abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10562049
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:54 schreef Lelijke_Aap het volgende:

De Zuidkust hebben we ook gezien. Dat is echt heel wat anders dan de noordkust. De bergen liggen er veel dichter aan de kust dan in het noorden. De dorpjes zijn kleiner en rustiger en er zijn weinig toeristen in het zuiden. Een auto huren in de buurt en zelf rond gaan rijden is zeker een aanrader.

Wat heb je gezien? Frangokastello en Chora Sfakia nadat je de Imbros kloof hebt gelopen?

Een aanrader voor mensen die in die buurt met auto of scooter verzeild raken: Vanuit Chora Sfakia cirkelt een weg de berg op westwaarts. Uiteindelijk kom je uit in het bergdorpje Anopoli op een hoogvlakte op ongeveer 1km hoogte. De hoogvlakte is omgeven door de White Mountains. Vanuit Anopoli is het mogelijk naar het kustdorpje Loutro af te dalen. Per auto kun je niet in Loutro komen, enkel per boot of te voet. Vanaf een kapelletje vlakbij Anopoli (een minuut of 20 lopen, licht bergopwaarts) heb je een prachtig zicht naar beneden op Loutro en de kustlijn. Heel in de verte in het westen kan je de Samaria Kloof zien liggen. Zuidelijk, ongeveer 20 km van Kreta vandaan, ligt het eiland Gavdos, het zuidelijkste stukje Europa.

Vanuit Anopoli kun je ook verder de White Mountains in trekken.

Anopoli: http://www.creteisland.gr/anopoli/
Wandeltochten in de White Mountains: http://www.west-crete.com/pachnes/index.htm

pi_10581150
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:32 schreef Just-in het volgende:

Ga ook naar Chersonissos, 21 - 31 juli, Ida Village 3! Lees hier zoveel tips en ervaringen, ik denk dat ik het allemaal maar gewoon op me af laat komen. Heb er zin in!

Zat nog even na te genieten. En zie nu dit.

Idavillage is in Chersonissos een goede keuze. Het zijn prima apartementen. Heel speels van opzet, schoon, goed onderhouden en de mensen die er werken zijn erg vriendelijk.
Je moet wel je eigen standlakens en washandjes meenemen maar verder is alle huishoudtextiel, incl theedoekje en badhanddoeken aanwezig. Een klein kluisje huur je voor 12 euro in je eigen apartement.
Elke twee dagen komt de werkster het sanitair, de bedden en de vloer doen. met een paar euro fooi per schoonmaakbeurt is ze al heel blij.
Er is een klein winkeltje waar eigenlijk ongeveer alles is wat je nodig hebt en onderaan de weg een giga supermarkt voor verse en verpakte Griekse en internationale, waaronder Nederlandse (merk)produkten. Je kan in wezen vertrekken zonder bagage: zwembroek in badlaken rollen en klaar ben je! De rest komt daar wel

Het enige schijnen muggen te zijn. Hiertegen hield ik het badkamerraam behalve tijdens even luchten vanwege het douchen gesloten. En savonds geen licht binnen en dan met open balokondeuren op het terras muggen lokken. Ik heb in totaal 2 muggen gehad en gedood maar las op internet dat die er zomers in grotere getalen zijn.
Lekker is dat de apartementen in de frisse bries van zee tegen de berghelling liggen. De goed onderhouden tuinen in het complex geven de plek bovendien een tropische uitstraling. Beetje mug hoort daar bij.
Ik zag geen aanknoop/ophangmogenlijkheid voor een klamboe. De muren en het plafond zijn van, prima geschilderd, beton. Je moet dus iets anders verzinnen maar dat overleef je wel.

Je moet alleen niet snachts dronken en met vermoeide benen denken even vanaf de boulevard omhoog te komen want het vergt iets van je kuitspieren. De weg heeft een helling van 30 graden. Hoge hakken zijn dan ook niet handig als uitgaansschoeisel.

In het apartement is een perfecte bar met een hele toffe barman die 'snachts de boel wel mee op sleeptouw wil nemen het uitgaansleven van Chersonissos in. Naast verkoop van de beruchte breezer is hij meester in het mixen van trenddrankjes. Ook is er een kleine keuken en kan je pizza's en salades aan de bar bestellen. En er is een pooltafel.
Het zwembadje is ok maar meer voor de verkoeling en niet voor baantjes trekken. Het naastgelegen Ida2 heeft een tennisbaan en tafeltennis. Overal staan gratis ligstoelen...
Het geluid van de muziek aan de bar kan je ook in je apartement via een huis-radio ontvangen: dat versterkt de sfeer wel want daardoor komt de muziek subtiel uit alle hoeken en gaten. Niet te hard trouwens want er schijnt ook nog geslapen te worden.
Kortom, hoewel het door de opzet de uitstraling heeft van een familiehotel, een huis ver van huis, hoef je niet eens het terrein te verlaten om je vakantiegevoel te vieren.
Er zijn dan ook zomers zat jongeren die dat zo laten en hooguit de weg af zakken naar de pinautomaat en het disco-strand van Starbeach vertelde die barman.
Onbegrijpelijk op een eiland waar zoveel te zien is maar wie alleen wil uitrusten moet dat zelf weten: daar is het ten slotte vakantie voor.

