Ruimte, dat was indertijd inderdaad de gedachte achter de verhuizing naar de VS (rond 2000). Ik had een sollicitatiegesprek in Californie, en heb daar mijn ogen uitgekeken. Ik was ook wel eens in Arizona geweest. Toen ik weer thuis was, kreeg ik een aanbod om in Boston aan de slag te gaan. Dat leek me wel wat, maar ik had me niet gerealiseerd dat Boston zo veel ouder was, en dat alles daar hutjemutje op elkaar stond gebouwd. Viel dat even tegen. Boston is inderdaad als stad wel de moeite waard, alhoewel ik dat nooit zo gezien heb, omdat we er woonden. The North End bijvoorbeeld, waar veel Italianen wonen (woonden?) is erg toeristisch, maar in onze ogen was het er vooral duur, en was het eten in de restaurants niet speciaal.
In Indiana, net als in Georgia, was er dan wel weer veel ruimte. En inderdaad, die warmte van de mensen daar, ik denk daar nog vaak aan terug. Lyrebird, do you have something to do this weekend? Want to come over? We will throw some steaks on the grill, bring a sixpack. In het noorden is dat wat minder, maar in vergelijking met Nederland zijn Amerikanen zo veel warmer.
Maine, die staat was ik vergeten. De kust van Maine is net Belgie (of Florida) met goedkoop vermaak, althans zo was het 20 jaar geleden. Ja, Rhode Island, daar ben je zo doorheen.
Seoul is afzien. Hahaha. We zitten hier op een campus van een universiteit, en als we met de kinderen de deur uitlopen, dan kijkt iedereen naar ons, want wij zien er anders uit, en bijna niemand hier heeft kinderen want die zijn duur (studenten zijn daar ook nog te jong voor

). Op zo'n 100 m lopen zijn er honderden cafes en restaurants, die allemaal gericht zijn op de studenten. Ik schat dat er in een straal van zo'n 3 km om ons heen zo'n 100.000 tot 200.000 studenten naar school gaan. Aan de andere kant van de weg zit nog een universiteit, die is nog misschien wel groter dan de universiteit waar ik werk, en op 15 minuten lopen zitten nog minstens twee universiteiten. Het is hier behoorlijk chaotisch, met heel veel verkeer en heel veel mensen. Nee, dat is inderdaad niks voor mij. Het weer werkt ook niet echt mee. Eind april en ik loop nog steeds in een winterjas rond.
Over winterjassen gesproken... toen ik in Boston begon, toen viel er op 1 mei nog sneeuw.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson