quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:52 schreef hugecooll het volgende:
Oxycodon kan worden voorgeschreven om RLS (Restless legs syndrome; wat jij omschrijft) tegen te gaan, dus ik kan me voorstellen dat het niet meer innemen van oxycodon die sensatie veroorzaakt
edit: staat hiero ook: (opioid withdrawal is associated with causing and worsening RLS)
https://www.sleep-journal(...)(17)30399-4/abstract
Dank voor de linkjes, ik kon niet echt wat vinden als ik in het Nederlands zochtquote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:52 schreef hugecooll het volgende:
Oxycodon kan worden voorgeschreven om RLS (Restless legs syndrome; wat jij omschrijft) tegen te gaan, dus ik kan me voorstellen dat het niet meer innemen van oxycodon die sensatie veroorzaakt
edit: staat hiero ook: (opioid withdrawal is associated with causing and worsening RLS)
https://www.sleep-journal(...)(17)30399-4/abstract
Het scheelt denk ik dat ik vrij geleidelijk ermee heb kunnen stoppen, dat warme en misselijke heb ik al een paar weken terug gehad (al was het toen ook continu 30+ qua temperatuur). Wat ik nu heb voelt meer als wanneer je te veel hebt gesport en dat gevoel dat je heel de tijd je spieren wilt aanspannen. Dus zou ook gewoon nog goed kunnen zijn van het wondherstel alleen valt het nu wat meer op door het ontbreken van de pilletjes.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:57 schreef vannelle het volgende:
De dosis Oxy die je nu nog neemt is behoorlijk laag, ik denk daarom ook niet dat je het in afkickverschijnselen moet zoeken.
Afkickverschijnselen van Oxy zijn wat heftiger dan jij ervaart heb ik me laten vertellen: Misselijkheid, overgeven, stemmingswisselingen, grote temperatuursverschillen voor je gevoel en zo verder.
Flinke griep zeg maar....
Ik ben geen arts maar heb de nodige ervaring met Oxy en ik denk dat jouw klachten weinig hiermee te maken hebben.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je lichaam probeert zich te corrigeren rondom de wonden die je hebt opgelopen en die nu gelukkig aan het genezen zijn.
Spierspanning is namelijk een bekend iets als je pijn hebt, ik betrap mezelf daar ook regelmatig op als ik probeer te slapen.
Dan moet ik echt bewust ontspannen want onbewust lig ik dan vrijwel zo strak als een snaar en dat werkt niet echt bevorderlijk voor je slaap of nachtrust.
Hopelijk kun je (samen met je huisarts) tot een oplossing komen want wat jij meemaakt is echt strontvervelend!
Als ik het goed heb, zijn wij collega's binnen onze beroepsgroep en weten uit de kliniek en uit eigen ervaring hoe moeilijk het afkicken van opiaten is.quote:
Zeg ook niet dat het makkelijk is. Alleen dat 10mg oxycodon het equivalent is van een zware cafeïne verslaving bij wijze van, temeer iemand het maximaal weken tot maanden heeft gebruikt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 23:09 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, zijn wij collega's binnen onze beroepsgroep en weten uit de kliniek en uit eigen ervaring hoe moeilijk het afkicken van opiaten is.
Heb je daar misschien een linkje van? Of anders de inhoud van het bericht?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 23:12 schreef Skeletor. het volgende:
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag het toenemend gebruik van oxycodon en de daarbij behoren de risico's op het nieuws... Bij de juiste indicatie is het echt een zegening. Het gebruik ervan moet verantwoord zijn, maar dat spreekt net als bij het gebruik van alle medicijnen voor zich... Valt het goedje in foute handen, krijg je problemen. Net als met alle medicijnen...
Onder andere deze: https://nos.nl/artikel/22(...)o-sterk-stijgen.htmlquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je daar misschien een linkje van? Of anders de inhoud van het bericht?
Ik gebruik namelijk zelf ook Oxy, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Ik moet zeggen, ik vind jouw verhaal ook heftig klinken, hopelijk kom je er ook bovenop. Van de week is het gelukt om 3 dagen volledig zonder te gaan, gisterenavond helaas toch weer eentje van 5mg gepakt vanwege een zeurende pijnlijke wond. Op het moment dat ik stil lag was toen zo goed als alle pijn weg, de enige bijwerking die ik kreeg is dat ik nog 3 uur klaarwakker in bed lagquote:Op donderdag 23 augustus 2018 23:29 schreef Skeletor. het volgende:
Jemig, wat een verhaal! Gelukkig dat je er nog bent... Een zware periode, een intensief traject en je bent nog niet klaar (wat helemaal niet gek is na zo'n afschuwelijk ongeluk).
Oxycodon, tja. Ik gebruik het nu ruim twee jaar, twee keer 20 milligram langwerkende oxycodon en tot zes keer 10 milligram kortwerkende oxycodon. Dit na een val van de trap, waardoor een dubbele beenbreuk met heel veel complicaties. Lang verhaal kort, mijn been rotte er letterlijk af en is vorig jaar geamputeerd. Ondertussen heb ik twee openhartoperaties en een longoperatie gehad. Ik heb nooit de kans gehad om te stoppen met de oxycodon door alle pijn in de laatste jaren.
Wat ik wel merk, is dat mijn lichaam goed aangeeft wanneer er een dosis geskipt kan worden. Is het nog te vroeg hiervoor,word ik onrustig en krijg ik alle afkickverschijnselen van een opiaatjunk. Eerst onrustig en angstig, dan spierpijn en hoofdpijn, dan misselijk, dan diarree... Verder heb ik het niet laten komen, want ik werd stapelgek van de klachten. Als een gift oxycodon niet meer nodig is, zijn de voorgenoemde klachten niet, niet allemaal en veel minder heftig aanwezig. Afkicken is nooit leuk, van geen één verslavende stof. Je zult altijd enig lichamelijk en geestelijk ongemak voelen. De mate waarin de ongemakken optreden, moet alleen niet idioot zijn.
Het afkicken van opiaten mag nooit cold turkey gebeuren. Ook raad ik je begeleiding aan door een arts. Vaak zal je inderdaad afbouwen net de hoeveelheden en de laatste loodjes wegen het zwaarst. Ik vind het onwijs knap van je dat je er bijna bent. Ik ben niet verbaasd dat je die laatste 5 milligram kortwerkende oxycodon nog nodig hebt. Er is veel gebeurd, je lichaam heeft grote klappen gehad... De voordelen van dat tabletje (of capsule) oxycodon wegen enorm op tegen de nadelen ervan... Ik zou zeggen dat je met je arts moet praten over je wensen, maar ik vind ook wel dat je niet te hard voor jezelf moet zijn. Heb je behoefte aan dat snufje opiaat, neem dat dan. Stoppen komt echt wel. Wanneer jouw lijf eraan toe is. Niet teveel willen, niet te snel willen. Je doet het al zo goed.
Heel veel beterschap, sterkte en succes.
Ja de verhalen steken hier nu ook opeens de kop op, was al een tijdje aan de gang in de VS (daar kun je ze gewoon in de supermarkt kopen). Ik vraag me dan toch af waarom het steeds makkelijker wordt voorgeschreven, je zou denken dat er ook pijnstillers zijn die minder heftige afkickverschijnselen hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 23:12 schreef Skeletor. het volgende:
Alsof de duivel ermee speelde, vandaag het toenemend gebruik van oxycodon en de daarbij behoren de risico's op het nieuws... Bij de juiste indicatie is het echt een zegening. Het gebruik ervan moet verantwoord zijn, maar dat spreekt net als bij het gebruik van alle medicijnen voor zich... Valt het goedje in foute handen, krijg je problemen. Net als met alle medicijnen...
Thanks.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:38 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Onder andere deze: https://nos.nl/artikel/22(...)o-sterk-stijgen.html
Stond in de Volkskrant van afgelopen vrijdag!quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb je daar misschien een linkje van? Of anders de inhoud van het bericht?
Ik gebruik namelijk zelf ook Oxy, vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Tussen PCM en oxycodon heb je ook nog NSAID's en zwak opiaten zoals tramadol.. Al eens geprobeerd of je het daar mee af kan? Dus bijvoorbeeld: 4x per dag 2 stuks PCM. Daarnaast 3x per dag 50mg diclofenac bijvoorbeeld.. Met mogelijk en maagbeschermer erbij.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik vind jouw verhaal ook heftig klinken, hopelijk kom je er ook bovenop. Van de week is het gelukt om 3 dagen volledig zonder te gaan, gisterenavond helaas toch weer eentje van 5mg gepakt vanwege een zeurende pijnlijke wond. Op het moment dat ik stil lag was toen zo goed als alle pijn weg, de enige bijwerking die ik kreeg is dat ik nog 3 uur klaarwakker in bed lag.
Het grootste probleem dat ik nu eigenlijk heb is dat ik qua pijnstilling niks heb tussen paracetamol en oxynorm. De pijn is meestal niet sterk genoeg om een Oxynorm te rechtvaardigen maar paracetamol haalt dan weer te weinig uit.
Nu ben ik door het ongeluk ook ongewild per direct gestopt met roken, niet omdat ik dat zelf wilde maar puur omdat ik het niet meer naar buiten kon. Ik ben wel zo verstandig om nu tijdens het herstel (en zeker met nog open wonden) niet er weer eentje op te gaan steken. Maar ik heb de laatste tijd meer trek in een sigaret dan een pijnstiller.
[..]
Ja de verhalen steken hier nu ook opeens de kop op, was al een tijdje aan de gang in de VS (daar kun je ze gewoon in de supermarkt kopen). Ik vraag me dan toch af waarom het steeds makkelijker wordt voorgeschreven, je zou denken dat er ook pijnstillers zijn die minder heftige afkickverschijnselen hebben.
Starla; vanwaar ben je aan al deze middelen begonnen? Of misschien wil je dat liever voor je houden anders had je misschien wel wat erover gezegdquote:
Knap dat het je uiteindelijk is gelukt.quote:Op maandag 3 september 2018 19:00 schreef LTVDK het volgende:
Even ter info, het heeft een weekje zeer slecht slapen gekost maar ik ben er geloof ik helemaal vanaf (laatste was 24-8)! Wat een vervelende dingen om vanaf te blijven, ik heb het proberen op te vangen met paracetamol met wisselend succes.
Maar zit nu dus op 2 paracetamol per dag, en daar probeer ik eigenlijk ook vanaf te komen. Ik neem die nu eigenlijk voornamelijk vanwege een afgebroken kies
Het heeft bij mij ongeveer een week geduurd voordat de zwaarste verschijnselen weg waren, dus vooral de slapeloosheid en alle daarbij komende ellende. Vergis je niet hoeveel effect slaapgebrek heeft op de rest van je geestelijke gesteldheid, ik ben toen ook vaak genoeg vloekend mijn bed uitgekomen omdat je een gevoel van waanzin krijgt met de daarbij behorende wanhoop. Na die tijd zijn de meeste stoffen wel uit je lichaam, maar het slapen duurde bij mij nog wel een paar weken voordat het weer een beetje normaal was.quote:Op zondag 3 maart 2019 16:11 schreef experienceinstructive het volgende:
Ik heb dit topic helemaal gelezen en beland in een voor mij nieuwe wereld.
Ik kamp met zenuwpijn in een been door een afgeklemde zenuw in de rug.
Ik heb slechts 24 dagen Oxycodon gebruikt met een maximale dosis van 115mg per dag.
Ik heb dit vrij snel af moeten bouwen naar 2 x 20 langdurend per dag i.v.m. het kunnen beoordelen of een proef blokkade met lidocaine in een ruggenwervel effect zou hebben.
Ik merk dat de pijn niet meer zo hevig is als enkele weken terug en ben 2 dagen geleden" cold-turkey" gestopt. Ik had erg veel last van de bijwerkingen en voelde me geen fijn mens meer.
Ik dacht dat na slechts 24 dagen dit wel te doen was.
Dat valt vies tegen en alle genoemde afkickverschijnselen ervaar ik nu
Vooral het niet slapen,somberheid, gevoel van wanhoop vallen me erg zwaar.
Kan iemand me bij benadering vertellen hoe lang deze ellende kan duren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |