quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 15:55 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:[..]
Ik snap hoe het werkt, en ik snap dat Ajax wat geld heeft. Begrijp me ook vooral niet verkeerd, ik vind het namelijk ook wel mooi dat ze het risico (moeten) durven te nemen en een Tadic en Blind halen nu. Maar de biedingen op de eigen spelers zijn niet structureel en staan ook alles behalve vast wb de hoogte. Je hebt daarnaast een paar jaar geleden nog gezien hoe snel alles om kan slaan. En als je dan in moeilijke tijden nog vast zit aan lange hoge contracten dan ben je het bokje. Dan vind ik het toch wel vrij drastisch om je salarisplafond opeens te verdubbelen/verdrievoudigen. En dan ook nog eens in een tijd dat het hele Nederlandse voetbal op z'n gat ligt. Maar goed, wie weet pakt het allemaal goed uit en lul ik voor niks nu. Zonder risico kom je nergens en ik weet de insides ook niet natuurlijk. Maar ik toch blijf ik het onverantwoord vinden om dit zo snel weer te doen. En als je het dan doet, zullen er nog wel betere spelers rondlopen lijkt me. Maar goed, shall see.
Misschien is het nemen van dit soort risico's weer nodig om het Nederlands voetbal overeind te krijgen hè (net als PSV een constructie bedacht met Lozano, je kan maar beter gewoon proberen kapitaal te maken).
En ik denk niet dat het gaat gebeuren dat al die talenten ineens in waarde dalen, kijk hoeveel geld er is bij die Engelse clubs en je kan ze altijd wel verkopen voor een goede prijs. Daarbij zie ik Tadic of Blind ook niet in de categorie spelers waar Ajax pak hem beet tien jaar terug aan kapot ging (Luque die al vrijwel overal gefaald had, of types als Oleguer en Wielaert voor topsalarissen). Tadic en Blind kunnen ook nog een flink aantal jaar mee, en Tadic misschien zelfs nog verkocht worden aan een Chinese club oid (over een paar jaar is dat het plan volgens mij).