abonnement Unibet Coolblue
pi_181343530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:24 schreef potjecreme het volgende:
Bedankt voor de update. Hopelijk lukt het om wat meer buren te mobiliseren.
Ik hoop het ook, al is het meer een beetje voor de zekerheid. We hebben begrepen dat er al een flink dossier ligt en zo'n ICO wordt natuurlijk niet voor niks georganiseerd.
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:33 schreef Cyanide- het volgende:
Snap ik, het is ook kiezen uit twee kwaden (blijven of verhuizen). Zeker met het oog op dat je dit huis niet zomaar bij onwetende kopers in de maag kan splitsen met dit soort buren. Lastig hoor.

Hoe werkt een uit huis plaatsing eigenlijk bij een koophuis? Krijg je gewoon een soort gebiedsverbod of spelen ze iets via de bank? Bij een huurhuis kan je natuurlijk in samenwerking met de woningstichting wel het eea, dat ligt bij een koopwoning wat complexer lijkt me?
Tja en als wij weggaan dan houdt het niet op hé? Voor ons misschien wel, maar dan begint het voor iemand anders gewoon weer opnieuw. Dit soort mensen moet gewoon gestopt worden.

Voor zover ik weet is het een soort gebiedsverbod inderdaad. Als de te nemen interventie het inzetten van de ASO wet gaat zijn dan zal waarschijnlijk eerst een waarschuwing volgen. Daarna een (tijdelijk) woon\gebiedsverbod. Ik kan er niet zo heel veel informatie over vinden online, deze wet is vrij nieuw natuurlijk dus wellicht nog niet zo vaak ingezet.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:41:36 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_181343609
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:38 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik hoop het ook, al is het meer een beetje voor de zekerheid. We hebben begrepen dat er al een flink dossier ligt en zo'n ICO wordt natuurlijk niet voor niks georganiseerd.

[..]

Tja en als wij weggaan dan houdt het niet op hé? Voor ons misschien wel, maar dan begint het voor iemand anders gewoon weer opnieuw. Dit soort mensen moet gewoon gestopt worden.

Voor zover ik weet is het een soort gebiedsverbod inderdaad. Als de te nemen interventie het inzetten van de ASO wet gaat zijn dan zal waarschijnlijk eerst een waarschuwing volgen. Daarna een (tijdelijk) woon\gebiedsverbod. Ik kan er niet zo heel veel informatie over vinden online, deze wet is vrij nieuw natuurlijk dus wellicht nog niet zo vaak ingezet.
maar LuDann,

als ze een gebieds verbod krijgen, dan moeten ze zich ergens anders vestige en dan kan het zo zijn dat hun toekomstige nieuwe buren op die andere plek er ook weer last van gaan krijgen..

dat is dan toch hetzelfde verhaal als dat jullie zouden verhuizen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_181343644
Voor mij zou mediation van tafel zijn als mijn buren mijn deur inslaan :o
pi_181343724
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Voor mij zou mediation van tafel zijn als mijn buren mijn deur inslaan :o
Dat dus.

En als ik kind heb ik ook iets vergelijkbaars meegemaakt en kan je zeggen dat het je wel bij blijft.
pi_181343928
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

maar LuDann,

als ze een gebieds verbod krijgen, dan moeten ze zich ergens anders vestige en dan kan het zo zijn dat hun toekomstige nieuwe buren op die andere plek er ook weer last van gaan krijgen..

dat is dan toch hetzelfde verhaal als dat jullie zouden verhuizen?
Nou ja, weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat ze daarvan geen herhaling willen. Als het je telkens lukt om mensen weg te pesten dan lijkt me dat vooral motiverend werken. Overigens bestaan er ook aangewezen plekken om te wonen voor aso's.

Overigens ligt er waarschijnlijk nu een PGA op het gezin. Dat betekent dat ze, waar ze ook gaan wonen, extra in de gaten gehouden zullen worden.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Voor mij zou mediation van tafel zijn als mijn buren mijn deur inslaan :o
Bij mediation kunnen we een pakket eisen op tafel leggen waar ze zich aan dienen te houden omdat anders strafrechtelijke vervolging volgt. Meteen strafrechtelijk vervolgen kan ook, maar dan komt hij na zeg een maand vrij. En dan? Dan is hij boos. En dan heb je minder om boven zijn hoofd te houden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En als ik kind heb ik ook iets vergelijkbaars meegemaakt en kan je zeggen dat het je wel bij blijft.
Tja, dat is vervelend maar het is niet anders. We hadden toch niet in 6 weken kunnen verhuizen als we anders hadden besloten. We proberen er gewoon zo goed mogelijk mee om te gaan.
pi_181343935
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:41 schreef Barreltje het volgende:

[..]

maar LuDann,

als ze een gebieds verbod krijgen, dan moeten ze zich ergens anders vestige en dan kan het zo zijn dat hun toekomstige nieuwe buren op die andere plek er ook weer last van gaan krijgen..

dat is dan toch hetzelfde verhaal als dat jullie zouden verhuizen?
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als ze gedwongen moeten verhuizen, hoeft TS dat niet, dat is al winst. En ze zullen in een nieuwe wijk extra in de gaten worden gehouden door de wijkagent. Hun nieuwe buren hoeven maar een kik te geven en het wordt serieus genomen door politie. Wie weet kunnen ze nu zelfs geen hypotheek meer krijgen en kunnen ze makkelijker hun huis uit gezet worden door een woningstichting.
Spoilers!
pi_181343987
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Voor mij zou mediation van tafel zijn als mijn buren mijn deur inslaan :o
Voor mij zou het al klaar zijn toen de kleine wakker werd, op dat moment had ik de buurman waarschijnlijk met een stuk hout zijn schedel in gemept :{

Niet goed, niet aan te raden en totaal zinloos. Maar mij heb je dan ook op de allerhoogste kast als het de kinderen aangaat.

Ik ben wel blij dat TS er zo kalmpjes onder blijft met het gezin, dat is echt de beste oplossing. Alles in mij schreeuwt dat je ze beter dood kan slaan met een stuk hout, ik weet niet of ik mij zou kunnen beheersen. Daar heb ik echt veel respect voor bij TS. Dat je dat wel kan en uit kan zien naar een betere situatie.

In het verleden ben ik ooit verhuisd voor een soortgelijke (wel veel minder heftige!) situatie, was de beste keus denk ik voor er echt dingen gebeurden die niet terug te draaien zijn.
pi_181344039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie weet kunnen ze nu zelfs geen hypotheek meer krijgen en kunnen ze makkelijker hun huis uit gezet worden door een woningstichting.
Met als resultaat dat de kinderen van het probleemgezin dakloos worden en de mallemolen ingaan. Dan zijn er uiteindelijk nog meer slachtoffers, want ook die kinderen kunnen hier niets aan doen. Je kan niet kiezen in welk nest je uitkomt.

Eigenlijk is het gewoon 1 grote K## situatie. Enkel verliezers.
pi_181344212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Met als resultaat dat de kinderen van het probleemgezin dakloos worden en de mallemolen ingaan. Dan zijn er uiteindelijk nog meer slachtoffers, want ook die kinderen kunnen hier niets aan doen. Je kan niet kiezen in welk nest je uitkomt.
dat is voor 100% de verantwoordelijkheid van de aso ouders.
Die Kinderen zijn volgens mij puberleeftijd of ouder en zorgen zelf ook voor (geluids) overlast
pi_181344664
Als mijn buurman hier mijn voordeur in staat te trappen dan vertel ik hem wat anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181344676
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:31 schreef vosss het volgende:
Als mijn buurman hier mijn voordeur in staat te trappen dan vertel ik hem wat anders.
Stoer man, lost ook zoveel op.
pi_181344677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:58 schreef GereDathan het volgende:
Maar mij heb je dan ook op de allerhoogste kast als het de kinderen aangaat.
Dit zijn de ergste ouders die het geeft.

:r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181344688
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:32 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Stoer man, lost ook zoveel op.
Zeker. Dat ie het de volgende keer wel uit zijn hoofd laat om mijn deur in te beuken. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181344955
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit zijn de ergste ouders die het geeft.

:r
Iets minder alcohol, dan kan je begrijpelijke zinnen formuleren.
pi_181344968
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker. Dat ie het de volgende keer wel uit zijn hoofd laat om mijn deur in te beuken. :)
pi_181344971
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker. Dat ie het de volgende keer wel uit zijn hoofd laat om mijn deur in te beuken. :)
Precies, begint ie meteen met je hoofd, of dat van je vrouw, of je kinderen.
pi_181344977
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat is voor 100% de verantwoordelijkheid van de aso ouders.
Die Kinderen zijn volgens mij puberleeftijd of ouder en zorgen zelf ook voor (geluids) overlast
Dat is natuurlijk hun verantwoordelijkheid. Maar dat betekent toch niet dat kinderen de dupe moeten worden?
pi_181344986
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:50 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Precies, begint ie meteen met je hoofd, of dat van je vrouw, of je kinderen.
Nee hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_181345303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk hun verantwoordelijkheid. Maar dat betekent toch niet dat kinderen de dupe moeten worden?
die kinderen doen zelf mee.
Lijkt me beetje omgekeerde wereld dat het hebben van kinderen je vrijwaart van consequenties van je eigen gedrag omdat sssiiieellluuugggg voor de kinderen ;(
pi_181345379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor mij zou het al klaar zijn toen de kleine wakker werd, op dat moment had ik de buurman waarschijnlijk met een stuk hout zijn schedel in gemept :{

Niet goed, niet aan te raden en totaal zinloos. Maar mij heb je dan ook op de allerhoogste kast als het de kinderen aangaat.

Ik ben wel blij dat TS er zo kalmpjes onder blijft met het gezin, dat is echt de beste oplossing. Alles in mij schreeuwt dat je ze beter dood kan slaan met een stuk hout, ik weet niet of ik mij zou kunnen beheersen. Daar heb ik echt veel respect voor bij TS. Dat je dat wel kan en uit kan zien naar een betere situatie.

In het verleden ben ik ooit verhuisd voor een soortgelijke (wel veel minder heftige!) situatie, was de beste keus denk ik voor er echt dingen gebeurden die niet terug te draaien zijn.
Als wij makkelijk en zonder grote gevolgen hadden kunnen verhuizen hadden we dat inmiddels wel gedaan hoor. Maar we moeten er zoveel op inleveren dat dat echt een enorme stap is.

Mijn man stond trouwens wel klaar beneden hoor, in het geval het hem was gelukt om binnen te komen.
pi_181345603
Wow wat heftig LuDann. Respect voor jullie reactie, en dat jullie openstaan voor mediation. Ik hoop echt dat er een goede oplossing komt.

Ik denk trouwens dat jullie kinderen op de lange termijn meer hebben aan jullie reactie (rustig blijven en ze goed in de gaten houden wat betreft gedrag) dan veel reacties die ik hier lees (terug gaan meppen).
pi_181345611
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

die kinderen doen zelf mee.
Lijkt me beetje omgekeerde wereld dat het hebben van kinderen je vrijwaart van consequenties van je eigen gedrag omdat sssiiieellluuugggg voor de kinderen ;(
Waar precies zeg ik dat? Quote eens.
pi_181345645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:17 schreef Bleie het volgende:
Ik denk trouwens dat jullie kinderen op de lange termijn meer hebben aan jullie reactie (rustig blijven en ze goed in de gaten houden wat betreft gedrag) dan veel reacties die ik hier lees (terug gaan meppen).
100% mee eens. Alhoewel ik zelf, zoals ik al aangaf, die rust niet zou hebben waarschijnlijk. Ik heb diep respect voor mensen die onder zulke omstandigheden hun rust bewaren en er niet met 2 gestrekte benen ingaan.
pi_181346391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is geen 1985 meer he, met iedereen achter een computerscherm als nerd.
pi_181347173
Lekker doortastend bezig TS. Gaat de goede kant op.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:35:27 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181347737
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:43 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Voor mij zou mediation van tafel zijn als mijn buren mijn deur inslaan :o
Inderdaad.

Ik krijg langzaam aan de indruk dat de tokkies elkaar verdienen. Dit accepteer je toch niet even, terwijl je kinderen liggen te slapen. O nee, het ene kind moest nog even getroost worden, terwijl de politie de aangifte opnam. Geen probleem hoor!

8)7 :|W

Maar verder gaat alles goed, kennelijk. Ga daar toch niet eens wonen, zeg. Je kan mij niet vertellen dat dit een complete verrassing is in de buurt, een rotte appel in de mand.
Als je met jong geschopt bent, verdiep je dan in je woonomgeving. Ga hier dan dus niet met je zuurverdiende centen zitten, waarna je niet meer weg kan. Tjonge :{
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181347825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik krijg langzaam aan de indruk dat de tokkies elkaar verdienen. Dit accepteer je toch niet even, terwijl je kinderen liggen te slapen. O nee, het ene kind moest nog even getroost worden, terwijl de politie de aangifte opnam. Geen probleem hoor!

8)7 :|W

Maar verder gaat alles goed, kennelijk. Ga daar toch niet eens wonen, zeg. Je kan mij niet vertellen dat dit een complete verrassing is in de buurt, een rotte appel in de mand.
Als je met jong geschopt bent, verdiep je dan in je woonomgeving. Ga hier dan dus niet met je zuurverdiende centen zitten, waarna je niet meer weg kan. Tjonge :{
WTF :o Noem je TS nu serieus ook een tokkie? Omdat ze haar kind troost/afleidt als dat van slag is? WAAR zie jij dat ze dit accepteren? Ze doen alles wat mogelijk is; politie bellen en er een zaak van maken. Jij ziet liever dat ze de buren de hersens inslaan ofzo?

Oh nee, dit is vriendelijk zeg, degenen die onwetend naast een aso-gezin kwam wonen de schuld geven dat ze ernaast wonen en geterroriseerd worden :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:50:05 #78
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181348061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

WTF :o Noem je TS nu serieus ook een tokkie? Omdat ze haar kind troost/afleidt als dat van slag is? WAAR zie jij dat ze dit accepteren? Ze doen alles wat mogelijk is; politie bellen en er een zaak van maken. Jij ziet liever dat ze de buren de hersens inslaan ofzo?
Nee, waar lees je dat laatste?

quote:
Oh nee, dit is vriendelijk zeg, degenen die onwetend naast een aso-gezin kwam wonen de schuld geven dat ze ernaast wonen en geterroriseerd worden :o
Ik vind de 'onwetendheid' niet erg geloofwaardig. Ik denk dat het een takke-buurt is, waar je niet voor een dubbeltje op de eerste rang had moeten willen wonen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je per toeval in een huis belandt waar de buurtmores zo belabberd is.

Verder moet iedereen die zich in het hoofd haalt kinderen aan te schaffen, gewoon extra opletten waar ze terechtkomen en wat ze doen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181348097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 13:17 schreef Bleie het volgende:
Wow wat heftig LuDann. Respect voor jullie reactie, en dat jullie openstaan voor mediation. Ik hoop echt dat er een goede oplossing komt.

Ik denk trouwens dat jullie kinderen op de lange termijn meer hebben aan jullie reactie (rustig blijven en ze goed in de gaten houden wat betreft gedrag) dan veel reacties die ik hier lees (terug gaan meppen).
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:13 schreef probeer het volgende:
Lekker doortastend bezig TS. Gaat de goede kant op.
Bedankt, stel ik op prijs!
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik krijg langzaam aan de indruk dat de tokkies elkaar verdienen. Dit accepteer je toch niet even, terwijl je kinderen liggen te slapen. O nee, het ene kind moest nog even getroost worden, terwijl de politie de aangifte opnam. Geen probleem hoor!

