Ze beloven wel dat mensen door dit systeem grotere contracten kunnen krijgen. Dat staat dus eigenlijk haaks op het verhaal van efficiënter werker en minder post. Ik denk dat ze dit alleen kunnen beloven omdat de hoeveelheid postbezorgers jaarlijks harder daalt dan de hoeveelheid post. Zeker met dat eeuwige gereorganiseer. Eerst de combibundel, nu dit, straks e-bikes. Dat laatste schijnt ook niet zo lekker te gaan, als ik de verhalen uit Ede moet geloven. Omdat op de meeste depots geen plek is voor al die e-bikes/bakfietsen hebben ze alle kleine depots opgedoekt en huren ze 1 centraal megadepot. Dus de tijdswinst van de snellere fietsen gaat al deels verloren doordat de gemiddelde aanlooproute km's langer wordt. En je mag de e-bikes niet mee naar huis nemen, dus als je klaar bent moet je (al dan niet met een omweg via de retailer) weer terug naar het depot. Ook schijnen die bakfietswijken erg lang te zijn, ruim 5 uur lopen. Daar moet je ook maar zin in hebben.quote:Op maandag 3 september 2018 11:13 schreef blijevis het volgende:
In het prikbordnieuws: het piek/daldag systeem wordt afgeschaft.
https://postnl-dev-commun(...)e=00P1o00001DAk5cEAD
Met hetzelfde argument ("Er is steeds minder briefpost. We passen ons bedrijf daarop aan") als waarmee dit systeem werd ingevoerd.
De zoveelste kostenverslindende reorganisatie die kostenverslindend wordt teruggedraaid.
nujijquote:Op maandag 3 september 2018 12:57 schreef ophaling10 het volgende:
de reactie's eronder zeggen al genoeg
https://www.nu.nl/onderne(...)r-post-bezorgen.html
groot aantal heeft wel gelijkquote:Op maandag 3 september 2018 13:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
gaat me meer om het volk dat in die comments zit.
Nou ja. Als je gewoon voor elk depot standaard één vacature op hebt staan. En die laat je gewoon structureel staan, dan zal er weinig beweging in het aantal vacatures zitten.quote:Op maandag 3 september 2018 10:17 schreef V__L_N het volgende:
Toch lijkt het probleem niet heel hard op te lopen. Het aantal vacatures op de site staat al een tijdje stil rond de 1250.
En nu worden steeds vaker depots samengevoegd. Dus als je per depot één vacature open laat staan, daalt het aantal vacatures. Wauw........quote:Op maandag 3 september 2018 14:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Nou ja. Als je gewoon voor elk depot standaard één vacature op hebt staan. En die laat je gewoon structureel staan, dan zal er weinig beweging in het aantal vacatures zitten.
ze wringen zich in allerlei bochten,maar de hoofdoplossing blijft nog altijd geldquote:Op maandag 3 september 2018 14:41 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
En nu worden steeds vaker depots samengevoegd. Dus als je per depot één vacature open laat staan, daalt het aantal vacatures. Wauw........
Ik ken een paar loopjes die ze wel mag doen. Dan ervaart ze gelijk hoe zwaar het kan zijnquote:Op maandag 3 september 2018 18:19 schreef diesnelle het volgende:
Leuk voor de publiciteit: ook tante Herna gaat de straat op
https://www.rtlz.nl/beurs(...)-topvrouw-gaat-lopen
En waar dat personeelstekort vandaan komtquote:Op maandag 3 september 2018 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ken een paar loopjes die ze wel mag doen. Dan ervaart ze gelijk hoe zwaar het kan zijn
Met kangaroezak en husselbundel?quote:Op maandag 3 september 2018 19:01 schreef diesnelle het volgende:
[..]
En waar dat personeelstekort vandaan komt
- Groot voor kleinquote:Op maandag 3 september 2018 20:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ze moeten wel even melden welke wijk ze gaat lopen. Kan je die precies volgens de voorschriften voorbereiden
Ingedikte vakjes splitsen op onlogische plekken. Zodat het laatste huis van een hofje bij het volgende hofje in de bundel zit.quote:Op maandag 3 september 2018 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
- Groot voor klein
- Subnummering wat is dat
- Gidsen die met de rug naar beneden staan
- Code per se onder, ook al staat het adres dan over de kop
- Post uit andere wijken er gewoon tussen zetten
- Alle pakjes, ook de kleine, ongesorteerd in een pakjestas
nog iets vergeten?
Dat is wel een goeie jaquote:Op maandag 3 september 2018 22:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ingedikte vakjes splitsen op onlogische plekken. Zodat het laatste huis van een hofje bij het volgende hofje in de bundel zit.
Natuurlijk de fijne bijkomstigheden bij de combibundel. Allerlei elastiek variaties zodat je tijden bezig bent om die bundels los te krijgen. Kleine post op zijn kop gedraaid tov de grote post. Kleine bundel op een andere bundel grote post dan het stuk straat waar je voor staat. Dan kun je flink gaat zoeken waar de goede machinebundel gebleven is. Zo weinig machinepost en zoveel grote dat het elastiek om de kleine post de post beschadigt (vanzelfsprekend een klagende klant erbij).quote:
Mooi. Als een ander postbedrijf post met PostNL wil sturen, dan plakken ze er maar mooi postzegels op.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:14 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Goed nieuws !
https://www.telegraaf.nl/(...)deert-uitspraak-c-bb
Misschien kunnen ze geld terug vorderen 50 tot 70 miljoen euro per jaar over ruim 2 jaar.
Zeker goed nieuws, hoewel ik het eerlijk gezegd wel vreemd vind dat het College van Beroep heeft geoordeeld dat PostNL geen dominante marktpartij is. Terwijl PostNL de grootste particuliere werkgever van Nederland is, en (zeker als je puur naar briefpost kijkt) het grootste postbedrijf. Maar zo te lezen heeft het college niet alleen naar papieren post gekeken, maar ook naar e-mails, en als je die meetelt als 24-uurs post heeft PostNL ineens geen dominante positie meer. Tja. Ik vraag me af of deze vlieger op gaat. Een beetje handige jurist bij de ACM maakt hier volgens mij zo gehakt van.quote:Op dinsdag 4 september 2018 09:14 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Goed nieuws !
https://www.telegraaf.nl/(...)deert-uitspraak-c-bb
Misschien kunnen ze geld terug vorderen 50 tot 70 miljoen euro per jaar over ruim 2 jaar.
Ja, hou je aan de looptijd en vergeet niet te minnen. Inwerken van de loop doen we niet. Posthesje aan, werkkleding krijg je na drie maanden lopen.quote:Op maandag 3 september 2018 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
- Groot voor klein
- Subnummering wat is dat
- Gidsen die met de rug naar beneden staan
- Code per se onder, ook al staat het adres dan over de kop
- Post uit andere wijken er gewoon tussen zetten
- Alle pakjes, ook de kleine, ongesorteerd in een pakjestas
nog iets vergeten?
Eigen fiets meenemen? Herna schijnt fietsen te "lenen" van brave vrouwelijke collega's.quote:Op woensdag 5 september 2018 03:47 schreef ripe72 het volgende:
[..]
Ja, hou je aan de looptijd en vergeet niet te minnen. Inwerken van de loop doen we niet. Posthesje aan, werkkleding krijg je na drie maanden lopen.
En ook het liefst midden in een adres splitsen.quote:Op maandag 3 september 2018 22:27 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ingedikte vakjes splitsen op onlogische plekken. Zodat het laatste huis van een hofje bij het volgende hofje in de bundel zit.
Wij hebben ze hier vorig jaar ook gehad omdat de sandd bezorger ze had weg gegooid. Volgens mij moeten ze begin december gelopen worden.quote:Op woensdag 5 september 2018 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.
Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
Ik had het ook gelezen. Het zou gaan om dit jaar en volgend jaar. Uiteraard hebben we vanuit PostNL nog niks vernomen.quote:Op woensdag 5 september 2018 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.
Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
Wat zijn de agenda's?quote:Op woensdag 5 september 2018 10:44 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik las trouwens op postbezorgers.org dat verschillende Sandd bezorgers een mail hebben gekregen dat Postnl dit jaar de agenda's krijgt.
Ik weet dat Sandd ze altijd tijdens onze KNJ-periode wegbrengt.
Dit is de fuck-agendaquote:Op woensdag 5 september 2018 12:40 schreef bmp80 het volgende:
[..]
O, dat ken ik niet. Is er geen FOK!-agenda?
Ik hoop dat je in je brief het woord sollicitatie wel goed hebt geschreven? Geintje, beheersing van het Nederlands is op kennis van enkele rudimentaire termen (ja, nee, is goed) geen vereiste.quote:Op donderdag 6 september 2018 06:59 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Solicitatie voor postsorteerder ( den bosch) de deur uit gedaan. Ben benieuwd wanneer er contact wordt opgenomen!![]()
Oeps! Zie het nu pas. Moest nog een beetje wakker worden denk in..quote:Op donderdag 6 september 2018 08:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in je brief het woord sollicitatie wel goed hebt geschreven? Geintje, beheersing van het Nederlands is op kennis van enkele rudimentaire termen (ja, nee, is goed) geen vereiste.
Nou, bij mij hadden zij een spelfoutje gemaakt in mijn e-mailadres (terwijl ze me al vijf jaar kenden, met datzelfde adres), toen duurde het een maand voor ik überhaupt wat hoorde. Dat terwijl het maar een formaliteit was, TC wilde me heel graag en snel (terug).quote:Op donderdag 6 september 2018 09:13 schreef Rijstwafel77 het volgende:
[..]
Oeps! Zie het nu pas. Moest nog een beetje wakker worden denk in..![]()
Gaat zo’n sollicitatieprocedure snel? Word je snel gebeld? Wat is jullie ervaring?
Extra taken? Wat is dat nu weer voor nieuws?quote:Op donderdag 6 september 2018 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb wel verhalen gehoord dat eea via de recruiters niet altijd even goed loopt, dat je niets.. of ineens na eerder contact niets meer hoort. Dus wel even in de gaten houden
Nu hier email adres genoemd wordt trouwens.. ik krijg nog steeds mails van PostNL, gewoon die standaard landelijke mails met nieuws, op oude emailadressen die ik al lang niet meer gebruik. Heb voor zover ik kan zien alleen mijn huidige adres bij mijn gegevens staan![]()
Ooit begonnen met mailadres A, toen mails met planning daar ineens niet meer binnen kwamen (tegengehouden door een filter bij de provider), geswitcht naar mailadres B alleen voor werk. Paar jaar later compleet geswitcht naar mailadres C en toen voor het werk dusook gewoon die genomen. Netjes aangepast in mijn gegevens. Maar op A en B blijven die mails dus ook gewoon binnen komen
Ook handig trouwens dat ik morgen extra taken heb, maar ik heb verder geen dienst. Moet ik maar even wat voor regelen, want het gaat wel om oa rouwkaarten nabrengen![]()
Dat faalt toch ook wel wattwitter:bramkeijsers twitterde op donderdag 06-09-2018 om 17:55:32Hoe verzin je het? Een pakket ophaallocatie van @PostNL die open is werkdagen van 9.00 tot 17.30 en zaterdag en zondag dicht 😒 Lekkere combi met normale werktijden #onmogelijk #danmaaruurtjevrijnemen #service? #slecht reageer retweet
ik ken zo'n punt. Op zaterdagen bracht ik de pakjes die ik over had altijd naar een ander punt een paar honderd meter verderop. Uiteraard had ik van dat punt de kaartjes ook bij me.quote:Op donderdag 6 september 2018 20:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat faalt toch ook wel wattwitter:bramkeijsers twitterde op donderdag 06-09-2018 om 17:55:32Hoe verzin je het? Een pakket ophaallocatie van @PostNL die open is werkdagen van 9.00 tot 17.30 en zaterdag en zondag dicht 😒 Lekkere combi met normale werktijden #onmogelijk #danmaaruurtjevrijnemen #service? #slecht reageer retweet
Komt vast goed zo te horen! Zag op de postnl site ook verschil tussen postsorteerder en postvoorbereider. Wat is het verschil tussen postvoorbereider en postsorteerder?quote:Op donderdag 6 september 2018 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
och, het stelt tegenwoordig niet zoveel meer voor. Je sorteert nu niet meer op huisnummer, maar op op bundelnummer en volgorde binnen een bundel. De code rechtsonder is nu leidend. Het levert wat meer kans op schouderklachten op
voor het geld hoef je het geld te doen, want dat is bar weinig,op blendle staat ook een stuk over een van hun grootste klanten bol,net zo dramatisch gesteldquote:Op donderdag 6 september 2018 20:44 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben erg benieuwd wanneer ik wat ga horen! Hopelijk zo snel mogelijk! Postvoorbereider lijkt mij erg leuk maar ook best pittig.![]()
Ben vooral benieuwd of het alleen sorteren van post op postcode/huisnummer is of dat er meer bij komt kijken. Kan iemand van jullie een beetje vertellen met wat voor taken je te maken krijgt als postvoorbereider?!
Hier waren er dinsdag 33 wijken open, niemand van de staff gezienquote:Op maandag 3 september 2018 12:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Hier zijn al een tijdje (sinds anderhalf/twee jaar terug) een aantal postbezorgers die een ebike hebben gekregen en die gaan bijna allemaal (net als de scooters) gewoon mee naar huis. Waar wil je ze anders opladen als de helft van de depots geen stroom heeft?
Maar dat van die staf medewerkers is ook niet echt nieuw, bij de admin @ Deventer bezorgen ze ook. Heel handig vaker in de wacht en de gene die je moet hebben, die is aan het bestellen.
Btw. een megadepot hebben we hier nog wel achter de hand.
Het oude VBL moest wegens bezuinigen dicht, maar na anderhalf jaar huren ze het pand dat voor 90% leeg staat nog steeds. Voor de vrachtwagens die er s'morgens komen en overgepakt naar busjes worden, collectie zit er savonds nog en de Caddy's vertrekken en parkeren er nog steeds.
Klik op de vacature postvoorbereider of sorteren en bekijk het filmpje.quote:Op donderdag 6 september 2018 21:14 schreef Rijstwafel77 het volgende:
[..]
Komt vast goed zo te horen! Zag op de postnl site ook verschil tussen postsorteerder en postvoorbereider. Wat is het verschil tussen postvoorbereider en postsorteerder?
33 een absurd aantal,dan moet je als bedrijf toch afvragen wat doe ik fout.quote:Op vrijdag 7 september 2018 09:20 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hier waren er dinsdag 33 wijken open, niemand van de staff gezien![]()
Gisteren 4 wijken open, en die mag je vandaag bezorgen
Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van.quote:Op vrijdag 7 september 2018 18:59 schreef ripe72 het volgende:
[..]
Klik op de vacature postvoorbereider of sorteren en bekijk het filmpje.
https://www.postnl.nl/ove(...)=10&functionType=005|004#open-filter
quote:Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van. Dat postbezorgersfilmpje oogt ook aardig gedateerd, met dat bezorgrapport en -mapje en post in grijze tassen.
Ja, jaquote:Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn?
Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.quote:Ik merk daar persoonlijk weinig van.
net alsof dat helptquote:Op vrijdag 7 september 2018 20:06 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ja, ja
[..]
Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
Denk er niet te licht over, het zijn wel *speciale* tassen waar je die bundels in mag stoppen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van.
Dat postbezorgersfilmpje oogt ook aardig gedateerd, met dat bezorgrapport en -mapje en post in grijze tassen.
Ze moeten snel zijn; niet nauwkeurig. Fouten worden er door de bezorgers wel weer uit gehaald en hersteld. Het poststuk in kwestie doet er dan een paar dagen langer over, maar wie maalt daar nu om?quote:Op vrijdag 7 september 2018 19:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moeten postvoorbereiders snel en nauwkeurig zijn? Ik merk daar persoonlijk weinig van.
Dat haalt geen reet uit. Nog steeds doen de meeste voorbereiders maar wat. De een bundelt altijd door, ook op piekdagen, zodat je veel te dikke bundels krijgt. De ander bundelt altijd per vakje af, ook op de daldagen, zodat je een tas vol verkreukelde minibundeltjes hebt, die soms uit maar 1 losse brief bestaan, maar wel met een elastiek er om. De een doet alle pakjes in een losse tas, zelfs als ze maar een paar mm dik zijn, de ander zet alles tussen de bundel, zelfs die grote Chinese piepschuimblokken met screenprotectors. Als je klaagt krijg je als reactie: "Klacht doorgezet naar TC Voorbereiden", en daarna volgt er doodse stilte. Dus op een gegeven moment geef je het maar op. Ik ben tegenwoordig al blij als de voorbereiders er in geslaagd zijn het juiste label op de tas te doen en deze vervolgens op de juiste container te zetten. Voor de rest laat ik het erbij.quote:Op vrijdag 7 september 2018 20:06 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ja, ja
[..]
Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
Ik niet. Ik zie met enige regelmaat de teamcoach de voorbereiders op de vingers tikken door zulk gepruts. Overigens zijn het vooral de postbodes die zich niets aantrekken van de voorgeschreven werkwijze en daar gebeurt inderdaad niet zo heel veel, maar als je niet bij je TL klaagt, hoef je dat hier ook niet te doen.quote:Op vrijdag 7 september 2018 22:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat haalt geen reet uit. Nog steeds doen de meeste voorbereiders maar wat. De een bundelt altijd door, ook op piekdagen, zodat je veel te dikke bundels krijgt. De ander bundelt altijd per vakje af, ook op de daldagen, zodat je een tas vol verkreukelde minibundeltjes hebt, die soms uit maar 1 losse brief bestaan, maar wel met een elastiek er om. De een doet alle pakjes in een losse tas, zelfs als ze maar een paar mm dik zijn, de ander zet alles tussen de bundel, zelfs die grote Chinese piepschuimblokken met screenprotectors. Als je klaagt krijg je als reactie: "Klacht doorgezet naar TC Voorbereiden", en daarna volgt er doodse stilte. Dus op een gegeven moment geef je het maar op. Ik ben tegenwoordig al blij als de voorbereiders er in geslaagd zijn het juiste label op de tas te doen en deze vervolgens op de juiste container te zetten. Voor de rest laat ik het erbij.
Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers. Bij ons zijn het toch echt overwegend de voorbereiders die zich schuldig maken aan de door mij genoemde fouten, van de ouderwetse postbodes is er in ons team zegge en schrijven nog eentje over. Maar je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik doe geen uitspraak over jou als voorbereider, maar puur over de voorbereiders in mijn team op mijn vestiging. En als ik daar over wil klagen dan doe ik dat, of je dat nou leuk vindt of niet. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft er ook niet op te reageren.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:38 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie met enige regelmaat de teamcoach de voorbereiders op de vingers tikken door zulk gepruts. Overigens zijn het vooral de postbodes die zich niets aantrekken van de voorgeschreven werkwijze en daar gebeurt inderdaad niet zo heel veel, maar als je niet bij je TL klaagt, hoef je dat hier ook niet te doen.
als ik een beetje rondkijk is het over het algemeen een rotzooitje in de voorbereiding,of het onkunde,tijdsdruk of geen zin is dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers. Bij ons zijn het toch echt overwegend de voorbereiders die zich schuldig maken aan de door mij genoemde fouten, van de ouderwetse postbodes is er in ons team zegge en schrijven nog eentje over. Maar je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik doe geen uitspraak over jou als voorbereider, maar puur over de voorbereiders in mijn team op mijn vestiging. En als ik daar over wil klagen dan doe ik dat, of je dat nou leuk vindt of niet. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft er ook niet op te reageren.
quote:
Ik ben het met de reactie van Bebop eens. Hier wordt er ook serieus omgegaan met klachten van Bezorgen, en ik vond het dus ook vervelend om in jouw post te lezen dat er helemaal niks met klachten gedaan zou worden. We doen ons best om de tassen zo goed mogelijk klaar te maken. Bij ons controleert de teamleider tassen van voorbereiders als er een klacht over de kwaliteit is binnengekomen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers. Bij ons zijn het toch echt overwegend de voorbereiders die zich schuldig maken aan de door mij genoemde fouten, van de ouderwetse postbodes is er in ons team zegge en schrijven nog eentje over. Maar je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen, ik doe geen uitspraak over jou als voorbereider, maar puur over de voorbereiders in mijn team op mijn vestiging. En als ik daar over wil klagen dan doe ik dat, of je dat nou leuk vindt of niet. Je hoeft het niet te lezen, en je hoeft er ook niet op te reageren.
Dat begrijp ik niet. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat mijn grieven betrekking hebben op de voorbereiders en TC van mijn VBL. Dus, tenzij zowel jij en Bebop allebei zonder mijn medeweten in mijn team op mijn VBL werkzaam zouden zijn, wat ik niet waarschijnlijk acht, is er geen enkele reden voor jullie om je persoonlijk aangevallen te voelen. Ik doe geen uitspraak over andere voorbereiders en VBL's, ik constateer alleen dat in het team op mijn VBL de meeste voorbereiders de wijken naar eigen inzicht klaarmaken, vaak niet gehinderd door enige (wijk)kennis. Klachten via de app krijgen altijd de standaardreactie "melding doorgezet naar TC Voorbereiden", waarna er verder geen reactie meer komt en de klacht gewoon blijft bestaan. Dit is iets wat ik en veel collega-bezorgers van mij al meermalen geconstateerd hebben, dus het is een feit en geen mening, en dat het er bij jullie blijkbaar anders aan toe gaat doet daar niets aan af.quote:Op zondag 9 september 2018 10:21 schreef bmp80 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met de reactie van Bebop eens. Hier wordt er ook serieus omgegaan met klachten van Bezorgen, en ik vond het dus ook vervelend om in jouw post te lezen dat er helemaal niks met klachten gedaan zou worden. We doen ons best om de tassen zo goed mogelijk klaar te maken. Bij ons controleert de teamleider tassen van voorbereiders als er een klacht over de kwaliteit is binnengekomen.
Ook is hier duidelijk verteld hoe de tassen ingepakt moeten worden, en het komt bijna niet voor dat iemand op piekdagen doorbundelt, op daldagen niet doorbundelt, en kleine pakketjes in een aparte tas doet, want iedereen weet wat er van hem/haar verwacht wordt. Als het toch gebeurt, komt de teamleider de procedure nog een keer uitleggen.
Op jouw vestiging zal de leiding het wel opgegeven hebben. Het enige probleem dat we hebben is dat soms halve teams leeg zijn omdat er te weinig personeel is.
Ik vind dat niet terug in je oorspronkelijke reactie en zo had ik het niet opgevat.quote:Op zondag 9 september 2018 11:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat mijn grieven betrekking hebben op de voorbereiders en TC van mijn VBL.
Het bericht waarop jij reageerde begon nota bene met de zin "Het zal ongetwijfeld per vestiging en teamcoach verschillen, hier tikt de TC Voorbereiden zelden iemand op de vingers". Dus daar blijkt dan toch duidelijk uit dat ik het over mijn eigen vestiging had. In het bericht waar Bebob op reageerde stond dat inderdaad niet expliciet vermeld, maar als je ook de 3 comments had gelezen die daaraan voorafgingen had het volgens mij wel duidelijk moeten zijn.quote:Op maandag 10 september 2018 07:25 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet terug in je oorspronkelijke reactie en zo had ik het niet opgevat.
Daar heb je gelijk in. Maar in mijn voorbereidingsteam zit nog maar 1 zo'n postbode, de rest zijn allemaal voorbereiders. Ik heb wel eens gehad, 5 jaar geleden, toen ik op een ander depot moest lopen wat onder een ander team viel, dat ik een wijk had die zo abominabel slechts was klaargemaakt dat ik dacht dat het een nieuwe voorbereider was met bijzonder weinig aanleg. De grote post zat niet eens tussen de kleine post. Ik had al een paar straten gelopen en mij erover verbaasd dat het bijna alleen maar grote post was, en toen kwam ik een stuk verderop nog eens diezelfde straten tegen maar dan met dunne post. Dus toen heb ik een hele boze e-mail geschreven naar de TC, en toen bleek dat de wijk was klaargemaakt door een ervaren postbode. Nou, daar was bijzonder weinig van te merken.quote:Op maandag 10 september 2018 09:25 schreef gelestipjes het volgende:
ik heb op zich ook niet echt het idee dat er veel gedaan wordt met klachten hoor. Ja, er wordt wel eens gecontroleerd als er klachten komen, maar dan gaat het zo van "kun je je tassen straks even apart laten staan, want ik moet ze even controleren."
En dan vervolgens terugkoppelen: ja, we hebben het gecontroleerd en alles was goed.
Ja, geen wonder he, als je van tevoren aangeeft dat je gaat controleren, dan is alles natuurlijk ineens goed.
Zo krijgen we ook af en toe controles van buitenaf, dan gaan de teamcoaches eerst bij iedereen langs "letten jullie er even op dat jullie vandaag alle pakjes die dikker zijn dan die strip apart in een tas doen en dat jullie de bundels niet te dik maken? Want we hebben vandaag controles."
Dan kun je natuurlijk net zo goed geen controles houden.
Qua voorbereiders en postbodes merk ik weinig verschil. Er zijn postbodes die heel snel zijn, er zijn ook voorbereiders die heel snel zijn. Er zijn ook postbodes die werkelijk waar niet vooruit te branden zijn, datzelfde geldt ook voor voorbereiders.
En qua kwaliteit is het net zo, in beide categorieën zitten er goede en slechte tussen.
als het overal goed ging waren er ook niet zoveel problemen,hier zie ik regelmatig mensen per wijk, meer dan 60 stuks afschrijven(dagelijks) en dat zijn niet alleen brieven(dat is natuurlijk veel teveel)quote:Op zondag 9 september 2018 10:21 schreef bmp80 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben het met de reactie van Bebop eens. Hier wordt er ook serieus omgegaan met klachten van Bezorgen, en ik vond het dus ook vervelend om in jouw post te lezen dat er helemaal niks met klachten gedaan zou worden. We doen ons best om de tassen zo goed mogelijk klaar te maken. Bij ons controleert de teamleider tassen van voorbereiders als er een klacht over de kwaliteit is binnengekomen.
Ook is hier duidelijk verteld hoe de tassen ingepakt moeten worden, en het komt bijna niet voor dat iemand op piekdagen doorbundelt, op daldagen niet doorbundelt, en kleine pakketjes in een aparte tas doet, want iedereen weet wat er van hem/haar verwacht wordt. Als het toch gebeurt, komt de teamleider de procedure nog een keer uitleggen.
Op jouw vestiging zal de leiding het wel opgegeven hebben. Het enige probleem dat we hebben is dat soms halve teams leeg zijn omdat er te weinig personeel is.
Laat het ze niet horen, gelukkig gebruik je hier je artiestennaamquote:Op maandag 10 september 2018 18:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Gingen ze nu met zijn drieën een straat doen? En waar zijn de pakjes? Haha
Ik ken Amersfoort goed. Geboren en getogen.
"Ik heb nog twee volle tassen dus ik denk dat ik er nog wel een paar uur mee bezig ben."quote:Op maandag 10 september 2018 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Deze kantoormedewerker ziet het wel erg zonnig in
https://www.ad.nl/video/p(...)moet-bezorgen~p49486
"sorry, je mag er nog een half uur over doen"quote:Op maandag 10 september 2018 23:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
"Ik heb nog twee volle tassen dus ik denk dat ik er nog wel een paar uur mee bezig ben."
Zouden ze nog iets extra's krijgen als ze de straat op gaan?
Hier een andere video gefilmd op hetzelfde depot. Waarschuwing: het is een video van hart van Nederland.
Wij hebben de straatnamen nog op de kast en geen combibundel, dat helpt ook wel mee denk ik.quote:Op maandag 10 september 2018 17:48 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als het overal goed ging waren er ook niet zoveel problemen,hier zie ik regelmatig mensen per wijk, meer dan 60 stuks afschrijven(dagelijks) en dat zijn niet alleen brieven(dat is natuurlijk veel teveel)
Aii, nooit post op straat afgeven, mevrouw. En geen afhaalchinezen meegekregen?quote:Op maandag 10 september 2018 23:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
"Ik heb nog twee volle tassen dus ik denk dat ik er nog wel een paar uur mee bezig ben."
Zouden ze nog iets extra's krijgen als ze de straat op gaan?
Hier een andere video gefilmd op hetzelfde depot. Waarschuwing: het is een video van hart van Nederland.
Bij HVN hebben ze nog net de naam van de wijk weggeknipt. Vat hoorde ik nog net. Vathorst! (In de wijk (eigenlijk een geannexeerd dorp) daarnaast ben ik opgegroeid) hahaquote:Op maandag 10 september 2018 22:11 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Laat het ze niet horen, gelukkig gebruik je hier je artiestennaam
(Offtopic: dankzij de pittige looptijdentraining bij PostNL heb ik gisteren een mooie tijd neergezet bij de Bridge to Bridge.... man man, twee keer die brug over)
Pas maar op dat ze je niet met het postbusje komen halenquote:Op dinsdag 11 september 2018 07:50 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Bij HVN hebben ze nog net de naam van de wijk weggeknipt. Vat hoorde ik nog net. Vathorst! (In de wijk (eigenlijk een geannexeerd dorp) daarnaast ben ik opgegroeid) haha
Voor het bedrag dat ze die andere lui betalen, doe ik het! Gezellig 's morgens zingen op weg naar het werk. Ontbijtje tussendoor, dan tassen uitladen en na gedane arbeid weer met het busje terug naar Arnhem. Heen- en terugreis uiteraard op kosten van de baas!quote:Op dinsdag 11 september 2018 08:48 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Pas maar op dat ze je niet met het postbusje komen halen
Waarom verbaasd mij dit niets? Wat heeft de OR nu eigenlijk voor zin? Alles wat de OR adviseert wordt naast hen neergelegd.quote:
Toevallig plustijd die vanochtend is goedgekeurd? Dan update die +/- tijd morgen pas.quote:Op dinsdag 11 september 2018 10:59 schreef VixenFromHell het volgende:
Het boeit PostNL niet of er draagvlak is of niet..
Jullie ook wel eens gehad dat het tellertje van X aantal plus/min uren niet klopt? Ik weet vrij zeker dat het er 4 horen te zijn, er staat 3. Totaal aantal uur van afgelopen weken klopt wel gewoon.
Haha ik kreeg als antwoord, bel de admi maarquote:Op vrijdag 7 september 2018 20:06 schreef Bebop het volgende:
[..]
Ja, ja
[..]
Dan klaag je bij je leidinggevende over de zetkwaliteit.
Misschien is dat het dan jaquote:Op dinsdag 11 september 2018 11:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Toevallig plustijd die vanochtend is goedgekeurd? Dan update die +/- tijd morgen pas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |