abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181051778
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik was er recentelijk nog. Voelde me ook niet onveilig. Het is minder veilig op het Leidseplein dan op Bali hoor. Maar het gebeurd. En als je het weet kun je je er tegen wapenen. Want het is super makkelijk om een mobieltje uit iemand z'n handen te klauwen natuurlijk. Dus stop je dat ding weg. Eventuele tas wegstoppen en 99% van de problemen zijn voorkomen.
Maar hoe stop je een rugtas weg? Die heb je toch gewoon op je rug? Die past niet in mijn broekzak..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_181051779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik was er recentelijk nog. Voelde me ook niet onveilig. Het is minder veilig op het Leidseplein dan op Bali hoor. Maar het gebeurd. En als je het weet kun je je er tegen wapenen. Want het is super makkelijk om een mobieltje uit iemand z'n handen te klauwen natuurlijk. Dus stop je dat ding weg. Eventuele tas wegstoppen en 99% van de problemen zijn voorkomen.
Precies ^O^ En bij de meeste berovingen van de tas,liepen mensen met de tas aan de straatzijde. Kunnen ze die zo van je schouder aftrekken bij het voorbij rijden.
pi_181051808
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar hoe stop je een rugtas weg? Die heb je toch gewoon op je rug? Die past niet in mijn broekzak..
Op je rug heb je er ook geen zicht op he ;)
Beter over je schouder dragen (niet aan de straatzijde)
pi_181051827
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

hehe.. goeie.. in je hotel laten? Je hebt toch niet alles de hele tijd nodig?
pi_181051846
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:01 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Precies ^O^ En bij de meeste berovingen van de tas,liepen mensen met de tas aan de straatzijde. Kunnen ze die zo van je schouder aftrekken bij het voorbij rijden.
Jeps, dat is tip nummer 1. Nooit iets aan de straatzijde vasthouden. Doe ik ook nooit, en daar ben ik heel bewust in. Overal ter wereld.
pi_181051902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:02 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Op je rug heb je er ook geen zicht op he ;)
Beter over je schouder dragen (niet aan de straatzijde)
Ja een rugtas over je schouders, dat begrijp ik...vaak bij drukke plekken doe ik de rugtas op mijn borst. Maar hoe wil je anders je rugtas dragen als je die niet over je schouders doet?
pi_181051915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hehe.. goeie.. in je hotel laten? Je hebt toch niet alles de hele tijd nodig?
Dagje weg, handdoekje mee..wat drinken, go pro, camera...kan mooi in een rugtas..
pi_181051966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja een rugtas over je schouders, dat begrijp ik...vaak bij drukke plekken doe ik de rugtas op mijn borst. Maar hoe wil je anders je rugtas dragen als je die niet over je schouders doet?
Ik bedoelde over 1 schouder doen ;)
Of koop een schoudertas?
pi_181051992
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik bedoelde over 1 schouder doen ;)
Of koop een schoudertas?
Maar waarom draag je een rugtas over 1 schouder?
pi_181051997
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dagje weg, handdoekje mee..wat drinken, go pro, camera...kan mooi in een rugtas..
dat is een rugtasJE joh. ;) Gewoon buiktas van maken, want het gewicht is het niet.

Heel vroeger, toen ik de eerste keren naar INdonesie kwam werd me als tip gegeven: ga nooit achterin de bus zitten, want vaak slecht zicht en donker. Houd je rugzak bij je en als het kan op je buik dragen; want ze kunnen heel vakkundig met scherp mesje een vak open snijden, zeker als ze voelen dat er een tablet oid in zit.
pi_181052031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:09 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dat is een rugtasJE joh. ;) Gewoon buiktas van maken, want het gewicht is het niet.

Heel vroeger, toen ik de eerste keren naar INdonesie kwam werd me als tip gegeven: ga nooit achterin de bus zitten, want vaak slecht zicht en donker. Houd je rugzak bij je en als het kan op je buik dragen; want ze kunnen heel vakkundig met scherp mesje een vak open snijden, zeker als ze voelen dat er een tablet oid in zit.
Ja ik draag hem altijd zo...(even niet letten op die op je rug, maar die op de buik)

pi_181052046
Ja zo dus. Prima.. alles in het zicht. vrijwel alle risico's verdwenen.
pi_181052071
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar waarom draag je een rugtas over 1 schouder?
Omdat je er geen zicht op hebt als je de rugtas op je rug draagt?
pi_181052191
Ik vind een rugzak voor dragen er altijd zo stom uitzien. Zou het misschien wel doen als ik alleen was. Maar wij zijn eigenlijk altijd samen, en op de drukke plekken loop ik dan gewoon achter m'n vriend als hij de rugzak draagt.
pi_181052256
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:16 schreef Myraela het volgende:
Ik vind een rugzak voor dragen er altijd zo stom uitzien. Zou het misschien wel doen als ik alleen was. Maar wij zijn eigenlijk altijd samen, en op de drukke plekken loop ik dan gewoon achter m'n vriend als hij de rugzak draagt.
Doen wij ook wel, maar willen niet de hele tijd achter elkaar lopen...

Hoe het eruit ziet, kan mij vrij weinig interesseren trouwens..
pi_181052583
Ik twijfel voor de komende trip nog of ik een rugzak meeneem of een schoudertas, voordeel van de schoudertas is dat je 'm crossbody kan dragen en 'm voor je uit kan schuiven terwijl je loopt.

Nadeel is die hernia als je hem te vol gooit oO/
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_181052682
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik draag hem altijd zo...(even niet letten op die op je rug, maar die op de buik)

[ afbeelding ]
Ik ook, wel jammer als die banden over elkaar gaan glijden en je je rugtas moet oprapen met een afgeladen backpack op je rug ;(
pi_181052838
Het meest ideale is een daypack of schoudertasje die je gewoon in je grote backpack kwijt kan, zodat je met maar 1 rugzak over straat hoeft. Als je dat niet kan heb je teveel zooi mee ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Moderator donderdag 9 augustus 2018 @ 13:59:23 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181053280
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 12:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Canggu? Schijnt een van de meest onveilige buurten van Bali te zijn; veel inbraken en berovingen op straat. De gangbare ( :{ ) manier waarop dat gaat op Bali is iemand in z'n bovenbeen snijden met een mes en dan beroven.
Klinkt lekker :X Andere tips? :P
5 - 28 februari Thailand O+
pi_181053352
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef Ener-G het volgende:
Het meest ideale is een daypack of schoudertasje die je gewoon in je grote backpack kwijt kan, zodat je met maar 1 rugzak over straat hoeft. Als je dat niet kan heb je teveel zooi mee ;)
Dat is wel een goede tip trouwens. Decathlon heeft van die kleine tasjes.

https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8331382&c=BLAUW

En dan zo'n heuptasje voor je paspoort/tickets/geld etc

https://www.decathlon.nl/(...)3?mc=8493268&c=BEIGE
pi_181053525
Die heuptasjes moet je wel onder je kleren dragen of crossbody op je lichaam. Alles van waarde moet je direct op je lichaam dragen, of gewoon niet meenemen en in een fatsoenlijke kluis in je hotel/hostel.
pi_181053719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 14:09 schreef Ener-G het volgende:
Die heuptasjes moet je wel onder je kleren dragen of crossbody op je lichaam. Alles van waarde moet je direct op je lichaam dragen, of gewoon niet meenemen en in een fatsoenlijke kluis in je hotel/hostel.
Ja dat ding is ook voor onder het t-shirt. Als we niet hoeven te verplaatsen, laten we uiteraard paspoort etc in het hotel. Maar met backpacken moet je soms ook weer ergens anders heen he.
  Moderator zondag 19 augustus 2018 @ 12:12:00 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181295524
quote:
;( steeds op zondag is het raak!
5 - 28 februari Thailand O+
pi_181302154
quote:
En nog een:
https://nos.nl/artikel/22(...)de-keer-vandaag.html

7.2, dus nog zwaarder dan die van een paar weken terug. -O-
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')