quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:20 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Te weinig om ze aan te klagen.
Welke? Ik stel er zoveel. #Beroepsdeformatiequote:Op dinsdag 4 september 2018 16:26 schreef Stratotanker het volgende:
[..]!!
Ik had trouwens dezelfde vraag als jou.
Nou de vraag of het arme blad ooit nog een volledige plant hoopt te worden.quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:28 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Welke? Ik stel er zoveel. #Beroepsdeformatie
Zeker dmen, want mocht je twijfelen of Koettie echt een junglegodin is ... na het lezen van dat interview is er geen twijfel meer over mogelijk.quote:Op dinsdag 4 september 2018 22:09 schreef Koettie het volgende:
Ohh m'n bloginterview ding staat online. Wil wel m'n pben als mensen interesse hebben. Morgen want ga nu slapen 💤
En deze was vast geen 600 euro.quote:Op donderdag 6 september 2018 08:58 schreef Stratotanker het volgende:
Yup, het kan even duren voordat er wortels groeien. Gedurende die tijd geen tot amper water geven.
Laatst op de valreep twee stekjes van de Chamaecereus silvestrii 'arlequin' opgevist. Een cactus die ik al heb, maar dit is een bijzonderderere variant. De bloem is namelijk meerkleurig. Ik twijfelde even of ik deze plant wilde hebben, maar het is typisch zo'n geval die je eens ziet en daarna noooit meer tegenkomt. Zelfs op Google zijn er weinig goede beelden te vinden.
[ afbeelding ]
Twee voor 1100. Heb je je piekenpijp al gekraakt?quote:Op donderdag 6 september 2018 09:08 schreef Koettie het volgende:
[..]
En deze was vast geen 600 euro.
Al maanden geleden joh. Voor m'n andere monster.quote:Op donderdag 6 september 2018 11:20 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Twee voor 1100. Heb je je piekenpijp al gekraakt?
Nee, ik heb ook misvormde poffertjes.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:55 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn volwassen pannenkoekski's hebben allemaal gekrulde bladeren. Op internet lees je verschillende theorieën over, maar heeft iemand het op kunnen lossen?
Good to know.quote:Op donderdag 6 september 2018 16:38 schreef Koettie het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook misvormde poffertjes.
Dat is gaaf zegquote:Op donderdag 6 september 2018 08:58 schreef Stratotanker het volgende:
Yup, het kan even duren voordat er wortels groeien. Gedurende die tijd geen tot amper water geven.
Laatst op de valreep twee stekjes van de Chamaecereus silvestrii 'arlequin' opgevist. Een cactus die ik al heb, maar dit is een bijzonderderere variant. De bloem is namelijk meerkleurig. Ik twijfelde even of ik deze plant wilde hebben, maar het is typisch zo'n geval die je eens ziet en daarna noooit meer tegenkomt. Zelfs op Google zijn er weinig goede beelden te vinden.
[ afbeelding ]
Je foto doet het niet hier?quote:Op donderdag 6 september 2018 17:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Good to know.
Ik kon dit Varkensboompje niet laten staan.
[ afbeelding ]
Helaas stond er ook een bananenplant, die nu in mijn hoofd zit. Schijnt ook zo'n karakter te zijn. Ik weet niet of mijn huis voor die plant geschikt is...
Fixedquote:
Leuk boompje!quote:Op donderdag 6 september 2018 17:23 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Fixed![]()
Mijn tuin zingt ook van plezier door die regen. Maar de binnenplantjes moeten het met een plantenspuit en een doekje doen.
Later stekjes!quote:
Ey dit wist ik ook gewoon. Omg ben op straboski level. Ik ga dat plaatje opslaan, die is wel echt chill.quote:Op donderdag 6 september 2018 19:27 schreef Stratotanker het volgende:
Zojuist werd mij gevraagd naar het verschil tussen de Monstera pertusum en M. deliciosa. Iemand had bij het tuincentrum een M. pertusum gekocht. Geen idee waarom deze vraag aan mij wordt gesteld .. klaarblijkbaarwekkend denken mensen dat ik daar het antwoord op weet. Toevallig was dat ook zo en in dat geval kan ik het natuurlijk net zo goed hier plaatsen. Ik staar toch al de hele dag met mijn giechel naar een beeldscherm.
De naam pertusum komt uit de tijd dat M. deliciosa nog Philodendron pertusem werd genoemd. De M. deliciosa en P. pertusem zijn dus gelijk aan elkaar. Er is weinig consencus over de juiste benamingen maar in het algemeen wordt aangenomen dat er twee verschillende verschijningsvormen zijn, namelijk M. deliciosa (links) en M. deliciosa 'borsigniana' (rechts).
In dit geval bleek het om de M. deliciosa te gaan aangezien deze ribbels op de stengels bevat.
[ afbeelding ]
[..]
Later stekjes!
Bij mij heeft eentje het, maar die is nu ook enorm gaan hangen dus volgens mij heb ik hem verzopen.quote:Op donderdag 6 september 2018 12:55 schreef bloempje-moi het volgende:
Mijn volwassen pannenkoekski's hebben allemaal gekrulde bladeren. Op internet lees je verschillende theorieën over, maar heeft iemand het op kunnen lossen?
Kan dat gewoonquote:Op donderdag 6 september 2018 18:17 schreef Koettie het volgende:
Ik heb vanmorgen ook een zooi in de regen gezet. Oa m'n deliciosa en goeldii, die zijn zwaar man.
Ik ben lullig voor de planten. Altijd hoge luchtvochtigheid (aquaria), maar soms tocht, soms weken donker (ivm warmte van de kamer en daarmee de aquaria), soms volop licht.quote:Op donderdag 6 september 2018 17:00 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Good to know.
Ik kon dit Varkensboompje niet laten staan.
[ afbeelding ]
Helaas stond er ook een bananenplant, die nu in mijn hoofd zit. Schijnt ook zo'n karakter te zijn. Ik weet niet of mijn huis voor die plant geschikt is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |