SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier wordt ook elke dag enthousiast gezocht naar de maan.
Kan iemand mij trws zeggen waar onze brave dreumes is gebleven? Zijn op een errrrrug kindvriendelijke camping waar ze niet af kunnen. Vanaf het moment dat hij buiten is, zijn we hem dus kwijt. Op blote voeten, al babbelend en rennendWe staan elke dag weer versteld hoe groot hij ineens is.
Nog eentje omdat daarom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen mag hij iets later dan 6u wakker worden ‘s ochtends![]()
Is L. ooit eens gebeten geweest van een dier.? Dat kan namelijk een (trauma-tje) zijn ofzo.quote:Op zondag 19 augustus 2018 21:20 schreef Selvaria het volgende:
L. vond de kinderboerderij altijd wel leuk, maar de laatste tijd is ze panisch voor dieren (klein of groot maakt niet uit, laatst was ze in paniek toen een poes het waagde zich binnen 2 meter van haar te begeven), dus ik vraag me af of dat nog steeds zo is.
Geen idee waar het door komt, want grote zus vliegt juist op elk dier zo af (
) en wij doen ook niks geks.
Tolstoi, ik herken het gevoel heel erg. Mijn stresslevels schoten ook altijd omhoog bij het niet binnen, zeg eens, een half uur in slaap hebben van mijn baby's/dreumesen. Geen idee hoe het kwam, maar je komt zo wel in een vicieuze cirkel terecht waardoor het helemaal niet meer lukt. Inmiddels krijg ik ze zelfs beide 's avonds zonder enige mate van stress in slaap als man er niet is, maar dat vertrouwen heeft echt moeten groeien. Ik vond het echt een dingetje.
L. heeft afgelopen nacht voor het eerst gelogeerd en het ging heel goed. Man sliep uit tot half 11, ik was rond half 7 al wakker en kon daarna niet meer slapen.Peuter was ook mee, dus we konden wel een keer rustig wakker worden zonder springende kinderen in ons bed. Oma vond het ook leuk, dus misschien kunnen we binnenkort weer eens een nachtje samen weg of zo.
Wat cutequote:Op zondag 19 augustus 2018 22:26 schreef Nazil het volgende:
6u check!
Weg brave dreumes: check! Niet zozeer weglopen, maar wel eigen mening doordrammen. Echt niet grappig meer.
Technisch: check! Hij pakt de schroevendraaierset en haalt er dan een uit, legt de auto op z'n kop en gaat de schroeven aandraaien als hij 'kapot' is. Soms echt kapot (haakje van de aanhanger), soms in zijn beleving.
Na het douchen. Papa bed? Nee, papa is beneden. Toen we beneden waren in de gang, deed hij z'n vinger op z'n lippen. Ssssssjjj. Vervolgens doet hij zachtjes de deur open en roept: KIEK. Wat zijn vertaling is van kiekeboedat plannetje van hem
Bijna, dus je gaat 'm toch maar wel inruilen?quote:Op zondag 19 augustus 2018 21:26 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb wel lol met dit kind. Ik zou bijna het slaapgedraak voor lief nemen.
quote:
Nee, heeft ze nooit mee te maken gehad. Ze was vandaag ook ineens bang voor de vuilniswagen die langs reed, dus ik gok op een mietjesfase momenteel.quote:Op zondag 19 augustus 2018 22:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Is L. ooit eens gebeten geweest van een dier.? Dat kan namelijk een (trauma-tje) zijn ofzo.
Oh ja dat doet ZZ ook wel, gezellig keten met de mede-gevangenen achter de tralies.quote:Op maandag 20 augustus 2018 12:20 schreef Schanu het volgende:
Vivi, bijzonder hoe een kind zich thuis weer anders kan gedragen dan elders he? Hier heeft J ook vaak (in)slaapproblemen, maar nooit als ze bij haar opa en oma is. Op de crèche dacht ik eerst ook nooit problemen, totdat de leidster mij opeens vertelde dat J regelmatig bij het slaapje andere kindjes wakker houdt omdat ze gezellig tegen ze ligt te kletsenoeps
![]()
Ja, hier is het zeker wel zoiets, want overdag mag ik meestal ook niet uit beeld verdwijnen van haar.quote:Op maandag 20 augustus 2018 23:21 schreef Lemijn het volgende:
Nog even over al die dreumesen die niet gaan slapen als hun moeder ze naar bed brengt: de leidster van de opvang opperde vanmorgen nog verlatingsangst. Dat vond ik nog wel een leuke theorie, omdat het veel beter gaat bij hen de leidster is wel lief maar niet z’n moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ze toen zelfs allebei slapend over kunnen leggen in hun eigen bed! Is me daarvoor nog nooit gelukt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 22:04 schreef Lemijn het volgende:
Die slaapfoto is echt te zoet, FF.
En wat grappig dat ze hetzelfde aanhebben op die pasfoto's. Of heb je het allang niet meer nodig om ze via kleren uit elkaar te houden, ook op foto's niet?
Geen idee, het is een gevonden houten loopfietsje (stond ter afvoer ergens bij de vuilcontainers). Manlief had hem meegenomen en opgeknaptquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 12:00 schreef Sylver_ het volgende:
Wat schattig zo tussen de andere kindjes op een bankjeMax is eigenlijk stiekem al een peuter, he
Wat leuk dat de loopfiets zo'n succes is, Tolstoi. Welke hebben jullie?
Loopt Jacob al langs tafel en bank e.d.?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 16:47 schreef Lemijn het volgende:
Goh een loopfietsje, dat heb ik nog nooit bedacht, maar dat kan Jacob misschien ook wel leren toch? Ik ga het eens bij iemand uitproberen!
Ja dat doet hijquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 17:11 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Loopt Jacob al langs tafel en bank e.d.?
In het begin (als in anderhalve week geleden) snapte S. nog niet echt hoe het werkte met het loopfietsje en sturen was al helemaal een brug te ver. Maar nu gaat ie als een speer en stuurt ie ook best behoorlijk. Als ie van richting wil veranderen, dan tilt ie soms het fietsje gewoon staand op en draait het om en dan gaat ie weer verder
Onze kinderkapper verkoopt elastiekjes voor vlechtjes. Lijken op beugelelastiekjes, maar rekken beter uit.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:40 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn net 3-jarige begint de loopfiets nu pas te snappen. Maar hij past er ook nu pas goed op.
Iemand tips voor fijne elastiekjes? Mijn meiden hebben nu een lange pluk voor de ogen, dus we kunnen aan de staartjes, maar het is nog een dun plukje. Ik heb van die beugelelastiekjes geprobeerd, maar die krijg ik er niet goed omheen. Andere tips hoe dit handig kan zijn ook welkom, ik ben duidelijk geschikter als jongensmoeder
Wat knap en leuk! Noud praat vooralsnog helemaal nietquote:Op zondag 26 augustus 2018 08:15 schreef Franny_G het volgende:
Y zegt mama!. En ook echt een goed uitgesproken ja en dag. Hij brabbelt de hele dag door.
. En hij wil de hele tijd boekjes lezen. We zitten echt in een nieuwe fase.
Gisteren vroeg ik: wil je water drinken? Kroop hij zelf naar de tafel om zijn waterflesje te pakken. Zo leuk, die nieuwe interacties.
Die skill vind ik echt heel knap, ik heb nog moeite met een springkussen als ik er alleen op staquote:Op maandag 27 augustus 2018 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
- hard rennen over zo'n mega springkussen vol suikerhyperende achtjarigen en dan niet eens op je plaat gaan.
Dat klinkt niet als een heel handige skill comboquote:Op maandag 27 augustus 2018 16:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
F. kent dus echt geen angst en klimt overal op, maar hij is ook heel klunzig en kan totaal niet inschatten welke afstand wel kan en welke niet.
quote:Op maandag 27 augustus 2018 12:05 schreef Sylver_ het volgende:
Ik vind het ook zo gezellig dat ze bijna overal ja op zegt. 'zullen we thuis even koffie drinken?' 'jaaaa!', 'zullen we de bank overvallen?' 'jaaaa!'. Overal voor in, zo gezellig
Kun je niet een traphekje in een deuropening maken? Dat gaan wij beneden doen, want bij de trap is het kansloos. Boven hebben we sinds een paar dagen wél een hekje bij de trap (foto's), en ik vind het nu al zo fijn!quote:Op maandag 27 augustus 2018 22:15 schreef ReginaFalange het volgende:
Lemijn: we willen zo snel mogelijk gaan verhuizen. Daarnaast wonen we nu in een stom nieuwbouwhuis en heb nog geen traphek gevonden wat past. Allemaal met veel verlengingen om het passend te maken en dan moet ik ook nog in de kozijnen gaan boren.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 21:17 schreef Quoi het volgende:
Hij maakt zelfs grapjes. Als hij een wit busje ziet, zegt hij grijs en hij vindt het dan hilarisch om een wit-grijs-wit-grijs-wit-grijs discussie met ons te voeren.
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 22:07 schreef Quoi het volgende:
Wij proberen Max bij te brengen dat een hond (en ieder ander dier) een staart heeft en geen "haak" en dat daar dan geen "keffèn" (=caravan) achter kan![]()
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 22:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
Straks ziet hij een keer zo'n ouderwetse paard en wagen, kun je weer opnieuw beginnen.
bij ons was dat van de week 'paat ajajanger' (paard aanhanger)quote:Op donderdag 30 augustus 2018 22:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Straks ziet hij een keer zo'n ouderwetse paard en wagen, kun je weer opnieuw beginnen.
Moedermelk is de gewone melkquote:Op donderdag 30 augustus 2018 22:39 schreef TolstoiFan het volgende:
S. is nu bijna 14 maanden en ik heb er tot nu toe helemaal niet bij stil gestaan om te oefenen met gewone koemelkIk denk dat hij wel 300 ml. moedermelk drinkt voor zijn zuivelbehoefte, hij drinkt nog ong. 4 keer per dag bij me, verder alleen water en soms lauwe thee. Hij krijgt vaak ook nog yoghurt. Misschien toch eens oefenen met gewone melk....
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 22:53 schreef Nazil het volgende:
[..]
bij ons was dat van de week 'paat ajajanger' (paard aanhanger)
Vind het altijd zo lastig, want ooit stopt de BV (daar ga ik dan maar even vanuitquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 01:40 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Moedermelk is de gewone melk. Oefenen kan natuurlijk maar is het nodig neuh. Zeker niet als er al geregeld yoghurt in gaat (is ook makkelijker verteerbaar).
Het is toch geen must om melk te blijven drinken? Yoghurt, kwark, kaas, genoeg andere mogelijkheden om zuivel binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 12:49 schreef TolstoiFan het volgende:
Vind het altijd zo lastig, want ooit stopt de BV (daar ga ik dan maar even vanuit![]()
![]()
), dan komt daar gewone melk of karnemelk voor in de plaats. Wat als ie dat niet wil? Af en toe krijgt ie nu al een slokje karnemelk voor de proef, dat vindt ie wel lekker.
Misschien moet ik voortaan ook eerst nadenken voordat ik "domme" dingen postquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 13:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het is toch geen must om melk te blijven drinken? Yoghurt, kwark, kaas, genoeg andere mogelijkheden om zuivel binnen te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En morgenochtend halen we een te asociale taart met een tractor op. Benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |