abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2018 @ 19:41:36 #226
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181669145
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:21 schreef john2406 het volgende:
Ik ben best wel een forse kerel dat weggetje echter voor de Heikop zou ik niet fietsen rond de avondklok en al helemaal niet 20 jr geleden!
Waarom niet? Bang iemand tegen te komen die je wilt verkrachten, beroven of vermoorden?
"s Nachts is dr geen hond op straat te vinden. Heerlijk rustig fietsen dus.
pi_181669834
[quote]0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:28 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En waarom niet? Gewoon onder begeleiding van agenten

[ Bericht 1% gewijzigd door Woonbootjes op 03-09-2018 20:27:00 ]
pi_181669999
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:18 schreef Woonbootjes het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 september 2018 19:28 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En waarom niet? Gewoon onder begeleiding van agenten

pi_181670074
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:28 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Sorry internet ligt eruit
pi_181670622
[quote]1s.gif Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Doorgaans op een lijnvlucht normale gang van zaken maar denk dit toch anders ligt
  maandag 3 september 2018 @ 20:57:02 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181670703
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 18:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Door die van de marechaussee, of waardoor?
Best een goede zet van die jongeman om zijn gegevens op te schrijven, jammer dat deze niet meer is.

https://www.msn.com/nl-nl(...)52525253Bocid=LENDHP
RIP. Met het risico voor zeikerd versleten te worden: Niet handig dat je degene die het lijk aantrof (Dinsdagavond 21u00), tot in de nacht daaropvolgend (00u30, toen Jos B daar fietste) gaat & blijft inzetten om de toegang tot de vindplek te bewaken waar het lijkje op dat moment (mogelijk, ter plaatse) nog aanwezig was.
Ik denk aan o.a. spoor-contaminatie van vind(st)ers versus onderzoekers ter plaatse. In theorie kan het DNA van Jos B zo daar of bij het lijkje zijn gekomen onder "toeziend" oog van de marechaussee zelf. Van belang is nu iig op welk moment, het lijkje is weggehaald. Voor of nadat Jos B daar fietste !!!!

Ook jammer dat Jeroen de bewaker niet meer leeft. Met de kennis van nu dat Jos B verdacht wordt, had die mogelijk meer kunnen vertellen.

In het bericht kan je de uitlating "Het onderbuikgevoel dat Jeroen die avond had, blijkt nu te kloppen." natuurlijk negeren. We weten nog helemaal niet of Jos B (directe) betrokkenheid heeft om het gevoel kloppend te maken, laat staan dat je als ouder daarbij "apetrots" kunt zijn. Word een beetje moedeloos van die tendentieuze heldhaftige verdachtmakingen.

Ik begrijp uit het verhaal dat Jos B niet langsfietste maar (meermalen) heen -en weer fietste. Dit is in tegenspraak met een verhaal elders dat hij daar gewoon - omdat het warm was - aan het fietsen was en/of in die omgeving de post rond bracht. Voorts sws niet handig om als moordenaar je snufferd, laat staan meermalen, daar te laten zien. Maar goed, ik ben wellicht wat crimineler in mind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 03-09-2018 21:04:14 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181671054
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 20:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

RIP. Met het risico voor zeikerd versleten te worden: Niet handig dat je degene die het lijk aantrof (Dinsdagavond 21u00), tot in de nacht daaropvolgend (00u30, toen Jos B daar fietste) gaat & blijft inzetten om de toegang tot de vindplek te bewaken waar het lijkje op dat moment (mogelijk, ter plaatse) nog aanwezig was.
Ik denk aan o.a. spoor-contaminatie van vind(st)ers versus onderzoekers ter plaatse. In theorie kan het DNA van Jos B zo daar of bij het lijkje zijn gekomen onder "toeziend" oog van de marechaussee zelf. Van belang is nu iig op welk moment, het lijkje is weggehaald. Voor of nadat Jos B daar fietste !!!!

Ook jammer dat Jeroen de bewaker niet meer leeft. Met de kennis van nu dat Jos B verdacht wordt, had die mogelijk meer kunnen vertellen.

In het bericht kan je de uitlating "Het onderbuikgevoel dat Jeroen die avond had, blijkt nu te kloppen." natuurlijk negeren. We weten nog helemaal niet of Jos B (directe) betrokkenheid heeft om het gevoel kloppend te maken, laat staan dat je als ouder daarbij "apetrots" kunt zijn. Word een beetje moedeloos van die tendentieuze heldhaftige verdachtmakingen.

Ik begrijp uit het verhaal dat Jos B niet langsfietste maar (meermalen) heen -en weer fietste. Dit is in tegenspraak met een verhaal elders dat hij daar gewoon - omdat het warm was - aan het fietsen was en/of in die omgeving de post rond bracht. Voorts sws niet handig om als moordenaar je snufferd, laat staan meermalen, daar te laten zien. Maar goed, ik ben wellicht wat crimineler in mind.
over dat fietsen - politie trok die verklaring na bij de scouting

Als reden voor zijn nachtelijke fietstocht gaf Brech aan dat hij brieven voor de scouting had bezorgd. Dat had hij ’s nachts gedaan omdat het overdag te warm was. De politie trok die verklaring na bij de scouting. Die omschreef Brech als een rare snuiter, maar bevestigde dat hij de gewoonte had brieven zelf te bezorgen om postzegelkosten te besparen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)edendelict~a8d0c74a/
  maandag 3 september 2018 @ 21:28:53 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181671526
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 21:12 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

over dat fietsen - politie trok die verklaring na bij de scouting

Als reden voor zijn nachtelijke fietstocht gaf Brech aan dat hij brieven voor de scouting had bezorgd. Dat had hij ’s nachts gedaan omdat het overdag te warm was. De politie trok die verklaring na bij de scouting. Die omschreef Brech als een rare snuiter, maar bevestigde dat hij de gewoonte had brieven zelf te bezorgen om postzegelkosten te besparen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)edendelict~a8d0c74a/
Dat klopt.
Wanneer ik de post rond breng, ga ik niet heen -en weer fietsen waar geen adressen/huizen zijn. Wat op zichzelf verder niets betekent.

Kan natuurlijk goed zijn dat Jos B het (mogelijk onwetende?) opvallend en opmerkelijk vond wat die marechaussees of mogelijk zelf "blauwe lichten" daar allemaal deden en dacht, weet je wat. "Ik fiets terug" en nog's een keer waarna (uiteindelijk ?) de militair het genoeg vond en vroeg "wie ben jij ? , het is hier geen poppenkast of zo".
Is Jos B mogelijk gefouilleerd, beetgehouden, de pen vastgehouden van de militair etc.etc. ?
Wijlen Jeroen was mogelijk, naar ik aanneem uit het verhaal van zijn ouders, (nog) geen ervaren persoon in alle procedures (het was één van zijn eerste klussen!!!). Wel goed dat de naam van Jos B uiteindelijk is genoteerd, wat gelijk bij de eerste keer natuurlijk al had gemoeten.

Enfin is het speculeren en een filmmaker kan zich alvast te goed doen aan een script.
pi_181673076
Zouden we morgen te horen gaan krijgen wat jos te vertellen heeft of duurt dat nog een paar weken?
  maandag 3 september 2018 @ 22:25:59 #235
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_181673324
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mooi gepland. Om 17u30 (ruim 2 uur vliegen, tenzij ze een Cessna hebben afgehuurd) dus wellicht een persmoment. Wie gaat er liggen op Eindhoven, Venlo of Maastricht ?
Nepinformatie "lekken" en dan landen in Enschede of Eelde. Militair vliegveld kan ook nog, Woensdrecht of zo. En dan een dag eerder laten landen.
Non possumus non loqui
pi_181673383
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:17 schreef woxxel het volgende:
Zouden we morgen te horen gaan krijgen wat jos te vertellen heeft of duurt dat nog een paar weken?
Aangezien hij woensdag pas naar Nederland komt, lijkt mij daar sowieso geen sprake van. ;)

Ik denk dat het mede afhankelijk is van hoe het verhoor zal verlopen. De advocaat kan bijvoorbeeld zelf naar buiten komen met informatie (zoals dat hij een bekennende verklaring heeft afgelegd).
Als niemand daar iets over wil vertellen, dan zal het eerstvolgende moment dat er informatie naar buiten komt de eerste pro-forma zitting kunnen zijn (na drie maanden).
  maandag 3 september 2018 @ 22:30:25 #237
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181673444
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 22:17 schreef woxxel het volgende:
waarom zou justitie dat gelijk naar buiten brengen? Gaat nog wel een x-aantal dagen/weken/maanden overheen. Eerst de zaak volledig rondkrijgen voor bij de rechter., lijkt me.
pi_181674231
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 19:41 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Waarom niet? Bang iemand tegen te komen die je wilt verkrachten, beroven of vermoorden?
"s Nachts is dr geen hond op straat te vinden. Heerlijk rustig fietsen dus.
Die parkeerplaatsen daar stonden toen bekent als zwoele ontmoetingsplaatsen, of het daadwerkelijk zo was ik weet het niet?

https://l1.nl/meer-agress(...)unssummerheide-64900

1 iemand doet niet veel, komt echter een groep al zijn het kinderen, denk ik dat ik het onderspit delf!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2018 23:22:38 ]
  maandag 3 september 2018 @ 23:12:30 #239
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181674519
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 17:38 schreef Za het volgende:

[..]

https://www.1limburg.nl/dna-bewijs-jos-brech-rechtmatig-verkregen

Dit is ook onzin, indien je zuiver DNA verkregen via een wangslijm swap van een man uit de 4e familielijn hebt veilig gesteld, met welk doel zou je dan nog aan de slag gaan met iemand uit de 5e familielijn.
Je hebt geen enkel verstand van genetica. Ik heb geen zin om het uit te leggen, dus lees je eens in.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_181674670
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 23:12 schreef Klaploper het volgende:

Je hebt geen enkel verstand van genetica. Ik heb geen zin om het uit te leggen, dus lees je eens in.
Wat is het doel van deze post precies?
pi_181674815
Bij deze de harde schijf bron.

Info afkomstig van onderzoeksleider Ferdinand Schellinkhout en de officieren van justitie Paul Emmen en Dave Mattheijs, geschreven door Claire van Dyck:

In november 2017 bellen agenten aan bij Brech in Simpelveld om hem te vragen om DNA af te staan. Geen reactie. Het is onduidelijk of het huis bewoond is. Twee weken later hetzelfde tafereel. Ze duwen een brief met visitekaartje in de bus. De woningstichting stuurt het door naar zijn nieuwe postadres. Brech heeft zich in oktober uitgeschreven nadat zijn moeder, bij wie hij woonde, een maand eerder naar een verzorgingshuis in de buurt van haar dochter in Groningen is verhuisd. De brief komt bij een zus, zij belt de politie begin december. Haar broer is in de Vogezen, ze belooft hem het verzoek per mail over te brengen. Twee weken later meldt ze dat hij op voettocht is, half maart terugkeert naar Nederland en aangeeft dat hij dan DNA komt afstaan.

Hij komt niet. Een politieman uit het onderzoeksteam zoekt begin april weer contact met de zus. Dan blijkt Brech spoorloos. Sinds half februari is er geen contact meer geweest, zegt de zus. Brech reageert nergens op. Ze heeft contact met zijn zakenpartner – Erik van ’t Padje. Ook bushcrafter, samen beheren ze een boshut in het woud. Hij alarmeert zijn vrienden en start een zoektocht. De bushcrafters zijn ongerust, het vriest 20 graden in de Vogezen. Zou Brech verongelukt zijn? De zus zegt aangifte van vermissing te doen. Haar broer heeft niet gereageerd op berichten dat hun moeder op 25 maart is overleden. Dat is raar.

Loods
Het onderszoeksteam is gealarmeerd en besluit, los van de vermissing, een ‘eigen technische weg in te slaan’ als de zussen geen DNA willen af staan. Via stamboomonderzoek worden twee familieleden in de vierde of vijfde graad benaderd en bereid gevonden. Bij de aangifte van vermissing in Veendam, meldt de zus dat haar broer ook wordt gezocht in verband met de zaak Nicky Verstappen. Het team dat de vermissing onderzoekt, vraagt om persoonlijke spullen van Brech, om zijn DNA veilig te stellen, zoals gebruikelijk bij vermissingen. Dat krijgt onder meer een harde schijf, die Brechs zakenpartner in het begin van dit jaar met allerlei andere persoonlijke spullen aan de zus heeft gestuurd. Zo komt het onderzoeksteam te weten dat er nog andere spullen in een loods van Van ’t Padje staan die hij uit het chalet heeft gehaald. Het onderzoek Hei heeft twijfels of valt vast te stellen dat de sporen op de harde schijf, ingestuurd naar het Nederlands Forensisch Instituut, ook echt van Brech zijn. Er kan ook iemand anders aan de computer hebben gezeten. Ze beginnen liever met verwanten, is daar overeenkomst, dan weet je dat het om Brech gaat en kun je dat weer vergelijken met de de sporen op de harde schijf. Ook benaderen ze Van ’t Padje, lichten hem – onder strikte geheimhouding – in en vragen om persoonlijke spullen van Brech voor een DNA-vergelijking. De ‘bekende tandenborstel’ en vuile was. Hij geeft ze vrijwillig af, verbijsterd over de wending dat zijn vriend in beeld komt als moordverdachte.

Op vrijdagochtend 8 juni krijgt een van de zaaksofficieren een telefoontje van het NFI. Tot zijn verrassing is er een volledig bruikbaar profiel van de harde schijf gekomen. Hij geeft direct opdracht om dat te vergelijken met de DNA-sporen op de kleding van Nicky. Een uur later komt de match waar zo intensief naar is gezocht en vurig op gehoopt. Honderd procent.

https://www.limburger.nl/(...)tbij-en-onbereikbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 03-09-2018 23:33:08 ]
  † In Memoriam † maandag 3 september 2018 @ 23:25:40 #242
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181674826
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die parkeerplaatsen daar stonden toen bekent als zwoele ontmoetingsplaatsen, of het daadwerkelijk zo was ik weet het niet?

https://l1.nl/meer-agress(...)unssummerheide-64900

1 iemand doet niet veel, komt echter een groep al zijn het kinderen, denk ik dat ik het onderspit delf!
Kamelenteen kent die hele plek ook niet.
Ik zou er ook niet snel alleen gaan rondwandelen, en Jos B. zat zover ik weet ook niet op die verharde slingerweg maar op een van de paden in het bos.
Overdag OK, maar 's nachts ga je daar beter niet alleen rondhangen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 3 september 2018 @ 23:54:21 #243
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181675369
De parkeerplaats en ontmoetingsplek waar het hier over gaat ligt iets meer dan een kilometer van de plek waar de tenten stonden. Niet echt vlakbij dus. Locatie: 50.9344, 6.0009.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181675420
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:54 schreef Gorraay het volgende:
De parkeerplaats en ontmoetingsplek waar het hier over gaat ligt iets meer dan een kilometer van de plek waar de tenten stonden. Niet echt vlakbij dus. Locatie: 50.9344, 6.0009.
Bij mijn weten ook de parkeerplaatsen toen aan de slingerweg, toeristenweg dacht ik heet die slingerweg?

Die andere locatie bij het pannenkoekhuis geloof ik, stap ik gewoon naar toe hoor.

Al zou ik niet weten hoe het daar in de nacht aan toe gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 00:15:04 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 00:21:11 #245
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_181675723
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij mijn weten ook de parkeerplaatsen toen aan de slingerweg, toeristenweg dacht ik heet die slingerweg?

Die andere locatie bij het pannenkoekhuis geloof ik, stap ik gewoon naar toe hoor.

Al zou ik niet weten hoe het daar in de nacht aan toe gaat.
Ik ben zelf niet in die omgeving bekend en haal mijn info uit wat er online of in het boek van Vuyk over te vinden is. Die slingerende weg (Vuyk noemt het een ventweg) heet inderdaad Toeristenweg. De informatie over de ontmoetingsplek vond ik in een artikel van 27 januari j.l. over de De Heikop en omgeving:
https://martijnmastenbroe(...)ak-nicky-verstappen/
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_181675760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:21 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet in die omgeving bekend en haal mijn info uit wat er online of in het boek van Vuyk over te vinden is. Die slingerende weg (Vuyk noemt het een ventweg) heet inderdaad Toeristenweg.
Het eerste stuk heet anders geloof ik als men vanuit Brunssum naar Duitsland wil rijden?

Nabij de Schaapskooi is geloof ik een officiële plaats voor die gasten, dacht dat er toen waren die zich afzonderde, nabij die plaats?
Waarom afzonderen hadden die iets te verbergen iets wat het daglicht niet kon verdragen?

Wat ik wel weet dat ik niet wens dat mijn partner of wie dan ook daar met een platte band komt te staan s avonds!
En het is met de nieuwe rondweg er niet beter op geworden vind ik, heel de rondweg is niet verlicht.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 00:26:49 ]
pi_181675849
Zojuist gekeken google maps Nieuwenhagenerweg denk ik ergens te zien?
  dinsdag 4 september 2018 @ 00:31:49 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181675850
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 23:54 schreef Gorraay het volgende:
50.9344, 6.0009
Die locatie ligt mijlenver, 10 min fietsen noordelijk, van waar Nicky is gevonden (op de Schinvelderweg).
pi_181675881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Die locatie ligt mijlenver, 10 min fietsen noordelijk, van waar Nicky is gevonden (op de Schinvelderweg).
????

https://www.google.nl/search?hl=nl&q=50.9344%2C+6.0009&gws_rd=ssl

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2018 00:37:18 ]
  dinsdag 4 september 2018 @ 00:41:43 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181675983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 00:23 schreef john2406 het volgende:
Het eerste stuk heet anders geloof ik als men vanuit Brunssum naar Duitsland wil rijden?
Nu je Duitsland noemt...... op nog geen kilometer afstand, zou daar al gezocht onderzoek zijn gedaan of is uitgesloten dat daar (mede)daders over de grens kunnen/zijn gekomen ?

Ik weet dat Duitsland (terecht) een wat andere kijk heeft op DNA verwantschapsonderzoek.

Ik quote ter info met plattegrond locatie(s) nog even uit
quote:
Bron NOS Feb2018:
'Dader uit het zuiden'

Uiteindelijk hebben deskundigen naar mogelijke scenario's gekeken en geconcludeerd dat het aannemelijk is dat de dader uit de omgeving van of uit Landgraaf komt. Het lichaam van Nicky werd gevonden aan de zuidkant van de heide, waar ook Landgraaf ligt.

In een van de scenario's heeft de dader Nicky in die richting meegenomen. In een tweede scenario, waar meerdere aanwijzingen voor zijn, is hij enige tijd meegenomen en later teruggebracht naar de heide. "De meest waarschijnlijke terugrijroute is dan vanuit het zuiden", zei de officier van het OM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')