https://www.gelderlander.(...)te-stellen~aad35343/quote:Minister overweegt afstaan dna na oproep verplicht te stellen
Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) vindt dat er gediscussieerd moet worden over het verplicht afstaan van dna na een oproep. Hij reageert daarmee op de zaak rond de dood van Nicky Verstappen, waarbij de politie na twintig jaar onderzoek een verdachte op het oog heeft.
Edwin van der Aa & Maarten van Ast 22-08-18, 13:01 Laatste update: 14:16
Ik ben heel erg opgelucht voor de familie
Minister Grapperhaus
,,Ik denk dat het echt van belang is dat we ons realiseren dat we in de maatschappij technologische ontwikkelingen hebben die de pijn kunnen verzachten van nabestaanden", aldus Grapperhaus vanmiddag.
De bewindsman vindt dat er dan ook gediscussieerd moet kunnen worden over de vraag of er niet 'onder bepaalde omstandigheden op dna-afname na een oproep verplichtingen moeten worden gezet'.
Zo'n verplichtstelling zou wel aan een aantal belangrijke eisen moeten voldoen. ,,Dat moet je niet zomaar doen. Je moet rekening houden met de privacy en je recht op lichamelijke integriteit." Hij wil hierover gaan praten met de Tweede Kamer.
Machtsgeilheid. Op basis van een discussie.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:18 schreef Confetti het volgende:
Zo gaat het altijd. Mensen die roepen dat iets een glijdende schaal is worden weggezet als complotdenkers, gekkies en mensen die uitgaan van het slechtste van de mens. Na een paar jaar krijgen deze mensen gelijk want de machtsgeilheid van de Staat kent geen grenzen.
Jij complotdenkgekkie die altijd uitgaat van het slechtste van de mens.quote:Ik roep het hier en nu voor het nageslacht. Binnen 20 jaar wordt iedere nieuwgeborene gebrandmerkt zodat deze altijd identificeerbaar en volgbaar is. En natuurlijk verplicht DNA afstaan bij geboorte.
*complotdenkgekkie die altijd uitgaat van het slechtste van de mens-volkquote:Grapperhaus heeft zich met dit idee een vijand van het Nederlandse volk gemaakt.
en iedereen zijn BSN op zijn arm tattoeren natuurlijkquote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben het met je eens dat DNA afstaan bij geboorte er wel aan gaat komen. De techniek gaat ook steeds sneller, wordt steeds goedkoper, en steeds nauwkeuriger. DNA scans om een slot te openen zullen ook wel waarheid worden in de nabije toekomst.
Nergens voor nodig met een goede DNA database.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef Banaanvragen het volgende:
en iedereen zijn BSN op zijn arm tattoeren natuurlijk
Waarom zou je nog een BSN nodig hebben?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:26 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
en iedereen zijn BSN op zijn arm tattoeren natuurlijk
Wel bijzonder dat je wel vertrouwen hebt in het proces (Van afname naar resultaat), maar niet in opslag van het resultaat.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:29 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
DNA gebruiken bij het oplossen van een misdaad zoals bij Nicky Verstappen heb ik geen problemen mee. Maar ik wil niet dat het wordt opgeslagen. De ICT kennis van onze overheid is lachwekkend, een 8 jarige met een computer kan die database benaderen, even wat zaken omgooien en een onschuldig persoon heeft oom agent voor de deur staan omdat zijn DNA gevonden is bij een verkrachtingsslachtoffer. Ik heb daar geen vertrouwen in.
Dat we teveel vrijheid hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Welk probleem wordt hier mee opgelost?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |