abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 augustus 2018 @ 12:43:53 #31
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181028965
Was het niet zo dat het percentage nooit op 0 gesteld kon worden, omdat iedereen van nature iets in zijn/haar lichaam heeft dat registreert als alcohol of ben ik nu in de war?

Met andere woorden als ik niets drink en helemaal compleet nuchter ben, heb ik dan een percentage van 0% in mijn lichaam?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181029231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 12:43 schreef karr-1 het volgende:
Was het niet zo dat het percentage nooit op 0 gesteld kon worden, omdat iedereen van nature iets in zijn/haar lichaam heeft dat registreert als alcohol of ben ik nu in de war?

Met andere woorden als ik niets drink en helemaal compleet nuchter ben, heb ik dan een percentage van 0% in mijn lichaam?
Nee van nature niet.
Wel kunnen er micro-organisme in je verteringsstelsel leven die suiker omzetten in alcohol.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181029330
Zwart wit gezien leuke vraagstelling, maar ik zou niet blij van worden als ik iemand achter t stuur bier zie drinken.

Net zoals je in België bij tankstations langs de snelweg nog bier kan kopen en een Belgische oud collega zei dat er niets mis mee was om onderweg trek in een pintje te krijgen als bestuurder en deze dan tijdens een tussenstop drinkt.

Ben ik nu van een andere planeet om dit :? te vinden? :@
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:12:52 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181029506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee van nature niet.
Wel kunnen er micro-organisme in je verteringsstelsel leven die suiker omzetten in alcohol.
Thanx
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:26:19 #35
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181029794
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:05 schreef Roosgeluk het volgende:
Zwart wit gezien leuke vraagstelling, maar ik zou niet blij van worden als ik iemand achter t stuur bier zie drinken.

Net zoals je in België bij tankstations langs de snelweg nog bier kan kopen en een Belgische oud collega zei dat er niets mis mee was om onderweg trek in een pintje te krijgen als bestuurder en deze dan tijdens een tussenstop drinkt.

Ben ik nu van een andere planeet om dit :? te vinden? :@
Mwa, 1 biertje kan wel. Ik zou het zelf ook niet doen maar dat limiet is er niet voor niets. Hoewel ik niet weet waar dat limiet in België gesteld is, maar in Nederland bedoel ik dan.
#KICKOUTZP
pi_181029994
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee van nature niet.
Wel kunnen er micro-organisme in je verteringsstelsel leven die suiker omzetten in alcohol.
Dit idd.
Dat de limiet niet op 0% staat, betekent dan ook niet dat je van de wetgever prima met een biertje op mag gaan rijden. Het betekent simpelweg dat het in de praktijk onmogelijk is om een limiet van 0% aan te houden, juist vanwege deze door het lichaam zelf aangemaakte alcohol.
De wetgever (en eigenlijk alle fatsoenlijk denkende mensen) vindt dat je niet moet gaan rijden als je alcohol hebt gedronken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 13:36:38 #37
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181030027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit idd.
Dat de limiet niet op 0% staat, betekent dan ook niet dat je van de wetgever prima met een biertje op mag gaan rijden. Het betekent simpelweg dat het in de praktijk onmogelijk is om een limiet van 0% aan te houden, juist vanwege deze door het lichaam zelf aangemaakte alcohol.
De wetgever (en eigenlijk alle fatsoenlijk denkende mensen) vindt dat je niet moet gaan rijden als je alcohol hebt gedronken.
Hmm wel interessant. Er zijn namelijk wel landen waar de limiet op 0.0 staat. Dus dan kan je alsnog een probleem krijgen terwijl je niks gedronken hebt
#KICKOUTZP
pi_181030045
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:36 schreef wollah het volgende:
Hmm wel interessant. Er zijn namelijk wel landen waar de limiet op 0.0 staat. Dus dan kan je alsnog een probleem krijgen terwijl je niks gedronken hebt
Klopt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 8 augustus 2018 @ 17:23:40 #39
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_181035840
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 23:38 schreef wollah het volgende:

[..]

Wel leuk dat die eerste alinea zichzelf al tegenspreek. Het is niet toegestaan om onder invloed een voertuig te besturen. Vanaf 0.2 promille ben je strafbaar.

:?
Het spreekt zichzelf niet tegen. Vanaf 0.2 promille ben je sowieso strafbaar. Daaronder is het amper meetbaar dus daar geld de correctie... Net als bij de snelheid. Je mag niet te snel rijden maar krijgt pas een boete vanaf een bepaald aantal KM's wegens de meetcorrectie.

Daarnaast heb je dus nog te maken met artikel 5 zoals Treinhomo in de quote heeft staan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_181036070
Deze vraag werd toevallig op Radio 2 behandeld afgelopen zondag

https://www.nporadio2.nl/(...)ken-achter-het-stuur

kort antwoord: Ja dat mag
Alpha kenny one
pi_181036829
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:26 schreef wollah het volgende:

[..]

Mwa, 1 biertje kan wel. Ik zou het zelf ook niet doen maar dat limiet is er niet voor niets. Hoewel ik niet weet waar dat limiet in België gesteld is, maar in Nederland bedoel ik dan.
0.5 promille en voor professionals (groot rijbewijs, taxi chauffeurs, maar ook rij instructeurs) dacht ik 0.2 promille.
pi_181039337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 13:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dit idd.
Dat de limiet niet op 0% staat, betekent dan ook niet dat je van de wetgever prima met een biertje op mag gaan rijden. Het betekent simpelweg dat het in de praktijk onmogelijk is om een limiet van 0% aan te houden, juist vanwege deze door het lichaam zelf aangemaakte alcohol.
De wetgever (en eigenlijk alle fatsoenlijk denkende mensen) vindt dat je niet moet gaan rijden als je alcohol hebt gedronken.
Er is ooit een test geweest waarin mensen een ijsje aten met alcohol erin. Advocaat ofzo. Die bliezen positief. Wel heel weinig maar toch positief.
Zelf ben ik nogal verslaafd aan mondspray en had dat net in mijn mond gespoten toen ik moest blazen. Ook ik blies positief terwijl ik geen druppel alcohol drink. Na 5 minuten nog een keer blazen omdat ik het niet snapte, was het gewoon 0. Nog een keer die mondspray en ja hoor, weer positief. Heel weinig maar toch, je kunt dus alcohol in je lichaam hebben zonder het gedronken te hebben. Agent was ook heel verbaasd.
pi_181039460
Er was een aflevering van Wegmisbruikers waarin ze een chauffeur en slok zagen nemen van een blik bier.
Ze hielden ze staande. Blik was van zijn medepassagier en hij verklaarde maar 1 slok te hebben genomen omdat hij dorst had.
Hij moest toen blazen en kreeg de P, de agenten vonden het alles behalve netjes maar het was niet verboden.
pi_181040002
Dit was toevallig een vraag bij bureau Kijkindevegte op Radio 2 afgelopen zondag.

Antwoord volgens volgens een verkeerspsycholoog. Ja dat mag zolang je onder limiet blijft, maar netjes is anders.

Hier meer info:

https://xtnt.nl/mag-je-bier-drinken-achter-het-stuur-2/
pi_181040411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:05 schreef Harry_Turtle het volgende:
Dit was toevallig een vraag bij bureau Kijkindevegte op Radio 2 afgelopen zondag.

Antwoord volgens volgens een verkeerspsycholoog. Ja dat mag zolang je onder limiet blijft, maar netjes is anders.

Hier meer info:

https://xtnt.nl/mag-je-bier-drinken-achter-het-stuur-2/
Kijk anders ff 4 posts boven die van jou
Alpha kenny one
pi_181040882
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:39 schreef praadje het volgende:

[..]

Er is ooit een test geweest waarin mensen een ijsje aten met alcohol erin. Advocaat ofzo. Die bliezen positief. Wel heel weinig maar toch positief.
Zelf ben ik nogal verslaafd aan mondspray en had dat net in mijn mond gespoten toen ik moest blazen. Ook ik blies positief terwijl ik geen druppel alcohol drink. Na 5 minuten nog een keer blazen omdat ik het niet snapte, was het gewoon 0. Nog een keer die mondspray en ja hoor, weer positief. Heel weinig maar toch, je kunt dus alcohol in je lichaam hebben zonder het gedronken te hebben. Agent was ook heel verbaasd.
Listerine en dat soort spul bevat ook vaak alcohol. Als je dat hebt gebruikt voordat je moet blazen, blaas je ook positief.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181041110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Listerine en dat soort spul bevat ook vaak alcohol. Als je dat hebt gebruikt voordat je moet blazen, blaas je ook positief.
Oh van mondwater wist ik niet. Eigenlijk wel logisch als het ook in mondspray zit. Het is wel na een paar minuten vervlogen, dat dan weer wel.
pi_181041132
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 20:45 schreef Urnotindangr het volgende:
Er was een aflevering van Wegmisbruikers waarin ze een chauffeur en slok zagen nemen van een blik bier.
Ze hielden ze staande. Blik was van zijn medepassagier en hij verklaarde maar 1 slok te hebben genomen omdat hij dorst had.
Hij moest toen blazen en kreeg de P, de agenten vonden het alles behalve netjes maar het was niet verboden.
Was in Groningen, ff youtube zoeken :D
pi_181041178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:50 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh van mondwater wist ik niet. Eigenlijk wel logisch als het ook in mondspray zit. Het is wel na een paar minuten vervlogen, dat dan weer wel.
Klopt, die alcohol zit dan niet in je bloedbaan, dus dat is na een paar minuten wel weg. Daarom "mag" je na een paar minuten ook opnieuw blazen, om dat soort zaken te elimineren. En dan mag je ook weer gewoon verder rijden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_181041247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt, die alcohol zit dan niet in je bloedbaan, dus dat is na een paar minuten wel weg. Daarom "mag" je na een paar minuten ook opnieuw blazen, om dat soort zaken te elimineren. En dan mag je ook weer gewoon verder rijden.
Klopt inderdaad. En als test gebruikte ik nog een keer mondspray en weer positief.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 01:41:30 #51
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181045444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 21:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Was in Groningen, ff youtube zoeken :D
Ik kan hem niet vinden :'(
#KICKOUTZP
pi_181051043
ligt er ook aan waar je bent.
op veel plaatsen is in de APV opgenomen dat je je niet met een geopende blikje/fles/glas alcohol op de openbare weg mag bevinden
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_181053464
quote:
Op donderdag 9 augustus 2018 12:31 schreef gianni61 het volgende:
Ligt er ook aan waar je bent.
Op veel plaatsen is in de APV opgenomen dat je je niet met een geopende blikje/fles/glas alcohol op de openbare weg mag bevinden
Goeie. ^O^
pi_181059258
En wat als er door een gebrek aan inzicht (drinken achter het stuur, tja...) dan een 130 procedure twijfel aan rijgeschiktheid gedaan zal worden? Geen idee of het kan hoor, gewoon een brainfart.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 19:55:30 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_181062114
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:44 schreef investeerdertje het volgende:
En wat als er door een gebrek aan inzicht (drinken achter het stuur, tja...) dan een 130 procedure twijfel aan rijgeschiktheid gedaan zal worden? Geen idee of het kan hoor, gewoon een brainfart.
wat is een 130 procedure? Ik ken alleen een artikel 5 procedure
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_181062237
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 19:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

wat is een 130 procedure? Ik ken alleen een artikel 5 procedure
De invordering door het CBR in het kader van de rijgeschiktheid (of via de politie door het cbr)
https://cbr-advocaat.nl/w(...)s-ivm-cbr-procedure/
pi_181070400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:31 schreef gianni61 het volgende:
ligt er ook aan waar je bent.
op veel plaatsen is in de APV opgenomen dat je je niet met een geopende blikje/fles/glas alcohol op de openbare weg mag bevinden
Is auto geen privé eigendom waardoor het daarbinnen wel mag?
pi_181071739
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 01:01 schreef IJy het volgende:

[..]

Is auto geen privé eigendom waardoor het daarbinnen wel mag?
Dan bevind je je nog steeds (in privé-eigendom) op de openbare weg. Een fiets en je schoenen zijn ook privé-eigendom.
pi_181080731
Wat leuk is is met een fles wodka raampje open achter het stuur rijden maar dan gewoon vullen met water. Maar ja, ongetwijfeld dat ze wel ergens een wetsartikel vandaan kunnen halen om je toch te bekeuren.
Facts don't care about your feelings
pi_181101684
Overigens, als je de grens over gaat naar België: daar mag je per definitie niks drinken achter het stuur, ook geen water.
I had a signature once. It was awful.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')