abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2002 @ 00:04:53 #1
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_7589789
Ik zag in de vooravond op Ned 3 de onemanshow van Najib Amhali. Vol is vol heette het programma. Eerlijk gezegd vind ik dat als allochtonen zo goed zijn ingeburgerd zijn als Najib, waarom houden we dan niet van deze mensen? Waarom zou Najib de enige geintegreerde allochtoon zijn (naast alle Vlamingen die hier wonen). Is het nu toch zo moeilijk om moeite te doen om met deze mensen in contact te komen? Met deze mensen, al is het alleen maar uit beleefdheid, een woord te wisselen? Goede morgen, goede middag? En misschien tot het verbazende inzicht te komen dat wij meer met elkaar gemeen hebben dan dat wij eerst dachten? Alle mensen, of in elk geval de meeste mensen, willen een eenvoudig leven leiden. Jij zo goed als de ander. Ik, als Vlaming, zo goed als Mohammed, als Marokkaan. Kijkende naar de voorstelling van Najib dacht ik: het komt goed. Wat denken jullie?

[Dit bericht is gewijzigd door Staal op 29-12-2002 00:10]

Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_7589921
meer dan 80% procent die veel kritiek heeft op allochtonen heeft nog nooit een allochtoon gezien of woont zelf in een vrijwel volledig autochtone buurt...
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_7589930
Je vergeet wellicht iets: hij spreekt vloeiend Nederlands met een ietwat Noord-Hollands accent en doet kwa vocabulaire niet onder. Daarnaast is ie goed als entertainer en zie hier: een tof persoon. Helaas is de werkelijkheid toch iets anders...
Eigen brokjes eerst.
  zondag 29 december 2002 @ 00:13:17 #4
42366 Staal
pi_7589939
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:12 schreef eenuitduizend het volgende:
meer dan 80% procent die veel kritiek heeft op allochtonen heeft nog nooit een allochtoon gezien of woont zelf in een vrijwel volledig autochtone buurt...
Ik geloof het ook.
Un certain jeune homme
pi_7589945
volgens mij houden 'we' niet van allochtonen omdat we denken dat ze geld kosten.
  zondag 29 december 2002 @ 00:13:53 #6
42366 Staal
pi_7589950
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:12 schreef Bushmaster het volgende:
Je vergeet wellicht iets: hij spreekt vloeiend Nederlands met een ietwat Noord-Hollands accent en doet kwa vocabulaire niet onder. Daarnaast is ie goed als entertainer en zie hier: een tof persoon. Helaas is de werkelijkheid toch iets anders...
Najib is niet de enige.
Un certain jeune homme
pi_7589992
ze hebben zeker hard moeten zoeken naar die allochtoon die het allemaal zo goed doet?

maar nu ff serieus... ow ik was al serieus...

zondag 29 december 2002 @ 00:16:49 #8
42366 Staal
pi_7590000
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:13 schreef niego het volgende:
volgens mij houden 'we' niet van allochtonen omdat we denken dat ze geld kosten.
Dat is voor veel mensen de enige narrow mening. Voor mij zijn het ook mensen.
Un certain jeune homme
pi_7590035
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:13 schreef Staal het volgende:

[..]

Najib is niet de enige.

Dat klopt maar velen blijven toch hangen in "de groep" van mede-landers welke zich voelen belaagd en miskend. En als ze met de stroom mee zouden gaan van de Hollandse maatschappij dan worden ze uitgekotst door hun 'eigen volk'. Dan is een keuze snel gemaakt.
Eigen brokjes eerst.
pi_7590036
Topic is opgeschoond van offtopic commentaar. Verder heb ik het WIJ in de topictitel tussen aanhalingstekens gezet.

Indien je niets zinnigs te melden hebt in dit topic reageer dan gewoon niet. Er zijn nog zat andere topics in Politiek. Probeer dus gewoon inhoudelijk in te gaan op deze discussie.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 29-12-2002 00:25]

pi_7590160
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Dat is voor veel mensen de enige narrow mening. Voor mij zijn het ook mensen.

Ja voor mij ook. Maar we schelden op marokkanen maar kopen wel hasjies in hun coffeeshops en eten shoarmabroodjes in de shoarmatent want die is tot 5 uur los.
Het enigste wat ik tegen negers heb is dat ze \'s nachts als voetganger zo verdomde slecht zichtbaar zijn. Of de knoflookgeur uit de keuken. Maar datzelfde geldt voor fietsers zonder licht en voor de nederlandse keuken dus..

Volgens mij heeft bijna niemand _persoonlijk_ een hekel aan deze of gene allochtoon. Maar als volkshype doet het het goed... Omdat we denken dat we zelf rijker en gelukkiger zouden zijn als er geen buitenlanders waren

zondag 29 december 2002 @ 00:26:25 #12
34793 neo567
You know who
pi_7590176
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:13 schreef niego het volgende:
We zien mischien dat ze (door hun geloof?) langs ons heen leven (erg inzichzelf gekeerd zijn), door ook vaak hun vrouw uit hun land van herkomst te halen, om mee te trouwen, en natuurlijk hun voor ons vreemde cultuur meenemen.
pi_7590194
Wat is volgens jou dan de discussie Kozzmic - merkwaardige actie om alle kritiek op topicstarter meteen te verwijderen iemand die zegt: voor mij zijn het ook mensen - mag blijven staan, de rest verwijder je.

Ik vind het een zeer dubieus topic om te suggereren dat 'wij' niet van allochtonen houden. Is er al niet genoeg van dit soort xenofoob gezwets op fok? Nu krijg het nog voorrang ook...........

pi_7590234
Okay, nog 1x.
Waarom houden wij niet van allochtonen?

Omdat het een FEIT is dat allochtonen in verhouding tot autochtonen meer misdaden begaan.

Daarom mag ik ze niet, maar dat is mijn mening.

zondag 29 december 2002 @ 00:30:11 #15
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590245
Ik roep quasi grappig: "Allesj komt goed !" en als de moderator vanavond had gekeken naar Najib op nederland 3 had hij geweten dat dat een behoorlijk groot onderdeel van de show was en dus wel ontopic !

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paas-ei !
pi_7590292
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:25 schreef niego het volgende:

[..]

Ja voor mij ook. Maar we schelden op marokkanen maar kopen wel hasjies in hun coffeeshops en eten shoarmabroodjes in de shoarmatent want die is tot 5 uur los.
Het enigste wat ik tegen negers heb is dat ze \'s nachts als voetganger zo verdomde slecht zichtbaar zijn. Of de knoflookgeur uit de keuken. Maar datzelfde geldt voor fietsers zonder licht en voor de nederlandse keuken dus..

Volgens mij heeft bijna niemand _persoonlijk_ een hekel aan deze of gene allochtoon. Maar als volkshype doet het het goed... Omdat we denken dat we zelf rijker en gelukkiger zouden zijn als er geen buitenlanders waren

En dus is dit idd een zeer zinnig topic. Ik hoop dat mensen eens doordenken...
I´m back.
pi_7590316
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:27 schreef SCH het volgende:
Wat is volgens jou dan de discussie Kozzmic - merkwaardige actie om alle kritiek op topicstarter meteen te verwijderen iemand die zegt: voor mij zijn het ook mensen - mag blijven staan, de rest verwijder je.

Ik vind het een zeer dubieus topic om te suggereren dat 'wij' niet van allochtonen houden. Is er al niet genoeg van dit soort xenofoob gezwets op fok? Nu krijg het nog voorrang ook...........

De vraag wordt gesteld waarom allochtonen de pispaal van de samenleving zijn momenteel. Lijkt me een legitieme vraag. Topic-opener stelt nergens dat dat zijn mening is of dat het topic vanuit een xenofoob motief is geopend. Zijn posts een beetje kennende mag je uitgaan van het tegendeel.

Alle posts die over het waarom van het openen van dit topic gingen heb ik verwijderd. Deze zal ik laten staan (ter uitleg), de rest gaat ook weg. Dus ga inhoudelijk in op de discussie of reageer niet, svp.

pi_7590323
Kozzmich heeft zich hier mee enorm vergaloppeerd - jammer en onbegrijpelijk maar ik zal er verder niet over doorzeiken.
Open misschien morgen wel een paar topics waarom 'wij' niet van dwergbavianen, Polen, blokfluitspelers en Tsjetsjenen houden.

On-topic:
Ik 'houd' niet van allochtonen. Ook niet van Nederlanders. Ik houd gewoon van mensen die op mijn weg komen, of niet. Dat heeft gelukkig niets met ras of huidskleur te maken.

Als je er door de show van Najib pas achterkomt dat er 'allochtonen' in Nederland wonen die net zo zijn als jij en ik, dan vraag ik me wel af hoe diep de grot is waar je al die jaren in hebt geleefd?

pi_7590327
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:25 schreef niego het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat een eerdere regering de nasleep en/of gevolgen van het 'gastarbeiderschap' niet goed heeft ingeschat. Als een land een grote behoefte heeft aan buitenlandse arbeidskrachten om de economie te redden dan is men vooral gefixeerd op de nijpende situatie op dat moment en denkt niet aan enige demografische gevolgen.
quote:
...want die is tot 5 uur los.

Woar kom ie weg, joh?

* Bushmaster is gek op knoflook

[Dit bericht is gewijzigd door Bushmaster op 29-12-2002 00:36]

Eigen brokjes eerst.
pi_7590331
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:04 schreef Staal het volgende:
Ik zag in de vooravond op Ned 3 de onemanshow van Najib Amhali. Vol is vol heette het programma. Eerlijk gezegd vind ik dat als allochtonen zo goed zijn ingeburgerd zijn als Najib, waarom houden we dan niet van deze mensen? Waarom zou Najib de enige geintegreerde allochtoon zijn (naast alle Vlamingen die hier wonen). Is het nu toch zo moeilijk om moeite te doen om met deze mensen in contact te komen? Met deze mensen, al is het alleen maar uit beleefdheid, een woord te wisselen? Goede morgen, goede middag? En misschien tot het verbazende inzicht te komen dat wij meer met elkaar gemeen hebben dan dat wij eerst dachten? Alle mensen, of in elk geval de meeste mensen, willen een eenvoudig leven leiden. Jij zo goed als de ander. Ik, als Vlaming, zo goed als Mohammed, als Marokkaan. Kijkende naar de voorstelling van Najib dacht ik: het komt goed. Wat denken jullie?
Hulde, jongen, hulde. Ik hoop dat je niet weg blijft.
I´m back.
pi_7590364
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:29 schreef RedVisioN het volgende:
Okay, nog 1x.
Waarom houden wij niet van allochtonen?

Omdat het een FEIT is dat allochtonen in verhouding tot autochtonen meer misdaden begaan.

Daarom mag ik ze niet, maar dat is mijn mening.

Je bedoeld dat nederlanders minder snel 'gepakt' worden.

Allochten plegen dan misschien wel meer relatief kleine delicten, het zijn toch echt nederlanders die de top uitmaken in het criminele circuit.

pi_7590378
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:35 schreef SCH het volgende:
Kozzmich heeft zich hier mee enorm vergaloppeerd - jammer en onbegrijpelijk maar ik zal er verder niet over doorzeiken.
Open misschien morgen wel een paar topics waarom 'wij' niet van dwergbavianen, Polen, blokfluitspelers en Tsjetsjenen houden.

On-topic:
Ik 'houd' niet van allochtonen. Ook niet van Nederlanders. Ik houd gewoon van mensen die op mijn weg komen, of niet. Dat heeft gelukkig niets met ras of huidskleur te maken.

Als je er door de show van Najib pas achterkomt dat er 'allochtonen' in Nederland wonen die net zo zijn als jij en ik, dan vraag ik me wel af hoe diep de grot is waar je al die jaren in hebt geleefd?

Moedwillig verkeerd begrijpen van de topicopener, noem ik dit. Gek, ik had van jou anders verwacht...
I´m back.
pi_7590423
Ik ben zwaar teleurgesteld moet ik zeggen. Vooral in het zogenaamde linkse gedeelte. Als iemand het scherp stelt worden de bokken van de schapen gescheiden blijkbaar... Bah...

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 29-12-2002 00:41]

I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 00:41:01 #24
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590433
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:35 schreef SCH het volgende:
On-topic:
Inderdaad ! Maar je hebt ook geen hekel aan allochtonen of aan nederlanders die je niet kent. De titel is daarom niet goed gekozen, maar levert wel stof tot discussie !
pi_7590464
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:41 schreef hansepansie het volgende:

[..]

Inderdaad ! Maar je hebt ook geen hekel aan allochtonen of aan nederlanders die je niet kent. De titel is daarom niet goed gekozen, maar levert wel stof tot discussie !

Laat ik het zo stellen, hansiepansie, ik ben zwaar telerugesteld... Ik hoop dat Staal nog ooit terigkeert, maar veel hoop heb ik niet...
I´m back.
pi_7590471
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moedwillig verkeerd begrijpen van de topicopener, noem ik dit. Gek, ik had van jou anders verwacht...

idd ik snap SCH ook niet helemaal. Ok, ik had nog niet je indruk dat in dit topic gigantisch werd geflamed maar allicht heb ik een berichtje of twee niet gezien terwijl ik reageerde.
Laat ik het zo zeggen: ik vind het prima dat deze vraag gesteld wordt en wil graag argumenten horen waarom wij ons zo storen. Zoals 'ze plegen meer delicten'. Wat op zich een legitiem argument is maar door dan ineens een hekel te hebben aan allochtonen over-generaliseer je ook wel weer een beetje teveel.
  zondag 29 december 2002 @ 00:43:58 #27
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7590478
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:04 schreef Staal het volgende:
Eigenlijk zou je op Maroc.nl een linkje moeten zetten naar hier,
en hoor dan dat zijn "landgenoten" hem niet moeten.

Net als de Turkse PvdA'ster vanavond in NOVA vermeldde.
Een ge-integreerde ex-allochtoon wordt daarop aangekeken.
Over 15 minuten de herhaling op Nederland 3.

Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
  zondag 29 december 2002 @ 00:44:41 #28
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7590490
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ben zwaar teleurgesteld moet ik zeggen. Vooral in het zogenaamde linkse gedeelte. Als iemand het scherp stelt worden de bokken van de schapen gescheiden blijkbaar... Bah...
Deze discussie is wellicht wat de topicopener wilde, en die wil ik ook wel eens voeren. Maar doe dat dan ondubbelzinnig....

Wordt vervolgd.....morgen

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_7590508
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:43 schreef niego het volgende:

[..]

idd ik snap SCH ook niet helemaal. Ok, ik had nog niet je indruk dat in dit topic gigantisch werd geflamed maar allicht heb ik een berichtje of twee niet gezien terwijl ik reageerde.
Laat ik het zo zeggen: ik vind het prima dat deze vraag gesteld wordt en wil graag argumenten horen waarom wij ons zo storen. Zoals 'ze plegen meer delicten'. Wat op zich een legitiem argument is maar door dan ineens een hekel te hebben aan allochtonen over-generaliseer je ook wel weer een beetje teveel.

Idd. Ik vind het daarom juist een geniale topic. de geniaalste tot nu toe. Het verbindt onze abstracte ideeën met de praktijk... Grote kans dat Staal wegblijf trouwens.. A shame...
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 00:45:44 #30
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590509
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:43 schreef niego het volgende:

[..]

maar waar komt het vandaan ? waarom zeggen we dat ? omdat we het op televisie zien of omdat we het dagelijks meemaken ? Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met specifiek allochtone criminaliteit.
pi_7590535
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:45 schreef hansepansie het volgende:

[..]

maar waar komt het vandaan ? waarom zeggen we dat ? omdat we het op televisie zien of omdat we het dagelijks meemaken ? Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met specifiek allochtone criminaliteit.

Wij zijn hersenloze vandalen die alles herkauwen wat de media ons inblazen, misschien...?
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 00:47:46 #32
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590548
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij zijn hersenloze vandalen die alles herkauwen wat de media ons inblazen, misschien...?

Is dat wel echt zo ? We discussieren er hier toch over ? En niet alleen in dit topic lijkt me.
pi_7590573
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:43 schreef Netanyahu het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je op Maroc.nl een linkje moeten zetten naar hier,
en hoor dan dat zijn "landgenoten" hem niet moeten.

Net als de Turkse PvdA'ster vanavond in NOVA vermeldde.
Een ge-integreerde ex-allochtoon wordt daarop aangekeken.
Over 15 minuten de herhaling op Nederland 3.

Sorry hoor, ik ben pro-Israël, maar Staal is een Vlaming... ik vind samen met Perez overigens dat men in Israël de Ararbieren ook als mensen moet zien...
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 00:51:07 #34
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_7590604
waarom houd ik niet van allochtonen?
nou, dat klopt niet. ik hou van een aantal allochtonen zeer veel, net zoals van autochtonen.
Heb een aantal allochtone collega's. Van de één hou ik, want die is gewoon een onderdeel van het team. Van de ander hou ik wat minder, want die houdt afstand en wil geen onderdeel van het team zijn. Dat geldt overigens ook voor een aantal 'autochtone' collega's.
Verder ben ik ongelooflijk blij met mijn allochtone hulp en steun haar ook nog extra financieel om bijv. naar pakistan op familiebezoek te gaan.
Zijn er ook allochtonen waar ik niet van hou? Jazeker. Van die mensen die hier jaren zijn en de moeite niet doen om de taal te leren. En van allochtonen die vinden dat de normen en waarden uit hun thuisland ook maar in Nederland moeten gelden. Daar kan ik niet tegen.
Als je naar een ander land gaat en daar wilt wonen moet je je aanpassen aan de daar geldende moraal en mores.
Ik kan ook niet tegen autochtonen die hun eigen mening willen opdringen, dus dat komt mooi met elkaar overeen.
En ik kan niet tegen misbruik van voorzieningen. Als je kan werken en je verrekt het, nou, dan vind ik dat je uitkering best beperkt mag blijven.
En dat geldt voor zowel autochtonen als allochtonen.

Waarom heb ik dat in zijn algemeenheid meer moeite met allochtonen dan autochtonen? Omdat in de door mij beschreven situaties meer allochtonen (in verhouding) dan autochtonen vallen.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 29 december 2002 @ 00:51:28 #35
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590609
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja het merendeel der reacties gaat wel een zekere richting in natuurlijk... (KP waar ben je...?)

Of die genen met de grootste mond en dus het opvallendst ? Net als de media.
pi_7590648
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:51 schreef hansepansie het volgende:

[..]

Of die genen met de grootste mond en dus het opvallendst ? Net als de media.

Ik heb op zich ook een grote mond... Alleen sta aan de kant van Staal...
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 00:55:45 #37
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590682
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb op zich ook een grote mond... Alleen sta aan de kant van Staal...

Als jij zegt dat je ook een grote mond hebt en je bedoelt ook te zeggen dat "Wij" niet van allochtonen houden, dan doe je dus ook aan stemmingmakerij.
  zondag 29 december 2002 @ 00:58:12 #38
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7590720
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sorry hoor, ik ben pro-Israël, maar Staal is een Vlaming... ik vind samen met Perez overigens dat men in Israël de Ararbieren ook als mensen moet zien...

Ik denk dat Staal voorbij gaat aan het feit dat alle grote steden in Europa voor 30-40% bewoond worden door mensen die in hun eigen cultuur en taal leven, weinig ophebben met de Westerse manier van leven (Daar kan ik in komen), maar wel mogen stemmen.

Dan ook nog bijna onbeperkt landgenoten van buiten Europa hier heen halen, die dan bijna automatisch de Nationaliteit krijgen van dat land.
De kinderen die daar uit voorkomen hebben dan ook automatisch die nationaliteit en stemrecht op termijn.
En een dubbel paspoort.

Ik ben benieuwd hoe het bestuur van de 3 grote steden er over 5 jaar uitziet.

Als iemand dacht dat het nu een zooitje is in de poliiek

pi_7590731
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:51 schreef evert het volgende:
waarom houd ik niet van allochtonen?
nou, dat klopt niet. ik hou van een aantal allochtonen zeer veel, net zoals van autochtonen.
Heb een aantal allochtone collega's. Van de één hou ik, want die is gewoon een onderdeel van het team. Van de ander hou ik wat minder, want die houdt afstand en wil geen onderdeel van het team zijn. Dat geldt overigens ook voor een aantal 'autochtone' collega's.
Verder ben ik ongelooflijk blij met mijn allochtone hulp en steun haar ook nog extra financieel om bijv. naar pakistan op familiebezoek te gaan.
Zijn er ook allochtonen waar ik niet van hou? Jazeker. Van die mensen die hier jaren zijn en de moeite niet doen om de taal te leren. En van allochtonen die vinden dat de normen en waarden uit hun thuisland ook maar in Nederland moeten gelden. Daar kan ik niet tegen.
Als je naar een ander land gaat en daar wilt wonen moet je je aanpassen aan de daar geldende moraal en mores.
Ik kan ook niet tegen autochtonen die hun eigen mening willen opdringen, dus dat komt mooi met elkaar overeen.
En ik kan niet tegen misbruik van voorzieningen. Als je kan werken en je verrekt het, nou, dan vind ik dat je uitkering best beperkt mag blijven.
En dat geldt voor zowel autochtonen als allochtonen.

Waarom heb ik dat in zijn algemeenheid meer moeite met allochtonen dan autochtonen? Omdat in de door mij beschreven situaties meer allochtonen (in verhouding) dan autochtonen vallen.

Sociologie van de koude grond. Bovendien erg moralistisch. Als de allochtonen zijn zoals ik dan hou ik van ze... (moeten ze van erwtensoep houden om tot je team toegelaten te worden...?)

Staal bedoelt: waarom houden we niet van allochtonen, omdat ze hier al zo lang zitten en wij hun eigenaardigheden kennen zoals we onze eigenaardigheden kennen. Echt houden van dus.

I´m back.
pi_7590755
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:55 schreef hansepansie het volgende:

[..]

Als jij zegt dat je ook een grote mond hebt en je bedoelt ook te zeggen dat "Wij" niet van allochtonen houden, dan doe je dus ook aan stemmingmakerij.

Wij houden toch niet van allochtonen...? Dat is toch de waarheid? Wie heeft zich ooit in hen verdiept...?
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 01:02:05 #41
42478 hansepansie
The real Jesus
pi_7590786
quote:
Op zondag 29 december 2002 01:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wij houden tyoch niet van allochtonen...? Dat is toch de waarheid? Wie heeft zich ooit in hen verdiept...?

Mijn buurman is een autochtoon. Heb me nooit in hem verdiept. Mijn onderbuurmeisje is een chinees meisje. Heb met haar af en toe wel kontakt. Zegt niets bijzonders over mij verder, maar haalt wel de stelling enigszins onderuit.
  zondag 29 december 2002 @ 01:03:12 #42
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7590811
quote:

[..]

Wij houden toch niet van allochtonen...? Dat is toch de waarheid? Wie heeft zich ooit in hen verdiept...?

Huh ? Wie heeft zich ooit in hen verdiept ?
DAT is nou net niet waar.
Teveel mensen hebben zich er mee bemoeit dat je daar niets over mocht zeggen in plaats van voor zelfredzaamheid te zorgen.
pi_7590815
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:58 schreef Netanyahu het volgende:

[..]

Ik denk dat Staal voorbij gaat aan het feit dat alle grote steden in Europa voor 30-40% bewoond worden door mensen die in hun eigen cultuur en taal leven, weinig ophebben met de Westerse manier van leven (Daar kan ik in komen), maar wel mogen stemmen.

Dan ook nog bijna onbeperkt landgenoten van buiten Europa hier heen halen, die dan bijna automatisch de Nationaliteit krijgen van dat land.
De kinderen die daar uit voorkomen hebben dan ook automatisch die nationaliteit en stemrecht op termijn.
En een dubbel paspoort.

Ik ben benieuwd hoe het bestuur van de 3 grote steden er over 5 jaar uitziet.

Als iemand dacht dat het nu een zooitje is in de poliiek

Ik denk dat Staal bedoelt dat zo'n mening geouwehoer is... Wij weten dat alleen niet... (Staal ben je wel kwijt, trouwens... En misschien terecht...)
I´m back.
pi_7590850
quote:
Op zondag 29 december 2002 01:03 schreef Netanyahu het volgende:

[..]

Huh ? Wie heeft zich ooit in hen verdiept ?
DAT is nou net niet waar.
Teveel mensen hebben zich er mee bemoeit dat je daar niets over mocht zeggen in plaats van voor zelfredzaamheid te zorgen.

Heb jij je erin verdiept, behalve in wat platitudes...?
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 01:05:18 #45
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_7590854
quote:
Op zondag 29 december 2002 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat Staal bedoelt dat zo'n mening geouwehoer is... Wij weten dat alleen niet... (Staal ben je wel kwijt, trouwens... En misschien terecht...)

De dader van een misdaad komt altijd terug op de plek van de misdaad,
zeker autochtonen, ook al is het een Belg
pi_7590915
quote:
Op zondag 29 december 2002 01:02 schreef hansepansie het volgende:

[..]

Mijn buurman is een autochtoon. Heb me nooit in hem verdiept. Mijn onderbuurmeisje is een chinees meisje. Heb met haar af en toe wel kontakt. Zegt niets bijzonders over mij verder, maar haalt wel de stelling enigszins onderuit.

Niet dus. Je hebt nog nooit een middag in de nabijheid van een allochtoon verkeerd... Zoals je dat wel met een autochtoon hebt gedaan... Je hebt nog nooit moeite moeten doen om iemand anders, van een andere cultuur, daadwerkelijk duurzaam te begrijpen... Kortom: hulde aan Staal... Petje af... (Ik heb mijn meester op Fok! gevonden, sorry KP, RG, Z. etc....)
I´m back.
  zondag 29 december 2002 @ 01:09:06 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_7590923
quote:
Op zondag 29 december 2002 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
Nou nee, de dualiteit tussen marokkanen die erg okee zijn en degene die dat niet zijn (over het algemeen vwo erg okee, rest niet) bemerkte ik al op de middelbare school. Nog voordat het complete mediacircus erover viel.

Maar die andere allochtonen.. misschien komt het ook door onze ingebouwde stereotypering over wat ongure types zijn.

• Mensen die bij een Disney themapark werken mogen geen uitgebreide gezichtsbeharing hebben (tenzij je in het Pirates of the Caribbean gedeelte zit natuurlijk), omdat kinderen mannen met een baard niet vertrouwen. Daar maakt het niet eens uit of je al dan niet een kleurtje hebt. Dat kan best doorwerken naar oudere leeftijden en als het in arabische landen dan mannelijk is om een snor of baard te laten staan blijft dat wantrouwen er misschien.
  • Duistere mensen hullen zich vaak in schaduwen. Een neger hoeft niet eens wat te doen, als hij het donker inloopt (ook het dragen van leren jassen helpt daar niet bij trouwens) lijkt hij zichzelf al te verhullen.
  • Stemverheffing, is bij ons een teken van agressie. In de Arabische taal lijkt het redelijk normaal, en zo wek je onbedoeld ook wantrouwen en een gevoel van onveiligheid.
  • Dat laatste weet ik eigenlijk niet zeker. Ik ken ook mensen die heel rustig in het Arabisch praten, dus het kan ook best zijn dat de Marokkanen die ik tegenkom dat expres doen om maar extra cool over te komen. Of echt agressief zijn natuurlijk. Maar ik geloof dat het door de harde tonen vooral zo overkomt.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_7590929
    quote:
    Op zondag 29 december 2002 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb jij je erin verdiept, behalve in wat platitudes...?

LOLbroek...
    I´m back.
    pi_7590947
    quote:

[..]

Met sommige mensen ben ik zeer zeker verdiept. En anderen kom je bv in de kroeg tegen en kan ik lekker mee babbelen. Zoals die iranees van laatst. Om je dood te lachen af en toe hoe kleine dingetjes ineens de islam en het christendom/westen ineens fundamenteel anders zijn. Maar juist ook de grote overeenkomsten. saddam housein is een eikel, komeiny zuigt etc. etc. Erg leuk gesprek was dat.

Verder vergeten we voor het gemak dat nederland een lange geschiedenis heeft van immigranten. spanjaarden, fransozen, hongaren polen joden weet ik veel wie allemaal. Onze genen zijn een mengelmoes van allerlei aard. Dat onderscheidt nederlanders van bv de zuid-duitsers en oostenrijkers, die veel 'zuiverder' bloed hebben. En in plaats van arisch en ubermensch gezwets blijkt dus juist dat deze mix van genen een leuk volkje teweeg heeft gebracht, wat ons duidelijk onderscheidt van de andere skandinavische volkeren. Of onze zuidelijke onderburen.
    Dus wees er blij mee. Helaas zijn we collectief onze geschiedenis even vergeten en leven we in een massa-psychose. Maar dat gaat wel over.

[Dit bericht is gewijzigd door niego op 29-12-2002 01:11]

zondag 29 december 2002 @ 01:10:45 #50
    42478 hansepansie
    The real Jesus
    pi_7590953
    quote:
    Op zondag 29 december 2002 01:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet dus. Je hebt nog nooit een middag in de nabijheid van een allochtoon verkeerd... Zoals je dat wel met een autochtoon hebt gedaan... Je hebt nog nooit moeite moeten doen om iemand anders, van een andere cultuur, daadwerkelijk duurzaam te begrijpen... Kortom: hulde aan Staal... Petje af... (Ik heb mijn meester op Fok! gevonden, sorry KP, RG, Z. etc....)

Volgens mij lees jij niet goed. Heb kontakt met een allochtoon buurmeisje, maar niet met een autochtone buurman. En ik heb ook allochtone vrienden en collega's waar ik kontakt mee heb. Overigens ook met m'n autochtone collega's. Ik doe ook niet aan positieve discriminatie !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')