Ah nee, spiritus heb ik niet in huis, dus dacht zo een beginnetje te makenquote:Op maandag 3 september 2018 00:26 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Vergeet je de spiritus niet? Zeepspiritus werkt in tandem met elkaar. Spiritus penetreert de buitenste laag van het insect waardoor het overlijdt. Groene zeep is voornamelijk een transportmedium. Het zorgt ervoor dat de spiritus aan het insect gekleefd blijft waardoor de penetratietijd wordt verlengd.
Bovendien is groene zeep een surfactant. Dat houdt in dat de oppervlaktespanning van het water wordt verlaagd waardoor er minder snel druppels op het blad worden gevormd. Met andere woorden, de spray blijft dan gelijkmatiger verdeeld. Het is een heel simpel goedje, maar het werkt vaak erg goed.
quote:Op maandag 3 september 2018 10:13 schreef CherryLips het volgende:
Deze is ook leuk
https://www.dekbed-discounter.nl/adenium-set-van-2.html
Memories...quote:Op maandag 3 september 2018 10:30 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ik het na de bloei kan laten om de stam te voorzien van twee wiebeloogjes en een mondje.
Tenzij je de spint wil trakteren op een heerlijk dagje wellness in plaats van een totalitaire poging tot genocide (Koettie™) zou ik toch maar even op zoek gaan naar spiritus ja.quote:Op maandag 3 september 2018 10:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ah nee, spiritus heb ik niet in huis, dus dacht zo een beginnetje te maken![]()
Ik heb de verkleurde bladeren eraf geknipt en heb sinds zaterdag geen nieuwe vieze bladeren gezien, paar keer goed schoongemaakt. Er zat eerst ook een bruinig stof onder de bruine bladeren en dat is overal weg.
Humata <3 Ik heb er drie, vind ze zooo mooi! Ziet er tof uit. Nu moet ik het hebben. Bedankt hequote:Op maandag 3 september 2018 21:51 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik liep gisteren in een zeer leuk plantenwinkeltje in Nijmegen (BleshYou), waar ze regelmatig leuke unieke plantjes hebben en gave potjes. Nu kwam ik weer een leuk projectje tegen van Lova. Een plantje gehecht op een lavasteen. Het was aardig aan de prijs, maar ik vond m te mooi om te laten staan. Ik ben gevallen voor de Humata Tyermannii.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mocht je in Nijmegen zijn is dit winkeltje zeker de moeite om eens langs te gaan:
http://bleshyou.nl/
Info over Lova:
https://www.zeurniet.com/nl/lova
Graag gedaan :-)quote:Op maandag 3 september 2018 22:09 schreef Koettie het volgende:
[..]
Humata <3 Ik heb er drie, vind ze zooo mooi! Ziet er tof uit. Nu moet ik het hebben. Bedankt he
quote:Op dinsdag 4 september 2018 13:35 schreef Koettie het volgende:
Eindelijk hangt m'n plantending!
[ afbeelding ]
Ik bedacht mij later dat zo'n baksteen ook een leuk knutselprojectje is. Voor de volgende dan maar.quote:Op dinsdag 4 september 2018 13:51 schreef Koettie het volgende:
Hee die heb ik ook! En ja ben benieuwd. Helaas gaan we richting herfst dus verwacht komende half jaar weinig groei. Pff herfst
Super tofquote:Op dinsdag 4 september 2018 13:35 schreef Koettie het volgende:
Eindelijk hangt m'n plantending!
[ afbeelding ]
Helaas. Hele kleine kans dat die hoya ooit wat gaat doen. Tenzij er mini stengel bij zit en je twee jaar wil wachten. Als je een hoya wil moet je echt een plant kopen, bladstek is gewoon cute maar meer niet.quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:50 schreef bloempje-moi het volgende:
![]()
![]()
De Maranta had ik kleiner verwacht en mijn Hoya Kerrii weer iets groter.![]()
Die Hoya gaat nu zo vanzelf groeien? Ik heb niet eerder een bladstekje gehad.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 september 2018 15:57 schreef Koettie het volgende:
[..]
Helaas. Hele kleine kans dat die hoya ooit wat gaat doen. Tenzij er mini stengel bij zit en je twee jaar wil wachten. Als je een hoya wil moet je echt een plant kopen, bladstek is gewoon cute maar meer niet.
Niks aan gelogen toch?quote:Op dinsdag 4 september 2018 16:02 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]![]()
Dat is stom. En nogal misleidend op de website. Er staat 'blijft compact'.Ach, het was 2 euro bij mijn andere bestelling. En zo is hij ook leuk.
Er zit een flinke kluit wortels aan, dus hij blijft in ieder geval een tijdje leven. Ik ben er blij mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |