abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2018 @ 17:26:24 #276
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_183569824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:09 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Thanks voor de tip! Maar als ik ze online in mijn mandje doe zie ik "Eerst mogelijke bezorgdatum: 31-12-2018"
Had jij die indicatie ook of?
Nee, dat had ik dan weer niet. Duurde bij mij ook maar een dag of 5 voor ik ze had
F means you're fucked
pi_183574144
Voor een losse hoge Faktum kast die ik heb staan, heb ik eigenlijk een extra plankje nodig.
Ik zag op de site van Ikea dit plaatje over enkele en dubbele rij gaatjes. Zitten de gaatjes op dezelfde plek of gaat een plankje van Metod echt niet passen?

pi_183574291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:43 schreef NedKelly het volgende:
Voor een losse hoge Faktum kast die ik heb staan, heb ik eigenlijk een extra plankje nodig.
Ik zag op de site van Ikea dit plaatje over enkele en dubbele rij gaatjes. Zitten de gaatjes op dezelfde plek of gaat een plankje van Metod echt niet passen?

[ afbeelding ]
Als ik het goed heb zijn de planken voor METOD sowieso dieper.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_183574465
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:50 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als ik het goed heb zijn de planken voor METOD sowieso dieper.
Ik zie dit bij Utrusta:
quote:
Afmeting gemonteerd product
Breedte: 36.4 cm
Basiselement, breedte: 40 cm
Diepte: 35.0 cm
Basiselement, diepte: 37 cm
Breedte is gelijk aan mijn Faktum plank, diepte is idd 4 mm meer. Maar past nog wel binnen de kast. Is de vraag alleen nog die gaatjes.
Iemand er ervaring mee?
pi_183574621
Ff klagen hoor. Man man man wat is de klantenservice traag met klachten afhandeling.

Mijn kraan bladdert af na een paar jaar. Na een maand antwoord dat ik hem maar moet langsbrengen en dan een nieuwe uitzoeken. Ja lekker dan, ik kan niet zomaar het huis zonder kraan zetten. Geantwoord.... 5 weken later nog niets gehoord.

Volgende klacht, keukenlade geleider kapot. Maand wachten, kom maar omruilen...

Verlichting badmeubel bedrading gaat kapot. 8 weken wachten en dan gelukkig komt er een nieuwe set lampen aan. Buiten de garantie van 2 jaar?

We hebben het nogal druk zeggen ze dan. Ja leuk maar dit is echt te gek. Kwaliteit van de producten valt me ook eigenlijk tegen...

Jammer! Ik vind IKEA verder leuk :W
Laat die handjes wapperen!
pi_183574936
Wie heeft er ervaring met de Ikea Metod hoekkast?

Bij de Faktum in het vorige huis was het anders, hier hoefde ik maar 1 bedekkingspaneel te plaatsen.
Moet ik nu 2 bedekkings panelen gaan zagen en deze in hoek tegen elkaar aan plaatsen?
Dan zie je altijd een zaagkant waar de 2 delen elkaar raken.

En de bedekkingspanelen zijn 13mm, en de deurtjes 16mm, is dat verschil in diepte niet storend?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_183575488
Als je van één bedekkingspaneel zowel het linker als het rechterdeel zaagt heb je in het midden een zaagsnede.

Het diepteverschil is mij nog niet op gevallen hier.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_183578458
Dat verschil tussen bedekkingspanelen en deurtjes is mij ook nog absoluut niet opgevallen terwijl wij oa een kast van 2 meter hoog voorzien hebben van zo'n paneel.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_183583213
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:06 schreef Gieliovd het volgende:
Ff klagen hoor. Man man man wat is de klantenservice traag met klachten afhandeling.

Mijn kraan bladdert af na een paar jaar. Na een maand antwoord dat ik hem maar moet langsbrengen en dan een nieuwe uitzoeken. Ja lekker dan, ik kan niet zomaar het huis zonder kraan zetten. Geantwoord.... 5 weken later nog niets gehoord.

Volgende klacht, keukenlade geleider kapot. Maand wachten, kom maar omruilen...

Verlichting badmeubel bedrading gaat kapot. 8 weken wachten en dan gelukkig komt er een nieuwe set lampen aan. Buiten de garantie van 2 jaar?

We hebben het nogal druk zeggen ze dan. Ja leuk maar dit is echt te gek. Kwaliteit van de producten valt me ook eigenlijk tegen...

Jammer! Ik vind IKEA verder leuk :W
Dat is al zeker 1,5jaar zo. Blijkbaar is het heel moeilijk om de capaciteit van de klantenservice uit te breiden naar een fatsoenlijk niveau. Direct langs de ikea rijden gaat sneller maar is niet bij alles een optie.
pi_183607325
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:59 schreef NedKelly het volgende:
zie dit bij Utrusta:

[..]

Breedte is gelijk aan mijn Faktum plank, diepte is idd 4 mm meer. Maar past nog wel binnen de kast. Is de vraag alleen nog die gaatjes.
Iemand er ervaring mee?
Gaatjes zitten inderdaad op een totaal andere plek. Maar als je een nieuwe plank in een oud kastje schuift is dat behalve de 4 mm genoemde dieptemaat toch geen probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door jpajs op 08-12-2018 16:54:15 ]
Jeroentje.
pi_183608414
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 16:37 schreef jpajs het volgende:

[..]

Gaatjes zitten inderdaad op een totaal andere plek. Maar als je een nieuwe plank in een oud kastje schuift is dat behalve de 4 mm genoemde dieptemaat toch geen probleem.

Bij de plankjes die er nu in zitten, zitten de dragers verdiept in de plank. Als dat bij de nieuwe planken ook zo is, en de gaten zitten niet op dezelfde plek, dan past de plank denk ik niet goed in de kast. Of zie ik wat over het hoofd?
pi_183626748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:54 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Bij de plankjes die er nu in zitten, zitten de dragers verdiept in de plank. Als dat bij de nieuwe planken ook zo is, en de gaten zitten niet op dezelfde plek, dan past de plank denk ik niet goed in de kast. Of zie ik wat over het hoofd?
Dan heb je gelijk dat het wel wat uit maakt. Maar is het een probleem als de plank op de dragers ligt in plaats van in de uitsparingen. Als er genoeg gewicht op licht gaat het vast niet schuiven.
Jeroentje.
pi_183627655
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 17:24 schreef jpajs het volgende:

[..]

Dan heb je gelijk dat het wel wat uit maakt. Maar is het een probleem als de plank op de dragers ligt in plaats van in de uitsparingen. Als er genoeg gewicht op licht gaat het vast niet schuiven.
Nee dat zou inderdaad niet uitmaken, had ik voor deze planken nog niet aan gedacht. Heb wel al naar de glazen planken zitten kijken.
Moet in beide gevallen de nieuwe dragers wel in de oude gaten passen, maar dat is snel genoeg uitgevonden.
Thanks voor het meedenken.
pi_183631425
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 18:25 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Nee dat zou inderdaad niet uitmaken, had ik voor deze planken nog niet aan gedacht. Heb wel al naar de glazen planken zitten kijken.
Moet in beide gevallen de nieuwe dragers wel in de oude gaten passen, maar dat is snel genoeg uitgevonden.
Thanks voor het meedenken.
De plankdragers zijn, voor zover ik weet, niet veranderd
pi_183639591
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 21:47 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De plankdragers zijn, voor zover ik weet, niet veranderd
Top, binnenkort maar even halen dan.
pi_183640390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:51 schreef Bartjebart het volgende:
Als je van één bedekkingspaneel zowel het linker als het rechterdeel zaagt heb je in het midden een zaagsnede.

Het diepteverschil is mij nog niet op gevallen hier.
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 06:40 schreef d.k. het volgende:
Dat verschil tussen bedekkingspanelen en deurtjes is mij ook nog absoluut niet opgevallen terwijl wij oa een kast van 2 meter hoog voorzien hebben van zo'n paneel.
Bedankt beide, dan weet ik genoeg.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 10 december 2018 @ 17:40:50 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183645252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 17:54 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Anders zet je de boormachine er even tegenaan?
KuikenGuppy
pi_183645959
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 17:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Anders zet je de boormachine er even tegenaan?
Zo handig ben ik niet ;( Maar plankje boven op de dragertjes is goed genoeg, is alleen maar voor wat bakjes met kruiden.
  maandag 10 december 2018 @ 18:19:13 #294
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_183645998
Terwijl ze in de winkel alles zo slim mogelijk willen verpakken, kunnen ze er bij de online shop helemaal niets van.
Ik kreeg een doos vol met plastic gevuld met lucht met een paar dingetjes erin. En nog een pakket wat makkelijk bij deze doos er in had gekund.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 10 december 2018 @ 19:35:37 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183647487
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 18:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Terwijl ze in de winkel alles zo slim mogelijk willen verpakken, kunnen ze er bij de online shop helemaal niets van.
Ik kreeg een doos vol met plastic gevuld met lucht met een paar dingetjes erin. En nog een pakket wat makkelijk bij deze doos er in had gekund.
Haha ja dat is mijn ervaring ook met de online shop. Ik kreeg het ook een keer in een blauwe vuilniszak, helemaal vastgebonden met tape :?.
KuikenGuppy
pi_183682257
IKEAkenners verzamelen.... Heeft iemand enig idee wat die rvs kasten zijn? Volgens de makelaar is het IKEA, maar ik herken het niet. Kan online weinig vinden over IKEA + RVS + (keuken)kast, kom niets tegen dat er op lijkt. Iemand een idee? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door pxl87 op 12-12-2018 14:58:37 (foto's) ]
  woensdag 12 december 2018 @ 14:58:43 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183682316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:55 schreef pxl87 het volgende:
IKEAkenners verzamelen.... Heeft iemand enig idee wat die rvs kasten zijn? Volgens de makelaar is het IKEA, maar ik herken het niet. Kan online weinig vinden over IKEA + RVS + (keuken)kast, kom niets tegen dat er op lijkt. Iemand een idee? :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet alleen dat ik de plinten in het oude huis van mijn man vervangen heb voor "RVS plinten" van Ikea, maar dat was niet meer dan een laagje plakfolie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183682343
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2018 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat ik de plinten in het oude huis van mijn man vervangen heb voor "RVS plinten" van Ikea, maar dat was niet meer dan een laagje plakfolie.
Ah ik vermoed dat dit idd ook houten kasten zijn, met daarop 'iets' dat eruit ziet als RVS. Misschien een dun plaatje of folie, ik weet het niet. Ben vooral benieuwd of het eraf kan of dat er wellicht andere frontjes voor bestaan :+
  woensdag 12 december 2018 @ 15:00:43 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_183682346
De grepen zijn in elk geval van IKEA, die komen uit de "BLANKETT"-serie (ik heb ze zelf ook). De kast en deuren zouden IKEA-kasten kunnen zijn waar aluminiumfolie overheen is geplakt.
  woensdag 12 december 2018 @ 15:01:36 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183682362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 15:00 schreef pxl87 het volgende:

[..]

Ah ik vermoed dat dit idd ook houten kasten zijn, met daarop 'iets' dat eruit ziet als RVS. Misschien een dun plaatje of folie, ik weet het niet. Ben vooral benieuwd of het eraf kan of dat er wellicht andere frontjes voor bestaan :+
Ik gok dat het nog van de Faktum reeks is.

Waarschijnlijk was het de Rubrik reeks deuren en dergelijke bij Faktum.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 12-12-2018 15:07:06 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')