abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181651679
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en toen Nori 3 werd, was het daar eindelijk tijd voor.



Inmiddels heeft ze op 20 mei 2017 haar tweede nest gekregen:


Waarvan we een geel teefje hebben gehouden, onze Lovely Lily.


In 2015 kreeg Nori al haar eerste nestje:



Daar hebben we een bruin teefje uit gehouden, onze Cookie.


En daarmee hebben we de kleurenset compleet :+ (hier met geheel rechts (half)zusje Paars uit het eerste nest)


In de voorgaande topics is alles te lezen van planning tot conceptie en geboorte van beide nesten van Nori.

Inmiddels is Cookie oud genoeg om zelf puppy's te krijgen, en begin februari 2018 werd ze voor het eerst gedekt, door reu Moose


Helaas werd ze toen ondanks de verder heel gezellige en perfect verlopen logeerpartij niet drachtig, dus eind juli 2018 kwam Moose opnieuw een paar dagen logeren en gingen ze voor poging twee.


Deze keer hebben ze het weer heel erg gezellig gehad samen, en nu met het gewenste resultaat! Bij de echo op 27 augustus zagen we wat we al hoopten, Cookie is drachtig!


Als alles goed blijft gaan zal ze eind september bevallen van een nestje pupjes O+

In dit topic: F&F / PuppyPrijsvraag! :D mag je raden hoeveel pupjes ze zal gaan krijgen. De winnaar wint een uurtje gratis knuffelen! O+

Hier onder verder met het verloop van de dracht en alles wat er bij komt kijken :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Miss_Isis op 02-09-2018 21:53:46 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 2 september 2018 @ 21:50:40 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181651820
Wat cute
#KICKOUTZP
pi_181651892
Zo, alle plaatjes in de OP bijgewerkt en gefixt. Hier kunnen we weer even mee verder :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker zondag 2 september 2018 @ 22:18:38 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181653510
Jaaaa, pupycam O+

Dat is zo magisch mooi. En zo lief om erna de ontwikkelingen van de pups goed te zien. Ik had hem altijd op mijn 2e scherm aanstaan zodat ik nog iets kon werken tussen alle O+ O+ O+ door.

Succes met de komende 2 weken van gesprekken voeren. Lekker druk maar voor het goede doel.
En wat bijzonder dat er mensen zijn die blijven wachten op een pup van jullie, dan weet je ook waar je het voor doet! Fijn!

En Texel overleefd? ;) Je had iig prachtig weer!
  maandag 3 september 2018 @ 06:25:18 #6
386633 Adnap
I love Life !
pi_181656431
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:23 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ja, dat hebben we de vorige keer wel gedaan. Toen hebben er geloof ik zelfs een paar kijkers live een pup geboren zien worden :) Of dat deze keer weer gaat lukken qua timing weet ik nog niet, ik zet dat ding liever niet zo ver van tevoren aan omdat het midden in onze woonkamer is (privacy enzo). En of hij op het moment supreme op tijd kan hangt een beetje af van mijn man, die moet hem installeren. Maar sowieso hebben we hem in de hele nestperiode wel aan zodat de mensen die een puppy krijgen alles kunnen zien, zodat wij 's nachts vanuit bed in kunnen loggen om te zien of alles beneden goed gaat, en zodat eventuele belangstellenden van hier ook mee kunnen kijken :)
MELD !!
Samen met mijn pap gekeken, wat was dat bijzonder en wat is dat nu een fijne herinnering.

Succes met alle interviews !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_181658318
Ja puppycam O+
Heb toen ook een pupje geboren zien worden. Echt te cute. Zou leuk zijn als dat weer kan :)
Shine bright like a diamond.
pi_181689356
We gaan deze keer zeker weer ons best doen een live gestreamde bevalling te regelen! :)

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat we dat niet delen met de potentiële kopers... Jullie kunnen hier live mee genieten maar de kopers krijgen pas bericht een paar dagen nadat de pups geboren zijn (tenzij ze goed gegoogled hebben en dit topic hebben gevonden en stiekem mee lurken, zeker niet onmogelijk :D ).

Ik zou het ze opzich wel gunnen om mee te kunnen kijken met de geboorte, dat is toch wel speciaal voor ze denk ik, hun eigen (toekomstige) hond geboren zien worden. Maar dat is zo lullig voor de potentiële kopers voor wie er dan geen pup bij zit. Die kijken misschien mee en leven mee en verheugen zich en krijgen dan niets... Ik weet niet zo goed of ik dat nou wel of niet zou moeten doen.

Oh, en in ander nieuws:

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 17:02 schreef tombolafan het volgende:
Zo, iedereen die tot nu toe meegedaan heeft is genoteerd :7
26 deelnemers tot nu toe _O-

Valerie, Maily, deedeetee en June. hebben alleen nog in het andere topic gereageerd, die heb ik op zich wel meegenomen in het excelbestand maar die staan nog op rood zeg maar :7
Wie mee wil gokken voor een uurtje puppyknuffelen kan in het andere topic een gok doen! :) En Valerie, Maily, deedeetee en June, als jullie nog officieel mee willen doen, willen jullie het dan daar doorgeven?

Mochten mensen alleen voor de lol willen gokken en niet voor de 'prijs' dan is dat ook prima natuurlijk. En mocht iemand winnen maar niet op bezoek kunnen of willen komen dan mag hij/zij de prijs wat mij betreft ook best doorgeven aan een andere Fok!ker :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 4 september 2018 @ 20:54:32 #9
386633 Adnap
I love Life !
pi_181690936
Helemaal goed zeg !

Hoe gaat t met Cookie ? Begint ze al wat uit te dijen ?
Hoe reageren de anderen nu op haar ?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_181691799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 20:54 schreef Adnap het volgende:
Helemaal goed zeg !

Hoe gaat t met Cookie ? Begint ze al wat uit te dijen ?
Hoe reageren de anderen nu op haar ?
Het gaat goed met haar! Ik zie al wel een buikje verschijnen, maar nog niet heel extreem. Er zijn wel dikkere Labradors in de wereld die niet drachtig zijn, zeg maar ;)

De andere honden doen niet echt anders tegen haar, maar zij doet dat zelf wel een beetje. Ze is een nog grotere schootkruiper dan normaal, ligt het liefst bij mij en dan graag tegen mij aan. Gisteravond hadden we bezoek van potentiële pupkopers en ze heeft vrijwel de hele avond onder de tafel gelegen op mijn voet, terwijl Nori en Lily lekker languit op de bank lagen te chillen en knuffelen met de twee kinderen van het bezoek.

En tegen Nori en Lily is ze rustiger lijkt het. Normaal speelt ze heel wild met Lily, ze crossen achter elkaar aan door de tuin, echt op volle kracht, knallen dan met zn tweeën door de bosjes en tegen de schutting aan, racen om de bomen, springen op en weer van de trampoline en blaffen tegen elkaar... Maar dat doet ze nu niet meer. Lily probeert haar soms nog uit te dagen maar Cookie heeft duidelijk geen zin. En ik probeer het als ik zie dat ze niet wil ook tegen te houden door Lily weg te sturen, ik wil niet dat ze zich over laat halen om toch zo wild te doen terwijl ze eigenlijk gewoon rustig wil rondlopen. Dat is wel echt duidelijk anders dan normaal voor haar.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181701910
Ik verzuchtte dus net vanochtend opgelucht tegen mijn man dat we alle gesprekken ingepland hebben en precies binnen twee weken klaar zijn, helemaal blij dat we het zo strak konden plannen allemaal. Mailen er dus daarnet nog twee mensen terug... :') Eentje met een afmelding wegens medische omstandigheden en eentje die toch nog een afspraak wil maken. Dus hebben we nog een gesprek in te plannen! De opties qua tijden zijn inmiddels wel behoorlijk beperkt, dus ben benieuwd of dit nog gaat lukken...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  woensdag 5 september 2018 @ 12:27:02 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181702046
Ik ga weer vooral meelezen. Maar wil je toch weer even bedanken dat je dit met on allen deelt. Ik geniet er iig met volle teugen van en zit weer op het puntje van mijn stoel. Hoeveel pups worden het? Hoe vergaat het hen (en jullie, vakantie nodig na de pup avonturen? ;) ).

Dank je dat je dit deelt. Het is puur genieten om mee te leven met goede, bewuste fok van honden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Spellchecker woensdag 5 september 2018 @ 12:38:22 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181702244
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik ga weer vooral meelezen. Maar wil je toch weer even bedanken dat je dit met on allen deelt. Ik geniet er iig met volle teugen van en zit weer op het puntje van mijn stoel. Hoeveel pups worden het? Hoe vergaat het hen (en jullie, vakantie nodig na de pup avonturen? ;) ).

Dank je dat je dit deelt. Het is puur genieten om mee te leven met goede, bewuste fok van honden.
Dit O+
  woensdag 5 september 2018 @ 12:42:11 #14
134537 Radobe
nooit meer wijn.
pi_181702302
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik ga weer vooral meelezen. Maar wil je toch weer even bedanken dat je dit met on allen deelt. Ik geniet er iig met volle teugen van en zit weer op het puntje van mijn stoel. Hoeveel pups worden het? Hoe vergaat het hen (en jullie, vakantie nodig na de pup avonturen? ;) ).

Dank je dat je dit deelt. Het is puur genieten om mee te leven met goede, bewuste fok van honden.
eens! geniet al mee sinds het eerste nestje O+
wijn, iets te veel wijn maar net niet genoeg om van de wereld te zijn
veels te veel wijn, iets te veel wijn, maar net niet voldoende om tevreden te zijn
pi_181706566
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik ga weer vooral meelezen. Maar wil je toch weer even bedanken dat je dit met on allen deelt. Ik geniet er iig met volle teugen van en zit weer op het puntje van mijn stoel. Hoeveel pups worden het? Hoe vergaat het hen (en jullie, vakantie nodig na de pup avonturen? ;) ).

Dank je dat je dit deelt. Het is puur genieten om mee te leven met goede, bewuste fok van honden.
Wat lief! Dankje (dankjullie) wel, en graag gedaan :)

Ik vind het ook leuk om te doen, en handig om dingen een beetje van me af te schrijven enzo. Zoals dat er daarnet iemand die ik, als ik nu had moeten kiezen, vrijwel zeker een pup had gegund zich geheel onverwacht heeft afgemeld. Als er deze keer één gezin/stel was waarvan ik had moeten gokken dat het een zekerheidje was dat ze zouden blijven, dan waren zij het. Ze wachtten al sinds begin dit jaar en reageerden uitgebreid en vol overtuiging en enthousiasme op de updates... En nu gaat het wegens persoonlijke omstandigheden aan hun kant toch niet door. Zo jammer, want het leken me echt leuke mensen en had leuk contact met hen.

Maar dit is dus echt precies de reden waarom we zo'n ruime lijst met geïnteresseerden hanteren. Zelfs de mensen die er 100% voor gaan kunnen, om wat voor reden dan ook, ineens afvallen, en als we een beperkte lijst hadden gehad zou je dan ineens snel weer op zoek moeten naar een geschikte 'vervanger'. Nu hebben we gelukkig ruim de keuze uit meerdere (hopelijk) geschikte gezinnen/stellen dus hoef ik niet bang te zijn dat we na de geboorte een puppy 'over' zouden hebben. Soms twijfel ik wel eens of het wel de beste manier is, zo'n grote lijst. Maar op dit soort momenten ben ik er dan toch wel blij mee.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181712403
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 12:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik ga weer vooral meelezen. Maar wil je toch weer even bedanken dat je dit met on allen deelt. Ik geniet er iig met volle teugen van en zit weer op het puntje van mijn stoel. Hoeveel pups worden het? Hoe vergaat het hen (en jullie, vakantie nodig na de pup avonturen? ;) ).

Dank je dat je dit deelt. Het is puur genieten om mee te leven met goede, bewuste fok van honden.
Thumbs up van een lurker ^O^
pi_181717817
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat lief! Dankje (dankjullie) wel, en graag gedaan :)

Ik vind het ook leuk om te doen, en handig om dingen een beetje van me af te schrijven enzo. Zoals dat er daarnet iemand die ik, als ik nu had moeten kiezen, vrijwel zeker een pup had gegund zich geheel onverwacht heeft afgemeld. Als er deze keer één gezin/stel was waarvan ik had moeten gokken dat het een zekerheidje was dat ze zouden blijven, dan waren zij het. Ze wachtten al sinds begin dit jaar en reageerden uitgebreid en vol overtuiging en enthousiasme op de updates... En nu gaat het wegens persoonlijke omstandigheden aan hun kant toch niet door. Zo jammer, want het leken me echt leuke mensen en had leuk contact met hen.

Maar dit is dus echt precies de reden waarom we zo'n ruime lijst met geïnteresseerden hanteren. Zelfs de mensen die er 100% voor gaan kunnen, om wat voor reden dan ook, ineens afvallen, en als we een beperkte lijst hadden gehad zou je dan ineens snel weer op zoek moeten naar een geschikte 'vervanger'. Nu hebben we gelukkig ruim de keuze uit meerdere (hopelijk) geschikte gezinnen/stellen dus hoef ik niet bang te zijn dat we na de geboorte een puppy 'over' zouden hebben. Soms twijfel ik wel eens of het wel de beste manier is, zo'n grote lijst. Maar op dit soort momenten ben ik er dan toch wel blij mee.
Ja, en misschien zijn de mensen die kunnen besluiten dat het nu niet de juiste tijd is juist ook wel de beste pupkopers die je kunt wensen...

Ik lees ook met veel plezier mee trouwens :W :Y O+
pi_181720502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 23:29 schreef yinu het volgende:

[..]

Ja, en misschien zijn de mensen die kunnen besluiten dat het nu niet de juiste tijd is juist ook wel de beste pupkopers die je kunt wensen...

Ik lees ook met veel plezier mee trouwens :W :Y O+
Zeker waar!! Heb ik ze ook gezegd, veeel beter om daar nu achter te komen en een moeilijke maar verstandige beslissing te nemen dan dat ze het toch zouden proberen en er achter komen als het een puberpup is dat ze hem/haar moeten herplaatsen... Ben er in dat opzicht ook zeker blij mee dat ze het optijd gemeld hebben. Maar jammer omdat het me hele leuke mensen leken en ik ze graag beter had leren kennen. Al geeft dit aan. De andere kant ook de andere mensen op de lijst weer meer kansen en maakt dat het kiezen voor ons straks misschien iets makkelijker als we een ander stel/gezin niet teleur hoeven te stellen. Elk nadeel heb ze voordeel ofzo? :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181840156
En hoe gaat het met het koekje en de pepernootjes die ze aan het bakken is? En zijn de gesprekken zo'n derde ronde eigenlijk hetzelfde als ronde 1, of hebben jullie nu echt andere dingen waar jullie op letten?
pi_181841706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:09 schreef Franknfurter het volgende:
En hoe gaat het met het koekje en de pepernootjes die ze aan het bakken is? En zijn de gesprekken zo'n derde ronde eigenlijk hetzelfde als ronde 1, of hebben jullie nu echt andere dingen waar jullie op letten?
Het gaat goed met haar! Nog steeds overtuigend drachtig, voorzichtig maar wel duidelijk een klein bol buikje, flinke tepels, en de een na achterste tepels geven zelfs al melk. En verder extra knuffelig, extra rustig, en extra gek op eten. Alles naar verwachting dus :)

De gesprekken gaan ook goed, straks komt er weer een gezin op bezoek. Dan morgenochtend nog, vrijdagavond, en zaterdag twee en zondag twee. En maandagavond de 17e nog eentje, en dat was het. Qua inhoud volgen we eigenlijk nog steeds dezelfde lijn als bij het eerste nest. We hebben een aantal belangrijke dingen die we willen bespreken, en dat is eigenlijk niet echt veranderd. Ik ben er zelf wel wat zelfverzekerder in geworden en werk nu redelijk vloeiend de onderwerpen af, met de nodige zijstraten en zo, dat wel. Echt kort houden we het eigenlijk nooit, meestal zijn we wel minimaal 1,5 uur in gesprek. En soms ook wel eens 3 uur. We willen ook graag de tijd er voor nemen, ook om de mensen zo goed mogelijk te leren kennen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181846403
Wow wat een werk! Chapeau dat jullie zoveel moeite steken in de perfecte match tussen pup en baasje :)
  dinsdag 11 september 2018 @ 23:53:43 #22
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_181849846
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 19:43 schreef Miss_Isis het volgende:

Wie mee wil gokken voor een uurtje puppyknuffelen kan in het andere topic een gok doen! :) En Valerie, Maily, deedeetee en June, als jullie nog officieel mee willen doen, willen jullie het dan daar doorgeven?

Mochten mensen alleen voor de lol willen gokken en niet voor de 'prijs' dan is dat ook prima natuurlijk. En mocht iemand winnen maar niet op bezoek kunnen of willen komen dan mag hij/zij de prijs wat mij betreft ook best doorgeven aan een andere Fok!ker :)
Ik win straks voor de lol
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_181852461
Dankjewel franknfurter, we doen ons best :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2018 23:53 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Ik win straks voor de lol
Goed zo, met voldoende zelfvertrouwen ben je al halverwege ;)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181878241
Morgen 7 weken onderweg, het buikje groeit gestaagd door O+







Over twee weken weten we hopelijk al hoeveel pupjes er precies in zitten O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 september 2018 @ 14:51:26 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181879662
Cookiebuik O+ Gaat het goed met haar? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_181879690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:25 schreef Miss_Isis het volgende:
Morgen 7 weken onderweg, het buikje groeit gestaagd door O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Over twee weken weten we hopelijk al hoeveel pupjes er precies in zitten O+
Awwww schattie.

Ik gok op 7 pupjes en het maakt niet welk geslacht hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_181880965
Dat ziet eruit als 13 bolle pups :D
pi_181882158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:51 schreef Rewimo het volgende:
Cookiebuik O+ Gaat het goed met haar? :)
Ja, het gaat heel goed! Ze is wel erg rustig voor haar doen, slaapt veel, en loopt verder een beetje rond of gaat ergens liggen. Dat is het wel. Bij de kennismakingsgesprekken ligt ze ook vrijwel de hele tijd onder de tafel waar we aan zitten, tot we klaar zijn met praten. Ze doet niet echt haar best voor de puppymensen :P En ik voel me genoodzaakt regelmatig te benoemen dat ze normaal toch wel wat actiever is dan dit.

Soms springt ze met dikke buik en al nog over het traphekje tussen onze woonkamer en de keuken/gang als ze naar buiten wil, dan hou ik mijn hart vast :X Ik zie haar al halverwege blijven haken met die bolle buik en flubberende uier... :X Maar het hekje is om de peuter binnen te houden en kan ook niet zomaar open de hele dag, en ze heeft geen geduld om even er voor te staan wachten totdat wij het voor haar open doen. Hopelijk krijgt ze als haar buik nog verder groeit ook iets meer verstand en beseft ze dat even rustig wachten zo gek nog niet is.

Oh en qua aantal wordt het hopelijk ergens tussen de 7 en 13 in :P iets meer dan 7 mag wel, maar 13 is wel heel erg druk..!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 13 september 2018 @ 17:05:42 #29
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181882221
11 :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 13 september 2018 @ 17:56:53 #30
386633 Adnap
I love Life !
pi_181883144
Mooi om te zien hoe dat groeit. Nog een paar weekjes 💖
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 september 2018 @ 18:21:04 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181883644
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:01 schreef Miss_Isis het volgende:

Ja, het gaat heel goed! Ze is wel erg rustig voor haar doen, slaapt veel, en loopt verder een beetje rond of gaat ergens liggen. Dat is het wel. Bij de kennismakingsgesprekken ligt ze ook vrijwel de hele tijd onder de tafel waar we aan zitten, tot we klaar zijn met praten. Ze doet niet echt haar best voor de puppymensen :P En ik voel me genoodzaakt regelmatig te benoemen dat ze normaal toch wel wat actiever is dan dit.

Soms springt ze met dikke buik en al nog over het traphekje tussen onze woonkamer en de keuken/gang als ze naar buiten wil, dan hou ik mijn hart vast :X Ik zie haar al halverwege blijven haken met die bolle buik en flubberende uier... :X Maar het hekje is om de peuter binnen te houden en kan ook niet zomaar open de hele dag, en ze heeft geen geduld om even er voor te staan wachten totdat wij het voor haar open doen. Hopelijk krijgt ze als haar buik nog verder groeit ook iets meer verstand en beseft ze dat even rustig wachten zo gek nog niet is.

Oh en qua aantal wordt het hopelijk ergens tussen de 7 en 13 in :P iets meer dan 7 mag wel, maar 13 is wel heel erg druk..!
Het zwanger-kwartje nog niet helemaal gevallen dus? :D

Valt ook niet mee al die hormonen en groeiende omvang ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_181890234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 18:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het zwanger-kwartje nog niet helemaal gevallen dus? :D

Valt ook niet mee al die hormonen en groeiende omvang ;)
Nou ze is wel iets terughoudender nu met springen gelukkig, ze merkt wel dat het niet meer zo soepel gaat als eerst. Hopelijk snapt ze snel genoeg dat haar buik alleen maar meer gaat groeien voorlopig en dat ze samen met die buik ook wat geduld en verstand moet kweken ;) en anders toch maar het hekje open laten en de gang deur dicht, misschien...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181893500
Wat leuk die foto! Overduidelijk zwanger inderdaad.
Shine bright like a diamond.
pi_181898675
ik gok dat zij straks 9 zal werpen. 5 reutje en 4 teefje..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_181902269
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik gok dat zij straks 9 zal werpen. 5 reutje en 4 teefje..
Ik gok zelf ook 9, maar dan andersom :)

Als je mee wilt doen voor de 'prijs' moet je je gok trouwens indienen in het andere topic, hier: F&F / PuppyPrijsvraag! :D :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2018 @ 18:16:15 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181903973
En nog maar 2 weken! Ik dacht dat ze halverwege was of zo :o Spannend!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_181924148
We zijn er bijna... Vandaag weer twee gesprekken gehad. Morgen nog twee, maandagavond nog eentje, en dat is het. Dan hebben we in totaal 13 gezinnen/stellen gesproken. Per gesprek zijn we ongeveer 2,5 uur bezig, in sommige gevallen nog iets langer (korter eigenlijk bijna nooit).

We hebben met het stel waar onze pup gaat wonen ook nog even overlegd en de belangrijkste wederzijdse rechten en plichten benoemd. Komende tijd wordt er (door hen, ivm relevant studie/werkveld) een contract opgesteld waar alles een beetje in dichtgetimmerd wordt. Ze wonen helaas wat verder weg en we zien hen pas hier thuis als de pups er zijn, dan gaan we ook het contract nog een keer bespreken en tekenen.

En ondertussen groeit de buik van Cookie door. Ze heeft erg veel honger momenteel, ze krijgt inmiddels 50% meer voer dan normaal inmiddels en 's avonds vlak voor het slapen gaan nog een extraatje. Anders moet ze 's ochtends vroeg spugen ivm een lege maag. Nog minder dan twee weken nu... dan is het zo ver O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 15 september 2018 @ 19:40:03 #38
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_181924628
Oooh ik ben benieuwd.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_181929256
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 19:19 schreef Miss_Isis het volgende:
We zijn er bijna... Vandaag weer twee gesprekken gehad. Morgen nog twee, maandagavond nog eentje, en dat is het. Dan hebben we in totaal 13 gezinnen/stellen gesproken. Per gesprek zijn we ongeveer 2,5 uur bezig, in sommige gevallen nog iets langer (korter eigenlijk bijna nooit).

We hebben met het stel waar onze pup gaat wonen ook nog even overlegd en de belangrijkste wederzijdse rechten en plichten benoemd. Komende tijd wordt er (door hen, ivm relevant studie/werkveld) een contract opgesteld waar alles een beetje in dichtgetimmerd wordt. Ze wonen helaas wat verder weg en we zien hen pas hier thuis als de pups er zijn, dan gaan we ook het contract nog een keer bespreken en tekenen.

En ondertussen groeit de buik van Cookie door. Ze heeft erg veel honger momenteel, ze krijgt inmiddels 50% meer voer dan normaal inmiddels en 's avonds vlak voor het slapen gaan nog een extraatje. Anders moet ze 's ochtends vroeg spugen ivm een lege maag. Nog minder dan twee weken nu... dan is het zo ver O+
Mooi om te lezen hoeveel tijd en energie jullie erin steken!

Wat is precies de reden dat ‘jullie’ pup niet bij jullie kan blijven? Vanwege de ruimte denk ik? En om er later mee te gaan fokken wellicht?
Shine bright like a diamond.
pi_181929550
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:28 schreef June. het volgende:

[..]

Mooi om te lezen hoeveel tijd en energie jullie erin steken!

Wat is precies de reden dat ‘jullie’ pup niet bij jullie kan blijven? Vanwege de ruimte denk ik? En om er later mee te gaan fokken wellicht?
Voornamelijk tijd. We hebben twee jonge kinderen (jongste is net 2 geworden), onze Lily is nu 1 en nog druk bezig met de training, en nu nog een puppy er bij zou niet optimaal zijn. We hebben er gewoon eigenlijk niet de tijd voor om daar voldoende opvoeding in te stoppen nu. En opzich ook ruimte, want als we ook nog ooit een pup van Lily willen houden (en hopelijk een kleinkind van Cookie tzt), dan wordt het wel heel snel vol. Maar omdat we dus wel graag een nestje van een pup van Cookie willen (om daar zelf een pup weer uit te houden) moesten we een regeling bedenken waarmee dat kon. Vandaar deze constructie :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181935943
Leuke updates weer. Voordeel van weinig tijd om te lezen is dat er in een keer veel te lezen is! :D

Cookie ziet er goed zwanger uit.
En wat een hoop gesprekken al achter de rug. 13x2,5u pffff.

Jullie hebben zelf toch Nori, Cookie en Lily? Of mis ik er nu 1?
En cookie en Lily zijn allebei van Nori toch?
Is het de bedoeling dat de pup van Cookie wel ooit bij jullie komt wonen of alleen een nestje van te krijgen over een tijd?
En voor Lily hetzelfde verhaal tzt?

Sorry voor de vragen :@
pi_181950340
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 09:44 schreef Lingue het volgende:
Leuke updates weer. Voordeel van weinig tijd om te lezen is dat er in een keer veel te lezen is! :D

Cookie ziet er goed zwanger uit.
En wat een hoop gesprekken al achter de rug. 13x2,5u pffff.

Jullie hebben zelf toch Nori, Cookie en Lily? Of mis ik er nu 1?
En cookie en Lily zijn allebei van Nori toch?
Is het de bedoeling dat de pup van Cookie wel ooit bij jullie komt wonen of alleen een nestje van te krijgen over een tijd?
En voor Lily hetzelfde verhaal tzt?

Sorry voor de vragen :@
Ik hou wel van vragen, dan kan ik namelijk antwoord geven. Dat doe ik graag (daarom duren al die gesprekken ook minimaal 2,5 uur) :+

Wij hebben zelf inderdaad Nori, Cookie en Lily, en nog een klein hondje (Puck). Daarnaast ook nog 2 kinderen, 5 poezen, en wat ander vee (varkens, kippen, cavia's, schapen). Dus vrij druk :) En ja, Cookie en Lily zijn beide dochters van Nori. Cookie uit 2015 en Lily uit 2017.

Deze pup van Cookie blijft in principe gewoon bij haar gezin wonen. Het is de bedoeling dat ze wel af en toe even op bezoek komt een weekend oid zodat ze ons goed kent, maar ze woont met haar tante bij haar gezin. Alleen als alles goed gaat, ze blijkt fokgeschikt en ze raakt drachtig, dan komt ze hier twee maanden wonen om pups te krijgen. Daarna gaat ze weer terug naar haar eigen gezin en komt ze ook op hun naam te staan (tot dat ze pups heeft gehad blijft ze op onze naam, zodat haar pups ook onze kennelnaam krijgen).

Hoe we dat voor Lily gaan doen weet ik nog niet. Ik heb echt geen flauw idee nog, ik sluit niet uit dat we van haar wel een pup zelf gaan houden hier in huis. Maar eerst maar eens afwachten of Lily überhaupt fokgeschikt blijkt. Ze is nu echt nog een beetje een slungelige net-niet-meer-pup, ze is nog niet eens loops geweest. Deze winter willen we haar laten röntgenen en haar ogen laten spiegelen om te zien hoe het daar mee staat. Als dat goed is zou ze misschien over een jaar of 1,5 een keer gedekt kunnen worden.

De constructie met een 'pleeggezin' komt mij niet zo natuurlijk aanwaaien, ik ben een tikje een controlfreak en vind het best eng om een pup waar wij een nest mee willen fokken tzt bij iemand anders onder te brengen. Ik weet dus nog niet of ik dat wel vaker dan één keer kan en wil proberen... Maar goed aan de andere kant heb ik ook nog een gezin, meerdere honden en andere dieren, en kan ik gewoon niet onbeperkt zelf pups houden. Maar ik vind het wel leuk om af en toe een nestje te fokken. En als je niet elke teef 5 nesten wilt laten krijgen maar wel af en toe iets nieuws wilt fokken, tja dan moet je wel wat...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181951617
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ja, ik wist idd dat je wel een kleine privé kinderboerderij had ;)
Maar hoe t met de labradors zat was ik even kwijt.

Lijkt me logisch dat dat eng is.

Ah dus de pup die naar het gezin gaat heeft daar al een familielid wonen. Dat is dus een zusje van Cookie toch?
Pfff ga bijna een stamboom uittekenen om t te blijven snappen :P

Ik zat later vandaag al te denken dat het natuurlijk goed is om de eigen fok lijn op die manier goed te ontwikkelen als de pups er geschikt voor blijven. En logisch dat je niet onbeperkt pups kunt houden. Die worden ook groot.

Ik volg het al vanaf het eerste nestje en het blijft zo leuk om te zien ontwikkelen en gebeuren. Thumbs up voor hoe je het steeds weer doet.
pi_181952921
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 21:49 schreef Lingue het volgende:
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ja, ik wist idd dat je wel een kleine privé kinderboerderij had ;)
Maar hoe t met de labradors zat was ik even kwijt.

Lijkt me logisch dat dat eng is.

Ah dus de pup die naar het gezin gaat heeft daar al een familielid wonen. Dat is dus een zusje van Cookie toch?
Pfff ga bijna een stamboom uittekenen om t te blijven snappen :P

Ik zat later vandaag al te denken dat het natuurlijk goed is om de eigen fok lijn op die manier goed te ontwikkelen als de pups er geschikt voor blijven. En logisch dat je niet onbeperkt pups kunt houden. Die worden ook groot.

Ik volg het al vanaf het eerste nestje en het blijft zo leuk om te zien ontwikkelen en gebeuren. Thumbs up voor hoe je het steeds weer doet.
Haha, 't is (nog) niet heel ingewikkeld hoor ;) de toekomstige pup gaat inderdaad bij haar tante (zusje van onze Cookie) wonen. Puppy Paars uit het eerste nestje, om precies te zijn :)

En ja, als we uit elk nest een pup in huis zouden houden dan wordt het bijna onmogelijk om alle honden en de kinderen en andere dieren de training en aandacht te geven die ze nodig hebben. Ik denk dat uiteindelijk, als de kinderen iets groter en zelfstandiger zijn, 4 of misschien 5 Labradors wel ongeveer onze max. is. Mits er voldoende tijd tussen zit (niet twee pups tegelijk bv). Maar we moeten maar eens zien hoe dat in de toekomst zich verder gaat ontwikkelen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181965547
Vandaag 52 dagen onderweg, en ik heb net voor het eerst echt onmiskenbaar duidelijk de pups voelen bewegen O+

En nu terwijl ik dit typ een telefoontje van de mensen die vanavond zouden komen, zij maken elders zo concreet kans op een pup dat ze de afspraak met ons af wilden zeggen. We kregen nog een compliment over hoe fijn we communiceren en alles goed uitleggen etc., altijd leuk om te horen O+

Bewegende puppy's, de avond vrij, ik zeg: een geslaagde dag O+

Overigens is Cookie inmiddels zo rond en haar buik zo vol dat haar navel uitgepuild is :') Ze heeft altijd een keurige strakke navel gehad, maar nu lijkt er toch iets van een navelbreukje te zijn ofzo? Ik verwacht door alle druk op de buikwand. Als je haar nu op schoot hebt is het net alsof je een klein nijlpaardje aan het knuffelen bent, zo rond en bol is ze. Vanavond eens een poging doen om te wegen hoeveel ze eigenlijk aangekomen is.

[ Bericht 26% gewijzigd door Miss_Isis op 17-09-2018 17:23:59 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2018 @ 18:51:06 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_181967547
Oeh, beweging, dat maakt het extra echt O+ Foto's (meer meer!) van de bolle buik?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_181967694
Puupies. O+
Your opinion of me is none of my business.
pi_181970914
ow wat een leuke update!

Ik stem ook voor (meer) foto's!

fijn dat de avond van jullie is, ook wel lekker na zoveel gesprekken lijkt me.

En 52 dagen al... jeetje time flies... Zit mij nou af te vragen wat voor (nuttige) dingen ik de afglopen 52 dagen heb gedaan :')
Voelt alsof je het vorige week pas vertelde dat de echo was geweest.
pi_181973720
De Buik laat zich helaas niet echt mooi fotograferen... Of het ligt aan mij, dat kan ook :P Zal voor de bevalling begint nog wel een paar foto's proberen te maken :)

Daarnet een grove schatting gedaan op basis van gewicht. Ze weegt nu (in de armen van mijn man op de personenweegschaal, dus niet super accuraat) 33 kilo. Voor de dekking was dat ongeveer 27,5, dus is ze op dit moment 5,5 kilo aangekomen. Als je uitgaat van een gewicht per pup van 400gr, plus nog eens 400gr per pup voor placenta en vruchtwater e.d. dan zijn dat zo ongeveer 7 puppy's. Maar, ze zit nog niet op 9 weken dracht (die 400gr is geboortegewicht), dus de puppy's zijn nu nog lichter. Misschien dus wel 8 of zelfs 9 pups..?

Of we voeren haar gewoon te veel, dat kan natuurlijk ook :')

Nu maar eens even gauw halsbandjes inventariseren, kijken welke kleuren pups we deze keer gaan krijgen en zo nodig nieuwe bandjes bestellen. En dan binnenkort ook maar eens beginnen met bandjes haken voor de eerste paar dagen, totdat ze goot genoeg zijn en een echt halsbandje om kunnen O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_181979217
Dit is de eerste keer dat ik baal dat ik 1 oktober een weekje weg ga naar een niet-EU land (dus zonder internetbundel). :') Maar hopelijk kan ik dat weekend ervoor nog even vooruit "awww"en met de puppycam. *O*
Your opinion of me is none of my business.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')