promoten vd zogenaamde 'tegenbeweging' van mensen die niet willen staken en PostNL steunen omdat de veranderingen 'noodzaak' zijn. Verbaast me eigenlijk ook niet, dat dit soort dingen wel toegestaan zijn op de pagina, terwijl alles rondom de acties en stakingen etc zeer actief geweerd wordt.

Aan een positief geluid werkt ze graag mee! *eyeroll*

ohjee je mag niets delen van de pagina zonder toestemming
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181875652
En die tegenbeweging komt van de bvpp...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181875728
Is dat een vermoeden of is dat ergens bevestigd? Het zou me niets verbazen hoor :P maar dan zou het bericht volgens hun eigen regels gewoon verwijderd moeten worden :')

Ze zeggen zelf dat het vanuit postbezorgers komt, al zijn die dan misschien wel lid vd BVPP. Edit: Als ik zo een beetje rondneus, zijn de meeste van die tegenbeweging aanhangers actief op de pagina van BVPP ;) zelf ontkennen ze dat het vanuit een vakbond komt iig.

[ Bericht 22% gewijzigd door VixenFromHell op 13-09-2018 10:57:16 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181880073
Ik vind het matennaaiers. :(
pi_181882442
quote:
9s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef V__L_N het volgende:
En die tegenbeweging komt van de bvpp...
Is dat serieus? Ik dacht gewoon dat dit een particulier initiatief was van onder andere die (naam verwijderd op verzoek betrokkene). Als dit echt van de BVPP af komt zeg ik alsnog mijn lidmaatschap op en word ik lid van de FNV. Ik vind het een beetje onzin, zo'n tegenbeweging. Ik denk persoonlijk dat een staking geen zin heeft, omdat alleen de FNV er achter staat en bijna geen enkele bezorger daar lid van is. Maar als mensen willen staken dan respecteer ik dat, dat is hun wettelijk recht, en ik voel geen enkele behoefte om in een pro-postvest tegendemonstratie mee te gaan lopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kramerica-Industries op 14-09-2018 18:11:23 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181882510
Het is iig niet officieel vd bvpp, ze ontkennen dat er een vakbond bij betrokken is.

Het komt op mij wel over als iets uit de koker van die vakbond ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181883116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is dat serieus? Ik dacht gewoon dat dit een particulier initiatief was van onder andere die Marianne Klören. Als dit echt van de BVPP af komt zeg ik alsnog mijn lidmaatschap op en word ik lid van de FNV. Ik vind het een beetje onzin, zo'n tegenbeweging. Ik denk persoonlijk dat een staking geen zin heeft, omdat alleen de FNV er achter staat en bijna geen enkele bezorger daar lid van is. Maar als mensen willen staken dan respecteer ik dat, dat is hun wettelijk recht, en ik voel geen enkele behoefte om in een pro-postvest tegendemonstratie mee te gaan lopen.
Gisteren had die groep 16 leden. Daarvan heb ik er 10 bekeken en waren er 8 bvpp actieve. Daarna ben ik gestopt. Misschien zijn ze zoals vixen zegt niet een officieel van de vakbond. Maar ze worden wel gevoed en gestuurd daardoor.

Overigens heb ik van iemand binnen de fnv gehoord dat ze van 100 leden naar een kleine 400 zijn gegaan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181886136
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Komt goed! Wil zelfs nog een extra wijk gaan lopen naast het voorbereiden. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic. Hoe verloopt zn soliciatie? Ze gaven aan dat het wel een uur kan duren... is het een zwaar/moeilijk gesprek? Of valt het allemaal reuze mee? :s)
Voor een bezorger slechts 3 vragen:
Heb je een eigen fiets?
Kun je lezen?
Kun je links- en rechtsom kijken?

In allemaal ja, BAM aangenomen :+
pi_181887738
Vanaf volgende week heb ik opeens op piekdagen twee minuten en op daldagen 1 minuut standaard extra tijd erbij gekregen. Dat is dus 1,6 tot 2,5 procent. :')
Ik heb het vermoeden dat dat de extra tijd is die je dus mag verwachten als je met de combibundel gaat werken. Wat een belediging weer.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 september 2018 @ 21:32:47 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181887983
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:25 schreef Rafierafie het volgende:
Vanaf volgende week heb ik opeens op piekdagen twee minuten en op daldagen 1 minuut standaard extra tijd erbij gekregen. Dat is dus 1,6 tot 2,5 procent. :')
Ik heb het vermoeden dat dat de extra tijd is die je dus mag verwachten als je met de combibundel gaat werken. Wat een belediging weer.
Nee, je zegt het verkeerd. Het is een nieuwe uitdaging om het werk nog aantrekkelijker te maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181888490
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nee, je zegt het verkeerd. Het is een nieuwe uitdaging om het werk nog aantrekkelijker te maken.
Jij bent ook een bijzondere hoor. _O- Dat klinkt oprecht als iets wat je kunt verwachten in een propagandabericht op mijnpostnl.
pi_181888602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Jij bent ook een bijzondere hoor. _O- Dat klinkt oprecht als iets wat je kunt verwachten in een propagandabericht op mijnpostnl.
Ja, je gaat wel vet meer verdienen dan ;)
pi_181890079
Ik heb volgende week HAH op do. Geen idee wat :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Thomas-sama op 13-09-2018 23:08:08 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 september 2018 @ 23:00:23 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181890224
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:49 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Jij bent ook een bijzondere hoor. _O- Dat klinkt oprecht als iets wat je kunt verwachten in een propagandabericht op mijnpostnl.
ik hoef me er niet meer aan te ergeren :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181890803
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:25 schreef Rafierafie het volgende:
Vanaf volgende week heb ik opeens op piekdagen twee minuten en op daldagen 1 minuut standaard extra tijd erbij gekregen. Dat is dus 1,6 tot 2,5 procent. :')
Ik heb het vermoeden dat dat de extra tijd is die je dus mag verwachten als je met de combibundel gaat werken. Wat een belediging weer.
Je ziet het verkeerd. Op basis van de inmiddels bekende volumedaling had je 10 minuten minder moeten krijgen, maar vanwege de combibundel krijg je er maar liefst weer 11 minuten bij, bofkont.
pi_181894803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Krijg jij nog antwoord dan :o
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:52 schreef diesnelle het volgende:

[..]

En dat antwoord is: bel je TC maar? :)
Ja en TC is een hond :r
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181895218
De propagandamachine staat niet stil: Postspreiding niet bij brievenbuspakjes

quote:
'De aanpassingen in onze producten zorgen ook voor aanpassingen in ons werkpatroon. Er zijn straks meer mogelijkheden voor collega’s om op woensdag en vrijdag te werken, omdat er werk verschuift van de andere dagen naar deze dagen. Zo kunnen we verschillende contracten maken voor bezorgers afhankelijk van hun wensen. Dat kunnen ook grotere contracten zijn. En we zijn van plan om straks bedrijfsfietsen beschikbaar te stellen voor veel bezorgers. Bij grote lopen met veel post zijn we van plan om met elektrische bakfietsen te gaan werken. En bij kleinere lopen met minder post met elektrische fietsen. Op een proeflocatie in Ede testen we de bezorging met elektrische bakfietsen. De ervaringen van de bezorgers daar nemen we mee in de plannen.'
'Aanpassingen in ons werkpatroon' Lees: het werkpatroon van het personeel dat zich keer op keer maar weer dient aan te passen aan de grillen van de bedrijfsleiding.
En in die contracten afhankelijk van hun wensen heb ik ook weinig vertrouwen. Reken er op dat men op den duur flink onder druk zal worden gezet om een groter contract te accepteren.
Mijn vertrouwen in het bedrijf is echt tot een absoluut dieptepunt gedaald. Ik geloof ondertussen geen woord meer van wat ze allemaal blaten.
pi_181895455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:55 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Gisteren had die groep 16 leden. Daarvan heb ik er 10 bekeken en waren er 8 bvpp actieve. Daarna ben ik gestopt. Misschien zijn ze zoals vixen zegt niet een officieel van de vakbond. Maar ze worden wel gevoed en gestuurd daardoor.

Overigens heb ik van iemand binnen de fnv gehoord dat ze van 100 leden naar een kleine 400 zijn gegaan.
Die tegenbeweging komt werkelijk niet uit de koker van de BVPP. Ze worden ook niet gestuurd en ook niet gevoed door de vakbond. Sterker nog, die vakbond wist tot dinsdagavond ook van niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnawyHoulet op 14-09-2018 09:50:37 ]
pi_181895931
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:37 schreef Rijstwafel77 het volgende:

[..]

Komt goed! Wil zelfs nog een extra wijk gaan lopen naast het voorbereiden. Zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic. Hoe verloopt zn soliciatie? Ze gaven aan dat het wel een uur kan duren... is het een zwaar/moeilijk gesprek? Of valt het allemaal reuze mee? :s)
zolang je niet gaat zitten kwijlen ofzo ben je wel aangenomen hoor.
pi_181896088
Mijn hemel, heb een nieuwe telefoon en na installatie van de mijnwerk app is de achtergrond niet meer te veranderen in iets anders dan het postnl logo...
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:46:56 #170
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181897291
quote:
Steeds de zelfde mensen, steeds de zelfde tekst... Zo creatief...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181897451
En dan soms ook nog met hartjes erbij..... O+ O+ O+ O+ O+

Krijg er echt jeuk van... Dit zou me nog haast overtuigen om toch maar te gaan staken :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181897799
Zo even gereageerd op hun berichten. Kijken hoelang het duurt voordat ze me eraf gooien :p
pi_181898244
Die reactie dat ze het punt van staken niet begrijpen? :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181898286
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Die reactie dat ze het punt van staken niet begrijpen? :D
uhu
pi_181898609
Wat is dit voor gare club dan? Lijkt wel propaganda...
pi_181899466
Ik krijg ook bepaalde neigingen bij die kwijljurken. Ik denk dat ik eens ga oefenen op mijn linkse. :r

Die lui hebben echt een plaat voor de kop. Ze zien gewoon niet eens dat ze aan alle kanten genaaid worden. Of het kan ze niets schelen.

Ze snijden zichzelf niet alleen in de vingers, maar ze naaien hun collega's ook.

[ Bericht 37% gewijzigd door Globetrottertje op 14-09-2018 14:29:42 ]
pi_181899958
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik krijg ook bepaalde neigingen bij die kwijljurken. Ik denk dat ik eens ga oefenen op mijn linkse. :r

Die lui hebben echt een plaat voor de kop. Ze zien gewoon niet eens dat ze aan alle kanten genaaid worden. Of het kan ze niets schelen.

Ze snijden zichzelf niet alleen in de vingers, maar ze naaien hun collega's ook.
Ja ik twijfel dus serieus of deze mensen wel bezorgen...
pi_181900460
Om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet zo. Als zij tegen een staking zijn is dat toch hun goed recht? Goed, ik vind het wat naief dat ze denken dat ze serieus invloed hebben op hoe de combibundel wordt ingevoerd, want postnl luistert al jaren niet meer naar de OR en het personeel en volgens mij ligt het hele plan van aanpak van die combibundel allang klaar, maar dan nog, als zij er verder geen problemen mee hebben: prima.

Verder heb ik ook niet het idee dat die staking nou erg groots wordt aangepakt. ik heb op de vestiging nog niks zien liggen van de FNV. Nu weet ik dat er wel eens vestigingen zijn waar dat soort spul meteen weg wordt gehaald, maar bij ons doen ze dat niet.
Ik hoor er op het werk ook serieus niemand over, en om eerlijk te zijn was ik het al bijna weer vergeten juist doordat ik er dus eigenlijk niks over hoor.

Bij ons zijn er nu sinds een aantal weken wat wijken aangewezen als combibundel wijken, zodat mensen vast wat kunnen wennen, en de meesten zijn het er wel over eens dat het zetten toch wel sneller gaat op deze manier. Dus ja, het tegenargument zou dan vooral zijn dat het ons op den duur uren gaat kosten, maar dat is dan weer niet echt een goed argument om het tegen te houden helaas.
Op straat weet ik niet echt hoe mensen erover denken, heb pas twee mensen gesproken die ermee gelopen hebben, maar die vonden het op zich wel meevallen, alleen wat beter opletten. Volgens hen waren ze ook niet echt veel extra tijd kwijt.

Als ik puur even afga op wat ik in mijn eigen regio zie heb ik toch wel het idee dat die hele staking 1 grote mislukking gaat worden.
pi_181902238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:11 schreef gelestipjes het volgende:
Om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet zo. Als zij tegen een staking zijn is dat toch hun goed recht? Goed, ik vind het wat naief dat ze denken dat ze serieus invloed hebben op hoe de combibundel wordt ingevoerd, want postnl luistert al jaren niet meer naar de OR en het personeel en volgens mij ligt het hele plan van aanpak van die combibundel allang klaar, maar dan nog, als zij er verder geen problemen mee hebben: prima.

Verder heb ik ook niet het idee dat die staking nou erg groots wordt aangepakt. ik heb op de vestiging nog niks zien liggen van de FNV. Nu weet ik dat er wel eens vestigingen zijn waar dat soort spul meteen weg wordt gehaald, maar bij ons doen ze dat niet.
Ik hoor er op het werk ook serieus niemand over, en om eerlijk te zijn was ik het al bijna weer vergeten juist doordat ik er dus eigenlijk niks over hoor.

Bij ons zijn er nu sinds een aantal weken wat wijken aangewezen als combibundel wijken, zodat mensen vast wat kunnen wennen, en de meesten zijn het er wel over eens dat het zetten toch wel sneller gaat op deze manier. Dus ja, het tegenargument zou dan vooral zijn dat het ons op den duur uren gaat kosten, maar dat is dan weer niet echt een goed argument om het tegen te houden helaas.
Op straat weet ik niet echt hoe mensen erover denken, heb pas twee mensen gesproken die ermee gelopen hebben, maar die vonden het op zich wel meevallen, alleen wat beter opletten. Volgens hen waren ze ook niet echt veel extra tijd kwijt.

Als ik puur even afga op wat ik in mijn eigen regio zie heb ik toch wel het idee dat die hele staking 1 grote mislukking gaat worden.
Ik geloof er nog steeds geen zak van dat er iemand zin heeft in dat domme vest, en daarom dat er wat postnl management loopt te stoken ofzo.
pi_181903345
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik geloof er nog steeds geen zak van dat er iemand zin heeft in dat domme vest, en daarom dat er wat postnl management loopt te stoken ofzo.
tja, dan draag je het vest gewoon niet he, het is niet verplicht om dat ding te gebruiken.
pi_181903555
Met de combibundel lijkt het mij onhandig op de arm. Hah heb ik normaliter achter de post. Ik pak de post voor een adres en schuif het achter het hah. Pak het met hah en schuif de boel in de bus.

Wij hebben nog geen combibundel en postvest trouwens.

Ik denk dat je met een combibundel een beetje aan het postvest gebonden bent.
pi_181903730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik hoor er op het werk ook serieus niemand over, en om eerlijk te zijn was ik het al bijna weer vergeten juist doordat ik er dus eigenlijk niks over hoor.
doordat 80% afhankelijk is van dat beetje geld,dan wordt het een beetje moeilijk om mee te doen
pi_181903802
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:57 schreef Yreal het volgende:
Ik geloof er nog steeds geen zak van dat er iemand zin heeft in dat domme vest, en daarom dat er wat postnl management loopt te stoken ofzo.
nieuwe aanwas komt er ook niet heel gauw,alleen als het moet(onder dwang bww/ww,etc..)door al die fraaie berichten over het bedrijf.
pi_181903813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

doordat 80% afhankelijk is van dat beetje geld,dan wordt het een beetje moeilijk om mee te doen
van de postbodes heb ik ook nog niemand gehoord die mee gaat doen
pi_181903875
Ik blijf het een schimmig kluppie vinden die tegenbeweging. Ze willen niet zeggen met hoeveel mensen ze zijn en ze vinden dat het ook niet uitmaakt of ze met 2 of 2000 zijn. Ik vind dat het wel uitmaakt: 2 mensen zijn geen beweging. Daarbij formuleren ze hun teksten wel op een manier die de indruk moet wekken dat zij spreken namens grote groepen postbezorgers. Als de BVPP hier niet achter zit dan moet het wel haast een initiatief zijn dat komt vanuit al dan niet lokaal management van PostNL zelf. Als het echt volledig eigen initiatief is van postbezorgers van PostNL dan gaat het hier om mensen die wel heel erg kritiekloos alle propagandapraat van PostNL nawauwelen. De volumes dalen dus ik besef dat reorganiseren nodig is. Tegelijkertijd denk ik ook dat de combibundel en het postvest niet de gehoopte besparing gaan opleveren, en dat het zal leiden tot een nog groter bezettingsprobleem en een slechtere bezorgkwaliteit. En dat zal uiteindelijk schadelijker zijn voor PostNL dan negatieve berichten in de media.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181904058
Mee eens Kramerica en die berichten over 80000 elektrische fietsen helpen ook niet mee als ze zo graag willen bezuinigen. Dan hadden ze beter die machines (SMX?) aan kunnen schaffen. Waren ze goedkoper uit geweest uiteindelijk.

Postnl komt niet echt geloofwaardig over voor zowel werknemers als de consument.
pi_181904251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik blijf het een schimmig kluppie vinden die tegenbeweging. Ze willen niet zeggen met hoeveel mensen ze zijn en ze vinden dat het ook niet uitmaakt of ze met 2 of 2000 zijn. Ik vind dat het wel uitmaakt: 2 mensen zijn geen beweging. Daarbij formuleren ze hun teksten wel op een manier die de indruk moet wekken dat zij spreken namens grote groepen postbezorgers. Als de BVPP hier niet achter zit dan moet het wel haast een initiatief zijn dat komt vanuit al dan niet lokaal management van PostNL zelf. Als het echt volledig eigen initiatief is van postbezorgers van PostNL dan gaat het hier om mensen die wel heel erg kritiekloos alle propagandapraat van PostNL nawauwelen. De volumes dalen dus ik besef dat reorganiseren nodig is. Tegelijkertijd denk ik ook dat de combibundel en het postvest niet de gehoopte besparing gaan opleveren, en dat het zal leiden tot een nog groter bezettingsprobleem en een slechtere bezorgkwaliteit. En dat zal uiteindelijk schadelijker zijn voor PostNL dan negatieve berichten in de media.
als ik het goed geanalyseerd heb(kan er naast zitten)komen de meeste "leden" van die postvestclub
pi_181904263
Kijk, Kramerica kan dat allemaal heel goed verwoorden _O_

Tuurlijk mogen mensen een andere mening hebben, maar dat gejubel van sommigen vind ik erg verdacht. Dat vond ik bij die beheerder van de Postvest Facebook groep al, en toen verscheen ze ineens ook in een officieel filmpje. Zij is nu ook aanhanger van de tegenbeweging, ja dat vind ik allemaal wat verdacht. Ik geloof best dat er mensen zijn die het vest fijn vinden, zeker als mensen bepaalde fysieke klachten hadden waarbij dat vest juist wat belasting wegneemt op die plekken, dat begrijp ik nog wel. Maar het gaat er bij mij niet in dat er echt veel mensen zijn die dit fijn vinden werken en alles zo positief vinden.

Die Facebook groep is ook wel echt een lachertje. Die beheerder was naar een fysio geweest en die had het vest 'goedgekeurd' en vond het een mooie oplossing, maar de uitkomsten van het ergonomisch onderzoek dat de FNV laatst had laten uitvoeren waren niet welkom op de pagina. Ook waren de oproepen tot actie en staking niet welkom, vakbondberichten mochten niet geplaatst/gedeeld worden. En dan nu dit dus weer wel. Daar zit ook gewoon duidelijk een bepaalde agenda achter :N

Die staking.... tja, die gaat inderdaad wel floppen denk ik. Met of zonder deze tegenactie. Maar dit strijkt een heleboel collega's nu wel tegen de haren in.

Ik ben zelf ingepland op de dienst van iemand die vakantie heeft, dus als ik dan niet ga staken krijg ik iig geen wijken van iemand die het wel doet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181904712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:18 schreef Rafierafie het volgende:
De propagandamachine staat niet stil: Postspreiding niet bij brievenbuspakjes
Uit dezelfde bron: 'We passen onze dienstverlening continu aan. Aan de aanhoudende volumedaling en aan de behoeften van onze klanten om de post betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar te houden. Ook op de langere termijn willen we namelijk het service- en kwaliteitsniveau kunnen bieden waar onze klanten om vragen. Dat maakt dat we deze verandering nu voorbereiden'.

Sinds bij ons de codeerregel is ingevoerd is de kwaliteit dramatisch achteruit gegaan.
Het aantal foutlopers is met minstens een factor tien gestegen. Soms ben je aan het eind van je wijk een kwartier bezig met herstelstickers schrijven.

Die herstelpost doorloopt meerdere keren het bezorgproces, en loopt dus vertraging op.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze manier van werken (a) kosten bespaart, immers er moet meer werk worden verricht, omdat post meerdere keren het proces doorloopt, en (b) het kwaliteitsniveau biedt waar onze klanten om vragen, omdat post er langer over doet dan de klant verwacht.

Als bezorger word je er tegenwoordig al door (boze) bewoners op aangesproken dat hun post dagen te laat wordt bezorgd. Zelfs spoedeisende post (bijvoorbeeld rouwpost) komt dagen later aan omdat die eerst, blijkbaar, in een verkeerde wijk terecht kwam vanwege problemen met de codeerregel.

Als je tijdens het bezorgen een beetje op de datumstempels let dan kun je zien dat post soms wel een week onderweg is, zelfs postzegelpost die eigenlijk binnen 24 uur bezorgd had moeten worden.

Dus ik heb moeite met de juichverhalen uit de koker van PostNL. Ofwel hebben ze geen idee dat het op de werkvloer en op straat een puinhoop is, ofwel spiegelen ze welbewust de zaken mooier voor dan ze zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 19:09:56 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181904820
leuk en aardig met te late rouwpost, maar dan hebben meerdere mensen hun werk niet goed gedaan. De sorteerder die niet extra oplet bij rouwpost, de bezorger die de boel weer in de bus gooit ipv een tc aan zijn jas te trekken en degenen die de sorteerder en bezorger opgeleid hebben, want die moeten de juiste procedures mededelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181904824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:03 schreef blijevis het volgende:

[..]

Uit dezelfde bron: 'We passen onze dienstverlening continu aan. Aan de aanhoudende volumedaling en aan de behoeften van onze klanten om de post betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar te houden. Ook op de langere termijn willen we namelijk het service- en kwaliteitsniveau kunnen bieden waar onze klanten om vragen. Dat maakt dat we deze verandering nu voorbereiden'.

Sinds bij ons de codeerregel is ingevoerd is de kwaliteit dramatisch achteruit gegaan.
Het aantal foutlopers is met minstens een factor tien gestegen. Soms ben je aan het eind van je wijk een kwartier bezig met herstelstickers schrijven.

Die herstelpost doorloopt meerdere keren het bezorgproces, en loopt dus vertraging op.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat deze manier van werken (a) kosten bespaart, immers er moet meer werk worden verricht, omdat post meerdere keren het proces doorloopt, en (b) het kwaliteitsniveau biedt waar onze klanten om vragen, omdat post er langer over doet dan de klant verwacht.

Als bezorger word je er tegenwoordig al door (boze) bewoners op aangesproken dat hun post dagen te laat wordt bezorgd. Zelfs spoedeisende post (bijvoorbeeld rouwpost) komt dagen later aan omdat die eerst, blijkbaar, in een verkeerde wijk terecht kwam vanwege problemen met de codeerregel.

Als je tijdens het bezorgen een beetje op de datumstempels let dan kun je zien dat post soms wel een week onderweg is, zelfs postzegelpost die eigenlijk binnen 24 uur bezorgd had moeten worden.

Dus ik heb moeite met de juichverhalen uit de koker van PostNL. Ofwel hebben ze geen idee dat het op de werkvloer en op straat een puinhoop is, ofwel spiegelen ze welbewust de zaken mooier voor dan ze zijn.
daarom duikt de media er ook bovenop
pi_181904835
tja, ze kunnen moeilijk eerlijk gaan zeggen dat ze kwaliteit niet meer belangrijk vinden. Wij zien dat natuurlijk wel, maar om dat dan naar buiten te brengen....Niet lang geleden waren pakjes nog superbelangrijk, evenals de voetbal international of de boerderij of zo. Dan moest er alles aan gedaan worden om te zorgen dat dat nog wel meeging die dag. Nu is het "oh, de wijk is al klaar? Nou, jammer, morgen weer een dag, want los meegeven in de rode bak doen we niet meer aan, behalve dan voor rouwpost of medische post".

Wat dat betreft is het wel handig die app waarin je kunt zien welke post je zou moeten krijgen. Ik had woensdag iets moeten ontvangen, maar heb het nog steeds niet. Ben benieuwd bij wie mijn bezorger het dan in de bus heeft gegooid.
pi_181904904
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
leuk en aardig met te late rouwpost, maar dan hebben meerdere mensen hun werk niet goed gedaan. De sorteerder die niet extra oplet bij rouwpost, de bezorger die de boel weer in de bus gooit ipv een tc aan zijn jas te trekken en degenen die de sorteerder en bezorger opgeleid hebben, want die moeten de juiste procedures mededelen.
De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?

De werkinstructie zegt: de sorteermachine maakt geen fouten dus het is verboden om tijd te verspillen aan het controleren van machinepost. In werkelijkheid maakt de sorteermachine wel fouten.

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 14-09-2018 19:27:00 ]
pi_181904930
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
leuk en aardig met te late rouwpost, maar dan hebben meerdere mensen hun werk niet goed gedaan. De sorteerder die niet extra oplet bij rouwpost, de bezorger die de boel weer in de bus gooit ipv een tc aan zijn jas te trekken en degenen die de sorteerder en bezorger opgeleid hebben, want die moeten de juiste procedures mededelen.
Dingen vertellen bij opleiding heeft ook niet altijd het gewenste resultaat. Ik heb de afgelopen paar maanden best wat bezorgers opgeleid, en ik heb toch meerdere keren meegemaakt dat ze later bepaalde dingen niet meer wisten of dingen verkeerd deden, terwijl ik zeker wist dat ik het uitgelegd had :P

Eentje had bijvoorbeeld niet door dat ze haar uitloop kon plussen. Dat laat ik altijd de eerste dag meteen zien, dan kijken we samen op de app hoe lang we erover hebben gedaan en plus ik terwijl de nieuwe collega mee kijkt. Dat soort dingen dus. Snap ook best dat niet alle info blijft hangen ;)

Als het goed is krijgen ze daarom ook nog een zakboekje, en hebben ze een of ander online trainingsprogramma. Dat moeten ze eigenlijk al afgerond hebben voordat ze mee lopen, maar dat gaat ook nogal eens mis. Dan kregen ze het niet voor elkaar, of ze hadden er geen tijd voor gehad :') of ze hadden hem juist wel gedaan en zeiden bij alles dat ik uit probeerde te leggen: Ja dat weet ik al! Tja :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 19:22:55 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181905038
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?
beide
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181905068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?
voornamelijk bij de sorteerder. Met pakjes niet, maar bij een rouwkaart die je ertussen moet zetten hoor je over het algemeen wel te zien dat het niet klopt omdat de laatste cijfers van die code dan 9 van de 10 keer niet overeenkomen met de cijfers van de rest van het vakje wat je aan het zetten bent.
pi_181905079
Dat wordt ook nog wel wat trouwens, opleiden. Ik ben niet van plan om met het vest te gaan werken, maar met opleiden moet ik dan nieuwe bezorgers zeker wel laten zien hoe ze het vest moeten gebruiken :') of moet ik ze alle mogelijke werkmethodes laten zien..... nee vast niet, PostNL wil bij voorkeur natuurlijk wel dat men het vest gebruikt :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181905787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

De sorteerder let wel goed op, maar let op het verkeerde ding: hij of zij mag alleen maar naar het laatste stukje van de codeerregelcode kijken, en als die niet klopt gaat het mis. Ligt het probleem dan bij de sorteerder, of bij de werkmethode?

De werkinstructie zegt: de sorteermachine maakt geen fouten dus het is verboden om tijd te verspillen aan het controleren van machinepost. In werkelijkheid maakt de sorteermachine wel fouten.
Dat klopt ook niet. Er zijn veel TL's Voorbereiden die dat zeggen, dat je alleen maar naar de laatste cijfertjes mag kijken. Maar het is wel degelijk de bedoeling dat ze ook een stapje terug kijken. Ik neem het de voorbereiders niet kwalijk. Want als hun teamleider dat zegt, waarom zou je er dan tegenin gaan? En je hoeft ook niet van een vreemde forumbewoner aan te nemen die wat anders zegt dan jouw teamleider... Toch jammer dat dat zo spaak loopt.
Net als die wijd verbreide fabel dat een voorbereider geen fout mag herstellen als hij/zij die ziet. Dat mag wel degelijk. Je mag alleen niet meer 'vlooien'. Maar alweer, er zijn zoveel teamleiders binnen die zeggen dat je geen fout mag herstellen al zie je er vijf. Ik heb het ze in Amsterdam zelf horen beweren. Gewoon balen, want die voorbereiders leveren slechtere kwaliteit af dan ze zelf willen. En de postbezorgers balen omdat ze weer fouten in hun bundels hebben.
pi_181905810
En mijn TL aan zijn jasje trekken bij een rouwkaart helpt ook niet. Die zegt gewoon dat ik moet stickeren en terug in de brievenbus moet gooien. Wat moet je dan nog?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 september 2018 @ 20:20:20 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181906015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:10 schreef SnawyHoulet het volgende:
En mijn TL aan zijn jasje trekken bij een rouwkaart helpt ook niet. Die zegt gewoon dat ik moet stickeren en terug in de brievenbus moet gooien. Wat moet je dan nog?
oranje kaart invullen, omdat jouw TC zijn werk niet goed doet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 september 2018 @ 20:35:34 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181906306
Voor rouwkaarten bel ik ook altijd. Maar tegenwoordig worden we geacht te kijken of die haast hebben en anders mogen ze inderdaad in de brievenbus. En ja, ik vind het heel ongemakkelijk.

Wat betreft voorstanders van het postvest. Buiten de testgebieden worden de vesten eigenlijk alleen maar uitgedeeld aan mensen die er baat bij zouden kunnen hebben. Dus scooterrijders, mensen met rugklachten enzo. Als je dan voordeel merkt ben je ook meteen wel een stuk positiever.

Overigens staat er in die vrije mening groep sinds vanmiddag een poll. Die laat toch heel veel mensen zien die het niet zien zitten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181906704
quote:
Die link lijkt niet te werken.
pi_181906767
quote:
Het is voorbereiden en bezorgen op zaterdag. Wordt hier nu de ouderwetsche zaterdagpostbode weer in ere hersteld?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181913581
Kan/mag ik HAH weigeren te bezorgen? Ik heb de laatste tijd vaak van die dunne klote flyertjes van bijv. de New York Pizza en i.c.m de "normale" AH Bonus is dit echt een ramp. Het is zelfs een keer voorgekomen dat mijn plus tijd afgekeurd werd omdat ik langer deed over een wijk dan normaal vanwege het gehannes met die (vaak grote) dunne flyertjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door Originele_gebruikersnaam op 15-09-2018 02:02:53 ]
pi_181914447
Nee, je mag de hah niet weigeren. Dat moet bezorgd worden. Er is ook rekening mee gehouden met de tijd en er vinden ook af en toe controles plaats of hah bezorgd wordt.

Maar plustijd moeten ze altijd goedkeuren. Gewerkte tijd is betaalde tijd!

Wat ik doe als ik om de een of andere reden meer moet plussen dan gewoonlijk (rot hah of een mailing etc.) is even een mailtje of appje naar TC erachteraan sturen met waarom het de spuigaten uitliep.

Dan kan de tc zich ook verantwoorden (die van mij zegt dat hij het bij zijn baas moet verantwoorden. Zijn woorden) en dan zou de tijd alsnog goedgekeurd moeten worden.

Misschien even alsnog proberen het goedgekeurd te krijgen. Iedereen zal wel meertijd nodig hebben gehad.
pi_181915141
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 01:55 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Kan/mag ik HAH weigeren te bezorgen? Ik heb de laatste tijd vaak van die dunne klote flyertjes van bijv. de New York Pizza en i.c.m de "normale" AH Bonus is dit echt een ramp. Het is zelfs een keer voorgekomen dat mijn plus tijd afgekeurd werd omdat ik langer deed over een wijk dan normaal vanwege het gehannes met die (vaak grote) dunne flyertjes.
Weigeren mag, maar dan hoef je niet meer terug te komen, HAH = inkomsten dus heilig. Wat betreft je plustijd (pluktijd maakt de spellingscontrole er van): oranje kaart invullen en vragen of TC het even voor komt doen.
pi_181915164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is voorbereiden en bezorgen op zaterdag. Wordt hier nu de ouderwetsche zaterdagpostbode weer in ere hersteld?
misschien dat hij er even uit lag
pi_181915184
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 07:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Nee, je mag de hah niet weigeren. Dat moet bezorgd worden. Er is ook rekening mee gehouden met de tijd en er vinden ook af en toe controles plaats of hah bezorgd wordt.

Maar plustijd moeten ze altijd goedkeuren. Gewerkte tijd is betaalde tijd!

Wat ik doe als ik om de een of andere reden meer moet plussen dan gewoonlijk (rot hah of een mailing etc.) is even een mailtje of appje naar TC erachteraan sturen met waarom het de spuigaten uitliep.

Dan kan de tc zich ook verantwoorden (die van mij zegt dat hij het bij zijn baas moet verantwoorden. Zijn woorden) en dan zou de tijd alsnog goedgekeurd moeten worden.

Misschien even alsnog proberen het goedgekeurd te krijgen. Iedereen zal wel meertijd nodig hebben gehad.
die controles zijn elke dag,dit wordt o.a. door panelleden doorgegeven
pi_181915828
Er staan hier in mijn stadsdeel nog 9 wijken open vandaag. ^O^
Misschien willen de aanhangers van #tegenbeweging die wijken op maandag weglopen. Tenslotte is het beter voor het bedrijf als de boel niet tot dinsdag blijft staan.
pi_181916993
Hier op mijn depot staat zowaar niet eens wat open! Wacht nog wel op het berichtje dat ik kan gaan starten. Vorige week geen antwoord gehad op mijn verzoek (daar reageren ze eigenlijk ook nooit op, maar dan gebeurt het wel gewoon), en toen zat ik voor niets te wachten. Van de week vd planner bevestiging gehad dat ik er nu 1 eerder ga krijgen, maar normaal zijn ze dan wel eerder dan dit. Misschien is het druk :X

Ennnn het is er :P

[ Bericht 5% gewijzigd door VixenFromHell op 15-09-2018 11:09:27 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181917330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 08:42 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

die controles zijn elke dag,dit wordt o.a. door panelleden doorgegeven
En daarom staat er in de nieuwsbrief elke week dat HAH niet gedaan word _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_181918661
Hier werd geklaagd over missers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181920459
Och ik heb na 10 maanden nog steeds 30 te kort ofzo. Ongelooflijk is dat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181920780
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is voorbereiden en bezorgen op zaterdag. Wordt hier nu de ouderwetsche zaterdagpostbode weer in ere hersteld?
Ja het is ouderwetse zaterdagpostbode. Hier zijn er dit jaar al een paar zaterdagwerkers aangenomen. @ophaling het is dus bijv van 7 tot 11 voorbereiden en daarna van 11 tot 2 een wijkje wegbrengen. Een werkdag van 8 uur dus.
pi_181921907
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ja het is ouderwetse zaterdagpostbode. Hier zijn er dit jaar al een paar zaterdagwerkers aangenomen. @ophaling het is dus bijv van 7 tot 11 voorbereiden en daarna van 11 tot 2 een wijkje wegbrengen. Een werkdag van 8 uur dus.
Tegen het ouderwetse tarief, ook?
pi_181921911
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:12 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Tegen het ouderwetse tarief, ook?
Ja, cao zaterdagbestellers
pi_181922117
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:12 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ja, cao zaterdagbestellers
Dat is dan wel weer mooi!

(Zie binnen een straal van 3 km van mijn postcode in Arnhem een vacature in Lelystad, dan weet ik alweer genoeg....)

[ Bericht 11% gewijzigd door diesnelle op 15-09-2018 18:28:50 ]
pi_181936275
Als ik zo naar dat plaatje kijk denk ik dat de kar met post gestolen en gedumpt is. Vanwege de inhoud van de enveloppen en doosjes.

Als het een bezorger was, dan wordt hij wel herkend op de foto. En ze kunnen aan het rooster zien wie daar in die wijk op die dag gelopen heeft.

Ben benieuwd of er nog een aanvulling op dat 'artikel' komt. Een reactie van Postnl of zoiets.

Bezorger heeft geen Postnl kleding aan. Zelfs geen hesje. Vandaar dat ik denk dat de kar gestolen is.

Bij ons krijgen zelfs de zomerhulpen een hesje. Of iets te leen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2018 @ 10:05:46 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181936316
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Als ik zo naar dat plaatje kijk d3nk ik dat de kar met post gestolen en gedumpt is. Vanwege de inhoud van de enveloppen en doosjes.

Als het een bezorger was, dan wordt hij wel herkend op de foto. En ze kunnen aan het rooster zien wie daar in die wijk op die dag gelopen heeft.

Ben benieuwd of er nog een aanvulling op dat 'artikel' komt. Een reactie van Postnl of zoiets.
Wij vinden het heel erg vervelend wat er gebeurd is en zullen alle post zo snel mogelijk alsnog bezorgen. Wij bieden excuses aan alle getroffenen aan en tegen de bezorger in kwestie zijn gepaste maatregelen getroffen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181936345
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Als ik zo naar dat plaatje kijk d3nk ik dat de kar met post gestolen en gedumpt is. Vanwege de inhoud van de enveloppen en doosjes.

Als het een bezorger was, dan wordt hij wel herkend op de foto. En ze kunnen aan het rooster zien wie daar in die wijk op die dag gelopen heeft.

Ben benieuwd of er nog een aanvulling op dat 'artikel' komt. Een reactie van Postnl of zoiets.
Volgens mij zit er post van verschillende datums bij. Op de foto zie ik die van gisteren. Dus kan niet 1x gestolen zijn. Hier dragen wel meer bezorgers geen postkleren. Ik ben toch bang dat het de bezorger is... maar dat hij herkend gaat worden is zeker.
pi_181936364
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2018 10:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zullen alle post zo snel mogelijk alsnog bezorgen.
Voor zover ze de inhoud met de opengescheurde enveloppen kunnen matchen
pi_181936367
Ter aanvulling: ik lees inderdaad dat er een tas bij zat met post vanaf eind augustus. Dat maakt het minder aannemelijk dat het een dief is geweest.

@Peterselieman, ja dat zal de reactie wel zijn.
pi_181937111
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 10:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Als ik zo naar dat plaatje kijk denk ik dat de kar met post gestolen en gedumpt is. Vanwege de inhoud van de enveloppen en doosjes.

Als het een bezorger was, dan wordt hij wel herkend op de foto. En ze kunnen aan het rooster zien wie daar in die wijk op die dag gelopen heeft.

Ben benieuwd of er nog een aanvulling op dat 'artikel' komt. Een reactie van Postnl of zoiets.

Bezorger heeft geen Postnl kleding aan. Zelfs geen hesje. Vandaar dat ik denk dat de kar gestolen is.

Bij ons krijgen zelfs de zomerhulpen een hesje. Of iets te leen.
ik heb ook nooit postnl kleding aan, dat zegt weinig.
Blijf het alleen altijd apart vinden dat mensen het dan ergens openbaar dumpen. Als je het dan niet wilt bezorgen, vernietig het dan of zo ipv op deze manier.
Ik bedoel, ik kan me er sowieso weinig bij voorstellen dat je dit zou doen, maar op deze manier weet je toch wel zeker dat ze erachter gaan komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2018 @ 10:53:19 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181937250
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb ook nooit postnl kleding aan, dat zegt weinig.
Blijf het alleen altijd apart vinden dat mensen het dan ergens openbaar dumpen. Als je het dan niet wilt bezorgen, vernietig het dan of zo ipv op deze manier.
Ik bedoel, ik kan me er sowieso weinig bij voorstellen dat je dit zou doen, maar op deze manier weet je toch wel zeker dat ze erachter gaan komen.
mja, als mensen hun post missen ga je er uiteindelijk wel achter komen.

Het zal aan mij liggen, maar het bezorgen van de post gaat over het algemeen sneller en makkelijker dan een deel van de post wegmoffelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181937259
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb ook nooit postnl kleding aan, dat zegt weinig.
Blijf het alleen altijd apart vinden dat mensen het dan ergens openbaar dumpen. Als je het dan niet wilt bezorgen, vernietig het dan of zo ipv op deze manier.
Ik bedoel, ik kan me er sowieso weinig bij voorstellen dat je dit zou doen, maar op deze manier weet je toch wel zeker dat ze erachter gaan komen.
Gelukkig zijn de figuren die zo dom zijn dat ze het een goed idee vinden om post open te maken en te dumpen, ook zo dom dat ze dat niet kunnen bedenken. Dit heldere licht deed het zelfs pal voor een bewakingscamera.
pi_181937403
Ik lees net in een van die FB groepen dat iemand gepost heeft dat het om een 'vriend' gaat die de bezorger heeft geholpen. Ene Ursula had dat ergens gelezen.

Het verhaal wordt steeds bizarder. (Is dat een woord?) _O-
pi_181937615
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 11:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik lees net in een van die FB groepen dat iemand gepost heeft dat het om een 'vriend' gaat die de bezorger heeft geholpen. Ene Ursula had dat ergens gelezen.

Het verhaal wordt steeds bizarder. (Is dat een woord?) _O-
Is wel bizar, maar het klinkt ook gelogen.
pi_181937831
Als het wel waar blijkt te zijn, dan zit die bezorger nu flink in de pinarie.
pi_181937840
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:47 schreef gelestipjes het volgende:
ik heb ook nooit postnl kleding aan,
dat ben je wel verplicht
pi_181937851
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 11:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Als het wel waar blijkt te zijn, dan zit die bezorger nu flink in de pinarie.
ik zie ook een grijze tas
pi_181937897
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:26 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ik zie ook een grijze tas
Hier gebruiken we de grijze tassen ook nog omdat er meestal te weinig oranje tassen zijn.
pi_181937920
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:53 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn de figuren die zo dom zijn dat ze het een goed idee vinden om post open te maken en te dumpen, ook zo dom dat ze dat niet kunnen bedenken. Dit heldere licht deed het zelfs pal voor een bewakingscamera.
ze hebben nog steeds het idee dat er geld tussen de kaarten zitten.
verder al vaker gezegd als je 2 armen en 2 benen hebt ben je aangenomen,verantwoordelijkheidsgevoel is vaak ver te zoeken,zeker nu ben die cb ellende
pi_181938068
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:26 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat ben je wel verplicht
zal best, ik kom geregeld een teamcoach tegen, er wordt nooit wat van gezegd.
pi_181938082
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 11:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Als het wel waar blijkt te zijn, dan zit die bezorger nu flink in de pinarie.
dat zit ie sowieso al. Je mag immers ook niet zomaar iemand mee laten helpen bezorgen.
Maar ik geloof er ook weinig van dat het "een vriend" was.
pi_181938112
Zou best kunnen dat het niet de waarheid is. Die tc van dat gebied, die ziet dat zo wie dat is.
pi_181938664
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 01:55 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Kan/mag ik HAH weigeren te bezorgen? Ik heb de laatste tijd vaak van die dunne klote flyertjes van bijv. de New York Pizza en i.c.m de "normale" AH Bonus is dit echt een ramp. Het is zelfs een keer voorgekomen dat mijn plus tijd afgekeurd werd omdat ik langer deed over een wijk dan normaal vanwege het gehannes met die (vaak grote) dunne flyertjes.
Is dit soort bullshit nog steeds aan de gang? :{

Maar je moet wel al je zooi bezorgen ja, hoe vervelend het materiaal ook mag zijn. Simpel gezegd: dat is nou eenmaal de essentie van je werk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 08:40 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Weigeren mag, maar dan hoef je niet meer terug te komen, HAH = inkomsten dus heilig. Wat betreft je plustijd (pluktijd maakt de spellingscontrole er van): oranje kaart invullen en vragen of TC het even voor komt doen.
Die hele oranje kaart is toch ook een grap? Jij geeft tijd op, wordt niet uitbetaald en dan moet je een kaart in gaan vullen waarop je je verhaaltje doet en gaan ze kijken of je het alsnog krijgt of niet. Dat lijkt mij nogal in strijd met het 'gewerkte tijd is betaalde tijd'-principe. 8)7

Al schrijf je 10 uur voor een wijk van 10 minuten.... Dat ze dan even aan je komen vragen wat er in godsnaam gebeurd is is logisch maar dat gesteggel over minuten en dat je van elke seconde plustijd moet verantwoorden hoe dat komt, man man man.

Wat dat betreft ben ik blij dat ik er niet meer werk. Ik zit nu alweer met een kloppende ader op mijn voorhoofd. :')
pi_181938988
Ja wat dat betreft komt het hele gehannes met plussen en minnen erg neerbuigend over. Alsof de laagstbetaalden, omdat ze het minst verdienen, onbetrouwbaar zijn. Ze zijn bang dat we meer gaan claimen dan we verdienen. Omdat we al zo weinig verdienen.. Het hele verhaal van plus en min is uit wantrouwen ontstaan.

Ik vermoed dat ze dit nooit bij de top zullen gaan uitproberen. Die zullen ook wel hun uren moeten verantwoorden. Maar zoals ik schrijf, gaat het dan om uren.

Ik ben nog steeds voor een basistijd van nul. Startknop aan wanneer je hem aan moet zetten, knop uit zodra je klaar bent met je werk en die tijd uitbetaald krijgen.

Uiteraard wel even goed kortsluiten wanneer knop aan gaat en wanneer hij uit mag en dat geldt dan voor alle bezorgers in heel Nederland.

[ Bericht 18% gewijzigd door Globetrottertje op 16-09-2018 12:43:13 ]
pi_181939155
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 10:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ik heb ook nooit postnl kleding aan, dat zegt weinig.
Blijf het alleen altijd apart vinden dat mensen het dan ergens openbaar dumpen. Als je het dan niet wilt bezorgen, vernietig het dan of zo ipv op deze manier.
Ik bedoel, ik kan me er sowieso weinig bij voorstellen dat je dit zou doen, maar op deze manier weet je toch wel zeker dat ze erachter gaan komen.
Onderschat niet het vermogen van mensen om dom of onnozel te zijn :P

Die denken oprecht: dat vergaat wel, wordt niet gevonden of iets anders wat hopeloos naļef is.
En ook de wat slimmere mens doet soms willens en wetens domme dingen waarvan ze weten dat het uiteindelijk slecht af gaat lopen. Sommigen zal het gewoon niet boeien en doen het zolang ze er mee wegkomen. De praktijk bewijst dat het soms héél lang kan duren voordat iemand gesnapt wordt.

Ik ken zelfs een voormalige medewerkster die er een gewoonte van maakte om pakketjes van bol ed te verdonkeremanen en nooit betrapt is. Hoorde ik van haar ex-vriend nadat ze weg was gegaan bij de post. De reden was dat ze altijd financieel krap zat, ze bleek niet helemaal te sporen en gebruikte regelmatig drugs. Tja, dat soort mensen zijn eerder geneigd gekke dingen te doen.

Maffe was dat je dat helemaal niet van haar zou verwachten. Ze werkte hard, was niet vies van de minder leuke karweitjes, was flexibel, graag gezien bij de collega's en de leiding.
pi_181939409
En die lui kunnen ook altijd nog weer terugkeren bij Postnl of bij een ander postbedrijf starten.

Wij hadden een kerel die pakketten ontvreemde. Uiteindelijk betrapt en ontslagen en daarna kon hij voor een flink aantal uren meer bij Van Straaten terecht.

Een andere vent kon zijn poten niet thuishouden. Zat aan een paar dames op mijn depot. (Gelukkig voor hem, liet hij mij met rust) hij is overgeplaatst naar een ander depot waar hij hetzelde deed. Kreeg geen contractverlenging en nu een jaar later hoor ik van een van zijn slachtoffers dat hij weer begonnen is bij Postnl. Nu weer bij een ander depot onder dezelfde tc. :(

Bij ons wordt ook wel met twee maten gemeten. Die griezel mag terugkomen, maar een dame, echt een goede bezorgster die afgelopen mei was begonnen kreeg geen contractverlenging omdat ze weigerde flexibel te worden. De wijk die ze deed lag open en ze deed het hartstikke goed. Ze had alleen rust en routine en hetzelfde ritme nodig vanwege een mentaal iets. Geen probleem zolang ze het maar bij dezelfde wijk hield.

Toch kon zij ophoepelen. Helaas. Iedereen bij ons vind het erg jammer.

[ Bericht 25% gewijzigd door Globetrottertje op 16-09-2018 13:04:28 ]
pi_181939566
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:38 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik ben nog steeds voor een basistijd van nul. Startknop aan wanneer je hem aan moet zetten, knop uit zodra je klaar bent met je werk en die tijd uitbetaald krijgen.
Maar als de basistijd voor alle wijken 0 is, hoe moet de planner dan weten hoeveel wijken jij moet lopen om aan je uren te komen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181939611
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja wat dat betreft komt het hele gehannes met plussen en minnen erg neerbuigend over. Alsof de laagstbetaalden, omdat ze het minst verdienen, onbetrouwbaar zijn. Ze zijn bang dat we meer gaan claimen dan we verdienen. Omdat we al zo weinig verdienen.. Het hele verhaal van plus en min is uit wantrouwen ontstaan.

Ik vermoed dat ze dit nooit bij de top zullen gaan uitproberen. Die zullen ook wel hun uren moeten verantwoorden. Maar zoals ik schrijf, gaat het dan om uren.

Ik ben nog steeds voor een basistijd van nul. Startknop aan wanneer je hem aan moet zetten, knop uit zodra je klaar bent met je werk en die tijd uitbetaald krijgen.

Uiteraard wel even goed kortsluiten wanneer knop aan gaat en wanneer hij uit mag en dat geldt dan voor alle bezorgers in heel Nederland.

tja, toch is dat ook wel een beetje dubbel. Ik heb op zich niet zoveel problemen met hoe het nu gaat eigenlijk.
Denk dat veel mensen wel meer tijd door zouden geven dan nu als er niet een soort van standaardtijd zou zijn. En dan ben je dus weer mooi genaaid als je een snelle loper bent en word je ervoor beloond als je heel erg traag bent. Krijgt iemand die niet vooruit te branden is ineens 3 uur betaald, en iemand die snel is maar 2 uur. Ik vind dat niet erg redelijk.

Ik zie dat met voorbereiden ook wel. Ik ben op zich niet voor normtijden daar, omdat die vaak voor geen meter kloppen, maar aan de andere kant voelt het wel erg oneerlijk als je op een daldag een kast moet delen met iemand anders, maar die ander is zo traag dat die helemaal niet meer toekomt aan die extra kast, en dat jij die dus helemaal alleen moet doen, en dat je dan alsnog eerder klaar bent ook dan die ander, en dat die ander dan vervolgens dus meer tijd betaald krijgt voor minder werk.

Bij ons stellen teamcoaches wel eens voor dat ze, als iemand heel vaak extra tijd doorgeeft bij bezorgen, een keer meegaan. 9 van de 10 keer wil de postbezorger dat dan niet en komen ze ineens met allerlei uitvluchten over waarom dat niet kan.
pi_181939619
Een planner weet wel ongeveer hoelang je over een wijk doet. Dan moet hij of zij er maar een lijst bij houden. De meesten hebben een vaste wijk(en)

Vroegah kreeg je een contract voor bijvoorbeeld 15 uur en twee wijken per dag. Toen hadden we ook geen plus en min. Was ook niet ideaal. Maar je weet wel ongeveer hoelang er over een wijk wordt gedaan gemiddeld.
pi_181939627
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:04 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar als de basistijd voor alle wijken 0 is, hoe moet de planner dan weten hoeveel wijken jij moet lopen om aan je uren te komen?
Basistijd 0 is waardeloos. Dan snij je jezelf alleen maar in de vingers als je de turbo erop zet.
pi_181939746
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 12:56 schreef Globetrottertje het volgende:
En die lui kunnen ook altijd nog weer terugkeren bij Postnl of bij een ander postbedrijf starten.

Wij hadden een kerel die pakketten ontvreemde. Uiteindelijk betrapt en ontslagen en daarna kon hij voor een flink aantal uren meer bij Van Straaten terecht.

Een andere vent kon zijn poten niet thuishouden. Zat aan een paar dames op mijn depot. (Gelukkig voor hem, liet hij mij met rust) hij is overgeplaatst naar een ander depot waar hij hetzelde deed. Kreeg geen contractverlenging en nu een jaar later hoor ik van een van zijn slachtoffers dat hij weer begonnen is bij Postnl. Nu weer bij een ander depot onder dezelfde tc. :(

Bij ons wordt ook wel met twee maten gemeten. Die griezel mag terugkomen, maar een dame, echt een goede bezorgster die afgelopen mei was begonnen kreeg geen contractverlenging omdat ze weigerde flexibel te worden. De wijk die ze deed lag open en ze deed het hartstikke goed. Ze had alleen rust en routine en hetzelfde ritme nodig vanwege een mentaal iets. Geen probleem zolang ze het maar bij dezelfde wijk hield.

Toch kon zij ophoepelen. Helaas. Iedereen bij ons vind het erg jammer.
Poten niet thuishouden?!? Die greep gewoon de dames bij de kont/borsten? :X
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2018 @ 13:13:52 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181939756
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Een planner weet wel ongeveer hoelang je over een wijk doet. Dan moet hij of zij er maar een lijst bij houden. De meesten hebben een vaste wijk(en)
Een planner weet dat helemaal niet. Iemand die een vaste wijk heeft weet dat wel.

Ikzelf kon bij het zien van de tijd van een wijk al direct zeggen of het haalbaar was, krap ging worden of onmogelijk was. Dat is jarenlange ervaring. Naar de actuele tijden keek ik pas aan het eind van de loop.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181939984
Daarom zou de planner wel een lijstje moeten hebben.

Maar ik snap wel de voors en tegens van een nul basistijd.

Die griezel btw kon niet alleen zijn poten niet thuishouden, hij stalkte mijn collega ook. Zij is een flexibele en hij hield gewoon via mijnwerk bij waar ze liep en welk depot. Kon hij langs fietsen. En hij ging ook vaak langs haar huis.

En die is dus gewoon weer sinds 1 september in dienst. :o

Hij is eind zestig en mijn gestalkte collega rond de 35. Bovendien is die vent nog getrouwd ook.
pi_181940146
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 13:06 schreef gelestipjes het volgende:

Bij ons stellen teamcoaches wel eens voor dat ze, als iemand heel vaak extra tijd doorgeeft bij bezorgen, een keer meegaan. 9 van de 10 keer wil de postbezorger dat dan niet en komen ze ineens met allerlei uitvluchten over waarom dat niet kan.
Dat hadden ze bij ons ooit eens uitbesteed aan mij. Moest ik met verschillende bezorgers mee gaan lopen om te kijken hoe ze het deden. Best lullig vond ik dat :')

Zat er eentje tussen die gewoon idd erg traag was. Bleek een combi van fysiek gewoon niet meer helemaal fit zijn en niet heel efficiėnt werken. Was alleen stronteigenwijs dus die nam geen verbetertips aan. Dus ik hield op een gegeven moment gewoon ook maar m'n kop dicht :P .

Rest van mensen waar ik mee mee liep werkten gewoon normaal. Het enige wat ik daar op aan zou kunnen merken is dat ze niet in een halve looppas werkten.

Ze waren niet blij met mijn bevindingen op kantoor en hadden volgens mij de indruk dat ik de mensen een hand boven het hoofd hield. Het kon natuurlijk nooit aan de optimistische inschattingen van PostNL liggen :D
pi_181940202
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Daarom zou de planner wel een lijstje moeten hebben.

Maar ik snap wel de voors en tegens van een nul basistijd.

Die griezel btw kon niet alleen zijn poten niet thuishouden, hij stalkte mijn collega ook. Zij is een flexibele en hij hield gewoon via mijnwerk bij waar ze liep en welk depot. Kon hij langs fietsen. En hij ging ook vaak langs haar huis.

En die is dus gewoon weer sinds 1 september in dienst. :o

Hij is eind zestig en mijn gestalkte collega rond de 35. Bovendien is die vent nog getrouwd ook.
Supervervelend. :X En als je een hoop stampij gaat maken kom je al snel in een 'zijn woord tegen het jouwe' terecht.
pi_181940903
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Een planner weet wel ongeveer hoelang je over een wijk doet. Dan moet hij of zij er maar een lijst bij houden. De meesten hebben een vaste wijk(en)

Vroegah kreeg je een contract voor bijvoorbeeld 15 uur en twee wijken per dag. Toen hadden we ook geen plus en min. Was ook niet ideaal. Maar je weet wel ongeveer hoelang er over een wijk wordt gedaan gemiddeld.
in salesforce is precies te zien wanneer je start,scant,en weer stopt,iedere wijk weer,dat is je bewijs voor de tijd
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2018 @ 14:31:41 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_181941392
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:10 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

in salesforce is precies te zien wanneer je start,scant,en weer stopt,iedere wijk weer,dat is je bewijs voor de tijd
is ook gewoon een wassen neus. Kun je genoeg in manipuleren als je wilt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_181945050
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 13:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Een planner weet wel ongeveer hoelang je over een wijk doet. Dan moet hij of zij er maar een lijst bij houden. De meesten hebben een vaste wijk(en)

Vroegah kreeg je een contract voor bijvoorbeeld 15 uur en twee wijken per dag. Toen hadden we ook geen plus en min. Was ook niet ideaal. Maar je weet wel ongeveer hoelang er over een wijk wordt gedaan gemiddeld.
Vroeger had je inderdaad geen plus of min. Maar je had wel basistijden. En die wil jij dus afschaffen, maar tegelijkertijd ga je er wel van uit dat de planner een lijst heeft waarop staat hoe lang je (ongeveer) over een wijk doet. Een lijst met basistijden kortom. Dus dan komt het er op neer dat de basistijden niet worden afgeschaft, maar gewoon simpelweg niet meer aan de bezorgers worden medegedeeld.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181945106
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 14:10 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

in salesforce is precies te zien wanneer je start,scant,en weer stopt,iedere wijk weer,dat is je bewijs voor de tijd
Ik heb screenshots gezien van salesforce. Ze kunnen niet zien wanneer je start EN stopt. Ze kunnen maar een van de twee zien, hoewel me even ontschoten is welke. Ik meen dat ze alleen kunnen zien hoe laat je op start hebt gedrukt. Maar dan nog is het geen betrouwbaar systeem. Ik heb wel eens dat ik halverwege de wijk merk dat ik vergeten ben op start te drukken, of dat ik wel op start heb gedrukt maar de app daar niet op geageerd heeft. Of ik kom thuis, pak m'n telefoon en zie dan dat de tijd nog loopt. En ik zal de enige niet zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181946100
Ja zoals het nu uitgelegd is is dat met nul basistijd ook niet handig nee. Toch wel wat haken en ogen.

En wat je vroeger had, met een contract van 15 uur waarbij je geregeld 17,5 uur aan het werk was, je altijd maar 15 uur uitbetaald kreeg. Ik was bijna nooit korter bezig. Met al die hah elke dag eerder 17,5 uur per week.

Nee, dan is dit wel beter. Met de basistijden en plussen en minnen. Nu krijg je wel waarvoor je werkt.

Alleen het gepiep over zoveel mogelijk minnen door de hoge piefen komt mij een beetje de strot uit. Aangezien ze zelf goed verdienen. :r
pi_181946668
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 18:31 schreef Globetrottertje het volgende:

Alleen het gepiep over zoveel mogelijk minnen door de hoge piefen komt mij een beetje de strot uit. Aangezien ze zelf goed verdienen. :r
En echt niet minnen, als ze bij de koffie-automaat een praatje maken over hun uitknijpscore ;) of even niks te doen hebben.
pi_181953814
Is het nodig om je CV mee te nemen naar het sollicitatiegesprek? Of vragen ze alleen of je kunt schrijven en lezen? :+
pi_181953941
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 18:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja zoals het nu uitgelegd is is dat met nul basistijd ook niet handig nee. Toch wel wat haken en ogen.

En wat je vroeger had, met een contract van 15 uur waarbij je geregeld 17,5 uur aan het werk was, je altijd maar 15 uur uitbetaald kreeg. Ik was bijna nooit korter bezig. Met al die hah elke dag eerder 17,5 uur per week.

Nee, dan is dit wel beter. Met de basistijden en plussen en minnen. Nu krijg je wel waarvoor je werkt.

Alleen het gepiep over zoveel mogelijk minnen door de hoge piefen komt mij een beetje de strot uit. Aangezien ze zelf goed verdienen. :r
Vroeger kon je via het bezorgrapport doorgeven als je het niet had gered binnen de tijd. Over het algemeen kreeg je dan die extra tijd ook gewoon bijgeboekt. In die tijd kon ik meestal nog tijden tegen elkaar wegstrepen. De basistijden waren destijds veel realistischer. Excessen wat meer- en mintijd betreft waren een zeldzaamheid.
Ik heb het hier wel over jaren geleden.
pi_181953995
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 00:04 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Is het nodig om je CV mee te nemen naar het sollicitatiegesprek? Of vragen ze alleen of je kunt schrijven en lezen? :+
Het is altijd wijs om je cv mee te nemen naar een sollicitatiegesprek voor het geval dat.
Ik verwacht niet dat ze er om zullen vragen. Het belangrijkste is dat je die test goed doet.
pi_181954818
Ben benieuwd hoe het gaat morgen met de sorteertest. Beetje gespannen wel.. hopelijk werken ze niet veel met even en oneven getallen... ben niet zo heel snel in het bedenken of het nou een even of oneven getal is. :P |:(
pi_181956649
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 00:50 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat morgen met de sorteertest. Beetje gespannen wel.. hopelijk werken ze niet veel met even en oneven getallen... ben niet zo heel snel in het bedenken of het nou een even of oneven getal is. :P |:(
Is het een vestiging waar de codeerregel al in is gevoerd? Want dan heb je niet zo veel meer te maken met even en oneven, geen idee ook hoe zo'n test er dan uitziet. Op een vestiging zonder codeerregel is even en oneven wel iets wat getest wordt. En dan bleken er toch opvallend veel mensen te zijn die daar moeite mee hebben, kwamen er 10 mensen voor een test, viel de helft daardoor gewoon af. En dan moest je iemand opleiden die wel door de test gekomen was, en die bleek alsnog niet echt kaas gegeten te hebben van even of oneven, dan vroeg ik me altijd wel af hoe slecht die 5 afvallers dan in hemelsnaam waren :P .

en als ze een groot personeelstekort hebben zijn ze ook soepeler met aannemen. Zo hebben we ook wel eens mensen gehad die niet of nauwelijks Nederlands spreken. Moesten ze eerst kijken in welk team iemand zat die een aardig woordje Engels kon spreken, zodat die dan de opleiding voor zijn rekening kon nemen :') .

Maar ik zou me er niet te druk om maken, normaal gesproken stelt zo'n test echt maar weinig voor. Het is belangrijker dat je flexibel bent, dus niet dat je meteen al zegt "maar ik moet wel om de zaterdag vrij hebben want dan heb ik wedstrijden, oh, en ik moet wel iedere dag om uiterlijk half 11 weg."
pi_181957027
Wij hadden ook bezorgrapporten die we invulden, maar die verdwenen bij de postbode+ in de la. Werd nooit iets mee gedaan.
Ik had wel een wijk die het eerste half jaar standaard een half uur te weinig tijd had. Ik heb het hogerop gezocht en toen hebben ze in mijn vakantie er iemand naar laten kijken. Het bleek toen dat ze een flat met 12 verdiepingen niet mee hadden geteld in die tijd. De flat staat in een heel ander stuk. Je moet er helemaal naartoe fietsen, maar hoort wel bij de postcode. De postbode die hem deed, deed er standaard zo'n 2 uur en 15 minuten over en ik kreeg maar 1 1/2 uur voor, inclusief toen hah. Was in 2007.
Na mijn vakantie was de tijd omhoog gegaan naar twee uur inclusief hah. Meestal kon ik dat wel redelijk redden.
Nu 11 jaar later staat er nog steeds meer tijd voor die wijk dan ik vroeger in het begin had. Met en zonder hah. Dus dat is wel fijn. Ik val af en toe daar in.

Succes met solliciteren morgen. Komt helemaal goed!! Hoop dat je het meteen hoort.
pi_181957183
Hier had je ook bezorgrapporten. Eigenlijk haalde iedereen het binnen de tijd op normale dagen, en minnen bestond niet. Als je er langer over deed kon je dat op het bezorgrapport schrijven, dat ging elke dag in de bak op het depot terug, en dan werd die tijd meteen bijgeboekt. Ik denk dat idd de Postbode+ dat deed. Werkte fantastisch. Het is ook een reden dat ik niet zo snel zou minnen. Als je het werk in minder tijd af krijgt omdat je zo snel bent, is dat gewoon mooi meegenomen.
pi_181957570
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 00:50 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat morgen met de sorteertest. Beetje gespannen wel.. hopelijk werken ze niet veel met even en oneven getallen... ben niet zo heel snel in het bedenken of het nou een even of oneven getal is. :P |:(
Succes!
pi_181957613
Als we een speciale mailing hadden, dan vertelde onze postbode+ dat we er tien minuten bijkregen. En als we gingen piepen dat dat niet zou lukjen, dan kregen we er nog weleens iets bij. Ook ik kon vaak wel wat compenseren met dagen dat we geen of minder veel hah of post hadden. Als er geen hah was dan kon ik de twee wijken gelijk meenemen.

Alleen wel jammer dat er met onze bezorgrapporten niets gedaan werd. Wij schreven er ook de herstelpost op. Dus wat we hersteld hadden en calamiteiten.

In de zomer deden we oplossen. Was er iemand met vakantie, dan kregen we er allemaal een straat van die wijk bij. Alleen wel jammer dat mensen met twee if drie wijken evenveel oplos kregen als de mensen met maar een wijk.
pi_181957684
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:17 schreef Globetrottertje het volgende:

Alleen wel jammer dat er met onze bezorgrapporten niets gedaan werd. Wij schreven er ook de herstelpost op. Dus wat we hersteld hadden en calamiteiten.

O ja, alles opschrijven wat je niet had kunnen bezorgen en waarom niet... maar daar is in deze tijd geen beginnen meer aan :) Toen dat afgeschaft werd bleek dat nooit iemand ernaar gekeken had.
pi_181958255
Hier werd volgens mij wel netjes omgegaan met die mapjes, keurig de tijd er bij als je niet uit kwam. Op een gegeven moment stopten ze met de mapjes, volgens mij omdat mensen hier niet eerlijk in zouden zijn, en toen kwamen ze met het zoet/zuur verhaaltje. Soms ben je sneller, soms ben je langzamer. Wij hadden toen al vrij snel door dat dit uiteindelijk meestal neer kwam op overwegend zuur. Of er toen misschien ook al overal wat tijd afgehaald was, dat zou best kunnen. Tijden waren nog wel een stuk haalbaarder dan nu, maar alsnog was dit systeem toen al vaak in ons nadeel.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181959110
Wij moesten wel altijd die uitdraaien uit Harmony heel goed controleren. Ik schreef ook altijd per dag op wat ik gelopen had. Er ontbrak in het systeem af en toe een wijk of inderdaad geen uitloop geboekt. Dat was geen kwade wil, maar er werd wel slordig mee omgegaan. En op die opmerkingen die we daar op moesten schrijven, heb ik eigenlijk nooit wat gehoord.
pi_181959411
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 18:31 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja zoals het nu uitgelegd is is dat met nul basistijd ook niet handig nee. Toch wel wat haken en ogen.

En wat je vroeger had, met een contract van 15 uur waarbij je geregeld 17,5 uur aan het werk was, je altijd maar 15 uur uitbetaald kreeg. Ik was bijna nooit korter bezig. Met al die hah elke dag eerder 17,5 uur per week.

Nee, dan is dit wel beter. Met de basistijden en plussen en minnen. Nu krijg je wel waarvoor je werkt.

Alleen het gepiep over zoveel mogelijk minnen door de hoge piefen komt mij een beetje de strot uit. Aangezien ze zelf goed verdienen. :r
Op zich is er weinig mis met het systeem met basistijden en plussen en minnen. Het probleem ontstaat pas als TC´s moeilijk gaan doen over het uitbetalen van meertijd, of als ze (en dit komt voor) de pbz's voorliegen over wanneer je looptijd eigenlijk in gaat. We hebben een tc gehad die nieuwe bezorgers wijsmaakte dat het inpakken van je tassen en het fietsen van het depot naar de wijk (en evt. weer terug) allemaal eigen tijd was, en dat je tijd begon bij de eerste bus waar je post in stopte, en dan weer eindigde bij de laatste bus van die wijk.
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 00:09 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Vroeger kon je via het bezorgrapport doorgeven als je het niet had gered binnen de tijd. Over het algemeen kreeg je dan die extra tijd ook gewoon bijgeboekt. In die tijd kon ik meestal nog tijden tegen elkaar wegstrepen. De basistijden waren destijds veel realistischer. Excessen wat meer- en mintijd betreft waren een zeldzaamheid.
Ik heb het hier wel over jaren geleden.
Maar dat is in feite hetzelfde systeem als nu. Alleen dan met plussen en minnen via een papieren rapportje. En dat basistijden nu vaak te krap staan wil uiteraard niet zeggen dat het systeem van basistijden niet deugt.

Nog langer geleden, toen er nog geen postbezorgers waren, had je ook bsasistijden, ook al werden ze niet zo genoemd. Je kreeg een dienst, daar stond een vaste tijd voor. Was je sneller dan had je mazzel, was je trager dan had je pech.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_181959595
Lekker kantoordagje. Klagen over sandd brieven en pakjes, postnl brieven en pakjes en de pakjes van transmission en DHL _O_
pi_181959963
Mijn hemel. Gewoon de hele klachtafdeling van sandd is even in overleg :')
pi_181960212
Vertel eens Yreal? 8-)

P.s. het salarisoverzicht staat weer op "mijnwerk" *O*
pi_181960558
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 00:50 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat morgen met de sorteertest. Beetje gespannen wel.. hopelijk werken ze niet veel met even en oneven getallen... ben niet zo heel snel in het bedenken of het nou een even of oneven getal is. :P |:(
Je hoeft alleen maar naar het laatste cijfer te kijken. :)
pi_181960681
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2018 11:47 schreef blijevis het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar naar het laatste cijfer te kijken. :)
Op de meeste plekken is nog geen codeerregel, dus ik denk dat die test nog gewoon is dat je het goede vak kiest voor een straatnaam met bepaald huisnummer. En niet bij een echte kast maar op papier. Bijv dat de Tong80straat 4 in het vak Tong80straat 2-20 gaat. En er zit altijd een instinker bij die niet voor die wijk is.
pi_181960721
Wie doet er aanstaande donderdag mee met de 24-uurs staking? Ik ben lid van de FNV maar mijn regio doet niet mee, zo te zien...
pi_181960786
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:59 schreef Hondsdraf het volgende:
Wie doet er aanstaande donderdag mee met de 24-uurs staking? Ik ben lid van de FNV maar mijn regio doet niet mee, zo te zien...
Hier kiest iedereen zelf. Bij ons is een unit waar niemand mee doet en een unit waar bijna iedereen mee doet. Van de bezorgers op de depots doen ook sommige mensen wel mee en andere niet.
pi_181961083
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:59 schreef Hondsdraf het volgende:
Wie doet er aanstaande donderdag mee met de 24-uurs staking? Ik ben lid van de FNV maar mijn regio doet niet mee, zo te zien...
ik heb nog van niemand gehoord hier dat ze meedoen, ik moet donderdag wel een wijk lopen, doe dat niet zo vaak meer, maar ik zie wel dan of "mijn" wijk de enige wijk is die wegkomt :P .
Bij de mensen binnen zullen er in ieder geval niet veel meedoen, meesten zijn geen lid van de FNV en de paar die wel lid zijn hebben zoiets van "met 3 man staken schiet natuurlijk ook niet op, daar merkt postnl helemaal niks van."
Bovendien zien de meesten deze actie gewoon als "veel te laat."
  maandag 17 september 2018 @ 12:31:05 #278
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181961258
Hier leeft het wel behoorlijk. 1 van de 3 stakingslocaties is vlak in de buurt. Dus er is veel aandacht voor. Ik ga zelf niet. Vanaf dinsdag ben ik namelijk net iets meer dan 3 weken vrij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181961497
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:56 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Op de meeste plekken is nog geen codeerregel, dus ik denk dat die test nog gewoon is dat je het goede vak kiest voor een straatnaam met bepaald huisnummer. En niet bij een echte kast maar op papier. Bijv dat de Tong80straat 4 in het vak Tong80straat 2-20 gaat. En er zit altijd een instinker bij die niet voor die wijk is.
Er stond ooit een soort oefenprogramma op MijnWerk, bij de opleidingen, moest je de post zo snel mogelijk in het goede vakje mikken.
pi_181961720
Ik ben nou al heel goed aan het oefenen. Alle cijfers die ik zie even bepalen of het een oneven of even getal is :+

Net even de route gefietst die ik morgen moet fietsen ( kende heel de route niet, dus wou even kijken of het moeilijk te vinden was) maar mijn tomtom heeft mij goed geholpen! Kleine 20 minuutjes deed ik erover.

Conclusie: komt goed morgen :s)
pi_181962730
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:31 schreef V__L_N het volgende:
Hier leeft het wel behoorlijk. 1 van de 3 stakingslocaties is vlak in de buurt. Dus er is veel aandacht voor.
op die 682 na :)
pi_181962795
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:59 schreef Hondsdraf het volgende:
Wie doet er aanstaande donderdag mee met de 24-uurs staking? Ik ben lid van de FNV maar mijn regio doet niet mee, zo te zien...
das gewoon een geheel die 3 locatie's, dat zullen ze vast gedaan hebben,zodat je niet heel ver hoeft te gaan
pi_181962805
Nou ja, donderdag zullen we wel lezen of het een succes was
pi_181962837
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Vertel eens Yreal? 8-)

P.s. het salarisoverzicht staat weer op "mijnwerk" *O*
nou ik bellen.

Ja sorry de hele afdeling is even in overleg. Hoe verzin je het.
  maandag 17 september 2018 @ 14:12:02 #285
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181962858
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:03 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

op die 682 na :)
???
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:06 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

das gewoon een geheel die 3 locatie's, dat zullen ze vast gedaan hebben,zodat je niet heel ver hoeft te gaan
Je kan je ook per mail melden als de stakingslocaties te ver zijn of niet bereikbaar voor je.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181962880
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:59 schreef Hondsdraf het volgende:
Wie doet er aanstaande donderdag mee met de 24-uurs staking? Ik ben lid van de FNV maar mijn regio doet niet mee, zo te zien...
Ik niet, moet ik alsnog 3 wijken gaan inhalen.. :')
pi_181963010
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 11:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Vertel eens Yreal? 8-)

P.s. het salarisoverzicht staat weer op "mijnwerk" *O*
tikkeltje melancholie hier. Laatste keer loonstrookje in de app ;(
pi_181963052
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:12 schreef V__L_N het volgende:

[..]

???

[..]

Je kan je ook per mail melden als de stakingslocaties te ver zijn of niet bereikbaar voor je.
die zijn van de tegenbeweging :)
pi_181963218
Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met die uren. Ze gaan de uren dat je staakt natuurlijk niet uitbetalen, maar als ze je uitplannen en je komt niet meer aan je uren zou je ze op een ander moment weer in moeten gaan halen? Lees ook iets over de uren claimen als gewerkte uren zonder betaling :?

Ik heb donderdag een dienst van 4,5 uur, dus zonder die dienst kom ik wel onder mijn normale uren uit. Als ik de wijken dan vrijdag moet gaan doen, dan heeft het volgens mij ook niet veel nut. Dat die 2 wijkjes een dag later weg gaan zal PostNL niks boeien.

Lijkt mij dat mensen dwingen de uren alsnog in te halen, door bijvoorbeeld dus vrijdagochtend de boel alsnog weg te lopen of de week erna iets extra's te doen, niet helemaal de bedoeling kan zijn met een staking?

Al is staken voor mij sowieso een lastig iets ivm uitkeringssituatie en de verplichting om zoveel mogelijk inkomsten te genereren. Ook 1 vd redenen dat ik vaak toch maar weer Ja zeg ondanks dat ze vanuit PostNL gewoon misbruik maken vd situatie }:|
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181963467
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met die uren. Ze gaan de uren dat je staakt natuurlijk niet uitbetalen, maar als ze je uitplannen en je komt niet meer aan je uren zou je ze op een ander moment weer in moeten gaan halen? Lees ook iets over de uren claimen als gewerkte uren zonder betaling :?

Ik heb donderdag een dienst van 4,5 uur, dus zonder die dienst kom ik wel onder mijn normale uren uit. Als ik de wijken dan vrijdag moet gaan doen, dan heeft het volgens mij ook niet veel nut. Dat die 2 wijkjes een dag later weg gaan zal PostNL niks boeien.

Lijkt mij dat mensen dwingen de uren alsnog in te halen, door bijvoorbeeld dus vrijdagochtend de boel alsnog weg te lopen of de week erna iets extra's te doen, niet helemaal de bedoeling kan zijn met een staking?

Al is staken voor mij sowieso een lastig iets ivm uitkeringssituatie en de verplichting om zoveel mogelijk inkomsten te genereren. Ook 1 vd redenen dat ik vaak toch maar weer Ja zeg ondanks dat ze vanuit PostNL gewoon misbruik maken vd situatie }:|
Ik weet niet of ze kunnen dwingen alsnog die uren in te halen. Maar of het dan geen nut heeft om te gaan staken? Op die stakingsdag blijft dan wel degelijk post staan en dat is wel degelijk een probeem voor PostNL.
pi_181963550
Het is hier ondertussen al zo ongeveer een gewoonte geworden dat er op donderdag en zaterdag dingen blijven staan, dat bedoelde ik een beetje. Krijg ook de indruk dat ze dat niet meer zo erg vinden, als er op vrijdag/maandag maar iemand het alsnog weg brengt. Op mijn depot heb ik ook van niemand nog gehoord dat ie gaat staken, dus ik vrees dan een beetje dat de impact hier zeer beperkt is.

Al zou het wel een oplossing zijn om niet in de problemen te komen qua inkomsten, omdat ik dan wel de uren alsnog gewoon maak. Vrijdag ben ik verder niet ingepland, dus het kan iig wel. De 2 weken hierna heb ik vakantie, dus dan kan ik niets meer inhalen ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_181978510
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is me ook niet helemaal duidelijk hoe het nou zit met die uren. Ze gaan de uren dat je staakt natuurlijk niet uitbetalen, maar als ze je uitplannen en je komt niet meer aan je uren zou je ze op een ander moment weer in moeten gaan halen? Lees ook iets over de uren claimen als gewerkte uren zonder betaling :?

Ik heb donderdag een dienst van 4,5 uur, dus zonder die dienst kom ik wel onder mijn normale uren uit. Als ik de wijken dan vrijdag moet gaan doen, dan heeft het volgens mij ook niet veel nut. Dat die 2 wijkjes een dag later weg gaan zal PostNL niks boeien.

Lijkt mij dat mensen dwingen de uren alsnog in te halen, door bijvoorbeeld dus vrijdagochtend de boel alsnog weg te lopen of de week erna iets extra's te doen, niet helemaal de bedoeling kan zijn met een staking?

Al is staken voor mij sowieso een lastig iets ivm uitkeringssituatie en de verplichting om zoveel mogelijk inkomsten te genereren. Ook 1 vd redenen dat ik vaak toch maar weer Ja zeg ondanks dat ze vanuit PostNL gewoon misbruik maken vd situatie }:|
Gisteren naar een bijeenkomst geweest van de FNV waar ze uitleg gaven over de staking en waar je vragen kon stellen.
Vrijdag gewoon je eigen dienst draaien.
Ze kunnen je niet verplichten de tassen van donderdag te bezorgen
pi_181984536
Rijstwafel77, hoe ging je sollicitatie?
pi_181986096
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 14:37 schreef Globetrottertje het volgende:
Rijstwafel77, hoe ging je sollicitatie?
Nog niet klaar met sorteren?
pi_181986719
Ging goed! Ben aangenomen! ;)

Ze werken daar met de sorteerregel, erg wennen maar wel makkelijker begreep ik. De test was een eitje, geen fouten.

Volgende week dinsdag mijn eerste werkdag om 05.00! Zin an! *)

Ik ga ook 1 dag in de week bezorgen, ze werken daar met een postvest. Lijkt mij een hele fijne verbetering. Vinden jullie dat fijn werken?
pi_181986745
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:21 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ging goed! Ben aangenomen! ;)

Ze werken daar met de sorteerregel, erg wennen maar wel makkelijker begreep ik. De test was een eitje!

Volgende week dinsdag mijn eerste werkdag om 05.00! Zin an! *)
Gefeliciteerd en alvast een fijne start gewenst! Ja, dat postvest schijnt een feest te zijn (niet dus) ;)
pi_181986767
Gefeliciteerd!!! Hoeveel uur contract krijg je? En krijg je de wijk die je wilde om te bezorgen?
  dinsdag 18 september 2018 @ 16:39:54 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_181987011
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:21 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ging goed! Ben aangenomen! ;)

Ze werken daar met de sorteerregel, erg wennen maar wel makkelijker begreep ik. De test was een eitje, geen fouten.

Volgende week dinsdag mijn eerste werkdag om 05.00! Zin an! *)

Ik ga ook 1 dag in de week bezorgen, ze werken daar met een postvest. Lijkt mij een hele fijne verbetering. Vinden jullie dat fijn werken?
Over het postvest en de combi-bundel wordt er op dit moment actie gevoerd en gestaakt. Laat je niet inpakken door mooie verhalen he. Het bedrijf vind het prachtig, maar het overgrootste deel van de bezorgers vind het troep.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_181988437
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:21 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ging goed! Ben aangenomen! ;)

Ze werken daar met de sorteerregel, erg wennen maar wel makkelijker begreep ik. De test was een eitje, geen fouten.

Volgende week dinsdag mijn eerste werkdag om 05.00! Zin an! *)

Ik ga ook 1 dag in de week bezorgen, ze werken daar met een postvest. Lijkt mij een hele fijne verbetering. Vinden jullie dat fijn werken?
daar gaat ook alle ellende om (sorteerregel)deze is nog verre van foutloos
pi_181988444
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Gefeliciteerd!!! Hoeveel uur contract krijg je? En krijg je de wijk die je wilde om te bezorgen?
40 uur :)
pi_181988447
lastone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')