Bangmakerij, politie weet namelijk geen zak van vuurwerk.quote:Op zondag 4 november 2018 12:44 schreef FL_Freak het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)OOe&ocid=mailsignout
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt of ken zelf iemand die een nitraat zou hebben gehad die meteen afgaat.
Bangmakerij?
Misschien dat ze een nitraat overnieuw aanstoken die halverwege gestopt was ofzo?
Ondanks dat ik het voor 99% met je eens ben;quote:Op zondag 4 november 2018 16:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bangmakerij, politie weet namelijk geen zak van vuurwerk.
Vergelijkingen met handgranaten die nergens op slaan. Flashkruit dat instabiel en levensgevaarlijk zou zijn. Terwijl datzelfde kruit wel in Nederlands siervuurwerk zit.
Alles wat mijn handen kan beschadigen, houd ik niet in mijn handen wanneer ik het afsteek. Mocht het onverhoopt te vroeg afgaan, dan heb ik mijn vingers nog.
Een nitraat geeft trouwens eerst een vlam alvorens hij knalt. Ik heb nog nooit gezien dat een nitraat meteen knalde. Volgens mij is er meer gebeurt. Zelfs bij een weigeraar lijkt het me stug.
Als nitraten ECHT instabiel en gevaarlijk zouden zijn, waarom mogen ze in andere landen dan wel verkocht worden?
Dom gedoe elk jaar weer politie die hun uiterste best doet om iets in een kwaad daglicht te stellen, terwijl ze geeneens weten waar ze het over hebben.
Het kenmerk van een nitraat is dat de knal vooraf wordt gegaan door een preburner.quote:Op zondag 4 november 2018 20:46 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het voor 99% met je eens ben;
Er zijn ook nitraten zonder vlam. Ondanks dat ik het zelf nog nooit mee heb gemaakt of gezien kan er natuurlijk altijd een productiefoutje zijn. Verder kan het ook zijn dat iemand met zo'n stormaansteker/brander naar beneden richt en dus meteen het kruit van de vlam ontsteekt, maar dit is wel allemaal speculatie natuurlijk.
Het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 5 november 2018 08:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)plicht-vuurwerkaso-s
Goeie zaak. Meteen invoeren
en die xx% die zegt dat het legaal was en stiekem illegaal aan het afsteken was neem je voor het gemak zeker even niet mee in die cijfersquote:Op maandag 5 november 2018 09:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden.
Juist het legale vuurwerk zorgt voor meer slachtoffers 78% om 22%.
Wat een overtrokken heksenjacht op wat nitraatjes en vlinders.
Ze snappen het hier in Nederland echt niet.
Vingers worden niet weggeblazen door legaal knalvuurwerk. Dus je kunt zoveel beweren natuurlijk.quote:Op maandag 5 november 2018 09:19 schreef mschol het volgende:
[..]
en die xx% die zegt dat het legaal was en stiekem illegaal aan het afsteken was neem je voor het gemak zeker even niet mee in die cijfers
Vuurpijlen en knalvuurwerk. Komt me bekend voorquote:Op maandag 5 november 2018 12:09 schreef smegmanus het volgende:
Nou, de mensen van de OVV hebben ook weer wat bekokstoofd...
https://www.onderzoeksraa(...)t-vuurwerk-verbieden
Dat is het bericht van vorig jaar, niets nieuws. Bij het bericht zelf staat geen datum, maar als je op de site zoekt op 'Vuurwerk' zie je hem als 2e resultaat staan met datum 1 december 2017.quote:Op maandag 5 november 2018 12:09 schreef smegmanus het volgende:
Nou, de mensen van de OVV hebben ook weer wat bekokstoofd...
https://www.onderzoeksraa(...)t-vuurwerk-verbieden
kleine 1000quote:Op maandag 5 november 2018 16:02 schreef SuperNeger het volgende:
Hoeveel euro geven jullie uit dan? Ik heb nu al iets van 200 euro. Maar dan in december zal er nog wel een eurootje of 100 bijkomen ben ik bang.
Allemaal alleen?quote:
wtf geld teveelquote:
ja alleenquote:Op maandag 5 november 2018 16:50 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Allemaal alleen?Krijg je ook geld terug van mensen? Ik wil altijd gewoon dat iedereen inlegt maar een hoop mensen zijn echt fucking gierig als het daarop aankomt.
hoop wel dat je een mooie plek hebt om t af te steken dan. Waar zo veel mogelijk mensen kunnen kijkenquote:
ik doe het voor mijzelf hequote:Op maandag 5 november 2018 17:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
hoop wel dat je een mooie plek hebt om t af te steken dan. Waar zo veel mogelijk mensen kunnen kijken
ja ik ook maar zou t niet in mn eentje doen wil wel dat andere mensen t kunnen zien en gaan klappen en juichen want ja dat maakt het toch bevredigenderquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |