abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181793279
Ik vroeg hier laatst naar bij de afspraak van de meiden, en daar werd aangegeven dat we de 3 jaar afspraak zelf online moesten maken en dat we daar ooit aanmeldgegevens voor ontvangen zouden hebben. Ben daar sindsdien niet meer achteraan gegaan, maar wellicht is dat bij anderen ook het geval?

Hier lijkt peuter sinds een week opeens te stotteren. Vooral bij zinnen beginnend met ik zegt hij eerst acht keer ik voor hij verder gaat. Is dit een ontwikkelingsdingetje waar kinderen doorheen gaan of kan dit het begin van echt stotteren zijn? Het lijkt vooral het geval te zijn als hij enthousiast is.
pi_181793603
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vroeg hier laatst naar bij de afspraak van de meiden, en daar werd aangegeven dat we de 3 jaar afspraak zelf online moesten maken en dat we daar ooit aanmeldgegevens voor ontvangen zouden hebben. Ben daar sindsdien niet meer achteraan gegaan, maar wellicht is dat bij anderen ook het geval?

Hier lijkt peuter sinds een week opeens te stotteren. Vooral bij zinnen beginnend met ik zegt hij eerst acht keer ik voor hij verder gaat. Is dit een ontwikkelingsdingetje waar kinderen doorheen gaan of kan dit het begin van echt stotteren zijn? Het lijkt vooral het geval te zijn als hij enthousiast is.
Ik ken er heel veel die dat doen, vooral bij ik-zinnen idd. De gedachten gaan da sneller dan ze verbaal kunnen bijbenen.
Gewoon rustig luisteren en niet opjagen og zinnen afmaken.
pi_181793660
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:08 schreef FlyingFish het volgende:

Als ik online kijk, staat er dat ons bureau nog geen online afspraken kan maken. Dus ik moet echt nog wachten.

Dat stotteren is herkenbaar bij het enthousiasme ja. Dan wil Sjaak heel graag iets vertellen en dan zie ik dat hij op zoek is naar welke woorden, terwijl hij in zijn hoofd heel goed heeft wat hij wil zeggen. Ik gok erop, wat Room zegt, dat het wel goed komt.
pi_181793742
Bedankt, jullie ervaringen stellen me wel een beetje gerust! Z'n taal maakt nu ook grote sprongen idd.
pi_181794067
Lesage ;( wanneer houdt het eens op zeg. Beterschap voor S en sterkte voor jullie :*

Quoi en Max nog gefeliciteerd en welkom hier *O*
Wat is Max groot geworden zeg. Wat geven jullie hem te eten? Pokon?

Ik was pas nog op het cb en hoorde ze praten over het systeem. Dat schijnt 1 grote puinhoop te zijn, afspraken die vanzelf verdwijnen enzo.
Ik kreeg een brief met de afspraak en een paar dagen voor de afspraak kreeg ik een sms met een andere datum en tijd. Die klopte dus niet en ze snapte niet waarom ik die had gekregen.
pi_181794189
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:39 schreef Nazil het volgende:
Ik zag op zo'n Facebook groep ook een stacaravan te koop in de buurt en ik kwam al serieus aan het twijfelen. Lijkt mij best leuk inderdaad. Zodra je zin hebt kan je er heen, een plek van jezelf en toch op vakantie.

L kan de nijntje-app helemaal zelf en vanochtend had hij een spelletje gevonden die hij nog nooit gedaan had. Het goede getal bij het aantal voorwerpen slepen. Nou kan hij nog niet tellen, maar de kleuren komen overeen. Hij heeft dus zelf uitgevonden dat die kleuren bij elkaar moeten. Ik vind dat zo slim *; en hij kan het ook heel snel. Hij herkent die kleuren dus ook al echt. Het kwartje qua kleuren is nog niet helemaal gevallen, alles is blauw of groen totdat ik anders zeg, maar hij vindt het wel heel interessant. En het gaat steeds beter.
hij heeft vannacht een update gehad, blauw groen en rood kent hij nu :+
  zondag 9 september 2018 @ 12:01:37 #207
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181794302
Bij ons slaan ze 3j afspraak over ivm de overgang naar een nieuw systeem, en dat mag ik wel als zo lees bij jullie :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_181794493
Hier gelukkig geen problemen met het CB, in november mogen we voor de ogentest.

Wat leuk zo samen spelen Cactus en Malteser :)

Nog steeds ziek LeSage? Wat een ellende :'( beterschap!

Stotteren aan het begin van een zin ook weleens, vooral als ze eigenlijk niet weet wat ze wil zeggen. Vooral met 'ik' of ' ik wil' inderdaad, of met 'jij moet... jij moet...'.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_181795826
Mijn peuter zegt nog geen ik, bij hem is alles MIJ!!! :') maar ik heb ook een verse peuter die nog niet zo met praten bezig is.

Wat voor mij nieuw is is angst bij onze peuter. Ik ken dat helemaal niet van onze oudste. Alles wat nieuw is is eng en dus schreeuwen. Van simpele dingen (voor mij dan) als nieuwe schoenen tot aan zwemmen (wat we al een tijdje niet hadden gedaan). Alles wat nieuw voor hem is is eng. Zal ook wel een fase zijn maar het kost veel geduld om hem te kalmeren en te begeleiden om iets dan toch wel te doen.

Normaal slaapt S niet meer in de middag maar vandaag wel. Om 11 uur heb ik hem in bed gelegd en hij slaapt nog steeds. Ik zit lekker in het zonnetje op ons terras in Frankrijk. Heeeeul vervelend 8-)
pi_181804696
Vandaag gelukkig verder niet meer ziek geweest, maar geen garantie voor de nacht ;)

Hier is ‘ik’ nog steeds ‘jij’ of ‘jijjij’. Maakt gesprekken met onze peuter voor buitenstanders weleens ingewikkeld.

Cb zou mij nog een afspraak laten krijgen 4 maanden na de vorige ivm zijn gewicht en spraak. Niets meer van vernomen en toen hij vorige week mee ging met zijn broertje zei dezelfde vrouw (die S. duidelijk niet meer herkende): nou, die praat al goed! :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181808333
Emmy heeft vanaf het prille begin “ik” en “jij” goed gebruikt en dat verbaast me zo.
Maar kleuren interesseren haar dan weer helemaal niks :')
Hoe vaak ik het ook herhaal het boeit haar niet. Dus ik vind Max wel een knapperd O+
pi_181811113
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:26 schreef Arja het volgende:
Emmy heeft vanaf het prille begin “ik” en “jij” goed gebruikt en dat verbaast me zo.
Maar kleuren interesseren haar dan weer helemaal niks :')
Hoe vaak ik het ook herhaal het boeit haar niet. Dus ik vind Max wel een knapperd O+
Kleuren zijn hier ook niet boeiend. Hij kent ze allemaal qua klank, maar gebruikt ze puur willekeurig. Wijs ik iets knalroods aan: ‘Groen.’
Ik: ‘Nee, kijk eens goed.’
S. zonder ook maar een blik op het voorwerp te werpen: ‘blauw.’

:{
pi_181811371
Kleuren gaan hier prima. Alleen roze en oranje niet. Nu ik dit zo typ vraag ik me af of hij dat kleurenblind voor zou kunnen zijn?

T begint nu ook het verschil tussen jij en jou te gebruiken, dat vind ik zo knap!
  maandag 10 september 2018 @ 08:40:14 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181811644
Als de rest goed gaat, lijkt me het geen reden tot zorg Jagar.

Hier nog geen “ik” gehoord. Alleen zijn eigen naam.

Gister hadden we een bbq waarbij Max helemaal lyrisch was van springkussen. Hij was ‘s avonds lastig rustig te krijgen. Ging wel acuut slapen, want moe, maar stond rond middernacht hieperdepieper op ons bed te springen :')

Dus: c_/
pi_181815524
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 07:10 schreef LeSage het volgende:

[..]

Kleuren zijn hier ook niet boeiend. Hij kent ze allemaal qua klank, maar gebruikt ze puur willekeurig. Wijs ik iets knalroods aan: ‘Groen.’
Ik: ‘Nee, kijk eens goed.’
S. zonder ook maar een blik op het voorwerp te werpen: ‘blauw.’

:{
Ja hier precies zo.

Emmy is vandaag voor het eerst naar de psz geweest. Ze vond het maar wat spannend en had haar hele hand in haar mond het eerste uur. Toen ze lekker ging spelen nam ik afscheid. Toen ik haar weer kwam halen, wilde ze niet weg. De juf vond dat ze lekker meehobbelt en het al vertrouwd voelt, dat ze zo talig is en zelfstandig O+ O+ O+
pi_181815616
Vanochtend op de fiets stonden de papierbakken aan de straat. 'bauwww! Bauwww bahbak!' en alles wat blauw was heeft hij aangewezen. Met de duplo 'mama goemmmm (groen) gak bauwww (ja hoe hij hier bijkomt geen idee maar dat is hij zelf)'. Ik krijg dus de groene grondplaat en hij de blauwe. En van de week vroeg ik of we dan ook alleen groene en blauwe blokjes op de grond platen zouden bouwen en dat deed hij super netjes. De groene bij de groene plaat en de blauwe bij de blauwe.

Verder is het een draak vandaag, hij heeft te weinig geslapen vannacht.
pi_181820726
Gaat het nog goed met S LeSage?

Madivi: wat een lastige kwestie! Weet niet wat ik zou doen. Als A haar vader haar opeens zou willen zien, zou ik dat ook niet leuk vinden na al die tijd...

Vind het zo grappig om al die verhaspelingen van peuters te lezen. A heeft dat nooit gedaan, spreekt alles vrijwel direct goed uit (alleen met de r heeft ze wat moeite, dat klinkt soms als een l... zal wel haar deels aziatische achtergrond zijn :') :+ )

Maar A had ook meteen "iets" met kleuren! Toen ze net 2 was, kende ze ze allemaal al. Vast door YouTube enzo ;)

Wij hadden een klein drama van de week. A was erg verdrietig dat ze niet 4 wordt in oktober. Ze wil niet eerst 3 worden, maar "ook vier net als ...(vriendinnetje van de crčche)" :D

Verder gaat het enorm goed met haar. Ze trekt de vier volle dagen (van 8 tot 18) crčche en één ochtendje PSZ erg goed! Erg trots op dat muppie O+
pi_181821718
Herkenbaar aerenia, Emmy doet ook niet aan verhaspelingen maar sprak direct al luid en duidelijk.
De r ook niet zo goed, tenminste niet in een woord. Zo zegt ze voor “brie” “bie”. En als we dan zeggen brie is met een rrrrrrrr dan kan ze de rrrrr ook wel goed zeggen, maar zegt dan “rrrrrr-bie”

Wat schattig dat ze zo graag 4 wil zijn.
pi_181822890
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 07:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Kleuren gaan hier prima. Alleen roze en oranje niet. Nu ik dit zo typ vraag ik me af of hij dat kleurenblind voor zou kunnen zijn?
J haalt die twee ook nog wel door elkaar, maar ziet het verschil prima (bijv bij potloden sorteren). Ziet T het verschil of weet je dat niet?
pi_181823449
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:34 schreef Hupje het volgende:

[..]

J haalt die twee ook nog wel door elkaar, maar ziet het verschil prima (bijv bij potloden sorteren). Ziet T het verschil of weet je dat niet?
Ik ga er eens op letten, want heb geen idee.
  maandag 10 september 2018 @ 21:33:12 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181826094
S heeft heel lang geel en roze door elkaar gehaald :D maar niet omdat hij het verschil niet zag. Dus kleurenblind is vast niet aan de orde.

S kwam steeds een beetje lullig over in vergelijking met zn zus op dit gebied, die kende met nauwelijks 2 jaar ook al alle kleuren en kon ze perfect uitspreken. Maar het afgelopen halfjaar is ie zķ snel aan het ontwikkelen gegaan dat het verschil bijna opgeheven is :o

Tijdje terug al zaten we op de fiets en ik zei "Jij zit op het stoeltje en ik zit op het zadel". Klonk het vanachter "Ja ik zit op het stoeltje en jij zit op het zadel." :o
pi_181827415
Vraagje: wij gaan naar het Dolfinarium en wil eigenlijk de kinderwagen niet meenemen. Zij wil toch lopen en soms gedragen worden. Volgens mij leg je daar geen enorme afstanden af?
  dinsdag 11 september 2018 @ 06:55:33 #223
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_181831942
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:22 schreef Arja het volgende:
Vraagje: wij gaan naar het Dolfinarium en wil eigenlijk de kinderwagen niet meenemen. Zij wil toch lopen en soms gedragen worden. Volgens mij leg je daar geen enorme afstanden af?
Park is redelijk klein en genoeg plekjes waar je even kan zitten om zeedieren te kijken.
Ik vind een buggy/kinderwagen wel makkelijk om mee te nemen al is het alleen maar voor de tassen.
Maar ik heb ook nog een dreumes die nog wel regelmatig even wil zitten.
pi_181832035
Ik was wel blij dat ik hem bij had. Vooral voor het lopen van de auto naar het park en weer terug. Maar misschien is dat per peuter anders. Die van mij schiet niet op als hij moet lopen.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:41:01 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181854436
Goed, dat was Max’ allereerste niet tot bedaren te brengen driftbui, bij de arts van het cb :')

Zet dan ook geen vrachtwagens voor die spreekkamer, die dan niet naar binnen mogen 8)7

Oogtest kan later en verder had ze het wel gezien. 15kg en 95cm schoon aan de haak.
pi_181854724
Lange die max!

Mijn kids zijn wennen bij het kdv :o ik heb namelijk een baan :o en start over een kleine 2 weken *O* dus Regel Alles!!

Ik zit in zalige stilte aan de koffie O+
pi_181854930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:41 schreef Quoi het volgende:
Goed, dat was Max’ allereerste niet tot bedaren te brengen driftbui, bij de arts van het cb :')

Zet dan ook geen vrachtwagens voor die spreekkamer, die dan niet naar binnen mogen 8)7

Dat zou voor F ook zeker een goede reden zijn voor een driftbui...

Ik geloof dat hier het speelgoed wel heen en weer gaat tussen de wachtruimte en de spreekkamer van het CB. Of F smokkelt het gewoon mee, dat kan ook O-)
pi_181854931
Ik blijf het raar vinden, al die verschillen tussen cb's. Oogtest met 2 jaar? Nooit gehad. Wij mogen over een maandje (met oogtest). Ik kon de afspraak digitaal verzetten (met Digid). Ik kon daar ook de lijst Van Wiechen inzien (de check dingetjes die ze tot nu toe hebben gezien qua ontwikkeling en wat ze dus de volgende keer gaan bekijken). Op koppigheid na komt dat wel goed. Oogtest ben ik ook benieuwd. Papa heeft hele goede ogen, ik hele slechte maar heb zelf 'pas' sinds mijn 8e een bril.

Crumpette, gefeliciteerd met je baan! Fijn dat je opvang geregeld hebt, benieuwd hoe je jongens het vinden.
  woensdag 12 september 2018 @ 12:38:36 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181856575
Die oogtest was volgens mij nog omdat het vorige keer ook niet lukte. Mooiste zou zijn als je kinderen tijdens hun natuurlijke spel kunt observeren als jeugdarts. Dan kun je zo je checklistje afstrepen ;)

Afijn, toen hij tussen het huilen door wel even oranje schoenen benoemde, geloof ik dat ze wel wist dat het goed zat.

Toen ik heel ff langs de H&M wilde op de terugweg, liet hij weer even zien dat hij bij de peuters hoort:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crumpette, benieuwd wat je gaat doen! Was je er weer aan toe? Benieuwd hoe de mannen het ervaren.
pi_181857455
Iets administratiefs :+ en ja, ik ben er wel aan toe! Even geen duizend MAMAAAAAAs per uur.

De peuters vonden het superleuk uiteraard! Volgende week een iets langer wenmoment en dan moet het gaan beginnen.
pi_181866209
Super nieuws Crump!! Gefeliciteerd! En dan snel dingen regelen. Makkelijk te combineren met school zometeen?

De eerste keer droog op de opvang . Hij was nu een week of 7 niet geweest en thuis veel vooruitgang. Ze hebben daar vaste plasmomenten, dus wat anders dan thuis, daar geeft hij het aan, maar dat ging nu prima. Na opvangtijd was hij wel totaal doorgelekt, had het niet meer op kunnen houden. Vraag me dan toch af of hij uitgeplast was op de opvang, maar goed... Hij vond het zelf ook vies. We komen er wel. Net op tijd, over twee weken gaat hij al twee keer een ochtend wennen en morgen komt zijn juf thuis voor een kennismakingsgesprek :o OMG, wat spannend hahah.
pi_181868508
Wat fijn Hilmo, zo 2 weken voor de wenochtend!

Crumpette, gefeliciteerd met je baan! En wow, zo snel van alles moeten regelen!

We hadden gister een intakegesprek op de toekomstige basisschool van Sjaak. Hartstikke leuk en ik heb er vertrouwen in dat Sjaak daar op een fijne plek terecht komt. In januari gaat hij wennen, na de kerstvakantie. Hij gaat dan iedere week 2 ochtenden totdat hij er aan toe is om meer ochtenden te gaan, of hele dagen. We gaan het heel rustig opbouwen, omdat we niet goed kunnen inschatten hoe hij erop gaat reageren. Nog maar 4 maanden en dan gaat hij gewoon naar de kleuterschool :'(
pi_181868715
Combineren met school, mwah. Werktijden en schooltijden zijn niet gelijk :+ dus het zal veel ren en vliegwerk worden. Maar hele volksstammen doen het, dus dan moeten wij het ook kunnen :Y) . Hoop dat de jongens het goed trekken. Vooral als W straks ook naar school gaat enzo, dan moet hij meteen ook nog naar de bso. Lange dag.
pi_181870009
Juist goed om nu alvast te beginnen met dagen kdv dan Crump. De dagen school/bso voelen hier niet zwaarder dan voorheen bij de hele dag kdv. Sterker nog, nu na een middag bso wil hij vaak nog niet naar huis omdat hij nog druk aan het spelen is :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Fazz op 12-09-2018 23:18:39 ]
pi_181870424
Spannende overgangen allemaal, Crumpette. Zal voor iedereen wel even wennen zijn!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181870572
Wat fijn dat dat zo rustig en in overleg kan, MwC. Ook expres al in januari? (Sjaak is van maart, toch?)
pi_181870970
Oh wat fijn zeg zo’n kennismakingsgesprek Hilmo! Bizar hč, dat ze bijna vier zijn :o Js gaaf over twee weken wennen en dan 4x in twee weken. Meestal doen ze hier 5-6x wennen in vier weken, maar door de baby heb ik dat iets uitgesteld :)

Leuk Crump een nieuwe baan :)

Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los ;) ). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen :*
pi_181873417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef Hupje het volgende:
Wat fijn dat dat zo rustig en in overleg kan, MwC. Ook expres al in januari? (Sjaak is van maart, toch?)
Ja, op aanraden van de orthopedagoog waar we begeleiding van krijgen. Heel kort door de bocht is het omdat Sjaak zo’n 2,5 jaar voorloopt én een bijzondere prikkelverwerking heeft. Het wennen gaat bij hem waarschijnlijk extra lang duren, maar hij heeft de uitdaging wel enorm nodig. Dus dat is een lastige spagaat.
pi_181873436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:29 schreef Loj het volgende:
Oh wat fijn zeg zo’n kennismakingsgesprek Hilmo! Bizar hč, dat ze bijna vier zijn :o Js gaaf over twee weken wennen en dan 4x in twee weken. Meestal doen ze hier 5-6x wennen in vier weken, maar door de baby heb ik dat iets uitgesteld :)

Leuk Crump een nieuwe baan :)

Ik gooi er trouwens nog even een last minute peuter vraag in (en ik vind hem hier beter passen dan bij de kleuters).
Heeft iemand ervaring met zeer angstige peuters? Js is momenteel heel snel, heel bang en dan vooral in huis. Hij durft niet alleen in een ruimte te zijn. Hij durft zelfs niet alleen naar de wc. Hij wil ook continue handje vasthouden (en stevig, je komt bijna niet los ;) ). Ik denk dat de veranderingen in ons gezin de trigger zijn geweest, maar er moet wel iets veranderen (ik kan bijv niet mee naar de wc als ik net aan het voeden ben). Hij zegt zelf: ik ben bang voor de geluiden, maar verder wil hij er niets over zeggen. Iemand een idee hoe er mee om te gaan? Ik dacht zelf iets van een beschermknuffeltje te kopen ofzo, maar misschien hebben jullie nog betere ideeen :*
Wat lastig lijkt me dat. Ik ben een beetje aan het denken maar heb geen tips denk ik. Als het echt de geluiden zijn dan zou je een koptelefoon kunnen proberen, maar het zou zomaar door de veranderingen kunnen komen ja.
Kan je iets met spiegels doen, dat jullie elkaar toch nog zien? Dat knuffeltje lijkt me ook wel een goed idee. En praten, praten, praten natuurlijk, want 1000x uitleggen dat je nergens heen gaat en gewoon weer terug komt.
pi_181873455
Fijn dat het zo kan, MwC. Niet alle scholen staan daar voor open.
Wij vragen ons ook steeds meer af wat we straks mee gaan maken met J. Het kdv stelde deze week (weer) een apart programmatje voor hem voor omdat hij echt uitdaging lijkt te missen.
Maar aan de andere kant vertelde J bij het ophalen trots dat hij nu twee vrienden heeft O+ (hij had er al lang 1, dat is zo'n dikke mik en ze zijn bijna even oud en komen straks bij elkaar in de klas).

Lastig, Loj. Ik heb geen tips. Maar zou denk ik zelf de voorkeur hebben voor een oplossing waarbij hij zich niet vastklampt aan een voorwerp. Als dat kwijt raakt of niet mee mag, heb je anders weer hetzelfde probleem.
pi_181873824
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 06:51 schreef Hupje het volgende:
Fijn dat het zo kan, MwC. Niet alle scholen staan daar voor open.
Wij vragen ons ook steeds meer af wat we straks mee gaan maken met J. Het kdv stelde deze week (weer) een apart programmatje voor hem voor omdat hij echt uitdaging lijkt te missen.
Maar aan de andere kant vertelde J bij het ophalen trots dat hij nu twee vrienden heeft O+ (hij had er al lang 1, dat is zo'n dikke mik en ze zijn bijna even oud en komen straks bij elkaar in de klas).

Lastig, Loj. Ik heb geen tips. Maar zou denk ik zelf de voorkeur hebben voor een oplossing waarbij hij zich niet vastklampt aan een voorwerp. Als dat kwijt raakt of niet mee mag, heb je anders weer hetzelfde probleem.
Klopt, we hebben het heel erg getroffen met deze school. Het is lekker kleinschalig en het gevoel daar is ontzettend goed.
Twee vrienden O+ Wat doet het kdv voor een apart programma?
pi_181874304
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:03 schreef Crumpette het volgende:
Lange die max!

Mijn kids zijn wennen bij het kdv :o ik heb namelijk een baan :o en start over een kleine 2 weken *O* dus Regel Alles!!

Ik zit in zalige stilte aan de koffie O+
Whoah! Gefeliciteerd! En idd snel moeten regelen dan zeg!
Kwak
pi_181874346
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Als ik online kijk, staat er dat ons bureau nog geen online afspraken kan maken. Dus ik moet echt nog wachten.

Dat stotteren is herkenbaar bij het enthousiasme ja. Dan wil Sjaak heel graag iets vertellen en dan zie ik dat hij op zoek is naar welke woorden, terwijl hij in zijn hoofd heel goed heeft wat hij wil zeggen. Ik gok erop, wat Room zegt, dat het wel goed komt.
3 jaar was hier bij 3 jaar en 3 maanden pas. 4 jr (eienlijk 3 jr 9 maanden) hadden ze in onze vakantie gepland en is nu met 3jr 11 maanden...

Heb nog nooit zelf een afspraak mogen/moeten plannen geloof ik.

En huh? Quoi, ogentest bij 2 jaar? Nog nooit meegemaakt... was t een arts die jullie al kende? Klinkt alsof ze de afspraak voor drie jaar gedaan heeft...
Kwak
pi_181874503
Loj, we hebben hier met de grote ook een paar maanden 'ja maar dan ben ik alleeeeeennnn :'( ' gehad. Ging toch min of meer vanzelf weer over. Het is een beetje de ik kan het zelf/ik heb je nodig balans die ze zoeken als ik naar W kijk. Vaak was hier een optie geven waar mogelijk 'en wil je dat ik meega of kun je het zelf?' het meest effectief in omzeilen van buien. Misschien kun je ook voorstellen dat hij even wacht als je aan het voeden bent? Of vragen of hij wil plassen voor je gaat voeden?
pi_181874859
Is het niet ook het vragen van aandacht op t moment dat je met de baby bezig bent? Misschien dat erover praten ook al helpt dan? Of kijken of je bewust de nadruk kan leggen op hoe belangrijk hij voor je is of even een moment met zijn tweeen wat doen, als er iemand anders even bij de baby kan zijn?

Spannend MwC en hupje! Ik heb vanavond informatieavond, nog nik over wennen gehoord (hij gaat 29 oktober echt instromen). Hoor t vast vanavond wel. Geen aparte programma’s hier oid, althans ze leggen er geen nadruk op. Hij mag wel vaak met het BSO speelgoed spelen (er is een kleuter BSO daar ook), en hij wil wel eens voorlezen als ze met de juf gaan lezen. En als hij wakker is en de kleinere kindjes slapen dan doet hij wel dingen als helpen met hapjes maken, spelletjes doen met de juf, en extra knutselen, net waar hij zin in heeft.
Kwak
pi_181875969
Hier hebben ze op het kdv een speciaal programma voor peuters. Die worden dan uit de groepen gehaald en gaan apart koken/knutselen/lezen zoiets.

Lastig, Loj, maar een oplossing heb ik zo niet. Zijn er geen mooie prentenboeken over te vinden? (Wij vonden vroeger, ‘welterusten kleine beer’ heel mooi en daardoor werd het donker minder eng)

S. liet me net smelten. Papa had ons met de auto weggebracht en stapte weer in. S. riep: ‘papa, nog een kusje, ik had nog niet genoeg.’ Dus papa stapt weer uit en geeft nog een dikke kus.
Zegt S.: ‘Kusjes. Daar word ik groot en sterk van, van kusjes.’ O+ O+
pi_181876503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:29 schreef Loj het volgende:
Ik hoor hier nog niet, over een kleine 2 maandjes pas, maar las je vraag en moest denken aan iets wat ik meerdere keren had gelezen en gezien. Namelijk een 'monsterspray', eigenlijk gewoon een spuitbus met wat water en desnoods wat glitter of iets dergelijks voor de leuk om het spelletje helemaal compleet te maken. Daarmee kan het kind om zich heen spuiten als het bang is, omdat de 'monsters' waar het kind bang voor is niet tegen de spray kunnen en daarmee verdwijnen. Ik heb vaker gehoord dat dit effectief kan zijn als een kind mee wil gaan in dit spelletje, maar dat zal afhankelijk zijn van het kind denk ik. Vond het in ieder geval de moeite waard om het te delen.
pi_181877267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat doet het kdv voor een apart programma?
Niet zozeer een apart programma, maar ze hebben vaste momenten waarop ze voorbereidende schooldingetjes doen met de 3+ers. Op die momenten slaapt J altijd :'). Niet dat hij veel mist denk ik, qua tellen, praten of sorteren enzo, maar ze bieden dan ook ander materiaal aan (oa met te kleine stukjes voor de kleintjes). Dat gaan ze hem nu aanbieden op een ander moment, waarop hij zich de laatste tijd standaard verveelt en ongewenst gedrag laat zien. Ik heb al aangeboden dat ik ook van thuis materiaal mee kan geven als het niet genoeg uitdaagt (ze hebben bijv geen puzzels van >50 stukjes).
We moeten maar kijken hoe dit gaat lopen, maar ik vind het prettig dat ze de oorzaak zoeken van zijn ongewenste gedrag en er ook iets mee proberen te doen. Ik heb heel veel vertrouwen in dit kdv, ze doen echt hun best vanaf mijn huilbaby tot mijn meer dan gemiddeld vragende peuter O+
pi_181877639
Glitter door je huis spuiten :'(
  donderdag 13 september 2018 @ 16:16:30 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181881246
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

3 jaar was hier bij 3 jaar en 3 maanden pas. 4 jr (eienlijk 3 jr 9 maanden) hadden ze in onze vakantie gepland en is nu met 3jr 11 maanden...

Heb nog nooit zelf een afspraak mogen/moeten plannen geloof ik.

En huh? Quoi, ogentest bij 2 jaar? Nog nooit meegemaakt... was t een arts die jullie al kende? Klinkt alsof ze de afspraak voor drie jaar gedaan heeft...
Het was nog de eerdere versie. Toen dacht meneer ook: stik maar in je lampje.

Ach ja, zolang hij een vliegtuig op 10k spot, zal het wel goed zijn :P
pi_181881851
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Crump!

Ik zou gaan voor monsterspray zonder glitters denk ik :+

Over 2 weken moeten wij weer naar het CB. M is dan.. 2j2m. Eigenlijk zouden we eerder gaan, maar dat werd verzet door vakanties. Ik bereid me alvast voor op veel adviezen, want M praat nog niet echt. Al lijkt er sinds ze op de peutergroep zit op de opvang wel meer interesse voor te zijn. Maar het meeste gebeurt toch nog in gebarentaal. En een auto, is steevast toettoet, hoe vaak we ook zeggen dat het een auto is :P Soms commandeert ze mij ook rond in het Vietnamees, dat is wel komisch :+ Zegt ze heel boos CUA :( :( (dat is deur), als ze vindt dat de deur dicht moet etc. Soms vind ik haar nog zo klein lijken, omdat ze nog niet echt praat. Vanaf maart willen we beginnen met 2 ochtenden psz. Ondertussen oefenen we veel met boekjes e.d. We will see :P
pi_181886804
Wij mogen over 2 weken ook. L praat veel, maar voor buitenstaanders niet te verstaan. Hij zegt heel veel met zo'n Engelse g (achterin je keel) en sjie-klank. Sjiesjie is televisie, sjiesjiesjie teletubbies. Gak is L.ars, nog steeds baba ipv mama, piek is wit, paag is paars, goot (wel harde g) is rood, eke is eten, dat soort dingen. Hij vertelt heel erg veel wat wij wel verstaan en de opvang ook wel aardig denk ik maar heel veel mensen maken er niks van. Dus we zien wel.
  donderdag 13 september 2018 @ 20:54:23 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181886862
Komt vast goed, Miezziej. Gewoon zeggen dat ze thuis de oren van je hoofd praat, maar nu even stil valt :P

Moeders houd uw dochters binnen, Max gaat vanaf volgende week op cursus. Muziek en dans voor peuters. Het wordt onze gezamelijke woensdagochtendactiviteit :7 O+
pi_181887076
Wat grappig Miezziej, leuk hoor tweetaligheid O+

Wij gaan vanaf volgende week wennen op school! Wel fijn dat t al vanaf een maand van te voren kan, 1x per week en de laatste week twee dagen O+ fijn voor mijn verlegen ventje.
Kwak
pi_181887343
Fijn kwakz0r, dat het nu afgesproken is en zo rustig kan. Goede informatieavond gehad?

Volgens mij gaat het er bij het CB vooral om of je je zorgen maakt of zou moeten maken over de ontwikkeling van je kind. En volgens mij tellen best lang vaste klanken voor een voorwerp ook als woorden.

Vandaag wilde ik een hele grote rol behang. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
pi_181887523
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:11 schreef Hupje het volgende:
Fijn kwakz0r, dat het nu afgesproken is en zo rustig kan. Goede informatieavond gehad?

Volgens mij gaat het er bij het CB vooral om of je je zorgen maakt of zou moeten maken over de ontwikkeling van je kind. En volgens mij tellen best lang vaste klanken voor een voorwerp ook als woorden.

Vandaag wilde ik een hele grote rol behang. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Zo ik ook...

Tussen het niet de deur uit willen, de poes pesten, wegrennen in de bibliotheek, wegrennen in de Lidl, en het schreeuwend op de grond liggen bij de kassa door was hij echter wel echt heel erg lief O+

Dus behang met een deurtje!
Kwak
pi_181888072
Hangt in de lucht denk ik. Ik wilde voor het eerst niet eten. Normaal eet hij echt alles. Maar hij wilde niet. Toen vroeg ik of hij een boterham wilde. Dat wilde hij wel, dus boterham klaargemaakt en samen met hapjes avondeten (uit zichzelf) heeft hij toch nog gegeten.

Maar die draaammaaaaaa toen ik eten klaar maakte joh _O- op de grond liggen krijsen NIE EKE NIE EKUUUUUHHHHHHH ik vind dat dus heel grappig als het in huis gebeurt maar dat mag ik niet laten zien.

En daarna NIE BED KLEIE KLEIE KLEIEEEEEEEE NIE BEEEHEEEEED

Eenmaal naar boven was alles prima zolang hij z'n autopyjama maar aan mocht. 'Welk boekje wil je lezen?''Bieb' die hele bibliotheek van de week heeft indruk gemaakt. Lesuh bieb fiets. We gingen er op de fiets naar toe.
pi_181888317
Miez, ik ken een paar kindjes die pas echt tussen 2 en 2,5 gingen praten. Volgens mij is het niet zo uitzonderlijk hoor, en in die gevallen iig halen ze gewoon in binnen een jaar.
pi_181889429
Bij tweetaligheid gaat verwerving vaak wat langzamer! Maar er gebeurt wel vanalles in die koppies.
Kwak
pi_181889616
Nouja van dat argument merk ik hier in huis niks :+ dus dat weet ik niet zo. Maargoed, n=2.
pi_181889725
Miezziej, mijn twee waren ook zeker de snelste niet met praten. Lang vooral veel gegil en simpele woordjes (die, ja, nee, mama). En ineens klikt er iets in die hersentjes en gaat het zo snel. Ze zeggen meerdere woordjes achter elkaar, proberen nieuwe woorden uit en zijn voor vreemden steeds beter verstaanbaar. Zolang je ziet dat het taalbegrip er wel is, zou ik me nog geen zorgen maken.

Wij gaan morgen beginnen met peutergym, ben benieuwd! De lessen gaan volgens het Nijntje beweegdiploma, ik krijg er wat jeuk van. Maar goed, ik denk dat het wel leuk en nuttig voor ze is.
pi_181890231
Miez, mijne is nu 2 jaar en 3 maanden en zegt denk ik 15 woordjes? (Even opsommen: poes eend uil beer neus hand schoen uit no me boom baby ijs en wat dierengeluiden)

Als ik online dingen opzoek of testjes invul zeggen ze allemaal dat het ‘zorgelijk’ is maar ik hoor inderdaad best vaak van anderen dat het voorkomt. Zelf wil ik nog even tot 2,5 wachten en als er dan geen golf aan woorden bij is gekomen ga ik even verder kijken denk ik. Hij snapt wel echt álles (in het Nederlands, weet niet hoeveel Engels hij op opvang verstaat) :)
pi_181893816
Oh Melle ook al aan het wennen Kwak! Spannend, hij mag dus al volgende week. Zo benieuwd hoe hij het gaat vinden!

Wij hebben gister de juf hier thuis gehad voor gesprek. Super lieve juf, maar ze is maar op twee dagen in de klas. Andere dagen is er een andere juf. Ze ging met R. fluisteren en dat werkte als een tierelier om hem los te krijgen. Hun systeem van werken op school spreekt me wel ontzettend aan.
pi_181954846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:46 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan Crump!

Ik zou gaan voor monsterspray zonder glitters denk ik :+

Over 2 weken moeten wij weer naar het CB. M is dan.. 2j2m. Eigenlijk zouden we eerder gaan, maar dat werd verzet door vakanties. Ik bereid me alvast voor op veel adviezen, want M praat nog niet echt. Al lijkt er sinds ze op de peutergroep zit op de opvang wel meer interesse voor te zijn. Maar het meeste gebeurt toch nog in gebarentaal. En een auto, is steevast toettoet, hoe vaak we ook zeggen dat het een auto is :P Soms commandeert ze mij ook rond in het Vietnamees, dat is wel komisch :+ Zegt ze heel boos CUA :( :( (dat is deur), als ze vindt dat de deur dicht moet etc. Soms vind ik haar nog zo klein lijken, omdat ze nog niet echt praat. Vanaf maart willen we beginnen met 2 ochtenden psz. Ondertussen oefenen we veel met boekjes e.d. We will see :P
Maar dat is toch gewoon praten? Gebaren is praten. En tweetalig kan het ook wat langer duren.

Poes blijft hier ook miauw. Hond is gepromoveerd van wuf naar waf :7.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zo ik ook...

Tussen het niet de deur uit willen, de poes pesten, wegrennen in de bibliotheek, wegrennen in de Lidl, en het schreeuwend op de grond liggen bij de kassa door was hij echter wel echt heel erg lief O+

Dus behang met een deurtje!
Afgelopen week voor het eerst 2x op de grond gaan liggen protesteren en ik vond het cute O+ :@.
Niet mee willen is wel vermoeiend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 17-09-2018 00:58:10 ]
  maandag 17 september 2018 @ 07:27:25 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_181956431
Ik vind het contrast in dit topic altijd zo groot, van de peuters van net 2 die 3 woordjes spreken tot de peuters van bijna 4 die niet zouden misstaan in het Lagerhuis met hun argumentatie en manipulatie :')

Mijn baby mag volgende week woensdag ook gaan wennen bij juf Tineke :o we gaan van de week maar eens shoppen voor een gevulde gymtas en een lunchtrommel. Stop de tijd!
disclaimer
  maandag 17 september 2018 @ 08:37:33 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181957208
Ja zeg, scholen lijken nog zo ver weg. Al moeten we ons er stilletjes aan wel in gaan verdiepen.

Na een weekje semi-ziek, vriend op vakantie en druk op werk, kan ik weer een beetje ademhalen. En Max lepelt de ene na de andere zin op _O_ , maar laat ook bewust hele harde scheten, om daar dan heel hard om te lachen :') Op de fiets ook hilarisch.

Hoe was jullie vakantie SQ?
  maandag 17 september 2018 @ 08:58:24 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_181957389
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 08:37 schreef Quoi het volgende:
a zeg, scholen lijken nog zo ver weg. Al moeten we ons er stilletjes aan wel in gaan verdiepen.

Na een weekje semi-ziek, vriend op vakantie en druk op werk, kan ik weer een beetje ademhalen. En Max lepelt de ene na de andere zin op , maar laat ook bewust hele harde scheten, om daar dan heel hard om te lachen Op de fiets ook hilarisch.
Oh de vakantie was ZALIG. Ik had echt niet durven hopen dat alles zo goed zou gaan :D Ik heb echt genoten en echt het idee gehad dat ik op vakantie was.

De eerste avond was nogal uitdagend. Huis had 4 slaapkamers, maar goed, mijn 2 broers waren mee en die hadden elk hun eigen slaapkamer, dus moesten de kinderen samen op 1 kamer. Ik dacht ze er samen in te leggen en dat ze dan wel gingen slapen.

:')_!

Anyroads, de eerste nacht hebben we dus doorgebracht met Noud op onze kamer en Mauw op een aparte kamer. De tweede nacht hebben we eerst Noud naar bed gebracht, en zodra die in coma was Mauw er bij gelegd en verteld dat ze echt heel zachtjes moest zijn. Het onderdeel zijn van zo'n complot beviel haar wel en we hebben pas op de een na laatste avond weer een echte avondtantrum gehad :') dus SCORE!

Verder heeft ze heerlijk gezwommen, apatisch naar Duitstalige tekenfilms gekeken (die schotelantenne ontving alleen duitse kanalen ofzo), de meest bijzondere dingen gegeten (octopus, een zelf uitgekozen dorade met tanden uit de visvitrine), verse aardbeitjes geplukt uit de tuin van de villa, een mega peutertantrum gegooid in het centrum van Chania (hoogtepunt), vele ijzen gegeten en, jawel, ze heeft vrijwillig water gedronken.

Topvakantie, ik zeg het. O+
disclaimer
  maandag 17 september 2018 @ 09:42:16 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181958078
Klinkt goed. Mooi, allebei op 1 kamer :s)
En Kreta O+ Moeten we ook (weer) eens doen.

Ging het vliegen goed? Ik heb het idee dat dat hier zoveel beter zal gaan de volgende keer (tov in het eerste jaar, met zo'n babysaurus op schoot).
  maandag 17 september 2018 @ 10:10:06 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_181958628
Nee, het vliegen was echt kut. :') gelukkig is het maar 3,5 uur, maar vrienden hebben we niet gemaakt.
Stugge aap vertikt te slapen en gaat dan maar hysterisch krijsen...
disclaimer
pi_181958922
De vakantie klinkt zalig SQ! De reis iets minder hehe.

‘Fijn’ om te lezen dat er toch meer kinderen zijn die op hun tweede geen mooie volzinnen produceren. In mijn omgeving dus allemaal wel, sommigen zelfs al met alsjeblieft en dankjewel erbij.

Maar mijn peuter van net 2 doet dat allemaal nog niet. Zij blijft hangen in (vooral voor vreemden) onverstaanbaar gebrabbel. Ze snapt veel woorden, voert allerlei opdrachten uit en kan al vrij lange zinnen maken van 5-6 woorden, maar het zijn meestal geen verstaanbare woorden. Heel veel eigen brouwsels en soms dezelfde klank voor meerdere objecten (maar wel consequent hetzelfde). Dus we zijn al een verwijzing voor logopedie verder, ben benieuwd.

In mijn omgeving zitten dus vooral kindjes die heel vlot zijn met praten en dan valt wel op dat N dat niveau bij lange na niet haalt. Maar ook op het Kdv begonnen ze erover dat N in een gefrustreerde bui niet goed duidelijk kan maken wat er is. Vraag me dan wel eens af of zij echt zo mega traag is of de rest juist zo snel :')
  maandag 17 september 2018 @ 10:30:50 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_181959076
Met net 2 al naar logopedie omdat ze nog geen volzinnen maakt klinkt mij wel wat heftig, MC?

Noud is nu 18 maanden dus nog wel flink jonger, maar die maakt ook nog geen enkel woord. Ja, heel soms "mama". Hij praat wel de hele godganse dag in z'n eigen taal dus ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt, eigenlijk.
disclaimer
pi_181959613
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
Met net 2 al naar logopedie omdat ze nog geen volzinnen maakt klinkt mij wel wat heftig, MC?

Noud is nu 18 maanden dus nog wel flink jonger, maar die maakt ook nog geen enkel woord. Ja, heel soms "mama". Hij praat wel de hele godganse dag in z'n eigen taal dus ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt, eigenlijk.
Vond ik aanvankelijk ook wel. Er was een opmerking gemaakt over mogelijk slappe kaakspieren nav hoe ze eet op het Kdv en opmerkingen over dat ze zich moeilijk verstaanbaar kan maken.

Dat eerste was mijzelf niet echt opgevallen, dat tweede wel. Maar ik weet dus niet wat normaal is qua verstaanbaar zijn op die leeftijd. Dus nu gaan we over 2 weken eens langs bij een logopedist en dan horen we daar hopelijk of we er iets mee moeten of nog niet.
De meeste kindjes die ik ken gebruiken echt al voor anderen verstaanbare woorden. Of een verhaspeling die alsnog wel te snappen is. N zegt bv ‘koeneham’ tegen boterham, maar ook ‘koenetuin’ tegen speeltuin en ‘koene hap’ als ze een grote hap neemt. En ‘teter’ tegen boter. Geen idee of dat ok is of niet..
pi_181959715
Ah ok, maar als ze een mogelijk mechanisch probleem willen ondervangen vind ik dat wel weer wat anders. Dat staat los van het taalbegrip. Maar hopelijk is het gewoon niks, en vind ze haar weg wel!
pi_181960041
Dat mogelijk mechanisch probleem kwam pas later, toen waren er al opmerkingen geplaatst over moeilijk verstaanbaar maken en mogelijk een logopedie verwijzing vragen. Daarna kwam pas iemand met die opmerking over dat eten en wederom de opmerking om logopedie te overwegen.

Door dat laatste punt hebben we nu dus ook de verwijzing gehaald en gaan we over 2 weken langs. Maar was wel benieuwd of dat eerste punt ook echt zorgwekkend is of niet. Of wellicht dat het ook samenhangt met het tweede punt.
pi_181960065
Taalbegrip maak ik me eigenlijk niet zo’n zorgen om. Ze snapt prima wat wij zeggen, ook als we iets tegen elkaar zeggen wat eigenlijk niet voor haar bedoeld is :')
  maandag 17 september 2018 @ 22:46:37 #276
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181973160
Miss C, ik hoop gewoon dat er geen gekke dingen aan de hand zijn. Ik ken ook echt meer kindjes die met 2 niet veel praten, dan zinnetjes maken ;)

Morgen weer een favoriet programma-onderdeel van Max: de kapper. Hij mag wat eerder komen om te spelen. Wie weet helpt het. Dat haar groeit als kool man!
  maandag 17 september 2018 @ 22:58:46 #277
171422 LadyBlack
paint it black
pi_181973494
S praatte met 2 eindelijk een beetje, en lult me nu met 2,5 in volzinnen de oren van mn kop oO< Mét dingen als alsjeblieft en dankjewel :D

Ik heb zelf een keertje advies van een logopedist gevraagd omdat hij wel enorm slist en wat slappe mondspieren lijkt te hebben. Maar die gaf aan dat ook dat nu nog niet zo zorgelijk hoeft te zijn (al kan het wel een teken zijn van mogelijke kno problemen). Dus die logopedist zou nog een keer contact zoeken deze herfst, voor een vervolgafspraak.
pi_181981839
Nog bedankt voor de reacties van afgelopen week over de angst van Js.
We gaan er maar een soort van in mee en nemen vooral zijn angst wel serieus, maar houden niet continue zijn handje vast.
Ik voed nu op de bank, zodat hij mij kan zien als hij uit de wc deur kijkt (en de postbode mag meegenieten :D ) en ik praat tegen hem als ik even naar boven moet.
Hopelijk gaat het, als hij op school zit, wat beter. Hij is er zo aan toe.

Js sprak bijna niet tot 2,5 jaar. Uiteindelijk toen wel de verwijziging voor logopedie gekregen. Vooral voor de frustratie bij hem zelf. Half jaartje geleden is alles afgerond. Hij praat nu gemiddeld alleen klinkt zijn intonatie nog erg “peuterig” en moet hij soms echt nog zoeken naar hoe hij iets moet uitspreken. Maar dat komt wel goed, denkt de logopedie ;)
Ik ben wel blij dat we in verhouding vroeg zijn gegaan. Zo hebben we niet de “hij moet bijna naar school”stress gehad en heeft het heel veel frustratie bij Js weggenomen. Js was vooral zo gefrustreerd omdat hij werd onderschat en hij vond de logopedie fantastisch trouwens :)

Hier zijn trouwens ook de verjaardagsuitnodigingen al verstuurd en gaan we over precies een week wennen. Zo benieuwd hoe mijn kleine grote jongen het gaat doen O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Loj op 18-09-2018 15:46:46 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:41:26 #279
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181986097
Dat wordt een uittocht hier, denk ik? Veel bijna-vierjarigen.

Onze redhead is weer geknipt. En drama schoppen is best vermoeiend:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 september 2018 @ 15:43:21 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_181986134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:41 schreef Quoi het volgende:
Dat wordt een uittocht hier, denk ik? Veel bijna-vierjarigen.

Onze redhead is weer geknipt. En drama schoppen is best vermoeiend:

SPOILER
Ok, drama is wat minder, maar dat kuifje O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_181990273
Echt dat kuifje ja O+ .
pi_181990746
Wat een schatje,quoi!

Nog twee nachtjes, dan wordt die van mij drie. Al zegt hij heel consequent dat hij vier wordt!

Het gaat super goed op school. Hij heeft nog wat moeite met afscheid nemen, maar gaf vanmiddag heel enthousiast de juf een kus. Ik zou zo graag een dagje spieken om te kijken hoe hij het doet. Gek hoor dat ik daar zo weinig van weet...
pi_181991256
Snap ik Jagar, dat heb ik bij de speelzaal en kdv ook. Ik zou ze zo graag een dagje observeren O+

Q, zo groot maar zo ook weer zo klein O+

Die methode met dat slapen, van laten liggen en terugleggen enzo, dan zouden ze na een paar avonden toch zonder gezeur gaan slapen?
3 f*cking weken al en meneer komt er nog iedere avond een paar keer uit en gaat daarna een half uur liggen roepen en huilen vanuit zijn bed ;(
pi_181992147
Wat vermoeiend lesage. Hoe pak je het laten liggen en terugleggen aan? Wat zeg je wel of niet tegen hem?
pi_181992889
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:34 schreef Arja het volgende:
Wat vermoeiend lesage. Hoe pak je het laten liggen en terugleggen aan? Wat zeg je wel of niet tegen hem?
Ik zeg de eerste keer nog tegen hem dat we een afspraak hebben, dat hij moet blijven liggen en slapen.
Daarna zeg ik niets meer, pak ik hem op en leg hem terug in bed. En dat duurt dan de ene keer een kwartier, tot 3 kwartier ooit.

Afgelopen middag ging de dut eindelijk een keer goed, dus toen hij uit bed kwam was ik trots! Daarna nog een paar keer gezegd dat we vanavond net zo goed zouden doen als vanmiddag, maar dan is het weer drama.
  dinsdag 18 september 2018 @ 21:06:21 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181993011
Zo, kuifje ligt te ronken. Thee, laptop en masterchef :Y)

Over kuifje gesproken. Bij de kapper hadden we een half uurtje spelen vooraf afgesproken, maar alles liep uit, waardoor dat niet door kon gaan. Bij binnenkomst was het dus meteen: til hem maar in 'de auto'. Erhm, dit kind laat zich sowieso niet makkelijk in dingen tillen (want ZELF DOEN), en daarna meteen met kam en schaar aankomen was gewoon een no-go. Terwijl hij het de hele dag vrolijk over "haren knippen" had gehad en er bijna rennend naartoe liep. Ik vind het knap dat het bij andere kindjes goed gaat, maar ik snap hem ook wel goed. Voortaan toch maar even acclimatiseren vooraf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 19:47 schreef Jag�rtrut het volgende:
Nog twee nachtjes, dan wordt die van mij drie. Al zegt hij heel consequent dat hij vier wordt!

Verwarrend, dat naar school gaan ;) En dan idd er maar op vertrouwen dat het echt goed gaat. Ik zou ook zo graag eens willen spieken. Momenteel zijn 4 van de 5 gastouder-kindjes rond de 2 jaar, en ze schijnen de tent af te breken samen als ze gaan slapen :D (om vervolgens wel te gaan slapen)

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:08 schreef LeSage het volgende:
3 f*cking weken al en meneer komt er nog iedere avond een paar keer uit en gaat daarna een half uur liggen roepen en huilen vanuit zijn bed
Het zit jullie niet mee met dat slapen hč? Het ging een tijdje goed, heb ik het idee?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:34 schreef Arja het volgende:
Hoe gaat het met jou en Emmy?
pi_181993137
En hoe vaak moet je hem dan terugleggen?
Wordt de totale tijd wel korter?

Emmy is dol op iedere baby die ze ziet, ook als het al een flinke dreumes is vindt zij het een lieve kleine baby. Ze wil ook een lieve kleine baby zijn en dan even door mij gewiegd worden en dan kijkt ze zo gelukkig. En als ze een baby hoort huilen dan wil ze hem aaien.

Ik merk de laatste tijd ook hoeveel ze al oppikt. Ze hoort onze gesprekken en mengt zich er gewoon ineens in. En ze weet het wanneer ik een grapje maak en benoemt dat. Of als ik boos ben benoemt ze dat en kijkt beteuterd. En ze kan zeggen dat ze dingen spannend vindt en heeft soms ook angsten.

Ik vind het prachtig. Het zien wat er allemaal al in dat hoofd omgaat. En een verantwoordelijkheid ook om haar daar ook goed bij te begeleiden en te bedenken wat ik haar hoe wil leren en wat een actie van mij ook een gevolg heeft voor haar.
Wat een mensjes worden het toch ook al O+

Hai Q met je schattige max met kuif. Lastig zeg bij de kapper. Emmy krijgt van de kapper nadien altijd een koekje en dat wist ze na 1 keer al perfect en is voldoende motivatie voor haar :')
Ze zit keurig te stil, maar wel heel onder de indruk.

Het gaat heel goed met haar, mijn zonnetje gaat huppelend door het leven. Ze kent al veel liedjes. Op de psz gaat het goed, ze vindt het fantastisch maar wel spannend en zit veel met haar hand in haar mond. Maar pikt het snel op en geeft de juffen al een hand. Ze is dol op andere kinderen.

Oh ja we zijn bij dikkie dik in het theater geweest. Aanrader!
pi_181993143
Dat kapperdrama is heel herkenbaar, Quoi. Ik constateerde na het douchen vandaag dat wij er ook weer bijna aan moeten geloven.
pi_181993321
Plaatjes bij het praatje, niet quoten

Eerste keer psz
SPOILER

[ Bericht 36% gewijzigd door Arja op 18-09-2018 22:59:40 ]
pi_181993341
Ik heb tot nu toe T's haren altijd zelf geknipt. Van de week komt er een kapper aan huis, ben benieuwd hoe dat gaat...
pi_181993361
Arja O+ Dat klinkt echt als genieten!

Q, niet zo handig ook van die kapper :{

Slapen gaat eigenlijk nooit echt beter. Ooit iets minder slecht.
Vandaag duurde het maar een kwartier, maar gisteren ruim een half uur en het zou zomaar morgen weer een uur kunnen zijn. De totale tijd lijkt niet echt minder te worden helaas.
pi_181993390
Kapperdrama :'( Ketel heeft al maanden veel te lang haar maar we mogen het al amper kammen, laat staan knippen. Man heeft een tijdje terug geprobeerd met hem naar de kapper te gaan, maar dat resulteerde ondanks een gedegen voorbereiding ook in zo'n hysterische bui dat er niks geknipt is.
pi_181993584
Kapper...

Drama! Zo erg!
Ik heb een huiskapster en we zetten ze in de kinderstoel met een iPad. Het gekrijs hoor je drie straten verder nog, en ik voel me iedere keer weer schuldig.
Maar niet knippen is jeuk en haar voor de ogen, en daarna zijn ze altijd wel blij..
pi_181993587
Kapper, de mijne is er gek op. In zijn ogen is het een groot feest. Stilzitten op de stoel is een ander verhaal, naar onze kapster is echt heel erg geduldig. O+

Jullie peuters, wat een dropjes!
pi_181993736
L vond t eerst ook heel eng.. dat idee van de schaar en zou de kapper niet in zijn oor knippen..
Inmiddels zit hij braaf in de stoel en kletst zelfs met de kapper over cars en dinosaurussen.. naar hij hoort hier ook al bijna niet meer.. nog 2 weekjes en dan wennen op school..
pi_181993766
Ik knip beide kinderen zelf en ze zijn dus nog nooit bij kapper geweest! :+ peuter altijd tijdens een filmpje, en begin achteraan zonder dat hij het echt doorheeft, en als hij het filmpje leuk genoeg vindt mag ik ook vooraan knippen. *)

We zijn trouwens in het weekend voor het eerst naar de bios geweest met z’n vieren! Dat was zooooo leuk. O+ Peuter hield het goed vol. Met z’n zus’ handje vast zaten ze parmantig naast elkaar!

Arja, wat een leuke peuter heb je daar! Zo groot opeens echt! O+

LeSage, is hij niet toe aan geen middagdutje meer misschien?
pi_181994028
Dit drama is al bijna 2 jaar zo, Svane, dus daar heeft het niet echt iets mee van doen.
Hij heeft zijn dut ook echt nog wel nodig, vanmiddag viel hij dus meteen in slaap, en daarvoor hangt en valt hij beneden al een tijdje. Ook ‘s avonds wrijft hij maar in zijn ogen en tijdens het voorlezen is hij bijna weg, maar daarna gaat hij gewoon los.
pi_181996000
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:56 schreef LeSage het volgende:
Dit drama is al bijna 2 jaar zo, Svane, dus daar heeft het niet echt iets mee van doen.
Hij heeft zijn dut ook echt nog wel nodig, vanmiddag viel hij dus meteen in slaap, en daarvoor hangt en valt hij beneden al een tijdje. Ook ‘s avonds wrijft hij maar in zijn ogen en tijdens het voorlezen is hij bijna weg, maar daarna gaat hij gewoon los.
Ik heb het over mezelf afgeroepen en mijne is net echt na in bed brengen nog 2 uur wakker geweest! Schrok me elke keer rot, kwam steeds met een groot attribuut binnenlopen, dan weer een zwabber, of een discolamp, of z’n dekbed. :X
  woensdag 19 september 2018 @ 06:59:33 #299
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_181998722
Kapper; een vriendin was kapster voordat ze de zorg in ging. Zij knipt al onze haren! Ideaal. Meiden zijn pas 3x geknipt, want dat haar groeit voor geen meter.
pi_181998805
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 21:56 schreef LeSage het volgende:
Melba heeft het ook een poos gehad. Wij bleven idd wel doorgaan met terugleggen, al zei ik altijd wel wat. De niet-aankijk methode van supernanny vind ik niks.

Maakte er geen verhalen van maar wel “het is tijd om te slapen lieverd, welterusten, hou van jou” en een kus.

Op een geheven moment sliep hij alleen in als we erbij zaten en met voorlezen met ogen dicht, en daarna wiebelen/amrpje aaien. Duurde een half jaartje ofzo? Sinds kort gaat hij weer gewoon slapen 9 van de 10 keer. Maar als hij overdag slaapt dan is t wel bal met steeds eruitkomen!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')