abonnement Unibet Coolblue
pi_181197967
Hallo allemaal,

Voor ons nieuwe huis zijn wij opzoek naar een alarm systeem. Het word een vrijstaand huis waarbij we de makkelijk bereikbare ramen met raamsensoren willen beveiligen ( totaal 8 plekken ). Bewegingssensor is niet perse noodzakelijk. We hebben een grote hond van ongeveer 35Kg die waarschijnlijk het alarm af zal laten gaan. Ook hebben we een kat die overal opspringt. De volgende punten zou ik graag zien bij een alarm systeem.

Wat ik denk nodig te hebben:
-1 Centrale / controle paneel met cijfercode
-8 Raamsensoren
-2 Bewegingsmelders ( mits goed werken met hond en kat )
-1 Binnen sirene

Erg belangrijk:

Voorkeur is een bedieningspaneel met cijfercode. Als dat niet kan via een key sleutel
Voorkeur alarm met smartphone besturing via een App.
Geen maandelijkse kosten. Liever een duurder systeem qua aanschaf.
Voorkeur bedraad systeem. Mocht het toch een draadloos systeem worden dan met 868Mhz.
In de nacht de mogelijk om een draaikiepraam op de kiep stand te zetten. (De raamsensor zal aan de onderkant van het raam geplaatst worden)
binnensirene.
Maximaal ¤800.-

Minder belangrijk:

Mogelijkheid om toetstoon van knopjes op het bedieningspaneel uit te zetten.
Bericht via WhatsApp krijgen. (Dit om berichtjes te versturen naar een groepsapp in de buurt.)
buitensirene.
Een bewegingssensor die geschikt is voor grote honden (+35Kg) en een kat die overal op springt. Of de mogelijkheid om de bewegingssensor apart in te schakelen. Laatste optie is om de hond in de bijkeuken te laten slapen en 2 bewegingssensoren in de woonkamer te plaatsen.
Rookmelder.

bedraad alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Jablotron 100: Totale prijs alleen via offerte te zien. Verder geen nadelen gevonden.

Draadloze alarm systemen die ik gevonden heb. Met als nadeel:
-Nest alarm: Niet bedraad. Erg dik bedieningspaneel die je niet snel aan de muur hangt.
-Woonveilig: Je moet bij dit alarmsysteem wel een abonnement nemen anders krijgt maar 1 persoon bericht.
-Home8-alarm: Meer opties als Woonveilig zonder abonnement. 2 personen krijgen maar bericht bij alarm. 433Mhz draadloze verbinding.
-Smartalarm: Ook hier is een basis abonnement nodig om bijvoorbeeld het alarm te koppelen met WhatsApp. Veel slechte recensies.
-Ajax-alarmsysteem: Heel erg duur. Een set met 8 raamsensoren ¤1.300
-Homealarm PRO: Bewegingsmelder dieren t/m 35Kg. Zal dus net wel/net niet goed gaan.
-KlikAanKlikUit: Iets te simpel alarm met weinig opties.
-Etiger: 433Mhz draadloze verbinding

Tijdens mijn zoektocht naar een bedraad alarm systeem kwam ik veel draadloze alarm systemen tegen.
Het liefste wil ik een draadloos systeem ook omdat wij van plan zijn hier nog 40 jaar te blijven wonen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Als vast bedankt voor het antwoorden.
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:13:59 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181198061
Ja-100 gaat je heel wat meer kosten. Denk maar gemakkelijk aan het dubbele. Laat die offertes maar zitten. Ja-80 zou gaan maar die worden door jablotron langzaam maar zeker uit de handel genomen (wij hebben nu al moeite om aan bepaalde compenenten te geraken) dus dat is niet meer opportuun.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 15 augustus 2018 @ 10:14:54 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181198080
Ik heb een draadloos systeem, op 868Mhz (Z-Wave Plus). Werkt uitstekend. (Nog) geen cijferpaneel, maar key fobs :) Kan voor 800 euro (ik heb sensoren op ALLE ramen en deuren).
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 15 augustus 2018 @ 10:16:13 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181198109
De 100 is ook draadloos leverbaar trouwens. En Ajax zou goedkoper geīnstalleerd moeten kunnen worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181199019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:09 schreef Dragonm8 het volgende:

Wat ik denk nodig te hebben:
-1 Centrale / controle paneel met cijfercode
-8 Raamsensoren
-2 Bewegingsmelders ( mits goed werken met hond en kat )
-1 Binnen sirene

Zomaar mijn (goede) ervaring: ELRO (beveiligingsdeskundigen gruwelen waarschijnlijk).. Op alle ramen (6) en deuren (5) heb ik Reed-contacten gemonteerd, binnen- & buitensirene en een buitenflitslamp. Bediening met cijfercode.

Oerdegelijk.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Redactie Frontpage woensdag 15 augustus 2018 @ 11:05:13 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181199277
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Zomaar mijn (goede) ervaring: ELRO (beveiligingsdeskundigen gruwelen waarschijnlijk).. Op alle ramen (6) en deuren (5) heb ik Reed-contacten gemonteerd, binnen- & buitensirene en een buitenflitslamp. Bediening met cijfercode.

Oerdegelijk.
Ik heb me wel eens verdiept in het ELRO smart alarm, maar de informatie over de IP smart alarm box is nogal summier. Hoeveel video wordt er bijvoorbeeld opgeslagen, hoeveel camera's en andere accessoires kan je maximaal aansluiten etc. Daarnaast is er ook geen buitencamera voor dit systeem beschikbaar, best wel een gemis.
Ta mčre
El Coņo
ウイスキー
pi_181207992
Andere mogelijkheden:
caddx (ebay) networx is hetzelfde alleen betaal je je scheel aan in nederland

DSC, ook het goedkoopst via ebay
pi_181673781
ATS Advanced 1500 paneel met Ultrasync. Ben je voor 800 klaar en heb je alle functionaliteiten die je zoekt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')