Volgende keer zeggen dat je vriend wel komt helpen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:03 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar van dat afspreken hoor! Ik heb er ook lang niet altijd zin in. We hebben hier destijds de afspraak gemaakt dat ze maximaal 2x pw mogen spelen of een vriendje mee mogen nemen. Ik merkte namelijk ook dat de dames zelf er niet gezelliger op werden als ze vaker dan dat gingen spelen. Ze hebben ook nog muzieklessen en moesten ook hier en daar naar bso dus al met al vol schema.T is wel goed.
Nu is het eigenlijk geen issue meer. We hebben de afspraak dat ze op de dagen dat ze zelf naar huis komen niemand mee mogen nemen, de overige dagen in overleg.
Over die schooltoestanden... ik ben er wel eens op aangesproken door een juf dat ze eigenlijk nooit mijn aanmelding zag om te helpen. Als ik dan aan gaf dat ik op die dagen of moest werken of thuis was met mn andere zoon dan was het de vraag of het niet mogelijk was 'gewoon' een keertje vrij te nemen of oppas te regelen. Nou nee dus, mijn ouders werken beiden fulltime en wonen een eind uit de richting, schoonouders ook ver weg en rijden geen auto meer. Ik ben zzp'er dus vrijnemen bestaat niet, niet werken = geen geld. Ik vond het een beetje lullig om er zo op aangesproken te worden dat ze zo zwaar op ouders leunen. Nog los van dat nevernooit iemand mijn vriend er op aangesproken heeft, terwijl die heeft nog nooit geholpen ergens meemama-cultuur...
Ik heb gezegd dat ze hem anders maar eens moest bellen om te vragen of hij niet kon helpen. Heeft ze nooit gedaanquote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgende keer zeggen dat je vriend wel komt helpen.
Neemt zij ook vrij als haar kinderen iets hebben op school?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:03 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar van dat afspreken hoor! Ik heb er ook lang niet altijd zin in. We hebben hier destijds de afspraak gemaakt dat ze maximaal 2x pw mogen spelen of een vriendje mee mogen nemen. Ik merkte namelijk ook dat de dames zelf er niet gezelliger op werden als ze vaker dan dat gingen spelen. Ze hebben ook nog muzieklessen en moesten ook hier en daar naar bso dus al met al vol schema.T is wel goed.
Nu is het eigenlijk geen issue meer. We hebben de afspraak dat ze op de dagen dat ze zelf naar huis komen niemand mee mogen nemen, de overige dagen in overleg.
Over die schooltoestanden... ik ben er wel eens op aangesproken door een juf dat ze eigenlijk nooit mijn aanmelding zag om te helpen. Als ik dan aan gaf dat ik op die dagen of moest werken of thuis was met mn andere zoon dan was het de vraag of het niet mogelijk was 'gewoon' een keertje vrij te nemen of oppas te regelen. Nou nee dus, mijn ouders werken beiden fulltime en wonen een eind uit de richting, schoonouders ook ver weg en rijden geen auto meer. Ik ben zzp'er dus vrijnemen bestaat niet, niet werken = geen geld. Ik vond het een beetje lullig om er zo op aangesproken te worden dat ze zo zwaar op ouders leunen. Nog los van dat nevernooit iemand mijn vriend er op aangesproken heeft, terwijl die heeft nog nooit geholpen ergens meemama-cultuur...
Ik val sowieso heel erg over de slechte communicatie op deze school. Ik heb de notulen van de medezeggenschapsraad opgevraagd om te kijken of zo’n orgaan iets is om aan mee te werken om dat wat beter te krijgen. Oudercommissie houdt zich namelijk alleen bezig met leukigheidjes, dus dat leek me niet de juiste plek.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:49 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Allebei deze punten vind ik problematisch. Hebben wij vorig schooljaar ook gehad: een brief met aankondiging dat een bepaalde activiteit geannuleerd moest worden wegens gebrek aan ouderparticipatie. En dat allemaal op het laatste moment. Maar: zelf hadden ze de datum van deze activiteit verkeerd in de jaarplanner gezet en dat pas heel laat gecorrigeerd.
Er is vaak sprake van gebrekkige communicatie over wat de bedoeling is en gebrekkige communicatie als het gaat om het uitspreken van verwachtingen. Wees ver van tevoren duidelijk wat je van ouders verwacht en wanneer. Inventariseer tijdig en geef dan ook tijdig aan als er een kink in de kabel is. Vlak van tevoren dreigen met annuleren van activiteiten, daarmee verantwoordelijkheid volledig bij ouders neerleggen en op die manier druk uitoefenen vind ik geen goede omgang met elkaar.
Nou bij ons echt niet hoor? En bij ons vroeger op de basisschool werd er ook niet gedoucht.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
douchen op school na gym is toch heel normaal? Wij deden dat vroeger ook altijd iig en hier op school ook.. dochter moet nu vanaf groep 3 een handdoek mee.
Zijn er dus ook scholen waar dat niet gebeurd?
Wij hebben dat ook, omdat vriend meestal thuis is, maar die neemt zn telefoon niet op als Anoniem belt dus bellen ze dan vaak alsnog mijquote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef mignonne het volgende:
Geen idee Dot, ik geloof niet dat deze juf kinderen heeft. Daar zal vast deel van het probleem liggen.
Maar sowieso wordt er erg mama-centered gedacht bij ons op school vind ik. Ik ben ook altijd de eerste die gebeld wordt als ze ziek zijn. Ondanks dat we overal B. als eerste contact hebben laten noteren met de mededeling dat ik doorgaans niet in staat ben op te nemen of weg te gaan van mn werkplek.
hahaha Kwak!![]()
Schoolreisjes is bij ons ook zat belangstelling voor. En het is echt mijn nachtmerrie om met tig koters door een pretpark te hossen dus ik vind het wel prima om die te skippen. Vorig jaar had ik in het jaarrooster gezien dat de natte sportdag op een donderdag was. Toen heb ik mezelf vrij geroosterd en wel geholpen, kleine A. was toen bij de gastouder. Maar dit jaar werd eea een kleine maand van te voren verplaatst enz. Tsja dan houdt het voor mij ook op.
Hahahaha echt hè. A small price to payquote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:33 schreef L-E het volgende:
Oudste is nu met zijn derde basisschool bezig: op geen enkele school werd er gedoucht na het gymen. Is dus zeker niet standaardIk zou de verplichting ook niet zo prettig vinden, denk ik. Op huidige school beginnen ze hun dag met drie kwartier fysiek doen op het voetbalveld, heb je daarna wellicht wat onfris riekende pre-pubers in een lokaal maar ze hebben al heel wat testosteron eruit gerend smorgens en dat is ook wat waard toch
Dat is echt bizarquote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:22 schreef mignonne het volgende:
Geen idee Dot, ik geloof niet dat deze juf kinderen heeft. Daar zal vast deel van het probleem liggen.
Maar sowieso wordt er erg mama-centered gedacht bij ons op school vind ik. Ik ben ook altijd de eerste die gebeld wordt als ze ziek zijn. Ondanks dat we overal B. als eerste contact hebben laten noteren met de mededeling dat ik doorgaans niet in staat ben op te nemen of weg te gaan van mn werkplek.
Dat is perfect! Ik sta er nog steeds van te kijken dat dat bij ons niet kan, juist in een omgeving waar veel ouders reizen voor hun werk. Een week vantevoren zijn de tickets echt wel geboekt....quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Wij krijgen elk jaar een complete kalender van het hele schooljaar, met alle vakanties, studiedagen, oudergesprekken en uitstapjes erop voorgedrukt. En dan in iedere nieuwsbrief opnieuw een reminder.
Mijn jongste had eind vorig schooljaar een invaller voor een les, die hem verbood in de les te komen met z'n zeiknatte shirt. Kind speelt basketball buiten, ook bij 42 graden. Z'n hele broek zat ook onder de zoutvlekken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk zomaar dat mijn kind meer rent (in lange broek en jas) en dus vele malen harder zweet in de pauzes dan tijdens een gymles in z'n korte pakje en met allerlei opdrachtjes
Hier ook herkenbaar! Met bijkomend nadeel dat hij 3 dagen naar de BSO gaat en er dus maar 2 dagen overblijven voor afspraakjes. Ik vind het sneu om dan ook nog te zeggen dat het niet mag. Zijn beste vriendjes zijn op mijn vrije dagen juist op de BSO, dus dan blijven de wat ‘minder’ hechte vriendjes over. Maar over het algemeen wisselt het goed met bij ons spelen of bij de ander, dat scheelt gelukkig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Herkenbaar. Niet van nu, maar van toen Oudste nog kleuter was. Uiteindelijk hebben we in goed overleg besloten dat hij op twee dagen niet mocht afspreken, en dus op de overige drie dagen wel. Daar hielpen we hem in de ochtend ook altijd aan herinneren, beetje verwachtingsmanagement maakte ons aller leven een stuk prettiger
Ik vond het eigenlijk vrij vanzelfsprekend dat het zo gaat, maar ik begrijp dus dat niet zo isquote:Op woensdag 29 augustus 2018 09:45 schreef Gaoxing het volgende:
quote:
Op woensdag 29 augustus 2018 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Wij krijgen elk jaar een complete kalender van het hele schooljaar, met alle vakanties, studiedagen, oudergesprekken en uitstapjes erop voorgedrukt. En dan in iedere nieuwsbrief opnieuw een reminder.
Dat is perfect! Ik sta er nog steeds van te kijken dat dat bij ons niet kan, juist in een omgeving waar veel ouders reizen voor hun werk. Een week vantevoren zijn de tickets echt wel geboekt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |