Alleen in de kop, verderop heet ie postbezorger. Denk overigens dat postbode altijd gebruikt blijft worden, zelfs kleine kinderen roepen nog dag postbode. Jammer dat PostNl niet om een reactie gevraagd is, of dat ze niet ingingen op het feit dat je zelf je fiets mag aanschaffen. Trouwens erg frustrerend voor de bezorger, ben blij voor hem dat de fiets verzekerd was. Zelf twee keer een poging tot diefstel meegemaakt, een keer een junk die ik van zijn voornemen af kon brengen, en een keer drie kleine etterblaagjes die bezig waren de fiets van mijn stagiare te jatten, de fietstassen lagen er al af toen een toevallige passant ze wegjoeg.quote:Op maandag 20 augustus 2018 07:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze hebben het over een postbode
Misschien heeft de dief gekeken of er nog iets "interessants" tussen zat.quote:Op maandag 20 augustus 2018 08:22 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind het wel een nogal vreemd verhaal. Dat de post even later in nette stapeltjes terug wordt gevonden. Waarom dan niet gewoon die 2 fietstassen ergens neerzetten, dat gaat een stuk sneller.
Oh... dan is het niet ergquote:Op maandag 20 augustus 2018 07:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze hebben het over een postbode
maar dan ga je alles toch niet weer in perfecte nette stapeltjes terugleggen? Dat kost toch veel te veel tijd? En daarmee is de kans ook een stuk groter dat ze je betrappen.quote:Op maandag 20 augustus 2018 09:12 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Misschien heeft de dief gekeken of er nog iets "interessants" tussen zat.
Daarom moet het iemand zijn geweest die een paar straten verderop woont en de buurt goed kentquote:Op maandag 20 augustus 2018 09:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar dan ga je alles toch niet weer in perfecte nette stapeltjes terugleggen? Dat kost toch veel te veel tijd? En daarmee is de kans ook een stuk groter dat ze je betrappen.
maar dat vind ik ergens ook wel weer onwaarschijnlijk, want dan is de kans dat mensen je herkennen heel erg groot.quote:Op maandag 20 augustus 2018 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom moet het iemand zijn geweest die een paar straten verderop woont en de buurt goed kent
Valt mee hoor. Hoeveel mensen ken jij van drie straten verderop als je in een grote stad woont?quote:Op maandag 20 augustus 2018 09:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar dat vind ik ergens ook wel weer onwaarschijnlijk, want dan is de kans dat mensen je herkennen heel erg groot.
ik zal ze niet perse kennen, maar wel dat ik weet dat ik ze vaker heb gezien en ze dus wel min of meer herken. En met die posttassen val je wel extra op.quote:Op maandag 20 augustus 2018 09:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Hoeveel mensen ken jij van drie straten verderop als je in een grote stad woont?
En waarom eerst wachten tot de bezorger weer op zijn fiets zat? Hij hield hem blijkbaar al in de gaten, waarom dan niet die fiets pakken als die bezorger wegloopt om te bezorgen?quote:Op maandag 20 augustus 2018 12:18 schreef Globetrottertje het volgende:
Het is wel raar. Als je op de vlucht bent gooi je de boel gauw neer. Ook nadat je misschien de post doorzocht hebt. Al denk ik dat het de dief om de fiets te doen is geweest.
Maar zo heel duur is die fiets toch helemaal niet? Ik heb er een en die van mij had met de code ook nog eens 100 euro korting.
Ik kwam uit op 350 euro, inclusief postrek en mand. En snelbinders etc. Hij was 299 met die korting.
Misschien komt de bezorger de dief nog wel tegen. Zo heel veel rijden er nu ook weer niet rond.
Misschien stond de fiets toen op slot.quote:Op maandag 20 augustus 2018 13:08 schreef gelestipjes het volgende:
En waarom eerst wachten tot de bezorger weer op zijn fiets zat? Hij hield hem blijkbaar al in de gaten, waarom dan niet die fiets pakken als die bezorger wegloopt om te bezorgen?
Als dit bij mij zou gebeuren, zou ik het toch echt wel proberen te verhalen op PostNL. Als het hele verhaal waar is heeft de bezorger niets verkeerd gedaan en is dit alles tijdens werktijd gebeurd. Dan mag PostNL lekker het geld voor een vervangende fiets ophoesten.quote:Op maandag 20 augustus 2018 13:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Beetje jammer ook dat dit soort dingen niet via de post geregeld zijn. Of de fiets zelf, of de verzekering.
Nu ben je als bezorger gewoon een groot deel van je loon kwijt terwijl je aan het werk bent.
In een café werd ik een paar keer Ali genoemd, vanwege die Chinese pakjesquote:Op maandag 20 augustus 2018 17:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als dit bij mij zou gebeuren, zou ik het toch echt wel proberen te verhalen op PostNL. Als het hele verhaal waar is heeft de bezorger niets verkeerd gedaan en is dit alles tijdens werktijd gebeurd. Dan mag PostNL lekker het geld voor een vervangende fiets ophoesten.
En over het gebruik van de term postbode: er is in mijn vaste wijk een meisje dat me altijd aanspreekt met brievenbus. En een aantal jaar geleden was er een klein jongetje die me Pieter Post noemde.
Maar dat betalen ze echt niet. Dat weet ik van collega's die dit overkwam.quote:Op maandag 20 augustus 2018 17:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als dit bij mij zou gebeuren, zou ik het toch echt wel proberen te verhalen op PostNL. Als het hele verhaal waar is heeft de bezorger niets verkeerd gedaan en is dit alles tijdens werktijd gebeurd. Dan mag PostNL lekker het geld voor een vervangende fiets ophoesten.
En over het gebruik van de term postbode: er is in mijn vaste wijk een meisje dat me altijd aanspreekt met brievenbus. En een aantal jaar geleden was er een klein jongetje die me Pieter Post noemde.
die dingen komen bij een soort sociale werkplaats vandaanquote:Op maandag 20 augustus 2018 13:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Zeker. En zo veel bijzondere kwaliteit heeft die fiets ook niet. De standaard brak bij mij al na twee maanden doormidden en na anderhalf jaar was het zadel afgebroken.
Misschien is het verhaal wel helemaal niet waar. Als je er de media bij haalt gelooft de verzekering het misschien wel.
Maar ik kan mij vergissen hoor. Misschien is het wel waar. De media kan natuurlijk ook wel iets geschreven hebben dat niet klopt.
Heb ik ook wel eens gehad bij de plus, gaat vaak wel gewoon goedquote:Op woensdag 22 augustus 2018 22:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ben benieuwd of ik morgen mijn bestelling succesvol af kan halen bij de AH. Tijdens het bestellen optie van afhaalpunt gepakt en de AH gekozen, maar het pakket lijkt nu 'gewoon' naar het adres van de AH gestuurd te zijn tav mij. Ze hebben bij de AH nu ook getekend voor het pakket, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling zostaat dus ook in de T&T niet dat ie door mij af te halen is, maar gewoon alleen dat ie bezorgd is
Ze lijken mij hier verder qua planning nog niet zo te missen deze week
Hoe groot is de motivatie om daadwerkelijk het werk neer te leggen? Ik kan niet zeggen dat ik erg veel van die actiedag verwacht.quote:De werkonderbreking (in Amsterdam) is een eerste speldenprik in aanloop naar de actiedag op 20 september, als in het hele land postbezorgers protesteren.
Vind het een beetje vreemd dat de FNV (op Facebook) oproept om voor de stakingsdag verlof aan te vragen. Ja, dat gaat PostNL natuurlijk gewoon afkeuren, als het niet uitkomt. En als het wel uitkomt is het helemáál geen staken meer. Zo ook met een paar uur het werk neerleggen; als je dat (als bezorger) niet aan het eind van de dag doet heb je er toch niemand mee? Geen hond die het merkt. En die uren plussen, daar zullen ze vast niet instinken. Kortom: als je staakt, doe het dan goed.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Artikel uit het Parool: Bezorgers zien niets in postvest
[..]
Hoe groot is de motivatie om daadwerkelijk het werk neer te leggen? Ik kan niet zeggen dat ik erg veel van die actiedag verwacht.
Dat zal ze ook niet echt meer van de wijs brengen, als ze dat erg hadden gevonden hadden ze ook wel gezorgd dat de afgelopen kerstperiode niet zo'n fiasco was geworden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
En de post een dag later. Dat breng PostNL echt niet meer van de wijs. Dan kan je beter gaan staken op 22 december. Dan heb je meteen een grote vertraging
Ja, maar dan moet de bond betalen he, dus die hebben liever dat hun leden het werk 1,5 uur neerleggen, dan kost het ze geen cent. En als hun leden verlof nemen kost het hen ook niks. Puur eigenbelang dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:45 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Vind het een beetje vreemd dat de FNV (op Facebook) oproept om voor de stakingsdag verlof aan te vragen. Ja, dat gaat PostNL natuurlijk gewoon afkeuren, als het niet uitkomt. En als het wel uitkomt is het helemáál geen staken meer. Zo ook met een paar uur het werk neerleggen; als je dat (als bezorger) niet aan het eind van de dag doet heb je er toch niemand mee? Geen hond die het merkt. En die uren plussen, daar zullen ze vast niet instinken. Kortom: als je staakt, doe het dan goed.
Niet echt natuurlijk. Als jij gaat staken terwijl de rest van je directe collega's gewoon gaan werken, dan maak je geen enkel verschil.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:24 schreef bmp80 het volgende:
Jij bent de actiedag. Je kan zelf het verschil maken.
Ik vraag me af hoe groot de bereidheid nog is om dan te komen opdraven. Denk dat er niet heel veel mensen te porren zijn om dat dagje te komen werken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En of die vertraging echt zo groot is is ook maar afwachten want er werd bij ons al gesproken over dat de 24e deze kerst dan een werkdag is.
Zul je altijd zien natuurlijk, valt het voor ons een keer heel gunstig, maken ze dan de maandag ineens wel weer een werkdag.
Maar in die periode kijkt sowieso niemand er meer van op als het een paar weken langer duurt...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 13:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
En de post een dag later. Dat breng PostNL echt niet meer van de wijs. Dan kan je beter gaan staken op 22 december. Dan heb je meteen een grote vertraging
Dat kan gelukkig niet zomaar, van een maandag ineens een werkdag maken. Dat wil zeggen, ze mogen er best een werkdag van maken, maar ze kunnen ons niet zomaar verplichten om dan te komen werken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat zal ze ook niet echt meer van de wijs brengen, als ze dat erg hadden gevonden hadden ze ook wel gezorgd dat de afgelopen kerstperiode niet zo'n fiasco was geworden.
En of die vertraging echt zo groot is is ook maar afwachten want er werd bij ons al gesproken over dat de 24e deze kerst dan een werkdag is.
Zul je altijd zien natuurlijk, valt het voor ons een keer heel gunstig, maken ze dan de maandag ineens wel weer een werkdag.
dat hebben ze toch al eerder gedaan? We hebben wel vaker nog op de maandag gewerkt in de decemberperiode terwijl de maandag als werkdag eigenlijk was afgeschaft.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Dat kan gelukkig niet zomaar, van een maandag ineens een werkdag maken.
Daarboven op is het grootste deel van de postnl geen lid van een vakbond. Ze komen daarom niet in aanmerking voor de stakingskas.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:53 schreef SnawyHoulet het volgende:
Er is wel een verschil tussen een actiedag of een staking. Voor een actiedag moet je inderdaad verlof opnemen en dan ga je actievoeren in Den Haag. Voor zover ik nu in de uitingen heb gezien, is 20 september geen stakingsdag.
Ken je de postnl al? Ga er maar gewoon van uit dat iedereen gaat werken. Hier werd 17 december trouwens ook al genoemd als datum.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:54 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Dat kan gelukkig niet zomaar, van een maandag ineens een werkdag maken. Dat wil zeggen, ze mogen er best een werkdag van maken, maar ze kunnen ons niet zomaar verplichten om dan te komen werken.
lekkere actie dan van FNV, kan postnl gewoon het verlof weigeren en dat is het dan. Nou, dat zal ze raken hoor!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:53 schreef SnawyHoulet het volgende:
Er is wel een verschil tussen een actiedag of een staking. Voor een actiedag moet je inderdaad verlof opnemen en dan ga je actievoeren in Den Haag. Voor zover ik nu in de uitingen heb gezien, is 20 september geen stakingsdag.
Ja, maar goed, als het van die halfbakken acties zijn als "leg het werk 1,5 uur neer of neem verlof op" dan krijg je sowieso geen cent uit de stakingskas.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Daarboven op is het grootste deel van de postnl geen lid van een vakbond. Ze komen daarom niet in aanmerking voor de stakingskas.
[..]
Dan kunnen ze nu vast gaan oefenen met op hun kop staan: ik ga niet op 24 december werken. En de 17e evenmin.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:03 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Daarboven op is het grootste deel van de postnl geen lid van een vakbond. Ze komen daarom niet in aanmerking voor de stakingskas.
[..]
Ken je de postnl al? Ga er maar gewoon van uit dat iedereen gaat werken. Hier werd 17 december trouwens ook al genoemd als datum.
Van een handjevol actievoerders zullen ze al helemaal niet meer wakker liggen. Volumedaling, economische noodzaak bla bla....het is allemaal voor jullie eigen bestwil.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 16:53 schreef SnawyHoulet het volgende:
Dan kunnen we wellicht samen die dagen iets leuks gaan doen, want ik ga ook absoluut niet werken dan. Misschien is het een idee als ze dan ook meteen gaan oefenen op het hoog en laag springen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:06 schreef SnawyHoulet het volgende:
[..]
Dan kunnen ze nu vast gaan oefenen met op hun kop staan: ik ga niet op 24 december werken. En de 17e evenmin.
Het was helemaal goed gekomenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 01:20 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gehad bij de plus, gaat vaak wel gewoon goed
https://www.finanzen.nl/a(...)aflossing-1027481282quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:43 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Van een handjevol actievoerders zullen ze al helemaal niet meer wakker liggen. Volumedaling, economische noodzaak bla bla....het is allemaal voor jullie eigen bestwil.
mja, dan lopen de kosten weer op hequote:Op vrijdag 24 augustus 2018 07:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.finanzen.nl/a(...)aflossing-1027481282
zo nu weer een beetje aan de mensen gaan denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |