abonnement Unibet Coolblue
pi_181069131
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:47 schreef moemoe het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik die extreme cacao granola altijd maar een paar dagen in huis en dan is het op _O-.

In die tussenliggende tijd blijft het wel goed krokant.
Oké! Ik vroeg meeigenlijl af of het goedje papperig wordt als het in de melk of yoghurt ligt :).
pi_181069145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:48 schreef vredesdruif het volgende:
Ik vind zelf Weetabix erg lekker. Gewoon met melk.
Hoe smaakt dat? Zoet, neutraal, anders?
pi_181069155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 08:45 schreef realAIVD het volgende:
Hier iedere avond AH biologische havermout, beetje gebroken lijnzaad, handje ongezouten amandelen, wat blauwe bessen en frambozen uit de diepvries en ongezoete amandelmelk in een schaaltje,
Bij het ontbijt hoef ik alleen het schaaltje maar uit de koelkast te pakken en de boel op te eten, ideaal!
Overnight oats!
pi_181069156
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:57 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Oké! Ik vroeg meeigenlijl af of het goedje papperig wordt als het in de melk of yoghurt ligt :).
Papperig zoals Brinta/havermout? Nee.
pi_181069173
quote:
7s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:53 schreef borbit het volgende:

[..]

Warme Brinta met jus! Maar enkel als ik voor 7 uur wakker ben.
:D! Wat een bijzonder recept!
pi_181069186
quote:
2s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:58 schreef moemoe het volgende:

[..]

Papperig zoals Brinta/havermout? Nee.
Mooi. Dat klinkt wel goed.
pi_181069199
Die flakes wil ik ook wel proberen!
pi_181069264
Post je dan foto's van de dingen die je uitprobeert TS? En een mini recensie zou ook leuk zijn O-).

#getinspired
pi_181069315
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:04 schreef moemoe het volgende:
Post je dan foto's van de dingen die je uitprobeert TS? En een mini recensie zou ook leuk zijn O-).

#getinspired
^O^
pi_181069475
Zelf gebruik ik havermelk van onderstaand merk. Wel echt even schudden voor gebruik, anders is het niet lekker!

pi_181078932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:58 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Hoe smaakt dat? Zoet, neutraal, anders?
Neutraal. Er zit wel een minibeetje suiker in, maar dat proef je alleen als je er een plakje ham bij eet, bij wijze van spreken. Veel mensen doen er wel fruit bij, maar ik eet ze gewoon met melk. Die dingen nemen het vocht snel op en dan wordt t zacht. Probeer maar eens.
pi_181079869
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:59 schreef Skeletor. het volgende:

:D! Wat een bijzonder recept!
Jus d'orange wordt wel vaker gebruikt als basis voor muesli of havermout.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_181144207
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:04 schreef moemoe het volgende:
Post je dan foto's van de dingen die je uitprobeert TS? En een mini recensie zou ook leuk zijn O-).

#getinspired
Ik ben vergeten hoe je foto's plaatst :@...
pi_181144214
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:14 schreef moemoe het volgende:
Zelf gebruik ik havermelk van onderstaand merk. Wel echt even schudden voor gebruik, anders is het niet lekker!

[ afbeelding ]
Nooit gehad!
pi_181144246
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 13:53 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Neutraal. Er zit wel een minibeetje suiker in, maar dat proef je alleen als je er een plakje ham bij eet, bij wijze van spreken. Veel mensen doen er wel fruit bij, maar ik eet ze gewoon met melk. Die dingen nemen het vocht snel op en dan wordt t zacht. Probeer maar eens.
Het klinkt wel goed! Ik hou zelf niet zo van heel zoet, dus Weetabix vind ik vast wel lekker.
pi_181144290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jus d'orange wordt wel vaker gebruikt als basis voor muesli of havermout.
Ja, ik heb weleens gelezen om vruchtensap met melk te mengen voor een fruitdrink op nelkbasis. Daar kan je inderdaad ook ontbijtgranen in doen.
pi_181151831
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 00:04 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Afschuwelijk! In het ziekenhuis heb ik dat een keer geprobeerd op aanraden van mijn buurman (patiënt in het bed naast het mijne). Het was niet te hachelen. De Brinta-man zei overigens dat de voedingsassistent de Brinta niet goed had klaargemaakt. Dus of het daaraan lag...
Het leuke van Brinta is dat je de granen aan de warme melk kunt toevoegen zonder dat het daarna nog door moet koken. Dus dan kun je het precies zo dik maken als jij lekker vindt. Ik heb soms een bui dat ik het heel vloeibaar eet, en soms eet ik het heel stevig. Maar ik lust het alleen met suiker (rietsuiker of bruine suiker), dus dat eet ik niet als standaard ontbijt. Ik eet het vooral wanneer ik last van mijn tanden heb, omdat je het helemaal niet hoeft te kauwen :D
Mijn standaard ontbijt is havermoutpap met ongezoete sojamelk, een eetlepel rozijnen, een peer/appel/banaan, een eetlepel gebroken lijnzaad, en flink kaneel. :9
pi_181166974
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 13:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het leuke van Brinta is dat je de granen aan de warme melk kunt toevoegen zonder dat het daarna nog door moet koken. Dus dan kun je het precies zo dik maken als jij lekker vindt. Ik heb soms een bui dat ik het heel vloeibaar eet, en soms eet ik het heel stevig. Maar ik lust het alleen met suiker (rietsuiker of bruine suiker), dus dat eet ik niet als standaard ontbijt. Ik eet het vooral wanneer ik last van mijn tanden heb, omdat je het helemaal niet hoeft te kauwen :D
Mijn standaard ontbijt is havermoutpap met ongezoete sojamelk, een eetlepel rozijnen, een peer/appel/banaan, een eetlepel gebroken lijnzaad, en flink kaneel. :9
Met de toevoegingen klinkt het heel lekker!
pi_181188556
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 00:45 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Ik ben vergeten hoe je foto's plaatst :@...
No problem!

Via bijvoorbeeld http://www.imgur.com kun je een account aanmaken waarmee je foto’s kunt uploaden.

Als je dat gedaan hebt, genereer je automatisch een link die je kunt gebruiken om de foto hier te delen.

Via je smartphone/tablet is dat een afbeelding van een camera net onder het reactieveld.

Mocht het niet lukken: mijn DM staat open voor hulp!
pi_181218441
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 21:07 schreef moemoe het volgende:

[..]

No problem!

Via bijvoorbeeld http://www.imgur.com kun je een account aanmaken waarmee je foto’s kunt uploaden.

Als je dat gedaan hebt, genereer je automatisch een link die je kunt gebruiken om de foto hier te delen.

Via je smartphone/tablet is dat een afbeelding van een camera net onder het reactieveld.

Mocht het niet lukken: mijn DM staat open voor hulp!
Hartelijk dank voor je hulp!
pi_181224209
heeft iemand hier wel eens zelf granola gemaakt?
dat wil ik altijd nog eens proberen....

zo ja, iemand een succesrecept? op internet valt me op dat de verhoudingen tussen graanvlokken, noten/pitten, olie en zoetmiddel (honing, ahornsiroop, agavesiroop etc.) enorm uiteenlopen...
pi_181246099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:28 schreef kipje1234 het volgende:
heeft iemand hier wel eens zelf granola gemaakt?
dat wil ik altijd nog eens proberen....

zo ja, iemand een succesrecept? op internet valt me op dat de verhoudingen tussen graanvlokken, noten/pitten, olie en zoetmiddel (honing, ahornsiroop, agavesiroop etc.) enorm uiteenlopen...
wel al vaker gemaakt, maar nog geen echt succes recept
pi_181266175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 10:28 schreef kipje1234 het volgende:
heeft iemand hier wel eens zelf granola gemaakt?
dat wil ik altijd nog eens proberen....

zo ja, iemand een succesrecept? op internet valt me op dat de verhoudingen tussen graanvlokken, noten/pitten, olie en zoetmiddel (honing, ahornsiroop, agavesiroop etc.) enorm uiteenlopen...
Lijkt me leuk om het eens zelf te doen! Zou de verhouding tussen al die ingrediënten niet verschillen omdat smaken verschillen? De één vindt het zus lekker, de ander zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')