abonnement Unibet Coolblue
pi_181393042
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:13 schreef TheVulture het volgende:
Dat uitverdedigen van Onana en Frenkie blijft me maar hartverzakkingen bezorgen, het is net alsof ze stokslagen krijgen als ze het een keer niet voetballend oplossen... ram die bal toch gewoon naar voren in sommige situaties :')
Dat gevoel had ik ook ja. Onana die op de rand zestien De Jong inspeelt terwijl Kiev hoog druk zet. En dan gaat De Jong lekker zelf dribbelen naar voren met balverlies... Dit gebeurde ook tegen Standard. Tegen een beetje CL-tegenstander hangt hij dan gewoon.

Af en toe een lange bal op Huntelaar is helemaal niet zo gek.
pi_181393049
als ik Ajax was zou ik toch nog een extra spits halen voor de CL.
Heb niet veel vertrouwen dat Dolberg dit seizoen op nivo komt.
pi_181393055
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:13 schreef TheVulture het volgende:
Dat uitverdedigen van Onana en Frenkie blijft me maar hartverzakkingen bezorgen, het is net alsof ze stokslagen krijgen als ze het een keer niet voetballend oplossen... ram die bal toch gewoon naar voren in sommige situaties :')
Frenkie moet wel wat meer zijn momenten gaan kiezen. Met zijn stijl is balverlies soms onvermijdelijk, maar gisteren gebeurde het echt drie, vier keer.
pi_181393066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:55 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Tja, maar bedenk je eens 2 jaar geleden in de Europa League. We wonnen thuis van Lyon met 4-1, en in de uit wedstrijd werd het toch weer billen knijpen (3-1 nederlaag), en kwamen we echt goed weg. Ook van Schalke thuis 2-0 winnen, en in de uit wedstrijd werd het toch weer heel spannend. Als je het eerste duel echt dik wint kan het ook vrij lastig worden voor Ajax omdat ze op 2 gedachtes gaan hinken. Aanvallen of verdedigen...en dat is nooit goed.

Uiteraard had ik ook liever 4-1 gezien, maar misschien is het wel fijn dat ze nu iig zeker weten dat ze echt nog een x volle bak zullen moeten gaan.
Precies dit. Het leek toen ook dat het goed ging tot de eerste goal viel en daarna was het complete chaos. Het zou me ook niet verbazen als Kiev de 1-0 maakt je zo'n scenario daar krijgt. Want hoewel Ajax niet zoveel te vrezen had van de verdedigers van Kiev, was dit andersom net zo :).

Die backposities van Ajax zijn, op Tagliafico na, echt een zorgenkindje. Wanneer is die Sinkgraven weer fit? En loopt er in de jeugd niets leuks rond? Wöber vind ik geen linksback en Blind op die positie is echt niet om aan te zien. Dat is, net als Wöber, gewoon geen back. Beide spelers missen snelheid en fysiek.
pi_181393115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Precies dit. Het leek toen ook dat het goed ging tot de eerste goal viel en daarna was het complete chaos. Het zou me ook niet verbazen als Kiev de 1-0 maakt je zo'n scenario daar krijgt. Want hoewel Ajax niet zoveel te vrezen had van de verdedigers van Kiev, was dit andersom net zo :).

Die backposities van Ajax zijn, op Tagliafico na, echt een zorgenkindje. Wanneer is die Sinkgraven weer fit? En loopt er in de jeugd niets leuks rond? Wöber vind ik geen linksback en Blind op die positie is echt niet om aan te zien. Dat is, net als Wöber, gewoon geen back. Beide spelers missen snelheid en fysiek.
Sinkgraven was echt gruwelijk hard onderuit gegaan tegen die kerels van Kiev. Wat is er mis trouwens met Mazraoui? Staat net een handvol potjes in de basis en speelt toch prima? Toch denk ik dat Blind komende dinsdag LB staat, De Jong centraal en dan Eiting erbij. Niet als Neres weer kan spelen natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit.
pi_181393134
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:16 schreef KingRadler het volgende:
als ik Ajax was zou ik toch nog een extra spits halen voor de CL.
Heb niet veel vertrouwen dat Dolberg dit seizoen op nivo komt.
Ik snap die blessure niet zo goed, volgens mij traint ie al wel volle bak mee, maar niet genoeg om bij Jong ritme op te doen?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_181393157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:20 schreef Fargo het volgende:

[..]

Sinkgraven was echt gruwelijk hard onderuit gegaan tegen die kerels van Kiev. Wat is er mis trouwens met Mazraoui? Staat net een handvol potjes in de basis en speelt toch prima? Toch denk ik dat Blind komende dinsdag LB staat, De Jong centraal en dan Eiting erbij. Niet als Neres weer kan spelen natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit.
Dat valt wel mee denk ik, Sinkgraven brengt wel de nodige aanvallende kwaliteiten en dat pakte vrij goed uit vond ik. Hij wist ook defensief zich steeds meer te verbeteren tot al die blessures.

Mazraoui is eigenlijk net zoals Sinkgraven in het begin bij Ajax, defensief is het drama. Je ziet dat het geen natuurlijke back is. Het was ook hij die zijn mannetje liep lopen bij die corner waar de tegengoal uit viel.
pi_181393158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:20 schreef Fargo het volgende:

[..]

Sinkgraven was echt gruwelijk hard onderuit gegaan tegen die kerels van Kiev. Wat is er mis trouwens met Mazraoui? Staat net een handvol potjes in de basis en speelt toch prima? Toch denk ik dat Blind komende dinsdag LB staat, De Jong centraal en dan Eiting erbij. Niet als Neres weer kan spelen natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit.
Mazraoui doet het best aardig, maar je ziet wel dat hij verdedigend nog zoekende is. Hij heeft tot nu in elke pot wel zo'n onhandige situatie gehad waarbij de scheids 'm op de stip kan leggen, ook gisteren weer...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:25:11 #234
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_181393180
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:20 schreef Fargo het volgende:

[..]

Sinkgraven was echt gruwelijk hard onderuit gegaan tegen die kerels van Kiev. Wat is er mis trouwens met Mazraoui? Staat net een handvol potjes in de basis en speelt toch prima? Toch denk ik dat Blind komende dinsdag LB staat, De Jong centraal en dan Eiting erbij. Niet als Neres weer kan spelen natuurlijk, maar daar ga ik niet vanuit.
Sinkgraven was ook maar een gelegenheids back idd, maar die deed het wel naar behoren. Overigens is onze back positie niet echt een zorgen kindje toch, Dejannn? Met Mazraoui en Tagliafico heb je prima tot goede backs. En voor back-up zijn Blind of Wober natuurlijk niet zo slecht. Als Veltman ook weer fit is heb je het toch aardig bezet. Kristensen hebben we ook nog. Geen geweldenaar, maar wel degelijk. Voor mij niet echt zorgelijk iig.
pi_181393195
Vond vanuit de nok van het stadion trouwens dat moment met vd beek ook wel een pingel, klopt dat?
pi_181393210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Mazraoui doet het best aardig, maar je ziet wel dat hij verdedigend nog zoekende is. Hij heeft tot nu in elke pot wel zo'n onhandige situatie gehad waarbij de scheids 'm op de stip kan leggen, ook gisteren weer...
Natuurlijk, maar het gaat me te ver om dan te zeggen dat Sinkgraven zo'n verbetering zou zijn. In elke wedstrijd tegen een ietwat betere tegenstander maakte hij behoorlijke fouten of viel hij door de mand. Dat was een leuk project om eens te testen, maar dat hoeft van mij niet meer.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:27:28 #237
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_181393215
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
Vond vanuit de nok van het stadion trouwens dat moment met vd beek ook wel een pingel, klopt dat?
Ehh nee, dat dacht ik niet hoor. Het moment dat Mazraoui die aanvaller beroerde was eigenlijk eerder een penalty (voor Kiev) denk ik.
pi_181393246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat valt wel mee denk ik, Sinkgraven brengt wel de nodige aanvallende kwaliteiten en dat pakte vrij goed uit vond ik. Hij wist ook defensief zich steeds meer te verbeteren tot al die blessures.

Mazraoui is eigenlijk net zoals Sinkgraven in het begin bij Ajax, defensief is het drama. Je ziet dat het geen natuurlijke back is. Het was ook hij die zijn mannetje liep lopen bij die corner waar de tegengoal uit viel.
Bij die corner ging wel meer mis. Huntelaar die hem cadeau gaf, De Ligt die bij elke corner in de eerste helft zijn man kwijt was en Mazraoui die niet alert was op de rebound.

Ik vind trouwens Mazraoui ook voldoende brengen aanvallend. Snap de vraag naar Sinkgraven in deze niet zo goed. Kan sowieso niet rechtsback en op linksback hebben we een geweldenaar staan.
pi_181393250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Sinkgraven was ook maar een gelegenheids back idd, maar die deed het wel naar behoren. Overigens is onze back positie niet echt een zorgen kindje toch, Dejannn? Met Mazraoui en Tagliafico heb je prima tot goede backs. En voor back-up zijn Blind of Wober natuurlijk niet zo slecht. Als Veltman ook weer fit is heb je het toch aardig bezet. Kristensen hebben we ook nog. Geen geweldenaar, maar wel degelijk. Voor mij niet echt zorgelijk iig.
Helemaal eens.
pi_181393269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Sinkgraven was ook maar een gelegenheids back idd, maar die deed het wel naar behoren. Overigens is onze back positie niet echt een zorgen kindje toch, Dejannn? Met Mazraoui en Tagliafico heb je prima tot goede backs. En voor back-up zijn Blind of Wober natuurlijk niet zo slecht. Als Veltman ook weer fit is heb je het toch aardig bezet. Kristensen hebben we ook nog. Geen geweldenaar, maar wel degelijk. Voor mij niet echt zorgelijk iig.
Ben ik het dus niet mee eens. Je ziet met Tagliafico wat een verschil een goede back kan maken. Guardiola had dat bij City ook wel door. Essentieel in het huidige voetbal :). Blind en Wöber zijn geen backs, centrale verdedigers uitspelen als back is een zwaktebod.

Mazraoui heeft potentie, maar tegen de wat betere ploegen is hij defensief zeer kwetsbaar. Nu hoeft dit laatste geen probleem te zijn mits je wat goede andere opties hebt, maar die zijn er niet. Kristensen maakt totaal geen indruk, oogt voor mijn gevoel ook meer als een centrale verdediger, en die Colombiaan is door Ajax zelf ook al afgeschreven.

Dan heb je Veltman nog terug over een halfjaar, maar dat is natuurlijk ook een centrale verdediger in principe.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 10:31:18 ]
pi_181393330
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 09:47 schreef GwaiLow het volgende:
Wie is er nou eigenlijk sterker? Bate of Kiev? Zit daar een beetje over na te denken...

Denk toch Kiev, al ontloopt het elkaar niet zoveel wss.
Kiev is (veel) beter. Als je kijkt naar de Europese prestaties en dat is toch de enige manier om clubs als deze enigszins te kunnen vergelijken.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_181393354
Bate of Kiev allebei vallen ze tegen, ik had meer van ze verwacht tegenover de Nederlandse ploegen.
pi_181393357
Ik ben het ermee eens dat centrale verdedigers opschuiven een zwaktebod is, maar de poel is ook gewoon wat minder groot op deze positie. Ik kan me nog herinneren dat iedereen met een bollend broekje zat vanwege de eerste drie potjes van Boilesen, over zwakteboden gesproken.
-nee-
pi_181393378
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben het ermee eens dat centrale verdedigers opschuiven een zwaktebod is, maar de poel is ook gewoon wat minder groot op deze positie. Ik kan me nog herinneren dat iedereen met een bollend broekje zat vanwege de eerste drie potjes van Boilesen, over zwakteboden gesproken.
De eerste potten had zelfs Dijks nog voorzetten die aankwamen!

Ik ben in elk geval meer dan tevreden over Mazraoui. Brengt meer dan ik verwacht had en vind ik van de 4 opties die we daar hebben (de geblesseerde Veltman meegerekend) de beste keuze.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:43:19 #245
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_181393452
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben het ermee eens dat centrale verdedigers opschuiven een zwaktebod is, maar de poel is ook gewoon wat minder groot op deze positie. Ik kan me nog herinneren dat iedereen met een bollend broekje zat vanwege de eerste drie potjes van Boilesen, over zwakteboden gesproken.
Tijdens de blessure van Boilesen werd hier geroepen dat hij de Eredivisie helemaal naar de klote zou gaan spelen als hij weer fit was.

_O-
pi_181393574
Iemand die dit artikel kan delen?
https://www.vi.nl/pro/ana(...)j-breken-dinamo-muur
pi_181393680
quote:
Ok gaan we weer, moment.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:00:40 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181393780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:17 schreef Fargo het volgende:

[..]

Frenkie moet wel wat meer zijn momenten gaan kiezen. Met zijn stijl is balverlies soms onvermijdelijk, maar gisteren gebeurde het echt drie, vier keer.
ja maar toch schijnt dat statistisch weer enorm mee te vallen maar had geloof ik 3 keer achter elkaar balverlies
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:01:54 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181393806
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
Vond vanuit de nok van het stadion trouwens dat moment met vd beek ook wel een pingel, klopt dat?
nee al maakte die verdediger wel een schoppende/hakende beweging maar hij raakte hem niet
pi_181393859
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')