Hij mag dat ook gewoon zijn weet je hoe moeilijk cool Trump is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:47 schreef FlipjeHolland het volgende:
Dit is een narcist:
[ afbeelding ]
Nou sommige mensen zijn onbaarzuchtiger dan andere mensen en sommige mensen zijn narcistischer dan andere mensen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:54 schreef SuperNeger het volgende:
Maar goed wanneer is iemand nu precies narcistisch en wanneer niet? Ik vind het altijd een beetje zo'n onzin term. Je denkt namelijk in de ik-persoon. Is dat nou echt zo erg? Geloof je daadwerkelijk dat we allemaal nobele ridders zijn die eerst aan anderen denken en dan pas zichzelf? Als je gaat pissen ga je toch gewoon pissen omdat jij dat moet en niet omdat iemand anders dit misschien ook moet maar niet de mogelijkheid heeft?
Dus eigenlijk als men goed zijn of haar best wilt doen in het leven en resultaten wilt behalen is men een narcist?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:01 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou sommige mensen zijn onbaarzuchtiger dan andere mensen en sommige mensen zijn narcistischer dan andere mensen.
Narcisme ontwikkelt zich in de vroege jeugd, en wat het eigenlijk is, is een copingsmechanisme die uit de hand is gelopen.
Narcisten krijgen op een gegeven moment se boodschap dat je mensen kan indelen in 2 groepen: Winnaars en Verliezers. Een echte narcist ziet menselijk interactie en doelen als iets wat bestaat tussen winnaars en verliezers. En de narcist wil altijd tot de winnaar groep behoren. Hij kijkt neer op verliezers.
Nou, nee. Als je van jezelf van rechtswege vindt dat je superior bent vergeleken met andere mensen en vind dat anderen je zo moet behandelen ben je narcistisch.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dus eigenlijk als je goed je best wil doen in het leven en resultaten wilt behalen is men een narcist?
Fuck, ik gooide altijd overal met de pet naar. Blijkbaar ben ik toch geen narcist.
En wat nou als je bepaalde dingen die je doet heel goed vindt? Ik vind mezelf vaak wel beter omdat ik veel sport en probeer gezond te leven en als anderen dat niet doen vind ik dat zij minder goed bezig zijn. Is dit dan narcisme? Ik kan ook kritisch zijn in de dingen die ik minder goed doe dan anderen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou, nee. Als je van jezelf van rechtswege vindt dat je superior bent vergeleken met andere mensen en vind dat anderen je zo moet behandelen ben je narcistisch.
Als je vindt dat alles om jou moet draaien en je niet kan inleven in andere mensen ben je een narcist.
Niet perse. Kan gezond narcisme zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:07 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En wat nou als je bepaalde dingen die je doet heel goed vindt? Ik vind mezelf vaak wel beter omdat ik veel sport en probeer gezond te leven en als anderen dat niet doen vind ik dat zij minder goed bezig zijn. Is dit dan narcisme? Ik kan ook kritisch zijn in de dingen die ik minder goed doe dan anderen.
Met inleven heb ik nooit problemen mee. Scoorde erg hoog toen mijn inlevingsvermogen een keer gepeild werd.
Ik praat nooit slecht over anderenquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:10 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Niet perse. Kan gezond narcisme zijn.
Op is het wel een goed iets om een hoge eigen dunk te hebben van jezelf.
Maar ga je anderen pesten, buitensluiten of vernederen omdat je bepaalde kwaliteiten goed hebt? Heb je door dat je niet op alle gebieden goed zit?
Informatief. Nu wil ik eigenlijk een echte narcist leren kennen. Om hem of haar te kunnen breken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:21 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Narcisme houdt eigenlijk het volgende in:
Niemand vindt het leuk om kritiek te krijgen of geconfronteerd te worden met dat je dingen niet goed hebt aangepakt of dat je ergens minder goed in bent dan anderen. Maar de meeste mensen leren wel te aanvaarden dat dat erbij hoort in het leven en dat zij net als ieder ander mens niet perfect zijn.
Een narcist heeft dit om wat voor reden dan ook niet goed geleerd. Hij kan dat niet verdragen, want voor hem voelt die confrontatie als complete vernedering. In zijn zelfbeeld erkent hij alleen maar de eigenschappen die hij goed vindt of waarvan hij respect krijgt bij anderen. De minder goede kanten kán hij niet eens zien: zijn psyche blokkeert dat en verdraait dat.
Enerzijds geeft een zelfbeeld met alleen maar positieve eigenschappen hen veel energie. Ze komen vaak charismatisch, krachtig en succesvol over. Maar ergens weten ze toch wel dat ze ook dingen niet goed doen en dat hun positieve zelfbeeld niet helemaal echt is. Eigenlijk zijn ze bang voor exact het tegenovergestelde: namelijk dat ze heel minderwaardig zijn. Elke vorm van kritiek door anderen kan dat minderwaardige gevoel oproepen, dus ze zijn er heel goed in geworden om dat te omzeilen. Zowel voor zichzelf als voor de omgeving.
Ze zijn continu bezig om hun schijn-zelfbeeld met alleen maar positieve kanten voor zichzelf en anderen bevestigd te krijgen. Ze zijn vaak materialistisch ingesteld, omdat gevoel namelijk te confronterend is. Het lukt ze niet goed om gezonde vriendschappen en relaties aan te gaan, omdat ze voor een gelijkwaardige en eerlijke relatie zich kwetsbaar moeten kunnen opstellen.
Ze zoeken voor relaties vaak kwetsbare mensen op die makkelijker te manipuleren zijn, omdat ze op hen het meeste overwicht hebben en van hen de bewondering die ze nodig hebben kunnen afdwingen. Tegelijkertijd hebben ze geen respect voor kwetsbaarheid en mensen die zich zwak opstellen, want dat is exact hetgeen wat zij bij zichzelf willen omzeilen. Vanwege het gebrek aan respect voelen die andere mensen zich vaak gekwetst en tekort gedaan. De narcist heeft daar meestal geen spijt van, want in zijn ogen hebben die mensen dat met hun zwakke gedrag over zichzelf afgeroepen.
Mensen met narcisme hebben minder empathisch vermogen. Ze kunnen zich wel inleven in anderen en snappen waarom mensen zich op een bepaalde manier gedragen. Maar iemand aanvoelen en op die manier zich voorstellen hoe iemand zich kan voelen, gaat hen heel moeilijk af. Dat vermogen hebben ze niet voldoende ontwikkeld, omdat de aandacht vooral naar zichzelf gaat.
ja natuurlijk gooien mensen met termen als narcist en psychopaat zonder dat ze zelf weten wat het daadwerkelijk inhoudt maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze zoiets zouden zeggen omdat ze me niet aardig vinden en laten we niet mensen beoordelen op wat ze op een forum zeggen dankjewelquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:32 schreef mercimarci het volgende:
Ach tjah hier op het forum bijvoorbeeld worden mensen al snel narcist genoemd als ze zelfverzekerd zijn en wat naar gedrag vertonen. Een echte narcist voldoet gewoon aan bepaalde eigenschappen op een checklist. Zou niet weten waarom je een narcist wil leren kennen om die te breken, vooral ook omdat jij die persoon nooit zou kunnen breken, eerder omgekeerd.
Maar goed mensen blaten vaak maar wat dus als mensen zeggen dat je narcist bent zou ik daar niet al teveel waarde aan hechten tenzij een psycholoog het vaststelt. Misschien ben je gewoon onaardig, egoïstisch etc en dat ze daarom zoiets zeggen, wie weet. Maar je zal wel niet narcistisch zijn denk ik in ieder geval gezien je posts
Oke, wat is iets wat je je wel kan voorstellen waardoor ze tegen je zouden zeggen dat je narcist bent?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:48 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ja natuurlijk gooien mensen met termen als narcist en psychopaat zonder dat ze zelf weten wat het daadwerkelijk inhoudt maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze zoiets zouden zeggen omdat ze me niet aardig vinden en laten we niet mensen beoordelen op wat ze op een forum zeggen dankjewel
Ik heb het gevoel dat ze vaak vrij voor de hand liggend sarcasme niet oppikken waardoor ze dingen soms te letterlijk nemen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 19:53 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Oke, wat is iets wat je je wel kan voorstellen waardoor ze tegen je zouden zeggen dat je narcist bent?
Dan bedoelen ze dat je niet zo arrogant moet doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:34 schreef SuperNeger het volgende:
Ik heb laatst op één dag twee keer van verschillende mensen gehoord dat ik niet zo narcistisch moet doen en nu vraag ik me af hoe ik erachter kom of ik dat wellicht ben of zeggen mensen maar wat?
Ik ben trouwens vaak zat bij een psycholoog geweest en die geeft me altijd zijn of haar zegen zonder mankementen dus het kan zijn dat mensen dit gewoon zeggen omdat ze jaloers op mij zijn of moet ik zulke dingen serieus nemen?
Of ze bedoelen zo van gebruik alsjeblieft niet sarcasme en cynisme op zulk niveau want ik ben te dom om te begrijpen of je het meent of niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:27 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dan bedoelen ze dat je niet zo arrogant moet doen.
Je kent veel narcisten of denk je veel narcisten te kennen? Bedoel als jij denkt dat je weet wie narcisme heeft en wie niet ben je of heel vaardig in het herkennen ervan of gewoon weer de standaard mensen zoals de personen die TS noemt in de OP.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:42 schreef Jaume_I het volgende:
Ik vind narcisten juist altijd heel erg onzeker over komen.
Van die types waarbij het stoom bijna uit de oren spuit en nog net niet beginnen te stampvoeten als ze niet het respect krijgen waar ze zelf vinden dat ze recht op hebben.
Het zijn in mijn beleving ook zelden de mensen die écht iets bereikt hebben, maar altijd één of meerdere lagen daar onder. Juist het feit dat ze in hun (onder)bewuste weten dat ze niet tot de elite / groep mensen behoren waar iedereen naar opkijkt (waar ze niet mee kunnen dealen) ontstaat het narcistische gedrag.
Ik ken wel een paar narcisten ja. Ook lang genoeg (ruim 20 jaar) om hier een oordeel over te kunnen hebben en de onstaansgeschiedenis van hun narcisme van dicht bij te hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:44 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Je kent veel narcisten of denk je veel narcisten te kennen? Bedoel als jij denkt dat je weet wie narcisme heeft en wie niet ben je of heel vaardig in het herkennen ervan of gewoon weer de standaard mensen zoals de personen die TS noemt in de OP.
Dus narcisme ontstaat, het is geen stoornis zoals autisme waarmee je geboren wordt zeg jequote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:49 schreef Jaume_I het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar narcisten ja. Ook lang genoeg (ruim 20 jaar) om hier een oordeel over te kunnen hebben en de onstaansgeschiedenis van hun narcisme van dicht bij te hebben meegemaakt.
Narcisme is nooit een gedragskenmerk op zich. Het zit altijd geworteld in een lastig verleden, onzekerheid en innerlijke strijd / frictie.
Waarom is ik dik gedrukt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:34 schreef SuperNeger het volgende:
Ik heb laatst op één dag twee keer van verschillende mensen gehoord dat ik niet zo narcistisch moet doen en nu vraag ik me af hoe ik erachter kom of ik dat wellicht ben of zeggen mensen maar wat?
Ik ben trouwens vaak zat bij een psycholoog geweest en die geeft me altijd zijn of haar zegen zonder mankementen dus het kan zijn dat mensen dit gewoon zeggen omdat ze jaloers op mij zijn of moet ik zulke dingen serieus nemen?
Oei ik vind dit absoluut niet klinken als een narcist. Ze zijn meestal net wel succesvol omdat ze zich al manipulerend, met een spoor van vernietiging achter hun, omhoog werken. Het zijn vaak ook intelligente mensen. Je mag alleen maar hopen dat je niet in hun web terecht komt want dan heb je een probleem en blijf je uiteindelijk gebroken achter. Laat een narcist nooit in de steek, want dan krijg je lelijke toestanden. De narcist laat jou in de steek, niet andersom.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:42 schreef Jaume_I het volgende:
Ik vind narcisten juist altijd heel erg onzeker over komen.
Van die types waarbij het stoom bijna uit de oren spuit en nog net niet beginnen te stampvoeten als ze niet het respect krijgen waar ze zelf vinden dat ze recht op hebben.
Het zijn in mijn beleving ook zelden de mensen die écht iets bereikt hebben, maar altijd één of meerdere lagen daar onder. Juist het feit dat ze in hun (onder)bewuste weten dat ze niet tot de elite / groep mensen behoren waar iedereen naar opkijkt (waar ze niet mee kunnen dealen) ontstaat het narcistische gedrag.
Je kunt niet succesvol zijn en ondertussen een spoor van vernieling achter je laten. Misschien in een onprofessioneel MKB bedrijf o.i.d. maar mij een grote bank / corporate is er no way dat je dan succesvol bent als je één en al destructie achter je laat. De mensen die op een dergelijk niveau werken beschikken ook over de intelligentie om door (oppervlakkige) innemendheid / charmes heen te kijken. Op een dergelijk niveau moet je beschikken over deze charmes, maar ook over de échte sociale skills ( en niet alleen het oppervlakkige mooie laagje met daar onder een hele grote verborgen eigen / dubbele agenda ).quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 21:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Oei ik vind dit absoluut niet klinken als een narcist. Ze zijn meestal net wel succesvol omdat ze zich al manipulerend, met een spoor van vernietiging achter hun, omhoog werken. Het zijn vaak ook intelligente mensen. Je mag alleen maar hopen dat je niet in hun web terecht komt want dan heb je een probleem en blijf je uiteindelijk gebroken achter. Laat een narcist nooit in de steek, want dan krijg je lelijke toestanden. De narcist laat jou in de steek, niet andersom.
Ze zijn voor de rest best innemend en populair in de ruime omgeving. Ze missen empathie en mededogen in de kleine kring.
Je krijgt het trouwens niet, maar bent het.
Klopt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:54 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Dus narcisme ontstaat, het is geen stoornis zoals autisme waarmee je geboren wordt zeg je
Klinkt als een horrorfilm. Maar wat kan die psycholoog doen dan. Mensen zoals jij beschrijft liegen dus ook tegen een psycholoog. Je kunt ze niet dwingen erheen te gaan, een psycholoog heeft geen leugendetector en als je de gemiddelde onder tijdsdruk werkende tegen burnout aan zittende psycholoog treft die al geen zin meer heeft in het werk dan wordt er sowieso maar half geluisterd laat staan doorgevraagd. Je kunt iemand niet dwingen om naar therapie te gaan en met de wachtlijsten van tegenwoordig zijn ze blij als clienten niet willen meewerken, die worden echt niet tegen hun zin "behandeld" omdat 1 of ander familielid/partner van een moeilijk iemand wat dingen over narcisme (wat sowieso al van alles kan betekenen tegenwoordig net zoals met alle psychische stoornissen) heeft gelezen op internet en hoopt dat dit de verlossing zal zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 20:58 schreef Ven1972 het volgende:
Zoals ik hierover gelezen heb op het internet, kom je bijna nooit vanaf een narcist. Daarvoor heb je professionele hulp nodig van psycholoog.
Bij Trump zie je het heel duidelijk. Ik heb me niet goed verdiept in wat hij allemaal heeft gezegd en doet. Maar het zou me niks verbazen als mensen zoals Hillary Clinton of Barack Obama narcistischer zijn dan Trump.quote:Op zaterdag 1 september 2018 00:02 schreef Dolshoor het volgende:
Mensen die Trump rondroepen snappen niet wat narcisme is. En nee ik ben totaal niet voor Trump!
Precies dit doet mijn ex ook jaquote:Op zaterdag 1 september 2018 14:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Als ik een keer rustig met hem daarover wilde praten en daar op de meest toegankelijke en open manier wilde uitkomen, was zijn antwoord altijd: "Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen jou. Ik heb juist heel erg veel voor jou over en doe alles voor jou. Maar je hebt nou eenmaal een heel negatief karakter dat je dat niet kan zien. Daar kan jij niks aan doen hoor, daar ben je mee geboren. Ik zit heel anders in elkaar dan jij. Ik benader alles heel positief."
En dit is een voorbeeld hoe narcisten schade berokkenen bij andere mensen. Mensen worden beschadigd in hun zelfvertrouwen, zodat ze zich afhankelijk voelen van hem en zich emotioneel niet kunnen losmaken. Mijn vader wil op anderen overkomen als een sociale relaxte man die positief en succesvol in het leven staat en iedereen wilt helpen. Hij komt in eerste instantie over als type Hugh Jackman. Als hij zijn echte gevoel laat zien, zegt hij bijvoorbeeld "ik doe niks voor anderen wat ik niet wil, want anders ben ik niet echt". Hele kinderlijke egocentrische uitspraken: hij komt dan echt over als een boos kind van vier.
Mooie omschrijvingquote:Op zondag 2 september 2018 16:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Hallo.
Ik heb ervaring met twee soorten Narcisten.
*Een persoon die zichzelf altijd voorop stelt en zich er openlijk niet voor schaamt. Je kunt wel vrienden worden en leuk met ze praten. Maar ze laten je in een wenk vallen wanneer het je slecht vergaat en je niet bevorderlijk bent voor hun reputatie en hun weg naar meer centrale aandacht. Het zijn users. Artiesten zijn bijvoorbeeld zo. Zij vinden zichzelf het allerbelangrijkste en krijgen een erectie (m/v) wanneer zij op een podium staan. Alles draait voor hen om zichzelf. Jij bent in hen ogen maar een gebruiksvoorwerp. Extraverte mensen die altijd makkelijk bietsen om geld waar je vervolgens nooit meer wat van terugziet zijn het neest simpele voorbeeld, voor oppassen. Terwijl jij denkt dat je vriendschap koopt zijn ze je na aannemen van dat geld alweer vergeten.
*Een persoon die anderen psychologisch manipuleert en kleineert voor zijn/haar eigen plezier. Fok!.nl zit hier vol mee. Mede omdat anonimiteit vanachter een toetsenbord een veilige manier biedt. Zij halen plezier door mensen die het al moeilijk hebben, te laten twijfelen aan zichzelf. Zij gebruiken hiervoor moeilijk verkropbare verwijten (vaak omdat het ook kul is wat aannemelijk klinkt) verpakt in de vorm van goedbedoeld advies. Zij vinden het prachtig wanneer de persoon het hierdoor moeilijker krijgt. De reikende hand was natuurlijk nooit echte hulp. Maar de moeilijkste uitweg met de maximale pijn waardoor het slachtoffer geen uitweg ziet en vaster komt blijven te zitten. Hier denken narcisten vantevoor goed over na. Je moet voor hen namelijk in die hulpeloosheid blijven zitten en niet beter worden, anders hebben ze niets meer aan je. Dit terwijl zij zichzelf geestelijk masturberen tot een hoogtepunt en genieten van jouw pijn.
Deze laatste zijn zeer intelligente mensen met een steekje los en een fetish voor sadisme.
De Narcist stelt zichzelf centraal ten koste van anderen. Met nadruk op ten koste van.. Daarom is Narcisme in eerste nstantie moeilijk te bevatten wat het is en wie het precies is. Omdat Narcisme in ogenschijnlijk verschillende vormen voorkomt.
Dit is mijn begrip ervan.
Even een vrij simpele vraag. Ik denk daar namelijk vaak aan als ik dit soort reacties lees. Maar het komt er dus op neer dat je je hele leven niet echt wist wat er gaande was, sinds een half jaar weet je het wel echt, een soort van verlichtende ingeving kan ik me voorstellen, en daarna denk je dat je weet hoe het in elkaar zit etc.quote:Op zaterdag 1 september 2018 14:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Bij Trump zie je het heel duidelijk. Ik heb me niet goed verdiept in wat hij allemaal heeft gezegd en doet. Maar het zou me niks verbazen als mensen zoals Hillary Clinton of Barack Obama narcistischer zijn dan Trump.
Mijn vader is narcistisch. Hoewel ik dat al ruim 10 jaar sterk vermoedde, ben ik daar pas afgelopen half jaar echt achter. Ik heb namelijk altijd gedacht dat ik het allemaal te negatief en te overtrokken zie.
Ik heb mijn hele leven bij mijn vader aangevoeld dat er iets is wat hij mij heel erg kwalijk neemt. Mijn gedachten waren dat hij in mij dingen herkende van zichzelf waarmee hij liever niet geconfronteerd wil worden. En ik heb ook altijd het idee dat ik in zijn ogen heb gefaald.
Als ik een keer rustig met hem daarover wilde praten en daar op de meest toegankelijke en open manier wilde uitkomen, was zijn antwoord altijd: "Nee hoor, ik heb helemaal niks tegen jou. Ik heb juist heel erg veel voor jou over en doe alles voor jou. Maar je hebt nou eenmaal een heel negatief karakter dat je dat niet kan zien. Daar kan jij niks aan doen hoor, daar ben je mee geboren. Ik zit heel anders in elkaar dan jij. Ik benader alles heel positief."
En dit is een voorbeeld hoe narcisten schade berokkenen bij andere mensen. Mensen worden beschadigd in hun zelfvertrouwen, zodat ze zich afhankelijk voelen van hem en zich emotioneel niet kunnen losmaken. Mijn vader wil op anderen overkomen als een sociale relaxte man die positief en succesvol in het leven staat en iedereen wilt helpen. Hij komt in eerste instantie over als type Hugh Jackman. Als hij zijn echte gevoel laat zien, zegt hij bijvoorbeeld "ik doe niks voor anderen wat ik niet wil, want anders ben ik niet echt". Hele kinderlijke egocentrische uitspraken: hij komt dan echt over als een boos kind van vier.
Ik heb zelf ook psychische problemen en ben behandeld voor borderline. Ik merk aan mezelf dat ik emotioneel minder goed ontwikkeld ben dan leeftijdgenoten. Ik herken de woede die mijn vader heeft ook. Toch merk ik ook dat ik emotioneel wel meer ontwikkeld ben dan hij. Het is mijn redding geweest. Ik ben blij dat ik mij nu emotioneel van hem kan losmaken, want er zijn veel 'slachtoffers' van narcisme die dat niet kunnen, omdat ze daarvoor te beschadigd zijn.
Ik ben heel boos op hem geweest. Ik heb hem in mijn hoofd duizenden keren op de meest gruwelijke manieren vermoord. Iedereen trapt erin. Hij is de goedheid zelve en ik ben een labiele klootzak.
Maar ik twijfel minder aan mezelf. Ik kan mezelf steeds beter bevestiging geven die ik van anderen graag wil maar niet denk te krijgen. Hierdoor neemt mijn boosheid ook af.
Ik vind hem een heel tragisch figuur. Ook al heeft hij meer succes dan ik, het is allemaal schijn. Ik voel tenminste echt. Ik weet meer wie ik ben met al mijn tekortkomingen en ook het vertrouwen dat ik daaraan kan werken en als persoon groei.
Eigenlijk moet ik hem dankbaar zijn. Voor hetzelfde geld was ik ook narcistisch geworden, want ik hecht sowieso veel belang aan mijn ego. Maar omdat hij mij altijd kleineerde, was er voor mij geen andere optie om mij kwetsbaar op te stellen om uit mijn shit te komen.
Ik weet ook dat het een gedragspatroon is bij hem. Ik herken in hem de worstelingen met zichzelf die ik ook heb. Hopelijk kan ik ooit weer eens oppervlakkig contact hebben met hem. Nu is dat nog niet mogelijk, want hij zal mij altijd in de zwakke positie willen duwen.
Nou ja even als simpel voorbeeld over het bietsen van geld, als jij zo'n persoon bent die zich laat misbruiken maakt dat de personen die jou misbruiken niet direct narcist. Maakt jou eerder naïef, dom, goedgelovig, te gewillig voor positieve aandacht etc. Zal vast ook wel een stoornis zijn die jou omschrijft wat dat betreft maar laten we maar niet te diep gaan wat dat betreft of wel, want ik denk dat je leven niet bepaald zo is als je het gewenst had en maar al te graag wil geloven dat andere mensen slecht zijn daaromquote:Op zondag 2 september 2018 16:22 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Hallo.
Ik heb ervaring met twee soorten Narcisten.
*Een persoon die zichzelf altijd voorop stelt en zich er openlijk niet voor schaamt. Je kunt wel vrienden worden en leuk met ze praten. Maar ze laten je in een wenk vallen wanneer het je slecht vergaat en je niet bevorderlijk bent voor hun reputatie en hun weg naar meer centrale aandacht. Het zijn users. Artiesten zijn bijvoorbeeld zo. Zij vinden zichzelf het allerbelangrijkste en krijgen een erectie (m/v) wanneer zij op een podium staan. Alles draait voor hen om zichzelf. Jij bent in hen ogen maar een gebruiksvoorwerp. Extraverte mensen die altijd makkelijk bietsen om geld waar je vervolgens nooit meer wat van terugziet zijn het neest simpele voorbeeld, voor oppassen. Terwijl jij denkt dat je vriendschap koopt zijn ze je na aannemen van dat geld alweer vergeten.
*Een persoon die anderen psychologisch manipuleert en kleineert voor zijn/haar eigen plezier. Fok!.nl zit hier vol mee. Mede omdat anonimiteit vanachter een toetsenbord een veilige manier biedt. Zij halen plezier door mensen die het al moeilijk hebben, te laten twijfelen aan zichzelf. Zij gebruiken hiervoor moeilijk verkropbare verwijten (vaak omdat het ook kul is wat aannemelijk klinkt) verpakt in de vorm van goedbedoeld advies. Zij vinden het prachtig wanneer de persoon het hierdoor moeilijker krijgt. De reikende hand was natuurlijk nooit echte hulp. Maar de moeilijkste uitweg met de maximale pijn waardoor het slachtoffer geen uitweg ziet en vaster komt blijven te zitten. Hier denken narcisten vantevoor goed over na. Je moet voor hen namelijk in die hulpeloosheid blijven zitten en niet beter worden, anders hebben ze niets meer aan je. Dit terwijl zij zichzelf geestelijk masturberen tot een hoogtepunt en genieten van jouw pijn.
Deze laatste zijn zeer intelligente mensen met een steekje los en een fetish voor sadisme.
De Narcist stelt zichzelf centraal ten koste van anderen. Met nadruk op ten koste van.. Daarom is Narcisme in eerste nstantie moeilijk te bevatten wat het is en wie het precies is. Omdat Narcisme in ogenschijnlijk verschillende vormen voorkomt.
Dit is mijn begrip ervan.
Narcisten hebben een actief component in hen wat ze drijft om anderen actief te benadelen. Een arrogant persoon mag zich wel beter voelen dan jou maar kan ook gewoon weglopen van je. Narcisten willen in ieder geval proberen of ze je kunnen benadelen. Er bestaan denk ik ook geen domme narcisten. Omdat de extra zetten die een narcist moet bedenken, iets te moeilijk is voor het gros.quote:Op zondag 2 september 2018 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Volgens mij is het niet zo hapklaar te definiëren als sommigen hier stellen. Velen zullen wel enkele kenmerken hebben van een narcist, maar niet allemaal. Een domme 'narcist' zal compleet anders handelen dan een intelligente 'narcist'.
Sowieso is de psyche van de mens niet zo makkelijk in hokjes in te delen. Je hoeft geen narcist te zijn om jezelf beter te vinden dan anderen. Tevens kan je best een narcist zijn en om mensen geven lijkt me.
Mee eens. Zolang de hokjes goed onderbouwd zijn, door middel van bewijs dat het een het andere uit sluit (niet-narcist kan nooit een narcist zijn enz) dan neem ik het aan. Maar dat is er niet. Psychologen zeggen "het is een momentopname". Iemand die nu narcistisch is kan morgen dat niet meer zijn. Daarnaast helpen dit soort posts ook niet echt om het probleem op te lossen. Oke, mensen zijn narcistisch. Hoe komt dat? Interesseert niemand. Kan je er iets aan doen? Waarschijnlijk niet dus wat heeft het dan voor zin om iemand een narcist te noemen?quote:Op zondag 2 september 2018 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Volgens mij is het niet zo hapklaar te definiëren als sommigen hier stellen. Velen zullen wel enkele kenmerken hebben van een narcist, maar niet allemaal. Een domme 'narcist' zal compleet anders handelen dan een intelligente 'narcist'.
Sowieso is de psyche van de mens niet zo makkelijk in hokjes in te delen. Je hoeft geen narcist te zijn om jezelf beter te vinden dan anderen. Tevens kan je best een narcist zijn en om mensen geven lijkt me.
Ik wist in mijn leven wel wat er gaande was. Maar aangezien ik - je mag het gerust geconditioneerd noemen - werd wijsgemaakt dat alles wat ik denk en zie te negatief en te overtrokken is, nam ik mezelf nooit serieus. Ik nam dus aan dat ik een heel kwetsbaar figuur ben en dat het nogal een contrast geeft ten opzichte van mijn pa.quote:Op maandag 3 september 2018 00:57 schreef mercimarci het volgende:
Maar het komt er dus op neer dat je je hele leven niet echt wist wat er gaande was
Ben ik wel geweest. En dat heb ik ook vaak naar hem geuit, maar dan heeft hij mij waar hij mij wilt hebben, want kwaadheid tonen is ook zwakheid en onmacht tonen.quote:Op maandag 3 september 2018 13:34 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Papstblue, ben jij niet ontzettend kwaad op je pa?
DAT IS HELEMAAL NIET WAAR!!quote:Op maandag 3 september 2018 18:39 schreef mspoez het volgende:
Narcisten (ik ken er eentje met een diagnose en nog eentje waarbij ik het vermoed) komen op mij altijd over als angstige mensen die maar gaan schreeuwen om te voorkomen dat ze ontmaskerd worden als de incompetenterikken die ze zijn.
Dat klinkt volgens mij niet als narcisten.quote:Op maandag 3 september 2018 18:39 schreef mspoez het volgende:
Narcisten (ik ken er eentje met een diagnose en nog eentje waarbij ik het vermoed) komen op mij altijd over als angstige mensen die maar gaan schreeuwen om te voorkomen dat ze ontmaskerd worden als de incompetenterikken die ze zijn.
Hoe zit het dan volgens jou?quote:
Ik geloof heilig dat Trump een narcist is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:52 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso mensen die te pas en te onpas met psychiatrische termen gooien.
En dat zijn ze ook. Mijn moeder is er vermoedelijk zo eentje. Geen zelfvertrouwen en innerlijke leegte en dat dan compenseren met een ego en verbaal/fysiek geweld. Enorm gezellige mensen.quote:Op maandag 3 september 2018 18:39 schreef mspoez het volgende:
Narcisme gaat veel verder. Narcisten zijn onophoudelijk bezig met zichzelf ophemelen, een narcist heeft altijd verhalen om anderen te overtreffen. Narcisten voelen zich zéér ongemakkelijk als ze niet het gevoel hebben dat zij en niemand anders, de machtigste persoon in de directe omgeving zijn. Narcisten trappen anderen de grond in om zich beter te voelen. Narcisten zijn enorm manipulatief. Narcisten zijn obsessief bezig met hun uiterlijk (en dat van anderen). Narcisten hebben vaak 'alles al meegemaakt' als je ze op hun woord moet geloven. Narcisten zijn ziekelijk competitief. Of tenminste, dit is slechts een greep uit mogelijke gedragingen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:54 schreef SuperNeger het volgende:
Maar goed wanneer is iemand nu precies narcistisch en wanneer niet? Ik vind het altijd een beetje zo'n onzin term. Je denkt namelijk in de ik-persoon. Is dat nou echt zo erg? Geloof je daadwerkelijk dat we allemaal nobele ridders zijn die eerst aan anderen denken en dan pas zichzelf? Als je gaat pissen ga je toch gewoon pissen omdat jij dat moet en niet omdat iemand anders dit misschien ook moet maar niet de mogelijkheid heeft?
Ik herken me echt zo goed in je verhaal, ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn moeder.quote:Op maandag 3 september 2018 11:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik wist in mijn leven wel wat er gaande was. Maar aangezien ik - je mag het gerust geconditioneerd noemen - werd wijsgemaakt dat alles wat ik denk en zie te negatief en te overtrokken is, nam ik mezelf nooit serieus. Ik nam dus aan dat ik een heel kwetsbaar figuur ben en dat het nogal een contrast geeft ten opzichte van mijn pa.
Hij kan zo goed liegen en manipuleren dat ik het zelf nog ging geloven. Hij gaat heel subtiel te werk. Hij probeerde met steken onder water mij boos te maken en wist precies op welke knoppen hij moest drukken. Als dat gebeurde, lachte hij mij uit. Om vervolgens tegen andere mensen te zeggen hoeveel verdriet hij ervan had dat ik weer zo tegen hem uit was gevallen.
Dat hij zich tegenover anderen de goedheid zelve presenteert, gebruikte hij ook tegen mij. Hij sleepte erbij dat iedereen hem aardig vindt, dus als ik problemen heb met hem, zie ik dat verkeerd.
Het enige wat sinds een half jaar is gebeurd, is dat ik mezelf meer serieus neem en mij niet meer laat ompraten dat ik verkeerd geinterpreteerd heb.
Zelfs dat jij denkt dat ik een imbeciel ben die een verlichtingsmoment heb, heeft al te maken met hoe hij mij klein gemaakt had. Als niemand mij serieus neemt, kon ik mezelf ook niet serieus nemen. En dan bleef hij controle op mij houden, zodat hij een pispaal heeft om zijn frustraties op af te reageren.
Wanneer er wat verkeerd gaat zoek je dan altijd de schuld bij een ander? Voel jij je altijd superieur aan een ander? Kun je goed manipuleren? Krijg je altijd je zin, ook als je het moet afdwingen? Kun je een beetje tegen je verlies? 5 keer ja en dan kun je wel eens wat narcistische trekjes hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 18:34 schreef SuperNeger het volgende:
TS is 100 % zeker geen narcist. Een narcist heeft het zelf namelijk niet door, hij is er stellig van overtuigd dat hij "eerlijk" handeld.quote:Op donderdag 6 september 2018 00:22 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Wanneer er wat verkeerd gaat zoek je dan altijd de schuld bij een ander? Voel jij je altijd superieur aan een ander? Kun je goed manipuleren? Krijg je altijd je zin, ook als je het moet afdwingen? Kun je een beetje tegen je verlies? 5 keer ja en dan kun je wel eens wat narcistische trekjes hebben.
yquote:Op donderdag 6 september 2018 00:20 schreef Seven. het volgende:
Thierry Baudet vind ik ook een enorme narcist, en dat ligt niet aan zijn standpunten maar aan het feit dat hij spreekt over een historische overwinning nadat hij 2 zetels won tijdens de verkiezingen. De werkelijkheid is dat hin het heel leuk heeft gedaan, maar hij heft zijn handen naar de hemel en roept op bijzonder dramatische wijze dat het een historische overwinning is.
Dat was wel het moment dat ik dacht 'ben jij niet helemaal lekker met je historische overwinning, of zo?!'
Emile Ratelband heeft ook sterk dit soort trekken, maar hij is duidelijk labieler dan Baudet en Trump. Minder charismatisch.
Narcisten overtuigen anderen door charisma, zelden door inhoud. Het is ook geen toeval dat dit allemaal populisten zijn. Dat is bij uitstek het speelveld van een narcist.
Jij (en Thierry) zijn echt niet de enigen hoor. Ook ik heb veelvuldig in de spotlights gestaan. En zo ook elke bekende Nederlander. Ik vind dit wel zo'n beetje het zwakste argument dat je kon bedenken.quote:Op donderdag 6 september 2018 14:27 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
y
Ik heb zelf een tijdje toneel gedaan. Ik kan je vertellen dat de druk van cameras en podium allerlei rare dingen met je kan doen. Uit (in geval Thierry vermoed ik) onzekerheid kan je afentoe met iets teveel vertrouwen reageren omdat je boven je angsten wilt staan. Heeft niets met narcisme te maken. Het staat alleen ongelukkig en misplaatst.
alsof er ook maar íemand is die een ander een narcist noemt vanwege het feit dat hij of zij een bepaald shirt draagt!quote:Op donderdag 6 september 2018 15:37 schreef mercimarci het volgende:
Narcisten zijn helemaal niet zo erg als iedereen hier graag wil geloven. net als niet elke autist vreselijk is en elke psychopaat ook niet. Soms mogen mensen gewoon andere mensen niet en dan gaan sommige mensen maar alles zien wat in een bepaald plaatje past, zoals narcisme of wat dan ook.
Bedoel ook zoiets als dit:
- op een familie BBQ een schort dragen met zijn naam erop met daaronder "King of the kitchen".
God dat kan ik ook doen. Heb ook weleens een shirt gedragen waarop stond pornstar in training. Dat maakt je geen narcist of gestoord, betekent gewoon dat je karakter hebt. En heel veel daarvan wat dat betreft.
Benoem dingen gewoon zoals ze zijn. "Hij deed dit en dat vind ik stom", in plaats van "Hij deed dit en dat past precies bij deze en deze stoornis".
Uh nou ja het was onderdeel van de opsomming van iemand die dat deed ja..quote:Op donderdag 6 september 2018 16:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
alsof er ook maar íemand is die een ander een narcist noemt vanwege het feit dat hij of zij een bepaald shirt draagt!
En de rest?quote:Op donderdag 6 september 2018 16:34 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Uh nou ja het was onderdeel van de opsomming van iemand die dat deed ja..
Nou ja meestal zijn er meerdere redenen om te denken dat iemand een stoornis heeft. Als je zoiets noemt bij je kleine opsomming waarom je dat denkt dan kan ik dat zelf wel als reden zien.. bedoel dus dat die persoon echt denkt dat dat ook een onderdeel is van narcisme.. waarom zou hij het anders noemenquote:Op donderdag 6 september 2018 16:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
En de rest?
Want dat dat geen argument is, klopt, maar ik durf te betwijfelen dat dat de reden is dat die persoon dat denkt.
nou, dat is onzin.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:37 schreef mercimarci het volgende:
[..]
Nou ja meestal zijn er meerdere redenen om te denken dat iemand een stoornis heeft. Als je zoiets noemt bij je kleine opsomming waarom je dat denkt dan kan ik dat zelf wel als reden zien.. bedoel dus dat die persoon echt denkt dat dat ook een onderdeel is van narcisme..
Ja dat vind ik dus ook.. daarom reageerde ik ook zoals ik deed...quote:
Thierry is een idealist. Hij komt over als een snob mishien zoals alle yuppen wel zijn. Maar het is geen echte narcist. Narcisten doen het erom anderen te pijnigen en daar genieten zij van. Narcisten voelen geen schaamte. Het is alsof zij anderen moeten pijnigen om nog een beetje te kunnen voelen.quote:Op donderdag 6 september 2018 15:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jij (en Thierry) zijn echt niet de enigen hoor. Ook ik heb veelvuldig in de spotlights gestaan. En zo ook elke bekende Nederlander. Ik vind dit wel zo'n beetje het zwakste argument dat je kon bedenken.
Het gaat me niet om zijn denkbeelden, het gaat me erom dat hij niet alleen misplaatst reageerde na de verkiezingen, maar eigenlijk in elk interview zie ik wel weer iets terug waarvan ik denk 'daar gaan we weer met zijn neerbuigende arrogantie'. Hij doet dit altijd, richting iedereen.
Waylon is er trouwens ook zo één.
Je hoeft je niet slecht te voelen omdat je op een narcist gestemd hebt, hoor. Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:54 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Thierry is een idealist. Hij komt over als een snob mishien zoals alle yuppen wel zijn. Maar het is geen echte narcist. Narcisten doen het erom anderen te pijnigen en daar genieten zij van. Narcisten voelen geen schaamte. Het is alsof zij anderen moeten pijnigen om nog een beetje te kunnen voelen.
Ik voel mij ook niet slecht dat ik vandaag aardappelpartjes met gemarineerde kipfilet heb gegeten. En een ijsje toe. Dat was gewoon een goede keuze. Deed ik niemand pijn mee.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hoeft je niet slecht te voelen omdat je op een narcist gestemd hebt, hoor. Je bent niet de enige.
Is de kip dat met je eens ?quote:Op donderdag 6 september 2018 22:41 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Ik voel mij ook niet slecht dat ik vandaag aardappelpartjes met gemarineerde kipfilet heb gegeten. En een ijsje toe. Dat was gewoon een goede keuze. Deed ik niemand pijn mee.
Snap ik, maar je verdedigt hem op basis van je politieke voorkeur. Ik veroordeel hem op basis van gedrag en absoluut niet op inhoud.quote:Op donderdag 6 september 2018 22:41 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Ik voel mij ook niet slecht dat ik vandaag aardappelpartjes met gemarineerde kipfilet heb gegeten. En een ijsje toe. Dat was gewoon een goede keuze. Deed ik niemand pijn mee.
Volgens mij zijn heel veel politici narcistisch. Wat dacht je van Pechtold bijvoorbeeld? Of Jesse Klaver? Of Neelie Kroes? Ik zeg niet dat het persé narcisten zijn, maar ik kan mij bij hen dat wel heel goed voorstellen.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hoeft je niet slecht te voelen omdat je op een narcist gestemd hebt, hoor. Je bent niet de enige.
Thierry is een YUP. Beetje kapsonesachtig. Hoog in de bol. Jong snel groot-geld, slim praten met veel Latijn. Maar dat zijn in mijn ogen niet persé narcisten.quote:Op vrijdag 7 september 2018 07:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Snap ik, maar je verdedigt hem op basis van je politieke voorkeur. Ik veroordeel hem op basis van gedrag en absoluut niet op inhoud.
Zijn relatie met Davide lijkt trouwens ook vrij giftig te zijn (nog een goede aanwijzing). Twee jaar knipperlichten, een week geleden verkondigt hij doodleuk in de media dat het tijd is om op zoek te gaan naar een serieuze relatie. En gisteren heeft hij zich met haar verloofd. Dit is voor haar echt ontzettend genant en je moet écht enorm manipulatief zijn om dit recht te breien. Maar het is hem wel gelukt en dat is erg typerend.
Dat laatste zie ik juist als de essentid van narcisme. Als veel mensen jou kwetsen/niet waarderen, ga je nadat de zelftwijfel weg is als compensatie automatisch jezelf geweldiger vinden en meer op jezelf vertrouwen dan op anderen. Als dat te veel uit de hand loopt dan isoleer je jezelf waardoor het zichzelf versterkt en ga je jezelf steeds geweldiger vinden, wat niets meer met de "realiteit" (mening van anderen over jou) te maken heeft. Maar misschien is dat geen narcisme, ik weet het niet. Zo vaag allemaal, die psychologische definities.quote:Op vrijdag 7 september 2018 20:55 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
BN-ers die ik wel narcistisch vindt, zijn Giel Beelen, Fajah Lourens, John de Mol, Sylvana Simons, Patricia Paay (op een ziekelijke manier), Patty Brard.
Gordon is ook narcistisch, maar ik denk in mindere mate dan de meeste mensen vermoeden. Bij Gordon valt het mij op dat hij vooral impulsief en daarmee ook zelfdestructief is. Op momenten dat hij betrokkenheid en empathie laat zien, komt dat op mij over als oprecht. Zijn 'narcisme' is in zijn geval denk ik vooral het gevolg van gekwetst zijn door andere mensen
Je zit wel in de goede richting, vind ik. Verder snap ik niet waarom Giel Beelen narcistisch zou zijn.quote:Op zaterdag 8 september 2018 06:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik juist als de essentid van narcisme. Als veel mensen jou kwetsen/niet waarderen, ga je nadat de zelftwijfel weg is als compensatie automatisch jezelf geweldiger vinden en meer op jezelf vertrouwen dan op anderen. Als dat te veel uit de hand loopt dan isoleer je jezelf waardoor het zichzelf versterkt en ga je jezelf steeds geweldiger vinden, wat niets meer met de "realiteit" (mening van anderen over jou) te maken heeft. Maar misschien is dat geen narcisme, ik weet het niet. Zo vaag allemaal, die psychologische definities.
Omdat hij ten eerste heel erg bezig is met zichzelf, hoe hij op anderen overkomt en hoe hij aandacht verkrijgt. De ene keer presenteert hij zich als het enfant terrible en hij kwetst dan mensen die zich daar niet goed tegen kunnen verdedigen. Het andere moment is hij een enorme slijmbal die bij iedereen een wit voetje wilt halen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 06:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Je zit wel in de goede richting, vind ik. Verder snap ik niet waarom Giel Beelen narcistisch zou zijn.
Maar dat past ook in zijn rol als BN'er. Ik zou denken dat hij anders is met familie en vrienden.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:39 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Omdat hij ten eerste heel erg bezig is met zichzelf, hoe hij op anderen overkomt en hoe hij aandacht verkrijgt. De ene keer presenteert hij zich als het enfant terrible en hij kwetst dan mensen die zich daar niet goed tegen kunnen verdedigen. Het andere moment is hij een enorme slijmbal die bij iedereen een wit voetje wilt halen.
Nou ja. Ik vind hem op sommige momenten wel oprecht overkomen. Maar ik weet uit eigen ervaring dat narcisten dat heel goed kunnen terwijl er waarschijnlijk helemaal niks oprecht aan is.quote:Op zaterdag 8 september 2018 06:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Dat laatste zie ik juist als de essentid van narcisme. Als veel mensen jou kwetsen/niet waarderen, ga je nadat de zelftwijfel weg is als compensatie automatisch jezelf geweldiger vinden en meer op jezelf vertrouwen dan op anderen. Als dat te veel uit de hand loopt dan isoleer je jezelf waardoor het zichzelf versterkt en ga je jezelf steeds geweldiger vinden, wat niets meer met de "realiteit" (mening van anderen over jou) te maken heeft. Maar misschien is dat geen narcisme, ik weet het niet. Zo vaag allemaal, die psychologische definities.
Narcistische trekken kunnen daardoor wel meer op de voorgrond treden, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee echt een narcist bent. Het heeft ook alles met jouw karakter te maken.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar dat past ook in zijn rol als BN'er. Ik zou denken dat hij anders is met familie en vrienden.
Verder is het natuurlijk zo dat als je beroemd wordt, narcistische trekken vanzelfsprekend gaan ontwikkelen.
Ja, maar populairiteit/aanzien is ook verslavend. Kan zijn dat hij normaalgesproken gewoon chill is, maar dat het allemaal naar zijn hoofd is gestegen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 12:50 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Narcistische trekken kunnen daardoor wel meer op de voorgrond treden, maar dat wil nog niet zeggen dat je daarmee echt een narcist bent. Het heeft ook alles met jouw karakter te maken.
Wat Giel betreft, als het allemaal een rol is, dan zou hij 's nodig daar verandering in moeten aanbrengen want populair is hij bij veel mensen niet echt meer. Maar in plaats daarvan dwingt hij heel veel aandacht af in de media. Of je het nou leuk vindt of niet, je kan bijna niet om hem heen. Want dan duikt hij weer op in een talkshow wat over een onderwerp gaat waar hij verder niks mee heeft te maken.
Ik ben ook en yup, dat gaat echt niet hand in hand met snobisme. Ik praat ook heel slim met zo nu en dan wat Latijn. Stop gewoon met hem verdedigen, je komt met het ene na het andere slappe excuus na het andere..quote:Op vrijdag 7 september 2018 23:42 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Thierry is een YUP. Beetje kapsonesachtig. Hoog in de bol. Jong snel groot-geld, slim praten met veel Latijn. Maar dat zijn in mijn ogen niet persé narcisten.
Ik weet niet hoe manipulatief hij echt kan zijn natuurlijk. Ik vermoed dat hij privé wilt afschermen van de media en niet concrete uitspraken doet over zijn liefdesleven. Dat is geen narcisme.
Ik haat Wilders echt enorm maar ik vind het absoluut geen narcist. Geen van de mensen die je opnoemt trouwens.quote:Op vrijdag 7 september 2018 20:44 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn heel veel politici narcistisch. Wat dacht je van Pechtold bijvoorbeeld? Of Jesse Klaver? Of Neelie Kroes? Ik zeg niet dat het persé narcisten zijn, maar ik kan mij bij hen dat wel heel goed voorstellen.
En wat narcisme betreft is er één die ver boven Baudet uitsteekt en dat is Wilders.
Wat bij Baudet opvalt, is dat hij heel erg ijdel is. Dat hoor je ook in zijn taalgebruik; hij gebruikt graag dure woorden om te laten zien hoe intellectueel hij is.
IJdelheid wordt snel gelinkt aan arrogantie en arrogantie aan narcisme. Ik las pas geleden de uitslag van een poll welke BN-er het meest narcistisch zou zijn en Arie Boomsma stond op de tweede plek. Daaruit blijkt hoe weinig mensen weten wat narcisme is. Ik vind het wel duidelijk dat hij erg ijdel is en heel misschien heeft hij het te hoog in zijn bol. Maar verder zie ik in hem weinig narcisme. Ik denk eerder dat degenen die hem aanzien voor een narcist stiekem afgunstig zijn.
OK omdat jij vindt dat ik slappe excuses maak krijg jij wel gelijk van mij hoorquote:Op zaterdag 8 september 2018 15:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben ook en yup, dat gaat echt niet hand in hand met snobisme. Ik praat ook heel slim met zo nu en dan wat Latijn. Stop gewoon met hem verdedigen, je komt met het ene na het andere slappe excuus na het andere..
Hoe herken je een narcist op alleen het uiterlijk dan.quote:Op zaterdag 8 september 2018 17:58 schreef mercimarci het volgende:
Domme/gemiddelde mensen weten alles altijd zo zeker. "Deze is narcist, deze is dat, dit is dit en dat is dat". Genoeg dingen die ze in het leven niet zien en verneuken maar dat is dan weer normaal want hebben ze wel 'bepaalde redenen' voor. In hun beleving zal het nooit zo zijn dat ze gewoon niet zo slim zijn als ze denken. En dat is toch ook wel logisch, wie heeft van zichzelf echt door dat ie dom is.
Dat is dit topic voor mij samengevat. Hoop geblaat van mensen die denken iets over narcisme te weten omdat ze zogenaamd een relatie hebben gehad met iemand die dat volgens hen had of heel veel erover hebben gelezen zogenaamd. De meeste+n van jullie weten nog niet een narcist te herkennen als deze voor jullie staat en zegt dat ie narcist is.
Je hebt gelijk niet alleen op het uiterlijk. Maar dat was zo'n soort zin die je moet lezen als 'als ze ook een gesprekje met je voeren'. Mensen hier weten altijd aan een paar regels al zogenaamd dat iemand narcist is.quote:Op zaterdag 8 september 2018 18:08 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
[..]
Hoe herken je een narcist op alleen het uiterlijk dan.
En wie zijn volgens jou die sommigen die het wel weten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |