abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2018 @ 22:26:19 #226
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181715960
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:17 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zo'n prijs bestond in augustus 2018 niet. Wij hebben letterlijk het onderste eruit onderhandeld en waren 50 euro kwijt voor een dagje inclusief toegangsgelden - 500k tour en 350k toegang. In Nederland is dat natuurlijk niet veel, maar voor Indonesië is dat erg veel geld. Ter vergelijking - onze Bromo-Ijen tour was 750k (exclusief eten of toegangsgelden maar wel 3 dagen met 2 overnachtingen)
En ja die beesten vond ik ook niets aan. We zagen er 2 grote en een paar kleintjes. Eigenlijk zijn dat de Komodos die 90% van de bezoekers zien - een paar bij de keukens en een mama bij haar nest. Daarna was het een wandeling door de savanne. Misschien is een tour van 2 dagen leuker.
Ik denk dat ik er zeker 25 verschillende gezien heb verdeeld over de 2 eilanden. Maar ook de eilanden zelf vond ik erg indrukwekkend, zowel Rinca als Komodo zelf. Ik vond die varanen echt heel indrukwekkend en had er, in tegenstelling tot een aantal Russen, veel respect voor. Ze lijken kalm, maar kunnen zeer gevaarlijk zijn.
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 03:53:28 #227
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181719753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 15:29 schreef miro86 het volgende:
MaJo heeft ook voor 't park moeten betalen. Dat is alvast 200k. Daarnaast is het 2 uur op een boot zitten - dat is veel benzine.
Dat zat ik inderdaad ook te denken, toegang zat er bij in. En inderdaad benzine en lunch en alle snorkel apparatuur.

Ik ben trouwens flink verbrand op mijn rug en kont :') een shirtje aan doen als je een gevoelige huid hebt is dus geen overbodige luxe. Had al factor 50 gesmeerd maar dat bleek dus niet genoeg :X

Patroon die fietstocht klinkt heel tof! Wij kijken ook gewoon wat er op ons pad komt, zo gebeuren er leuke en spontane dingen :)
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 09:27:48 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181721797
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 03:53 schreef MaJo het volgende:
Dat zat ik inderdaad ook te denken, toegang zat er bij in. En inderdaad benzine en lunch en alle snorkel apparatuur.

Ik ben trouwens flink verbrand op mijn rug en kont :') een shirtje aan doen als je een gevoelige huid hebt is dus geen overbodige luxe. Had al factor 50 gesmeerd maar dat bleek dus niet genoeg :X

Patroon die fietstocht klinkt heel tof! Wij kijken ook gewoon wat er op ons pad komt, zo gebeuren er leuke en spontane dingen :)
Daarom snorkel ik altijd in een oud t-shirt met lange mouwen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 15:42:37 #229
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181728191
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat zal ik voortaan ook zeker doen :Y Rookie mistake ;)

Wat is Grab irritant op Bali :X Ik weet dat ze niet op verzamelplekken mogen oppikken maar ik had er een geboekt bij ons restaurant. Kreeg een berichtje of we iets verderop konden gaan staan omdat er veel lokale taxi's in de buurt waren, ok prima. Komen we daar aan, rijdt ie weer weg :? Ik bel hem dus op en hij verteld dat er een taxi achter hem zat. Ok, kan gebeuren. Hij vraagt ons nog iets verder te lopen en voor de minimaret te wachten. We lopen daarheen, hij komt er weer aan en rijdt weer door. Nou dikke doei, heb uiteindelijk maar een lokale taxi gepakt :')
pi_181728749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat zal ik voortaan ook zeker doen :Y Rookie mistake ;)

Wat is Grab irritant op Bali :X Ik weet dat ze niet op verzamelplekken mogen oppikken maar ik had er een geboekt bij ons restaurant. Kreeg een berichtje of we iets verderop konden gaan staan omdat er veel lokale taxi's in de buurt waren, ok prima. Komen we daar aan, rijdt ie weer weg :? Ik bel hem dus op en hij verteld dat er een taxi achter hem zat. Ok, kan gebeuren. Hij vraagt ons nog iets verder te lopen en voor de minimaret te wachten. We lopen daarheen, hij komt er weer aan en rijdt weer door. Nou dikke doei, heb uiteindelijk maar een lokale taxi gepakt :')
Dat is vervelend. Volgens mij kun je ook Uber gebruiken op Bali. ^O^
pi_181728891
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2018 09:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik gebruik ook altijd een oud t-shirt daarvoor. Altijd hetzelfde, waardoor inmiddels de achterkant een heel stuk lichter is dan de voorkant :')
  Moderator donderdag 6 september 2018 @ 16:46:23 #232
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181729290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:17 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Dat is vervelend. Volgens mij kun je ook Uber gebruiken op Bali. ^O^
Volgens mij is het nu helemaal verboden. Ik krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is op deze locatie. Een maand geleden lukte het mijn broer nog wel.

Dan maar aan de Blue Bird of eigen chauffeurs.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 14:55:53 #233
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181751009
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:46 schreef MaJo het volgende:
Volgens mij is het nu helemaal verboden. Ik krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is op deze locatie. Een maand geleden lukte het mijn broer nog wel.

Dan maar aan de Blue Bird of eigen chauffeurs.
Wat betaal je voor een Über / Grab dan op Bali / in Indonesië? De rit Ubud - Gilimanuk (ongeveer 120 km) met privéchauffeur met tussenstop kostte destijds 600k.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:59:55 #234
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_181751095
Gisteren toch maar van tevoren al de Tana Toraja voor Sulawesi tour geboekt, niet de goedkoopste, maar het gaf wel een goed gevoel, plus dat ze de nummer 1 op Tripadvisor waren. Dit keer maar eens niet alles op het moment zelf boeken waardoor je de kans hebt dingen net mis te lopen omdat je je niet genoeg erin verdiept hebt.
pi_181751826
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wat betaal je voor een Über / Grab dan op Bali / in Indonesië? De rit Ubud - Gilimanuk (ongeveer 120 km) met privéchauffeur met tussenstop kostte destijds 600k.
Über Trip was 300.000 voor 5 uur en elke minuut langer 1000 extra.
Gewone Uber X voor korte stukjes is 7000 instaptarief, 400 per minuut + 2.200 per kilometer. en dan afhankelijk van hoeveel chauffeurs er zijn wordt het bedrag * X gedaan. In Jakarta was het bij mij bijvoorbeeld * 1.9.

Net even gekeken in de app maar ik kan ook geen schattingen van ritprijzen meer voor Bali/Indonesie vinden. Misschien is het inderdaad verboden nu.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 15:39:41 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181751896
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Voor de rit van Menjangan naar Munduk betaalden we 550k en de rit van Munduk naar Ubud 500k. Viel me nog best tegen -O- Nu moesten die chauffeurs ook weer terug naar die locaties dus daar betaal je denk ik ook extra voor.

Edit: ik zie dat je nu naar Grab vraagt. We hebben alleen maar korte ritjes met Grab gedaan en dat is steeds goedkoop. Iets van 30k voor 10 minuten ofzo.

We hebben eindelijk de knoop doorgehakt voor ons laatste bestemming: het wordt Canggu. We blijven er 4 dagen, hebben niet echt zin meer om steeds van plaats naar plaats te trekken. Vanuit Canggu kunnen we ook een keer een tripje maken naar een bounty strand :) En misschien zelfs even Kuta, ben nu wel benieuwd hoe kut(a) dat echt is ;)
pi_181751932
Uber is niet verboden in Azië maar overgenomen door Grab ;-)

Dus nu heb je grab en Go-jek (& bluebird app).

Grab en go jek werken overal perfect behalve op Bali want daar is een heel systeem van taxi maffia’s in bepaalde buurten wat problemen oplevert en gevechten onderling etc.

Hier info mbt achtergrond: https://www.businessinsid(...)-taxi-drivers-2018-6
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 15:48:51 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181752120
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:41 schreef RipCity het volgende:
Uber is niet verboden in Azië maar overgenomen door Grab ;-)

Dus nu heb je grab en Go-jek (& bluebird app).

Grab en go jek werken overal perfect behalve op Bali want daar is een heel systeem van taxi maffia’s in bepaalde buurten wat problemen oplevert en gevechten onderling etc.

Hier info mbt achtergrond: https://www.businessinsid(...)-taxi-drivers-2018-6
Maar in Ubud mag Bluebird ook weer geen mensen oppikken (alleen droppen) dus hier heb je een soort lokale maffia die allemaal 100k vragen voor nog geen 2km :X :')
pi_181752395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Voor de rit van Menjangan naar Munduk betaalden we 550k en de rit van Munduk naar Ubud 500k. Viel me nog best tegen -O- Nu moesten die chauffeurs ook weer terug naar die locaties dus daar betaal je denk ik ook extra voor.
Dat zijn geen goede prijzen. Wij betaalden 550 van Pemuteran naar Ubud inclusief stops in Munduk, Twin lake, Ulun Danu Beratan, de botanische tuinen van Bedugul en Jatiluwih.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:02:43 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181752543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:58 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dat zijn geen goede prijzen. Wij betaalden 550 van Pemuteran naar Ubud inclusief stops in Munduk, Twin lake, Ulun Danu Beratan, de botanische tuinen van Bedugul en Jatiluwih.
Het irritante is dat ik geen idee heb hoe ik op deze plekken aan een chauffeur moet komen behalve als de hotels het regelen. Hoe doen jullie dit?
pi_181753192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar in Ubud mag Bluebird ook weer geen mensen oppikken (alleen droppen) dus hier heb je een soort lokale maffia die allemaal 100k vragen voor nog geen 2km :X :')
Je moet ook onderhandelen ;)

Maar kut is het wel ja.. Of als je een keer een goede grab/blue/whatever neemt vragen of die je vaste chauffeur wil worden. Dan app je 'm als je ergens heen wil... Maargoed dat werkt beter in andere regio's.. Bali is gewoon geval apart helaas :/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:29:15 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753273
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:39 schreef MaJo het volgende:
Onze chauffeur moest ook weer terug naar Ubud vanaf Gilimanuk. De prijzen die jij noemt, vallen me ook tegen. Of kun je niet onderhandelen? :P

quote:
Edit: ik zie dat je nu naar Grab vraagt. We hebben alleen maar korte ritjes met Grab gedaan en dat is steeds goedkoop. Iets van 30k voor 10 minuten ofzo.
Standaard prijs voor een kort ritje dus.

quote:
We hebben eindelijk de knoop doorgehakt voor ons laatste bestemming: het wordt Canggu. We blijven er 4 dagen, hebben niet echt zin meer om steeds van plaats naar plaats te trekken. Vanuit Canggu kunnen we ook een keer een tripje maken naar een bounty strand :) En misschien zelfs even Kuta, ben nu wel benieuwd hoe kut(a) dat echt is ;)
Veel plezier in Canggu!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:31:59 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181753319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:26 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je moet ook onderhandelen ;)

Maar kut is het wel ja.. Of als je een keer een goede grab/blue/whatever neemt vragen of die je vaste chauffeur wil worden. Dan app je 'm als je ergens heen wil... Maargoed dat werkt beter in andere regio's.. Bali is gewoon geval apart helaas :/
Op straat onderhandelen lukt wel maar in de hotels zeggen ze gewoon "fixed price". Ik heb geen zin om me er druk om te maken maar het is wel balen.

Die vaste chauffeur werkt alleen als je op 1 plek ziet, niet als je steeds weer verder reist. We hebben nu wel een goeie chauffeur die ons morgen de omgeving van Ubud gaat laten zien voor 400k. Net hadden we ook een nette chauffeur die niet standaard 100k vroeg om ons naar het hotel te brengen maar 60k. Ook gelijk zijn kaartje gevraagd dus wie weet maken we daar nog gebruik van.

quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:29 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Onze chauffeur moest ook weer terug naar Ubud vanaf Gilimanuk. De prijzen die jij noemt, vallen me ook tegen. Of kun je niet onderhandelen? :P

[..]

Standaard prijs voor een kort ritje dus.

[..]

Veel plezier in Canggu!
Ik laat het weer weten :Y
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:34:14 #244
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het irritante is dat ik geen idee heb hoe ik op deze plekken aan een chauffeur moet komen behalve als de hotels het regelen. Hoe doen jullie dit?
Gewoon op straat word je -tig keer aangesproken met Taxi? Taxi? Taxi? Dan zeg je wat je wil en laat je hun een prijs noemen. Die prijs is vaak het dubbele van wat het zou moeten zijn, dus dan roep je met een licht verontwaardigde blik Bankroeoeoeoet! terwijl je op je zakken slaat. Dan noem je een prijs van iets minder dan de helft, waarna de chauffeur een verontwaardigde blik trekt. En uiteindelijk kom je op een acceptabele prijs (nog altijd veel meer dan voor de lokale bevolking, maar goed).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:37:44 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181753470
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:34 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Gewoon op straat word je -tig keer aangesproken met Taxi? Taxi? Taxi? Dan zeg je wat je wil en laat je hun een prijs noemen. Die prijs is vaak het dubbele van wat het zou moeten zijn, dus dan roep je met een licht verontwaardigde blik Bankroeoeoeoet! terwijl je op je zakken slaat. Dan noem je een prijs van iets minder dan de helft, waarna de chauffeur een verontwaardigde blik trekt. En uiteindelijk kom je op een acceptabele prijs (nog altijd veel meer dan voor de lokale bevolking, maar goed).
Op straat gaat dat prima maar niet op die afgelegen plekken bij Menjangan en Munduk. Google maar eens op L'Bulu en Atres Villas. Daar zit helemaal niets in de wijde omgeving dus ben je aangewezen op je hotel.

Nu we in de meer bewoonde wereld zitten gaat het prima en in Java konden we voor een prikkie met grab :)
pi_181753478
Wij hadden via mensen die voor ons naar Bali waren geweest wat taxi's aanbevolen gekregen. Vooral eentje in regio Ubud die heel chill was. Gewoon gezellig en goed engels.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:38:10 #247
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753482
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:31 schreef MaJo het volgende:
Op straat onderhandelen lukt wel maar in de hotels zeggen ze gewoon "fixed price". Ik heb geen zin om me er druk om te maken maar het is wel balen.
Fixed price bestaat niet in Indonesië.

quote:
Die vaste chauffeur werkt alleen als je op 1 plek ziet, niet als je steeds weer verder reist. We hebben nu wel een goeie chauffeur die ons morgen de omgeving van Ubud gaat laten zien voor 400k. Net hadden we ook een nette chauffeur die niet standaard 100k vroeg om ons naar het hotel te brengen maar 60k. Ook gelijk zijn kaartje gevraagd dus wie weet maken we daar nog gebruik van.
Dede van Gayatri (staat altijd op de hoek van het voetbalveld, op z'n minivan staan stickers van Gayatri Guest House / Café / Restaurant) was onze vaste chauffeur in Ubud. Een halve dag omgeving Ubud met tussenstops zou met hem iets van 300k moeten zijn.
quote:
Ik laat het weer weten :Y
Leuk!

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 07-09-2018 16:44:01 ]
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:44:26 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181753643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:37 schreef Myraela het volgende:
Wij hadden via mensen die voor ons naar Bali waren geweest wat taxi's aanbevolen gekregen. Vooral eentje in regio Ubud die heel chill was. Gewoon gezellig en goed engels.
Dat is handig ^O^ Er zou een site moeten zijn voor betrouwbare chauffeurs :D

quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Fixed price bestaat niet in Indonesië.

[..]

Dede van Gayatri (staat altijd op de hoek van het voetbalveld) was onze vaste chauffeur in Ubud. Een halve dag omgeving Ubud met tussenstops zou iets van 300k moeten zijn.

[..]

Leuk!
Weet je, het is gewoon zo en heb geen zin om me er druk om te maken. Ik weet dat het te duur was maar het is gewoon zo gelopen, weer wat geleerd :)
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 16:46:37 #249
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181753711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:44 schreef MaJo het volgende:
Weet je, het is gewoon zo en heb geen zin om me er druk om te maken. Ik weet dat het te duur was maar het is gewoon zo gelopen, weer wat geleerd :)
Is ook zo, het gaat maar om een paar euro's en niet om tientallen / honderden. Veel plezier nog!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 17:05:45 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181754143
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Is ook zo, het gaat maar om een paar euro's en niet om tientallen / honderden. Veel plezier nog!
precies :) tenzij je in roepia's denkt, dan gaat het om vele duizenden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')