8)7 :|W

Maar verder gaat alles goed, kennelijk. Ga daar toch niet eens wonen, zeg. Je kan mij niet vertellen dat dit een complete verrassing is in de buurt, een rotte appel in de mand.
Als je met jong geschopt bent, verdiep je dan in je woonomgeving. Ga hier dan dus niet met je zuurverdiende centen zitten, waarna je niet meer weg kan. Tjonge :{
Ja, ik troost mijn kinderen het liefst als ze overstuur zijn. Dat vind ik geen enkel probleem inderdaad.

En ter info: het is dus inderdaad gewoon een prima buurt verder. Er wonen vooral jonge middenstandsgezinnen. Jantjes modaal. De huizenprijzen zijn er rond de 3 ton nu. En ik was natuurlijk nog niet ''met jong geschopt'' toen we er kwamen wonen he. :) De geluidsoverlast was verder de eerste 2 jaar wel te overzien. Het is pas echt een probleem sinds hun oudste in de puberleeftijd is gekomen en ze feestjes alleen thuis houdt met vriendjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 21-08-2018 15:04:18 ]
pi_181348171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik krijg langzaam aan de indruk dat de tokkies elkaar verdienen. Dit accepteer je toch niet even, terwijl je kinderen liggen te slapen. O nee, het ene kind moest nog even getroost worden, terwijl de politie de aangifte opnam. Geen probleem hoor!

8)7 :|W

Maar verder gaat alles goed, kennelijk. Ga daar toch niet eens wonen, zeg. Je kan mij niet vertellen dat dit een complete verrassing is in de buurt, een rotte appel in de mand.
Als je met jong geschopt bent, verdiep je dan in je woonomgeving. Ga hier dan dus niet met je zuurverdiende centen zitten, waarna je niet meer weg kan. Tjonge :{
Gaat het goed met je? Ik begrijp de helft niet van wat er staat, maar zeg je nu dat TS dit veroorzaakt?
pi_181348226
Het is in elke buurt toch abnormaal dat je buurvrouw jou en je kinderen met de dood bedreigt en dat de buurman je voordeur intrapt?

Mijn vorige buurt was ook niet heel geweldig maar daar werd een buurman die de deur van zijn eigen huis intrapte ook meegenomen door de politie.
Spoilers!
pi_181348362
Waarom zou je je eigen deur intrappen. :')
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:06:42 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181348402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Gaat het goed met je? Ik begrijp de helft niet van wat er staat, maar zeg je nu dat TS dit veroorzaakt?
Nee, natuurlijk veroorzaakt TS dit niet.

Maar ik vind het vreemd hoe TS gelaten is onder de situatie. Dat ze de boel komen inslaan en dat je beweert dat de kinderen het best oké vinden, want je hebt ze getroost. Nu ja, ik zou de kuierlatten hebben gekozen, denk ik, als ik kroost had gehad.
En zonder kroost ook. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181348672
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:05 schreef LuDann het volgende:
Waarom zou je je eigen deur intrappen. :')
Tokkies gonna tok :') Zijn vriendin had hem buitengesloten na een van hun vele ruzies. Gelukkig huurden ze en hadden ze een flinke huurschuld dus ze zijn er uit gezet.
Spoilers!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:23:56 #85
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181348727
quote:
[De geluidsoverlast was verder de eerste 2 jaar wel te overzien. Het is pas echt een probleem sinds hun oudste in de puberleeftijd is gekomen en ze feestjes alleen thuis houdt met vriendjes.
Maar haar vader stond je voordeur in te slaan toch? Dus hoezo is het een puberdochterprobleem?
En het lijkt me sterk dat je voorheen geen indicatie had dat het een probleemgezin was. Wat betekent 'wel te overzien', gedurende de eerste twee jaar?

Ik vind dat niemand burengerucht verdient, maar snap gewoonweg niet waarom je hier bent gaan wonen en waarom, met de voorgeschiedenis, je je nu zo sappel maakt. Het gaat me er niet om dat je gelijk hebt (want dat heb je!), maar om die hele strijd je gelijk te krijgen. En dat je dan almaar beweert dat het voor de kinderen pais en vree is.

Dát snap ik niet. :{
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181348825
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar haar vader stond je voordeur in te slaan toch? Dus hoezo is het een puberdochterprobleem?
En het lijkt me sterk dat je voorheen geen indicatie had dat het een probleemgezin was. Wat betekent 'wel te overzien', gedurende de eerste twee jaar?

Ik vind dat niemand burengerucht verdient, maar snap gewoonweg niet waarom je hier bent gaan wonen en waarom, met de voorgeschiedenis, je je nu zo sappel maakt. Het gaat me er niet om dat je gelijk hebt (want dat heb je!), maar om die hele strijd je gelijk te krijgen. En dat je dan almaar beweert dat het voor de kinderen pais en vree is.

Dát snap ik niet. :{
Ik kan je grotendeels volgen hoor, ik heb ook al eerder opgemerkt dat TS soms eea wel erg 'in haar straatje passend' voor lijkt te stellen, met name als het gaat om de impact op de kinderen. Aan de andere kant is dit denk ik wel dé manier om op een juridische manier iets te kunnen. Ze werken nu goed mee, doen zelf geen gekke dingen, registreren alles. Als je terug gaat meppen dan ben je die upper hand wel kwijt en wordt het een beetje 'waar twee vechten'. Terwijl nu vrij duidelijk is wie de overlastgevers zijn en waar iets aan moet gebeuren.

De vraag is; hoe ver ga je om je recht te halen? En die grens ligt voor iedereen ergens anders. En natuurlijk kan je je nu in retrospect afvragen of je je in deze situatie qua hypotheek en kinderen had moeten manoeuvreren, maar dat is ook een beetje een koe in de kont kijken. Voor hetzelfde geld zet je je halve leven 'on hold' en ga je een ander huis zoeken en verhuizen de tokkies ineens, of gaan de kinderen uit huis, die mensen uit elkaar, weet ik 't.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:34:28 #87
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181348981
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:28 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ik kan je grotendeels volgen hoor, ik heb ook al eerder opgemerkt dat TS soms eea wel erg 'in haar straatje passend' voor lijkt te stellen, met name als het gaat om de impact op de kinderen. Aan de andere kant is dit denk ik wel dé manier om op een juridische manier iets te kunnen. Ze werken nu goed mee, doen zelf geen gekke dingen, registreren alles. Als je terug gaat meppen dan ben je die upper hand wel kwijt en wordt het een beetje 'waar twee vechten'. Terwijl nu vrij duidelijk is wie de overlastgevers zijn en waar iets aan moet gebeuren.

De vraag is; hoe ver ga je om je recht te halen? En die grens ligt voor iedereen ergens anders. En natuurlijk kan je je nu in retrospect afvragen of je je in deze situatie qua hypotheek en kinderen had moeten manoeuvreren, maar dat is ook een beetje een koe in de kont kijken. Voor hetzelfde geld zet je je halve leven 'on hold' en ga je een ander huis zoeken en verhuizen de tokkies ineens, of gaan de kinderen uit huis, die mensen uit elkaar, weet ik 't.
Heb je gelijk in. :)
Ik geloof echt gewoon niet in het 'het is ons plots overkomen'-verhaal. Dat wil niet zeggen dat TS het dan over zichzelf heeft afgeroepen, maar ik denk wél dat je zoiets kan onderzoeken. Niemand verdient nare buren. Ik vind de naïviteit wél stuitend.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181349382
Zo typisch Fok dit. Ongeacht het onderwerp, er valt je als TS al-tijd wel wat te verwijten. :')

Ja, misschien zijn we naïef geweest bij het aanschaffen van ons huis. Het was december 2012, net voordat het onmogelijk zou worden een spaarhypotheek te nemen. We woonden in een rot huurhuis met achterstallig onderhoud en wilden graag weg. Dit was het laatste huis in een hele reeks die we bezichtigden. We hebben bij een paar buren aangebeld en helemaal niks opvallends te horen gekregen. Zelf ook niks gemerkt. De kledingstijl van de buurvrouw was niet de mijne, maar om daar nou een huis op af te wijzen dat in ieder opzicht heel fijn was? Ze hebben thuiswonende kinderen, dan ga je er toch een beetje vanuit dat geweldpleging en bedreiging een ver van je bed show zijn.

En dat de echte overlast pas begon met die dochter: toen zijn we met ze in gesprek gegaan over dat we dit geen wenselijke situatie vonden. Daar begon het mee, de reactie was toen in de trant van ''HOE DURF JE IETS OVER MIJN KIND TE ZEGGEN''. Van daaruit is de situatie geëscaleerd. Vanaf toen werd er vaker de politie gebeld (want veel overlast dus veel melders) en kwamen ze daarover bij ons verhaal halen. Of wij nu wel of niet de politie belden maakte niet uit; ze kwamen hoe dan ook verhaal halen omdat ze denken dat wij voor alles verantwoordelijk zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door LuDann op 21-08-2018 15:57:14 ]
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:57:32 #89
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_181349533
Waarom is het 'typisch FOK!'dan? Je geeft het vervolgens zelf toe. Maar we mogen het vooral niet zeggen, kennelijk.
Nu ja. Heel veel sterkte er mee en ik hoop dat het opgelost wordt. Het is jullie van harte gegund. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_181349660
Ja nou ja, hoe naïef was het echt? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die verder ooit een huis koopt wekenlang gaat posten in een buurt. In hoe de huizenmarkt nu is heb je die tijd niet eens, huizen worden binnen een dag verkocht.
pi_181350056
Respect dat je zo lang kalm blijft. Ik weet niet hoe ik met zo'n situatie om zou gaan, maar ik weet van mezelf dat ik niet heel tolerant ben als het gaat om burenoverlast :P
pi_181350300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:02 schreef LuDann het volgende:
Ja nou ja, hoe naïef was het echt? Ik kan me niet voorstellen dat iedereen die verder ooit een huis koopt wekenlang gaat posten in een buurt. In hoe de huizenmarkt nu is heb je die tijd niet eens, huizen worden binnen een dag verkocht.
Ik heb de laatste keer wel echt staan posten :D Een week of 2 op verschillende momenten, waaronder het weekend.

Maar nu heb je de tijd amper, hooguit je 3 dagen bedenktijd en wat dagen tot tekenen van het contract. Maar in deze tijd wil je na het kopen eigenlijk dezelfde dag nog tekenen :{
pi_181350308
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom is het 'typisch FOK!'dan? Je geeft het vervolgens zelf toe. Maar we mogen het vooral niet zeggen, kennelijk.
Nu ja. Heel veel sterkte er mee en ik hoop dat het opgelost wordt. Het is jullie van harte gegund. :)
Wie geeft wat toe?

Lees je TS haar posts eigenlijk wel?
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:00:40 #94
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_181350665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom is het 'typisch FOK!'dan? Je geeft het vervolgens zelf toe. Maar we mogen het vooral niet zeggen, kennelijk.
Nu ja. Heel veel sterkte er mee en ik hoop dat het opgelost wordt. Het is jullie van harte gegund. :)
Wat zou jou aanpak zijn dan? TS geeft aan dat ze in de buurt haar eigen onderzoek heeft gedaan. Heel veel meer kun je denk ik niet doen. Je kunt altijd de pech hebben dat je in zo'n situatie terecht komt, ook in 'normale en fatsoenlijke' wijken. In een villawijk of op het platteland gaan wonen is niet voor iedereen een optie
pi_181350682
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:00 schreef noodgang het volgende:

[..]

Wat zou jou aanpak zijn dan? TS geeft aan dat ze in de buurt haar eigen onderzoek heeft gedaan. Heel veel meer kun je denk ik niet doen. Je kunt altijd de pech hebben dat je in zo'n situatie terecht komt, ook in 'normale en fatsoenlijke' wijken. In een villawijk of op het platteland gaan wonen is niet voor iedereen een optie
En in een villawijk wonen is zelfs geen garantie, of heb je nooit Flodder gekeken vroegah?
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 17:01:55 #96
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_181350689
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:01 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

En in een villawijk wonen is zelfs geen garantie, of heb je nooit Flodder gekeken vroegah?
:D ik dacht eraan toen ik het typte ja, dus zelfs dat biedt geen garantie
pi_181350879
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 11:30 schreef LuDann het volgende:
terwijl de agenten onze aangifte opnamen en het ruitje weer in de deur zetten.
"Waakzaam en dienstbaar" maar dat ze tegenwoordig ook al als glasbedrijf werken, is nieuw voor mij.
pi_181350913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]

"Waakzaam en dienstbaar" maar dat ze tegenwoordig ook al als glasbedrijf werken, is nieuw voor mij.
Ik dacht ook dat dat met een houten plaatje werd dichtgemaakt, tot de glaszetter kan komen.
pi_181351446
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:34 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. :)
Ik geloof echt gewoon niet in het 'het is ons plots overkomen'-verhaal. Dat wil niet zeggen dat TS het dan over zichzelf heeft afgeroepen, maar ik denk wél dat je zoiets kan onderzoeken. Niemand verdient nare buren. Ik vind de naïviteit wél stuitend.
Ik denk dat je tot nu toe heel erg geluk hebt gehad in het Grunningse Dude. Rotte appels zitten niet alleen maar in achterstandswijken en laten zich in eerste instantie vaak niet direct zien. Ik vind het, eerlijk, eerder een beetje naïef om te denken dat TS dit vooraf van mijlenver aan had moeten zien komen en nu met de staart tussen de benen moet verhuizen.

Mijn slechtste buur-ervaring tot nu toe, na wonen in achterstandsbuurten en hippe wijken, is een zeer Christelijk jong blond meisje van in de 20 geweest. Zondags zat ze in de kerk, de rest van de week wist ze met 60 kilo schoon aan de haak zóveel geluid in huis te produceren dat het echt naar werd, maar er viel ook niet over te praten. Nu was dat makkelijk opgelost, maar imo kun je vooraf niet veel meer doen dan wat TS aangeeft te hebben gedaan.

Daarnaast is het feit dat die kerel de deur in slaat wél nu de reden dat er serieuze stappen worden ondernomen. Er wordt dus helemaal niet lichtzinnig over gedaan. Mediation klinkt alsof ze elkaar de hand moeten schudden en beloven echtheuswaar nooit meer gemeen te doen, maar er zitten wel degelijk consequenties aan het niet nakomen van afspraken. Ik ben er heilig van overtuigd dat TS er méér aan heeft om nu eerst de legale weg te doorlopen. En ja, de kinderen krijgen dit echt wel mee, maar laten we met z'n allen niet doen alsof ze nu oorlogstrauma's overhouden aan dit alles. Men moet ook bijgebracht worden dat mensen die pesten niet winnen.
pi_181351848
Ts, wat fijn dat er nu actie is vanuit de hulpverlening. En dat de buren nu 2 weken op vakantie herrie maken en dronken agressief kunnen zijn scheelt ook.

Hopelijk komt er in september iets uit het overleg en heeft de mediation zin. Ik snap dat je niet zomaar vertrekt, dus hopelijk lost zich dit met wat hulp gewoon op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')