abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7596711
Ik ben van plan om van de zomer naar kreta te gaan, ben dit jaar op Rhodos geweest (wat me uitstekend is bevallen). Kan je daar leuke dingen doen? (overdag/s'avonds) Beetje lekkere temperatuur natuurlijk (daar ben ik niet bang voor)

Dus zoals ik al zei in de topic-titel: is het wat? als ik Rhodos als "maatstaf" neem? of zal het me dan tegenvallen? Ga trouwens met een jongerenreis mee (en die mensen ken ik dus niet, heb ik dit jaar ook gedaan erg leuk)

pi_7596729
Is zeker wat, ben er anderhalf jaar geleden geweest en was echt helemaal te gek.
pi_7596880
Ben op beide eilanden geweest en het beviel me uitstekend! We hebben ee groot deel van het eiland verkend met de scooter, met de auto was natuiurlijk makkelijker geweest maar ik had me rijbewijs iets te kort.... vooral de Samariakloof kan ik je aanraden! Heel erg gaaf om te doen, zwaar maar wel de moeite waard!

Ik zou het doen!

pi_7596911
Als je naar Kreta gaat, loop dan in ieder geval de samaria kloof eens
En dan wel de lange = 18 KM tocht.

pi_7596913
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:41 schreef snellejelle het volgende:
Ben op beide eilanden geweest en het beviel me uitstekend! We hebben ee groot deel van het eiland verkend met de scooter, met de auto was natuiurlijk makkelijker geweest maar ik had me rijbewijs iets te kort.... vooral de Samariakloof kan ik je aanraden! Heel erg gaaf om te doen, zwaar maar wel de moeite waard!

Ik zou het doen!

Zeker die Samariakloof is zo ontzettend gaaf, volgens mij toch wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt!
Als je niet van massa toerisme houd moet je eens op het zuidelijke deel van het eiland gaan kijken, echt prachtig
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 29 december 2002 @ 14:44:00 #6
35485 rique
with Canon, I can
pi_7596915
ja het is wat

Er is genoeg te doen

- leuk uitgaan
- mooi binnenland (leuk om jeep te huren)
- gezellige steden
- aardige mensen
- samariakloof

echt een aanrader, heb zelf iets buiten Retymnó gezeten en dat was ideaal, met de taxi naar het centrum kost niets maar toch zit je lekker rustig, Plantanes heette het daar volgens mij

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zondag 29 december 2002 @ 14:45:21 #7
35485 rique
with Canon, I can
pi_7596929
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:43 schreef Dezz het volgende:

[..]

Zeker die Samariakloof is zo ontzettend gaaf, volgens mij toch wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt!
Als je niet van massa toerisme houd moet je eens op het zuidelijke deel van het eiland gaan kijken, echt prachtig

Jah klopt, het zuiden is heel mooi om een dagje heen te gaan. Prachtige stranden en heel rustig. Als je de samariakloof loopt ka je aan het eind al genieten van de zuidelijke zee
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_7597000
Ik ben zelf ook nog op Prefeli Beach geweest

Maar het is er meestal veeeelste druk (en het zand was echt stuiter warm

pi_7597003
Bedankt allemaal voor de reacties, het lijkt me inderdaad wel wat.

Ik heb hier: Kreta wel het een en ander gelezen, maar ik heb 1 vraagje:

Is de afstand: Heraklion - Chersonissos een beetje goed te doen (hoeveel km bedoel ik)?

pi_7597066
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:49 schreef Slasher het volgende:

Is de afstand: Heraklion - Chersonissos een beetje goed te doen (hoeveel km bedoel ik)?

Geen idee ik zat zelf in Rythymon
pi_7597080
quote:

Ik geloof dat het iets van 30 km is ofzo.... zoiets kan ik me er iig van herinneren.....
pi_7597097
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:52 schreef VjenneKloetn het volgende:

[..]

Geen idee ik zat zelf in Rythymon

Ikke daar vlakbij in een plaatsje Platanes of zoiets... iig een doods plaatsje maar leve de brommert
pi_7597247
Kreta is groot, het ligt er dus maar net aan wat je zoekt en waar je heen gaat...

Ik heb in het topic Kreta al eens uitgelegd wat mijn favoriete Kreta is!

pi_7597268
zow, heb er maar even het centrale Kreta 2003 topic van gemaakt!
pi_7597290
quote:

Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.
pi_7597301
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:49 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik ben zelf ook nog op Prefeli Beach geweest

[afbeelding]

Maar het is er meestal veeeelste druk (en het zand was echt stuiter warm

Daar zaten wij vlak bij met ons apartement!
Nog een beetje gewaterfietst daar, maar viel wel tegen was toch te kort.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7597319
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef swopfile het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Ben nooit in Hersonissos geweest, maar volgens mij is het maar een kilometer of 30 a 40 van Heraklion vandaan!
pi_7597339
Oh ja en die 'snelweg' daar in het noorden heeft niet veel weg van een Nederlandse snelweg
pi_7597351
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef Dezz het volgende:

[..]

Daar zaten wij vlak bij met ons apartement!
Nog een beetje gewaterfietst daar, maar viel wel tegen was toch te kort.

Ohja, jij was van die Hapimag, hč?
pi_7597373
Samariakloof
En ook Agia Galini is erg cool.

Afrader is....hmm..naam vergeten...goed is iets met opgravingen enzo..maja, vrij saai...de steden zijn

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_7597442
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:06 schreef Dezz het volgende:
Oh ja en die 'snelweg' daar in het noorden heeft niet veel weg van een Nederlandse snelweg
Nee op die snelweg mag je zelfs met de brommer! Wel lachen! flink crossen op de snelweg met een brommer die 90 gaat, auto's inhalen enzo
pi_7597490
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Samariakloof
En ook Agia Galini is erg cool.

Afrader is....hmm..naam vergeten...goed is iets met opgravingen enzo..maja, vrij saai...de steden zijn

Knossos misschien........
Als je niet van Archeologie en opgravingen houdt, moet je er ook niet naar toe gaan maar ik vondt het wel mooi om die Minoische beschaving te zien!!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_7601983
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ohja, jij was van die Hapimag, hč?

Goed onthouden
pi_7607204
Ik ben vorig jaar ook naar Rhodos geweest en het uitgaansleven daar viel me een beetje tegen. 1 straat met een aantal barren en slechts 1 discotheek. Dit jaar wil ik misschien wel naar Kreta, Hersonissos maar ik ben een beetje bang dat het uitgaansleven daar nogal een hoog Lorett de Mar gehalte heeft. Teveel Nederlanders, teveel Sjonnies en Anita's dus. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_7608741
waar kun je nou mooi een reis boeken voor kreta in het hoogseizoen? via internet het liefst? heeft iemand daar tips of ervaring mee
pi_7613195
quote:
Op zondag 29 december 2002 23:39 schreef Michiel_Herder het volgende:
waar kun je nou mooi een reis boeken voor kreta in het hoogseizoen? via internet het liefst? heeft iemand daar tips of ervaring mee
Ik zou ook eerst even wat reisgidsen halen bij het reisbureau. Gewoon om een beetje voor jezelf te bepalen waar je nu eigenlijk heen wilt op Kreta!
pi_7613221
De hoogste berg van Kreta beklimmen (Psiloritis of zoiets), een dagtocht van 5 uur stijgen en 3 dalen, startpunt is de Nidha-hoogvlakte, boven heb je een geweldig uitzicht op zowel de noord- als de zuidkant van het eiland (als het niet te bewolkt is)

pi_7613455
quote:
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef paricos het volgende:
De hoogste berg van Kreta beklimmen (Psiloritis of zoiets), een dagtocht van 5 uur stijgen en 3 dalen, startpunt is de Nidha-hoogvlakte, boven heb je een geweldig uitzicht op zowel de noord- als de zuidkant van het eiland (als het niet te bewolkt is)

[afbeelding]

Je kunt er zelfs skiėn in de winter
pi_7618019
quote:
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef paricos het volgende:

[afbeelding]

Er is een Fransman die wandeltochten organiseert in de White Mountains (west-Kreta) waar de bergtoppen reiken tot ruim 2km hoogte. De hoogste berg daar is de Pachnes; met 2453m slechts 3 meter lager dan de Idi (oftewel Psiloritis).

Site met foto's: http://www.west-crete.com/pachnes/index.htm

Twee andere sites met erg veel info over Kreta (met name de minder toeristische kanten):
- Explore Crete
- InterKriti.org

dinsdag 31 december 2002 @ 13:36:50 #30
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_7637462
Ik zou als ik jou was niet naar Chersonissios gaan , maar naar Malia (veeeeel mooier strand) en ff boeken bij FIT vliegvakanties ,alleen daar kan je appartementen boeken van het complex FIT-IRINI/HIGH BEACH. (2 zwembaden waarvan eentje met bar , en het complex ligt aan het strand en aan het strand zitten weer barretjes en een restaurant die hele lekkere griekse salade heeft )

Malia is minder nederlands dan Chersonissos , maar wel veel engelsen , leuk uitgaansleven (vooral veel barretjes , voor discotheken moet je echt naat Chersonissos).

Probleem van Chersonissos vind ik dat er te veel popi-jopis rondlopen

Ik ben inmiddels overleden
pi_7637496
Ik ben ook in Malia geweest.. was echt geweldig, 5 sterre hotel maar appartementje heb je ook genoeg aan want je kunt er overal heerlijk eten... tis super gezellig, lekker veel cocktailbarretjes en idd voor discotheken moet je naar chersonisoss gaan
pi_7701758
De reisorganisatie waar ik mee naar Kreta ga, "dumpt" me in Ammadoura, ligt vlakbij Heraklion en dus ook redelijk vlakbij Chersonissos, volgens mij valt de afstand wel te doen als je op stap ofzo wilt

Mischien intresante links:
http://www.interkriti.org/visits/amoudara/
http://www.interkriti.org/map4.htm

pi_7841178
* Partygurl gaat helemaal los op cherchinos ofzoiets 2weken lang in de bouwvak, meer mensen?
.
pi_7841264
Is er ook veel cultuur te zien op Kreta...? M'n vrienden willen namelijk 24/7 zuipen e.d., maar ik wil ook wel eens wat afwisseling.
Is it washable?
pi_7842478
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 18:26 schreef Uncle_Sam het volgende:
Is er ook veel cultuur te zien op Kreta...? M'n vrienden willen namelijk 24/7 zuipen e.d., maar ik wil ook wel eens wat afwisseling.
zeer veel cultuur! Heel veel opgravingen, echt prachtig
pi_7846221
Hoe zit het eigenlijk met het strand bij Chersonissos?
Is er een beetje ruimte?
pi_7846861
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 23:23 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Is er een beetje ruimte?
Zie ik dan wel
.
pi_7846959
Strand is echt flink kl*te... Amper strand aanwezig gewoon zeg maar...

Voor ons appartement konden we hoogstens op wat rotsen liggen of opgepropt op een mini stukje zandstrand liggen. Wij liepen dan ook maar elke dag naar starbeach; iets van 20 minuten lopen van centrum van Chersonissos.

Absoluut geen mooie lange zandstranden, dat schijn je dan wel weer in Malie te hebben.

Please, find my happy place!
pi_7857654
[offtopic]
Op aanraden van Liejannuh moet ik hier mijn vraag stellen, het is niet de bedoeling om in te breken op de vraag van de originele topicsteller
[/offtopic]

Ha Fok!ers...
Ik heb een klein probleem : Ik wil samen met een maat van mij naar Griekenland deze zomer. Naar Chersonissos rond 20 Augustus voor een periode van 3 weken.

Mijn angst is dat ik daar aankom en dat er nog maar heel weinig mensen zijn. Toch een beetje jammer want ik kom toch ook wel voor de mensen ( partytime natuurlijk ).

De vakanties zullen grotendeels afgelopen zijn dus er zullen niet veel mensen van mijn leeftijd ( 24 ) meer zijn, vrees ik.

Weet iemand hoe het zit met de drukte rond die tijd op Kreta ? ( en weet iemand hoe het zit met de hoeveelheid buitenlanders van mijn leeftijd daar op dat moment ? )

-- gr S.L.Y -

pi_7859676
quote:
Op zondag 12 januari 2003 00:01 schreef Essiepessie het volgende:
Strand is echt flink kl*te... Amper strand aanwezig gewoon zeg maar...

Voor ons appartement konden we hoogstens op wat rotsen liggen of opgepropt op een mini stukje zandstrand liggen. Wij liepen dan ook maar elke dag naar starbeach; iets van 20 minuten lopen van centrum van Chersonissos.

Absoluut geen mooie lange zandstranden, dat schijn je dan wel weer in Malie te hebben.

Jaa daar was ik al bang voor Ik vind een beetje lekker strand toch wel belangrijk.

Maar Starbeach was dus wel oke?

pi_7860063
quote:
Op zondag 12 januari 2003 19:27 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Jaa daar was ik al bang voor Ik vind een beetje lekker strand toch wel belangrijk.

Maar Starbeach was dus wel oke?

Nou ja... ligt eraan wat je wil. Ik vond het absoluut niet ideaal. En als ik het zo inschat zou jij dat ook niet vinden.

Ook dat is geen lang zandstrand waar je voor je rust even gaat relaxen... Het is vooraal een plek waar veel jongeren zitten. Een klein opgespoten stukje strand waar je opgepropt op een bed kan liggen, met daarachter grasvelden met ligbedden en 2 zwembaden. Verder zijn daar aantal bars (ook in het water) en eetgelegenheden en heb je mogelijkheid tot bungyjumpen en dergelijke. Ook kan je erop rekenen dat de muziek er redelijk hard aanstaat. Dus voor je rust moet je er niet zijn, maar het kįn er ook gezellig zijn!

pi_7860199
quote:
Op zondag 29 december 2002 22:47 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Ik ben vorig jaar ook naar Rhodos geweest en het uitgaansleven daar viel me een beetje tegen. 1 straat met een aantal barren en slechts 1 discotheek. Dit jaar wil ik misschien wel naar Kreta, Hersonissos maar ik ben een beetje bang dat het uitgaansleven daar nogal een hoog Lorett de Mar gehalte heeft. Teveel Nederlanders, teveel Sjonnies en Anita's dus. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
Ik zal je ook nog even proberen je wat info te geven over het uitgaansleven.

Het heeft geen Lorett de Mar gehalte vind ik; al was ik er beetje in het voorseizoen. En ik weet niet hoe het er in Lorett de Mar aan toegaat, want zulke plaatsen ben ik om dat negatieve idee dan ook nog nooit geweest.

Qua gelegenheden is het moeilijk, je moet er van houden. Noemenswaardige grote discotheken heb ik er zelf niet één gezien.
Wel veel gemiddeld grote tentjes en barretjes. En wat dingen die aan een discotheek doen denken. Voordeel is wel dat er een hoop op korte afstand zitten dus je kunt je best een avond/nacht bezigheden met het aflopen van een aantal bars.

Moet zeggen dat ik me toch wel goed vermaakt heb in Kreta, het is alleen heel anders dan bv. rimini waar echte mooie grote discotheken zitten, maar je wel gebonden bent je daar hele avond te vermaken.

Anything else?

pi_7860543
quote:
Op zondag 12 januari 2003 19:57 schreef Essiepessie het volgende:

[..]

Ik zal je ook nog even proberen je wat info te geven over het uitgaansleven.

Het heeft geen Lorett de Mar gehalte vind ik; al was ik er beetje in het voorseizoen. En ik weet niet hoe het er in Lorett de Mar aan toegaat, want zulke plaatsen ben ik om dat negatieve idee dan ook nog nooit geweest.

Qua gelegenheden is het moeilijk, je moet er van houden. Noemenswaardige grote discotheken heb ik er zelf niet één gezien.
Wel veel gemiddeld grote tentjes en barretjes. En wat dingen die aan een discotheek doen denken. Voordeel is wel dat er een hoop op korte afstand zitten dus je kunt je best een avond/nacht bezigheden met het aflopen van een aantal bars.

Moet zeggen dat ik me toch wel goed vermaakt heb in Kreta, het is alleen heel anders dan bv. rimini waar echte mooie grote discotheken zitten, maar je wel gebonden bent je daar hele avond te vermaken.

Anything else?

Dankjewel!

Ik begin wel steeds meer te twijfelen hoor. Het uitgaansleven lijkt me er wel oke, maar het strand dus totaal niet.

Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).

Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken...

zondag 12 januari 2003 @ 20:54:00 #44
42409 da-nanny
Not my gumdrop buttons!
pi_7861343
Ik ben twee jaar geleden naar Kreta geweest (Chersonissos).
Je kunt er redelijk goed op stap en overdag is er ook meer te doen dan op het strand liggen.
De kloof is in ieder geval een aanrader, maar ook het Lepra-eiland (Spina longa) vond ik errug cool (is toch bij Kreta he?).
Verder hebben we nog een dag een busje gehuurd waarmee we het eiland rondgeraced hebben. Heb in ieder geval veel gedaan en gezien en heb me uitstekend vermaakt.
I'm not as dumb as you look
pi_7874902
quote:
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:

Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).

Ik ga, als alles volgens plan verloopt, dit jaar dus zowel naar Rimini als naar Kreta... Ontkwam er niet aan met twee verschillende groepen vrienden... Als GoGo tours nu een beetje meewerkt gaan we 9 juli 11 dagen naar Cherssonisos.. Dat zijn zegmaar meer mijn zuip-vrienden, maar als ik er toch ben wil ik ook wel wat cultuur denk ik zo

En de toffe grote discotheken bewaar ik wel voor Rimini, ik ga gewoon voor 11 dagen gezelligheid

pi_7900435
Nu hoor ik weer dat er vrijwel alleen 18 jarigen rondlopen.
Is dat waar?
  woensdag 15 januari 2003 @ 00:59:31 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_7903524
quote:
Is er een beetje ruimte?
Voor de betere stranden op Kreta moet je naar Malia

Malia > Chersonissos

pi_7907392
Ik vond Chersonnisos echt tien keer niks. Ordinair uitgaansleven (and not in a good way), te veel nederlanders en engelsen, geen strand, geen sfeer.

Bij Malia en Stalis zijn idd wel leuke stranden. Wij zijn ook met een groepje griekse mensen wezen stappen naar kroegen waren alleen maar locals kwamen, dat was dan wel weer leuk.

Star beach vond ik OK voor een dagje, maar bij gebrek aan een stand gingen we er vaker heen en dat vond ik eigenlijk niet zo. Op een gegeven moment stond er zelfs Andre Hazes op .

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_7907497
quote:
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:

[..]

Dankjewel!

Ik begin wel steeds meer te twijfelen hoor. Het uitgaansleven lijkt me er wel oke, maar het strand dus totaal niet.

Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken...

Er zijn genoeg super stranden hoor, maak je daar maar geen zorgen over
  woensdag 15 januari 2003 @ 16:21:46 #50
43730 Daaniejelluh
Zo voelt 't dus...
pi_7912540
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef swopfile het volgende:

[..]

3 kwartier met de bus...
Ik heb ook wel zin om weer naar Kreta te gaan, hihi...
Is echt onwijs leuk daar, maar als je echt een btje iets wilt beleven moet je wel in Chersonissos zijn en niet in kleine dorpjes als Stalis of Malia.
pi_7913736
* Partygurl is op zoek naar hulp!!!!!!!!!!

Chersonissos...in de bouwvak, 2 weken in een app.
Kosten etc...op i-net lukt het me allemaal niet zo snel dus ik wil weten wie er ooit is geweest in die tijd en wat jullie kwijt waren!!!!

Thanx alvast

.
pi_7923757
ik was er zomer van 2001... chersonissos, golden beach geloof ik? iig heel schoon en net hotel gelijk aan strand en precies in t midden van uitgaanscentrum, ideaal eigenlijk... alleen de manager van hotel probeerde herhaaldelijk mijn toenmalige vriendin te versieren, (en nog een paar meiden daar) to the point dat het bijna niet meer grappig was

Maargoed het was niet zo duur want ik ging net voor de laatste tentamens in juni was dat, was maar 1100 gulden kwijt aan reisje en nog 1500 gulden uitgegeven. Totaal netjes onder 2500 gulden gebleven.

Samariakloof is best leuk, die zwembadparadijsjes ook maar wel heel standaard... Wel cool is dat je heel goedkoop zo een scooter kan huren die dik 100km/h gaat en dan gewoon zonder helm crossen op de autowegen en of de bergen in!! (autos zijn trouwens heel duur om te huren) Kijk wel uit met de zon want wij verdwaalden met de scooter in de bergen en konden dus nergens schuilen in de middag.. toen we weer de weg gevonden hadden was het al 14:00 en we waren zwaar verbrand maarja. Als je nog een beetje historische shit wil kan je met een boot naar zo een vroegere lepra colonie, best grappig verhaaltje zit er aan vast en uiteraard zou ik ook gaan naar die minosianse opgravingen van oudste europese beschaving nog voor de grieken.. huur daar wel een gids, zonder gids sta je maar beetje naar ruines te kijken en is het niet boeiend.

Je kan gewoon uitgaan, maar tis niet anders dan een costa stadje, overal poppers en beswel dure shit.. super turistisch en prijzen zijn soms belachelijk...1e drankje gratis!! maar tweede kost 10 gulden (voor en biertje ofzo) betaal je soms meer voor een appel in 1 supermarktje dan voor een kilo appels in andere aan de overkant. Tis eigenlijk zo een vreselijk toeristisch dorpje....Wist je dat het in de winter letterlijk dichtgetimmerd wordt... en er wonen dan alleen paar bewakers. Mensen die van vaste land komen in de zomer moeten daar in paar maanden hun hele jaarinkomen verdienen dus je wordt overal zwaar genaaid.. zoveel mogelijk uitgemolken, bijna zo erg dat het triest is. Ik weet nie hoe de prijzen nu met euro zijn maar het is in ieder geval doorzichtiger nu hoe hard je precies genaaid wordt.

Stranden zijn beswel bagger.. super klein en stenen.. op een paar betaalstranden na.

Een appartement zou ik nemen, iedereen die we daar tegenkwamen die in een appartement was was weinig positief, vies, ongedierte en vaak zijn die huisjes helemaal aan einde van een lange weg buiten t dorp of kilometertje berginwaarts (super steil!). Prijs tussen appartement en hotel was heel klein en ik denk dat hotels door ligging, service, eigen strandjes etc zeker de moeite waard zijn.

wat wil men verder weten? ik heb alle antwoorden (70ct per minuut )

[Dit bericht is gewijzigd door spooky1234 op 16-01-2003 02:13]

I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  donderdag 16 januari 2003 @ 10:21:27 #53
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_7925678
Chersonissos is absoluut top! Heb er twee prima vakanties gehad!
Back in town
pi_7947894
Spooky1234 :

Alle antwoorden

Hoe druk kan ik verwachten dat het zal worden rond 25 Augustus daar ?

vrijdag 17 januari 2003 @ 22:01:59 #55
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_7960707
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 11:41 schreef S.L.Y het volgende:
Spooky1234 :

Alle antwoorden

Hoe druk kan ik verwachten dat het zal worden rond 25 Augustus daar ?

Ja, alle antwoorden op vragen die niet gaan over toekomst voorspellen. Smartass...
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_7960840
NOg een keer mijn vraag:
Gemiddelde prijs avondje stappen in een ned kroeg?
Gemiddelde prijs 15daagse vliegreis cherchonissos in een app?
.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 02:24:52 #57
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_7966000
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:07 schreef Partygurl het volgende:
NOg een keer mijn vraag:
ah partygirl toch... typ ik zo een lap tekst en je haalt daar nog niet uit dat je eigenlijk beter elders een "nederlandse kroeg" type vakantie kan houden (willekeurig costa stadje)

Hoeveel het nu precies kost kan ik je niet vertellen omdat de prijzen wel veranderd zullen zijn met de euro maar ik kan je vertellen dat het al in voorzeizoen opvallend duur was en in lloret-achtig plaaste j\heb je zeker meer waard voor je geld (als je toch alleen in NL kroegen wil gaan zuipen) Ik was toen 1500 gulden zakgeld kwijt in 9 dagen en ik heb echt nie elke avond de tering in lopen zuipen, gewoon etentje, bananasplitje, coktailtje, biertje...

zaterdag 18 januari 2003 @ 14:23:31 #58
14505 OProg
A Life in Music
pi_7970503
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 02:03 schreef spooky1234 het volgende:
Maargoed het was niet zo duur want ik ging net voor de laatste tentamens in juni was dat, was maar 1100 gulden kwijt aan reisje en nog 1500 gulden uitgegeven. Totaal netjes onder 2500 gulden gebleven.
1100 + 1500 uitgeven en onder de 2500 blijven
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_7974456
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 02:24 schreef spooky1234 het volgende:

[..]

ah partygirl toch... typ ik zo een lap tekst en je haalt daar nog niet uit dat je eigenlijk beter elders een "nederlandse kroeg" type vakantie kan houden (willekeurig costa stadje)

Hoeveel het nu precies kost kan ik je niet vertellen omdat de prijzen wel veranderd zullen zijn met de euro maar ik kan je vertellen dat het al in voorzeizoen opvallend duur was en in lloret-achtig plaaste j\heb je zeker meer waard voor je geld (als je toch alleen in NL kroegen wil gaan zuipen) Ik was toen 1500 gulden zakgeld kwijt in 9 dagen en ik heb echt nie elke avond de tering in lopen zuipen, gewoon etentje, bananasplitje, coktailtje, biertje...

Tsjah...lloret en salou ben ikal geweest en nu dus naar kreta
.
pi_7983424
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 22:07 schreef Partygurl het volgende:
NOg een keer mijn vraag:
Voor die laatste vraag: heb hier boeken zat liggen dus kan wel ff kijken voor je Wanneer is bouwvak, midden/eind juli ?
Life is life
pi_7985843
quote:
Op zondag 19 januari 2003 10:19 schreef JT_RSD het volgende:

[..]

Voor die laatste vraag: heb hier boeken zat liggen dus kan wel ff kijken voor je Wanneer is bouwvak, midden/eind juli ?

28juli tm 15aug
.
  zondag 19 januari 2003 @ 23:15:07 #62
40353 stunned
souw ut joh?
pi_7997117
Hoi ik ben 4 keer op Kreta geweest,

6 jaar terug 4 jaar terug 3 en 2 jaar terug. Wat mij persoonlijk opviel tussen de eerste en laatste keer was het feit dat het de laatste keer echt stikte van de Nederlanders (in hoogseizoen) De criminaliteit en aanpak van de politie zijn drastisch omhoog gegaan,....snachts vaak vechten mee gemaakt en veel politie (politie is daar gewoon comando's ofzo)

Veel bezienswaardigheden vond ik er niet ,..ja die kloof,......het Bounty eiland,....het lepra (ofzo)-eiland....

Ik zit overigens altijd in Chersonissos.

Uitgaan is wel ok ,....heel veel café en maar enkele discotheken waarvan 1 grote , de Aria.

veel nederlandse kroegjes heb je er en nederlandse snackbarretjes.
Leuke barren zijn de Veronica Bar.......
Leuke Disco's zijn de It, en je heb er een house discotheek in een kelder maar de naam is me ontschoten.

Verder heb je er STARBEACH, dit is HET strand van Chersonissos waar je allemaal watersporten kan doen bier drinken harde muziek dansen zwemmen enz. Vaak komen er bekende dj's overdag optreden.

Uitkijken met het huren van een scooter, ik heb er veel ongelukken gezien. Zorg ook dat je ver weg blijft met de politie daar want dan heb je echt een probleem.

Verder vind ik het er persoonlijk niet echt duur ook niet de barretje,...tja het is duur maar niet zoals Salou ofzo

Eten moet je eigenlijk NIET in het Centrum doen, je moet eigenlijk de hoofdstraat oversteken en een stukje heuvel op gaan,...dan kom je in de oude buurt waar leuke eet tentjes zitten met gewoon nog echt grieks en goed voedsel en veel goedkoper.

Ontbijt wordt vaak aangeboden tot 2 uur smiddags vaak heel goedkoop bijv, 3.5 euro dan krijg je een gebakken ei op brood met friet erbij een koffie en een orange juice, hiervoor moet je gewoon op die borden letten!

Verder zijn de loopafstanden redelijk te doen , maar inderdaad Heraklion is ver van Chersonissos zo'n 35 min. met de bus

Zorg in ieder geval dat je niet een hotel heb aan de hoofdstraat, dit is echt een ramp,.....een aanrader is hotel "Tina Maria" te boeken bij Marysol !!

(zeer netjes, aardige mensen, spreken Nederlands)

genoeg ifo, have fun!!

rooromco@kabelfoon.nl

Good bye my friend,..see you in hell
pi_8146340
Ik ga van 5 tot 16 juli naar Chersonissos. Heb er errug veel zin. Is het trouwens waar dat je voor Starbeach moet betalen? En zijn er nog meer Fok!kers die die data gaan?
Back in business.
pi_8149939
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 00:41 schreef Shirley het volgende:
Ik ga van 5 tot 16 juli naar Chersonissos. Heb er errug veel zin. Is het trouwens waar dat je voor Starbeach moet betalen? En zijn er nog meer Fok!kers die die data gaan?
9 t/m 19 juli ben ik er
pi_8159375
appartement neptune:

iemand hier weleens verbleven?
ik heb even op internet nagekeken en er zijn niet echt veel positieve reacties... sterker nog ze zijn allemaal negatief...

ook word er gezegd dat het iets van 2,5 km van centrum is terwijl tijdens het boeken tegens ons is gezegd dat dichtbij het centrum is...

hoor graag van jullie

pi_8182646
ik ga 3 tot 18 juli
pi_8191541
geografisch gezien is 2,5 km wel dichtbij... lopend in de brandende zon wel iets anders!

maar ik tel al 3 fok!kers in dezelfde periode

pi_8204148
Net geboekt naar Chersonissos, app. Plaza. 14-30 Aug... Lekker dan
  vrijdag 31 januari 2003 @ 21:13:08 #69
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_8211774
Ben in augustua 2001 naar Kreta gegaan. We zaten in Malia, tussen Chersonisos en Stalis in. Leuke barretjes en restaurants daar en een zandstrand!! Gewoon bij die Griek stoel huren voor de dag. Zijn daar allerlei watersportactiviteiten. De lange Samariakloofexcursie is VET (Wel vroeg opstaan!! 5:00) Lekker autootje huren en scheuren maar over Kreta. Je hebt in het oosten een palmenstrand (Vai Beach...) Leuk om langs de kust naar toe te rijden. Ook is er leuk heuvelachtig binnenland. 's Avonds is er genoeg te doen en je kan ook met de taxi (laat je niet afzetten he 5 euro is echt genoeg) naar Chersonisos, ordinair en herrie!!
Feyenoord!!! * Barēa
pi_8217705
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 19:38 schreef Trauma_Chirurg het volgende:
appartement neptune:

iemand hier weleens verbleven?
ik heb even op internet nagekeken en er zijn niet echt veel positieve reacties... sterker nog ze zijn allemaal negatief...

ook word er gezegd dat het iets van 2,5 km van centrum is terwijl tijdens het boeken tegens ons is gezegd dat dichtbij het centrum is...

hoor graag van jullie

ik ga mijzelf eens quoten..

niemand die hier ooit geweest is?

en is er trouwens een site waar je een plattegrond van chersonissos hebt met daarop ook de appartementen.. het enige wat ik zeg maar wil weten is of het appartement neptune vlak bij centrum is.. ik hoor hier namelijk verschillende reacties over en bij het reisbureau wisten ze het ook niet zeker...

pi_8221377
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 09:54 schreef Trauma_Chirurg het volgende:

[..]

ik ga mijzelf eens quoten..

niemand die hier ooit geweest is?

en is er trouwens een site waar je een plattegrond van chersonissos hebt met daarop ook de appartementen.. het enige wat ik zeg maar wil weten is of het appartement neptune vlak bij centrum is.. ik hoor hier namelijk verschillende reacties over en bij het reisbureau wisten ze het ook niet zeker...

Staat het appartement niet in de Toeristiek?
pi_8221859
geen idee, op website is niets te vinden in ieder geval.

ik ga vanavond nog even langs reisbureau, een vriend van me heeft een paar dingen nagekeken. het reisbureau is dus lid van het anvr maar het schijnt dat ze zich niet aan bepaalde regels, die verplicht zijn voor hun, gehouden hebben..

pi_8221932
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 17:01 schreef Trauma_Chirurg het volgende:
geen idee, op website is niets te vinden in ieder geval.
Website van de toeristiek? Daar kan je ook niet op, je moet even vragen bij het reisbureau of ze het voor je uitprinten. Daar staat de officiele afstand naar het centrum in.
pi_8222030
hmm wist ik helemaal niet, thanks!
  zaterdag 1 februari 2003 @ 19:21:35 #75
521 ruby
Hell yeah!
pi_8224040
Ik ben in 2000 op Kreta geweest en ik moet zeggen dat ik het een schitterend eiland vind waar veel te doen is. Wij zelf zaten in Koutouloufari, een kilometer boven Chersonissos. Vrij rustig maar wel heel gezellig en als je zin had in drukte, ging je gewoon even naar Chersonissos.
We hebben veel gescooterd en dus erg veel gezien maar nog lang niet alles aangezien Kreta behoorlijk groot is.
Wat mij betreft, gaan we weer eens naar Kreta.

-edit- Het strand van Chersonissos, daar was ik niet zo van onder de indruk. Vrij klein. Maar geen nood, je pakt de bus of scooter naar Malia en je bevindt je op een groot strand.

In 2002 ben ik op Lesbos (bij Molivos) geweest en ook dat is erg leuk. Is wat rustiger dan Kreta en heeft absoluut geen Sjonnie & Anita gehalte. Ook daar heb ik een top vakantie gehad.
Ook daar zou ik wel weer m'n vakantie willen spenderen.

Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_8234721
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 00:41 schreef Shirley het volgende:
kga op 16 juli tot 30 juli
pi_8236324
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:49 schreef Slasher het volgende:

[..]

kga op 16 juli tot 30 juli

16 juli fok!meeting
pi_8240942
quote:
Op zondag 2 februari 2003 14:35 schreef Jape het volgende:

[..]

16 juli fok!meeting

dat zou volgens mij echt uniek wezen
pi_8313078
Ik ga van 4 tot en met 18 augustus.
Ik heb een vraagje ... kan je daar met je rijbewijs een scooter huren of moet je echt een scootercertificaat hebben?
Ik wil namelijk een scooter huren.
Is het te doen als je daar een scooter huurt?

Bedankt

-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_8315221
Op http://kreta.pagina.nl staat een link naar scooterverhuur
pi_8315823
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 16:41 schreef S.L.Y het volgende:
Op http://kreta.pagina.nl staat een link naar scooterverhuur
dank je wel
-Landskampioen 2005-2008
pi_8317193
op Rhodos had ik genoeg aan een rijbewijs, al kan het officieel niet
pi_8321489
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 18:24 schreef Slasher het volgende:
op Rhodos had ik genoeg aan een rijbewijs, al kan het officieel niet
Hmm dan probeer ik het ook met mn rijbewijs
-Landskampioen 2005-2008
pi_8347801
Star beach is gratis, zolang je geen bedje huurt,
of HEEL lang aan de bar gaat hangen.
Zit nu ook Nederlandse autoverhuurder in Hersonissos.
www.autoverhuur-kreta.com wel makkelijk.

DOEIII...

pi_8382563
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af hoe dat zit met eten daaro. Ik ben nogal anti-buitenlands eten . ( nix lulligs, ik vind het gewoon 9 van de 10 keer niet lekker )

Heeft iemand extreem goeie of slechte ervaringen met het eten daar ?

pi_8385662
quote:
Op maandag 10 februari 2003 10:13 schreef S.L.Y het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af hoe dat zit met eten daaro. Ik ben nogal anti-buitenlands eten . ( nix lulligs, ik vind het gewoon 9 van de 10 keer niet lekker )

Na 2 weken komt dat gyros je strot wel uit, gelukkig kan je ook veel andere "normale" dingen eten...

Ik ga dit jaar gyros maar weer eens proberen, ik zeg niet dat het niet lekker is, maar verandering van spijs doet gelukkig eten..sommige die ik kende aten het 2 weken lang.. nou mij niet gezien

pi_8387787
Ik verbaas me altijd zo over mensen die geen buitenlands eten lusten. Wat eet je dan in Nederland, alleen maar stamppot of zo?

'Buitenlands eten' is er in veel smaken, kies dan iets wat je wel lekker vindt. Als je je van te voren al niet open stelt en de hele vakantie alleen maar pizza en hamburgers gaat eten of zo mis je echt heel veel lekkers.

Ik vind Grieks eten soms heel lekker en soms echt niet. Tzatziki, gyros, stifado, de salades, al die doorsnee dingen vind ik best wel lekker. Wel een waarschuwing: vermijd de echte toeristententen een beetje. Meestal is het eten daar veel minder lekker dan in restaurantjes waar ook Grieken graag eten.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2003 @ 23:26:16 #88
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_8469318
Ga van 18 juni voor 2 weken voor de tweede keer naar Kreta. Eerst geweest in Chersonissos en Kokini Hani (1 straat maar heel gemütlich) maar nu naar Stalis. Hoop dat het er leuk een beetje gezellig is...
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_8556822
is het al 16 juli? hé shit nee...nog paar maandjes wachten en dan....
  maandag 24 februari 2003 @ 10:17:38 #90
45786 Mirties
Mischief, Mayhem, Soap
pi_8679960
quote:
Op maandag 10 februari 2003 10:13 schreef S.L.Y het volgende:

Hele goeie ervaringen met het eten in Griekenland. Probeer juist te voorkomen dat je 2 weken lang gyros of souvlaki zit te eten, maar probeer juist de griekse keuken een beetje te ontdekken. Huur een scooter en trek het binnenland eens in en eet in kleine, niet toeristische dorpjes bij de plaatselijke taverna. Bestel iets waar je nog nooit van gehoord hebt... Je kan natuurlijk weleens een slechte keuze maken, maar laat je daar niet door afschrikken. Het eten is er toch niet al te duur. Voor 10 euro heb je goed gegeten en gedronken, zeker in de niet commerciele badplaatsen in het noorden.
You're the all-dancing, all-singing crap of the world!
pi_8681950
quote:
Op maandag 24 februari 2003 10:17 schreef Mirties het volgende:

[..]

Hele goeie ervaringen met het eten in Griekenland. Probeer juist te voorkomen dat je 2 weken lang gyros of souvlaki zit te eten, maar probeer juist de griekse keuken een beetje te ontdekken. Huur een scooter en trek het binnenland eens in en eet in kleine, niet toeristische dorpjes bij de plaatselijke taverna. Bestel iets waar je nog nooit van gehoord hebt... Je kan natuurlijk weleens een slechte keuze maken, maar laat je daar niet door afschrikken. Het eten is er toch niet al te duur. Voor 10 euro heb je goed gegeten en gedronken, zeker in de niet commerciele badplaatsen in het noorden.

Hmm, zit wat in
Ik sta er op zich wel open voor hoor en ik ga ook wel een hoop 'proberen' ik vroeg me alleen af of er dingen zijn waar je voor op moet passen. ( Keertje Schinken besteld in Duitsland en kreeg toen een hele knie van een koe terwijl ik zou zweren dat het ham moest zijn ) Zo bedoel ik het meer eigenlijk
pi_8750689
Wat heeft iedereen toch met Chersonissos en omstreken? Ik ben 4 keer op Kreta geweest, het is met afstand mijn favo-zonbestemming binnen Europa, maar dat is denk ik toch wel de laatste plaats op het eiland waar ik heen zou willen gaan...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 12:06:39 #93
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_8769623
ik heb gister ook ff geboekt naar chersonissos, we gaan 8 dagen vanaf 30 juni.

Het goedkoopste appartement, met de achtergeliggende gedacht "we slapen er toch alleen maar". Nu ik dit topic lees krijg ik er al zin in.

zondag 2 maart 2003 @ 13:32:17 #94
38039 Katana
Snoekduiker
pi_8811264
Nog even over de scooterverhuur:
Ik zit nog steeds in dubio of ik nu een scootercertficaat hier in NL moet halen terwijl ik gewoon een NL rijbewijs heb. Kan iemand uit ervaring hier iets over vertellen?!
-Landskampioen 2005-2008
pi_8835834
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:32 schreef Katana het volgende:
Nog even over de scooterverhuur:
Ik zit nog steeds in dubio of ik nu een scootercertficaat hier in NL moet halen terwijl ik gewoon een NL rijbewijs heb. Kan iemand uit ervaring hier iets over vertellen?!
Ik heb van vrienden die er vorig jaar geweest zijn gehoord,dat ze hememaal niks hoefden te laten zien. Maar met een rijbewijs krijg je ook een scooter mee hoor. Je hoeft dus niet speciaal je bromcertificaat te halen.
Back in business.
pi_8839994
quote:
Op maandag 3 maart 2003 15:38 schreef Shirley het volgende:

[..]

Ik heb van vrienden die er vorig jaar geweest zijn gehoord,dat ze hememaal niks hoefden te laten zien. Maar met een rijbewijs krijg je ook een scooter mee hoor. Je hoeft dus niet speciaal je bromcertificaat te halen.

En dat is geen probleem totdat je een ongeluk krijgt! Niet dat dat gebeurt, maar het kan gebeuren. Als je een ongeluk krijgt en je hebt dus achteraf niet de juiste papieren, dan ben je zwaar de lul en mag je alles lekker uit eigen zak betalen.

Kortom: check even bij het reisbureau of bij de reisorganisatie hoe het precies zit!

pi_8841284
Men is in de loop der tijd een stuk strenger geworden met scooters en brommers. In 1991 kon ik zonder enige moeite een 80cc huren, rijbewijs was niet nodig en een helm ook niet. In 2000 kostte het al grote moeite om een 50cc mee te krijgen, mijn rijbewijs is niet geldig voor motoren. Uiteindelijk lukte het wel, helm was inmiddels wel verplicht. Maar het is een beetje afhankelijk van de verhuurder.

Ik heb overigens gehoord dat afgelopen seizoen noga veel toeristen tegen behoorlijk prijzige boetes aangelopen zijn, bijvoorbeeld vanwege het niet dragen van helmen, of het niet vastgegordeld zijn in (huur)autos. Griekenland heeft geld nodig voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2004 en de regering heeft er speciale politieteams op uitgestuurd om het geld te halen bij toeristen die relatief kleine verkeersovertredingen maken. Boetes kunnen oplopen tot een paar honderd euro, contant (of per pin) betalen.

Verder dien je bij het scooterrijden altijd goed op de kwaliteit van het wegdek te letten. De afgelopen maand is er extreem veel regen gevallen op Kreta, wat heeft geleid tot veel schade aan wegen. Het is maar de vraag of dat in de zomer is opgelost. Een beetje grind en een loslopende hond kan overigens al een behoorlijke valpartij tot gevolg hebben.

Kortom, informeer jezelf over wat mag en niet mag, en pas op!

pi_8842615
quote:
Op maandag 3 maart 2003 20:19 schreef Kozzmic het volgende:
Men is in de loop der tijd een stuk strenger geworden met scooters en brommers. In 1991 kon ik zonder enige moeite een 80cc huren, rijbewijs was niet nodig en een helm ook niet. In 2000 kostte het al grote moeite om een 50cc mee te krijgen, mijn rijbewijs is niet geldig voor motoren. Uiteindelijk lukte het wel, helm was inmiddels wel verplicht. Maar het is een beetje afhankelijk van de verhuurder.

Ik heb overigens gehoord dat afgelopen seizoen noga veel toeristen tegen behoorlijk prijzige boetes aangelopen zijn, bijvoorbeeld vanwege het niet dragen van helmen, of het niet vastgegordeld zijn in (huur)autos. Griekenland heeft geld nodig voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2004 en de regering heeft er speciale politieteams op uitgestuurd om het geld te halen bij toeristen die relatief kleine verkeersovertredingen maken. Boetes kunnen oplopen tot een paar honderd euro, contant (of per pin) betalen.

Verder dien je bij het scooterrijden altijd goed op de kwaliteit van het wegdek te letten. De afgelopen maand is er extreem veel regen gevallen op Kreta, wat heeft geleid tot veel schade aan wegen. Het is maar de vraag of dat in de zomer is opgelost. Een beetje grind en een loslopende hond kan overigens al een behoorlijke valpartij tot gevolg hebben.

Kortom, informeer jezelf over wat mag en niet mag, en pas op!

Hmmz, kzal het in gedachten houden op Kreta in de zomer, vorig jaar op rhodos ook scooter/auto gereden en vooral met helm op is het best wel warm daaro.... heb de 2e helft van de scooter-tocht zonder helm gereden, toen ik de scooter onder controle had,...helemaal geen politie gezien maar ging ook echt het "binnenland" in....
pi_9597819
Ik ga eind mei, begin juni.. naar chersonissos En heb geen zin in een salou/loret vakantie met tig sjonies en anita's om je heen..

Maar was een erg relaxte aanbieding, dus toch maar gedaan omdat we dachten dat we in die periode aardig voor de drukte zouden zitten...... Enneh valt toch wel mee als je gewoon je eigen dingetjes doet? (we zijn van plan naar lepra eiland te gaan, jeep safarie en samariakloof) verder af en toe strand en een barretje..)

pi_9597960
Hierbij een site met veel informatie over West-Kreta: http://www.west-crete.com/

De foto-sectie is een aanrader. Hier 2 voorbeeldjes van Kreta in de winter:

maandag 7 april 2003 @ 21:19:07 #101
52471 Hansjoh
My hero..
pi_9644312
Wij gaan van 2 t/m 15 juli naar Chersonnisos!!!
Heb er zin in. Jullie hebben het wel over scooters, maar hoe zit het met auto-verhuur, is dat een beetje te doen daar voor weinig geld, of zit er weer zo'n minimum-leeftijds gebeuren er aan vast?
pi_9654810
Op Rhodos was het zo dat je minimaal 21 moest wezen en 2 jaar je rijbewijs hebben anders was het echt een probleem, ik weet niet hoe dat op kreta is, dat is ff afwachten, ik ga er ook heen in juli
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:39:35 #103
52471 Hansjoh
My hero..
pi_9660959
Mmm..21 jaar, ja dat redt ik niet. weet iemand trouwens want een tripje naar Vai kost(noord-oost-kreta) vanaf Chersonnisos? Wil daar graag heen, blijkt het enige palmstrand van Europa te zijn.
  woensdag 9 april 2003 @ 16:56:16 #104
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_9681095
quote:
Op maandag 7 april 2003 21:19 schreef Hansjoh het volgende:
Wij gaan van 2 t/m 15 juli naar Chersonnisos!!!
wij gaan vanaf 30 juni, nog meer fokkers dan? fokmeeting in chersonnisos, altijd leuk
pi_9726021
kga vanaf de 16e ...
pi_9726715
D'r zit een nederlandse autoverhuurder in Hersonissos, ik geloof dat deze de europese regel hanteert, 1 jaar rijbewijs.
Kijk maar ff, www.autoverhuur-kreta.com
Enne naar vai ken je met een excursie, ongeveer 25 euro met de bus.
In preveli zit ook een palmenstrand....vond ik meer tropisch, met een rivier erbij.
Zoek maar even op internet naar een foto.
Oh ja en Starbeach heeft een nieuwe website zag ik.
Laterzzz
pi_9726807
quote:
Op woensdag 9 april 2003 16:56 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

wij gaan vanaf 30 juni, nog meer fokkers dan? fokmeeting in chersonnisos, altijd leuk

Helaas....ik ga pas eind augustus naar Chersonisos
pi_9765150
Is er eigenlijk iemand die niet naar Chersonissos gaat en wel naar Kreta? En zijn er ook users die gewoon op de bonnevooi gaan, dus zonder vooraf een accommodatie te regelen?
pi_9917270
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:10 schreef Kozzmic het volgende:
Is er eigenlijk iemand die niet naar Chersonissos gaat en wel naar Kreta? En zijn er ook users die gewoon op de bonnevooi gaan, dus zonder vooraf een accommodatie te regelen?
eerste week een rondreis over kreta mag dat ook
  donderdag 24 april 2003 @ 11:45:28 #110
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_9979834
Ik ben vorig jaar naar Chersonissos geweest en dat was echt super!!!
Waar je zeker moet zijn is Starbeach, we zijn hier bijna iedere dag geweest echt heerlijk om de hele dag te genieten van de zon en de muziek. Verder raad ik je aan om een keer scooters te huren. Wij hebben 3 dagen een aantal scooters gehuurd en zijn hiermee lekker rond gaan crossen. Vooral het strand van Malia is dan een leuke optie.
Op mijn website: http://www.mood43.tk zijn de vakantiefotos van vorig jaar te zien!!
I don't shine if you don't shine
pi_10096784
ik ga 22 aug. naar Malia, vorig jaar ook geweest echt super
in plaats van hotel vorig jaar hebben we dit jaar appartement geboekt, omdat de prijs van het eten best meevalt in de stad en er genoeg supermarkten zijn.. ik heb er in ieder geval weer super veel zin in
pi_10159707
Ik ga de 16e t/m de 30ejuli ben nog nooit daar geweest... lijkt me wel leuk. Vraag me eigenlijk af wat de gemiddelde leeftijd daar is? Zoals ik hier zie is het wel redelijk rond de 20.

oja ik ga naar chersonisossss

No One Ever Really Dies
pi_10164792
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 15:51 schreef Bobby_James het volgende:
Ik ga de 16e t/m de 30ejuli ben nog nooit daar geweest... lijkt me wel leuk. Vraag me eigenlijk af wat de gemiddelde leeftijd daar is? Zoals ik hier zie is het wel redelijk rond de 20.

oja ik ga naar chersonisossss

kga de 15e julie
fok meeting?
pi_10168650

Ik heb eindelijk ook geboekt! 28 juni tot 12 juli.

Ik heb er zin in.

pi_10195275
quote:
Op zondag 2 februari 2003 14:35 schreef Jape het volgende:

16 juli fok!meeting

nog steeds.. alleen TheGoldenGirl is te vroeg weg
pi_10201968
Ik ben gister net terug gekomen van Kreta! Was echt supermooi! Ik zat in een klein dorpje genaamt Agios Pelagia (ongeveer een half uurtje van Heraklion af). In een soortvan Appartement. Erg netjes en schoon! Prachtig uitzicht op de zee, klein strandje voor je neus en prachtige natuur om je heen. Je zit wel een 'beetje' in de middel of nowhere, maar er waren ook wel kroegen en zo daar. Het was er niet heel erg druk, maar 1 nederlands gezin ontmoet, wat ook nog eens erg cool was, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vond vooral de kleine tochtjes door het midden van Kreta richting zuid erg leuk! De 'grote' kloof was helaas nog niet open, maar de Imbros kloof wel en die is weliswaar korter, maar nog steeds erg mooi!

Maar volgens mij is het wel een aanrader om in de lente te gaan, veel bloemen en lekker temperatuurtje om ook nog even iets te ondernemen (ik ben niet zo'n hittemens). Ze hebben nog niet 'genoeg' van al die toeristen, etc. Wel een aanrader in ieder geval.

Plaatje van het appartementencomplex waar we zaten

pi_10218676
Volgens mij ben ik ook in die appartementen Agia Palagia geweest, kan ik echt aanraden, mooie huisjes.

voor de rest: Kreta, mooie natuur, geweldig eiland

woensdag 7 mei 2003 @ 16:31:24 #118
38039 Katana
Snoekduiker
pi_10275005
Zit dit topic weer eens door te lezen om een beetje vakantiegevoel op te wekken en het lukt aardig moet ik zeggen.
Mn vriendin en ik gaan van 4 tot en met 18 augustus.
Hoe zijn de stranden bij Hersonissos ?
-Landskampioen 2005-2008
pi_10437405
Ben net terug uit Chersonissos. Zat in een apartement vlak bij Starbeach. Starbeach is een soort open attractiepark is a la disco-zwemparadijs, alles is er gratis, het internationale eten betaalbaar maar de drank is prijzig. Je moet er niet heen gaan vanwege de zee. Voor betere strandjes gewoon een stukje oostwaards langs de kust blijven lopen richting Stalina en Mallia.
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 02:03 schreef spooky1234 het volgende:
Weet niet hoeveel weken je weg was en wat je 'normaal' vindt. Ik was in het voorseizoen 8 dagen luxe 3 kamer-apartement, vliegreis, belastingen enz 245 euro kwijt en aan eten,drinken, OV, entrees, zonnebrand, fotorolletje, kaarten, postzegels, souvenirtjes, supermarkt en dat soort gedoe gemiddeld 30 euro per dag uitgegeven waarvan 17 aan eten/drinken. Totaal dus aan reis&verblijf minder dan 500 euro in een ruime week, dat is 1100 oude pieken.

Ik heb 3 dagen cultuur gedaan: 1 dag Kretenzer jongerenstad Heraklion inclusief archeologisch museum en Knossos (als je eerst het museum doet kan je een voordelige combi-ticket kopen en is het kale steenhoop-Knossos door die museumschatten en hun uitleg gelijk een stuk interessanter). Een dagje culturele hoofdstad en artistiekere Kretenzer jongerenstad Rethymno en daar de oude Turkse en Venetiaanse stad, het fort en het museum voor moderne kunst. En een dagje zuid-oostkust Ierapetra, de Zuidelijkste stad van Europa, weer zo'n Turkse binnenstad en Venetiaans fort en leuke vissershaven. Het plaatselijke museum was dicht dus dat werd een middagje lekker hangen op een nog verlaten kiezelstrand.
Deze OV-bustochtjes waren niet duur en op zich heel leuke sightseeing vooral omdat je zo met Kretenzers reist.
Deze stedentripjes heb ik om en om afgewisseld met in het totaal 3 'natuur'dagen. Ik ben een dagje de dorpjes boven Cheronissos te voet gaan bezoeken, heb een dag door de bergen rond Stalina gedwaald waar alles vanwege de lente in bloei stond, en een dag liggen niksen op het strand. De 7e en 8e dag waren voor de heen- en terugreis. Eigenlijk veeel te kort dus.

De Samariakloof was nog onder water en zo ging dat al de 2e keer niet door. De vorige keer dat ik er was is meer dan 15 jaar geleden en was mijn uitvalsbasis Elounda, bij die voormalige leprozen-kolonie. Dat lepra-eiland vond ik toen erg deprimerend van 'uitstraling': niet 'leuk' om een deportatieplek te bezichtigen.

Wat mij vorige week erg schokte was de massa-tourisme-cultuur. Waren er destijds nog overal menukaarten in het Grieks en klonk uit elke zaak bouzouki-achtige klanken, nu schalde overal top 40 en waren de 'greek specialities' op veeltalige menukaarten verdrongen tot een klein subgroepje. Dronk ik in het verleden nog uitsluitend raki, ouzo en lokale wijn, nu moest ik mijn best doen om tussen de Baccardibreezers, Heineken en Coacacola nog iets van het eiland zelf te kunnen proeven.
Wie wil kan in Chersonissos met Nederlands terecht en hoeft zich afgezien van het klimaat niet ver van huis te voelen.
Mijn lage kosten kwamen doordat ik steevast heb gegeten waar de Grieken zitten eten en overdag onderweg aldoor mijn fles bronwater bij mij had zodat ik niet om de haverklap op een cafe-teras uitdroging hoefde te voorkomen.

Op het apartement heb ik niks aan te merken: het was perfect maar ik was dan ook de eerste bezoeker van het seizoen en trof het dus aan zoals de Kretenzers het graag aanbieden: schoon, heel en insectenvrij. Als je het zelf ook op orde houdt, savonds geen muggen lokt met licht en geen etensresten laat slingeren komt er geen ongedierte. De werkster elke keer wat geld toestoppen en het is perfecter dan perfect.

In dit voorseizoen waren er nog voornamelijk bejaarden en gezinnetjes met kleine kinderen, voornamelijk mensen die gebruik maakten van de last-minute-aanbiedingen die extreem laag waren dankzij de golfoorlog, sars en dip in de economie. Het vliegtuig was half leeg en het apartementencomplex ook. In Chersonissos-centrum, maaar ook de hele touristen-branche was de helft nog niet open... Zelfs Starbeach had de meeste baden nog niet vol water en er waren amper jongeren dus geen bezoekers om de zaak al voor draaiende te houden. De touristen-boel komt heel traag op gang om dan in juni-juli-augustus voor een jaar in te cashen.

Wat ik erg rot vond was dat bijna alle strand volgeplempt staat met, nu nog lege, strandstoelen waarvan de huurprijzen erg uiteen lopen, tussen de 2,50 en de 10 euro terwijl ik gewoon op mijn matje in het zand wilde liggen. Die stranden zijn niet van die stoelen-husselaars die echt op elk stukje vlakke rots zo'n ding neerzetten! Maar wie even doorloopt vind vanzelf een 'leeg' strandje. Als je vroeg gaat kan je zelfs een romantisch privee-rotsbaaitje kiezen. Mits je even doorloopt tot een stukje voorbij de strandtenten tussen 2 plaatsjes in.

Praktische voordelige tips:
- Loop die bovendorpjes aan de hand van dat landkaartje van dat domme toeristen-treintje dat je regelmatig onderweg zal passeren waardoor verdwalen echt onmogenlijk is. Ga in die dorpjes wat bergopwaards in achterafsteegjes dwalen. Consumeer op zo'n leuk 'echt grieks' pleintje en je buitenlandse vakantie gevoel is compleet.
- Ga met de Minoan-line, ofwel plaatselijke OV naar andere plekken die je binnen een dag heen en terug kan bereiken en bespaar je de kosten van een sullige georganiseerde tour.
- Koop je kaartje in de bus want er zijn 2 maatschappijen. Er is een Oost-eilandbusgroep en een van de Westkant die rijden wel op elkaars haltes maar de kaartjes zijn niet geldig bij elkaars busmaatschappij.
- Eet waar de lokalo's eten en eet en drink wat zij (zouden) nemen.
- Neem je scooterrijbewijs mee anders mag je er misschien wel een huren maar dan kan je alsnog duur uit zijn want de verzekering dekt dan de eventuele schade niet en er wordt erg hard op die bochtige wegen gereden dus pas goed op!
- Denk eraan als je een auto, motor of scooter huurt dat Griekenland, en Kreta ook, volgend jaar mee doet aan de Olympische spelen en via politiecontroles aan extra inkomsten komt hiervoor. Dus let ook goed op of je tegenliggers je waarschuwen voor zo'n politiefuik.
- Probeer als je meer dan 1 week weg blijft, de zuid-, oost-, of westkust te bereiken zoals Kozzmic al voorstelde en overnacht daar in een pensionnetje zoals je die altijd wel aan elk haventje vindt.
- Kies als (eventuele) reisgids Kreta Odysee van Leo Platvoet. Dat is bij mijn weten de beste en die heeft naast logische tips en duidelijke kaartjes veel goede achtergrondinfo. Een gedrukte gids is de investering waard en bespaart je een boel slap gewauwel van excursie-reisagenten of zelf aanmodderen in onwetendheid.

Zoals ik al zag aan de infrastructuur en de voorbereidingen in Chersonissos; je kan er ook gewoon lekker snachts uit je dak gaan van de zomer en je even helemaal in een subtropische kolonie van Nederland wanen. Ik ga er van uit dat alles dan geopend is.
Volgens het barpersoneel begint het nachtleven er niet voor 1 uur 'snachts en gaat door tot in de ochtend. Een stretcher en parasol huren is dan wel noodzakelijk om zowel slapen als strandleven nog te kunnen combineren.

Voor wie zich nog af vraagt waarom Chersonissos: daar gaan de goedkope charters en pakkage-tours vanuit Nederland heen dankzij de deals die de reisbureau's hebben gemaakt. Elke andere plaats op Kreta was 2 tot 3 x zo kostbaar om een weekje te verblijven. De keuze is budgettechnisch: Rhodos, Hurgada, Costa's of Cersonissos. Dan is dat laatste de meest culturele keuze wat mij betreft

pi_10438108
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 22:50 schreef Lurky het volgende:
De Samariakloof was nog onder water en zo ging dat al de 2e keer niet door. De vorige keer dat ik er was is meer dan 15 jaar geleden en was mijn uitvalsbasis Elounda, bij die voormalige leprozen-kolonie. Dat lepra-eiland vond ik toen erg deprimerend van 'uitstraling': niet 'leuk' om een deportatieplek te bezichtigen.
Ben je net weer terug? Ik hoorde namelijk dat de kloof op 9 mei open is gegaan: http://www.interkriti.gr/board/01/bboardmesg/18742.html
quote:
- Probeer als je meer dan 1 week weg blijft, de zuid-, oost-, of westkust te bereiken zoals Kozzmic al voorstelde en overnacht daar in een pensionnetje zoals je die altijd wel aan elk haventje vindt.
Ik ga in juni 2 weken. Heb een 'flight-only' voor 177 euro (incl. belastingen) naar Athene, en hoop de avond van aankomst de laatste boot naar Kreta te halen (2 uur de tijd, als het vliegtuig geen vertraging heeft moet dat lukken). Helaas moet ik via Iraklion, het liefst had ik de boot rechtstreeks naar Rethimno genomen, maar die red ik zeker niet.

Vanaf Iraklion de bus naar Rethimno, en daar overstappen op de bus naar Plakias aan de zuidkust. Het zal de 5e keer zijn dat ik er ben (na 1991, 1998, 2000 en 2001), wellicht wat veel om naar een zelfde plek te gaan, maar ik weet bij voorbaat dat ik er weer 2 weken een fantastische tijd zal hebben. Een veilige keus dus om even een beetje bij te komen. Ik verblijf in de plaatselijke youth hostel, hoewel je dat 'youth' wel tussen haakjes mag zetten, de gemiddelde leeftijd van de hostelgasten ligt iets boven de 30.

Het zal wel de eerste keer zijn dat ik er in juni ben, de vorige keren was altijd april, uiterlijk eerste week van mei. Waarschijnlijk dat ik ook maar eens die Samaria kloof ga doen, voorgaande keren dat ik er was was deze nog gesloten omdat het te vroeg in het seizoen was. Ik wil dan eigenlijk een dag eerder al naar Omalos (dorpje bij het begin van de kloof, op een hoogvlakte in de White Mountains) en daar overnachten, zodat ik de volgende dag nog voor de eerste busladingen toeristen de kloof in kan en de dag ervoor wat meer van de White Mountains kan zien.

Hier nog even een link naar een site met veel foto's van westelijk Kreta: http://www.photo.west-crete.com/

-edit- Nog even wat foto's toevoegen van mijn reisbestemming...

Plakias (vanuit het haventje gezien).

Plakias en de baai waaraan het ligt.

De hostel.

Kaartje van de omgeving.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-05-2003 23:44]

pi_10438286
* JT_RSD gaat deze zomer ook naar Kreta !!

We zitten van 25 juli tot 4 augustus in Platanes, op iets van 6 km van Rethymnon

Life is life
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:27:51 #122
45672 Nepalist
is ver weg
pi_10438423
quote:
Op zondag 29 december 2002 22:47 schreef TheGoldenGirl het volgende:
wel Loret de mar-achtig maar dan met een gemiddelde leeftijd ( in chersonisos) van ?20 i.p.v. 17. Er zijn veel , heel veel engelsen.
Maar ik heb me er goed vermaakt. Je moet voor de natuur en cultuur niet in het noorden van Kreta zijn.
Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:33:25 #123
45672 Nepalist
is ver weg
pi_10438559
Pas er voor op dat je niet opgelicht wordt bij het huren van scooters; is mij dus overkomen.

Neem je paspoort en autorijbewijs mee (voor 125cc scooter) anders moet je dus zogenaamd borg betalen (wat een vriend voor me deed). De scooters waren helemaal in orde en "hij zou de transactie weer ongedaan maken". Niet dus, 100 euro weg. Ooit zal ik er nog een keer komen en dan hoop ik voor hem dat ie al dood is die Griekse klootzak.

Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
pi_10438867
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:17 schreef Kozzmic het volgende:
Ben je net weer terug? Ik hoorde namelijk dat de kloof op 9 mei open is gegaan:
Net gemist! Ja ben nog aan het chillen. Dat is even schrikken hier: 23 graden verschil *bibber*. Was lekker klimaat trouwens 36 graden en een verkoelende zeebries! Maandag de 12e terug gekomen. Die 9e was ik in zee aan het bijkomen van mn gerace om veel te zien, de 10e was het dagje Rethymno en de 11e wat voor berggeit gespeeld in de omgeving: hele mooie planten gezien zoals enorme dieppaarse fluwelige (arons)kelken die naar poep stinken en zelfs een landschildpad zien lopen! De berghelligen stonden helemaal vol bloeiende keukenkruiden en ontelbare soorten bloemen.
Die kloof komt nog wel eens, 3x scheepsrecht, Ik wil ook eens naar die zuidkust waar jij was en landinwaards bij de watervallen. Zeg maar aan de 'hippiekant'. Het is daar heel paradijselijk zag ik op foto's en las ik in mijn reisgids zowel als hier op Fok van jou. Maar daar is tijd voor nodig zoals past bij de 'hippiestijl'.

Ik ga nu je linkjes bekijken en de vakantiestemming ophalen.

pi_10439086
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:48 schreef Lurky het volgende:

[..]

Die kloof komt nog wel eens, 3x scheepsrecht, Ik wil ook eens naar die zuidkust waar jij was en landinwaards bij de watervallen.

Ik kan het je aanraden. Probleem is wel dat alle goedkope charters inclusief apartement richting Hersonnissos (en omgeving) gaan. Rethymno is ook te boeken vanuit Nederland, maar daarvoor ben je vaak al wat duurder uit. Een vlucht zonder accommodatie rechtstreeks naar Heraklion kost 360 euro (incl. tax, vanaf-prijs, met Transavia). Tickets naar Athene zijn vaak wel goedkoper maar dan moet je er 2 maal 25 euro voor de boot heen en terug bij optellen (slapen op het dek, is ook leuk, en dat scheelt natuurlijk een overnachting).

De uiterste westkust schijnt ook erg mooi te zijn. Maar westelijker dan Chania ben ik nog niet geweest.

Websites (kan niet vaak genoeg gespamt worden):

• http://www.west-crete.com/
  • http://www.explorecrete.com/
  • http://www.interkriti.org/
  • pi_10439387
    Wow, er gaan best veel Fok!kers naar Chersonissos. Ik vertrek 5 juli, en heb er zo'n zin in.
    Back in business.
      † In Memoriam † donderdag 15 mei 2003 @ 00:29:05 #127
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10439624
    Oh, oh wat krijg ik een zin als ik dit allemaal lees! Ik vertrek in juni om 2 weken lang te luieren aan de stranden tussen Chersonissos en Stalis al genietend van de Ouzo en Mezedes in typische oude Griekse taveernes. Wijn neem ik wel van huis mee want de Retsina vind ik niet te zuipen.... Alleen jammer dat de duikgebieden, naar ik hoor, rondom Kreta niet echt de moeite waard zijn.
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 00:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Een vlucht zonder accommodatie rechtstreeks naar Heraklion kost 360 euro (incl. tax, vanaf-prijs, met Transavia).

Ik betaal 360 euro mét accomodatie voor 2 weken.

[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren op 15-05-2003 02:28]

pi_10439856
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 00:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik kan het je aanraden. Probleem is wel dat alle goedkope charters inclusief apartement richting Hersonnissos (en omgeving) gaan.

Jou hele verhaal had ik net een paar weken eerder volgens de zelfde mogenlijkheden en tarieven uit zitten rekenen. Dat was dus ook de rede van mijn reisbestemming.
    Dat het op zich best wel een prima uitvalsbasis was voor die prijs begreep ik uit het vermakelijke reisverslag van de heer Jos Smitz dat ik had aangetroffen op: http://kreta.pagina.nl/ waar het absolute Chersonissos-hoogtepunt de Kreta-fotopagina's van www.wijdrinkenweldoor.nl is dus ik wist wat ik kon verwachten maar dat viel in het voorseizoen nog tegen: geen plas braaksel gezien en alle sporen van de beruchte bier-oolog van een paar jaar terug tussen de Hollanders en de Engelsen waren uitgewist. Snachts klonken de krekels ipv de party's. In voor- en na-seizoen is het dus een heel 'normale' brave badplaats.
      donderdag 15 mei 2003 @ 00:44:34 #129
    27439 tRiZzZ
    Nederlander
    pi_10439884
    ik ga ook naar Kreta.. (Chersonissos) (sos ) over ongeveer 5 week dus dat word vast en zeker erg chill...
    God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
    pi_10444049
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 00:29 schreef BwennieBren het volgende:
    Ik betaal 360 euro mét accomodatie voor 2 weken.
    Er zou wat meer concurrentie moeten zijn voor de 'flight onlies', volgens mij is Transavia de enige aanbieder van lijnvluchten naar Heraklion. Maar goed, ik ga nu dus via Brussel naar Athene met Virgin Express. Tickets zijn deze week verkrijgbaar voor prijzen vanaf 147 euro (incl. tax), omdat ik niet zo flexibel was betreffende de terugreis betaal ik 177 euro. Komt 50 euro totaal voor de boot heen en terug bij op, en 50 euro om heen en terug naar Brussel te komen. Dus voor ongeveer 280 euro zit ik op Kreta, en heb ik 2 boottripjes!
    pi_10452019

Ga ook naar Chersonissos, 21 - 31 juli, Ida Village 3! Lees hier zoveel tips en ervaringen, ik denk dat ik het allemaal maar gewoon op me af laat komen. Heb er zin in!

† In Memoriam † donderdag 15 mei 2003 @ 19:11:37 #132
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10457215
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 10:57 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er zou wat meer concurrentie moeten zijn voor de 'flight onlies', volgens mij is Transavia de enige aanbieder van lijnvluchten naar Heraklion. Maar goed, ik ga nu dus via Brussel naar Athene met Virgin Express. Tickets zijn deze week verkrijgbaar voor prijzen vanaf 147 euro (incl. tax), omdat ik niet zo flexibel was betreffende de terugreis betaal ik 177 euro. Komt 50 euro totaal voor de boot heen en terug bij op, en 50 euro om heen en terug naar Brussel te komen. Dus voor ongeveer 280 euro zit ik op Kreta, en heb ik 2 boottripjes!

Ik vlieg met Basiq Air (dochtermaatschappij van Transavia dus) naar Kreta. Weliswaar geen eten en betaald drinken aan boord maar dat mag de (vakantie)pret niet drukken want dat vliegtuigeten vind ik toch smerig. Ik denk dat ik de volgende keer ook eens het zuiden van Kreta ga doen, net als jij.
    pi_10461199
    Mijn paradijs ...
    quote:
    The land of lotus eaters

In Homers Odyssey, the wandering hero is slowed down for a time in the land of the lotus-eaters, a mysterious people who remain indefinitely in a pleasant, drug-induced trance, free from all ambition and responsibilities. Of course, in the story, Odysseus is able to free himself and go on to bigger and better things. But would he have been able to extricate himself from Plakias?

There is something very strange about Plakias. Once an isolated fishing village on the south coast of Crete (the largest and most varied island in Greece), it was halfheartedly discovered by tourism in the 80's, but remains much less crowded than the bigger beach towns on the north coast. Set between two windy gorges, at the bottom of lonely, rugged mountains, it is a small town boasting only a handful of restaurants and shops, a few rooms for rent, one bar and one nightclub. Perhaps there is something in the air, some breeze of listlessness or languor, because Plakias is the perfect place to do nothing at all.

And, as such, it is the perfect place for the Youth Hostel Plakias, a sprawling, flowery place tucked into the olive groves on the outskirts of town. [..] The hostel prides itself on having no rules, other than common courtesy and respect, and it's laid-back visitors spend much of the day lazing in hammocks, swimming at crystal-clear nude beaches, or traipsing through waterfalls in the woods. It's really too hot for very much exertion in the summer so, the guests (like the locals) don't really swing into action until after dark.

[..]

Plakias, languid and serene as it may appear, is a stranger place than you might expect, even after having read this cautionary tale. It's the sort of place that, well, you really need to experience for yourself. One thing, however, is for sure about Plakias: no matter what happens to you, you'll want to stay for a while...

Volledige artikel

Ik moet zeggen dat ik nog nooit in hartje zomer op Kreta ben geweest, maar altijd in april. Verhalen als dat de dagen te warm zijn om je maar enigzins te bewegen ken ik dus niet, april/mei is juist een prima tijd om wat te ondernemen. Warm genoeg om af en toe aan het strand te liggen, maar tegelijkertijd niet te warm zodat je er ook af en toe op uit kunt trekken voor een flinke wandeling bergopwaarts.

Ben benieuwd hoe dat in juni zal zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 15-05-2003 22:10]

† In Memoriam † donderdag 15 mei 2003 @ 22:08:47 #134
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10461400
    Ik zit het net te bekijken http://www.yhplakias.com/ , ziet er goed uit hoor!
    pi_10461516
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 19:11 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Ik vlieg met Basiq Air (dochtermaatschappij van Transavia dus) naar Kreta. Weliswaar geen eten en betaald drinken aan boord maar dat mag de (vakantie)pret niet drukken want dat vliegtuigeten vind ik toch smerig.

Heb ook net Basic Air gedaan. Het betaalde eten is nog smeriger. Je kan alleen maar kiezen uit van die dingen die ze ook in de trein verkopen. Op de terug weg hadden de passagiers inmiddels hun eigen broodpaketjes en water bij zich! Nederlanders haha. Ik zat zuinig te doen met mn colaatje. De cupasoup en het slappe saucijzenbroodje uit de magnetron van de heenweg waren me niet bevallen.
    Je krijgt 1 gratis snoepje bij de landing

Over die retsina hoef je niet bang te zijn op Kreta: ze hebben er prima normale rode en witte wijn van hun eigen druiventeelt. Bij het eten kost een karaf huiswijn van een halve liter ongeveer 3 euro. Gebotteld uit de winkel is dat ook de basisprijs per fles. Retsina moeten ze van elders uit Griekenland importeren net als ouzo. De lokale destilaat heet raki.

† In Memoriam † donderdag 15 mei 2003 @ 22:43:41 #136
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10462146
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 22:13 schreef Lurky het volgende:

[..]

Heb ook net Basic Air gedaan. Het betaalde eten is nog smeriger. Je kan alleen maar kiezen uit van die dingen die ze ook in de trein verkopen. Op de terug weg hadden de passagiers inmiddels hun eigen broodpaketjes en water bij zich! Nederlanders haha. Ik zat zuinig te doen met mn colaatje. De cupasoup en het slappe saucijzenbroodje uit de magnetron van de heenweg waren me niet bevallen.
    Je krijgt 1 gratis snoepje bij de landing

Nederlander of niet, ik neem heerlijk eigengemaakte sandwiches mee een tupperware met borrelpootjes.
    quote:
    Over die retsina hoef je niet bang te zijn op Kreta: ze hebben er prima normale rode en witte wijn van hun eigen druiventeelt. Bij het eten kost een karaf huiswijn van een halve liter ongeveer 3 euro. Gebotteld uit de winkel is dat ook de basisprijs per fles. Retsina moeten ze van elders uit Griekenland importeren net als ouzo. De lokale destilaat heet raki.
    Raki? Dat heb ik in Turkye veel gedronken. Maar goed dat je het verteld van de witte en rode wijn (ik ga met mijn zus en wij zijn echte wijndrinkers) want ik had zo teveel flessen wijn meegesmokkeld . Ik ben overigens al eerder in Kreta geweest maar kreeg dus elke keer Retsina te drinken als ik om wijn vroeg. Ik zal wat oplettender zijn nu. Iig, dank voor je advies! Nog één maandje te gaan....
    pi_10462476
    Dit is een oud artikel uit het Algemeen Dagblad. Ik heb de link volgens mij wel eens eerder geplaatst in een Kreta-topic op Fok!, maar aangezien je tegenwoordig moet inloggen op de site van het AD hierbij het volledige artikel over een aantal bestemmingen in het westen van Kreta.
    quote:
    Kreta's stille wilde westen

Twee maanden per jaar staat Kreta op zijn kop. Volle stranden, volle taverna's en blote navels op de beachbar. Maar lang niet overal. AD Reizen ging in het westen van het eiland op zoek naar de stille plekken. Het is even zoeken, maar ze zijn er.

• De Amari-vallei
  • Geen reusachtige attracties, geen grote wegen. Fijn! Hierdoor is het hart van Kreta nauwelijks door het toerisme aangetast. Er komen tijdens de zomermaanden hooguit wat scooters en gehuurde jeeps. Logisch, want de populaire badplaats Rethimno ligt op amper 40 kilometer rijden. Het zijn echter alleen de avonturiers die de Amari-vallei binnen rijden. De meeste vakantiegangers rijden door naar het bountystrand bij Plakias of ze maken een rondje door de Kourtaliotiko en de Kotsifos kloof. De Amari-vallei loopt van Apostoli naar Gerakari, maar je kunt een leuk rondje maken door in Apostoli linksom te rijden via Thronos, Fourfouras en Nithavris. Op die manier rij je dwars door de vallei én op de lagere flanken van de 2456 meter hoge Psiloritis. De attracties onderweg: panorama's, een klooster, kerkjes, eenvoudige dorpen en vriendelijke gezichten. En vergeet niet door te rijden naar Spili, een mooi bergdorp met een Venetiaanse fontein waarbij het water uit 19 leeuwenkoppen stroomt. Heerlijk fris bergwater.

• Frangokastello
  • Nee hoor, het is geen adembenemend kasteel vol middeleeuwse meubels, harnassen en kerkers met marteltuig. De muren staan nog net overeind en dat is het wel zo'n beetje. Maar pas op, dat wil niet zeggen dat er niet geknokt is. Piraten, Venetiėrs, Turken en opstandige Kretenzers hebben het fort afwisselend verdedigd en bestormd. De laatste keer in 1828 toen er 800 Turken sneuvelden, plus alle 385 Kretenzer vrijheidsstrijders. Nu figureert het kasteel in het decor van een prachtig zandstrand. Een van de mooiste en rustigste van heel Kreta. Misschien is de afstand tot het vliegveld te groot voor de reisindustrie en worden er daarom geen hotels, appartementen en resorts uit de grond gestampt. Een dorp van formaat ontbreekt eveneens. De toeristische ontwikkeling blijft er beperkt tot een handvol hotels en huisjes in het achterland. En tot de dagjesmensen die het strand weten te vinden. Handdoek neerleggen, parasol opzetten, een fles fris en een watermeloen mee en de dag kan hier niet meer stuk.

• Imbros-kloof
  • Bussen vol wandelaars worden voor één dag vanuit de badplaatsen in het noorden naar de Samaria-kloof gebracht. Vanuit het vertrekpunt voorbij Omalos dwars door de wonderschone en ruige kloof naar zee. Hier pikt een boot de wandelaars op en brengt ze naar het leuke vissersdorp Hora Sfakion waar de bus alweer wacht. Een alternatief is de Imbros-kloof. Deze is beslist minder indrukwekkend, maar ondanks zijn toenemende bekendheid ook minder druk. Zeker in het hoogseizoen. Wie er vroeg bij is, kan er nog het idee krijgen dat hij aan een ontdekkingstocht bezig is. De kloof is op het smalste stuk twee meter breed en driehonderd meter diep. De wandeling is ongeveer acht kilometer lang en wie in Imbros begint, eindigt in Komitades aan zee. Van hieruit kun je over de weg teruglopen of een taxi nemen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog konden 12.000 geallieerde soldaten via deze kloof aan de Duitsers ontsnappen. Met de hulp van het Kretenzer verzet.

• Sougia
  • Sougia is het eindpunt van een van de mooiste routes van Kreta. Het is een lange kronkelweg door een deels smalle, diepe kloof. Pas aan het eind gaat de kloof open. En dįįr ligt Sougia. Aan een halfronde baai met strand. De bomen en de huizen staan er pal achter. Meer dan deze idylle lijkt het dorp niet te bieden. Maar er is meer. Je kunt vanuit Sougia namelijk een heel aardige excursie maken. Althans, de reizigers die een paar stevige wandelschoenen meenemen. Vertrek aan het water - vroeg vanwege de hete middagzon! - en loop over het kustpad naar de opgravingen van Sya en Lissos, ooit belangrijke plaatsen maar in de 9de eeuw verwoest door de Saracenen (1,5 uur lopen). Wie wil kan in enkele uren doorlopen naar het dorpje Paleohora. Daar vertrekt een boot terug naar Sougia. Informeer in het dorp vooraf naar de vertrektijden. Boek eventueel een overnachting in Paleohora, een sfeervol dorp dat het toerisme op bescheiden schaal omarmt.

• Milia
  • Rust- en bezinningsoord. Geen bestemming voor lolbroeken, zonaanbidders of cultuurminnaars. Er is gewoon niets anders dan het gerestaureerde herdersdorp met zijn café-restaurant en de wandelpaden in de directe omgeving. Milia is zoveel mogelijk zelfverzorgend, dat wil zeggen dat het water uit een bron komt en het eten van de eigen velden en bossen. Ooit kwamen de herders naar deze verlaten plek om hun schapen te laten grazen onder de hoge kastanjebomen, daarna raakte het in verval. Tot twee families het voortouw namen en de boel opknapten. In de traditionele gebouwen zijn nu hotelkamers ondergebracht.

Comfortabel, maar met de dikke muren en kleine ramen van een klassiek Kretenzer dorpshuis. Kortom: wie even niks wil - een week of een uurtje - rijdt naar Milia. Een tweepersoonskamer kost er vanaf €58 per nacht. www.ellada.net/mhlia.

• Chania
  • Goed, Chania is niet de beloofde plek weg van de grote drukte. Het is een stad tenslotte. Maar afgezien van de haven is de stad minder toeristisch dan je zou verwachten en bovenal erg mooi. Met dank aan de Venetiaanse overheersers en daarna de Grieken zelf ademt het compacte oude centrum sfeer en warmte. Met smalle straatjes, statige patriciėrshuizen, moderne en traditionele winkels, Griekse tavernes en jeugdige barretjes waar hip Chania op regisseursstoeltjes van de ijskoffie nipt. Vooral de straten direct achter de boulevard vormen een geweldige stadse afwisseling van alle strand, natuur en dorpse kleinschaligheid. En om toch nog even in stijl te blijven: het leukst van alles zijn misschien nog wel de oases van rust, de pleintjes en binnentuinen van cafés, restaurants, hotels en oude particuliere panden.

• Vamos
  • Aan de noordkust, niet direct aan zee en dus een beetje in de luwte van het toeristengeweld vind je het oude en het nieuwe Vamos. In het nieuwe deel wonen de Grieken, in het oude de gasten uit binnen- en buitenland. Dit deel is door een stichting helemaal opgeknapt, waarbij de dorpshuizen zijn omgebouwd tot hotel, café-restaurant, expositieruimte, kruidenier en tal van vakantiewoningen. Nog altijd worden er bouwvallen opgekocht en gerenoveerd. En het succes is logisch. Ga maar na: wakker worden, luiken open en dan ontbijten op de houten balkon met uitzicht over het omliggende Griekse land. Bovendien bevindt zich in de directe omgeving nog een aantal kleine dorpen die voorzichtig en verantwoord aan toerisme doen en is het slechts een handvol kilometers naar Kalives, een van de leukste nog altijd zeer Griekse dorpen met een eigen strand voor de deur.

http://www.algemeendagblad.nl/artikelen/VrijeTijd/1029475547001.html

De Amari-vallei is mooi en groen, kleine bergdorpjes en weinig toeristen. Een leuke trip om vanuit Rethimnon met scooter of auto te doen.

Frangokastello is niet bijzonder spectaculair. Een ruļne van een fort en een strand, verder niets. Leuk voor een tussenstop als je een tocht langs de zuidkust maakt, maar langer dan een uurtje hoef je er niet te blijven.

De Imbros-kloof ben ik alleen een stukje ingelopen vanaf het einde. Daar kan ik dus niet echt over meepraten. De kloof komt uit op de weg tussen Chora Sfakia en Frangokastello.

Chania is na Heraklion de tweede stad van Kreta en de voormalige hoofdstad. Ik ben er twee keer een paar uur overdag geweest en het sprak me een stuk meer aan dan Heraklion.

De omgeving van Vamos heb ik (onderweg naar Chania) wel eens met een scooter verkend. In één van de dorpjes (ik weet niet meer welke) in dit stukje Kreta is de beroemde film Zorba the Greek opgenomen.

In de andere genoemde plaatsen ben ik (nog) niet geweest.

pi_10462658
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 00:29 schreef BwennieBren het volgende:
    Ik vertrek in juni om 2 weken lang te luieren aan de stranden tussen Chersonissos en Stalis al genietend van de Ouzo en Mezedes in typische oude Griekse taveernes.
    Aan het einde van Chersonisos tegenover Starbeach (waar de pinautomaat aan de ingang staat) op weg naar Stalis zit een grote supermarkt met ruime sortering lokale wijnen. Er was 1 soort en die smaakte mij te sherry-achtig, was alleen lekker in de namiddag uit de koelkast: Minos hete die.
    De eh taveernes... er van uit gaand dat een ieder vindt wat hij/zij zoekt zal je die beslist tegen komen. Er zijn in Stalis nog wel een paar dromerigere strandtentjes.
    Het is daar behoorlijk rotsig tussen Chersonissos en Stalis, zag wat lokale duikers in kikvorspakken met snorkels bezig met eten vangen dus wie weet zit er meer dan intvis, schelpdiertjes en zee-egels.
    Duiken lijkt mij leuk bij Elounda, minder dan 3 kwartier reizen met de bus, iets meer ten Oosten richting Agio Nicolaos waar een verzonken stad in zee ligt. Daar duiken de lokalen ook op zee-egels: hun vangsten in kratjes op piepschuimen vlotjes met zich mee voerend aan een touwtje. En daar zijn ook de 'echte' taveernes, zelfs een hele beroemde van een film getiteld: "Who pays the ferryman".
    Er ligt nog wel meer verloren beschaving in zee: voor Chersonissos in de haven ligt nog een oude muur in zee en misschien wel meer wat ik niet kon zien. Ter hoogte van de piramide van Apollo op de boulevard, de enige oudheidkundige bezienswaardigheid aldaar.
    Het water is er in elk geval erg helder.
      † In Memoriam † donderdag 15 mei 2003 @ 23:51:24 #139
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10463515
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 23:10 schreef Lurky het volgende:

[..]

Aan het einde van Chersonisos tegenover Starbeach (waar de pinautomaat aan de ingang staat) op weg naar Stalis zit een grote supermarkt met ruime sortering lokale wijnen. Er was 1 soort en die smaakte mij te sherry-achtig, was alleen lekker in de namiddag uit de koelkast: Minos hete die.

Die naam is makkelijk te onthouden, van koning tot wijn nietwaar?
    quote:
    De eh taveernes... er van uit gaand dat een ieder vindt wat hij/zij zoekt zal je die beslist tegen komen. Er zijn in Stalis nog wel een paar dromerigere strandtentjes.
    Ik weet dat er in Kokkini Chani een klein eettentje ergens achteraf langs het strand zat die een Schotse vrouw, getrouwd met een Griek, runde. Er konden misschien maar 20 personen eten en de tent zat vol. Heerlijk eten en toen (NLG) nog erg goedkoop, het zal inmiddels wel duurder zijn geworden. Het waren allemaal kleine hapjes (vis, vlees, groenten), soort van tapas maar dan op zijn Grieks. Ik zoek dus echt idd van die echte Griekse taveernes zoals in "Who pays the ferryman". Eten waar de Griek eet dus.
    quote:
    Duiken lijkt mij leuk bij Elounda, minder dan 3 kwartier reizen met de bus, iets meer ten Oosten richting Agio Nicolaos waar een verzonken stad in zee ligt.
    Ik las hierover dat je alleen mag snorkelen hier. Overigens ben ik maar van het idee afgestapt om te gaan duiken in Kreta gezien de Middellandse Zee weinig tot niets te bieden heeft qua flora en fauna. Misschien toch maar snorkelen dan.

Ik ben in het jaar voor de euro naar Kreta geweest en ik had toen fl. 1200 bij me. Ik had een scooter gehuurd en heb met mijn dochter een gedeelte van het eiland gezien waaronder het Lassithi-plateau (veel windmolens). Zijn langs een zwembadparadijs gereden met allemaal glijbanen. Ik hoop dat ik die nog kan vinden want de kinders gaan ook mee. Ik wilde de Samaria-kloof gaan doen maar vond mijn dochter nog te klein voor zo'n lange loop. Ze is nu 14 en ze komt er dit keer dus niet onderuit! Eigenlijk vind ik dat plaatsje waar Kozz naar toegaat ook heel mooi met die watervallen. Ik vraag me af of dat te doen is vanaf Stalis naar Plakias met openbaar vervoer?

pi_10464582
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 23:51 schreef BwennieBren het volgende:
    Zijn langs een zwembadparadijs gereden met allemaal glijbanen.
    Water-city Anopolis

Voor tussendoor kan je ook gratis glijden en zwemmen enz in Starbeach, een van de laatste stranden van Hersonissos voor Stalis, maar zodra je gaat zitten op een ligstoel komt de bediening je een drankje aansmeren. Er wordt gedraaid door dj's en het is wel 'in' zeker voor iemand van 14. Voor je het weet wil ze nergens anders meer heen

quote:
    Samaria-kloof gaan doen maar vond mijn dochter nog te klein voor zo'n lange loop. Ze is nu 14 en ze komt er dit keer dus niet onderuit!
    Die andere kloof, de Imbros, is korter, ook mooi en veel rustiger zegt men.
    quote:
    Eigenlijk vind ik dat plaatsje waar Kozz naar toegaat ook heel mooi met die watervallen. Ik vraag me af of dat te doen is vanaf Stalis naar Plakias met openbaar vervoer?
    Volgens mij niet op één dag heen en weer maar als je daar gaat overnachten in een pensionnetje, of iets met slaapzakken en hippiegrotten... Ik had uitgezocht dat de Zuidkust, afgezien van Ierapetra, eigenlijk onhaalbaar was als daguitstapje. Maar misschien denkt Kozzmic daar anders over...

Voor het scooters huren heb je dus wel een brom-bewijs nodig tegenwoordig en dat heb ik niet: mijn enige bromervaring doe ik juist op dit soort vakanties op. Dat was wel een tegenvaller ineens.

pi_10467120
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2003 00:58 schreef Lurky het volgende:

Volgens mij niet op één dag heen en weer maar als je daar gaat overnachten in een pensionnetje, of iets met slaapzakken en hippiegrotten... Ik had uitgezocht dat de Zuidkust, afgezien van Ierapetra, eigenlijk onhaalbaar was als daguitstapje. Maar misschien denkt Kozzmic daar anders over...

Langs de noordkust is het openbaar vervoer wel goed, het probleem is echter van de noord- naar de zuidkust te komen. Van Rethimnon naar Plakias gaan in de zomer maximaal zo'n 7 bussen per dag, echter als je pech hebt sta je bij het busstation van Rethimnon 2 uur te wachten op de aansluitende bus naar Plakias.

Hersonissos/Stalia - Heraklion is denk ik ongeveer 45 minuten, Heraklion - Rethimnon anderhalf uur, Rethimnon - Plakias 45 tot 60 minuten. Ideaal zou zijn 1 of 2 nachten in Plakias te blijven, je hebt dan ook de tijd om bijvoorbeeld een uitstapje te maken naar Preveli (een kloof in de buurt van Plakias, met een rivier omringt door palmen en een mooi strandje waar deze rivier in zee uitkomt) of 's avonds te gaan eten in Mirthios (dorpje 200 meter boven Plakias met prachtig uitzicht over de baai).

De hostel in Plakias is 7 euro per persoon per nacht, kamers zullen ongeveer 25 a 30 euro zijn.

De hippiegrotten van Lurky zijn overigens in Matala, misschien is dat wel te redden als daguitstapje vanuit Stalis/Hersonnisos. Volgens mij gaan er rechtstreekse bussen vanuit Heraklion, maar ook hier geldt dat die niet regelmatig gaan. Zorg dus dat je je van te voren informeert over de tijden. In de hippiegrotten van Matala mag trouwens niet meer geslapen worden.

Heraklion heeft afzonderlijke busstations voor bussen naar verschillende kanten van het eiland. Busstation West (Rethimnon, Chania) en Oost (Hersonnissos, Agios Nikolaos) bevinden zich vlakbij elkaar in de buurt van de haven, echter busstation Zuid (Matala, Timbaki) bevindt zich (volgens mij) aan de andere kant van het centrum. Dus ook hier geldt informeer van te voren even bij iemand die het weten kan.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 16-05-2003 10:31]

pi_10467614

De grottenwand van Matala (waar volgens overlevering in de jaren 60 beroemde hippies als Cat Stevens en Joni Mitchell verbleven).

Preveli (Limni Beach)

† In Memoriam † vrijdag 16 mei 2003 @ 13:13:52 #143
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10471686
    Dus al met al zouden wij er over de hele rit zo'n 3,5 uur over kunnen doen, mits alle vervoer aaneensluitend is dus. Ik ga het meteen even bespreken met mijn zus. Ik vind, om 2 weken op een plaats te zitten, erg lang en ben een echt natuurgenieter en het zuiden ziet er erg uitndodigend uit moet ik zeggen. Maar we hebben natuurlijk ook de kids bij ons 9 en 14 jaar en die hebben natuurlijk ook inbreng. Het is per slot van rekening ook hun vakantie. Die van mij (van 14) was al erg gecharmeerd van de foto's op deze website: http://www.yhplakias.com/ en die wil ook wel graag met haar koppie onder zo'n waterval staan en is er dus wel voor te vinden. Met haar heb ik vorige jaar door Thailand gereisd en dat is ons zeer goed bevallen. De kleinzoon van mijn zus is echter weer een ander verhaal. Ik gooi het iig in de groep.
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2003 09:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

De hostel in Plakias is 7 euro per persoon per nacht, kamers zullen ongeveer 25 a 30 euro zijn.[quote]

Moet ik dat hostel evt. van te voren boeken of zou het al vol zijn? Ik las wel op de site dat je zomaar binnen kon komen lopen en voor mij part slaap ik in een tent (ben niet zo'n luxedier ) maar het is toch lekker om van te voren te weten dat je een slaapplaats hebt.

[quote]De hippiegrotten van Lurky zijn overigens in Matala, misschien is dat wel te redden als daguitstapje vanuit Stalis/Hersonnisos. Volgens mij gaan er rechtstreekse bussen vanuit Heraklion, maar ook hier geldt dat die niet regelmatig gaan. Zorg dus dat je je van te voren informeert over de tijden. In de hippiegrotten van Matala mag trouwens niet meer geslapen worden.

Da's wel jammer dat je daar niet meer mag slapen. Had wel heel leuk geweest!
    quote:
    Heraklion heeft afzonderlijke busstations voor bussen naar verschillende kanten van het eiland. Busstation West (Rethimnon, Chania) en Oost (Hersonnissos, Agios Nikolaos) bevinden zich vlakbij elkaar in de buurt van de haven, echter busstation Zuid (Matala, Timbaki) bevindt zich (volgens mij) aan de andere kant van het centrum. Dus ook hier geldt informeer van te voren even bij iemand die het weten kan.
    Ik zal even kijken op het web wat de naam is van het openbaar vervoer in Griekenland voor eventuele vertrektijden. Enig idee hoe ze heten? Of is dat al voorbij gekomen in dit topic.

Tijd om dit topic maar een helemaal uit te printen, veel informatie en goed om bij je te houden tijdens je reis! Nogmaals, mijn dank is groot!

pi_10471793
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2003 09:48 schreef Kozzmic het volgende:Hersonissos/Stalia - Heraklion is denk ik ongeveer 45 minuten, Heraklion - Rethimnon anderhalf uur, Rethimnon - Plakias 45 tot 60 minuten.
    Plus de wachttijd op de 'aansluitende' bus.
    Het busvervoer in Hersonissos/Stalina kan ook op zich laten wachten. Aangezien het aanbod van passagiers groter is dan het aantal plaatsen in de bus rijden veel bussen de halte voorbij, geen nood, uiteindelijk wordt er een lege bus opgepiept om je alsnog te vervoeren. Maar de wachttijd kan dus wel wat oplopen.
    quote:
    De hippiegrotten van Lurky zijn overigens in Matala,
    Eh, de reisleidster van mijn reisburo wist bij haar introducerende praatje op de dag van aankomst te melden dat de laatste hippie was overleden. Ze juichde het bijna uit. In Ierapetra zag ik desondanks bij het busstation toch nog wat onuitroeibare hippies: ze waren al sinds de sixties even jong gebleven dus er is weer een nieuwe generatie
    quote:
    Ja en let vooral goed op dat je niet zoals ik met het kaartje van de verkeerde maatschappij reist. Ze rijden op elkaars haltes en routes. Dus ik kocht in Rethymno een kaartje in een cafee dat busstation heete te zijn. Tien minuten voor de normale vertrektijd van mijn bus rijdt er een bus de halte voor de deur op die mijn bestemming Iraklion riep en toen ik aan kwam lopen mij maande snel in te stappen en meteen doorscheurde dus ik dacht dat ik goed zat. Dat het misschien een vertraagde eerdere bus was ofzo, je weet daar maar nooit. Zo roomde hij, bleek naderhand, in piratenvaart alle haltes af. Zodra ik al een tijdje in die bus zat en we waren de stad uit midden op de snelweg kwam die concucteur eindelijk controleren en moest ik of opnieuw moet betalen of de bus uit. Ik heb opnieuw betaald maar tot op vandaag voelt het alsof er iets niet helemaal ok aan was buiten mijn schuld om.
    2 Duitse meisjes wilden persee niet bijbetalen dus die stonden in hun zonnehemdjes tegen het vallen van de schemering in de middle of nowhere op een halte te wachten op hun minoan-bus. Beide bussen hebben dezelfde kleur alleen verschillende kantoortjes inderdaad.
    Kretenzers legden mij naderhand uit dat het altijd beter is pas in de bus een kaartje te kopen. De zg gereserveerde stoelnummers op je kaartje werken toch niet. Dat telt alleen de verkochte plaatsen want staan in de bus gebeurd dus eigenlijk niet. Hoe vaak ik niet "other bus" heb gehoord in dat ene weekje. Het kwam altijd goed maar je moet je er vooral niet over opwinden. Zo kan je ook door alle in- en uitgangen de bussen in want de conducteur komt je wel opzoeken. Het braaf voorin stappen op je beurt is dus extra kans lopen op de halte te moeten wachten op een volgende bus. Sochtends rond 10 uur was, zelfs in dit rustige voorseizoen de halte van Starbeach echt vol met een complete buslading toeristische passagiers. In het hoogseizoen zal dat alleen maar meer worden lijkt me.
    Ik kreeg de indruk dat ze per verkocht kaartjes provisie krijgen/ worden uitbetaald want zo graag willen ze je vervoeren. Dus dat zit wel goed. Soms rijden bussen ook langs omdat ze geen kaartverkoper aan boord hebben... En een andere keer ging de kaartverkoper iedere nieuw ingestapte passagier eerst uit een mandje snoepjes tracteren omdat hij jarig was. En als hij dan de bus rond was geweest ging hij even zitten en een minuut of wat later besloot hij eens kaartjes te verkopen: zo ging dat de hele rit door. ook was er geen systeem in het kaartjes controleren, de conduteur krijgt onderweg vaak ook nog controle van een controleur die ergens instapt en een halte verder weer uitstapt.
    Ik nam waar dat ELK kaartje anders werd gecontroleerd: het ene ingescheurd, het volgende afgescheurd, weer een volgende verfrommeld, een ander alleen maar bekeken, of doorgescheurd en dan een willekeurige snipper retour krijgen... met de bestemming of geldigheid had dat niks te maken. Het is meer een uiting van geen monotone arbeid verrichten maar alles elke keer opnieuw beleven. een soort artistieke dwarsheid leek het.
    De eerste keer dat mijn kaartje werd gescheurd en dat van mijn vriend verfrommeld dat ik "hee man, wat maak je nou" maar ik observeerde meteen wat ik hier boven beschreef en er bleek ook niks mis.
    In de stadsbus van Heraklion daaren tegen moet het kaartje buiten gekocht in de kiosk bij de halte. De chauffeur is gelijk controleur en daarom moet je je kaartje stevig aan een kant vasthouden dan trekt hij met een scheurende ruk er heel behendig met een hand de andere helft eraf zodat het 'ongeldig voor een volgends gebruik' wordt gemaakt

Het is echt een genot om zulke gekke dingen te ontdekken: verwondering is een deel van de kick van nieuwe reiservaringen opdoen. Dit soort vervoer eenmaal meegemaakt snap je niet waarom mensen zo kunnen zaniken op de NS. Wees als de Kretenzers blij als er vervoer is en ga dus idd bij tijds op pad en speel niet op scherp op 'de laatste bus'. En zoals Kozzmic zegt: vraag het steeds goed na bij lokale mensen die het kunnen weten wat en hoe.

pi_10472825
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2003 13:13 schreef BwennieBren het volgende:
    Dus al met al zouden wij er over de hele rit zo'n 3,5 uur over kunnen doen, mits alle vervoer aaneensluitend is dus. Ik ga het meteen even bespreken met mijn zus. Ik vind, om 2 weken op een plaats te zitten, erg lang en ben een echt natuurgenieter en het zuiden ziet er erg uitndodigend uit moet ik zeggen. Maar we hebben natuurlijk ook de kids bij ons 9 en 14 jaar en die hebben natuurlijk ook inbreng. Het is per slot van rekening ook hun vakantie. Die van mij (van 14) was al erg gecharmeerd van de foto's op deze website: http://www.yhplakias.com/ en die wil ook wel graag met haar koppie onder zo'n waterval staan en is er dus wel voor te vinden. Met haar heb ik vorige jaar door Thailand gereisd en dat is ons zeer goed bevallen. De kleinzoon van mijn zus is echter weer een ander verhaal. Ik gooi het iig in de groep.
    Die watervalletjes bevinden zich een eindje berg-/stroomopwaarts vanaf de hostel, op de bij hostelgasten beroemde river walk. Op sommige stukken vereist deze walk enig klauterwerk, op andere stukken moet je door het riviertje banjeren, maar in juni zal dat niet al te diep meer zijn. Bij de waterval is wel een stuk waar je kan zwemmen en ronddobberen. Behalve hostelgasten zie je overigens nooit andere toeristen op deze route.
    quote:
    Moet ik dat hostel evt. van te voren boeken of zou het al vol zijn? Ik las wel op de site dat je zomaar binnen kon komen lopen en voor mij part slaap ik in een tent (ben niet zo'n luxedier ) maar het is toch lekker om van te voren te weten dat je een slaapplaats hebt.
    De hostel is niet echt groot (60 bedden, per kamer 4 stapelbedden), maar in juni waarschijnlijk niet vol. Volgens mij doen ze niet meer aan reserveringen, maar je kan eventueel Chris, de Engelse manager, even mailen hoe of wat (chris@yhplakias.com). Of 1 of 2 dagen van te voren even bellen (telefoonnr. staat op de site). Kinderen in de hostel is verder geen probleem, leeftijden varieren van 8 tot 80 ofzo. Chris is erg zorgzaam voor zijn gasten, en zorgt er ook wel voor dat kinderen niet bij de notoire nachtbrakers in dezelfde kamer worden gezet.

Bij de hostel moet je trouwens niet denken aan één groot gebouw met verschillende verdiepingen en grote slaapzalen. Er zijn 6 kamers die elk 4 stapelbedden bevatten, en elke kamer is eigenlijk een zelfstandige unit met voor- en achteruitgang naar buiten. Buiten staan ook nog een paar bedden, en eventueel kun je op het dak slapen. Verder is er een gemeenschappelijk gebouw met een terras ervoor.

Er zijn geen kookfaciliteiten, maar in de goedkoopste (en beste!) restaurantjes van Plakias kun je voor 5 a 6 euro prima eten.

Op Interkriti staan nog wel wat andere accommodaties; http://www.interkriti.gr/cgi-bin/ikrsearch.cgi?display=1&area=p2d2

quote:
    Ik zal even kijken op het web wat de naam is van het openbaar vervoer in Griekenland voor eventuele vertrektijden. Enig idee hoe ze heten? Of is dat al voorbij gekomen in dit topic.
    K-tel, http://www.ktel.org/en/index.asp. Ik wist overigens niet (zoals Lurky post) dat er verschillende busmaatschappijen zijn, ik heb er tussen Rethimnon en Heraklion nooit problemen mee gehad (maar misschien komt dat omdat ik altijd in het begin van het voorseizoen op Kreta was).
    pi_10473876
    quote:
    Op vrijdag 16 mei 2003 14:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

K-tel, http://www.ktel.org/en/index.asp. Ik wist overigens niet (zoals Lurky post) dat er verschillende busmaatschappijen zijn, ik heb er tussen Rethimnon en Heraklion nooit problemen mee gehad (maar misschien komt dat omdat ik altijd in het begin van het voorseizoen op Kreta was).

<Lurky's vriendje>
    Er zijn inderdaad twee regionale busmaatschappijen. De West-maatschappij (dienstregeling http://www.bus-service-crete-ktel.com/timetables.html) rijdt tussen Chania, Rethymno en Heraklion en natuurlijk naar de dorpen aan de westkant van het eiland. De Oost-maatschappij (Heraklion-Lasithi, dienstregeling niet online) rijdt tussen Heraklion, Agios Nikolaos, Ierapetra en Sitia en naar de dorpen in het oosten. Deze Oostmaatschappij rijdt echter ook een sneldienst vanuit Heraklion naar Rethymno en Chania en heeft daarom in die twee westelijke steden een eigen busstationnetje dat niet zoals in Heraklion aan de overkant van de straat bij het busstation van de andere maatschappij ligt.

Heerlijk verwarrend dus. Als je vanaf Heraklion westwaarts gaat en vanuit bijvoorbeeld Rethymno naar de zuidwestkust verder wil reizen neem dan in Heraklion de bus in het busstation van de West-maatschappij (kustzijde van de weg), dan kom je in ieder geval terecht op het busstation waar je over moet stappen. En inderdaad, koop je kaartje gewoon in de bus (behalve de stadsbus, die moet je echt vooraf kopen).
    </behulpzaam Lurky-vriendje>

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 16-05-2003 15:02]

Redactie Games zondag 18 mei 2003 @ 23:40:44 #147
    23535 crew  Fathom
    LeChuck
    pi_10524083
    jajaja 14 aug zit ik er voor me 2e keer.... en sorry ik ga niet voor het mooie kreta zelf:)
    LeChuck: I-- --am your brother!
    Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
    LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
    Guybrush: Noooooooo!!!!
    pi_10555217
    Op verzoek van Lurky post ik ff mijn Kreta 2003 ervaringen. Ben net terug van een weekje Kreta met mijn vriendin. We zaten in Platanias, vlakbij Hania. We hadden een appartement/hotel (hotelkamer met een keukentje zal ik maar zeggen), aan het strand. Echt toppie! Weer was prima (al 30 graden of zo). Nog geen hoogseizoen, dus nog niet zo heel erg druk. Heel veel Zweden en Finnen daaro, dus als je voor de vrouwen naar Kreta gaat is het misschien de moeite waard Een aanradertje is trouwens een tripje naar Santorini, met de boot. Is echt een supermooi eilandje!
    pi_10560044
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 10:55 schreef Lelijke_Aap het volgende:
    Op verzoek van Lurky post ik ff mijn Kreta 2003 ervaringen. Ben net terug van een weekje Kreta met mijn vriendin. We zaten in Platanias, vlakbij Hania. We hadden een appartement/hotel (hotelkamer met een keukentje zal ik maar zeggen), aan het strand. Echt toppie! Weer was prima (al 30 graden of zo). Nog geen hoogseizoen, dus nog niet zo heel erg druk. Heel veel Zweden en Finnen daaro, dus als je voor de vrouwen naar Kreta gaat is het misschien de moeite waard Een aanradertje is trouwens een tripje naar Santorini, met de boot. Is echt een supermooi eilandje!
    Heb je nog wat dingen ondernomen in de omgeving van Hania? Samaria-kloof, zuidkust, westkust? Er liggen een aantal mooie plekjes in die omgeving!

-edit- ik vond een site met info over Platanias: http://www.platanias-village.gr/

pi_10560180
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 13:49 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Heb je nog wat dingen ondernomen in de omgeving van Hania? Samaria-kloof, zuidkust, westkust? Er liggen een aantal mooie plekjes in die omgeving!

De Samaria-kloof was nog gesloten (i.v.m. regenval de week ervoor) dus dar konden we niet heen. Maar de Imbros kloof was wel open, dus die hebben we gelopen (8km). Verder zijn we dus naar Santorini geweest (ok, niet echt in de omgeving van Hania). De Zuidkust hebben we ook gezien. Dat is echt heel wat anders dan de noordkust. De bergen liggen er veel dichter aan de kust dan in het noorden. De dorpjes zijn kleiner en rustiger en er zijn weinig toeristen in het zuiden. Een auto huren in de buurt en zelf rond gaan rijden is zeker een aanrader. Je kunt dan een mooie tocht maken naar de White Mountains. Verder is het dorpje Platanias op zich oo kwel aardig. Je moet dan alleen even de berg oplopen richting het oude dorpje. Als je beneden aa nde hoofdstraat blijft zie je alleen toeristen. Het oude dorpje op de berg is meer authentiek. Ik kan het iedereen aanraden!
    pi_10562049
    quote:
    Op dinsdag 20 mei 2003 13:54 schreef Lelijke_Aap het volgende:

De Zuidkust hebben we ook gezien. Dat is echt heel wat anders dan de noordkust. De bergen liggen er veel dichter aan de kust dan in het noorden. De dorpjes zijn kleiner en rustiger en er zijn weinig toeristen in het zuiden. Een auto huren in de buurt en zelf rond gaan rijden is zeker een aanrader.

Wat heb je gezien? Frangokastello en Chora Sfakia nadat je de Imbros kloof hebt gelopen?

Een aanrader voor mensen die in die buurt met auto of scooter verzeild raken: Vanuit Chora Sfakia cirkelt een weg de berg op westwaarts. Uiteindelijk kom je uit in het bergdorpje Anopoli op een hoogvlakte op ongeveer 1km hoogte. De hoogvlakte is omgeven door de White Mountains. Vanuit Anopoli is het mogelijk naar het kustdorpje Loutro af te dalen. Per auto kun je niet in Loutro komen, enkel per boot of te voet. Vanaf een kapelletje vlakbij Anopoli (een minuut of 20 lopen, licht bergopwaarts) heb je een prachtig zicht naar beneden op Loutro en de kustlijn. Heel in de verte in het westen kan je de Samaria Kloof zien liggen. Zuidelijk, ongeveer 20 km van Kreta vandaan, ligt het eiland Gavdos, het zuidelijkste stukje Europa.

Vanuit Anopoli kun je ook verder de White Mountains in trekken.

Anopoli: http://www.creteisland.gr/anopoli/
    Wandeltochten in de White Mountains: http://www.west-crete.com/pachnes/index.htm

pi_10581150
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 15:32 schreef Just-in het volgende:

Ga ook naar Chersonissos, 21 - 31 juli, Ida Village 3! Lees hier zoveel tips en ervaringen, ik denk dat ik het allemaal maar gewoon op me af laat komen. Heb er zin in!

Zat nog even na te genieten. En zie nu dit.

Idavillage is in Chersonissos een goede keuze. Het zijn prima apartementen. Heel speels van opzet, schoon, goed onderhouden en de mensen die er werken zijn erg vriendelijk.
    Je moet wel je eigen standlakens en washandjes meenemen maar verder is alle huishoudtextiel, incl theedoekje en badhanddoeken aanwezig. Een klein kluisje huur je voor 12 euro in je eigen apartement.
    Elke twee dagen komt de werkster het sanitair, de bedden en de vloer doen. met een paar euro fooi per schoonmaakbeurt is ze al heel blij.
    Er is een klein winkeltje waar eigenlijk ongeveer alles is wat je nodig hebt en onderaan de weg een giga supermarkt voor verse en verpakte Griekse en internationale, waaronder Nederlandse (merk)produkten. Je kan in wezen vertrekken zonder bagage: zwembroek in badlaken rollen en klaar ben je! De rest komt daar wel

Het enige schijnen muggen te zijn. Hiertegen hield ik het badkamerraam behalve tijdens even luchten vanwege het douchen gesloten. En savonds geen licht binnen en dan met open balokondeuren op het terras muggen lokken. Ik heb in totaal 2 muggen gehad en gedood maar las op internet dat die er zomers in grotere getalen zijn.
    Lekker is dat de apartementen in de frisse bries van zee tegen de berghelling liggen. De goed onderhouden tuinen in het complex geven de plek bovendien een tropische uitstraling. Beetje mug hoort daar bij.
    Ik zag geen aanknoop/ophangmogenlijkheid voor een klamboe. De muren en het plafond zijn van, prima geschilderd, beton. Je moet dus iets anders verzinnen maar dat overleef je wel.

Je moet alleen niet snachts dronken en met vermoeide benen denken even vanaf de boulevard omhoog te komen want het vergt iets van je kuitspieren. De weg heeft een helling van 30 graden. Hoge hakken zijn dan ook niet handig als uitgaansschoeisel.

In het apartement is een perfecte bar met een hele toffe barman die 'snachts de boel wel mee op sleeptouw wil nemen het uitgaansleven van Chersonissos in. Naast verkoop van de beruchte breezer is hij meester in het mixen van trenddrankjes. Ook is er een kleine keuken en kan je pizza's en salades aan de bar bestellen. En er is een pooltafel.
    Het zwembadje is ok maar meer voor de verkoeling en niet voor baantjes trekken. Het naastgelegen Ida2 heeft een tennisbaan en tafeltennis. Overal staan gratis ligstoelen...
    Het geluid van de muziek aan de bar kan je ook in je apartement via een huis-radio ontvangen: dat versterkt de sfeer wel want daardoor komt de muziek subtiel uit alle hoeken en gaten. Niet te hard trouwens want er schijnt ook nog geslapen te worden.
    Kortom, hoewel het door de opzet de uitstraling heeft van een familiehotel, een huis ver van huis, hoef je niet eens het terrein te verlaten om je vakantiegevoel te vieren.
    Er zijn dan ook zomers zat jongeren die dat zo laten en hooguit de weg af zakken naar de pinautomaat en het disco-strand van Starbeach vertelde die barman.
    Onbegrijpelijk op een eiland waar zoveel te zien is maar wie alleen wil uitrusten moet dat zelf weten: daar is het ten slotte vakantie voor.

Ik begreep van de barman dat zomers veel jongeren dag en nacht rond het zwembad liggen en het zowat party-non-stop in Ida Village 3 lijkt. Wie op die manier zijn tijd door wil komen: neem dan op zn minst een keer met kater en al overdag dat toeristen-treintje wat onderaan de weg tegenover de supermarrkt start en laat je door de omgeving rondtuffen.

Op die halte is ook de gewone bus naar Heraklion waar aansluitingen zijn verder westwaarts. en er tegenover die naar de oostkant en zuidoosthoek van het prachtige Kreta.

http://www.idavillage.gr/index1.htm Ida I en II
    http://www.travelcity.nl/heridavillage.htm Ida III

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 21-05-2003 11:30]

woensdag 21 mei 2003 @ 18:58:36 #153
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_10591442
    [quote]Op vrijdag 16 mei 2003 10:13 schreef Kozzmic het volgende:
    [afbeelding]
    De grottenwand van Matala (waar volgens overlevering in de jaren 60 beroemde hippies als Cat Stevens en Joni Mitchell verbleven).

Ik ben 6 jaar geleden naar Kreta geweest. We hebben toen in hotel ideon verbleven in Rethymnon en we zijn o.a ook een dagje bij deze grotten geweest. Kreta is echt zo gaaf!! ik zit nog elk jaar 100x te zeuren of we terug gaan, maar te ver geefs. Zijn dr nog mensen die foto's hebben van kreta? wil die wel is zien. Ik weet zeker, mijn huwelijksreis wordt later kreta, of ze t nu wil of niet

OJAAJOH?
    pi_10666226
    Nog 2 weken en een dag en het is "Crete, here I come" voor mij.

Nog een paar foto's van wat onbekendere stukjes Kreta. Hoewel alle geheime paradijselijke plekjes op het eiland in de loop der tijd steeds bekender zijn geworden.

Loutro, aan dorpje aan de zuidkust in de buurt van de Samariakloof. Het plaatsje richt zich wel volledig op toeristen, maar aangezien je er enkel per boot of te voet kunt komen (er gaat geen weg naartoe) is het wel een plek die een bepaald soort wat avontuurlijker aangelegde toeristen aantrekt.

Het strand van Balos op het schiereiland van Gramvoussa. Het uiterste noordwestelijke puntje Kreta.

† In Memoriam † zondag 25 mei 2003 @ 16:35:32 #155
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10668830
    * BwennieBren lurkt weer even naar de verhaaltjes en mooie plaatjes en kan bijna niet wachten.... still 24 days to go....
    pi_10707086
    Ik ook nog maar 43 dagen!
    pi_10716081
    quote:
    Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef BwennieBren het volgende:
    * BwennieBren lurkt weer even naar de verhaaltjes en mooie plaatjes en kan bijna niet wachten.... still 24 days to go....
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2003 12:24 schreef Jape het volgende:
    Ik ook nog maar 43 dagen!
    Hehe, ik ga morgen al voor 11 dagen.
    And there was much rejoicing.
    pi_10718517
    Ik heb vandaag geboekt voor 3 juli tot 17 juli. We zitten dan in appartement Elia & Tina
      donderdag 29 mei 2003 @ 19:03:45 #159
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_10759574
    5 augustus pas
    Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
    -the Dude-
    pi_10774581
    quote:
    [b]
    Loutro, aan dorpje aan de zuidkust in de buurt van de Samariakloof. Het plaatsje richt zich wel volledig op toeristen, maar aangezien je er enkel per boot of te voet kunt komen (er gaat geen weg naartoe) is het wel een plek die een bepaald soort wat avontuurlijker aangelegde toeristen aantrekt.
    Hier ben ik een paar dagen geweest ... het dorpje zelf stelt niet veel voor, maar het ligt er wel mooi en er zijn hele mooie wandelingen in de buurt te maken (o.a. door minder drukke kloven dan de Samaria)
    pi_10793722
    hallo allemaal

ik ga ook naar kreta (in augustus pas maar goed)... lekker 8 dagen malia.. net lang genoeg... lekker feesten met heeel veel britten en ieren... volgens mij ben ik de enige die het geweldig vind dat het er daar van stikt..:)

pi_10793742
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2003 19:48 schreef kyra1974 het volgende:
    hallo allemaal

ik ga ook naar kreta (in augustus pas maar goed)... lekker 8 dagen malia.. net lang genoeg... lekker feesten met heeel veel britten en ieren... volgens mij ben ik de enige die het geweldig vind dat het er daar van stikt..:)

welk app? wij vertrekken op 22 augustus naar Malia
    pi_10793777
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2003 19:49 schreef Nadientje het volgende:

[..]

welk app? wij vertrekken op 22 augustus naar Malia

wij 23 hehe grappig.. cretan family// jullie? ben je al klaar voor t hoge s-club uk top 40 gehalte?
    pi_10811398
    quote:
    Op zaterdag 31 mei 2003 19:52 schreef kyra1974 het volgende:

[..]

wij 23 hehe grappig.. cretan family// jullie? ben je al klaar voor t hoge s-club uk top 40 gehalte?

wij gaan naar Parthenis Beach.. we zijn vorig jaar ook in Malia geweest, was echt geweldig heerlijke cocktails
    pi_10811790
    quote:
    Op zondag 1 juni 2003 20:27 schreef Nadientje het volgende:

[..]

wij gaan naar Parthenis Beach.. we zijn vorig jaar ook in Malia geweest, was echt geweldig heerlijke cocktails

ik 2 jaar geleden, 1 avond omdat we chesonissos zat waren te veel nederlanders houden we niet van..... tussen die britten voelen we ons gewoon meer thuis...je kan alles zeggen (ze verstaan je niet),je kan ze mega voor de gek houden, en je kan altijd om die wijfen lachen als ze weer te dronken zijn om te lopen...
    Trouwens vorig jaar echt heel veel leuke vakantie adresjes aan over gehouden...
    Misschien zien we elkaar wel.. zal klompen aandoen hahahaha
    waar kunnen we het beste naar toegaan?... (pubs enzo)

zo beter?

[Dit bericht is gewijzigd door kyra1974 op 01-06-2003 21:20]

zondag 1 juni 2003 @ 21:10:57 #166
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_10812395
    Kyra, wil je alsjeblieft je posts editten en wat leestekens toevoegen?! Is iets prettiger lezen zeg maar!
    pi_10814931
    quote:
    Op zondag 1 juni 2003 20:43 schreef kyra1974 het volgende:

[..]

ik 2 jaar geleden, 1 avond omdat we chesonissos zat waren te veel nederlanders houden we niet van..... tussen die britten voelen we ons gewoon meer thuis...je kan alles zeggen (ze verstaan je niet),je kan ze mega voor de gek houden, en je kan altijd om die wijfen lachen als ze weer te dronken zijn om te lopen...
    Trouwens vorig jaar echt heel veel leuke vakantie adresjes aan over gehouden...
    Misschien zien we elkaar wel.. zal klompen aandoen hahahaha
    waar kunnen we het beste naar toegaan?... (pubs enzo)

zo beter?

Wij gingen iedere avond naar dezelfde club.. zon groot terras met een soort grote zitstoelen met kussens erin.. super gezellig , leek wel een soort oerwoud.. en je kreeg er heerlijke cocktails.. van zo'n halve meloenen opengesneden en dan helemaal vol..
    ik weet alleen niet hoe die tent heet maar ligt geloof in de straat bij Mc Donalds
    pi_10831063
    Yo, kga ook naar Kreta (Chersonisos, ofzoiets)!!!!!!!!!
    Wicked!!
    Nog maar 52 dagen
    bah wat lang, maar dan 15 dagen loooooooooooooooooos gaan!!!
    www.marsive.nl
    Kenners weten waarom....
    pi_10836271
    quote:
    Op zondag 1 juni 2003 22:48 schreef Nadientje het volgende:

[..]

Wij gingen iedere avond naar dezelfde club.. zon groot terras met een soort grote zitstoelen met kussens erin.. super gezellig , leek wel een soort oerwoud.. en je kreeg er heerlijke cocktails.. van zo'n halve meloenen opengesneden en dan helemaal vol..
    ik weet alleen niet hoe die tent heet maar ligt geloof in de straat bij Mc Donalds

club malia?? misschien...
    pi_10919354
    Aftellen. Nog 4 dagen en ik vertrek naar Plakias!

† In Memoriam † zaterdag 7 juni 2003 @ 20:41:53 #171
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10953795
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2003 23:55 schreef Kozzmic het volgende:
    Aftellen. Nog 4 dagen en ik vertrek naar Plakias!

[afbeelding]

* BwennieBren wenst Kozz alvast een fijne vakantie toe!
    pi_10955014
    Heel veel plezier Kozzmic. Hoop dat alles voor jou nog leuker wordt dan je het voor ons al hebt omschreven. Doeg, kom terug met veel verhalen!!!
      zaterdag 7 juni 2003 @ 22:12:22 #173
    9713 Eightball
    In control.
    pi_10955266
    quote:
    Op zondag 25 mei 2003 14:28 schreef Kozzmic het volgende:
    [afbeelding]
    Loutro is echt heel erg geweldig! Supersfeertje en heel ontspannen.
    Matala ook maar, de laatste jaren, in mindere mate.
    Beide bestemmingen zijn niet echt aan te raden voor een dagje.
    pi_10960645
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2003 20:41 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

* BwennieBren wenst Kozz alvast een fijne vakantie toe!

Thanks, jij ook.
    Lukt het je om uiterlijk 22 juni in Plakias langs te komen?
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2003 21:57 schreef Lurky het volgende:
    Heel veel plezier Kozzmic. Hoop dat alles voor jou nog leuker wordt dan je het voor ons al hebt omschreven. Doeg, kom terug met veel verhalen!!!
    Zal wel lukken!

Nog een plaatje....

Plakias en de omgeving. (1) is het plaatsje zelf, ongeveer bij (2) ligt de hostel (ietsje kloofinwaarts), (3) is mijn favo-strand (foto zie onder, meteen naast dit strand ligt het mini-strandje One Rock) en bij (4) is ergens de beroemde Samariakloof.

zondag 8 juni 2003 @ 11:13:11 #175
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_10960806
    Fijne reis! Het ziet er wel erg mooi uit daar.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_10960821
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2003 22:12 schreef Eightball het volgende:

[..]

Loutro is echt heel erg geweldig! Supersfeertje en heel ontspannen.

Eerlijk gezegd ben ik er zelf nooit geweest. Ik heb het wel ver in de diepte zien liggen vanaf een kapelletje boven op een berg bij Anopoli.
      zondag 8 juni 2003 @ 11:41:44 #177
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_10961145
    Veel plezier Kozzmic! Plaats je wel een verslag enzo??
      † In Memoriam † zondag 8 juni 2003 @ 15:00:46 #178
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_10964354
    quote:
    Op zondag 8 juni 2003 10:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Thanks, jij ook.
    Lukt het je om uiterlijk 22 juni in Plakias langs te komen?

Ik probeer het, maar weet niet zeker want vertrek de 18de en kom dan pas rond 22.00 uur aan. Mijn dochter ziet Plakias wel helemaal zitten, dus we gaan ons best doen. BTW ik heb omgeboekt van Stalis naar Koutouloufari............ Waarom? Lang onbelangrijk verhaal maar in het zeer kort: Onenigheid. Zal wel loslopen, maar de vakantie wordt helemaal top! Ga meteen een scooter huren en de boel verkennen. Misschien tot Kreta dan Kozz!
    pi_11012129
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2003 20:50 schreef larshil het volgende:
    Ik heb vandaag geboekt voor 3 juli tot 17 juli. We zitten dan in appartement Elia & Tina
    Jep, en ik ga met je mee!

Veeeel zin in!

PS: M'n zusje was er deze week, en er was een dode gevallen in die kloof.... maar ja die was veeelste dik, slechte conditie.. en wilde perse die kloof beklimmen...

pi_11047060
    ik heb de Samaria kloof gelopen, uiteraard niet de luie versie maar de 18 km lange

siets nou jij nog

Edit:

doe niet je witte nieuwe schoentjes aan

pi_11079891
    ik ben 3 keer op kreta geweest alleen knossos en agio nickolaios gezien omdat het minder weer was..

ik ben zooo not bothered om wat te gaan doen gewoon 8 dagen zon,zee,ztrand,drinken eten en on the pull...
    ook zo kan je vakantie vieren..;)

zaterdag 14 juni 2003 @ 13:42:30 #182
    57943 DonCorleone22
    You'll never walk alone
    pi_11104681
    Zoo gaat aardig druk worden deze zomer op Kreta.
    Met het uitgaansleven zit het ook wel goed zo te lezen.
    Wij gaan met dit jaar met 11 man naar Chersonissous, periode 11-24 juli.
    In appartement Assites/Pirakes , iemand nog info over dit appartement , soepele eigenaren ofzo anders krijgen we het nog moeilijk dit jaar.....

Nog mensen in hetzelfde vliegtuig Transavia de 11e juli , zo ja iemand al info over de vertrektijden ...

You'll never walk alone
      zaterdag 14 juni 2003 @ 16:18:55 #183
    52471 Hansjoh
    My hero..
    pi_11107050
    Vertrektijden van Transavia worden ongeveer 2 weken voor vertrek bekent gemaakt. Wij gaan de 2e weg(juli) en hebben nog nix gehoord, waarschijnlijk wordt het een nachtvlucht, van mensen gehoord die daar geweest zijn. Heb er al zin in!!!
    pi_11120440
    Tot op het laatste moment kunnen bij Transavia Basic-Air veranderingen in de vliegtijdstippen zijn. De tijden die dagen van te voren worden doorgegeven kunnen de dag zelf nog uren vervroegen of later worden. Houdt daarom altijd Teletext in de gaten.

Mijn vlucht naar Kreta veranderde in de voorafgaande weken een aantal keer van tijdstip volgens napluizen op Internet. De tijden op de tickets die een week van te voren kwamen klopten niet. Op de avond voor mijn vlucht zag ik weer andere tijden. 'Gelukkig' woon ik vlak bij Schiphol.
    Medepassagiers die uit Limburg kwamen en extra vroeg waren vertrokken om niks aan het toeval van de NS over te laten ontdekten tot hun schrik op ShipholPlaza dat ze moesten rennen naar de incheckbalie.
    Bij aankomst op Kreta zat de bus naar onze apartementen vol bij de hostess klagende passagiers die het zelfde bleek te zijn overkomen.. Gelukkig was het vooorseizoen dus vooral veel oudere mensen die altijd extra op safe spelen zodat niemand ontbrak. Maar...
    ...er was dus op het laatst niemand van Transavia of van de diverse reisburo's geweest die ons had ingeseind.

Let hier dus zelf tot op het laatste moment op!!!

pi_11122188
    nou das dan ook wer lekker gelukkig woon ik 10(met de trein) van schiphol.. wat irri zeg..zal er op letten.. dank...
    maar zijn het over het algemeen nacht vluchten?? ik hoop het wel zijn we er lekker vroeg en heb je nog wat aan je dag
      † In Memoriam † zondag 15 juni 2003 @ 14:16:52 #186
    1576 BwennieBren
    1 + 1 = 11
    pi_11122319
    quote:
    Op zondag 15 juni 2003 12:27 schreef Lurky het volgende:
    Tot op het laatste moment kunnen bij Transavia Basic-Air veranderingen in de vliegtijdstippen zijn. De tijden die dagen van te voren worden doorgegeven kunnen de dag zelf nog uren vervroegen of later worden. Houdt daarom altijd Teletext in de gaten.

Mijn vlucht naar Kreta veranderde in de voorafgaande weken een aantal keer van tijdstip volgens napluizen op Internet. De tijden op de tickets die een week van te voren kwamen klopten niet. Op de avond voor mijn vlucht zag ik weer andere tijden. 'Gelukkig' woon ik vlak bij Schiphol.
    Medepassagiers die uit Limburg kwamen en extra vroeg waren vertrokken om niks aan het toeval van de NS over te laten ontdekten tot hun schrik op ShipholPlaza dat ze moesten rennen naar de incheckbalie.
    Bij aankomst op Kreta zat de bus naar onze apartementen vol bij de hostess klagende passagiers die het zelfde bleek te zijn overkomen.. Gelukkig was het vooorseizoen dus vooral veel oudere mensen die altijd extra op safe spelen zodat niemand ontbrak. Maar...
    ...er was dus op het laatst niemand van Transavia of van de diverse reisburo's geweest die ons had ingeseind.

Let hier dus zelf tot op het laatste moment op!!!

Thanx voor de info. Heb de tickets wel inmiddels al binnen. Ga ook met Basic Air. Vertrek 14.50 uur. Maar goed, ook ik woon 10 min. van Schiphol dus zal het vanaf maandag gaan checken...
    pi_11124817
    quote:
    Op zondag 15 juni 2003 14:08 schreef kyra1974 het volgende:
    maar zijn het over het algemeen nacht vluchten?? ik hoop het wel zijn we er lekker vroeg en heb je nog wat aan je dag
    Nou dat was ook wat: achtdagen werden er uiteindelijk zowat zes. oorspronkelijk zouden we op maandag in de extreemvroege ochtend gaan dat werd dus namiddag en uiteindelijk in donker tegen middernacht in Chersonissos. Vaarwel maandag.
    Terug, ook op maandag zou namiddag zijn en werd vroeg in de ochtend. Smiddags alweer in Amsterdam. De werkelijke vakantie was dus van dinsdag tot en met zondag. De dagen dat ik me echt nergens druk over hoefde te maken kwa uit-pakken en instaleren in apartement en inspecteren-omgeving-koelkastvullen danwel koelkast-legen-keuken-schoonmaken-inpakken...de werkelijk zorgeloze eindeloze dagen waren woensdag t/m zaterdag. Dat kwam dus door die extreme vliegtijden. Ik had gedacht het 'gedoe' op de beide maandagen te hebben en verder niks, niente nada besognes in Cher'.

Ik zit natuurlijk te zeuren want het bleef prachtig voor die 245 euro vlucht-app-all-in maar het aantal dagen was dus gevoelsmatig veel korter dan verwacht door de avond/ochtend-vluchten.

pi_11128528
    ik hoop toch echt dat ik een nachtvlucht heb...kan je geen klacht indienen?? waarom doen ze dit?? het gaat al zo slecht in de luchtvaart moeten ze juist dit soort dingen doen.
    245 eurie. .fucking hell ik ga voor 450 en op zaterdag
    pi_11129414
    NOU DAN NOG EEN KEER (AANGEZIEN DE TOPIC PLEITEN IS)
    WIE GAAT ER NAAR MALIA EN WANNEER EN WIE IS ER OOIT WELEENS IN APP. CRETAN FAMILY GEWEEST...

IK GA IN AUGUSTUS..

erg irri dit.. soz

maandag 16 juni 2003 @ 07:40:39 #190
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_11135774
    quote:
    Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef kyra1974 het volgende:
    NOU DAN NOG EEN KEER (AANGEZIEN DE TOPIC PLEITEN IS)
    WIE GAAT ER NAAR MALIA EN WANNEER EN WIE IS ER OOIT WELEENS IN APP. CRETAN FAMILY GEWEEST...

IK GA IN AUGUSTUS..

erg irri dit.. soz

Je Caps Lock staat aan.
    Het topic is niet weg, het is alleen dicht. malia 2003
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
    pi_11136468
    quote:
    Op zondag 15 juni 2003 20:31 schreef kyra1974 het volgende:
    kan je geen klacht indienen?? waarom doen ze dit?? het gaat al zo slecht in de luchtvaart moeten ze juist dit soort dingen doen.
    De vertrekdata klopten en in de overeenkomst staat dat de tijden kunnen veranderen. Daar valt niet over te klagen. Ik klaag ook niet maar waarschuw alleen dat ik van de 8 maar 6 volle kreta-dagen had waarvan er gevoelsmatig maar 4 onbekommerd waren. Maar wat verwacht je als je een weekje weggaat? Dat is meer een uitstapje dan een volwaardige vakantie.

Dat het zo "goedkoop" was, dat is nog altijd 540 oude guldens wat niet echt te geef is. Maar het voor- en na-seizoen zijn altijd voordeliger. Bovendien is het verstandig om zodra er een oorlog uitbreekt of een epidemie ofzo en de reisbranche daar de dupe van is onmiddelijk last-minute te boeken.
    Mn zus had bij het uitbreken van de Golfoorlog een 10-daagse nijlcruise voor 199 euro en daar zaten zelfs bij het all-in kwa, vlucht, tax, verblijf alle maaltijden bij in! Dat is echt extreem. Ik was met mn Kreta-reis alweer 3 weken later toen de ergste afzeggingsregen wegens angsten voorbij was. Een week eerder, ik kon toen niet, had me nog eens 39 euro gescheeld.

quote:
    Op zondag 15 juni 2003 21:14 schreef kyra1974 het volgende:WIE IS ER OOIT WELEENS IN APP. CRETAN FAMILY GEWEEST...
    Ik niet.
    quote:
    deze mensen ook niet...het is in malia en het ligt buiten het centrum het is in mei 2002 net geopend wie kan ons meer vertellen en zijn er ook nog andere mensen in dit app geweest...
    Googlen levert niet veel op: alleen dezelfde vragen en verder niet-goed-functionerende klungelige home-pages zodat we nog niks wijzer worden. Verwacht maar niet veel technisch vernuft van je Cretan-Family-reisgenoten. Vermoedelijk is het in elk geval een nerd-vrij apartement.
    pi_11137608
    "Googlen levert niet veel op: alleen dezelfde vragen en verder niet-goed-functionerende klungelige home-pages zodat we nog niks wijzer worden. Verwacht maar niet veel technisch vernuft van je Cretan-Family-reisgenoten. Vermoedelijk is het in elk geval een nerd-vrij apartement."

hahaha..ik mag het hopen.. het valt me wel op dat de meeste app die in de nederlandse reisgidsen staan uit het centrum zijn..terwijl die van de britten aan het strand liggen en max 500m vh centrum liggen...hmmm verdacht:)
    Het is toch raar dat zo'n app complex nergens terug te vinden is alleen op sunweb en gogo (met heeeeel weinig info)

ook zo irri dat het topic gesloten is:( caps lock betekende dat ik geirriteerd was..tis nu weer over hoor:)
    Je hebt gelijk zo goedkoop is het niet ik ben het nu ook aan het omekenen 450 eurie fucking hell..tenerife was net zo duur trouwens vorig jaar ..onwijs leuke vakantie alleen 4 vd 8 dagen regen

maandag 16 juni 2003 @ 11:47:32 #193
    57943 DonCorleone22
    You'll never walk alone
    pi_11138587
    Thanx voor de transavia info, zal rekening houden met verandering van de vertrektijden. Ik woon namelijk niet in de buurt van schiphol..
    Iemand nog info over de gemiddelde bierprijs in de bars/discotheken ?
    You'll never walk alone
    pi_11139800
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 11:47 schreef DonCorleone22 het volgende:
    Thanx voor de transavia info, zal rekening houden met verandering van de vertrektijden. Ik woon namelijk niet in de buurt van schiphol..
    Iemand nog info over de gemiddelde bierprijs in de bars/discotheken ?
    ja 3 eurie in de pub 4-6 eurie in de club
    4/5 euries voor een smirnoff/breezer/wkd en in een club ook iets duurder

Amstel was 45p dus dat is iets meer dan een euro ??? heel vaag maar goed..dus conclusie heel veel zuipen op je balkon en in de kroegen

[Dit bericht is gewijzigd door kyra1974 op 16-06-2003 12:51]

maandag 16 juni 2003 @ 13:17:43 #195
    57404 noirtje
    Unnecessary Protector
    pi_11140583
    quote:
    Op maandag 16 juni 2003 11:08 schreef kyra1974 het volgende:
    "Googlen levert niet veel op: alleen dezelfde vragen en verder niet-goed-functionerende klungelige home-pages zodat we nog niks wijzer worden. Verwacht maar niet veel technisch vernuft van je Cretan-Family-reisgenoten. Vermoedelijk is het in elk geval een nerd-vrij apartement."

hahaha..ik mag het hopen.. het valt me wel op dat de meeste app die in de nederlandse reisgidsen staan uit het centrum zijn..terwijl die van de britten aan het strand liggen en max 500m vh centrum liggen...hmmm verdacht:)
    Het is toch raar dat zo'n app complex nergens terug te vinden is alleen op sunweb en gogo (met heeeeel weinig info)

ook zo irri dat het topic gesloten is:( caps lock betekende dat ik geirriteerd was..tis nu weer over hoor:)
    Je hebt gelijk zo goedkoop is het niet ik ben het nu ook aan het omekenen 450 eurie fucking hell..tenerife was net zo duur trouwens vorig jaar ..onwijs leuke vakantie alleen 4 vd 8 dagen regen

Hetzelfde verhaal voor het app. Cosmopolit, daar is ook weinig tot nix over te vinden op het wired. Maar maakt niet uit.. zoveel vertrouwen leg ik toch niet in die slecht en onoverzichtelijke sites

noirtje

Iedereen wil leuke collega's,... ook jouw collega's!
    pi_11171784
    heyy wie gaan nog meer naar chersonicos(ofzow) op 23 augustus a.s. ? wij hebben geboekt bij gogo tours..

ltrrr

www.the-roxbury.nl
    pi_11177025
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 16:19 schreef TonY211 het volgende:
    heyy wie gaan nog meer naar chersonicos(ofzow) op 23 augustus a.s. ? wij hebben geboekt bij gogo tours..

ltrrr

23 augustus... naar malia ...jipeeeee veel leuker daar hoor..
      woensdag 18 juni 2003 @ 01:25:54 #198
    22794 Enchanter
    Right you are Ken!!!
    pi_11183968
    quote:
    Op dinsdag 17 juni 2003 19:55 schreef kyra1974 het volgende:

[..]

23 augustus... naar malia ...jipeeeee veel leuker daar hoor..

Yep , Malia is echt veelleuker dan Chersonisos , Chersonisos lopen mij te veel van die popie jopies
    pi_11195600
    Owwww dat wist ik niet... naja malia ligt dr vlakbij we huren vast wel ff een autootje, komt helemaal goed
    www.the-roxbury.nl
      woensdag 18 juni 2003 @ 17:02:38 #200
    52471 Hansjoh
    My hero..
    pi_11197425
    Dus de vertrektijden kunnen ook vervroegen....ai, daar had ik nog niet aan gedacht! Hopelijk vertrekken we niet vroeg in de morgen, moet ik heel de nacht de teletext in de gaten houden...
    Dacht dat je de tickets 2 weken voor vertrek kreeg, maar zag op de site dat dat 1 week is....ff wachten dus...
    pi_11199487
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 01:25 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Yep , Malia is echt veelleuker dan Chersonisos , Chersonisos lopen mij te veel van die popie jopies

en te veel nederlanders...

[Dit bericht is gewijzigd door kyra1974 op 18-06-2003 18:45]

pi_11213354
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2003 16:04 schreef TonY211 het volgende:
    Owwww dat wist ik niet... naja malia ligt dr vlakbij we huren vast wel ff een autootje, komt helemaal goed
    Dat hoeft niet eens: het ligt naast mekaar en is zelfs te lopen! Ik zat bij Starbeach en kon gewoon elke dag kiezen welke kant ik op ging. Malia heeft net even lekkerdere strandjes want veel meer zand ipv rots. Voor het stedenlijk schoon hoef je er niet speciaal heen te gaan. Ik zag eerlijkgezegd niet echt verschil.
    Wat ik er erg klote vond was dat ze in malia elke vierkante meter strand voor hebben geplempt met strandstoelen en parasols die je moet huren. Even ergens op je handdoekje gaan zitten is er niet bij.

Als je niet wilt lopen is er overigens ook een busverbinding en met de taxi zal het ook amper wat kosten. Je kan dan ook eens een dag naar een heel ander strand gaan bvb aan de zuidkust. Dan zie je meteen wat van het eiland.
    Veel plezier!!!

donderdag 19 juni 2003 @ 15:21:34 #203
    57943 DonCorleone22
    You'll never walk alone
    pi_11220633
    Toch ben ik blij dat ik Chersonissous zit en niet in Malaria ,
    Het is toch de party place @t Kreta
    You'll never walk alone
    pi_11225247
    nou dat valt dus vies tegen veel van het zelfde...
    en veels te jong publiek
      donderdag 19 juni 2003 @ 19:07:40 #205
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_11226299
    Bestemming: Kreta Oost (Heraklion e.o.)
    Plaats: Koutouloufari

Kent iemand en zoja is ut wat ??

-the Dude-
    pi_11226352
    ken het niet...maar zal heus wel mooi zijn en rustig ..denk ik zo
    pi_11232959
    nog maar 20 nachtjes slapen! :D:D

(tikje overbodige post maarja wel heeel erg ontopic )

pi_11234153
    Nog 1 weekje wachten!

Er staan van sommige mensen wel heel veel culturele bijdragen in dit topic, maar die liggen als ik het goed begrijp nogal verspreid over het eiland. Wat is nou een leuk stadje om te bezoeken vanuit Chersonissos?

pi_11234231
    Nog 15 dagen en dan zit ik in Chersonissos! Ik heb er zin in!!
    Back in business.
    pi_11239133
    Nog 13 dagen en dan zit ik in Chersonissos! Ik heb er zin in!!
      vrijdag 20 juni 2003 @ 13:33:53 #211
    57943 DonCorleone22
    You'll never walk alone
    pi_11244910
    Ik nog 24 dagen voordat ik in Kreta aan het paraderen ben.
    Maarre ik zou op advies van voorgaande posters ook een bezoek brengen aan Malia, en bekijken of het idd zoveel beter en gezelliger is dan chersonissous.
    You'll never walk alone
    pi_11254554
    Over 6 dagen zit ik in cherossinos!!!! Gisteren geboekt en met mazzel voor 15 dagen 299 euro!! Inclusief alles ( verzekeringen ) waren we 400 euro pp kwijt, dus dat was een mooie meevaller. En ook nog een luxe 2 kamer appertement.

Is iemand weleens in Villa Myrto geweest???

Op zich ben ik ook niet zo van de Lorret de Mar taferelen, maar ik denk dat ik me prima zal vermaken. Je hoeft er overdag niet te blijven hangen. Vorig jaar zat ik in Callela vlakbij Lorret, ook super toeristisch, maar ik heb me ontzettend vermaakt met excursies en daguitjes naar andere plaatsen. Cheronissos is alleen maar om te slapen, voor de rest gaan we lekker het eiland verkennen. Dat strand is wel jammer, maar dat zou de vakantiepret niet moeten bederven, stranden zat op dat eiland!!

Weet iemand hoe het daarzo is rond deze periode?? Al druk?? Ik ga van 26 juni tot/met 10 juli

http://members.lycos.nl/lliefmeisje/index.html
    pi_11263805
    yep druk
    pi_11347332
    k ga morgenavond weg.. tot de 11e naar Chersonissos. echt zin in!

lekker chillen bij zwembad + bar + pooltafel.. of lekker proppen op strand en savonds kroegen en discotheken af.. chill..

zie jullie daar wel hehe

pi_11349644
    9 days to go.....
    pi_11350756
    ik ga pas in augustus boehoe het duurt nog zoooo lang
    pi_11361519
    countdown naar 16 juli...ben benieuwd
    pi_11365223
    Ik ben weer thuis na 2 weken Plakias, Kreta...

Weinig gedaan, desondanks me prima vermaakt.
    Een kort verslagje volgt waarschijnlijk nog.

woensdag 25 juni 2003 @ 14:20:01 #219
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_11367806
    Hey Kozzmic, aangezien jij nogal vaak op kreta bent geweest, ken jij deze plaats.

en is het wat ?

alvast bedankt

-the Dude-
    pi_11373780
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2003 14:20 schreef DAMH het volgende:
    Hey Kozzmic, aangezien jij nogal vaak op kreta bent geweest, ken jij deze plaats.

en is het wat ?

alvast bedankt

Ik ben eerlijk gezegd nog nooit oostelijk van Heraklion geweest, maar je zou eens kunnen kijken op één van de volgende Kreta-sites:

- www.interkriti.org
    - www.explorecrete.com
    - kreta.pagina.nl

pi_11375095
    quote:
    Op donderdag 19 juni 2003 23:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:
    Wat is nou een leuk stadje om te bezoeken vanuit Chersonissos?
    Is er nog iemand die antwoord wil/kan geven op bovenstaande vraag?

En nog een vraagje, ik heb wat gehoord over een alternatief voor de Samariakloof; een kleine kloof. Weet iemand hoe deze kloof heet? Of is het gewoon 'DE kleine kloof'? (in de zin van er is maar 1 kleine kloof

pi_11379779
    Ben je nu al weer thuis Kozzmic?! Ik heb het gevoel dat je net 3 dagen weg bent!
    Leuk gehad?
    pi_11383265
    Nog 9 dagen!
    En er gaan wel veel Fok!kers rond dezelfde periode erheen zeg..
    Back in business.
    pi_11387944
    Hee Kozzmic, welkom terug! En weer veel nieuws meegemaakt? Hier is men nog steeds op weg naar dat vermaledijde hippe Cherson' zoals je ziet
    Sorry maar ik ga even hulken:

Mensen, wat is het nut van een topic als je het niet leest maar alleen een vraag stelt en dan nog herhaalt ook? Zet je instellingen op 256 posts per pagina en met de search vindt je zo je antwoord in eerdere posts:
    DamH, --->deze post hierboven gaat over Koutouloufari. <---
    en TheGoldenGirl, --->deze post oa gaat over de 'kleine' kloof: de imbroskloof <---
    Voor uitstapjes rond Chersonisos: --> lees mijn posts zoals bvb deze <--

UTFS zeggen ze dan Hoe moet dat met jullie op vakantie als je de weg al niet eens in een vakantietopic weet te vinden? Voor straf 8 dagen rondhangen bij je apartement in Breezahnissos.

donderdag 26 juni 2003 @ 12:15:33 #225
    42630 DAMH
    vroemmmm!!!
    pi_11388145
    UTFS ?
    -the Dude-
    pi_11388458
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2003 12:15 schreef DAMH het volgende:
    UTFS ?
    Uw Trouwe Forum Slavin!
    Dacht t niet he?
    Use The Fucking Search

Zoekfunctie op Fok en dan Ctrl F op je toetsenbord. Dan had je zelf die post in dit topic gevonden.

donderdag 26 juni 2003 @ 12:40:31 #227
    56827 frantic
    bla bla bla
    pi_11388577
    Weet iemand of er Cherissonos ook een zwembad is?
    Ik heb namelijk net gehoord dat de zee stikt van de zee-egels en ik hou nogal van zwemmen! Oh ja ons appartementen complex heeft geen zwembad!
    pi_11388605
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2003 12:40 schreef frantic het volgende:
    Ik heb namelijk net gehoord dat de zee stikt van de zee-egels en ik hou nogal van zwemmen! Oh ja ons appartementen complex heeft geen zwembad!
    Welk complex zit je? Wij hebben ook geen zwembad. Geen idee of daar een zwembad is. Maar het zal wel meevallen hoor met de zee-egels in de zee. Kijk gewoon of er mensen in het water zijn en dan blijf je een beetje in de buurt.
      donderdag 26 juni 2003 @ 12:45:55 #229
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_11388646
    Ik ben ook op Rhodos geweest, en op Kreta.
    Afgelopen meivakantie op Kreta dus, en het is echt wel leuk hoor!
    Het is heel groot dus er is veel te beleven.
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
    pi_11389038
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2003 12:45 schreef Marloes het volgende:
    Ik ben ook op Rhodos geweest, en op Kreta.
    Afgelopen meivakantie op Kreta dus, en het is echt wel leuk hoor!
    Het is heel groot dus er is veel te beleven.
    Ben vorig jaar op Rhodos geweest...is Kreta even leuk of is het leuker? Rhodos was heel leuk dus
    pi_11389056
    Star Beach, ligt even buiten Chersonisos.
    Zwembad plus harde muziek!

Weet ik zelfs!

pi_11389139
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2003 12:40 schreef frantic het volgende:
    Ik heb namelijk net gehoord dat de zee stikt van de zee-egels
    Er is daar iets wat Starbeach heet met talloze 'gratis' zwembaden, alleen de consumpties zijn er prijzig. Lees mn eerdere posts er maar op na.

Geen zee-egel gezien: wel zee-egel-vissers met een kratje op piepschuim snorkelend naar de diertjes. Die zee-egels waren bij Agio Nikolaos nogal veel maar de Grieken eten ze op dus ze raken vanzelf zeldzaam. Je kan ze loshalen, doorsnijden en rauw leegslurpen: soort oesters. Schijnen goed voor de potentie te zijn.

Als je zee-egelvrij wilt zwemmen kies je een zandstrandje ipv rotsen. Er is zand in Cherso-'stad' bij Starbeach en even doorlopen of bus nemen naar Malia.

pi_11395657
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2003 19:51 schreef TheGoldenGirl het volgende:

[..]

Is er nog iemand die antwoord wil/kan geven op bovenstaande vraag?

En nog een vraagje, ik heb wat gehoord over een alternatief voor de Samariakloof; een kleine kloof. Weet iemand hoe deze kloof heet? Of is het gewoon 'DE kleine kloof'? (in de zin van er is maar 1 kleine kloof

Er zijn geloof ik een paar honderd kloven op Kreta, de ene wat beter toegankelijk dan de andere. Behalve Samaria zijn de Imbroskloof (oostelijk van Samaria, al genoemd door Lurky), de Aradenakloof (tussen Imbros en Samaria) en de Irinikloof (westelijk van Samaria) wel enigszins bekend. Ik was vorige week nog bijna meegegaan met een "expeditie" naar de St. Antoniuskloof, aangezien het mijn een-na-laatste dag was op Kreta heb ik er vanaf gezien. Deze laatste kloof is niet volledig lopend te halen, sommige stukken dienen zwemmend te worden afgelegd!

Zie de volgende link voor een aantal beschrijvingen van verschillende kloven (ook in de buurt van Hersonissos): http://www.explorecrete.com/gorges.html

vrijdag 27 juni 2003 @ 21:24:23 #234
    52471 Hansjoh
    My hero..
    pi_11420182
    Wij hebben wel een zwembad, mag ook wel bij een 4-sterren appartement(Irini), niet dat het super groot is ofzo, maar toch...:Y
    Nog 5 dagen(10:00 vertrekken, das wel minder!!!)
      zaterdag 28 juni 2003 @ 15:55:17 #235
    56827 frantic
    bla bla bla
    pi_11431206
    quote:
    Op donderdag 26 juni 2003 12:42 schreef Chayenn het volgende:

[..]

Welk complex zit je? Wij hebben ook geen zwembad. Geen idee of daar een zwembad is. Maar het zal wel meevallen hoor met de zee-egels in de zee. Kijk gewoon of er mensen in het water zijn en dan blijf je een beetje in de buurt.

Wij zitten in Elalia, 6 persoons kamer!
    Vertrekken Zondag om 5.30! Eindelijk vakantie dan!
    pi_11431419
    Temperaturen stijgen gestaag op Kreta, rond de 31 graden celcius
    pi_11437568
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2003 21:24 schreef Hansjoh het volgende:
    Nog 5 dagen(10:00 vertrekken, das wel minder!!!)
    Vind je dat vroeg? Ik vlieg aanstaande zaterdag om 05.20, dat betekent 03.20 ongeveer op Schiphol zijn, en dat is ongeveer anderhalf uur bij mij vandaan rijden, dus dat is gewoon niet slapen vrijdagnacht. Maar dat maakt niet uit verder, want ik ga wel 12 dagen lang los in Chersonissos.
    Back in business.
    pi_11443459
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 23:19 schreef Shirley het volgende:
    Vind je dat vroeg? Ik vlieg aanstaande zaterdag om 05.20, dat betekent 03.20 ongeveer op Schiphol zijn, en dat is ongeveer anderhalf uur bij mij vandaan rijden, dus dat is gewoon niet slapen vrijdagnacht. Maar dat maakt niet uit verder, want ik ga wel 12 dagen lang los in Chersonissos.
    Je moet er wel wat voor over hebben he?
      zondag 29 juni 2003 @ 15:40:24 #239
    57404 noirtje
    Unnecessary Protector
    pi_11446446
    weet er iemand trouwens of je echt een paspoort nodig hebt om te vliegen richting kreta of kan het af met een identiteitskaart?

naar mijn weten zou het met het laatste ook kunnen, maar iemand heeft me aan het twijvelen gebracht

bvd noirtje

zondag 29 juni 2003 @ 16:23:23 #240
    52471 Hansjoh
    My hero..
    pi_11447042
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2003 23:19 schreef Shirley het volgende:

[..]

Nee, ik wilde er mee zeggen dat ik het juist laat vind, ben je daar om half 3, dan nog met bus wat vaak fout gaat, dan nog hopen op geen problemen in het appartement, weer een dag kwijt( + terugreis is om 07:00, heel flauw!!!). Maar goed, heb er wel zin in, nog 3 dagen....
    pi_11448605
    Toch nog maar even een klein verslagje van mijn 2 weken Kreta...

Eigenlijk valt er niet zo heel veel te melden, het was de 5e keer dat ik in hetzelfde plaatsje zat (na 1991, '98, 2000 en '01) en de 4e keer dat ik in dezelfde hostel verbleef (in 1991 bestond de huidige nog niet). Enthousiaste verhalen over deze plek heb ik al eerder in dit topic en in oudere topics over Kreta gepost.

Ik zat in Plakias, aan de zuidkust van Kreta, 30 kilometer ten zuiden van de 3e plaats van het eiland (in grootte), Rethimnon. Het grootste avontuur was om er te komen, ik had een goedkope vlucht geboekt van Brussel naar Athene en aangezien ik weinig trek had in een nacht en dag Athene was het zaak de laatste nachtboot richting Kreta te halen. Daarvoor had ik 2 uur en 10 minuten na landing van mijn vlucht. Gelukkig was mijn vlucht 15 minuten te vroeg, en was ik binnen een half uur met rugzak en al de luchthaven uit en de bus richting de haven Pireaus in en zat ik uiteindelijk ongeveer een half uur voor vertrek op het bovenste dek van de boot die me naar Kreta's hoofdstad Iraklion zou brengen.

7-en-een-half uur later kwam ik aan op Kreta, 5:30 uur 's ochtends. Een uur later zat ik in de bus richting Rethimnon, waar ik net op tijd was om de bus van 8:00 uur naar Plakias te halen. Iets na 9-en liep ik de hostel binnen, waar Chris, de hostelmanager, me verwelkomde met een glaasje raki.

En daar ben ik 12 dagen gebleven. De temperatuur was perfect, constant tussen de 30 en 35 graden. Plakias staat bekend om het feit dat er vrijwel altijd een stevige wind staat, wat eigelijk wel lekker was, het zorgde ervoor dat de temperatuur goed dragelijk was. Die paar dagen dat de wind plots bleef liggen werd het meteen ook zo warm dat je niet veel kon ondernemen.

Maar ja, dat 'ondernemerige' had ik sowieso niet zo deze vakantie. Vrij regelmatig naar het strand geweest, dat wel, en mijn favo strand in de omgeving, One Rock Beach, is ongeveer 45 minuten lopen van de hostel, dus op die manier nog wel enige beweging gekregen. One Rock is een strandje van ongeveer 10 meter breed, omgeven door rotsen. De naam One Rock slaat op een platte rots die in het midden iets boven het water uitsteekt, zie onderstaande foto (aan de rechterkant)...

Het water is superhelder, de temperatuur de 1e week nog wat 'frisjes', de 2e week merkbaar warmer.

De avonden begonnen meestal om een uur of 9 in één van de vele taverna's, waar je voor zo'n 5 euro prima kunt eten en voor anderhalve euro extra voldoende wijn kunt drinken om je lekker vrolijk te voelen. Meestal werd na het eten de avond voortgezet in Joe's, de favoriete bar van de hostelgangers. Een halve liter bier kost er 2 euro, koffie anderhalf en een wodka 3-en-een-half. Redelijk te doen dus, alhoewel ook hier de prijzen de laatste jaren flink gestegen zijn. Een enkele keer werd de avond voortgezet in de hostel of rond een strandvuur. En één keer belandden we uiteindelijk in de enige echte nachtclub in Plakias, de Meltemi, waar in de regel tot zonsopkomst kan worden doorgedanst.

De enige echte activiteit die ik in de 2 weken heb ondernomen was de zogenaamde river walk, over rotsen en door een riviertje omhoog de Kotsifoskloof in, onderweg steeds mooiere watervalletjes passerend en stukjes rivier diep genoeg om er in te zwemmen. Helaas was voor mij de vakantie bijna voorbij toen een groepje plannen aan het maken was om de Mount Idi te gaan beklimmen, met 2456 meter de hoogste berg van Kreta. Als het goed is zijn ze afgelopen dinsdag gegaan, echter zondag was mijn laatste dag. In mijn laatste weekend nog wel een paar vrienden bezocht die permanent op Kreta wonen. Vanaf het balkon van hun huis in Mirthios, 200 meter boven Plakias, het gigantische uitzicht over de baai en de rest van het gebied bewonderd.

Zondagavond zat ik weer op de boot terug richting Athene. Klein absurd detail, terwijl de boot de haven van Rethimnon uitvoer klonk door de speakers van de bar op het dek een dansversie van Last Christmas van Wham. Nahja, dit nummer zal me de komende kerst regelmatig herinneren aan deze vakantie! Een ander opmerkelijk detail, in 2 weken tijd ben ik welgeteld 1 Nederlander tegengekomen en dat was in de eerste 2 dagen. Wel veel Canadezen, Nieuw-Zeelanders en Australiėrs, een aantal Britten, Amerikanen, wat Duitsers en een handjevol Fransen.

Misschien dat er nog wat foto's volgen, maar het rolletje moet nog ontwikkeld worden.

En nog ff spammen, de hostel waar ik verbleef: Youth Hostel Plakias. Youth is niet echt van toepassing op deze hostel, ik heb er mensen ontmoet in de leeftijd van ongeveer 18 tot een jaar of 60. Veel mensen die alleen reizen, dus het is niet echt moeilijk contact met anderen te maken. Officieel aanbevolen door de reisgids Let's Go.

zondag 29 juni 2003 @ 18:58:53 #242
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_11449344
    Klinkt leuk Kozzmic.
    *OUD heilige*
      zondag 29 juni 2003 @ 19:30:24 #243
    57404 noirtje
    Unnecessary Protector
    pi_11449826
    Ahh kijk, klinkt als een geslaagte vakantie. bedankt voor je verslag Kozzmic, nu zijn die vakantie kriebels er al helemaal niet meer uit te slaan.
    noirtje gaat vrijdag
    pi_11450083
    quote:
    Op zondag 29 juni 2003 15:40 schreef noirtje het volgende:
    weet er iemand trouwens of je echt een paspoort nodig hebt om te vliegen richting kreta of kan het af met een identiteitskaart?

naar mijn weten zou het met het laatste ook kunnen, maar iemand heeft me aan het twijvelen gebracht

bvd noirtje

Ik ben vorig jaar op Rhodos geweest met mijn ID kaart helemaal geen probleem...ga over 3 weken ook naar kreta met ID kaart..heb helemaal geen paspoort

No worries!

pi_11458118
    Weet er iemand nog in Chersonissos een goed/leuk hotel, met een redelijk groot zwembad (dus geen 2 bij 3 meter badje)?
    Liefst ook minder dan 1 km afstand van strand en het centrum.
    pi_11462455
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 09:36 schreef Virus.NL het volgende:
    Weet er iemand nog in Chersonissos een goed/leuk hotel, met een redelijk groot zwembad (dus geen 2 bij 3 meter badje)?
    Liefst ook minder dan 1 km afstand van strand en het centrum.
    Pal achter Starbeach is, als je een beetje geld hebt, dit hotel Royal Belvedere voor jou een aanrader. Alles is er groot en wat ik zo snel op internet zag zijn ook de recacties van hotelgasten lovend.
    Zie ook: deze omschriving. en verder moet je maar wat googlen.
    pi_11462982
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 13:36 schreef Lurky het volgende:

[..]

Pal achter Starbeach is, als je een beetje geld hebt, dit hotel Royal Belvedere voor jou een aanrader. Alles is er groot en wat ik zo snel op internet zag zijn ook de recacties van hotelgasten lovend.
    Zie ook: deze omschriving. en verder moet je maar wat googlen.

Deze stond idd in mijn lijstje van interessante hotels , alleen weten we nog niet of we wel all-in willen.
    pi_11465405
    quote:
    Op maandag 30 juni 2003 13:59 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Deze stond idd in mijn lijstje van interessante hotels , alleen weten we nog niet of we wel all-in willen.

Het is een giga-groot hotel. Ik zat er vlak bij in Ida Village III wat best wel een klim omhoog is al is het maar 100 meter van zee. Daarnaast was dus Belvedere waar ik savonds prima uitzicht op had, en op de zee. Stel je een Bijlmerflat voor waar elke avond door enorme stoeten af en aan komen door de mooi verlichte hal. En elke avond daverde het entertainment door de baai: na een week kon ik die liedjes dromen. Van dichtbij kijken ging niet want er zitten twee bewakers bij de ingang.Zodoende heb ik nooit de ezel gezien die ik wel kon horen. Het zag er allemaal heel erg verzorgd en totaal zelfvoorzienend uit vanaf een afstandje.
    Of je met stoeten dronken strandvrienden langs die bewaking komt weet ik niet, maar anders ga je toch de barman groeten van Ida III voor wat meer hollandse breezercultuur. Of blijft gewoon op Starbeach hangen... Daarnaast is trouwens ook een magahotel, aan het strand dus.
    pi_11468772
    Het is hotel Silva Maris geworden we hebben lang getwijfeld tussen verschillende hotels, maar nu hebben we alleen logies+ontbijt, dus kunnen we elke avond zelf kiezen waar we iets gaan eten.

Dit hotel heeft een mooi groot zwembad, ligt aan het strand en dichtbij het centrum, dus precies wat we zochten

http://www.neckermann.nl/asp/ObjectDetailPage.asp?nObjectID=8480

Alleen vliegen we om 17.30uur met Basiq Air

pi_11493934
    Er is een nieuwe discotheek genaamd Homus, deze ligt ongeveer 5 km vanaf Hersonissos direct naast de Aqua Splash.
    Er rijden gratis bussen. Het begint om 22:00 tot 04:00 en vrijdag en zaterdag gaan ze tot 07:00 door.

Dj's die daar komen draaien:
    2 juli Sisterbliss, 16B
    4 juli X-Press 2, CJ Mackintosh
    5 juli Michel de Hey, Yousef
    9 juli Sander Kleinenberg
    11 juli Hermen Cattaneo, Slam
    12 juli Carl Cox, Will Grant
    16 juli Jeff Mills
    18 juli Deep Fish
    19 juli John Digweed, Phil Thompson, Bedrock Night
    23 juli Steve Lawler
    25 juli Quiver, Parks & Wilson
    26 juli Lee Burridge, Saeed & Palash
    30 juli Armin van Buuren

en ik ga overmorgen!!

pi_11504051
    DISCOTHEEK HOMUS:
    7 BAR -VIP AREA - CHILL OUT AREA - RESTAURANT - SHOPPING - 2000m2 DANCE FLOOR - PARKING - VIP PARKING

Meer info: http://www.homus.gr

woensdag 2 juli 2003 @ 10:20:55 #252
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_11504103
    larshil, dit zit er een beetje spammerig uit, kun je misschien wat meer vertellen over die discotheek? Waarom iedereen daarna toe moet bijvoorbeeld?
    *OUD heilige*
    pi_11509319
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 10:20 schreef YPPY het volgende:
    larshil, dit zit er een beetje spammerig uit, kun je misschien wat meer vertellen over die discotheek? Waarom iedereen daarna toe moet bijvoorbeeld?
    Het bericht was een aanvulling op SietsQo. De DJ's die in deze discotheek draaien zijn niet de minste, over 2 weken kan ik je zeggen of het een leuke discotheek is.
    pi_11509965
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2003 10:20 schreef YPPY het volgende:
    Schijnt vrij nieuw te zijn, maar echt een club met wereldberoemde DJ's, 3 avonden in de week geopend waarvan 2x tot 7:00 's morgens. Ligt een eindje buiten Chersonissos, bij het Aquapark, als ik me niet vergis. Als het aan mij ligt ga ik daar zeker een keer naartoe!

edit: zie nu dat het de post daarboven ook al staat

pi_11512368
    Ik bezoek Cheronissos begin oktober, ik wou even weten of de temperaturen nog te pruimen zijn in die tijd van het jaar daar (niet te koud om te zwemmen?) Volgens het reisbureau vormt dit geen probleem. Hebben ze mij liggen of niet...
    Is er ook nog enig toerisme en zijn er nog genoeg dingen te doen daar?
    thx
    pi_11512591
    Aan mij de eer om een deel II te starten deze loopt tegen het eind
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')