abonnement Unibet Coolblue
pi_181308051
Daar ik wil overschakelen op zoneverwarming van Honeywell, zit ik nog met een vraagje.
Effen onze situatie : Keuken en woonkamer zijn 1 open ruimte en er zijn 4 radiatoren aanwezig.
2 slaapkamers, Hal en badkamer met elk 1 radiator.
Ik had gelezen dat het bedieningspaneel een inwendige thermostaat bevat. Dit paneel zou in de woonkamer komen.
Is het mogelijk om in de woonkamer en keuken de temperatuur te regelen met de aanwezige thermostaatknoppen en de andere ruimtes te voorzien van HR92E kranen ?
Met andere woorden, kan het bedieningspaneel niet dienen om de woonkamer en keuken te regelen als 1 zone door de aanwezigheid van de interne thermostaat ?
Of zie ik dit helemaal verkeerd ?

Dank bij voorbaat voor de antwoorden
  zondag 19 augustus 2018 @ 21:39:24 #2
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181308842
Goede tt
#KICKOUTZP
pi_181309463
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 21:13 schreef Osvic het volgende:
Is het mogelijk om in de woonkamer en keuken de temperatuur te regelen met de aanwezige thermostaatknoppen en de andere ruimtes te voorzien van HR92E kranen ?
Met andere woorden, kan het bedieningspaneel niet dienen om de woonkamer en keuken te regelen als 1 zone door de aanwezigheid van de interne thermostaat ?
Of zie ik dit helemaal verkeerd ?
Paar dingen snap ik niet:
1) Je neemt programmeerbare thermostaatknoppen (vreten batterijen btw) en zone regeling voor de slaapkamers? Lijkt me dubbel
2) Je gebruikt de kamerthermostaat (in de Honeywell) om de kamer&keuken te regelen terwijl daar ook thermostaatknoppen op de 4 radiatoren zitten. Idem dubbel.

Ik zou de zoneregeling toepassen op de slaapkamers en daar thermostaatknoppen en in de woonkamer open/dicht kranen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 22:23:48 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 19 augustus 2018 @ 22:32:07 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181310469
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2018 22:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Topic titel even gewijzigd. :)
Topper ^O^
#KICKOUTZP
pi_181310592
Thermostaatkranen in de woonkamer heeft vaak niet zoveel nut aangezien je kamerthermostaat daar ook al hangt en die je CV-ketel net zo lang laat stoken tot de gewenste temperatuur is bereikt. Draai je de thermostaatkranen dicht, dan duurt het alleen maar langer en wordt het in de rest van de woning warmer.

Als je een houtkachel hebt, kan het wel nuttig zijn om thermostaatkranten in de woonkamer te monteren. De kamerthermostaat zou ik dan zo ver mogelijk van de houtkachel hangen, anders verwarmt je kachel de kamer, denkt de kamerthermostaat "oh, lekker warm" en wordt de rest van je woning niet meer verwarmd.
pi_181344939
Op de radiatoren in de woonkamer moet je ook van die elektronische thermostaatknoppen zetten. Die worden dan aangestuurd door het paneel. Tenminste ik neem aan dat je een evohome systeem wilt. Met de huidige knoppen kan het evohome paneel niet praten.
pi_181379603
De huidige situatie van ons systeem is dat er in de woonkamer met 4 radiatoren wel thermostaische kranen gemonteerd zijn. Alsook bevindt zich daar een klokthermostaat. Wij zijn ook in het bezit van een houtkachel.

Dus was ik zinnens om de Evotouch zelf te laten dienen om in deze ruimte de temperatuur te regelen.

Ik besef wel dat wanneer deze de gevraagde temperatuur bereikt heeft de kranen blijven openstaan. Maar is dit echt een probleem dan ?
pi_181381013
Zeker, deze ruimtes blijven opwarmen indien in een andere ruimte de ingestelde temp nog niet gehaald is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')