Ik begreep van de barman dat zomers veel jongeren dag en nacht rond het zwembad liggen en het zowat party-non-stop in Ida Village 3 lijkt. Wie op die manier zijn tijd door wil komen: neem dan op zn minst een keer met kater en al overdag dat toeristen-treintje wat onderaan de weg tegenover de supermarrkt start en laat je door de omgeving rondtuffen.

Op die halte is ook de gewone bus naar Heraklion waar aansluitingen zijn verder westwaarts. en er tegenover die naar de oostkant en zuidoosthoek van het prachtige Kreta.

http://www.idavillage.gr/index1.htm Ida I en II
http://www.travelcity.nl/heridavillage.htm Ida III

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 21-05-2003 11:30]

woensdag 21 mei 2003 @ 18:58:36 #153
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_10591442
[quote]Op vrijdag 16 mei 2003 10:13 schreef Kozzmic het volgende:
[afbeelding]
De grottenwand van Matala (waar volgens overlevering in de jaren 60 beroemde hippies als Cat Stevens en Joni Mitchell verbleven).

Ik ben 6 jaar geleden naar Kreta geweest. We hebben toen in hotel ideon verbleven in Rethymnon en we zijn o.a ook een dagje bij deze grotten geweest. Kreta is echt zo gaaf!! ik zit nog elk jaar 100x te zeuren of we terug gaan, maar te ver geefs. Zijn dr nog mensen die foto's hebben van kreta? wil die wel is zien. Ik weet zeker, mijn huwelijksreis wordt later kreta, of ze t nu wil of niet

OJAAJOH?
pi_10666226
Nog 2 weken en een dag en het is "Crete, here I come" voor mij.

Nog een paar foto's van wat onbekendere stukjes Kreta. Hoewel alle geheime paradijselijke plekjes op het eiland in de loop der tijd steeds bekender zijn geworden.

Loutro, aan dorpje aan de zuidkust in de buurt van de Samariakloof. Het plaatsje richt zich wel volledig op toeristen, maar aangezien je er enkel per boot of te voet kunt komen (er gaat geen weg naartoe) is het wel een plek die een bepaald soort wat avontuurlijker aangelegde toeristen aantrekt.

Het strand van Balos op het schiereiland van Gramvoussa. Het uiterste noordwestelijke puntje Kreta.

† In Memoriam † zondag 25 mei 2003 @ 16:35:32 #155
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_10668830
* BwennieBren lurkt weer even naar de verhaaltjes en mooie plaatjes en kan bijna niet wachten.... still 24 days to go....
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_10707086
Ik ook nog maar 43 dagen!
pi_10716081
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef BwennieBren het volgende:
* BwennieBren lurkt weer even naar de verhaaltjes en mooie plaatjes en kan bijna niet wachten.... still 24 days to go....
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:24 schreef Jape het volgende:
Ik ook nog maar 43 dagen!
Hehe, ik ga morgen al voor 11 dagen.
And there was much rejoicing.
pi_10718517
Ik heb vandaag geboekt voor 3 juli tot 17 juli. We zitten dan in appartement Elia & Tina
  donderdag 29 mei 2003 @ 19:03:45 #159
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_10759574
5 augustus pas
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_10774581
quote:
[b]
Loutro, aan dorpje aan de zuidkust in de buurt van de Samariakloof. Het plaatsje richt zich wel volledig op toeristen, maar aangezien je er enkel per boot of te voet kunt komen (er gaat geen weg naartoe) is het wel een plek die een bepaald soort wat avontuurlijker aangelegde toeristen aantrekt.
Hier ben ik een paar dagen geweest ... het dorpje zelf stelt niet veel voor, maar het ligt er wel mooi en er zijn hele mooie wandelingen in de buurt te maken (o.a. door minder drukke kloven dan de Samaria)
pi_10793722
hallo allemaal

ik ga ook naar kreta (in augustus pas maar goed)... lekker 8 dagen malia.. net lang genoeg... lekker feesten met heeel veel britten en ieren... volgens mij ben ik de enige die het geweldig vind dat het er daar van stikt..:)

pi_10793742
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 19:48 schreef kyra1974 het volgende:
hallo allemaal

ik ga ook naar kreta (in augustus pas maar goed)... lekker 8 dagen malia.. net lang genoeg... lekker feesten met heeel veel britten en ieren... volgens mij ben ik de enige die het geweldig vind dat het er daar van stikt..:)

welk app? wij vertrekken op 22 augustus naar Malia
pi_10793777
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 19:49 schreef Nadientje het volgende:

[..]

welk app? wij vertrekken op 22 augustus naar Malia

wij 23 hehe grappig.. cretan family// jullie? ben je al klaar voor t hoge s-club uk top 40 gehalte?
pi_10811398
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 19:52 schreef kyra1974 het volgende:

[..]

wij 23 hehe grappig.. cretan family// jullie? ben je al klaar voor t hoge s-club uk top 40 gehalte?

wij gaan naar Parthenis Beach.. we zijn vorig jaar ook in Malia geweest, was echt geweldig heerlijke cocktails
pi_10811790
quote:
Op zondag 1 juni 2003 20:27 schreef Nadientje het volgende:

[..]

wij gaan naar Parthenis Beach.. we zijn vorig jaar ook in Malia geweest, was echt geweldig heerlijke cocktails

ik 2 jaar geleden, 1 avond omdat we chesonissos zat waren te veel nederlanders houden we niet van..... tussen die britten voelen we ons gewoon meer thuis...je kan alles zeggen (ze verstaan je niet),je kan ze mega voor de gek houden, en je kan altijd om die wijfen lachen als ze weer te dronken zijn om te lopen...
Trouwens vorig jaar echt heel veel leuke vakantie adresjes aan over gehouden...
Misschien zien we elkaar wel.. zal klompen aandoen hahahaha
waar kunnen we het beste naar toegaan?... (pubs enzo)

zo beter?

[Dit bericht is gewijzigd door kyra1974 op 01-06-2003 21:20]

zondag 1 juni 2003 @ 21:10:57 #166
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_10812395
Kyra, wil je alsjeblieft je posts editten en wat leestekens toevoegen?! Is iets prettiger lezen zeg maar!
pi_10814931
quote:
Op zondag 1 juni 2003 20:43 schreef kyra1974 het volgende:

[..]

ik 2 jaar geleden, 1 avond omdat we chesonissos zat waren te veel nederlanders houden we niet van..... tussen die britten voelen we ons gewoon meer thuis...je kan alles zeggen (ze verstaan je niet),je kan ze mega voor de gek houden, en je kan altijd om die wijfen lachen als ze weer te dronken zijn om te lopen...
Trouwens vorig jaar echt heel veel leuke vakantie adresjes aan over gehouden...
Misschien zien we elkaar wel.. zal klompen aandoen hahahaha
waar kunnen we het beste naar toegaan?... (pubs enzo)

zo beter?

Wij gingen iedere avond naar dezelfde club.. zon groot terras met een soort grote zitstoelen met kussens erin.. super gezellig , leek wel een soort oerwoud.. en je kreeg er heerlijke cocktails.. van zo'n halve meloenen opengesneden en dan helemaal vol..
ik weet alleen niet hoe die tent heet maar ligt geloof in de straat bij Mc Donalds
pi_10831063
Yo, kga ook naar Kreta (Chersonisos, ofzoiets)!!!!!!!!!
Wicked!!
Nog maar 52 dagen
bah wat lang, maar dan 15 dagen loooooooooooooooooos gaan!!!
www.marsive.nl
Kenners weten waarom....
pi_10836271
quote:
Op zondag 1 juni 2003 22:48 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Wij gingen iedere avond naar dezelfde club.. zon groot terras met een soort grote zitstoelen met kussens erin.. super gezellig , leek wel een soort oerwoud.. en je kreeg er heerlijke cocktails.. van zo'n halve meloenen opengesneden en dan helemaal vol..
ik weet alleen niet hoe die tent heet maar ligt geloof in de straat bij Mc Donalds

club malia?? misschien...
pi_10919354
Aftellen. Nog 4 dagen en ik vertrek naar Plakias!

† In Memoriam † zaterdag 7 juni 2003 @ 20:41:53 #171
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_10953795
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 23:55 schreef Kozzmic het volgende:
Aftellen. Nog 4 dagen en ik vertrek naar Plakias!

[afbeelding]

* BwennieBren wenst Kozz alvast een fijne vakantie toe!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_10955014
Heel veel plezier Kozzmic. Hoop dat alles voor jou nog leuker wordt dan je het voor ons al hebt omschreven. Doeg, kom terug met veel verhalen!!!
  zaterdag 7 juni 2003 @ 22:12:22 #173
9713 Eightball
In control.
pi_10955266
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:28 schreef Kozzmic het volgende:
[afbeelding]
Loutro is echt heel erg geweldig! Supersfeertje en heel ontspannen.
Matala ook maar, de laatste jaren, in mindere mate.
Beide bestemmingen zijn niet echt aan te raden voor een dagje.
pi_10960645
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 20:41 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

* BwennieBren wenst Kozz alvast een fijne vakantie toe!

Thanks, jij ook.
Lukt het je om uiterlijk 22 juni in Plakias langs te komen?
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 21:57 schreef Lurky het volgende:
Heel veel plezier Kozzmic. Hoop dat alles voor jou nog leuker wordt dan je het voor ons al hebt omschreven. Doeg, kom terug met veel verhalen!!!
Zal wel lukken!

Nog een plaatje....

Plakias en de omgeving. (1) is het plaatsje zelf, ongeveer bij (2) ligt de hostel (ietsje kloofinwaarts), (3) is mijn favo-strand (foto zie onder, meteen naast dit strand ligt het mini-strandje One Rock) en bij (4) is ergens de beroemde Samariakloof.

zondag 8 juni 2003 @ 11:13:11 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10960806
Fijne reis! Het ziet er wel erg mooi uit daar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')