abonnement Unibet Coolblue
pi_181067436
Goedenavond,

Wij hebben een bezichtiging gehad bij een huis waar we on principe erg tevreden over zijn. Echter troffen we bij het plafond onder de schrootjes de aantasting in bijgevoegde afbeelding aan. Iemand enig idee wat dit is, en wat dit kost om dit te verhelpen? Het bouwkundig rapport zegt hier niets over omdat de oorzaak niet waarneembaar is omdat de schrootjes ervoor zitten. Het is het plafond van de slaapkamer naast de douche, wellicht is het vocht daarvan? Ik hoor graag jullie ideeën!
pi_181067558
Je maakt foto's bij een bezichtiging?

Je hebt de schrootjes eraf gehaald tijdens de bezichtiging?
5 Ferrari's op videoband!
  Spellchecker donderdag 9 augustus 2018 @ 23:01:39 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181067876
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:40 schreef Leonth1 het volgende:
Goedenavond,

Wij hebben een bezichtiging gehad bij een huis waar we on principe erg tevreden over zijn. Echter troffen we bij het plafond onder de schrootjes de aantasting in bijgevoegde afbeelding aan. Iemand enig idee wat dit is, en wat dit kost om dit te verhelpen? Het bouwkundig rapport zegt hier niets over omdat de oorzaak niet waarneembaar is omdat de schrootjes ervoor zitten. Het is het plafond van de slaapkamer naast de douche, wellicht is het vocht daarvan? Ik hoor graag jullie ideeën! [ afbeelding ]
Ziet eruit als levensgevaarlijke schimmels
pi_181067920
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je maakt foto's bij een bezichtiging?

Je hebt de schrootjes eraf gehaald tijdens de bezichtiging?
Jaa zodat ik het eens aan wat mensen na kan vragen.. nee die zitten vast en konden niet zonder hulpmiddelen losgehaald worden
pi_181068172
Ik mag wel hopen dat het bouwkundig rapport gratis was want die moeten zij gewoon zien / vermelden/onderzoeken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 9 augustus 2018 @ 23:48:03 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181068934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:01 schreef maily het volgende:

[..]

Ziet eruit als levensgevaarlijke schimmels
inderdaad, de candida auris. dat zo'n deskundige dat niet gelijk ziet zeg.
Tot nooit .......
pi_181070752
Bedtijd denk ik, ik zie spinnen nesten...
pi_181073552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:14 schreef Chinless het volgende:
Ik mag wel hopen dat het bouwkundig rapport gratis was want die moeten zij gewoon zien / vermelden/onderzoeken.
Dit zat er tijdens de inspectie nog niet. Huis staat inmiddels 6 maanden te koop en bewoner is overleden dus er woont niemand meer.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:30:08 #9
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181073599
Schrootjes en vlak bij de douche en aantasting van het plafond. Wie heeft die bouwkundige keuring uitgevoerd? Want dit klinkt als een flink vocht c.q. schimmel probleem. Als dat al jarenlang bestaat kan dit in alle omringende muren zitten. Ik zou dit nog eens goed laten inspecteren en aan de bewoners vragen waarom die schrootjes er eigenlijk opzitten ...
"Hoka Hey!"
pi_181074447
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:30 schreef matspontius het volgende:
Ik zou dit nog eens goed laten inspecteren en aan de bewoners vragen waarom die schrootjes er eigenlijk opzitten ...
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:25 schreef Leonth1 het volgende:
en bewoner is overleden dus er woont niemand meer.
Navraag doen kan dus niet meer.

Lijkt me mogelijk vochtprobleem, oorzaak uit te zoeken. Denk dat je er niet aan ontkomt de schrootjes weg te halen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_181075357
Zit te denken aan verdelgingsmiddel voor wespen of iets dergelijks. Een poeder wat men daar gespoten heeft voor de bugs. Zie er geen schimmel in uit de badkamer dan verwacht je eerder zwarte vlekken.

Die scheur in die muur baart mij meer zorgen. Lijkt recht van boven naar beneden te lopen. Welke muur is dat. Wat staat daar bovenop aan dakdeel). Wat voor sparing zit er in de verdieping onder in de muur. Is er ooit een deel aangebouwd en zit hier nieuw oud. Oude deurpost die ooit is dichtgemetseld.

Zou de verkopende partij vragen stellen wat betreft alles. E zijn vast erfgenamen die de verkoop afhandelen. Misschien tijdens de ontruiming ook de bugs laten verwijderen.
Jeroentje.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:21:53 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_181083677
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 09:30 schreef matspontius het volgende:
en aan de bewoners vragen waarom die schrootjes er eigenlijk opzitten ...
Hoort dat niet gewoon bij een huis wat in 1970 voor het laatst verbouwd is ? ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')