abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7596711
Ik ben van plan om van de zomer naar kreta te gaan, ben dit jaar op Rhodos geweest (wat me uitstekend is bevallen). Kan je daar leuke dingen doen? (overdag/s'avonds) Beetje lekkere temperatuur natuurlijk (daar ben ik niet bang voor)

Dus zoals ik al zei in de topic-titel: is het wat? als ik Rhodos als "maatstaf" neem? of zal het me dan tegenvallen? Ga trouwens met een jongerenreis mee (en die mensen ken ik dus niet, heb ik dit jaar ook gedaan erg leuk)

pi_7596729
Is zeker wat, ben er anderhalf jaar geleden geweest en was echt helemaal te gek.
pi_7596880
Ben op beide eilanden geweest en het beviel me uitstekend! We hebben ee groot deel van het eiland verkend met de scooter, met de auto was natuiurlijk makkelijker geweest maar ik had me rijbewijs iets te kort.... vooral de Samariakloof kan ik je aanraden! Heel erg gaaf om te doen, zwaar maar wel de moeite waard!

Ik zou het doen!

pi_7596911
Als je naar Kreta gaat, loop dan in ieder geval de samaria kloof eens
En dan wel de lange = 18 KM tocht.

pi_7596913
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:41 schreef snellejelle het volgende:
Ben op beide eilanden geweest en het beviel me uitstekend! We hebben ee groot deel van het eiland verkend met de scooter, met de auto was natuiurlijk makkelijker geweest maar ik had me rijbewijs iets te kort.... vooral de Samariakloof kan ik je aanraden! Heel erg gaaf om te doen, zwaar maar wel de moeite waard!

Ik zou het doen!

Zeker die Samariakloof is zo ontzettend gaaf, volgens mij toch wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt!
Als je niet van massa toerisme houd moet je eens op het zuidelijke deel van het eiland gaan kijken, echt prachtig
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  zondag 29 december 2002 @ 14:44:00 #6
35485 rique
with Canon, I can
pi_7596915
ja het is wat

Er is genoeg te doen

- leuk uitgaan
- mooi binnenland (leuk om jeep te huren)
- gezellige steden
- aardige mensen
- samariakloof

echt een aanrader, heb zelf iets buiten Retymnó gezeten en dat was ideaal, met de taxi naar het centrum kost niets maar toch zit je lekker rustig, Plantanes heette het daar volgens mij

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zondag 29 december 2002 @ 14:45:21 #7
35485 rique
with Canon, I can
pi_7596929
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:43 schreef Dezz het volgende:

[..]

Zeker die Samariakloof is zo ontzettend gaaf, volgens mij toch wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt!
Als je niet van massa toerisme houd moet je eens op het zuidelijke deel van het eiland gaan kijken, echt prachtig

Jah klopt, het zuiden is heel mooi om een dagje heen te gaan. Prachtige stranden en heel rustig. Als je de samariakloof loopt ka je aan het eind al genieten van de zuidelijke zee
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_7597000
Ik ben zelf ook nog op Prefeli Beach geweest

Maar het is er meestal veeeelste druk (en het zand was echt stuiter warm

pi_7597003
Bedankt allemaal voor de reacties, het lijkt me inderdaad wel wat.

Ik heb hier: Kreta wel het een en ander gelezen, maar ik heb 1 vraagje:

Is de afstand: Heraklion - Chersonissos een beetje goed te doen (hoeveel km bedoel ik)?

pi_7597066
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:49 schreef Slasher het volgende:

Is de afstand: Heraklion - Chersonissos een beetje goed te doen (hoeveel km bedoel ik)?

Geen idee ik zat zelf in Rythymon
pi_7597080
quote:

Ik geloof dat het iets van 30 km is ofzo.... zoiets kan ik me er iig van herinneren.....
pi_7597097
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:52 schreef VjenneKloetn het volgende:

[..]

Geen idee ik zat zelf in Rythymon

Ikke daar vlakbij in een plaatsje Platanes of zoiets... iig een doods plaatsje maar leve de brommert
pi_7597247
Kreta is groot, het ligt er dus maar net aan wat je zoekt en waar je heen gaat...

Ik heb in het topic Kreta al eens uitgelegd wat mijn favoriete Kreta is!

pi_7597268
zow, heb er maar even het centrale Kreta 2003 topic van gemaakt!
pi_7597290
quote:

Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.
pi_7597301
quote:
Op zondag 29 december 2002 14:49 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik ben zelf ook nog op Prefeli Beach geweest

[afbeelding]

Maar het is er meestal veeeelste druk (en het zand was echt stuiter warm

Daar zaten wij vlak bij met ons apartement!
Nog een beetje gewaterfietst daar, maar viel wel tegen was toch te kort.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7597319
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef swopfile het volgende:

[..]

Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.

Valt toch wel mee? Ben nooit in Hersonissos geweest, maar volgens mij is het maar een kilometer of 30 a 40 van Heraklion vandaan!
pi_7597339
Oh ja en die 'snelweg' daar in het noorden heeft niet veel weg van een Nederlandse snelweg
pi_7597351
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef Dezz het volgende:

[..]

Daar zaten wij vlak bij met ons apartement!
Nog een beetje gewaterfietst daar, maar viel wel tegen was toch te kort.

Ohja, jij was van die Hapimag, hè?
pi_7597373
Samariakloof
En ook Agia Galini is erg cool.

Afrader is....hmm..naam vergeten...goed is iets met opgravingen enzo..maja, vrij saai...de steden zijn

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_7597442
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:06 schreef Dezz het volgende:
Oh ja en die 'snelweg' daar in het noorden heeft niet veel weg van een Nederlandse snelweg
Nee op die snelweg mag je zelfs met de brommer! Wel lachen! flink crossen op de snelweg met een brommer die 90 gaat, auto's inhalen enzo
pi_7597490
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Samariakloof
En ook Agia Galini is erg cool.

Afrader is....hmm..naam vergeten...goed is iets met opgravingen enzo..maja, vrij saai...de steden zijn

Knossos misschien........
Als je niet van Archeologie en opgravingen houdt, moet je er ook niet naar toe gaan maar ik vondt het wel mooi om die Minoische beschaving te zien!!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_7601983
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ohja, jij was van die Hapimag, hè?

Goed onthouden
pi_7607204
Ik ben vorig jaar ook naar Rhodos geweest en het uitgaansleven daar viel me een beetje tegen. 1 straat met een aantal barren en slechts 1 discotheek. Dit jaar wil ik misschien wel naar Kreta, Hersonissos maar ik ben een beetje bang dat het uitgaansleven daar nogal een hoog Lorett de Mar gehalte heeft. Teveel Nederlanders, teveel Sjonnies en Anita's dus. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_7608741
waar kun je nou mooi een reis boeken voor kreta in het hoogseizoen? via internet het liefst? heeft iemand daar tips of ervaring mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')