abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:24:39 #101
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_180861384
Ik zou om te beginnen de wattagemeters afschaffen. Ik weet niet hoe nodig dat is voor de renners maar ik kan me voorstellen dat je daarop vertrouwt wanneer Sky van te voren uitgerekend heeft dat renner A zoveel watt moet trappen tot zoveel km en renner B daarna zoveel watt moet trappen enz enz. Als je dat verbiedt moeten de renners dat zelf gaan aanvoelen.
pi_180862163
quote:
Andy Schleck: "Wielrennen is volgens mij de properste sport"

Ex-wielrenner Andy Schleck gelooft dat er bijna geen doping meer gebruikt wordt in het peloton. "In mijn tijd was de sport al erg zuiver. Ik heb zuiver gereden", zei de ex-Tour-winnaar in een podcast van VeloNews.

Andy Schleck stond drie keer op het podium in de Ronde van Frankrijk. De Luxemburger werd telkens 2e, maar na een dopingschorsing voor Contador werd hij alsnog uitgeroepen tot winnaar van de Tour 2010. Nu zit hij niet meer in peloton, maar hij volgende de wedstrijd op de voet.

Het stoort Schleck dat er, zeker tijdens deze editie, zo vaak over doping werd gesproken. "De fans die naar het parcours komen om renners uit te jouwen of om bordjes omhoog te houden met "doping" op, dat snap ik niet. Waarom zou je dat doen? Als je de sport niet leuk vindt, blijf dan gewoon thuis."

Schleck gelooft dat er zuiver gereden wordt. "Ik denk dat het wielrennen in mijn tijd al zeer proper was. Ik heb dopingvrij gereden. Volgens mij is wielrennen zelfs de properste sport van allemaal. Het is alleszins de sport die het meest gecontroleerd wordt."

"Zijn er nog bedriegers in het peloton? Waarschijnlijk wel. Maar dat hoort bij het leven. Er zijn altijd en overal mensen die buiten de lijntjes willen kleuren."
Genot.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:07:43 #103
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_180862211
Gelukkig gelooft Andy het zelf.
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 21:12:57 #104
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180862294
LTD gevallen in Surhuisterveen
pi_180862320
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou om te beginnen de wattagemeters afschaffen. Ik weet niet hoe nodig dat is voor de renners maar ik kan me voorstellen dat je daarop vertrouwt wanneer Sky van te voren uitgerekend heeft dat renner A zoveel watt moet trappen tot zoveel km en renner B daarna zoveel watt moet trappen enz enz. Als je dat verbiedt moeten de renners dat zelf gaan aanvoelen.
Verbieden lijkt me prima maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren vanwege de belangen van de fabrikanten van die dingen.
pi_180862647
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:19 schreef Masterminded het volgende:

[..]

Ik vind dat wel vergeet dat wattagemeters en oortjes ervoor zorgen dat het voor de controlerende ploegen veel makkelijker de indeling van het terughalen of controleren van de kopgroep kunnen organiseren.

[..]
Eh nee, dan gaan de ploegen nog gecontroleerder rijden bij gebrek aan coaching van de ploegleiding. En ik heb de quotes niet paraat, maar er zijn genoeg renners die hebben aangegeven dat wel of geen wattagemeters weinig verschil zou maken omdat renners over het algemeen heel aardig aanvoelen wat ze wegtrappen.

quote:
Vind je dan dat er een salary cap moet komen? Of wat denk jij dat het beste is om hieraan te veranderen?
Ik heb niet echt een idee, maar een salary cap gaat sowieso niet werken.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:38:25 #107
194695 franklop
Fran knock
pi_180862713
Dumoulin weer 2e

Thomas wint.

Verrassend
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  FOK!fotograaf dinsdag 31 juli 2018 @ 21:43:06 #108
73911 ultra_ivo
pi_180862787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

geluk van Ten Dam is dat hij voorlopig (op zaterdag na) even niks meer op de agenda heeft
Hij lijkt me een goede wegkapitein voor het WK.
pi_180862859
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:38 schreef franklop het volgende:
Dumoulin weer 2e

Thomas wint.

Verrassend
bij het verslag van de NOS hebben ze ook al over ´onze´ Tom. Ik dacht dat dat iets van dit forum was :D
pi_180862899
Als je als renner je Wattages niet 'aanvoelt' ben je inderdaad wel een tjappie... Daarnaast zou het alleen werken als je ook hartslagmeters verbiedt, aangezien dat ongeveer precies dezelfde info geeft als Wattages...

Vind Lappartient maar erg matig. In plaats van domme ideeen te opperen en alleen maar de altijd irritante Engelsen te willen stoppen, zou hij zich beter richten op het bestrijden van (mechanische) doping en een herverdeling van sponsor- en prijzengeld, zodat meer teams een gezonder bestaan kunnen leven.
Jack does it in real time...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 21:59:38 #111
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_180863059
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:47 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

bij het verslag van de NOS hebben ze ook al over ´onze´ Tom. Ik dacht dat dat iets van dit forum was :D
Dat is niet nergens op gebaseerd natuurlijk ;)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:07:43 #112
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_180863166
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:54 schreef franklop het volgende:

[..]

Zien er net zo slap uit als zijn prestaties in de Tour.
_O-
  dinsdag 31 juli 2018 @ 22:49:52 #113
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_180863994
Ben je er als Chris Horner clubwatcher al klaar voor, Ron?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 23:40:35 #114
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_180864880
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Ben je er als Chris Horner clubwatcher al klaar voor, Ron?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Narvaez naar l'Avenir?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_180865036
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 22:49 schreef Koffieplanter het volgende:
Ben je er als Chris Horner clubwatcher al klaar voor, Ron?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal! Maar ik sluit niet uit dat Chris z'n carrière rustig opbouwt.
pi_180865041
Taco van der Hoorn heeft in Surhuisterveen overigens zijn rentree gemaakt, dat is wel mooi.
pi_180865061
https://www.nporadio1.nl/(...)-a-jan-douwe-kroeske

Radio 1 ging even terug in de tijd. E. Dekker won 3 ritten in één Tour omdat de sfeer zo goed was binnen Rabobank.
pi_180865533
Ten Dam inderdaad gebroken sleutelbeen.
pi_180865844
Het wordt overigens een graadje of 40/45 bij de Volta. Gelukkig staat Bram Meijer niet aan de start.
  woensdag 1 augustus 2018 @ 06:30:53 #120
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_180867605
Ik weet niet of dit al langskwam:

https://sporza.be/nl/2018/07/31/de-gendt-over-6-renners/

Eens met beide renners.

En ook, dan Klagen ze over ploegdendominantie, maar lassen ze wel weer een TTT in.
pi_180869363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 21:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Eh nee, dan gaan de ploegen nog gecontroleerder rijden bij gebrek aan coaching van de ploegleiding. En ik heb de quotes niet paraat, maar er zijn genoeg renners die hebben aangegeven dat wel of geen wattagemeters weinig verschil zou maken omdat renners over het algemeen heel aardig aanvoelen wat ze wegtrappen.

[..]

Ik heb niet echt een idee, maar een salary cap gaat sowieso niet werken.
Waarom niet? Voor dit probleem zal dat zeker wel effect hebben, alleen ontstaan er wellicht nieuwe problemen door. Daarnaast betwijfel ik of het juridisch haalbaar is.

Maar als Sky zoals je zegt een dusdanig monsterbudget nodig heeft om alleen grote rondes enigszins te domineren, dan gaan ze het met een budget ter grootte van de nummer twee het al erg lastig krijgen.
pi_180871588
https://twitter.com/DeGendtThomas/status/1024369601570906112

Wimderon vindt deze tweet leuk.

Kwiat ook mad trouwens, wel grappig dat de wielrenners zich er zelf zo veel mee bemoeien.
pi_180871609
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit jaar is elke serieuze ontsnapping door klassementsrenners precies uitgekiend door Sky teruggehaald, behalve een keer Quintana, maar dat was een kwestie van harder kunnen trappen op de slotklim. Zonder wattagemeters+oortjes was dat toch wel wat lastiger gegaan lijkt me.
Vind jij het leuk als vroege vluchters ritten wegkapen? Ik zie veel liever de echte goede klimmers strijden voor de ritzeges
if you ain't cheating you ain't trying
pi_180871611
quote:

Tom Dumoulin: “Zes renners in grote ronde is te weinig”


Tom Dumoulin ziet weinig in het plan om het aantal renners per ploeg in een grote ronde te reduceren naar zes. Hij reageert daarmee op een uitspraak van UCI-voorzitter David Lappartient, die gisteren liet weten dat de UCI denkt aan een verdere inkrimping. Dit seizoen ging het aantal renners per grote ronde al terug van negen tot acht.

“Zes is te weinig. Dat gaat op een gegeven moment zijn uitwerking niet meer hebben. Ik denk dat dat te weinig is. Dat moeten we niet willen. Acht is prima”, vertelde hij aan de Limburgse omroep L1.

Het idee om oortjes te verbannen kan wel op zijn steun rekenen. “Die mogen van mij meteen uitgebannen worden. Het voegt weinig toe en ik denk dat dat de koers interessanter kan maken. Renners moeten dan weer zelf gaan nadenken. We hebben ze en ik maak er optimaal gebruik van, maar voor mij mogen ze ze uitbannen.”
  woensdag 1 augustus 2018 @ 11:36:03 #125
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180871730
quote:
Eens met expert en Giro d'Italia winnaar Tom Dumoulin, weg met de oortjes dat maakt de koers alleen maar spectaculairder.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')