quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 23:17 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag weer iets nieuws tegengekomen:Die tape heb ik hier ook liggen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
Ik denk straks via de oneven kant terugquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 09:04 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Ik denk straks via de oneven kant terug
Schaduwkant..quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe zijn we eigenlijk van PostNL medewerkerstopic #291, naar #293 en nu #295 gegaan?
Als je een nieuw deel opent, wordt het volgende nummer automatisch ingevuld als het goed is.
ik heb het gelezen ene R? ging nergens over, ze mogen blij zijn dat er nog iemand komt voor 4ct boven minquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:07 schreef Bezorgertje het volgende:
[..]
Schaduwkant..
Een collega van mij besloot principieel te zijn en te melden dat hij boven de 35 graden niet ging bezorgen. Door bezigheden 's avonds kon hij dezelfde avond ook niet, dus keurig gemeld dat het of een andere verhitte collega zou worden of morgenvroeg. De tc schaalde dat verstandig op naar boven waarop de bezorger zich schriftelijk moest verantwoorden met een officiele waarschuwing als gevolg. Toch wel wrang dat een collega (met de wet duidelijk achter zich) zich zo moet verantwoorden bij deze bijzondere hitte van afgelopen weken.
PostNL mag zich weleens wat soepeler opstellen, anders geven er nog veel meer de brui aan..
vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnlquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:35 schreef Yreal het volgende:
ohja hier krijgen we binnenkort ook de grote leegloop van iedereen die weg kan.
Als slechts 30% zou vertrekken, zouden we het hier zelf wel kunnen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:46 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Als slechts 30% zou vertrekken, zouden we het hier zelf wel kunnen.
Nu hebben we naast Cyclone bezorgers ook PBZ's die met een huurauto van "de zaak" hierna (30+ km) toekomen. Gaat dus de goede kant op,....
Het bezettings probleem komt deels ook, dat men al een tijdje geen vaste contracten geeft. Op die manier zijn er aardig wat bezorgsters, die graag gebleven waren vertrokken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
Nee, we hebben het hier niet echt over extraatjes. Die mensen zijn onderdeel van een zogenaamd "dreamteam". PostNL huurt een auto waar je 's ochtends vroeg met z'n vieren instapt om vervolgens naar een stad een eind verderop te gaan. Daar ga je dan met z'n allen samen een aantal lopen doen tot ergens laat in de middag. Hierna ga je met de auto weer vrolijk terug naar huis terwijl je onderweg continu high fives geeft aan elkaar en meezingt op Hollandse krakers.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ze weten dus wel hoe het werkt. Met dat soort extraatjes komen de mensen wel. Nu nog het salaris op 15 euro per uur en het bezettingsprobleem is opgelost.
vandaar de kanquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vergeet niet dat wel 70% "gevangen" zit bij postnl
Hahahaha, dat is toch niet waar ik aan denk bij huurauto van de zaak. Maar betaald worden om hollandse hits te zingen heeft misschien ook wel wat?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nee, we hebben het hier niet echt over extraatjes. Die mensen zijn onderdeel van een zogenaamd "dreamteam". PostNL huurt een auto waar je 's ochtends vroeg met z'n vieren instapt om vervolgens naar een stad een eind verderop te gaan. Daar ga je dan met z'n allen samen een aantal lopen doen tot ergens laat in de middag. Hierna ga je met de auto weer vrolijk terug naar huis terwijl je onderweg continu high fives geeft aan elkaar en meezingt op Hollandse krakers.
Je krijgt wel doorbetaald tijdens de autoritten.
vind het ronduit asociaal van die admiquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:36 schreef V__L_N het volgende:
Bij de planning moeten ze toch eens gaan werken aan hun tact.
Ik vraag voor vrijdag bijzonder verlof aan ivm een begravenis... Krijg als reactie "ja dan moet ik even bedenken hoe ik die wijken nou weer weg krijg".
Na mijn reactie zwakte ze het wel af, maar toch. Denken voor je wat zegt.
geld dat is alles,hun z.g.n. bezuinigingsbeleid kost alleen maar,daar hoef je niet voor op Nyenrode te hebben gezetenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:48 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Ik bied de helftquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 23:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
8 wijken open op zaterdag, laat het bieden maar beginnen
Voorbereiders mogen alleen naar de codeerregel kijken. Sorry joh.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:18 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
Beste voorbereiders, kunnen jullie alsjeblieft op de envelop kijken?
Ik word niet goed van de hoeveelheid post die op de verkeerde volgorde ligt, post die niet in mijn loop hoort of zelfs post voor een compleet andere woonplaats.
Dat snap ik, maar ik neem aan dat geen 2 wijken (of zelfs straten/huisnummers) dezelfde codeerregel hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Voorbereiders mogen alleen naar de codeerregel kijken. Sorry joh.
Dat is niet de bedoeling, want dat kost tijd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:28 schreef Originele_gebruikersnaam het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik neem aan dat geen 2 wijken (of zelfs straten/huisnummers) dezelfde codeerregel hebben.
Er zit regelmatig post met een compleet andere codeerregel dan de rest in de tas.
Misschien moeten de voorbereiders wat zorgvuldiger naar die codeerregel kijken?
Tuurlijk, als ik op elk poststuk die niet in mijn loop hoort een sticker moet plakken, ben ik een halfuur per wijk extra bezig.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
en de bezorger sodemietert het ongestickerd weer in de oranje brievenbus
Tja, dit is hoe het bedrijf het wil, en dit soort acties lokken ze uit. Maar goed, als de kwaliteit op papier (lees: volgens hun eigen statistisch uiterst discutabele steekproeven) maar op orde is. De praktijk interesseert ze niet zoveel, daar komen ze toch nooit, dat is een wereld die ver van hun cocobolohouten bureau af ligt.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
De verhuisservice door de machine (*21) bestaat in die vorm al zeker 12 jaar, maar het heeft nooit goed gewerkt. Vaak kijkt de machine alleen naar het adres, en dan wordt ook de post van de nieuwe bewoners naar de oude bewoners doorgestuurd. En hoe gaat het straks met bewaarpost? Wordt die dan straks op het sorteercentrum al onderschept ipv op het VBL? En over faillissementen durf ik al helemaal niet te denken. Hoe moet een machine dat doen? Dan moet je echt goed opletten op (gedeelten van) namen, initialen, etc. Dus als meneer H. de Vries failliet is moet de machine wel de post voor gericht aan "dhr of mevrouw de Vries" doorsturen, en ook die voor H.F. de Vries, maar niet die voor F. de Vries. Verder moet de machine ook nagaan of het niet om drukwerk gaat (dan hoeft het niet naar de curator) en of het niet post van curator aan gefailleerde betreft.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nu hebben ze de attentiekaarten van de verhuisservice ook nog verwijderd. Omdat de machines dit nu zelf zouden moeten kunnen. Maar ja, als je die dingen uit je hoofde kende, dan zie je het nu elke dag fout gaan
Gaat puur om de verhuisservice. Rest is nog handmatig. Maar ook bij deze service gaat het dus al fout. Het was 2 maanden uitvoerig "getest" dus hebben ze weer wat bedacht om wat secondes te besparen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De verhuisservice door de machine (*21) bestaat in die vorm al zeker 12 jaar, maar het heeft nooit goed gewerkt. Vaak kijkt de machine alleen naar het adres, en dan wordt ook de post van de nieuwe bewoners naar de oude bewoners doorgestuurd. En hoe gaat het straks met bewaarpost? Wordt die dan straks op het sorteercentrum al onderschept ipv op het VBL? En over faillissementen durf ik al helemaal niet te denken. Hoe moet een machine dat doen? Dan moet je echt goed opletten op (gedeelten van) namen, initialen, etc. Dus als meneer H. de Vries failliet is moet de machine wel de post voor gericht aan "dhr of mevrouw de Vries" doorsturen, en ook die voor H.F. de Vries, maar niet die voor F. de Vries. Verder moet de machine ook nagaan of het niet om drukwerk gaat (dan hoeft het niet naar de curator) en of het niet post van curator aan gefailleerde betreft.
In mijn wijk heb je veel subnummers, en ik zie het daar ook mis gaan met de verhuisservice. Dan is de heer Z. Blok van nummer 18A verhuisd, maar als de machine dat dan leest als 18, dan wordt de post niet doorgestuurd.
Maar hoe gaat dat dan als er straks met de combibundel wordt gewerkt? Dan mogen voorbereiders de machinepost niet meer controleren, dus kunnen ze ook niet zien of er nog bewaar- doorzend- of faillissementspost tussen zit.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Gaat puur om de verhuisservice. Rest is nog handmatig. Maar ook bij deze service gaat het dus al fout. Het was 2 maanden uitvoerig "getest" dus hebben ze weer wat bedacht om wat secondes te besparen.
Dat is een goeie. Daar heb ik nog niks over gehoord. Of ze moeten dan nog een "succesvolle" test uitvoeren, of je zal bepaalde vakjes nog moeten controleren.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 21:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat dan als er straks met de combibundel wordt gewerkt? Dan mogen voorbereiders de machinepost niet meer controleren, dus kunnen ze ook niet zien of er nog bewaar- doorzend- of faillissementspost tussen zit.
Actie --> reactiequote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Je zou toch denken dat dat vest bij uitstek geschikt is om je val te breken. Je eigen mobiele airbag!quote:Op donderdag 16 augustus 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand in een Facebook groep met postvest en al gevallen. Door dat postvest kon ze haar val niet breken. Ze zag niet waar ze liep en kon haar val niet breken. Gevolg: arm in gips. Ze schreef zelf gescheurde elleboog.
echt een gruwel dat postvest. Zie mezelf al lopen/ fietsen met mijn leesbrilletje, om nog maar niet te spreken van trappen op en af.. Neem wel aan dat er ruimhartig omgegaan wordt met vergoedingen bij door dit vest veroorzaakte ongelukken? Of moet je hemel en aarde gaan bewegen om te "bewijzen" dat het niet je eigen schuld is? Vermoed het laatste, want we zijn volledig ingewerkt door het promo filmpje..quote:Op donderdag 16 augustus 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Iemand in een Facebook groep met postvest en al gevallen. Door dat postvest kon ze haar val niet breken. Ze zag niet waar ze liep en kon haar val niet breken. Gevolg: arm in gips. Ze schreef zelf gescheurde elleboog.
ik had meegedaanquote:Op donderdag 16 augustus 2018 08:26 schreef ophaling10 het volgende:
PostNL-medewerkers leggen werk neer om 'combibundel'
1:30 het werk neerleggen. Daar gaat de post niet echt van wakker liggen.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 08:26 schreef ophaling10 het volgende:
Nee, kost ze niks, alleen de medewerkers zelf zijn later klaar door die 1,5 uur vertraging.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
1:30 het werk neerleggen. Daar gaat de post niet echt van wakker liggen.
bij mij werkt de code gewoon.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik kan niet in "meer zelf doen." De sms code wordt geweigerd.
Hebben jullie dat ook?
Of zou het komen omdat ik op mijn vakantie adres zit en geen wifi heb. Daar log ik normaal altijd mee in als ik salarisstrook e.d. wil bekijken.
Bij mij deed hij het gewoon op vakantie.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 13:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik kan niet in "meer zelf doen." De sms code wordt geweigerd.
Hebben jullie dat ook?
Of zou het komen omdat ik op mijn vakantie adres zit en geen wifi heb. Daar log ik normaal altijd mee in als ik salarisstrook e.d. wil bekijken.
Verplicht niet-zelf-doen in je vakantiequote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Raar. Ik heb het driemaal geprobeerd. Zal mijn mobiel eens opnieuw opstarten. En kijken of het dan lukt.
Kijk die reacties, die mensen weten nog niet van die kangooroo buidelquote:Op donderdag 16 augustus 2018 08:26 schreef ophaling10 het volgende:
hahaha goed verhaalquote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.adformatie.nl(...)en-naar-postbezorger
En stond ie er op?quote:Op donderdag 16 augustus 2018 18:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja. Hahahahaha.
Wilde weten of mijn salarisstrookje er al op stond.
Soms staat het er nl. al een dag eerder op dan hier aangegeven.
![]()
En ik kon er in.
Nee...quote:Op donderdag 16 augustus 2018 20:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
En stond ie er op?
(Scheelt weer wat tijd als je nee zegt)
OMG!! Ik zou heel hard weggerend zijn.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
Ik zou het de webcare niet bepaald in dank afnemen als zij zich zouden gaan bemoeien met mijn liefdesleven.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:03 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
OMG!! Ik zou heel hard weggerend zijn.
Ze mogen de klanten ook niet te veel helpenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vind de reactie van de webcare een beetje te popie jopie.
zie te vaak je en jij vormen, dat hoort nietquote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik vind de reactie van de webcare een beetje te popie jopie.
Thanks, scheelt weer een ergenisquote:
En voor dit soort dingen heb je dus smurfenspray. Ik brandmerk graag creaps.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:03 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
OMG!! Ik zou heel hard weggerend zijn.
Kijk ze nu wel eens moeite doenquote:Op donderdag 16 augustus 2018 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
We gaan gewoon terug naar lokale sorteercentra waar de lokale bezorgers postbodes worden en ze zelf hun post weer kunnen gaan zetten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
20 september landelijke actiedag tegen de combibundel
Mijn verwachting is dat PostNL nog op diezelfde dag laat weten dat de combibundel definitief van de baan is. De zon gaat weer schijnen, overal verschijnen regenbogen en vanaf die dag zullen we de post bezorgen op de rug van eenhoorns.
In Teletubbieland! Ik wil een roze eenhoorn met een blauwe staart.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
20 september landelijke actiedag tegen de combibundel
Mijn verwachting is dat PostNL nog op diezelfde dag laat weten dat de combibundel definitief van de baan is. De zon gaat weer schijnen, overal verschijnen regenbogen en vanaf die dag zullen we de post bezorgen op de rug van eenhoorns.
boeie, is toch een goed verhaal dit.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 21:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik zou het de webcare niet bepaald in dank afnemen als zij zich zouden gaan bemoeien met mijn liefdesleven.
Alles voor de likes, niet waar?
Nu moet je ze alle 4 op een dag lopenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:22 schreef Yreal het volgende:
Wij hebben nu ook bieden op open wijken. Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu ik 4x heb geboden.
Ik heb de functie niet op mij app (net als de bel mij knop overigens). De bezorgers hier hebben het wel. En aangezien er altijd wel mensen zijn die graag de hele dag lopen zullen ze mij niet meer snel bellenquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:22 schreef Yreal het volgende:
Wij hebben nu ook bieden op open wijken. Ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren nu ik 4x heb geboden.
doe maar op maandag danquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 15:03 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Nu moet je ze alle 4 op een dag lopen
dat zou wat zijn. Dat je kon invoeren hoeveel je extra wil.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 16:50 schreef Globetrottertje het volgende:
Voor de helft van de prijs! Ja het laagste bod geldt!![]()
Ik dacht oprecht dat het idee was. Die data die dat op zou leveren zou waarschijnlijk ook flink waardevol zijn voor PostNL.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 17:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat zou wat zijn. Dat je kon invoeren hoeveel je extra wil.
anyway, de naam is wat ongelukkig gekozen.
Tijd geleden was er toch ook iemand die van de trap af donderde vanwege het postvest? Weet niet meer wie dat gepost heeft.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 09:49 schreef Globetrottertje het volgende:
Was ik. Iemand in een testgebied flikkerde van een trappetje. Een jaar geleden en is nog steeds met haar voet aan het revalideren.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 19:36 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Tijd geleden was er toch ook iemand die van de trap af donderde vanwege het postvest? Weet niet meer wie dat gepost heeft.
gaat niet zo goed met bpostquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 22:09 schreef V__L_N het volgende:
Bpost wil weer wat overnemen... Volhouder is het wel...
Ik vind het ook nogal twijfelachtig. Op twitter verschijnen af en toe ook foto's van bezorgers die post in de oranje bus gooien. Zie zelf ook regelmatig stickers en bordjes dat mensen een camera bij de deur hebben hangen, of dat ze een deurbel met camera hebben. Vind dat ook niet echt een prettig ideequote:Op zaterdag 18 augustus 2018 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Zie steeds vaker dat mensen filmpjes van hun beveiligingscamera online zetten om aan te tonen dat de bezorger niet juist heeft gehandeld. Zoals hier een DHL-bezorger die een pakketje zonder aan te bellen over de schutting gooit. https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gegooid~a909dae0/
Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.... een beetje boef krijgt meer privacy.
Hmmm... inderdaad. Ik vraag me trouwens af of er echt iemand thuis was. Ik bedoel: aanbellen en een pakje afgeven kost toch net zo veel tijd als pakketjes over de schutting flikkeren?quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Zie steeds vaker dat mensen filmpjes van hun beveiligingscamera online zetten om aan te tonen dat de bezorger niet juist heeft gehandeld. Zoals hier een DHL-bezorger die een pakketje zonder aan te bellen over de schutting gooit. https://www.ad.nl/binnenl(...)ng-gegooid~a909dae0/
Weet eigenlijk niet wat ik daarvan moet vinden.... een beetje boef krijgt meer privacy.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
ja daar ben ik ook nooit zo blij mee. die dingen krijgen standaard een middelvinger.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 08:50 schreef diesnelle het volgende:
Je hebt ook mensen die gewoon thuis zijn en de deur niet open doenquote:Op zaterdag 18 augustus 2018 10:12 schreef Hondsdraf het volgende:
[..]
Hmmm... inderdaad. Ik vraag me trouwens af of er echt iemand thuis was. Ik bedoel: aanbellen en een pakje afgeven kost toch net zo veel tijd als pakketjes over de schutting flikkeren?
quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 10:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat kon ook nog wel eens anders in elkaar steken ja...Ik heb zo’n hekel aan ritjes retailer dat ik echt wel mijn best doe om aandacht van de bewoner in kwestie te trekken. Ik bel, bel nog eens, tik, klop en klepper desnoods. Denk dat dit voor meer bezorgers op gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 10:25 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die gewoon thuis zijn en de deur niet open doen
Een klacht indienen bij de klantenservice.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 12:56 schreef delano.888 het volgende:
Mag ik ff klagen als klant?het komt regelmatig voor dat ik brievenbuspakketjes, die niet door de brievenbus passen, voor mijn voordeur krijg gedumpt. Op een portiekflat, waar vele andere onbekenden langs lopen.
Daarnaast is die plek absoluut niet regen bestendig, en zit er soms electronica in.
En omdat het officieel geen pakketjes zijn, valt er natuurlijk niks te achterhalen. Wat kan ik hier het beste tegen doen? Kan het echt niet waarderen. Een briefje op de deur is ook niet handig want dan lezen de buren dat en dat staat ook weer zo raar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |