Dank je welquote:Op maandag 6 augustus 2018 22:12 schreef maily het volgende:
Ik ga voor je duimen dat alles voorspoedig en naar wens verloopt!
Christus te paard, wat moet jij in de zenuwen gezeten hebben ...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:51 schreef Rewimo het volgende:
Pffff wat een ochtendTijdens het gesprek met de arts die alle formulieren doornam kwam hij erachter dat ik allergisch ben voor nikkel (dat heb ik alle vorige keren ook braaf vermeld maar dat wordt kennelijk niet geregistreerd of zo).
- Ja eh, dat was een probleem.
O, hoezo dan?
- Er zit nikkel in een normale knieprothese en dat betekent dat ik een keramische prothese moet krijgen.
O, nou, doen we dat toch?
- Eh ja, maar heb je een bewijs dat je allergisch bent voor nikkel?
Nee, dat ben ik al sinds ik een tiener was.
- Heb je dan geen allergiepas?
Een wat? Nee dus.
- Tja, de verzekering wil eerst bewijs dat je allergisch bent voor nikkel voor ze toestemming geven voor een keramische prothese want die zijn veel duurder.
En hoe moet dat dan nu?
- We moeten vandaag of uiterlijk morgen een bewijs hebben en zo niet, dan moeten we de operatie uitstellen.
![]()
![]()
![]()
Nu heb ik een envelop vol papierwerk van mijn NL huisarts die ik na mijn emigratie heb gekregen (huisarts zelf is inmiddels met welverdiend pensioen). Misschien zat daar iets bij. Dus ik qltel gebeld of hij die envelop wilde opzoeken en zoeken of hij iets kon vinden.
Een andere mogelijkheid was naar een huidarts gaan en daar vragen om een bewijs. Dus ik op een hol in Emmerich naar een huidarts, probleem uitgelegd. Die wilde me met alle plezier helpen maar dan moest ze alsnog testen en dat duurt op zijn minst 4 dagen. Die heb ik niet. Shit.
Uiteindelijk maar naar huis gereden. qltel had niets kunnen vinden tussen alle brieven aan de huisarts. Bleef over: de aantekeningen op de kaarten die hij bij heeft gehouden in de loop der jaren.
En ja hoor: een aantekening over mijn allergie voor nikkel, kobalt en palladium (die laatste twee wist ik helemaal niet - zou ook niet weten waar je daarmee in aanraking komt)
Dus ik weer terug naar Emmerich met die kaart. Ze hebben een kopie gemaakt en gaan nu met de verzekering contact opnemen om de keramische prothese te regelen. Pfffffffffffffffffffffffffffffffff!![]()
![]()
![]()
Donderdag om 7 uur melden en naar het schijnt ben ik om ongeveer 9 uur aan de beurt (2e op de OP-lijst).
quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:01 schreef DJMO het volgende:
Christus te paard, wat moet jij in de zenuwen gezeten hebben ...
Ja, gelukkig wel. Was ook voor de overdracht naar mijn huisarts hier. Die heeft het een en ander bekeken en wat kopieën gemaakt voor zichzelf. En de rest ligt dus hier in de kastquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 17:42 schreef AnneX het volgende:
Wat groots, dat je de volledige analoge administratie van ouwe huisarts hebt gekregen.![]()
Succes!
Ja, eentje. Maar van porselein.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 18:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Heb je kronen?
https://nl.dental-tribune(...)t-palladiumlegering/
Ik kreeg het er benauwd van jaquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:41 schreef fietsmiep het volgende:
Oh wat een gedoe zeg, wel goed dat je zelf die gegevens bewaard hebt.
Ja, morgen is het zo ver!quote:
Die is ook niet lief voor mijquote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:45 schreef fietsmiep het volgende:
Wees dan vandaag nog een beetje lief voor je oude knie!
heel veel sterkte morgen.
Dank je welquote:
Ze had bijna een nieuwe heup gekregen. En aangezien ze er daarvan al 2 heeft is dat wat overdreven.quote:
Dank voor de update; veel sterkte en een dikke knuffel voor haar!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Ze had bijna een nieuwe heup gekregen. En aangezien ze er daarvan al 2 heeft is dat wat overdreven.
Maar gelukkig is alles goed gegaan. Ze heeft een nieuwe knie, zonder materialen waarvoor ze allergisch is. Ik ben gisteravond bij d'r geweest en vanmorgen weer. Ze was vanmorgen al een stuk wakkerder dan gisteravond. Niet misselijk geweest ofzo, alles doet nog wel veel pijn. Zojuist heeft ze een klein stukje gelopen.
Goed nieuws!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 13:50 schreef qltel het volgende:
[..]
Ze had bijna een nieuwe heup gekregen. En aangezien ze er daarvan al 2 heeft is dat wat overdreven.
Maar gelukkig is alles goed gegaan. Ze heeft een nieuwe knie, zonder materialen waarvoor ze allergisch is. Ik ben gisteravond bij d'r geweest en vanmorgen weer. Ze was vanmorgen al een stuk wakkerder dan gisteravond. Niet misselijk geweest ofzo, alles doet nog wel veel pijn. Zojuist heeft ze een klein stukje gelopen.
qltel kennende maakte hij een grapquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:58 schreef fietsmiep het volgende:
Slordig dat ze bijna de heup wilden vervangen.
In dit geval niet.quote:
christus ...quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 15:49 schreef qltel het volgende:
[..]
In dit geval niet.
Gelukkig stond er een mooie pijl op haar knie en kon ze zelf ook vertellen dat het niet om een heup ging. Ze moest nog wel even naar een andere OK en toen ging alles goed.
Dank je welquote:
Ze hadden wel raar opgekeken denk ikquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:11 schreef fietsmiep het volgende:
Nou mazzel dat je zelf nog goed bij was. Klinkt als bijna het verkeerde been geamputeerd.
Fijn dat je thuis bent!quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:08 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben weer thuis inderdaad
Knie doet nog zeer, wat natuurlijk niet zo raar is, operatie is net een week geleden. Op de foto zag alles er goed uit, verder geen problemen met het litteken of zoiets.
Gisteren voor het eerst 90 graden buiging gehaaldDat was nodig om naar huis te mogen. Nu maar eens een paar dagen rustig thuis voor dinsdag de Reha begint. Dan moet ik aan de slag
Dank je welquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:11 schreef maily het volgende:
Fijn dat je thuis bent!
En succes met de Reha.
Niet extra, die kans is gewoon heel grootquote:Op vrijdag 17 augustus 2018 14:27 schreef mrien het volgende:
Succes met revalideren! Heb je dan nu ook nog (extra) kans dat je andere knie ook nog een keer moet?
Ja, dinsdag begint de Reha. Ik word om 10 uur opgehaald. Ben erg benieuwd wat ze voor programma hebben hier.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 07:21 schreef fietsmiep het volgende:
Fijn dat je weer thuis bent, nu dus aan de bak met revalideren.
Klopt, in Kleef. Dus lekker dichtbijquote:Op zondag 19 augustus 2018 08:53 schreef fietsmiep het volgende:
Je gaat nu toch aan de dagbehandeling en niet intern?
In welke plaats is dat?
Ja, goed geregeld. Word gehaald en gebrachtquote:
Dat dusquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 21:37 schreef Adnap het volgende:
Heb gaar schema gezien en ik vermoed dat ze uitgeteld is. Bomvol Programma !
Het valt mee geloof ik. Maar 's morgen is alles toch vreselijk stijf en stramquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 22:45 schreef fietsmiep het volgende:
Erg belangrijk dat het eten smaakt, toch?
Morgen zul je je spieren dan nog wel meer voelen, sterkte!
Gelukkig niet zegquote:Op woensdag 22 augustus 2018 10:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat laten ze je de hele dag doen dan eigenlijk? Trap op en af?
Geen probleem, ik help wel..quote:Op woensdag 22 augustus 2018 20:07 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben helemaal afgepeigerd en ik vraag me af hoe ik morgen uit mijn bed moet komenAls het überhaupt lukt.
Ja, dat is ook goed natuurlijk maar het valt zeker in het begin niet mee.quote:
Vandaag is vooral mijn knie moequote:Op donderdag 23 augustus 2018 17:47 schreef Lienekien het volgende:
Viel het mee? Merk je wel verbetering?
In principe 3 weken maar je kunt ook nog 1 of 2 weken verlenging krijgen als dat nodig is.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 19:23 schreef AnneX het volgende:
Kleine stapjes joh. Succes.
Hoe lang kun je hier terecht?
Is er een gerede kans dat je “verslaafd” raakt aan inspanning en fitness óf was je al in beweging?
Ah, we lopen volgend jaar de vierdaagse van Nijmegen als gezin. Leuk!quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In principe 3 weken maar je kunt ook nog 1 of 2 weken verlenging krijgen als dat nodig is.
En nee, fitness is niks voor mijIk hou het wel bij wandelen en fietsen. Als ik dat weer met redelijke afstanden kan, ben ik al heel blij.
Fixedquote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:05 schreef qltel het volgende:
Ah, we lopen volgend jaar de vierdaagse van Nijmegen als 2/3 gezin. Leuk!
Ik kom jullie met bloemen inhalen, afgesproken?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Ah, we lopen volgend jaar de vierdaagse van Nijmegen als gezin. Leuk!
Als je het zonder bloemen doet is het goed..quote:Op donderdag 23 augustus 2018 22:16 schreef fietsmiep het volgende:
[..]
Ik kom jullie met bloemen inhalen, afgesproken?
Ja, en inmiddels zit de eerste volle week er dus op. Ik merk wel dat er vooruitgang in zit. Mijn spieren worden langzaam sterker. Uiteraard gaat het me niet snel genoegquote:Op zondag 26 augustus 2018 13:13 schreef fietsmiep het volgende:
En hoe is het nu, alweer klaar voor de nieuwe trainingsweek?
Maar langzaam maar zeker ga je vooruit .... dat is heel fijn!quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 20:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, en inmiddels zit de eerste volle week er dus op. Ik merk wel dat er vooruitgang in zit. Mijn spieren worden langzaam sterker. Uiteraard gaat het me niet snel genoeg
De pijn neemt nog niet erg af maar dat schijnt niet abnormaal te zijn bij een nieuwe knie. Het is een ingewikkeld gewricht en er worden veel spieren, pezen en andere onderdelen van hun plek gehaald tijdens de operatie. Mijn knieschijf is nu voor de tweede keer verplaatst en die wil ook nog niet zo erg meewerken.
Het is een behoorlijk verschil met mijn heupoperaties vind ik. Maar goed, het heeft allemaal tijd nodig. En oefening.
Dat is het voordeel van Reha. Omdat je dag in dag uit aan de slag bent op verschillende manieren, ga je echt met merkbare stappen vooruit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2018 20:44 schreef maily het volgende:
Maar langzaam maar zeker ga je vooruit .... dat is heel fijn!
Dat is zeker fijnquote:Op donderdag 30 augustus 2018 22:07 schreef fietsmiep het volgende:
En je slaapt gewoon lekker thuis, lijkt me ook wel prettig.
Reha Sport wordt vergoed, maar dat is dan in principe alleen grondoefeningen op een matjequote:
Dat onder begeleiding sporten is goed! En met max. 3 mensen, dus klein clubje.quote:Op donderdag 6 september 2018 09:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Reha Sport wordt vergoed, maar dat is dan in principe alleen grondoefeningen op een matjeNu kom ik van een matje nooit meer omhoog dus dat wordt hem voor mij niet. Bij de Reha waar ik nu ben kun je dan voor 19 euro per maand van alle faciliteiten gebruik maken. Je sport dan met maximaal 3 mensen onder begeleiding van een fysiotherapeut. Die 19 euro moet je dus zelf betalen. Daarvoor kun je dan wel 2x per week sporten, dus dat is goed te doen.
Ja, dat is heel fijn inderdaad. Persoonlijke begeleiding is natuurlijk erg fijn, iedereen heeft andere oefeningen nodig. Herstel van mijn ene knie en voorbereiding voor de andere knie is waar ik dan mee word geholpen. Vooral spieropbouw. Hard nodig, merk ik wel.quote:Op donderdag 6 september 2018 09:30 schreef maily het volgende:
Dat onder begeleiding sporten is goed! En met max. 3 mensen, dus klein clubje.
Je kent Duitsers en regels?quote:Op donderdag 6 september 2018 10:39 schreef fietsmiep het volgende:
Dat is inderdaad een acceptabele prijs.
Maar je matje op een bed leggen, mag niet voor de sport die wel vergoed wordt?
Auw ....quote:Op maandag 17 september 2018 18:56 schreef Rewimo het volgende:
Dus ik dacht vanmorgen: goh, het lijkt wel of ik wat minder pijn heb!
En toen moest ik naar de fysio. Daarna dacht ik dat niet meer![]()
![]()
Ja, dat was au. Buiging en strekking verbeteren is bepaald niet pijnloos. En dan heb ik niet eens gefietst, zijn we niet aan toegekomen.quote:
Ja, dat was niet helemaal de planning zeg maarquote:
Nee, schiet niet erg op zoquote:
quote:
Ja, ik baal er wel van dat het niet beter wordt langzamerhandquote:Op maandag 15 oktober 2018 19:47 schreef Adnap het volgende:
oh dat is gewoon weg drie werf ruk
hopenlijk is het niet nodig en is meer rustig aan doe en zo toch voldoende om het vocht weg te laten gaan.
Even gegoogled ..... hoop heel erg dat je gauw daarvoor terechtkunt!quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:16 schreef Rewimo het volgende:
Twee weken geleden constateerde de fysio een "ei" in mijn knieholte. Ze vermoedde een soort spierknoop dus ging ze ermee aan het werk. Dat deed zeeren het ei bleef waar het was. Andere fysio die lymfedrainage doet dacht aan een Bakerse cyste. Vandaag weer met allebei gesproken en het lijkt er inderdaad erg op dat het zo'n cyste is
Dat ding verklaart dan wel waarom het buigen zo moeilijk gaat. Hij zit in mijn knieholte en dus in de weg met buigen. Helaas is de orthopeed er deze week niet maar ze gaan even samen overleggen en hem een e-mail sturen in de hoop dat ik volgende week bij hem terecht kan, of in elk geval eerder dan de afspraak die ik nu heb (op 19 november).
Afgezien daarvan zitten mijn spieren nog aan alle kanten muurvast dus dat schiet ook niet erg op.
Er stond al een linkje in mijn berichtquote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:19 schreef maily het volgende:
Even gegoogled ..... hoop heel erg dat je gauw daarvoor terechtkunt!
Daar had ik op geklikt .....quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er stond al een linkje in mijn berichtJa, ik hoop het ook. Want als ze eventueel mijn knie willen doorbuigen, zit die cyste in de weg. Daar zullen ze dan ook iets aan moeten doen.
het zit je gvd ook niet mee he?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:16 schreef Rewimo het volgende:
Twee weken geleden constateerde de fysio een "ei" in mijn knieholte. Ze vermoedde een soort spierknoop dus ging ze ermee aan het werk. Dat deed zeeren het ei bleef waar het was. Andere fysio die lymfedrainage doet dacht aan een Bakerse cyste. Vandaag weer met allebei gesproken en het lijkt er inderdaad erg op dat het zo'n cyste is
Dat ding verklaart dan wel waarom het buigen zo moeilijk gaat. Hij zit in mijn knieholte en dus in de weg met buigen. Helaas is de orthopeed er deze week niet maar ze gaan even samen overleggen en hem een e-mail sturen in de hoop dat ik volgende week bij hem terecht kan, of in elk geval eerder dan de afspraak die ik nu heb (op 19 november).
Afgezien daarvan zitten mijn spieren nog aan alle kanten muurvast dus dat schiet ook niet erg op.
Had je dat verwacht dan?quote:
gelukkig heb je je gevoel voor humor niet verlorenquote:
Daarvoor moet er nog wel meer gebeurenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:45 schreef DJMO het volgende:
gelukkig heb je je gevoel voor humor niet verloren
Die knappe privé-chauffeur die je sinds die tijd tot je beschikking hebt is natuurlijk niet verkeerd..quote:Op woensdag 24 oktober 2018 12:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daarvoor moet er nog wel meer gebeurenMaar ik baal er wel van dat ik al vanaf februari (1e knie-operatie) niet meer kan gaan en staan waar ik wil. Ik heb er zo'n hekel aan om afhankelijk te zijn
Niet kunnen autorijden is nog wel het vervelendste.
En die een prachtige auto ook nietquote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:24 schreef qltel het volgende:
[..]
Die knappe privé-chauffeur die je sinds die tijd tot je beschikking hebt is natuurlijk niet verkeerd..
quote:
Maily bedoelt mijn auto - zo eentje heeft ze zelf namelijk ookquote:Op woensdag 24 oktober 2018 13:46 schreef qltel het volgende:
Dat ook. Alleen mag die chauffeur hem wel eens opruimen.
Niet?quote:
Haha ja, alvast handig voor als ik weer magquote:
Staatie echt stil nu?quote:Op woensdag 24 oktober 2018 15:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Haha ja, alvast handig voor als ik weer mag
qltel neemt hem af en toe mee voor een ommetjequote:
Zal die ff sjans hebbenquote:Op woensdag 24 oktober 2018 16:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
qltel neemt hem af en toe mee voor een ommetje
Wat mij betreft mag het wel bij deze "extraatjes" blijvenquote:Op maandag 29 oktober 2018 10:49 schreef AnneX het volgende:
Hemeltje, Rewimo...je gaat wel tot aan het gaatje zeg.
En weer terug!
Dat drukt vrij aardig uit hoe ik me voel ja...quote:
Dank je welquote:Op vrijdag 2 november 2018 22:00 schreef fietsmiep het volgende:
Jeetje, het zit je inderdaad niet mee. Sterkte!
quote:Op maandag 12 november 2018 17:14 schreef Rewimo het volgende:
Vanmiddag vertrouwde de fysio het niet met mijn knie. Ze was de zijkant aan het behandelen en bovenop mijn knie verscheen transpiratie. Dat is een kenmerk van dystrofie (naast de extreme haargroei). Ze heeft daarop de tweede arts gehaald die bij de Reha werkt en die bevestigde: het is dystrofie en de zwelling in mijn knieholte is inderdaad een Bakerse cyste
Fysio stuurt nog een extra mail naar de orthopeed bij wie ik maandag een afspraak heb. En deze arts zei meteen ook al dat de revalidatie nu anders moet worden aangepakt, veel voorzichtiger omdat het weefsel nu erg kwetsbaar is.
En ik baal er stevig van. Hoewel ik aan de andere kant nu wel blij ben dat dit nu eindelijk bevestigd is. Nu afwachten wat ik maandag te horen krijg. Ik ben bang dat doorbuigen nu niet mogelijk is. Maar wat dan? De strekking is iets verbeterd maar buigen kan ik nog steeds niet.
Nee, het heeft niets met elkaar te maken inderdaad. Ik val gewoon dubbel in de prijzenquote:Op maandag 12 november 2018 17:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Bakerse cyste heb ik ook (gehad) aan beide knieen, dat heeft niet per se iets te maken met dystrofie toch?
quote:
Dank jullie welquote:Op maandag 12 november 2018 17:18 schreef Lienekien het volgende:
![]()
Veel moed toegewenst!
Ik hoop toch dat het snel beter gaat.
Dank je wel. Er zit in elk geval wel iets in de weg in mijn knieholte, waardoor ik mijn been niet kan buigen. Dus ik ben wel benieuwd wat dat dan is, als het geen cyste isquote:Op woensdag 28 november 2018 08:18 schreef AnneX het volgende:
Wat een narigheid toch.
Jammer hoor, dat het zo is gelopen.
Sterkte dan maar weer.
Ik moet ineens aan die film "the fly" denkenquote:Op woensdag 28 november 2018 08:16 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe ontwikkelingen. Dokter belde me maandag omdat ik nog wat vragen had. Toen bleek dat hij alleen de laatste mail van de fysio gelezen had (en dat was een nagezonden berichtje over de zwelling). Juist de uitgebreide mail had hij niet gezien. Nu moest ik 's middags toch al langskomen voor een extra handtekening i.v.m. de steunkousen en toen heeft hij meteen een echo gemaakt van mijn knie.
Volgens hem is er geen sprake van een cyste of dystrofie maar van synovitis, oftewel een ontsteking. Volgende week bloedprikken en kijken wat daaruit komt. Hij had het ook al over terugverwijzen naar Emmerich (naar de dokter die me geopereerd heeft).
Eerlijk gezegd heb ik nog steeds het idee dat het wel dystrofie is, vanwege de dikke zwarte haren (ik heb normaal geen harige knieën). Maar ja...
Terug naar Emmerich vind ik prima overigens. Laat er nog maar iemand naar kijken.
quote:Op woensdag 28 november 2018 08:25 schreef maily het volgende:
Ik moet ineens aan die film "the fly" denken.
Sterkte weer
Dat ei kan daar ook niet blijven zitten ... balen Rewimo ...quote:Op donderdag 6 december 2018 22:04 schreef Rewimo het volgende:
Vanmorgen is er bloed geprikt. Er waren maar 2 pogingen nodig(altijd weer dolle pret
).
Nu kunnen er twee dingen gebeuren: ze vinden niets - dan belt een van de assistentes volgende week - of ze vinden wel iets - en dan belt de dokter zelf.
Hoe dan ook, zo kom ik niet verder. Dus ik ga vragen om een verwijzing naar Emmerich, als hij daar zelf niet mee komt; hij heeft dat vorige week overigens al aangegeven, dus ik verwacht dat eigenlijk wel.
Ik was van de week bij de huisarts en die had het ook al over het weghalen van mijn "ei" en dus weer opereren. Niet echt fijn maar met dat ei kom ik ook nergens. Er moet iets gebeuren.
Onzin, je gaat bij je huisarts langs en zegt dat je alles analoog wilt hebben, je kunt zelfs zeggen dat hun het moeten verwijderen en dat jij het zelf bijhoudt. Zijn je eigen gegevens.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 17:42 schreef AnneX het volgende:
Wat groots, dat je de volledige analoge administratie van ouwe huisarts hebt gekregen.![]()
Succes!
Dank je en nee, die hebben we niet meer. Ik app je wel evenquote:Op donderdag 6 december 2018 22:27 schreef Adnap het volgende:
Hopenlijk weet je snel meer en kun je terug naar emmerich en krijg je duidelijkheid en hulp !
Sterkte !
ps checken jullie de postbus nog ?
Nee, dat ei moet weg anders kan ik mijn knie echt nooit meer buigenquote:Op donderdag 6 december 2018 22:13 schreef maily het volgende:
Dat ei kan daar ook niet blijven zitten ... balen Rewimo ...
Ik heb alles van zoon en mezelf meegekregen toen we naar DLD verhuisden. Gelukkig maar, want ik had het ineens nodig voor de operatie. Of dat gebruikelijk is weet ik niet - het is alweer bijna 12 jaar geleden.quote:Op donderdag 6 december 2018 22:35 schreef funnywell het volgende:
Onzin, je gaat bij je huisarts langs en zegt dat je alles analoog wilt hebben, je kunt zelfs zeggen dat hun het moeten verwijderen en dat jij het zelf bijhoudt. Zijn je eigen gegevens.
Dat hoor ik nog. Ik hoop snel. Maar dat gaat meestal best rap hier gelukkig.quote:Op zaterdag 2 februari 2019 19:21 schreef fietsmiep het volgende:
Wat een toestand, zo eigenlijk. Inderdaad er maar vanuit gaan dat het verbeterd. Wanneer mag je nu onder het mes?
Dank je welquote:
Laat de dokter hem maar opzettenquote:
Dank je welquote:
Dank je welquote:Op donderdag 21 februari 2019 18:56 schreef mrien het volgende:
Succes!!
Hebben ze al iets over de revalidatie tijd gezegd?
O daar ben je weer!quote:Op zaterdag 23 februari 2019 13:57 schreef Rewimo het volgende:
Ik leef nogWas toch weer hartstikke misselijk
Verder weet ik nog niet wat er precies gedaan is. Heb wel al een paar stappen gelopen, en dat deed zeer
Zit een drain in en dat helpt ook niet.
Narcose en ik zullen nooit vriendjes wordenquote:Op zaterdag 23 februari 2019 14:49 schreef maily het volgende:
[..]
O daar ben je weer!
Was je misselijk van de narcose? Ellendig ........
Hou je maar taai!
Ik hoop snel weer in mijn eigen blue Picasso rond te tuffen 🚗quote:
Ja joh, die is al gewoon zo oud!quote:Op zondag 24 februari 2019 08:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoop snel weer in mijn eigen blue Picasso rond te tuffen 🚗
Gelukkig heb ik er sinds vorige maand een chauffeur bij
Bijna 18 en een halfquote:Op zondag 24 februari 2019 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja joh, die is al gewoon zo oud!![]()
Dat klinkt ook best heftigquote:Op dinsdag 26 februari 2019 15:42 schreef LieveChantalleke het volgende:
Veel succes Rewimo. Ik heb ook reuma en atrose, gelukkig hoef ik nog niet geopereerd te worden. Tot ramp van overmaat hebben ze vorig jaar een reuzenceltumor gevonden. Is goedaardig, maar vreet wel je botten weg als het niet weg gehaald wordt. Nou ja. zo heeft ieder zn ding. Veel succes meis!!
Liefs,
Chantal
Ah een update.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 09:23 schreef Rewimo het volgende:
Update: knieschijf is verkleind en littekenweefsel weggehaald. De cyste is ontstaan als gevolg van deze problemen en zou nu moeten uitdrogen en verdwijnen. Duimen maar dat ie dat braaf doet, want anders moet hij alsnog operatief verwijderd worden. En dat schijnt lastig te zijn omdat in je knieholte nogal wat zenuwen en vaten lopen. Ik mag donderdag of vrijdag naar huis.
Fysio en lymfedrainage, plus een paar keer per dag op een bewegingsapparaat. Zit inmiddels op 90 graden, dus dat is mooiquote:Op dinsdag 26 februari 2019 16:35 schreef maily het volgende:
[..]
Ah een update.
Heb je nou ook therapie daar? En is het eten een beetje te doen?
Hoop van harte dat je donderdag of vrijdag lekker weer naar huis mag
Jij kiest natuurlijk voor vrijdag, vanwege dat uitmuntende eten dat je krijgt voorgeschoteldquote:Op woensdag 27 februari 2019 11:12 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag is er bloed geprikt en worden er foto's gemaakt. Als de uitslagen goed zijn mag ik morgen naar huis![]()
Of vrijdag, ik mocht zelf kiezen
Wat dacht je?quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:13 schreef DJMO het volgende:
Jij kiest natuurlijk voor vrijdag, vanwege dat uitmuntende eten dat je krijgt voorgeschoteld![]()
Hier moet ze mijn voer weer eten. Ik gok er dus op dat ze tot vrijdag blijft..quote:Op woensdag 27 februari 2019 11:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
Jij kiest natuurlijk voor vrijdag, vanwege dat uitmuntende eten dat je krijgt voorgeschoteld![]()
Je zou zomaar gelijk kunnen krijgenquote:Op woensdag 27 februari 2019 13:18 schreef qltel het volgende:
Hier moet ze mijn voer weer eten. Ik gok er dus op dat ze tot vrijdag blijft..
Oeh, krijgen we CP/M thuis? That brings back memories! Vroeger veel mee gewerkt.quote:Op donderdag 28 februari 2019 07:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je zou zomaar gelijk kunnen krijgen![]()
Ik moet een cpm (bewegingsapparaat) hebben als ik thuis kom en dat gaan ze nu regelen. Als dat vandaag lukt mag ik vandaag naar huis en anders wordt het morgen.
quote:Op vrijdag 1 maart 2019 07:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik mag vanmiddag gelukkig naar huis, na 3x bewegingsapparaat hier. Krijg oefeningen van de fysio mee om de buiging te oefenen. Straks de verzekering weer bellen om die achter de vodden te zitten om zo snel mogelijk dat apparaat te leveren.
Het martelwerktuig is vandaag eindelijk geleverdquote:Op vrijdag 1 maart 2019 10:47 schreef Rewimo het volgende:
Apparaat is goedgekeurd inmiddels, nu wachten op telefoontje van de leverancier
So far so goodquote:Op woensdag 6 maart 2019 16:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het martelwerktuig is vandaag eindelijk geleverd![]()
Fysio en lymfedrainage begint volgende week en vrijdag gaan de hechtingen eruit. Daar kijk ik naar uit want ze zitten erg strak, vooral als mijn been in de loop van de dag dikker wordt.
Het schiet nog niet echt op helaas. Mijn buigmachine werd tot onze verrassing al na 4 weken opgehaald in plaats van na 6 weken. Ik zat inmiddels op 102 graden (passief dus) maar actief kom ik alleen met meeduwen van de fysio net aan de 90 (au). Kan daarom ook nog niet rond op de hometrainer. Binnenkort afspraak maken met de orthopeed om te overleggen. De cyste leek eerst kleiner te worden maar als ik wat meer belast wordt hij weer groterquote:Op vrijdag 12 april 2019 08:21 schreef Lienekien het volgende:
Alweer een dikke maand verder. Hoe gaat het nu?
Ikea of jij timmert het? Of zet de trainer vóor de trap?quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:58 schreef qltel het volgende:
Dan heeft ze echter een trapje nodig om erop te komen
Ik heb een beentrainer, zo'n klein fietsje. Daarop kom ik wel rond maar daarmee kun je toe met een kleinere hoek. Op de hometrainer, die nu zo hoog staat dat ik er nog net op kom, kan ik ook achterwaarts nog niet rond.quote:Op vrijdag 12 april 2019 11:09 schreef AnneX het volgende:
Ikea of jij timmert het? Of zet de trainer vóor de trap?
Nou j, tis maar hoe belangrijk de fysio en Rewimo het vinden...zijn ‘grondfietsen’ een optie?
Ik vraag me af en toe wel af of het wel goed gaat komen... er zit niks anders op dan doorzetten en hopen op verbetering. Dat het heel veel tijd kost, is me inmiddels wel duidelijk. 3x opereren in hetzelfde gebied is sowieso een probleem waardoor het herstel lang kan duren.quote:Op vrijdag 12 april 2019 08:35 schreef Lienekien het volgende:
Oh, lastig!![]()
Kun je de moed er nog wel een beetje inhouden?
Ik was er al bang voor hoor. Want het gaat zo vreselijk langzaam. Na de laatste operatie is het wel iets beter geworden maar ik kan nog steeds niet verder dan 90 graden buigen en ik kom 12 graden strekking te kort. Daardoor is lopen nog steeds moeilijk (met name door die onvolledige strekking). Daarbij komt dat mijn spieren muurvast zitten en kracht verliezen. Knieschijf doet nog altijd veel pijn. Geen idee waar dat vandaan komt. En ik heb het idee dat er iets stevig blokkeert als ik mijn knie probeer te buigen. Of dat helemaal of gedeeltelijk door de cyste komt weet ik niet. Misschien verbetert het als ze die weghalen.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:30 schreef Lienekien het volgende:
Gefeliciteerd wb je opluchting. Maar zuur dat er geen vooruitgang meer in zit.
Mja, het gezeik over meer uren maken, daar ben ik nu als het goed is vanaf. Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze reageren op het feit dat ik niet op kantoor kan komen, want daar maken ze op dit moment ook al een probleem van.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 11:54 schreef maily het volgende:
Jemig dat is een kleine meevaller gezien de operaties die je nog te wachten staan ....
Qua qltel en taxi heb je groot gelijk hoor.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mja, het gezeik over meer uren maken, daar ben ik nu als het goed is vanaf. Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze reageren op het feit dat ik niet op kantoor kan komen, want daar maken ze op dit moment ook al een probleem van.
Taxi regelen kan niet omdat ik in DLD woon. Die mogen blijkbaar de grens niet over. En hoewel zij het blijkbaar normaal vinden dat qltel me dan wel even heen en weer rijdt, vinden wij dat niet
Ja, ik werk nu ook die 5 uur vanuit huis. Dat is het punt niet. Maar ze willen me op kantoor hebben. Voor "contact met collega's", trainingen en coaching en zo. Snap ik op zich wel. De vraag is alleen hoequote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:08 schreef maily het volgende:
Qua qltel en taxi heb je groot gelijk hoor.
Kun je wel thuiswerken en dan genoeg uren maken?
Laat de baas je maar op komen halen. Privéchauffeur van de zaak.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ik werk nu ook die 5 uur vanuit huis. Dat is het punt niet. Maar ze willen me op kantoor hebben. Voor "contact met collega's", trainingen en coaching en zo. Snap ik op zich wel. De vraag is alleen hoe
quote:Op vrijdag 21 juni 2019 12:12 schreef maily het volgende:
Laat de baas je maar op komen halen. Privéchauffeur van de zaak.
Jemig ... wat een vieze tegenvaller ...quote:Op maandag 1 juli 2019 13:07 schreef Rewimo het volgende:
Bij de orthopeed geweest vanmorgen. Het viel niet mee, ondanks dat ik zelf al min of meer verwachtte wat er uit het gesprek zou komen. Bevestiging is evengoed niet echt leuk
Samenvatting:
- knie wordt niet beter ondanks 3 operaties
- rekening houden met voortaan buiten altijd met rollator/Alinker lopen
- cyste zit er nog altijd, trekt niet vanzelf weg, opereren niet direct aan te raden omdat het een gevolg is van de problemen in de knie, niet een oorzaak
- doorverwijzing naar gespecialiseerde kliniek in Viersen voor second opinion: mogelijk knieschijf vervangen of revisieprothese
- problemen met mijn rechterarm komen door artrose in mijn nek, behalve fysio en oefeningen niet veel aan te doen
Ik wacht nu op een telefoontje van die kliniek, om een afspraak te maken. Op de verwijsbrief staan de opties "knieschijfprothese? of revisie?" genoemd.
Behoorlijk ja. Gelukkig kan ik wel al volgende week maandag terechtquote:
Dank je welquote:Op maandag 1 juli 2019 20:22 schreef fietsmiep het volgende:
Oei, dat zijn geen fijne diagnoses/ conclusies.
Sterkte!!
Er blijft je ook niets bespaard he ?quote:Op donderdag 4 juli 2019 16:08 schreef Rewimo het volgende:
En voor de gezelligheid laat mijn linkerknie sinds gisteren ook heftige protesten horen![]()
![]()
Ik stond op en kon meteen een poosje geen vin meer verroeren van de pijn. Knie deed zeer en bleef zeer doen. Daar zit ik nu echt helemaal niet op te wachten
Ik was er al een poosje bang voor dat zoiets zou gebeuren. Want mijn andere knie wordt nu natuurlijk al zo'n 1,5 jaar extra belast. En bij mijn rechterknie was de achteruitgang ook vrij plotseling en snel.
Welnee, er kan nog meer bijquote:
Jaquote:Op donderdag 4 juli 2019 16:38 schreef maily het volgende:
Als je denkt dat het niet viezer kan ..... sterkte
Ja, die heb ik ook ingelicht. Begon alweer over opbouwen in overleg met de bedrijfsartsquote:Op maandag 8 juli 2019 17:40 schreef mrien het volgende:
Pff weer een operatie...wat een gedoe zo!
Je werkgever al gesproken![]()
Dank je welquote:
Dank je welquote:Op zaterdag 13 juli 2019 13:54 schreef fietsmiep het volgende:
Pff.....dit kan er ook nog wel bij....
Ik kan eigenlijk niks anders dan je sterkte toewensen!
Pfff ja. Maar aan de andere kant: zo gaat het ook niet. Hopelijk komt er in elk geval verbetering qua pijn. Want die andere knie moet ook nogquote:
Jaquote:
En dan straks ook je andere knie nog .... arme jij :/quote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:05 schreef Rewimo het volgende:
Inmiddels bij de bedrijfsarts geweest. Die kon nu moeilijk anders dan aanvaarden wat de conclusie van de second opinion wasEn ja, we beginnen nu natuurlijk weer van voren af aan omdat ik weer geopereerd moet worden.
Ik had ook een afspraak met een arbeidsdeskundige. Hij moet bekijken of het traject in het kader van Poortwachter netjes gevolgd wordt. Dat gaat gelukkig goed deze keer (voor degenen die ooit de vorige soap hebben gevolgd) en we gaan voor de volledigheid ook Spoor 2 volgen. D.w.z. ook buiten de eigen werkgever kijken. Hij gaf overigens aan dat Spoor 2 een doodlopend spoor zal worden omdat ik nergens heen kan rijden - dat maakt het lastig om ergens aan de slag te komen uiteraard. Maar dan hebben we die mogelijkheid in elk geval benut en kan het UWV daar niet moeilijk over gaan doen.
Voorlopig ben ik vanaf eind augustus weer 100% ziekgemeld en moet ik weer revalideren. Knie gaat voor de derde keer helemaal open dus dat gaat vermoedelijk weer langer duren dan normaal. Als de bedrijfsarts daar nu maar mee om kan gaan
Ja, die moet ook nog. Hopelijk gedraagt die zich wel volgens het boekjequote:Op vrijdag 26 juli 2019 16:46 schreef DJMO het volgende:
En dan straks ook je andere knie nog .... arme jij :/
Dat zal toch wel ?quote:Op vrijdag 26 juli 2019 17:59 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, die moet ook nog. Hopelijk gedraagt die zich wel volgens het boekje
Dat weet je gewoon niet. Voor hetzelfde geld gaat die gewoon in 1x goed.quote:
Dank je wel, jij ook.quote:Op zondag 28 juli 2019 05:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik hoop dat je afgekeurd word .
Ben je in een keer klaar met het gezeur.
Maar ik weet hoe de UWV is.
Die zeg gewoon dood leuk als je nog een vinger kan gebruiken kan je een knop nog drukken.
Dus makkelijke 15euro per uur te verdienen.
Spreek uit ervaring.
Bezit namelijk zelf ook artrose.
In me onder rug , midde rug , in de nek.
En in me linker heup.
Nog niet zo erg als ts dat ik vervanging onderdelen nodig heb.
Maar afkeur is niet meer zo makkelijk.
Kan je alleen succes wensen en veel geluk.
Beste kans is via de werkgever alles in orde te hebben.quote:Op zondag 28 juli 2019 08:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dank je wel, jij ook.
Nee, het UWV is niet makkelijk. Daarom was dit gesprek ook belangrijk. Werkgever lijkt het deze keer op orde te hebben gelukkig.
Heeeeequote:Op zondag 28 juli 2019 19:28 schreef paarse_galadiool het volgende:
Tjemig Rewimo, wat een gedoe, zit je al met al die operaties die niet allemaal lukken, moet je weer onder het mes en hoppa, alsof je het leuk vindt zo te tobben krijg je dat er ook nog bij. Je zou van minder sjago worden.Succes met al dat gedonder maar vooral beterschapdikke kus van Stinkknol
Zoon is inmiddels ook de trotse bezitter van een rijbewijs dus ik heb nu 2 chauffeursquote:Op maandag 29 juli 2019 16:06 schreef paarse_galadiool het volgende:
Hoe hobbel je trouwens over je landgoed, of kun je jezelf amper verroeren in je tuin waar altijd gevaar van oneffenheden schuilt![]()
Autorijden zit er ook niet in natuurlijk, heb je daarin hulp behalve van Q dan? Ben kwijt hoe oud C inmiddels is want wel handig, een zoon met rijbewijs (en hij is vast de tijd van de voetbalplaatjes al heel ver voorbij)
En dan moet die andere ook nogquote:Op maandag 29 juli 2019 16:40 schreef paarse_galadiool het volgende:
Mobiliteit is één ding maar die pijn sucks. En geen goede vooruitzichten al helemaal
Ik ook wel maar daar is hij het niet zo mee eensquote:Op maandag 29 juli 2019 16:55 schreef paarse_galadiool het volgende:
Die wilde ik nog maar even buiten beschouwing laten
Dank je welquote:Op donderdag 1 augustus 2019 10:37 schreef paarse_galadiool het volgende:
Sterkte met de punctie vandaag
Eerst het zuur en dan het zoet ....quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:09 schreef Rewimo het volgende:
Zo. Klaar met werken voorlopig. Morgen de punctieEn dan vakantie.
En dan de grote zure appelquote:
De 26e "mag" ik. Word de 25e opgenomen. En als het volgens plan gaat op 2 september weer naar huis. Ambulante Reha is aangevraagd, weer in Kleef, waar ik vorig jaar ook was en nog steeds fysio heb.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 08:56 schreef Lienekien het volgende:
Is er ook al een datum voor de operatie?
Zure appel, lekker op een broodje rosbief.![]()
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 09:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
De 26e "mag" ik. Word de 25e opgenomen. En als het volgens plan gaat op 2 september weer naar huis. Ambulante Reha is aangevraagd, weer in Kleef, waar ik vorig jaar ook was en nog steeds fysio heb.
Nou, het paste zo prachtig om onze vakantie heenquote:
Dank je welquote:Op donderdag 15 augustus 2019 19:38 schreef vannelle het volgende:
Hopelijk kun je er ondanks alles toch nog een beetje genieten, je hebt echt wel een fijne tijd verdiend na al die ellende.
He bah .... hoop met je meequote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:52 schreef Rewimo het volgende:
We zijn inmiddels op vakantie en ik merk, nu ik wat actiever ben, hoe slecht het eigenlijk gaatTrappen zijn een crime maar lang niet overal te vermijden. Ik kan er alleen voetje voor voetje op en af en dan voel ik hoe zeer ook mijn linkerknie doet. Die heeft het natuurlijk extra zwaar te verduren. Ook al omdat ik op mijn Alinker veelal moet “steppen” en daarbij met links afzet.
Al met al zal ik blij zijn als ik geopereerd word - en dat is best wel een dubbel gevoel. En ik hoop maar dat mijn linkerknie het nog even volhoudt
Dank jequote:
Ja, maandag. Ik moet me zondagmiddag meldenquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Oh, het is al gauw. Wir drücken und wieder die Daumen!
Gelukkig heeft je arts nog gevoel voor humor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 14:53 schreef Rewimo het volgende:
We zijn weer terug van het laatste rondje kliniek voor de operatie. Er hebben 3 artsen gekeken naar mijn situatie en ze geven aan dat het lastig wordt. De knieschijf zit laag en erg strak. Operatie is vooral gericht op minder pijn en niet zozeer op de buiging (dat wist ik al). Er komt maandag ook iemand bij de operatie van de fabrikant van de prothese omdat ze deze prothese niet goed kennen. Gaat een lastige klus worden gaf de arts die me gaat opereren aan.
Gelukkig, zo verzekerde hij me, mag ik het vloeken tijdens de operatie aan hem overlaten en hoef ik zelf alleen maar te slapen
quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef fietsmiep het volgende:
Heel veel sterkte voor maandag, en ik hoop dat de artsen goed 'zaken'kunnen doen, en dat het in elk geval een hoop verlichting geeft daarna.
Dank jullie welquote:
Dank je welquote:
Het eten is meestal behoorlijk goed in DLD. Ik mocht vrijdag al het keuzemenu bestuderen en het ziet er goed uit voor de komende weekquote:Op zondag 25 augustus 2019 09:49 schreef paarse_galadiool het volgende:
Daar doe je het allemaal voor toch, voor dat overheerlijke ziekenhuisvoer![]()
Sterkte Rewimo, ik hoop dat de knappe koppen de pijn stevig aan kunnen pakken.
Iich drücke dir die Daumen. (ik vond Hals und Beinbruch een tikketje cru)
Good luck my friendquote:Op zondag 25 augustus 2019 09:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dank je wel
Moet vanmiddag om een uur of 5 in het ziekenhuis zijn, zodat ik om half 6 kan aanschuiven voor de avondhap
Dank jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 augustus 2019 19:16 schreef paarse_galadiool het volgende:
Boh, lig je de hele ochtend en dan ook nog eens nuchter te wachten..Da's balen.
Ik hoop dat je Tony in de buurt hebt voor ná de operatie, als je weer mag eten en zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en heb je dr toen een gebroken neus getikt?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
Toitoitoi!quote:Op zondag 25 augustus 2019 18:51 schreef Rewimo het volgende:
Pas als 3e, vermoedelijk om een uur of 12
Dank je welquote:
Succes damequote:
quote:
Heb je al je nagels nog?quote:Op maandag 26 augustus 2019 13:08 schreef qltel het volgende:
Ze is laat aan de beurt. Ze meldt net dat ze wordt opgehaald.
Ja hoor. Ik ben eraan gewend dat ze regelmatig geopereerd wordt. Ze is intussen een soort "vrouw van 6 miljoen". Een dure voor de krankenkasse en vol nieuwe onderdelen..quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2019 13:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik ben eraan gewend dat ze regelmatig geopereerd wordt. Ze is intussen een soort "vrouw van 6 miljoen". Een dure voor de krankenkasse en vol nieuwe onderdelen..
Na deze operatie heeft ze evenveel operaties aan die ene knie gehad, dan ik in heel mijn leven. En dat vind ik al veel.quote:
Ja, dat klopt wel.. Nouja, ik ben bezig met allerlei dingen. Helaas is het te warm om buiten bezig te zijnquote:Op maandag 26 augustus 2019 14:14 schreef paarse_galadiool het volgende:
Jij ook sterkte qltel, ze zouden jou eigenlijk ook wel een klein roesje mogen geven tijdens het (altijd zo lange) wachten op je zowat bionische meisje, dat wachten sucks
Jeejquote:Op maandag 26 augustus 2019 18:36 schreef qltel het volgende:
Ik heb Rewimo net gesproken en ze klonk best helder. Ze was dus weer bij. Verder weet ik eigenlijk nog niets.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:36 schreef qltel het volgende:
Ik heb Rewimo net gesproken en ze klonk best helder. Ze was dus weer bij. Verder weet ik eigenlijk nog niets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |