Is vrij snel gegaan in Noorwegen, ik werk op de universiteit, en die is sinds gisteren gesloten. Woensdag werd ons aangeraden om proberen thuis te werken, en in de kantine werden we verplicht om desinfectie te gebruiken voordat we naar binnen konden. Donderdag eind van de morgen al het onderwijs onmiddellijk gestopt, en in de kantine waren de helft van de stoelen verwijderd zodat iedereen niet te dicht bij elkaar zou zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:53 schreef illusions het volgende:
Hoe gaat het bij jullie qua coronavirus?
In Spanje (Comunidad Valenciana) alle horeca en scholen dicht, mensen in de Mercadona in hazmat suits, alles uitverkocht. Totale gekte.
Hier nu ook sportscholen. Kappers en normale winkels blijven gewoon open, maar dat kan ineens veranderen. Gister alleen Comunidad Valenciana, nu volgens mij heel Spanje. Qua vliegverkeer worden toeristen bij de gate in hun land van herkomst geweigerd, alleen mensen die hier wonen worden toegelaten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is vrij snel gegaan in Noorwegen, ik werk op de universiteit, en die is sinds gisteren gesloten. Woensdag werd ons aangeraden om proberen thuis te werken, en in de kantine werden we verplicht om desinfectie te gebruiken voordat we naar binnen konden. Donderdag eind van de morgen al het onderwijs onmiddellijk gestopt, en in de kantine waren de helft van de stoelen verwijderd zodat iedereen niet te dicht bij elkaar zou zitten.Donderdag eind van de middag kwam het bericht dat vanaf 18:00 de hele uni gesloten is.
Ook kappers, sportscholen en horeca (behalve volgens mij als ze kunnen waarborgen dat iedereen een meter van elkaar zit) dicht.
In Spanje mogen mensen die er wonen gewoon terug, dus dat zal wel voor de hele EU gelden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:33 schreef flipsen het volgende:
Hier hebben ze net als in de US vlieverboden ingesteld voor alle "risicovluchten" en daar hoort de hele EU bij. Daarnaast moet iedereen (donderdag avond noodwet uitgevaardigd) die uit een risicogebied aankomt, verplicht 14 dagen in zelfisolatie in een hotel. Ik had klanten die al een week aan he reizen waren, maar nu zitten ze vast in hun hotel in Bariloche. Erg vervelend, nog tot de 19e. Geluk bij ongeluk: het is hun huwelijksreisGoeie testcase voor je relatie hehe. Maar het wordt nogal een probleem voor toeristen die hier dus zijn aangekomen tussen 1 maart en 12 maart, die waren gewoon aan het rondreizen en zitten nu opeens vast... Daarna mogen ze wel verder, maar hoe ze uiteindelijk weer in NL moeten komen? Dat wordt nog wat. Andere mensen (geen klanten, wel veel contact mee) hadden gisteren de ambassade in Buenos Aires gebeld: die wisten van niets
Zelf merken we er nog niet veel van. Wel zijn grote evenementen afgeblazen en wordt iedereen gewezen op handen wassen en dergelijke. De typische Argentijnse groet (1 zoen op de wang, ook mannen onder elkaar ja) wordt vanaf nu afgeraden, dus dat doen wij ook niet meer. We wonen zelf gelukkig in een "casa quinta", een sorrt landhuis ver buiten de stad en hebben weinig contact met anderen. Supermarkten worden nóg niet leeggekocht, maar handgel en mondkapjes zijn redelijk schaars geloof ik.
Uiteraard mag iedere toerist gewoon terug naar zijn thuisland, de vraag is alleen: hoe? Als er geen vluchten meer gaan. Zwemmen is net iets te ver denk ik... Waterfiets!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:15 schreef illusions het volgende:
[..]
In Spanje mogen mensen die er wonen gewoon terug, dus dat zal wel voor de hele EU gelden.
Ah op die fiets. Ik zie voorlopig nog gewoon uitgaande vluchten van Buenos Aires naar Amsterdam bijvoorbeeld. Kan natuurlijk elk moment veranderen, maar vooralsnog is er aanbod.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Uiteraard mag iedere toerist gewoon terug naar zijn thuisland, de vraag is alleen: hoe? Als er geen vluchten meer gaan. Zwemmen is net iets te ver denk ik... Waterfiets!
Vanaf dinsdag niet meer...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 21:38 schreef illusions het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Ik zie voorlopig nog gewoon uitgaande vluchten van Buenos Aires naar Amsterdam bijvoorbeeld. Kan natuurlijk elk moment veranderen, maar vooralsnog is er aanbod.
Bedoel je dat vanaf dinsdag alle vluchten geschrapt worden?quote:
Als risicogebieden gelden álle landen van Europa en uiteraard landen als China, Korea, maar ook Japan.quote:ARTÍCULO 9°.- SUSPENSIÓN TEMPORARIA DE VUELOS: Se dispone la suspensión de los vuelos internacionales de pasajeros provenientes de las “zonas afectadas”, durante el plazo de TREINTA (30) días.
La autoridad de aplicación podrá prorrogar o abreviar el plazo dispuesto, en atención a la evolución de la situación epidemiológica. También podrá disponer excepciones a fin de facilitar el regreso de las personas residentes en el país, aplicando todas las medidas preventivas correspondientes, y para atender otras circunstancias de necesidad.
Zou goed kunnen hoor, Peruvianen eten veel cavia's dus wie weet? Laat je review vooral achter.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 00:02 schreef flipsen het volgende:
Onze buren (400m verderop) hebben trouwens een chinchilla fokkerij voor hun pels. Zouden die goed smaken eigenlijk?
[ afbeelding ]
#durftevragen
Waar is dat, Zwitserland?quote:Op maandag 16 maart 2020 04:10 schreef kwiwi het volgende:
Hier is inmiddels alleen de grens net Frankrijk nog open. Een aantal kantons hebben tot minimaal 30 aprik de noodtoestand uitgeroepfn (alleen supermarkten, apotheken open) dus het zal niet lang meer duren tot het kanton waar ik woon ook volgt.
Ik vind het wel bizar hoe snel dingen veranderen. Gisteren grens met Duitsland nog open, vanochtend ineens niet meer.
Een lockdown zou hier trouwens moeilijk te handhaven zijn want we hebben maar weinig politie. Tenzij ze het leger inclusief reservisten oproepen.
Ja. Sinds eerder deze week dus inderdaad alles dicht behalve supermarkt/apotheek, ook alle grenzen.quote:
In Australie is dat social distancing ook zo'n succes, not. Een collega was bij de bouwmarkt, Per isle, ja wat is dat in het Nederlands, mochten er maar 4 klanten tegelijkertijd aanwezig zijn. Daar hield niemand zich aan, en toen mensen op die regel werden gewezen, bleef iedereen naar elkaar staren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Californie is nu ook dicht, iedereen moet binnen blijven. Nu ben ik de afgelopen week sowieso niet veel buiten geweest met alles wat bezig is maar nu is het dus een beval van de gouverneur.
In hoeverre dat social distancing werkt is dan weer een tweede vraag. Bij de supermarkt mogen er maar 10 klanten tegelijk naar binnen waardoor er buiten een rij staat en de social distancing lijkt voor het in de rij staan dan weer niet echt op te gaan. Ik probeerde twee meter afstand te houden maar mensen denken dan of dat je niet in de rij staat, of gaan dichterbij je staan, dus er is nog wat ruimte voor verbetering mogelijk op dat gebied.
Hoe komt iedereen aan mondkapjes? Aangezien het een schaars goed is op het moment.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:49 schreef breaky het volgende:
Ook hier in Laos zitten we in een lockdown tot in ieder geval 19 April. Een beperkt aantal winkels zijn nog open. Restaurants doen takeaway en delivery. Ook het reizen van district naar district is beperkt en alle binnenlandse vluchten zijn gecancelled.
Mondkapjes zijn trouwens verplicht nu, overal wordt je temperatuur gemeten en uiteraard moet je handen desinfecteren voordat je een winkel binnenloopt. Gelukkig hebben we hier nog erg weinig mensen die positief getest zijn,
Dat is absoluut niet overal het geval. Meer een westers probleem.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe komt iedereen aan mondkapjes? Aangezien het een schaars goed is op het moment.
Ik zit in Georgia, waar gouverneur Kemp heeft besloten dat vanaf 1 mei veel dingen weer open mogen.. zelfs Trump " totally disagrees". Ben heel benieuwd.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 18:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Californie is nu ook dicht, iedereen moet binnen blijven. Nu ben ik de afgelopen week sowieso niet veel buiten geweest met alles wat bezig is maar nu is het dus een beval van de gouverneur.
Georgie is een van mijn favoriete staten. Heb een tijdje in Atlanta doorgebracht.quote:Op donderdag 23 april 2020 03:19 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik zit in Georgia, waar gouverneur Kemp heeft besloten dat vanaf 1 mei veel dingen weer open mogen.. zelfs Trump " totally disagrees". Ben heel benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |