SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Via de verschillende opties op de website van Radio49: Beluisteren, Firewalled of Windows Media Player.
Heb je een iOS (Apple) of Android tablet of telefoon?
Dan kun je onze eigen Radio49 app (Apple/iOS/Android) gratis downloaden via iTunes of de Google Play
Store.
Heb je de Nobex radio app, beschikbaar voor Apple/iOS en Android?
Dan kan je in de app zoeken naar Radio49 en op die manier inschakelen.
Mobiel luisteren kan verder o.a. via de apps TuneIn (Apple/iOS/Android), XiiaLive (Apple/iOS/Android),
VLC (Apple/iOS/Android) of Clementine (Apple/iOS/Windows/Linux).
Installeer één van deze apps, start 'm en voeg dan de link http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192 toe.
Opslaan, stream starten en klaar!
Voor alle andere toepassingen, dit is de algemene mobiele luisterlink:
http://frosty.radio49.nl:8000/airtime_192
Klik hier voor onze Facebookpagina
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
Goeie tip! Ga ik doen, zodra het weer wegvalt.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 13:29 schreef knokkels het volgende:
[..]
Kwartiertje je UTP kabel uit je modem halen. Dan vind ie hem niet meer, krijg je een nieuw IP en dan kan je weer lekker verder je ding doen
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 13:33 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Eerst even checken of het modem wel aan staat.
rofl! Die startte op die wijze?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 13:35 schreef knokkels het volgende:
Jij heette vroeger niet meneer Jansen die de gironet postbank migratielijn belde toen ik werd ingewerkt?
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 13:42 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
rofl! Die startte op die wijze?
quote:Hij: Ja ehh, m'n internet doetutnie~! Is er een probleem bij jullie dan?
Ik: Onze systemen werken allemaal meneer. Staat uw modem aan (analoog, aan/uitknopje? Zitten de kabels er goed in?
Hij: Ja natuurlijk staat die aan! Kabels ook natuurlijk. IK kom daar niet aan.
Ik: Prima meneer, we moeten het even checken. Gaat u voor mij even naar de DUN settings, en dan gaan we daar het eea bekijken.
Hij *TIKTIKTIKTIK.........................................Tik .... tik.... tiktik.... ehh meneer ik zie net dat de UTPkabel er uitligt, mijn vrouw heeft hem eruit getikt met stofzuigen. *KLIK* TUUTTUUTTUUTTUUT
Ik kon me nog net inhouden om te gaan schaterlachen toen de man aan de telefoon was. Toen hij had opgehangen lagen mijn collega en ik dubbelquote:
Knap dat je het volhield.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 13:59 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik kon me nog net inhouden om te gaan schaterlachen toen de man aan de telefoon was. Toen hij had opgehangen lagen mijn collega en ik dubbel
Iedereen van:"Hey wtf is hier aan de hand?"
Wachtwat. Hier zit een goed verhaal achterquote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb tijdens mijn eerste helpdeskbaan een internationaal bedrijfsspionage-alarm bij Compaq af laten gaan. Hoge heren kwamen diezelfde dag nog bij me om het één en ander even door te spreken. Sta je daar als 22-jarig broekkie.
Het halve bedrijf in Nederland, de VS en Zuid Afrika in paniek.
Good times.
Ik werkte op detacheringsbasis bij Compaq. Maar op een dedicated helpdesk voor Dow Chemicals, bij Compaq in Utrecht.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:04 schreef knokkels het volgende:
[..]
Wachtwat. Hier zit een goed verhaal achter
Whahaha wat een prutserquote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Drie maanden later belde hij weer. Toen hij zijn naam noemde, rinkelde bij mij meteen een bel. "Wait.. die naam ken ik..". Dus ik snel dingen proberen uit te zoeken en in de tussentijd de man aan de telefoon proberen af te leiden. Toen zag ik dus al die wachtwoordresets van een paar maanden eerder. Dus ik zeg dat de systemen even niet werkten (altijd een goed smoesje) en dat ik hem terug zou bellen. Daarna meteen naar de manager gelopen en het gemeld. Die begon meteen allerlei instanties binnen Compaq en binnen Dow te bellen. De security van Dow was in de VS en de werknemer zat in Zuid Afrika. Dus daar werd het ook lekker opgeschud.
Yep.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Goed verhaal spijkerbroek en was dat bij Compaq op Kanaleneiland?
vriendin van mij werkte er, niet bij de helpdesk maar bij het tenderbureau, ben er wel eens binnen geweestquote:
Ja, die vent heeft gewoon naar de namen gekeken, niet verder gekeken dan zijn neus lang was en niet gedacht dat het wel eens een andere persoon zou kunnen zijn met dezelfde naam.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:20 schreef knokkels het volgende:
Whahaha wat een prutser![]()
Hey, Deze heren hebben dezelfde naam! En toch zijn het twee verschillende mannen. Laat ik toch maar even makkelijk doen en de accounts mergen.
Dat is sowieso alleen al een beveiligingsrisicoquote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, die vent heeft gewoon naar de namen gekeken, niet verder gekeken dan zijn neus lang was en niet gedacht dat het wel eens een andere persoon zou kunnen zijn met dezelfde naam.
Wij zaten rechts van de hoofdingang, in een totaal afgescheiden ruimte van de rest van het gebouw. We moesten door de lobby om de rest van het gebouw (lees: kantine) te bezoeken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
vriendin van mij werkte er, niet bij de helpdesk maar bij het tenderbureau, ben er wel eens binnen geweest
In dat bedrijf had iedereen een persoonlijke drive voor documenten e.d. met als format \\<servernaam>\<gebruikersnaam>.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:23 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dat is sowieso alleen al een beveiligingsrisico
Alrighty then.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 14:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In dat bedrijf had iedereen een persoonlijke drive voor documenten e.d. met als format \\<servernaam>\<gebruikersnaam>.
Een nieuwe werknemer belde en zei dat hij geen toegang kreeg tot zijn persoonlijke drive. Dus ik even kijken en zag het probleem. Ik bellen naar security en kreeg een collega van Japie aan de foon. Dus ik zeg: "Hi! Can I get my own server too?"
Hij: "Euh.. what?"
Dus ik uitleggen wat Japie had gedaan: hij had als persoonlijke drive \\<gebruikersnaam>\<servernaam> ingevoerd.
Collega van Japie: *kreun* "Him again.."
Japie had wel meer van die geintjes. En na het "2 men 1 account" debacle mocht ie het dus ergens anders proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |