Dat zal wel moeten inderdaad anders komt haar grote geheim ook uit natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:17 schreef Szura het volgende:
Trouwens, ga je die huisarts- en psycholoogbezoekjes ook mooi geheim houden voor je vriend? De ene leugen bovenop de andere?
Gvdquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:17 schreef Ludachrist het volgende:
'Beste Viva,
Mijn vriend heeft een hekel aan vreemd gaan. Nu ben ik twee jaar lang, bijna de helft van de relatie, vreemd gegaan met een collega, maar ik zou het niet eerlijk vinden als hij het uitmaakt want ik wil mijn vriend nog wel knuffelen en we wonen ook samen in een huis dus erg praktisch is dat ook niet. Daarom ga ik het niet vertellen. Het is immers niet mijn schuld dat hij niet met vreemdgaande mensen kan omgaan!
Groetjes!'
Nee, ik denk dat ze collega voor zichzelf wil maar niet kan krijgen. Nu haar duidelijk is geworden dat ze hem niet kan krijgen, houdt ze vast aan haar vriend. Soms spreekt ze nog af met collega in de hoop dat er misschien iets veranderd is, maar dat blijkt telkens niet zo te zijn. Als dat wel zo zou zijn, dan had ze haar vriend wellicht al als een baksteen laten vallen en vol voor die collega gegaan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:12 schreef Szura het volgende:
Je wilt dus gewoon huisje-boompje-beestje spelen met vriend, lekker veilig, vertrouwd, en ondertussen je lekker vol laten pompen door collega.
Je wil gewoon horen dat er een reden is die buiten jezelf ligt, waar je de schuld van je gedrag op kunt afschuiven. Dan ben jij gewoon het onschuldige slachtoffer van die reden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:09 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik dan kan communiceren met een deskundig persoon. Iemand die mij hopelijk inzicht kan geven in mijn ziekelijke gedrag en gedachtengangen. Ik heb dit verhaal gedeeld omdat ik graag met mensen wil praten over mijn verhaal. Het geeft een beetje een gevoel van opluchting namelijk.
En omdat hij zo geweldig was bedroog je hem. Want hij is zo geweldig dat hij dat verdiende. Ofzo.quote:Ik wil mijn vriend niet kwijt. We hebben samen een huis, kennen elkaars families door en door, onze levens zijn verbonden. Het is vertrouwd. Ik houd van hem. Als ik hem zie, dan heb ik behoefte aan een knuffel, kus, ik kijk hem aan als hij ergens mee bezig is en dan zie ik iemand waar ik echt van houd. Dat gevoel kan me soms overspoelen. Ik zie hem als de man waar ik mijn toekomst mee wil delen. Dat meen ik echt. Als ik dat niet zou zien, zou ik niet ment hem verder willen.
Nee, je kunt het niet vertellen omdat jij dan de kans loopt dat hij de stekker er uit trekt en dat wil jij niet, want je wil vooral niet de mogelijke gevolgen van je eigen acties hebben omdat die gevolgen nadelig kunnen zijn voor jou. Het is puur eigenbelang.quote:En daarom kan ik het niet vertellen.
Het is heel simpel. Je houdt het verborgen vanwege wat ik hierboven zei. Daar zit niks hogers achter, alleen maar ordinair eigenbelang.quote:Daarom ga ik ook oa naar een psycholoog, want ik weet hoe ziek het is om zoiets verborgen te houden.
Het is al kapot. Jij weet dit namelijk, maar je vriend niet. Je weet dat zijn reactie dit gaat zijn, en dan is het over en uit. Je wilde wel buiten de deur snoepen, maar je wil niet de rekening daarvoor betalen.quote:Maar mocht ik het vertellen, dan is het kapot. Een jeugdvriend van mijn vriend is vreemdgegaan. Mijn vriend vindt dat zo walgelijk dat hij zo min mogelijk met hem omgaat tenzij hij er niet onderuit komt bij gezamenlijke activiteiten met vriendengroep.
Kun je nagaan hoe respectloos hij het vindt tov zichzelf als zijn vriendin haar kutje aan een andere gozer heeft gegeven. Ik lees alleen maar meer redenen waarom jij het niet wil vertellen want einde relatie.quote:Mijn vriend is laatst een soort van uitgevallen tegen een jongen die mij een lekker noemde tegen zijn vrienden. Niet wetende dat mijn vriend mijn vriend is. Hij vindt dat respectloos en kan het niet hebben dat er zo wordt gepraat. Het zijn voorbeelden waarmee ik aan wil geven hoe hij is: principieel en behoudend. Houdt niet van respectloos gedrag (wie wel), kan er slecht tegen als mannen zo over mij praten. Laat staan dat iemand mij heeft aangeraakt.
Ja, doh. Als je gevoelens voor je partner niet meer zuiver zijn is er iets aan de hand. Maw, je vriend heeft in dat geval volledig gelijk (los van dat dingen kapot maken dan).quote:Zelfs als ik niks had gedaan met mijn collega en had gezegd dat ik alleen gevoelens had, maar meer ook niet.. zou hij erg chagrijnig zijn geweest. Heel chagrijnig. Ik denk dat het in zijn ogen niet kan bestaan als je echt van iemand houdt. De kans is 99% dat hij mij nooit meer wil zien als hij de waarheid hoort en misschien alles van mij kort en klein slaat ofzo. Ik zie het hem doen en dan heb ik hem in die 5 jaar nóóit agressief gezien.
Die ander wilde je ook, en daar heb je ook naar gehandeld. Natuurlijk zeg je dat je dat niet waard vindt, want nadelig voor jou.quote:En dat vind ik het niet waard want ik wil hem en niet die ander.
Omdat je gewoon je kutje achterna liep. Dat is het. Je kreeg een vochtige scheur van je collega en daar heb je naar gehandeld, en hoe geweldig je vriend ook was, hij is schijnbaar toch niet zó geweldig dat je dacht 'weet je wat, ik hou van hem, ik doe dit niet'.quote:Daarom is het ook achterlijk allemaal en vraag ik me ook af waarom in godsnaam. Misschien deed ik het ergens wel vanwege de spanning. Ik heb ook niet altijd aan mijn vriend gedacht. Ik deed waar ik zin in had. De behoefte was groter dan de behoefte om trouw te zijn aan hem en dat vat ik ook niet echt ban mezelf.
Ik probeer echt alles eerlijk op te schrijven voor mezelf en hoop op normale reacties. Ik stel mezelf kwetsbaar op om alles eerlijk te benoemen, het is best moeilijk om alles eerlijk te schrijven. Maar het is goed dat ik het doe.
Dat klopt. Maar het komt zovaak voor dat ik denk: waarom zou ik het niet kunnen als het andere mensen zo makkelijk lijkt af te gaan? Waarom moet ik het opbiechten?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 10:16 schreef dop het volgende:
[..]
Hier zit een grote denkfout.
Respect, vertrouwen gelijkwaardigheid,liefde.
De basis van een goede relatie spoel je dan door het putje om je grootste angsten niet in het gezicht te hoeven kijken.
Omdat eerlijkheid en vertrouwen wel relevant is in een grotemensenrelatie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:27 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Waarom moet ik het opbiechten?
Was het dan echt liefde tussen jullie ? Door het niet te vertellen, ga je er zelf aan kapot. Daarom vertel je het aan ons nu hier, en wil je het ook graag aan een psycholoog vertellen. Je zit met een 'slecht' gevoel. Je wilt dit kunnen delen. Kwijt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:09 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Maar mocht ik het vertellen, dan is het kapot.
Je vriendinnen/huisgenoot van toen zijn allemaal vieze sletten. Jij incluis.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:27 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het komt zovaak voor dat ik denk: waarom zou ik het niet kunnen als het andere mensen zo makkelijk lijkt af te gaan? Waarom moet ik het opbiechten?
In mijn studententijd een meisje, 2 jaar geleden dus, ze ging vreemd met een jongen van mijn studie. Ze twijfelde nog of ze met die andere student verder moest gaan maar koos toch voor haar vriend. Ze heeft het haar vriend nooit verteld, maar heeft nu wel een baby met hem. Gelukkig en alles. Of toen ik naar het buitenland ging: huisgenoot is verloofd in haar thuisland maar had een seksrelatie met een ander. Inmiddels getrouwd. En meer mensen die vreemdgingen. En zo zijn er vast nog talloze voorbeelden te benoemen.
Ik weet hoe ziekelijk en dom het is dat ik em aan dat soort situaties vasthoud, maar het komt zoveel vaker voor dan we denken. Ik ben echt niet de enige en sommige situaties zijn nog 10x erger.
Manmanmanquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:27 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het komt zovaak voor dat ik denk: waarom zou ik het niet kunnen als het andere mensen zo makkelijk lijkt af te gaan? Waarom moet ik het opbiechten?
In mijn studententijd een meisje, 2 jaar geleden dus, ze ging vreemd met een jongen van mijn studie. Ze twijfelde nog of ze met die andere student verder moest gaan maar koos toch voor haar vriend. Ze heeft het haar vriend nooit verteld, maar heeft nu wel een baby met hem. Gelukkig en alles. Of toen ik naar het buitenland ging: huisgenoot is verloofd in haar thuisland maar had een seksrelatie met een ander. Inmiddels getrouwd. En meer mensen die vreemdgingen. En zo zijn er vast nog talloze voorbeelden te benoemen.
Ik weet hoe ziekelijk en dom het is dat ik em aan dat soort situaties vasthoud, maar het komt zoveel vaker voor dan we denken. Ik ben echt niet de enige en sommige situaties zijn nog 10x erger.
Ze heeft twee jaar lang een andere gast lopen neuken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:30 schreef JustTalkLove het volgende:
Je hebt verder toch nog niets gedaan. Geen seks met die andere man gehad (or whatever). Sluit je partner niet buiten van je eigen gevoelswereld. Daarmee maak je de liefde ook stuk.
Ja zoek maar weer een ander excuus: ‘Er zijn nog veel meer andere sletten die het zo doen, dan doe ik het ook maar’.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:27 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:30 schreef JustTalkLove het volgende:
Je hebt verder toch nog niets gedaan. Geen seks met die andere man gehad (or whatever). Sluit je partner niet buiten van je eigen gevoelswereld. Daarmee maak je de liefde ook stuk.
JTL houdt van wollige blabla verhalen. Of het onzinnig is of niet doet er wat minder toe.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Twee jaar lang heeft ze de kreukels uit zijn zak gezogen.
Heb ik hier nog niet gelezen. Heeft de TS dit ergens vermeld in dit topic ? Zo ja, maakt dit de situatie natuurlijk veel lastiger. Dan is ze effectief al eens vreemdgegaan (met seks erbij). Echter ook dat kan nog goedkomen (maar ook niet). Hangt af of de partner bereid is dit door de vingers te zien. Of de relatie daar sterker uit wordt of mee stuk breekt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:32 schreef Ludachrist het volgende:
Ze heeft twee jaar lang een andere gast lopen neuken.
Dat ze vreemd is gegaan? Ja, in de OP. Die heb je dus al niet fatsoenlijk gelezen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:34 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Heb ik hier nog niet gelezen. Heeft de TS dit ergens vermeld in dit topic ?
Ik zag daar geen seks in staan. En of ik al dan niet fatsoenlijk ben, heb jij je niet over uit te spreken. Rukkerquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
Dat ze vreemd is gegaan? Ja, in de OP. Die heb je dus al niet fatsoenlijk gelezen.
Ik bepaal punt 1 zelf wat ik zeg, en 2 je moet me geen woorden in de mond leggen; ik zeg namelijk niet dat je niet fatsoenlijk BENT, ik zeg dat je de OP niet fatsoenlijk hebt GELEZEN. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:36 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik zag daar geen seks in staan. En of ik al dan niet fatsoenlijk ben, heb jij je niet over uit te spreken. Rukker(grapje)
Ik heb die wel "fatsoenlijk" gelezen. Ik heb het daarnet nog eens gelezen. Het woord seks is daarin niet gevallen. Tenzij je tussen de regels leest. Dit veronderstelt. Maar ik lees liever enkel de FEITEN. Heeft TS dit ergens hier bevestigd. Ze hebben seks gehad ? Zo ja, is dat ook meteen duidelijk. In de OP was dit niet zo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik bepaal punt 1 zelf wat ik zeg, en 2 je moet me geen woorden in de mond leggen; ik zeg namelijk niet dat je niet fatsoenlijk BENT, ik zeg dat je de OP niet fatsoenlijk hebt GELEZEN. Dat is heel wat anders.
De lakens in zn reet gezogen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Twee jaar lang heeft ze de kreukels uit zijn zak gezogen.
Wellicht is het handig als je eerst even al haar reacties doorleest, JustalKlove.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:34 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Heb ik hier nog niet gelezen. Heeft de TS dit ergens vermeld in dit topic ? Zo ja, maakt dit de situatie natuurlijk veel lastiger. Dan is ze effectief al eens vreemdgegaan (met seks erbij). Echter ook dat kan nog goedkomen (maar ook niet). Hangt af of de partner bereid is dit door de vingers te zien. Of de relatie daar sterker uit wordt of mee stuk breekt.
Dus als jij in de OP leest:quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:38 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Ik heb die wel "fatsoenlijk" gelezen. Ik heb het daarnet nog eens gelezen. Het woord seks is daarin niet gevallen. Tenzij je tussen de regels leest. Dit veronderstelt. Maar ik lees liever enkel de FEITEN. Heeft TS dit ergens hier bevestigd. Ze hebben seks gehad ? Zo ja, is dat ook meteen duidelijk. In de OP was dit niet zo.
Dan is jouw conclusie daaruit dat TS GEEN seks heeft gehad met hem? Als je je dan zo graag bij de feiten houdt, dan is het raar dat je gebaseerd op die regel een conclusie trekt die je voor waar aanneemt maar wat dus net zo goed geen feit is.quote:Vorig jaar is het helemaal verkeerd gegaan voor een aantal maanden, dit allemaal terwijl ik mijn partner heb. Nu bijna vijf jaar een relatie.
Ja, vreemdgaan komt veel voor. Dit wordt allemaal veelal verzwegen. Wat nog maar eens aantoont, dat heel het idee van exclusiviteit veel mensen geen goed doet. Voor problemen zorgt. Mijn insteek is, dat je daarmee bij je partner terecht zou moeten kunnen. Dat maakt de liefde terug (h)echter.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 11:27 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |