Thanx! Hebben een goede reis gehad en zitten nu in Yogjakarta vlak bij Malioboro, maar in de rustige week bij Kraton Yogjakarta. Erg chill hier.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kawah Ijen gaat helaas niet meer lukken, we komen pas om half 12 's avonds in Banyuwangi aan en om dan nog een trekking te doen gaat hem niet worden. We houden het dus bij Bromo
[..]
Goeie reis alvast!
Wij zitten ook nog in Yogyakartaquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 12:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thanx! Hebben een goede reis gehad en zitten nu in Yogjakarta vlak bij Malioboro, maar in de rustige week bij Kraton Yogjakarta. Erg chill hier.
Gaaf. Wij liggen om 20u lokale tijd al plat. Lange dag geweest. Goede reis morgen en vertel even hoe de trein was. Wij nemen die dinsdag naar Malang.quote:Op vrijdag 31 augustus 2018 14:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij zitten ook nog in YogyakartaMorgen naar Malang.
Gisteren Prambanan gedaan en vandaag Borobudur. We gaan zo uit eten en dan naar Alun Alun Kidul plein. Daar rijden ze rond met allemaal neon verlichte autootjes, ziet er geinig uit
Wij lagen er de eerste dag ook om die tijd inquote:Op vrijdag 31 augustus 2018 16:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaaf. Wij liggen om 20u lokale tijd al plat. Lange dag geweest. Goede reis morgen en vertel even hoe de trein was. Wij nemen die dinsdag naar Malang.
Morgen willen se Pramabanan bij zonsondergang doen. Met een bus erheen voor maar 7000rp retour pp. Gaan zien of dat wat is.
Iedereen is inderdaad super vriendelijkquote:Op zaterdag 1 september 2018 17:47 schreef Patroon het volgende:
Het valt mij op dat de mensen hier bijzonder vriendelijk zijn, ook al hoeven ze niets van je. Bijv bij tegenkomen op straat, steeds een glimlach en vriendelijk een groet.
Staat mij toch bij dat dat in Thailand anders was.
Oja, vanavond eindelijk Rendang gevonden, wordt niet overal verkocht. Heerlijk!
Wat grappig! Sowieso zie je in Malang nog best veel van de Nederlandse tijd, zoals de straatnaambordjes die ook nog de Nederlandse naam aangeven.quote:Op maandag 3 september 2018 21:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Inggul is goed ja. Zit naast de oude woning van de (over)grootouders van mijn vrouw..
Laat ons vooral weten hoe Menjangan was. Mogelijk een bestemming voor ons.
Leuk om te horen. Qua eten erg goed getroffen. Kregen veel tips van personeel van hostel.quote:Op maandag 3 september 2018 20:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iedereen is inderdaad super vriendelijk![]()
Rendang hebben we nog niet gevonden helaas. Vandaag voor het eerst écht goed Indonesisch gegeten in Malang. Daar ga je ook heen toch? Dan kan ik restaurant Inggul aanraden![]()
Gisteren Bromo gedaan, wat een ervaringwel helemaal kapot daarna, heb 16 uur aan een stuk geslapen
maar het was het waard!
Nu aangekomen in Banyuwangi, morgen naar Bali. Die trein was echt prima, geen reden om dat om te boeken. Je hebt alleen tweezits of driezitsbanken met mensen tegenover je. Wij hadden gelukkig tweezits maar je maakt wel gelijk contact met anderen.
Trouwens tip voor Eksekutif: neem vooral een trui mee want de airco zetten ze op standje koelkastwat dat betreft hadden we het in Ekonomie vandaag een stuk beter, geen trui nodig gehad en het was ook niet te warm.
Ik ben het treinreizen wel even zat, deze week 3x 8 uur in de trein gezeten. We moeten op Bali echt bijkomen van Java
Altijd leuk om contact te maken met anderen. In ons hotel bij Menjangan zitten we samen met een leuk Duits stel, verder geen andere gasten. Je gaat dan gelijk samen optrekken. Morgen gaan we ook met z'n vieren snorkelen bij Menjangan island. UIO, ik zal uitgebreid vertellen hoe het was.quote:Op dinsdag 4 september 2018 08:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Leuk om te horen. Qua eten erg goed getroffen. Kregen veel tips van personeel van hostel.
Wij zaten in een kleine dorm. Beviel erg goed, maak je makkelijk contact met anderen, iets wat wij altijd graag doen, als we samen reizen
Zitten nu in de trein naar Malang. Wist idd van de airco, dus lange broek en vest aan. Erg relaxed ja. Thnx voor de eettip. Overmorgen Bromo. Trein is prima, maar doordat we een stuk met de auto doen, hoeven we straks nog maar 4 treinuren naar Banyuwangi. Dan is het mooi geweest.
Volgens mij reizen wij achter jullie aan
Oja in Yogja nog een hele vette bike tour gedaan naar een dorpje waar ze rijst verbouwen (duh), bakstenen, kroepoek en tempe maken. Super leuke trip. Zoiets blijft ons altijd meer bij dan Prambanan ofzo.
Dat is bij Pemuteran he. Ben benieuwd, wij willen daar na de Ljen tour heen.quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Altijd leuk om contact te maken met anderen. In ons hotel bij Menjangan zitten we samen met een leuk Duits stel, verder geen andere gasten. Je gaat dan gelijk samen optrekken. Morgen gaan we ook met z'n vieren snorkelen bij Menjangan island. UIO, ik zal uitgebreid vertellen hoe het was.
Vanavond gaan we met iemand van het hotel mee naar de tempel in het dorp voor een rituele cleansing. Et komen verder geen toeristen dus dat lijkt me tof
Op de oude Nederlandse begraafplaats in Malang liggen wel wat voorouders van haar. En één van de lokale ziekenhuizen is door haar overgrootvader opgericht en haar moeder is daar geboren.quote:Op dinsdag 4 september 2018 05:30 schreef MaJo het volgende:
Wat grappig! Sowieso zie je in Malang nog best veel van de Nederlandse tijd, zoals de straatnaambordjes die ook nog de Nederlandse naam aangeven.
Ik laat het je zeker weten!
Zeker laten weten! We spelen met de gedachte om naar Menjangan te gaan.quote:Op dinsdag 4 september 2018 11:36 schreef MaJo het volgende:
Altijd leuk om contact te maken met anderen. In ons hotel bij Menjangan zitten we samen met een leuk Duits stel, verder geen andere gasten. Je gaat dan gelijk samen optrekken. Morgen gaan we ook met z'n vieren snorkelen bij Menjangan island. UIO, ik zal uitgebreid vertellen hoe het was.
Vanavond gaan we met iemand van het hotel mee naar de tempel in het dorp voor een rituele cleansing. Et komen verder geen toeristen dus dat lijkt me tof
Ik vond Komodo zwaar overrated. Duiken is daar geweldig, maar die draken, tja... en iedereen doet min of meer dezelfde overprijsde tour. Echt belachelijk duur was dat (voor Indonesie natuurlijk)quote:Op dinsdag 4 september 2018 14:24 schreef UIO_AMS het volgende:
In plaats van Sulawesi zitten we nu te kijken naar Bali - West Timor (Rote eiland) - Flores - Komodo - Bali.
Luxe-probleem.
Kloptquote:Op dinsdag 4 september 2018 12:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is bij Pemuteran he. Ben benieuwd, wij willen daar na de Ljen tour heen.
Dat lijkt me heel bijzonder om die familiegeschiedenis te hebben, geeft het toch nog wat extra's. Ik vind het zelf ook gaaf om te zien, overal zie je nog sporen van de Nederlandse tijd. En soms ook Nederlandse woorden als asbak, gordijn en wastafelquote:Op dinsdag 4 september 2018 14:24 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Op de oude Nederlandse begraafplaats in Malang liggen wel wat voorouders van haar. En één van de lokale ziekenhuizen is door haar overgrootvader opgericht en haar moeder is daar geboren.
[..]
Zeker laten weten! We spelen met de gedachte om naar Menjangan te gaan.
Maar onze plannen wijzigen zowat elke dag nu.
In plaats van Sulawesi zitten we nu te kijken naar Bali - West Timor (Rote eiland) - Flores - Komodo - Bali.
Luxe-probleem.
Dat hoop ik ook!quote:Op woensdag 5 september 2018 13:42 schreef UIO_AMS het volgende:
Oei, hopelijk valt het mee met je teen! Beterschap in ieder geval!
Leuk inderdaad die Nederlandse woorden. Ken er nog een paar: sprei, kantor, knalpot (=uitlaat).
Wat kostte de snorkeltour?
Dat is nog best duur in vergelijking met wat wij 4 jaar geleden op de Gili's betaalden (100.000 per persoon). Al was dat wel zonder lunch.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:06 schreef MaJo het volgende:
Dat hoop ik ook!
De tour was 600.000 roepia per persoon, dus zo'n 35 euro. Dit was inclusief alles
6 euro voor een snorkeltour?quote:Op woensdag 5 september 2018 14:48 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat is nog best duur in vergelijking met wat wij 4 jaar geleden op de Gili's betaalden (100.000 per persoon). Al was dat wel zonder lunch.
Wij proberen zoveel mogelijk in Indonesische begrippen te denken. 100k besparen is hier toch weer 1 of 2x avondeten besparen.quote:Op woensdag 5 september 2018 14:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
6 euro voor een snorkeltour?Dat is wel erg goedkoop! Eigenlijk zijn alle tours die we tot nu toe gedaan hebben zo'n 30 a 40 euro, dan wel met z'n tweeën. Deze was wat duurder maar het geld meer dan waard. En voor Europese begrippen natuurlijk nog steeds niet duur
Kennissen van ons zijn ook bij Pemuteran geweest. Het boeken bij de hotels maakt het duur. Even de straat oversteken en je betaald 50% minder zeggen zij.quote:Op woensdag 5 september 2018 15:29 schreef miro86 het volgende:
MaJo heeft ook voor 't park moeten betalen. Dat is alvast 200k. Daarnaast is het 2 uur op een boot zitten - dat is veel benzine.
En ik vond Komodo echt prachtig. Die Komodo varanen vond ik echt heel erg indrukwekkend. En belachelijk duur? We waren 75 euro pp kwijt voor twee dagen inclusief entry fees, overnachting op de boot, eten, water en snorkels. Dat vind ik niet belachelijk duur.quote:Op dinsdag 4 september 2018 17:54 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik vond Komodo zwaar overrated. Duiken is daar geweldig, maar die draken, tja... en iedereen doet min of meer dezelfde overprijsde tour. Echt belachelijk duur was dat (voor Indonesie natuurlijk)
Zo'n prijs bestond in augustus 2018 niet. Wij hebben letterlijk het onderste eruit onderhandeld en waren 50 euro kwijt voor een dagje inclusief toegangsgelden - 500k tour en 350k toegang. In Nederland is dat natuurlijk niet veel, maar voor Indonesië is dat erg veel geld. Ter vergelijking - onze Bromo-Ijen tour was 750k (exclusief eten of toegangsgelden maar wel 3 dagen met 2 overnachtingen)quote:Op woensdag 5 september 2018 16:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En ik vond Komodo echt prachtig. Die Komodo varanen vond ik echt heel erg indrukwekkend. En belachelijk duur? We waren 75 euro pp kwijt voor twee dagen inclusief entry fees, overnachting op de boot, eten, water en snorkels. Dat vind ik niet belachelijk duur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |