F_r | zondag 26 augustus 2018 @ 17:37 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Francorchamps ![]() | |
potjecreme | zondag 26 augustus 2018 @ 17:37 |
Open | |
HiDiHo | zondag 26 augustus 2018 @ 17:37 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2018 @ 17:38 |
Op naar Monza ![]() | |
Ingolstadt | zondag 26 augustus 2018 @ 17:38 |
Enig. | |
Themeparktommy | zondag 26 augustus 2018 @ 17:38 |
even pluggen | |
F_r | zondag 26 augustus 2018 @ 17:39 |
![]() Deze is best goed gelukt. | |
potjecreme | zondag 26 augustus 2018 @ 17:39 |
Na zijn goede opmerking mag dat. | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 17:39 |
wat vroeg jack dan? | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2018 @ 17:40 |
Uiteraard. Organisator BUOG ken ik wel. Zit in een pand dat als enige in het gebied aan de slopershamer ontkomen is ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 17:40 |
Geen best circuit voor RBR normaliter. Maar Spa ook niet. Ze lijken het dit jaar andersom te doen: circuits die ze niet liggen doen ze het goed, circuits die ze goed liggen doen ze het slecht. Droog doen ze het goed, in de regen slecht ![]() | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 17:45 |
chassis niet goed | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 17:47 |
Notebook nu | |
Tarado | zondag 26 augustus 2018 @ 17:47 |
zoveel mazzel als dit weekend zal hij daar niet hebben denk ik, zelfs P5 zal niet meevallen daar | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 17:52 |
Lekker verwarrend weer: nu is de verdachte volgens het artikel én een 30-er én tussen de 20 en de 30: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180826_03682983 | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 17:53 |
Mijn ace was onwijs slecht, dus uitgezet. | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 17:55 |
Ted verwijst weer naar het gerucht dat Ocon Vandoorne zou gaan vervangen. Maar hij zou te lang zijn voor de huidige auto. Daarom geen tussentijdse vervanging waarschijnlijk. | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 17:57 |
Ocon te lang? dacht dat vandoorne juist langer was | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 17:58 |
Nee. Vandoorne is 1,77 en Ocon 1,86. | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 17:58 |
Wie is eigenlijk DOTD? En hoe zit dat met die investigation na de race? | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2018 @ 17:58 |
Ocon is 1,86 meter, Vandoorne 1,77 meter | |
tralalala | zondag 26 augustus 2018 @ 18:02 |
Vettel | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:03 |
Ah, Seb DOTD: https://www.gpblog.com/nl(...)sche-grand-prix.html | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:03 |
Had het net gevonden, maar thanks! ![]() | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 18:05 |
het lijkt mij dat RIC nooit champ kan worden, lang en gespierd, hij is te zwaar in elke auto. | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 18:06 |
Straf voor Hulk. 10 plekken teruggezet bij de volgende race en 3 strafpunten. | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 18:08 |
zo, dat zie ik nooit bij een merc of Ferrari | |
tralalala | zondag 26 augustus 2018 @ 18:09 |
Belachelijk | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:09 |
Hij is maar 1.78 m, niet uitzonderlijk gespierd en maar 66 kg. Waar heb je het over?!? ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:10 |
Dank voor de info ![]() Heb je ook een bron? | |
Weltschmerz | zondag 26 augustus 2018 @ 18:10 |
Misschien moet een engineer hem weer even moed in komen praten. Enerzijds reageert hij best sympathiek, hij hoeft zich van mij echt niet opgewekter en optimistischer voor te doen dan hij is. Anderzijds begint hij meteen te doen alsof hij een kansloze auto heeft en weet echt wel dat hij daarmee de Britse narrative voedt dat Ferrari een veel sterkere motor en een betere auto heeft. En die vreten dat maar wat graag op. Het wordt al weer snel als in 2011 of 2012 of wanneer dat ook precies was, dat hij minder presteert dan Button en dan 'it's the car man' gaat roepen. Ik zou er als teambaas niet blij van worden en het zou me niks verbazen als Bottas hem nog vaker de baas gaat zijn. | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 18:11 |
Het werd op Sky gemeld. | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 18:11 |
oh, hij lijkt zo lang en breed bij de interviews | |
Zorro | zondag 26 augustus 2018 @ 18:11 |
Toen hij makkelijk voorop reed was het ook de car, maar daar hoorde je hem dan wat minder over. | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:12 |
Bottas moet ook naar de wedstrijdleiding: https://www.gpblog.com/nl(...)ch-met-sirotkin.html | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:13 |
Not really.. | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 18:13 |
| |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:14 |
Ff quoten voor het plaatje | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:14 |
Dank! ![]() | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 18:14 |
At your service ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:22 |
Nu afwachten of Bottas nog straf krijgt. | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 18:23 |
Ik wilde net dit posten:
| |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:25 |
Dank ![]() Alweer geen change to race result ![]() Dan heeft straffen weinig zin hoor... Ja de penalty points kunnen in theorie tot straf leiden. Maar wanneer was de laatste keer dat dat gebeurde? | |
zoem | zondag 26 augustus 2018 @ 18:25 |
Normaliter zijn ze mild met de start, maar dat is nu dus wel anders. | |
sasquatsch | zondag 26 augustus 2018 @ 18:32 |
Die van Hulk kan ik begrijpen. Crash met grote gevolgen. Bottas zou imho net als Raikkonen de vorige keer 10s moeten krijgen. | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 18:33 |
Mercedes international assistance. | |
Blik | zondag 26 augustus 2018 @ 18:34 |
Leuke race gehad in spa! Wel echt jammer dat ze geen victory lap reden. Alle race-klasses doen een victory lap voor de top-3, alleen de F1 niet. Toch een beetje jammer voor de fans | |
Peterselieman | zondag 26 augustus 2018 @ 18:37 |
eens. Echt een belachelijke actie van Bottas | |
sasquatsch | zondag 26 augustus 2018 @ 18:37 |
Tja, Vettel kreeg ook maar 5s en dat werd te weinig bevonden. Dus kreeg Kimi 10s. Nu Bottas weer 5. Niet echt consistent. | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 18:38 |
Bottas is al een keer heel goed weggekomen dit weekend. | |
Gruj0 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:46 |
Ik denk ook dat Bottas hem nog vaker de baas zal zijn. Ik was al vanaf begin af aan pro Bottas wat betreft zijn komst bij Mercedes. Ik weet dat er veel meer te halen valt uit die man, er is niet alleen zelfvertrouwen maar ook goed materieel voor nodig. ![]() HAM ziet imo een beetje te zieken met zijn "trickjes" interviews. Zo impliceert hij indirect dat de bolide van Ferrari niet helemaal luis is. Wb Bottas, die knalde toch ergens aan het begin van de race tegen Stroll of Sirotkin? Geen onderzoek, geen straf (zover ik weet), maar gewoon niets. Ik denk dat het Sirotkin betrof. Was een best grote optater maar de beste man heeft de race uiteindelijk als 12e weten uit te rijden. Dat is zeer netjes. Jammer dat hij nog steeds geen punten heeft binnengehaald. Ericsson was ook wel goed bezig. Edit, dus toch wel iets van een onderzoek. | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:46 |
Wel onderzoek, wel straf. | |
Gruj0 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:50 |
Wie draait er op voor de schade bij Alonso en Leclerc? De teams zelf uit iets van een verzekering? Hoe zit dat precies? [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 26-08-2018 19:02:44 (Correctie) ] | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:50 |
En straf. | |
#ANONIEM | zondag 26 augustus 2018 @ 18:51 |
Vorig jaar was RBR ook best goed op Monza. 2 en 3 in Q, maar door gridstraffen vanwege wissels lager op de grid. RIC nog 4e, en was zonder straf wss hoger geeindigd (VER had ruzie met MAS wat 'm veel plekken kostte). | |
Gruj0 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:52 |
Max was gewoon goed bezig trouwens. Hij is een goede starter. Zowat elke start neemt hij 2 of meer posities mee. | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 18:54 |
GRO was net wat beter vandaag. Wat een start. ![]() En zonder brokken ![]() | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 18:54 |
Niet dat 'ie 't lang volhield, maar toch ![]() | |
Klummie | zondag 26 augustus 2018 @ 18:55 |
Natte Q vorig jaar op Monza hè. | |
Gruj0 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:58 |
Zeker, leek net een bliksemschicht van rechts naar links zo zoef! Hij is toch netjes in de punten geeindigd. Ik hoop dat ze hem niet weg laten gaan, of dat hij op zijn minst terugkomt bij een ander team. Hij zorgt toch wel voor vermaak en niet iedereen heeft altijd even goede dagen. | |
TheFreshPrince | zondag 26 augustus 2018 @ 18:58 |
Voor eigen risico, hoort bij racen. | |
Whiskers2009 | zondag 26 augustus 2018 @ 18:59 |
Leclerc. En de teams zelf. | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 19:01 |
GRO is een beetje Marmite. | |
Monolith | zondag 26 augustus 2018 @ 19:13 |
Ik vond hem qua snelheid niet zo bijzonder starten vandaag, maar ik had wel het idee dat hij heel bewust een verstandige lijn koos om uit de brokken te blijven. Dat was zijn voornaamste winst bij de start. | |
beantherio | zondag 26 augustus 2018 @ 19:20 |
The Max Factor: How Verstappen's fans have changed F1 | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 19:23 |
Zonder artikel te lezen: Tribunes zijn oranje tegenwoordig. | |
Monolith | zondag 26 augustus 2018 @ 19:27 |
Vooral: het teletoetersuccespubliek verplaatst zich van voetbal naar F1. | |
Blik | zondag 26 augustus 2018 @ 19:39 |
En het geeft Europese GP’s meer toeschouwers en dus dat de Europese GP’s beter kunnen overleven | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 19:41 |
![]() Hoop ook van harte dat ik volgend jaar de Duitse GP kan steunen ![]() | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 19:42 |
Mooi toch? Beter dan altijd gemekker van de mensen die al jaren Formule 1 kijken, en de nieuwe kijkers omdopen tot successupporter. | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 19:43 |
Het zijn ook successupporters ![]() | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 19:44 |
Wat doet het ertoe? Supporter is supporter. | |
Glijdt_licht | zondag 26 augustus 2018 @ 19:45 |
"Boehoe, andere Nederlanders hebben lol. Mijn obscure sport is spontaan populair. Hoe kan een Fokker zo leven!" Ik erger me dood aan gedrag als dit. Juist de enorme populariteit is goed voor Europese races en ook best een goed uithangbord voor Nederland. Overigens kijk ik sinds '96, successupporter kun je me dus niet noemen, maar nu met Max erbij is er een extra incentive, en het is mooi dat zoveel Nederlanders er nu ook van kunnen genieten | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 19:46 |
Was grapjuh ![]() | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 19:47 |
Nou, vooruit dan.... | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 19:50 |
Ook mooi voor Frits van Eerd, niet dat hij om wat knaken verlegen zit. Maar hij heeft Max al jaren gesponsord, dus dan is het alleen maar goed dat hij nog iets van dat geld terugziet. En dat het wordt opgepikt door de grote massa. Hopelijk werpt dit z’n vruchten af, en hebben we nu met grotere regelmaat jonge talentjes die door kunnen stoten tot de F1. Al is een talent als Max, behoorlijk uniek. | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 19:52 |
Ik vraag me soms wel af of het echt genieten is van de sport als geheel. Heb aardig wat mensen na een DNF zien vertrekken zodra de beste jongen de auto uit is. Niet dat het mij verder wat uitmaakt, men doet maar, maar dat lijkt me zo zonde van je kaartje en de hele reis er naartoe, als je dag/race over is zodra een bepaalde coureur er uit ligt. | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 19:59 |
Scheelde wel enorm veel fileleed vorig jaar na de race ![]() | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 20:00 |
Dat hebben veel voetbalsupporters toch ook? Zodra hun club uitgeschakeld is, verliezen ze de aandacht en kan het ze niet zoveel meer schelen. Het zijn meer Max fans dan F1 fans. Het zou mijn voorkeur niet hebben, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ergens kan ik er wel waardering en bewondering voor opbrengen. | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 20:02 |
Oh, ja, wat ik al zei, ik vind het prima, maar ik snap het gewoon echt niet zelf ![]() In 't stadion bij voetbal snap ik 't ook niet. Hebben een seizoenskaart, en dan is het spannend, en kan het nog alle kanten op, gaan mensen op de 85e minuut weg 'zodat ze niet in de file staan', zeker als we achterstaan ![]() ![]() | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 20:09 |
85e minuut? Ook wel eens 75e of 80e minuut hoor. Je wilt niet weten hoeveel doelpunten die gasten missen per seizoen. Ook dat is niet mijn keuze, maar daar heb ik minder begrip voor. Zeker omdat je je ploeg steunt, ongeacht of je na de wedstrijd wat langer in de file staat. | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 20:10 |
Had overigens bijna kaarten voor de MotoGP vandaag gekocht ![]() ![]() | |
heywoodu | zondag 26 augustus 2018 @ 20:12 |
Het was schijnbaar wel gezellig op de tribunes. Je moet toch íets om warm te blijven ![]() | |
bokkepoot | zondag 26 augustus 2018 @ 20:12 |
MotoGP was wel balen, ik had ook wel zin in een goede race. | |
bokkepoot | zondag 26 augustus 2018 @ 20:13 |
Overigens heb ik na de pitstops van iedereen uit verveling ook maar wat eten gemaakt en ben gaan opruimen. | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 20:15 |
Maar goed... ik ben vandaag wel tot een hele belangrijke conclusie gekomen: Volgend jaar ga ik godverdomme weer naar een GP toe ![]() | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 20:20 |
Ja... ![]() | |
heywoodu | zondag 26 augustus 2018 @ 20:22 |
In de F1 was er toch ook gezeik over het asfalt als ik me niet vergis? Als F1 én MotoGP flinke klachten hebben - en het bij de motoren zelfs voor volledige annulering van alle races zorgt ![]() | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 20:23 |
Yup... grip was niet je van het enzo. | |
tja77 | zondag 26 augustus 2018 @ 20:23 |
Ik denk dat ze dat wel moeten, anders geen GP volgend jaar hoop en denk ik. Wat vandaag in Silverstone gebeurde, mag nooit meer gebeuren. | |
THEFXR | zondag 26 augustus 2018 @ 20:25 |
dus ze gaan niet morgen racen? | |
motorbloempje | zondag 26 augustus 2018 @ 20:25 |
Nee. | |
Monolith | zondag 26 augustus 2018 @ 20:25 |
Ik gaf een samenvatting van het artikel, geen waardeoordeel. Van mij mag iedereen zelf bepalen waarom hij al of niet naar een sport kijkt. Sterker nog, dat er een landgenoot of landgenoten serieus meedoen is voor mij ook wel een plus. Ik hoop echt op een kampioenschap van Verstappen in de toekomst. De spanning van het winnen van een favoriet geeft sport wel wat extra's. Als je puur voor de sport zelf kijkt, dan kan het nog al eens erg saai zijn. De race vandaag was erg saai afgezien van de eerste paar ronden. Nu zit je in ieder geval nog met enige spanning te kijken in de hoop dat de Red Bull van Verstappen heel blijft of er nog iets onverwachts met Vettel of Hamilton gebeurt. | |
sasquatsch | zondag 26 augustus 2018 @ 21:45 |
ShaoliN | zondag 26 augustus 2018 @ 21:48 |
Weinig fileleed gehad vandaag. Zijn misschien wel een hoop successupporters vanuit NL, maar ze geven letterlijk kleur aan de GP. Alleen maar positief imo. Het verschil tussen Ferrari, Mercedes en dan Red Bull en dan de rest is echt schrijnend. Lijkt echt of er 3 klasses op de baan rijden. Na roerige start was het eigenlijk ook weer een optocht met 1 Mercedes die even terug naar voren moest. Perez was Ocon trouwens ook weer goed de baad. Praatjesmaker heeft het zwaar genoeg met zijn teamgenoot. | |
Nattekat | zondag 26 augustus 2018 @ 21:51 |
Kimi heeft weer geen plekken gewonnen bij de start ![]() | |
SnowOokami | zondag 26 augustus 2018 @ 21:54 |
Ben vorig weekend bij de GT3 en TCR klasse op Zandvoort geweest en het is allemaal een optocht, je gaat het nooit vermijden en al helemaal niet in de F1. | |
Blik | zondag 26 augustus 2018 @ 21:59 |
Vond de file ook meevallen, ‘s ochtends sowieso niks gehad en ‘s middags vond ik het ook meevallen. Om 6 u in de auto en nu bijna thuia in utrecht. Incl. hapje eten onderweg | |
Waffle | zondag 26 augustus 2018 @ 22:12 |
File viel inderdaad goed mee. Wanneer je een keer van het parkeerterrein af was, liep het lekker door. Al gingen we niet over de snelweg. Waze stuurde ons over allerlei kleine weggetjes, maar daar was niks geen file. Wel lekker verbrand trouwens, ondanks het niet zulk best weer. | |
opgebaarde | zondag 26 augustus 2018 @ 22:12 |
Die 5 sec tijdstraf die Bottas na de race heeft gekregen voor het bij sirotkin achterop rijden, is echt belachelijk. Dat had allang tijdens de race uitgesproken kunnen en moeten worden en op deze manier heeft Perez misschien zelfs de vierde plaats verloren. Onbegrijpelijk | |
Fer | zondag 26 augustus 2018 @ 22:18 |
Overcompenseren voor het tekort aan vermogen. Weinig vleugel en vooral gebruik maken van tractie van de banden. | |
#ANONIEM | zondag 26 augustus 2018 @ 23:17 |
![]() Pinkham die los ging met de Max fans ![]() | |
vosss | zondag 26 augustus 2018 @ 23:24 |
Ik heb het even gemist, maar wie knalde nou op Ricardo? Dat was niet Alonso of Leclerc toch? ![]() | |
sasquatsch | zondag 26 augustus 2018 @ 23:24 |
De voorvleugel van Alonso. | |
Smacked_Actor | zondag 26 augustus 2018 @ 23:30 |
Sowieso kneuzenweekend van Bottas afgezien van zijn actie in Eau Rogge.. | |
vosss | zondag 26 augustus 2018 @ 23:31 |
Hebben we daar nog beeld van? Ik heb maar 1 herhaling gezien en daar meende ik te zien dat dat juist niet Alonso was. | |
franklop | zondag 26 augustus 2018 @ 23:32 |
Duidelijk te zien in een herhaling vanuit la source | |
Monolith | zondag 26 augustus 2018 @ 23:33 |
Alonso vloog voorbij en raakte daarbij met zijn voorvleugel de achtervleugel van RIC, die daardoor Kimi zijn achterband lekprikte. | |
Fer | zondag 26 augustus 2018 @ 23:34 |
Hij kwam eerst in aanraking met de halo van Leclerc en die gaf de wagen nog een extra draai, waarna hij met de endplate de hele vleugel van Ricciardo eraf duwde. | |
vosss | zondag 26 augustus 2018 @ 23:35 |
Duidelijk. Dat had ik niet goed gezien. | |
ondeugend | zondag 26 augustus 2018 @ 23:40 |
Tnx! | |
Yashaaaaa | zondag 26 augustus 2018 @ 23:48 |
Zij is sowieso tof ![]() | |
sasquatsch | zondag 26 augustus 2018 @ 23:59 |
Hier raakt Alonso Ricciardo. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 27 augustus 2018 @ 00:14 |
Ik dacht altijd dat F1-auto's vrijwel volledig van koolstofvezel zijn. Maar als je die opengereten McLaren ziet, dan lijkt dat helemaal niet op koolstofvezel. Eerder een soort kunststof. | |
koningkerel | maandag 27 augustus 2018 @ 02:16 |
Ik denk dat je MAG bedoelde? Die starte op plek 9 achter VER en ging meteen RIC voorbij en bijna ook VER. GRO zat na de eerste bocht nog steeds achter de Force India's dus geen winst. Daarna werd hij meteen door VER ingehaald toen VET ook de move maakte op HAM. | |
Rossdale | maandag 27 augustus 2018 @ 08:12 |
Levensgevaarlijk ding die Halo ![]() | |
daNpy | maandag 27 augustus 2018 @ 08:18 |
Maar Ricciardo raakt pas veel later Kimi, naar eigen zeggen moest Kimi inhouden, en hij ook, maar was iets te laat met reageren omdat hij wellicht in de spiegel keek. | |
Abdus18 | maandag 27 augustus 2018 @ 08:24 |
Ant legde het na de race goed uit op Sky, doordat Grosjean en Max naar elkaar toe kwamen, kwam Mag op Rai af, een soort trechter waar Mag en Rai dus inkwamen, hierdoor hield Mag even in, waardoor Rai nog meer in moest houden en doordat ze bumperkleven had Ric geen tijd meer om te ontwijken. Altijd 2 seconden afstand houden ! | |
daNpy | maandag 27 augustus 2018 @ 08:25 |
Dit ja ![]() | |
HansvanOchten | maandag 27 augustus 2018 @ 08:26 |
Dat doen ze normaal gesproken wel, alleen de baan is te lang. | |
daNpy | maandag 27 augustus 2018 @ 08:31 |
De Nordschleife is lang ![]() | |
Blik | maandag 27 augustus 2018 @ 09:40 |
De baan is niet langer geworden in de afgelopen jaren, daarvoor deden ze het wel allemaal. Punt is dat zonder publiek is de F1 een niet bestaand iets. Is het dan zoveel moeite om de ruim 100.000 toeschouwers een victory lap te laten rijden (sowieso het enige moment dat ze met de f1-wagen wat rustiger voorbij rijden). | |
franske19 | maandag 27 augustus 2018 @ 09:47 |
Sowieso belachelijk want Bottas is de afgelopen twee race weekenden meerdere keren in de fout gegaan. Een zwaardere straf is dan wel op z'n plaats. | |
Rossdale | maandag 27 augustus 2018 @ 09:50 |
Alsjeblieft niet zeg, liefst zo min mogelijk straffen in de F1. Alleen als er opzet of grove nalatigheid in het spel is. Je wil coureurs toch op het randje zien rijden en niet zonder risico rondjes draaien omdat ze anders een straf aan de broek krijgen? ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2018 @ 09:51 |
mja, die vijf seconden voor Bottas is in het licht van Vettel in Frankrijk wel te billijken, alleen waarom pas na de race uitgedeeld? Dat had eerder gekund en gemoeten. | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 09:52 |
mee eens, nu ziet het er zo gecalculeerd uit, strafje voor de vorm, meer niet | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 09:54 |
een groot deel van je achtervleugel missen zal toch ook wel wat invloed gehad hebben | |
franske19 | maandag 27 augustus 2018 @ 09:57 |
Niet bij het uit accelereren na de bocht. | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 10:06 |
toch niet met je eens, hij raakte hem nog in de bocht
| |
Abdus18 | maandag 27 augustus 2018 @ 10:13 |
Je ziet (en hoort) de tik van Alonso, dan corrigeert die overstuur en pas daarna komt de tik met Kimi. Hier is de overstuur al een tijdje gecorrigeerd en stuurt die maximaal in maar wordt door Magnussen naar buiten geduwd terwijl Kimi even inhoud. Het gebeurt natuurlijk allemaal in een erg korte tijd. | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 12:27 |
| |
HansvanOchten | maandag 27 augustus 2018 @ 12:34 |
De halo discussie kan hiermee voorlopig wel worden afgesloten ten faveure van. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 12:35 |
Zonder Halo dus wiel tegen helm. | |
#ANONIEM | maandag 27 augustus 2018 @ 12:43 |
Eigenlijk is het niet eens zo heel erg boeiend of de halo in dit exacte geval nou wel of niet levensreddend is geweest. Punt is dat het wéér een situatie was waarin het zonder halo helemaal verkeerd had kúnnen aflopen. | |
DKUp | maandag 27 augustus 2018 @ 13:08 |
Mooi om te zien. | |
twiFight | maandag 27 augustus 2018 @ 13:28 |
Ik ben altijd fervent tegenstander geweest van de halo en vind 'm nog altijd aartslelijk. Maar bij dezen trek ik het boetekleed aan en geef ik toe dat hij wel degelijk in de F1 hoort. | |
Smacked_Actor | maandag 27 augustus 2018 @ 13:38 |
+1 | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 13:38 |
Hmmz | |
vosss | maandag 27 augustus 2018 @ 14:23 |
ik ben nog steeds tegen. Ook als Leclerc zn nek gebroken zou hebben of erger. Het is aarslelijk en F1 mag gerust gevaarlijk zijn. | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 14:29 |
Het is nog steeds niet vastgesteld dat er een minder fraai ongeluk was gebeurd. Maar het is wel een eng ongeluk. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 14:33 |
Gelukkig weet je deze mening niet met goede argumenten te onderbouwen. Jij gaat ook downhill mountainbiken zonder helm omdat je haar anders door de war gaat? | |
DeeBee | maandag 27 augustus 2018 @ 14:42 |
Stoer verhaal dit | |
vosss | maandag 27 augustus 2018 @ 14:44 |
Schei toch uit stelletje moraalridders ![]() De F1 is tegenwoordig veiliger dan naar de bakker op de hoek fietsen. Als er zo nu en dan dooien vallen dan is dat maar gewoon zo. Zonder halo is de F1 meer dan veilig genoeg. ![]() | |
THEFXR | maandag 27 augustus 2018 @ 14:46 |
MAX was er ook tegen, totdat ie nogal veel straffen kreeg voor zijn acties op de baan ![]() | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 14:49 |
het blijkt te werken dus niet met je eens, wel vind ik het lelijk maar de auto's zonder halo eigenlijk ook, veel te zwaar, te lomp en teveel aero. Ik hoop ook dat ze met een elegantere oplossing kunnen komen die minstens net zo veilig is | |
mikieu | maandag 27 augustus 2018 @ 15:07 |
Dichtmaken werkt ook, coureurs eruit en rc ook.. 6 wielen ook, een 4 cilinder werkt ook. Ik geloof dat alonso gewoon over leclerc heen was gegaan. Maar goed, zo erg vind ik die halo niet. Het is nu juist vreemd naar de klasses te kijken zonder. | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 15:08 |
kijk dat filmpje even #133 | |
motorbloempje | maandag 27 augustus 2018 @ 15:28 |
![]() ![]() | |
Gruj0 | maandag 27 augustus 2018 @ 15:32 |
Alonso wordt nogal vaak gelanceerd. In Singapore vorig jaar ook al. ![]() Misschien moet ie wat met dat Red Bull stuntvliegen gaan doen. | |
Afhaalchinees | maandag 27 augustus 2018 @ 15:33 |
Ik geloof dat je de beelden nog niet gezien hebt | |
Justevo | maandag 27 augustus 2018 @ 15:42 |
Wiel misschien niet, maar er zat nog een flinke rotatie aan de wagen van Alonso richting LeClerc. Plus dat de wagen van Alonso tegen halo de voorwaartse beweging van LeClerc enorm afremt. Als het niet het wiel was geweest dan wel de voorvleugel of iets dergelijks. | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 15:52 |
Ze dragen ook helmen hè... | |
Sinister-D- | maandag 27 augustus 2018 @ 15:56 |
deed Surtees ook, vonden zijn nekwervels evengoed niet leuk. | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 15:58 |
Die kreeg gewoon een flinke kogel op zijn hoofd aangevuurd. Iets anders dan een deel van een auto dat bijna hetzelfde tempo heeft. En hij had z'n nek niet gebroken? | |
Sinister-D- | maandag 27 augustus 2018 @ 16:02 |
meen je dat nu? Alonso gaat nagenoeg haaks over Leclerc, heeft niets met tempo te maken. Even ter info: ik weet niet of de halo hier iets voorkomen heeft. Ik probeer het ding niet te verdedigen of af te branden. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 16:05 |
Ja, dat gaat je nekwervels wel helpen ja, als er een racewagen tegen je kop vliegt. ![]() | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 16:05 |
de halo heeft wel wat voorkomen maar of het een leven heeft gered weten we niet al zou het aardig aangekomen zijn denk ik | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 16:05 |
Nou krijg ik liever een wiel met 10km/h tegen m'n knar dan met 100km/h. Dat laatste komt iets harder aan, een factor 100 om precies te zijn. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 16:06 |
Huh? | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 16:07 |
HANS wel. De verhoogde cockpitranden ook. Het is de impact op je hoofd die dodelijk is. | |
Sinister-D- | maandag 27 augustus 2018 @ 16:07 |
heeft meer met massa te maken dan snelheid bij deze. | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 16:08 |
maar een wiel nog vast aan een auto heeft weer meer massa dan een los wiel | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 16:13 |
F1 wagen: 700kg Wiel: 25kg Impact F1-wagen met 20km: 280.000N Impact wiel met 100km: 250.000N Dus een F1 wagen die met z'n volle gewicht (dat is al uitgesloten want te groot) met 20km tegen een helm komt heeft een even grote impact als een wiel met 100km. Snelheid is veel belangrijker. | |
Tarado | maandag 27 augustus 2018 @ 16:46 |
maar 20km/h lijkt me ook wat weinig als je ziet hoe die wagen eroverheen vliegt | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 17:02 |
Zou eerder -20 moeten zijn omdat de wagen van Alonso harder vooruit gaat dan die van Leclerc. ![]() | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 17:06 |
Huh? | |
fathank | maandag 27 augustus 2018 @ 17:08 |
Leclerc is zelf wel blij met de halo. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 17:34 |
Die zag die auto op hem afkomen, dat snap ik. Je bent ook wel echt een totale randdebiel als je met deze beelden nog steeds gaat roepen dat de Halo geen plek heeft in de F1. Zeker met kulargumenten als 'ja maar F1 moet gevaarlijk zijn' of 'misschien had hij het zonder Halo best overleefd hoor'. | |
#ANONIEM | maandag 27 augustus 2018 @ 17:34 |
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het met HALO veiliger is. Maar je kunt niet alles uitsluiten. De regeldrang naar meer veiligheid heeft o.a. de autocross op regionaal niveau al bijna kapot gemaakt, het is door de extra kosten bijna niet meer mogelijk om als beginner eens een cross te gaan rijden. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 17:37 |
In het geval van F1 is veiligere auto's in ieder geval iets wat kan helpen om zaken als snelheidsbeperkende maatregelen wat langer tegen te houden. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 27 augustus 2018 @ 17:43 |
Alonso's auto heeft de halo geraakt, maar ik denk niet dat hij daadwerkelijk Leclerc had geraakt als de halo er niet had gezeten. | |
BadderHaring | maandag 27 augustus 2018 @ 17:46 |
Nog een prima kul argument inderdaad. Kan ook in mijn lijstje. Dank | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 27 augustus 2018 @ 17:57 |
Niet meer kul dan die van jou. What's next? Bumpers? | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 18:07 |
360 graden-beelden (heb het nog niet bekeken): https://www.gpblog.com/nl(...)na-crash-belgi-.html | |
TAV74 | maandag 27 augustus 2018 @ 18:11 |
hij zoeft er met zo'n vaart overheen, ook met die video vraag ik me af of dit zonder Halo inderdaad slechter afgelopen was. | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 18:21 |
Voor wat het waard is, Ericsson is onder de indruk vd progressie van Honda: https://www.f1today.net/n(...)rote-stappen-gemaakt | |
THEFXR | maandag 27 augustus 2018 @ 19:16 |
had jij niet gepost dat RIC de spec C motor ging proberen? | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 19:19 |
Klopt ![]() | |
THEFXR | maandag 27 augustus 2018 @ 19:20 |
ik kan die post nergens meer vinden, heb je daar een link van? | |
Asschen_sukar | maandag 27 augustus 2018 @ 19:25 |
https://www.motorsport.co(...)enault-spec/3166326/ Dit kan ik er over terug vinden, de post zelf niet ![]() | |
Fer | maandag 27 augustus 2018 @ 19:26 |
Ik ook, was toch mooi om te zien, dat Hartley terugvechten tegen de sterkte motor met zijn oude banden, de heling op Kemmel. Dat geeft echt vertrouwen, in 2015 vlogen zelfs de Renaults voorbij met 20kph verschil, na een slechte exit. | |
THEFXR | maandag 27 augustus 2018 @ 19:29 |
dus als ik het goed begrijp is hij nu testrijder voor renault over de rug van RB heen? | |
sasquatsch | maandag 27 augustus 2018 @ 19:37 |
Red Bull Racing kiest daar zelf voor. | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 19:38 |
https://www.gpblog.com/nl(...)tor-van-renault.html En op nog heeeeeel veel andere sites ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 27 augustus 2018 @ 19:40 |
Staat in het Nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 205 - | |
Fer | maandag 27 augustus 2018 @ 19:44 |
Ricciardo pakt sowieso gridstraffen, dus is logisch dat hij dan gelijk die nieuwe motor test. | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2018 @ 19:49 |
ook voor RB is het handig, want eventuele opvallende dingen kunnen dan doorgespeeld worden aan Honda | |
Asschen_sukar | maandag 27 augustus 2018 @ 20:09 |
De motor van RIC was ook op einde van z'n levensduur, en moest hoe dan ook vervangen worden. | |
Fir3fly | maandag 27 augustus 2018 @ 20:13 |
Dat is dan ook wat er gebeurde. Ericson was dom genoeg om in bocht 1 in te halen in plaats van te wachten. Daarna deed hij het beter en was Hartley kansloos. Maar goed, de Honda-disciplen moeten altijd hoop zoeken in de kleinste hoekjes he. | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2018 @ 20:15 |
ik kijk liever naar Gasly die zich in de punten kon handhaven en dat op Spa | |
sasquatsch | maandag 27 augustus 2018 @ 20:18 |
Hartley werd bewust geofferd door Toro Rosso om Ericsson op te houden, zodat die Gasly niet kon aanvallen. Daardoor reed hij veel te lang door op zijn banden en viel ver terug. | |
Fir3fly | maandag 27 augustus 2018 @ 20:26 |
Dankzij de uitvallers. | |
Peterselieman | maandag 27 augustus 2018 @ 20:28 |
zeker, maar dan moet je het cadeautje nog wel uitpakken | |
#ANONIEM | maandag 27 augustus 2018 @ 22:02 |
Ik vind het altijd wel grappig dat er in reacties hier en elders bij sommige coureurs wel heel erg rekening gehouden wordt met de geluk factor, en bij andere totaal niet. Ik heb zelf zoiets van: er is geen geluk door ongelukken of motorpech, want dat is inherent aan motorsport, het hoort er bij. | |
Red_85 | maandag 27 augustus 2018 @ 23:20 |
Daarom heeft de f1 ook een helmplicht. Je vergelijking is als een tang op een varken. | |
Red_85 | maandag 27 augustus 2018 @ 23:26 |
Juist. Dat is de keerzijde en ook de aantrekkelijkheid van de racerij. Het gevaar. Of gaan we volgend jaar over rubberen tegels rijden? Dat die halo is geraakt betekend niet direct dat de helm geraakt zou zijn. Alonso vliegt voor hem langs. Hij had hem nooit op zn knijter gehad. | |
opgebaarde | maandag 27 augustus 2018 @ 23:33 |
Wat vinden jij en vosss van de in de afgelopen twintig jaar ingevoerde veiligheidsmaatregelen? Mag toch aannamen dat bij het merendeel jullie ook tegen zijn of is het puur esthetisch icm met gevaar? | |
Nattekat | maandag 27 augustus 2018 @ 23:38 |
Hoge cockpitrand is mooier dan wat het was. Veiligheid hoeft niet altijd slecht te zijn voor de looks ![]() En een oplossing voor iets waar niemand ooit gewond door is geraakt in de F1 voelt dan overdreven. Vliegende wielen was een andere veel betere oplossing voor verzonnen. Een oplossing die zelfs vrij recent nog verbeterd is. | |
spectrumanalyser | maandag 27 augustus 2018 @ 23:50 |
Een alternatief is om een halo omhoog te knallen zodra deze nodig is. Net als de rolbeugels van een cabriolet, deze komen ook omhoog als de auto dreigt om te slaan. | |
Montelly | maandag 27 augustus 2018 @ 23:54 |
Zijn mooie beelden van![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 28 augustus 2018 @ 01:06 |
![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:15 |
Pixel-porn ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:49 |
Je kan wel zo zuur blijven doen, maar de Torro Rosso heeft het nooit goed gedaan op power circuits. Ze stonden nu wel voor zowel Renault als McLaren. Dus er gaat wel iets goed. | |
OEM | dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:05 |
Care to explain wat je hier doet? Want het lijkt op F = massa * (3,6 * snelheid)^2 wat je hier doet, maar dat slaat nergens op. Komt niet eens N uit als eenheid. | |
Wereldgozer | dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:19 |
Nattekrant ![]() | |
potjecreme | dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:31 |
Tijd om de oogjes van dit topic te sluiten. | |
Nattekat | dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:36 |
J* Is al ff geleden mijn laatste natuurkundeles. | |
zoem | donderdag 30 augustus 2018 @ 21:32 |
F1 / [live] Formula 1 2018 Gran Premio Heineken d'Italia #125 ![]() | |
Nattekat | donderdag 30 augustus 2018 @ 21:33 |
Zoem, ik geef je tot 22u om de koppeling te fixen ![]()
| |
Nattekat | donderdag 30 augustus 2018 @ 21:34 |
Oh, dat was snel | |
zoem | donderdag 30 augustus 2018 @ 21:34 |
![]() |